Verwijderd
Tjek het even zou ik zeggenOp zondag 31 maart 2002 17:46 schreef IbBeLz het volgende:
Tering die download snelheden zijn wel om te![]()
![]()
![]()
. komt TweakDSL ook in kleinere plaatsen bv. 4112 ?? HINT HINT HINT
![]()
![]()
.. Lekker bezig mannen
Uw regio is nog niet beschikbaar
Helaas!
ADSL is nog niet beschikbaar in uw regio.
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Jippie!!!!! Alleen wil ik nog wat info over wireless met tweakdsl, maar dat tzt
Verwijderd
btw, ik heb Cistron MaXX
Verwijderd
Hey man, gefeliciteerd!Op maandag 01 april 2002 02:33 schreef Mecallie het volgende:
[..]
ROFL!
Ik heb van jou nog niets gehoord, maar heb wel een mailtje gestuurd.Op maandag 01 april 2002 13:26 schreef Dries Arnolds het volgende:
De goede provider staat bij speedtest niet in het overzicht dus dat wordt een beetje moeilijk. Ik zal Floris even vragen of ie een mailtje wil sturen aan Speedtest.
Bericht hierboven
Of staat daar nog steeds "vanaf eind april aanvraagbaar" voor ???
Daar is nog niet veel meer over bekend (iig niet bij mij).Op dinsdag 02 april 2002 14:25 schreef Jive het volgende:
Is er al wat meer info omtrent GH.dsl ...
Of staat daar nog steeds "vanaf eind april aanvraagbaar" voor ???
We moeten op dit moment nog wachten tot het systeem van BBned klaar is om onze orders hiervoor (die hebben we stiekem al) in te voeren. Verder is het lastig om aan geschikte modems te komen...
Bericht hierboven
Ik heb hier een Cisco 1601 router ... als het goed is kan ik die gebruiken voor de verbinding, mischien dat iemand (techneut
Als ik nml. op de cisco site kijk kom ik alleen DSL tegen met een 800 SoHo router van ze, maar niet wat ik met die 1601 kan doen.
* Jive ziet door de white-papers de kabelgoot niet meer.
De enige Cisco's die op dit moment zijn goedgekeurd zijn de: Soho77 en Soho827. (Voor ADSL over PSTN)Op dinsdag 02 april 2002 16:01 schreef Jive het volgende:
Wat geschikte modems betreft...
Ik heb hier een Cisco 1601 router ... als het goed is kan ik die gebruiken voor de verbinding, mischien dat iemand (techneut) mij meer zou kunnen vertellen hoe (en of) ik die geschikt kan maken voor gebruik met tweakdsl .. (er zitten genoeg aansluitingen op als ik er zo naar kijk)
Als ik nml. op de cisco site kijk kom ik alleen DSL tegen met een 800 SoHo router van ze, maar niet wat ik met die 1601 kan doen.
* Jive ziet door de white-papers de kabelgoot niet meer.
Voor SDSL hebben we de SOHO 78 en 828.
Verder is mij niets bekend, helaas heb ik er ook nog niet mee kunnen testen...
Bericht hierboven
Krijg je meerdere IP's? (als je dat wilt)
Mag je een server draaien? (misschien zelfs met .dhs.org?)
ennuh, kan iemand mij uitleggen wat line sharing is (search nog niet gebruikt)
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Bellen en ADSL'en over dezelfde lijn, dus met een splitter.Op dinsdag 02 april 2002 16:50 schreef KnoppenSpook het volgende:
ennuh, kan iemand mij uitleggen wat line sharing is (search nog niet gebruikt)
Valt mij ook op dat dat niet in LA en TFF en SM gebeurd... Veel leukere sfeerOp dinsdag 02 april 2002 17:20 schreef KnoppenSpook het volgende:
ah kijk, dat is dus goedkoper, omdat je maar 1 lijn nodig hebt. (Dank je trouwens een tweaker die gewoon ff kort iets uitlegt zonder gelijk UTFS te schreeuwen, Tx)
Ik weet iig dat ze over een maand hier op kantoor 2mb sdsl aan komen sluiten ... op een cisco 1601 ...Op dinsdag 02 april 2002 16:30 schreef Floris het volgende:
[..]
De enige Cisco's die op dit moment zijn goedgekeurd zijn de: Soho77 en Soho827. (Voor ADSL over PSTN)
Voor SDSL hebben we de SOHO 78 en 828.
Verder is mij niets bekend, helaas heb ik er ook nog niet mee kunnen testen...
Maar dat word door een extern bedrijf aangesloten ... dus kan er weinig over vragen (tenzij ik mazzel heb en die gasten zie lopen) .... vandaar.
je kan niet replyen in SM.Op dinsdag 02 april 2002 17:28 schreef Plague het volgende:
[..]
Valt mij ook op dat dat niet in LA en TFF en SM gebeurd... Veel leukere sfeer
Sssstt!!Op dinsdag 02 april 2002 17:50 schreef jadjong het volgende:
[..]
je kan niet replyen in SM.
omdat begin april nog nie voorbij isOp dinsdag 02 april 2002 18:49 schreef Plague het volgende:
Maar dan even nog eens: Waarom is de inschrijving nog dicht?
Op dinsdag 02 april 2002 19:00 schreef Plague het volgende:
wel.....
Vind ik wel.....
*zit met zijn armen over elkaar boos in een hoekje....*
- Policy aanpassen
- BBned ordersysteem klaarmaken
- POP en SMTP-servers installeren en testen
- en vast nog meer dat ik niet weet...
Of je meerdere IP's kunt aanvragen en of je een web/ftp server mag draaien??
Ik herinner me uit eerdere posts in deze thread dat je inderdaad servers mag draaien en dat er ook de mogelijkheid was om meerdere IP's te hebben (of om ze te kopen, dat ben ik even kwijt). Let wel: het is nogal lang geleden dat deze thread begonnen is, dus ik kan er naast zitten.Op dinsdag 02 april 2002 19:12 schreef KnoppenSpook het volgende:
weet er iemand toevallig nog antwoord op mijn vragen?
Of je meerdere IP's kunt aanvragen en of je een web/ftp server mag draaien??
* odysseus gaat nog even graven naar de juiste replies...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Er staat nu dus dat bbned adsl niet beschikbaar is (eerst wel, in 2008...).
Maar adsl is er wel gewoon in Emmen, niet alleen van MxStream, maar ook van Cistron.
Hoe komt het dat bbned dan de eerst komende acht jaar (of langer) niet beschikbaar zal zijn in Emmen
maar als ik dan alleen naar de prijzen kijk, dan wordt je toch hopeloos? zelf heb ik dan quicknet power plus (voor de prijz van het goedkope
en dan die aansluitkosten .. neh.. dan ben ik blij af met mijn 100gulden install kosten (waar dus ook een modem bij zit.. )
tis natuurlijk leuk dat tweakers.net met zo iets komt.. maar om het echt aan te laten slaan moet eerst eens al het nederlandse internet verkeer goed gemaakt worden (betere uptime van software/hardware vd ISP) zodat de prijzen ook naar beneden kunnen..
kweet trouwens niet of het nu al vast staat.. maar dan geld het nte echt wat ik nu gezegd hebt..
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
De prijzen van aansluiten zijn niet te vergelijken met kabelaars, das gewoon een feit.
Maar je hebt wel een constantere verbinding dan met kabel.
Ik heb iig nog nooit gehoord dat mensen veel sores hebben met adsl & zoveel verschillen als met kabel (de ene sjello heeft 150kb/s, de andere 15kb/s) bijvoorbeeld.
Ik weet niet hoeveel "leden" tweakdsl nodig heeft om te slagen in het eerste half jaar, maar ik zie tweakdsl meer als een manier om goed ADSL te krijgen, en t-net een beetje te sponsoren at the same time.
Ik vind persoonlijk dat kabel & dsl net zoiets is als appels & peren vergelijken.
Kabel en ADSL vergelijken is eigenlijk niet te doen. Bij ADSL heb je de hele bandbreedte voor jezelf en dat heb je bij kabel nooit. Als je het geluk hebt dat je in een rustige wijk woont kan kabel heel snel zijn, maar het is nooit gegarandeerd. ADSL is duurder, maar het is maar waarvoor je kiest. Ik was (toen ik in een rustige wijk woonde) helemaal tevreden met Chello (als ik de helpdesk niet nodig had) maar na een verhuizing werd het heel erg problematisch.
Wat ik nu merk met TweakDSL is dat de snelheden in daluren (snachts) en rond piekuren (tussen 7 en 9 savonds) ongeveer hetzelfde zijn. Eventuele verschillen berusten waarschijnlijk op de snelheid van de server waarop de bezochte website draait.
vlak voor mij was er iemand van Cistron met een MAXX abbo.
Bij mijn meting staat geen provider want die staat niet in het lijstje... (daar wordt aan gewerkt)04-04-2002 @ 18:52 Cistron Broadband MAXX 358 kB/s
04-04-2002 @ 18:52 681 kB/s
je kan moeilijk gaan vergelijken met chello. Dan moet je @home nemen. Dat is een provider die nog waarde hecht aan kwaliteit , en laat zien waar de kabel toe in staat is. En dan komt adsl heel wat slechter naar vorenOp donderdag 04 april 2002 15:31 schreef Dries Arnolds het volgende:
Ik heb ook even de prijzen vergeleken van ADSL-aanbieders en daarbij komt tweakDSL helemaal niet slecht uit de bus. Bij het duurste abonnement zijn ze zelfs het goedkoopste. Qua aansluitkosten loopt TweakDSL eigenlijk gelijk met de andere ADSL-aanbieders.
Kabel en ADSL vergelijken is eigenlijk niet te doen. Bij ADSL heb je de hele bandbreedte voor jezelf en dat heb je bij kabel nooit. Als je het geluk hebt dat je in een rustige wijk woont kan kabel heel snel zijn, maar het is nooit gegarandeerd. ADSL is duurder, maar het is maar waarvoor je kiest. Ik was (toen ik in een rustige wijk woonde) helemaal tevreden met Chello (als ik de helpdesk niet nodig had) maar na een verhuizing werd het heel erg problematisch.
Wat ik nu merk met TweakDSL is dat de snelheden in daluren (snachts) en rond piekuren (tussen 7 en 9 savonds) ongeveer hetzelfde zijn. Eventuele verschillen berusten waarschijnlijk op de snelheid van de server waarop de bezochte website draait.
ben ik het nietecht mee eens.Op donderdag 04 april 2002 19:20 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
je kan moeilijk gaan vergelijken met chello. Dan moet je @home nemen. Dat is een provider die nog waarde hecht aan kwaliteit , en laat zien waar de kabel toe in staat is. En dan komt adsl heel wat slechter naar voren
'k heb nu ook @home, maar 't gaat echt BOUT.
Uploadsnelheid is momenteel 3KB/sec...en dats schiet dus echt NIET op he !
Downloads zijn ook nietmeer wat het ooit was, rond de 100KB/sec max.....
En door de zwaar lage upstream, gaat het browsen echt kl*te...veel time-outs etc etc....
nee, 'k wil ook ADSL
Alleen zit ik nog een beetje met de aansluikosten enzo....die vind ik way te hoog...niet dat tweakdsl er iets aan kan doen ofzo...maar om zo maar ff in te stappen vind ik €400 een beeeeeetje te gek
(bijna 1000 piek..kun je een complete pc van halen...
Dan heb je die 1000 piek er in 3 dagen uit
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
sorry quicknet slechter dan adsl? wat ik allemaal hoor hier in de noordkop dat ADSL er telkens uit ligt en dat de kabel hier gewoon het beste is.. en waarom moet je het met chello vergelijken??? tis 1 vd slechste ISP volgens mij, slechte service en slechte kwaliteit van het internetOp donderdag 04 april 2002 12:02 schreef Jive het volgende:
De prijzen van aansluiten zijn niet te vergelijken met kabelaars, das gewoon een feit.
Maar je hebt wel een constantere verbinding dan met kabel.
Ik heb iig nog nooit gehoord dat mensen veel sores hebben met adsl & zoveel verschillen als met kabel (de ene sjello heeft 150kb/s, de andere 15kb/s) bijvoorbeeld.
neuh ik ben blij dat ik kabel bij quicknet heb, 't werkt tenminste goed.. bij is ie er nog niet uitgevallen de laatste maand.. t was wel eens anderz geweest toen het nog multikabel/soneraplaza was.. maar jah.. t zal ook wel komen omdat quicknet geen abbo's meer aanneemt..
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik zeg niet dat quicknet slechter is dan adsl ... ik zeg alleen maar dat in de reguliere uitvoering & de ervaringen van een heleboel mensen is dat adsl stabieler is da kabel.Op vrijdag 05 april 2002 07:55 schreef RaMMSTeiN het volgende:
[..]
sorry quicknet slechter dan adsl? wat ik allemaal hoor hier in de noordkop dat ADSL er telkens uit ligt en dat de kabel hier gewoon het beste is.. en waarom moet je het met chello vergelijken??? tis 1 vd slechste ISP volgens mij, slechte service en slechte kwaliteit van het internet
neuh ik ben blij dat ik kabel bij quicknet heb, 't werkt tenminste goed.. bij is ie er nog niet uitgevallen de laatste maand.. t was wel eens anderz geweest toen het nog multikabel/soneraplaza was.. maar jah.. t zal ook wel komen omdat quicknet geen abbo's meer aanneemt..
Kabel deel je ook met de buurt, adsl niet.
En wromik als voorbeeld sjello neem, omdat ik die naam in dit topic heeeeel vaak heb horen vallen (had net zo goed @home kunen nemen) ...
Ik heb thuis casema premium, en daar heb ik ook goede ervaringen mee (tis maar 64 KB down & 16 KB up .. maarja)...
Down vind ik niet zo'n ramp, ik heb liever een goede up, maarja .. unlike others, ik ga voor sdsl,niet adsl.
Adsl pakketen staan met prijzen op de seit, maar Sdsl nog niet.
Ik gok zo dat je dat er niet voor over hebt.
Jij weet niet hoe ik het zou willen financierenOp vrijdag 05 april 2002 18:16 schreef Dries Arnolds het volgende:
SDSL komt pas later, maar kijk vast op de site van Truedsl voor een inschatting
Ik gok zo dat je dat er niet voor over hebt.
En nee, niet met een warez-server ofzow ... en ook niet commercieel.
verbinding doorverkopen ozfow? Via een wireless link mischien?Op vrijdag 05 april 2002 18:22 schreef Jive het volgende:
[..]
Jij weet niet hoe ik het zou willen financieren
En nee, niet met een warez-server ofzow ... en ook niet commercieel.
Overgins, Deamon heeft ook een goede SDSL aanbieding:
€800 per maand
2 / 2 Mbit
1 op 1 overboeking (!!!!!) (truedsl etc heeft 1 op 10....)
Onbeperkt dataverkeer
Over deze verbinding kun je dus:
2048*60*60*24*30 / 8 = 663.5 GB dataverkeer uploaden, en evenveel down. Das dus zo'n 1.3 TB dataverkeer per maand.
Dit komt dus neer op €0.61 per GB dataverkeer !
En das echt niet duur
't probleem zal echter zijn om de lijn 24/7 totaal vol te gooien....
Verwijderd
Daarom heb ik van de week een mailtje gestuurd naar BBNed, met de vraag of dit ook voor het dorp waar ik woon mogelijk was.
Ik kreeg daarop het volgende antwoord :
Dat klopt. Zo is bbned bezig met 5 regio's om te kijken of het daar alsnog mogelijk is. Deze regio's komen dus bovenop de planning van bijna 300 wijkcentrales !!
Daartoe heeft bbned een offerte aangevraagd bij KPN.
Dat proces is lang en de uitkomst is onzeker. Deze 5 regio's zijn een pilot voor bbned.
Voorlopig willen we de uitkomst hiervan afwachten voordat we verder gaan. Uw woonplaats zit niet in die 5 regio's.
Even geduld svp. Wellicht kunt u het over een half jaar nog eens proberen. Dan weten we meer.
Tot die tijd kunt u het beste kijken naar kabel of onbeperkt ISDN tegen een vast tarief per maand.
Helaas dus verlopig......
Als je nu gewoon ff op www.tweakdsl.nl kijkt wordt alles je duidelijk...Op zaterdag 06 april 2002 01:13 schreef sebastius het volgende:
Is het misschien handig op één punt de specs nog een keer te herhalen? Ik wil best een topic lezen, maar 25*50 pagina's gaat mij echt te ver...
Misschien is een deel 2 van dit topique zowiezo een goed idee vanwege layoutvern*king
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Er zou een nieuw draadje geopend worden als de eerste klanten t.dsl hadden.Op zaterdag 06 april 2002 01:17 schreef Moartn het volgende:
[..]
Als je nu gewoon ff op www.tweakdsl.nl kijkt wordt alles je duidelijk...
Misschien is een deel 2 van dit topique zowiezo een goed idee vanwege layoutvern*king
1250
Verwijderd
Heeremetiid, wie heeft die teksten geschreven! Gauw terug naar de Nederlandse les!Op zaterdag 06 april 2002 01:17 schreef Moartn het volgende:
[..]
Als je nu gewoon ff op www.tweakdsl.nl kijkt wordt alles je duidelijk...
Ja idd, daar was ik ook al eens over gevallen maar ik heb m'n mond maar gehoudenOp zaterdag 06 april 2002 12:08 schreef Otis het volgende:
Heeremetiid, wie heeft die teksten geschreven! Gauw terug naar de Nederlandse les!

Nope, website & mail voor 2 wijkverenigingen draaien (die mij dan weer voor een klein deel sponsoren in mijn link)Op vrijdag 05 april 2002 19:05 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
verbinding doorverkopen ozfow? Via een wireless link mischien?(zijn zat dingen te bedenken
)
Overgins, Deamon heeft ook een goede SDSL aanbieding:
€800 per maand
2 / 2 Mbit
1 op 1 overboeking (!!!!!) (truedsl etc heeft 1 op 10....)
Onbeperkt dataverkeer
Over deze verbinding kun je dus:
2048*60*60*24*30 / 8 = 663.5 GB dataverkeer uploaden, en evenveel down. Das dus zo'n 1.3 TB dataverkeer per maand.
Dit komt dus neer op €0.61 per GB dataverkeer !
En das echt niet duur
't probleem zal echter zijn om de lijn 24/7 totaal vol te gooien....
Ennuh een 2mb/2mb van truedsl is 195eur met 1 op 10 overbooking.
Ennuh .. ik denk dat de ratio's toch ook anders zullen liggen met Sdsl dan die met Adsl omdat het allemaal ook een poepie duurder is.
Ennuh, alles hangt af van de prijs he ....
Meer bedrijven op dit stukje aardkloot dat services via BBned bied.
jawel, maar als jij verzekerd wilt zijn van je bandbreedte, zul je toch een lage overboeking moeten hebben...Op zaterdag 06 april 2002 15:37 schreef Jive het volgende:
[..]
Nope, website & mail voor 2 wijkverenigingen draaien (die mij dan weer voor een klein deel sponsoren in mijn link)
Ennuh een 2mb/2mb van truedsl is 195eur met 1 op 10 overbooking.
Ennuh .. ik denk dat de ratio's toch ook anders zullen liggen met Sdsl dan die met Adsl omdat het allemaal ook een poepie duurder is.
Ennuh, alles hangt af van de prijs he ....
Meer bedrijven op dit stukje aardkloot dat services via BBned bied.
SDSL zal voornamelijk door bedrijven gebruikt worden, en die gooien de verbinding dus altijd behoorlijk vol. Veel erger als particulieren dat doen iig....
En dan is een overboeking van 1:10 toch bestwel vervelend hoor....
(je deelt dus eigenlijk 1 2/2 mbit verbinding met 10 (!!) andere gebruikers....)
Cistron heeft ok diensten met een lagere overboeking:
http://www.cistron.nl/node.php?id=189
Alleen die prijzen zijn er wel naar....€1299 per maand voor een 2 mbit 1:1 lijn....
In verhouding met dat is die €800 van Deamon erg goedkoop
en tja, je kunt dus wel zo'n sdsl lijntje nemen met een 1:10 overboeking, maar daar mag je dus GEEN sites op draaien, GEEn diensten, niets....alleen surfen.....
Dat mag dus niet.....je kunt het wel doen, maar dan is dat dus illegaal....Op zaterdag 06 april 2002 15:37 schreef Jive het volgende:
[..]
Nope, website & mail voor 2 wijkverenigingen draaien (die mij dan weer voor een klein deel sponsoren in mijn link)
Juist ja, TweakDSL
sorteer maar eens op postcode, dan zie je wat ik bedoel.
http://www.speedsuite.net/speedsuite/Database/Graphs.asp?pi_id=108&co_id=749&ReportID=1&TestTypeID=8
Hoe komt dat grote verschil eigenlijk? Je zou toch zeggen dat de verbinding overal even snel zou moeten zijn, of in ieder geval iets dichter bij elkaar, zeker bij BBnet.
Cistron Maxx vs. TweakDSL:
http://www.speedsuite.net/speedsuite/Database/Postcode.asp?chkCTC=on&chkCTA=on&chkCTT=on&chkCTI=on&txtPostcode=1073
Heb je zo'n mooie verbinding, heb je er een brakke hub tussenOp zondag 07 april 2002 10:27 schreef Dries Arnolds het volgende:
Floris heeft er een hele brakke 10Mbit hub tussen hangen. Hij zou volgende week geloof ik daar iets aan gaan doen...

Hoe vordert heb verder met de voorbereidingen voor de inschrijvingen, is daar al wat meer over bekend? En zijn alle problemen met de lijnen nu opgelost?
De aansluitkosten lopen misschien wel gelijk, maar nagenoeg iedereen (behalve de kabelaars) hebben al adsl, en moeten dan weer zo'n heel bedrag aan aansluitkosten betalen. Juist dit maakt het in mijn ogen onaantrekkelijk.Op donderdag 04 april 2002 15:31 schreef Dries Arnolds het volgende:
Ik heb ook even de prijzen vergeleken van ADSL-aanbieders en daarbij komt tweakDSL helemaal niet slecht uit de bus. Bij het duurste abonnement zijn ze zelfs het goedkoopste. Qua aansluitkosten loopt TweakDSL eigenlijk gelijk met de andere ADSL-aanbieders.
[edit]
Dit was idd. nogal ongegrond. Wat ik bedoelde was dat van de mensen die al breedband hebben (op GoT een heleboel), die hoge aansluitkosten niet nog eens willen betalen. Ik vindt het veel te hoog nog. Als je die Alcatel modem nog zou kunnen gebruiken ligt het natuurlijk anders, maar dat gaat volgens mij niet.
Enig idee hoeveel mensen nog met een modem inbellen? Meer dan 80% van het land hoor. Onder tweakers zal dat percentage misschien lager liggen, maar heel erg veel zal het niet schelen "iedereen heeft al adsl" is in ieder geval een compleet ongegronde uitspraak.Op zondag 07 april 2002 10:33 schreef cREATiVe8500 het volgende:
De aansluitkosten lopen misschien wel gelijk, maar nagenoeg iedereen (behalve de kabelaars) hebben al adsl, en moeten dan weer zo'n heel bedrag aan aansluitkosten betalen. Juist dit maakt het in mijn ogen onaantrekkelijk.
Professioneel Hyves-weigeraar
dat is natuurlijk erg kortzichtig. De mensen die adsl KUNNEN krijgen en hier intresse in hebben, hebben dit natuurlijk al!Op zondag 07 april 2002 11:28 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel mensen nog met een modem inbellen? Meer dan 80% van het land hoor. Onder tweakers zal dat percentage misschien lager liggen, maar heel erg veel zal het niet schelen "iedereen heeft al adsl" is in ieder geval een compleet ongegronde uitspraak.
En voor die overige groep, waar centrales nog worden aangepast. Is mxstream een veel betere keuze met de huidige limieten en prijzne. Alleen het max abo is interresant , en hoeveel zijn dat er nou?
Ik gebruik anders vrolijk het Alcatel Speed Touch (Home) modemOp zondag 07 april 2002 10:33 schreef cREATiVe8500 het volgende:
[..]
Als je die Alcatel modem nog zou kunnen gebruiken ligt het natuurlijk anders, maar dat gaat volgens mij niet.
Bericht hierboven
Verwijderd
Oh jah, dit noemen ze breedband verbinding, Rendo de Kooi
Wat klopt daar dan niet aanOp zondag 07 april 2002 19:11 schreef Tw^st3D het volgende:Oh jah, dit noemen ze breedband verbinding, Rendo de Kooi
Hebben ze bij jou een aparte coax getrokken naar je modem ofzow
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
wbOp zondag 07 april 2002 13:23 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
dat is natuurlijk erg kortzichtig. De mensen die adsl KUNNEN krijgen en hier intresse in hebben, hebben dit natuurlijk al!
En voor die overige groep, waar centrales nog worden aangepast. Is mxstream een veel betere keuze met de huidige limieten en prijzne. Alleen het max abo is interresant , en hoeveel zijn dat er nou?
Professioneel Hyves-weigeraar
Ligt eraan..dat is natuurlijk erg kortzichtig. De mensen die adsl KUNNEN krijgen en hier intresse in hebben, hebben dit natuurlijk al!
Als die 238 euro incl de modem+splitter is dan is TWEAKDSL veel interessanter.
TWEAKDSL denkt aan een fair use policy systeem waarbij verkeer binnen het netwerk of via de ams-ix? (wat dan wel binnen nederland blijft) minder meeteld.
Ik kan het op dit moment krijgen, (nouja ok vanaf ~10 april;) maar ik wacht op TWEAKDSL.
Andere alternatieven zijn: Metia , Cistron en Eweka.
Metia; heb ik een aantal weken geleden een mail gestuurd met vragen, maar nooit een reply gekregen -> valt dus af.
Eweka; heb ik zoveel minpunten over gelezen dat ik er niet meer eens bij wil.
Cistron; is zo aan het prutsen met bvs e.d. dat ik er niet eens meer bij wil.
Maw. er blijft niet veel meer over en die fair use policy spreekt mij erg aan --> dus TWEAKDSL.
Nope, 1 van de redenen dat ik naar adsl ga is voor de 512kbps upload. Die heeft mxstream niet, Mxstream valt dus af.En voor die overige groep, waar centrales nog worden aangepast. Is mxstream een veel betere keuze met de huidige limieten en prijzne. Alleen het max abo is interresant , en hoeveel zijn dat er nou?
Bovendien zie ik de service van mxstream al helemaal niet zitten. Ik heb het al meegemaakt. (kabelprovider enzo) nog een x hoeft niet.
Kijk maar uns op http://tweakdsl.nl , kun je zien welke snelheden er zijnOp maandag 08 april 2002 09:58 schreef Gordijnstok het volgende:
En nu de hamvraag, in hoeverre gaat er worden afgeknepen.
Gelukkig wordt er niet zoveel afgeknepen op de upload
C:\>_
Wow ... wel die hele 5 mensen die er waarschijnlijk op de drukste dag naar zullen kijken, of die 2 emailtjes die ze zouden versturen .....Op zaterdag 06 april 2002 18:21 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Dat mag dus niet.....je kunt het wel doen, maar dan is dat dus illegaal....
Lijkt me idd een behoorlijk bandbreedte-slurper.
Mooie dingen die ze hadden, maar ten onder gegaan aan mismanagement & kpn-tegenwerking.
Bedrijfsnamen ide inmiddels versplinterd zijn over verschillende bv's & klanten die dan maar over moeten stappen (nog niet voor broadband, maar die zullen wel de volgende zijn).
Mogen ze met mooie verhalen komen, maar voorlopig heb ik persoonlijk geen vertrouwen in cistron.
Mischien dat ik dat weer krijg als het ze lukt om 2 jaar lang zonder verdere troubles & negatieve berichten te draaien ...
Wat tweakdsl betreft ... heb ik meer vertrouwen in.
Zij vertellen het teminste als er iets aan de hand is, er is een vertrouwensband opgebouwd (allemaal tweakers & gotters).
Nee dit zal niet gebeuren. In iedergeval niet als gevolg van de problemen in de Telecom/Internet Services/Beheer tak.Op maandag 08 april 2002 12:02 schreef Jive het volgende:
(nog niet voor broadband, maar die zullen wel de volgende zijn).
Cistron Broadband en Dialup zijn dochter BV's van een nieuwe moeder. Die nieuwe moeder heeft niets met de oude problemen te maken, en zal dus verder geen last ondervinden.
Vertrouwen in een bedrijf dat net opgericht is, getuigd van goede moed. Startup's hebben volgens de statistiek een veel kleinere kans om het te halen...Wat tweakdsl betreft ... heb ik meer vertrouwen in.
Zij vertellen het teminste als er iets aan de hand is, er is een vertrouwensband opgebouwd (allemaal tweakers & gotters).
Verwijderd
valt hier anders nog best mee, ik haal steeds 9kb/s ongeveer maar ja..rendo de kooi zuigt kontOp zondag 07 april 2002 19:11 schreef Tw^st3D het volgende:
![]()
Zit ik hier in Dwingeloo met 3,5 Kb/s en downloadlimiet van 300 Mb per maand.
Oh jah, dit noemen ze breedband verbinding, Rendo de Kooi

Statistieken geven ook aan dat door-startende bedrijven vaak winstgevender worden dan voorheen.Op maandag 08 april 2002 13:58 schreef little_soundman het volgende:
Vertrouwen in een bedrijf dat net opgericht is, getuigd van goede moed. Startup's hebben volgens de statistiek een veel kleinere kans om het te halen...
Toch iets wat ik niet heb zien gebeuren bij een aantal IT-bedrijven.
Mismanagement blijft mismanagement, of het nu een nieuw of doorstartend bedrijf bevat.
Ik snap best dat het voor nieuwe ondernemingen moeilijk is om te beginnen, maar ik weet ook dat een heleboel nieuwe "isp's" alleen maar services inkopen van groterre ISP's en zelf geen vinger in de pap te brokkelen hebben.
Maar ik denk ook dat het feit dat T-net door de grote ISP broer gedraaid word ervoor zorgt dat de contacten ook goed zijn.
Ik hoop alleen dat ze snel met aansluiten van klanten gaan beginnen, want als het nog veel langer gaat duren heb ik denkik inmiddles me baas alwel omgeluld om mij te voorzien van DSL via onze bedrijfsleverancier, en is tweak-dsl toch een klant armer.
Volgens mij nietOp maandag 08 april 2002 00:16 schreef Raven- het volgende:
btw. Is die 238 euro aansluitkosten incl de modem+splitter e.d. ?
maar dat is ook wel ergens terug te vinden in dit Grote topic
Bericht hierboven
Pecunia non olet
Verwijderd
ADSL Advanced gebruiken we op het werk maar valt me vies tegen, zeker de downstream tov Chello, maar als TweakDSL zo goed is als het beweert is er wel interesse. Ik zal alleen de kat uit de boom kijken, want ik heb wel een aantal punten staan waarom ik ermee wacht.
1) Flinke opstartkosten maar geen idee mbt continuiteit.
2) Management wat zich niet bepaald heeft gespecialiseerd in dergelijke zaken.
3) Verdacht hoge snelheden voor de prijs, addertje?
Oftewel, eerst kijken of het wat wordt en dan zien we wel verder.
Aan welk addertje zat jij dan te denken? TweakDSL draait hier bij mij gewoon en technisch verschilt mijn abbo in niks van de andere users straks. Cistron rekent toch bijna dezelfde snelheid/prijs, is dat dan ook verdacht? Je kunt natuurlijk wel alles gaan wantrouwenOp dinsdag 09 april 2002 13:47 schreef Gordijnstok het volgende:
3) Verdacht hoge snelheden voor de prijs, addertje?
Anders zet je het aantal posts per pagina hoger, op 50 ofzoOp dinsdag 09 april 2002 22:49 schreef Plague het volgende:
[..]
![]()
Vaagheid ten top!
dat was niet de vaagheid.. de vaagheid was dat er 2x de topicstarter z'n naam naast staan + datum laatste replyOp woensdag 10 april 2002 12:45 schreef Klovan het volgende:
[..]
Anders zet je het aantal posts per pagina hoger, op 50 ofzo
blup
Of nog iets meer,is veel makkelijker:Op woensdag 10 april 2002 12:45 schreef Klovan het volgende:
[..]
Anders zet je het aantal posts per pagina hoger, op 50 ofzo
(alleen 1 topic in de HK doet er nogal lang over om te laden
Snow is only frozen water
• Ik heb nu MXstream basic van Planet met een ethernet Alcatel modem. Ik begrijp dat je deez kan updaten zodat je geen neiuwe modem hoeft te kopen
• Heeft dit modem een max van download? Of trek je gewoon alles met de max van de verbinding binnen?
• Op TweakDSL staat dat het beschikbaar is, maar dat we begin april kunnen aanmelden, wanneer is het begin april? Toch niet in 2003 hè :P<li>Zou ik planet nu nog makkelijk kunnen opzeggen sinds dat gedoe met KPN? Of was dat alleen die ene maand toen
Waarom heeft iedereen het over €400</li>
Aan alle pakketten zijn eenmalige set-upkosten verbonden van € 238,- ( €200,- excl. BTW).
Ja, 238 euro aansluitkosten en +/- 200 euro voor een modem. Dat vind ik dus te gek worden. Beetje snel internetten is leuk, maar bij deze bedragen is voor mij de grens toch wel gepasseerd. Hier houdt voor mij het virtuele leven op en is het echte leven weer begonnen.Op woensdag 10 april 2002 23:46 schreef Neejoh het volgende:
Waarom heeft iedereen het over €400Of bedoelen jullie dit omdat je er nog een modem bij moet kopen?
Pecunia non olet
Is er al meer bekend over wanner klanten zich kunnen gaan inschrijven voor een TweakDSL abo? Begin April loopt nu toch wel een beetje tegen het einde.
* Heineken is wel geïnterreseerd of alles goed werkt
[/overbodig]
Had ik inderdaad ook al gevraagt, krijg alleen geen antwoordenOp vrijdag 12 april 2002 01:44 schreef Heineken het volgende:
[overbodig]
Is er al meer bekend over wanner klanten zich kunnen gaan inschrijven voor een TweakDSL abo? Begin April loopt nu toch wel een beetje tegen het einde.
* Heineken is wel geïnterreseerd of alles goed werkt
[/overbodig]

Maandag hopelijkOp vrijdag 12 april 2002 09:31 schreef XorZ het volgende:
De laatste hand wordt gelegd aan het ordersysteem... echt lang zal het niet meer duren
Is of er mogelijkheid is om een jaarabbo vooruit te betalen (eventueel met lichte korting?) ofdat alleen maandelijkse betalingen mogelijk zijn?
(zie als alternatief ook iets in een 6 maandelijks abbo met vooruitbetaling ofzo)
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life
ik heb hier helemaal niets aan toe te voegen!Op donderdag 11 april 2002 10:24 schreef ks_choice het volgende:
[..]
Ja, 238 euro aansluitkosten en +/- 200 euro voor een modem. Dat vind ik dus te gek worden. Beetje snel internetten is leuk, maar bij deze bedragen is voor mij de grens toch wel gepasseerd. Hier houdt voor mij het virtuele leven op en is het echte leven weer begonnen.
Ik zou het doen!
Gewoon bellen toch was de truuk?Op vrijdag 12 april 2002 09:31 schreef XorZ het volgende:
De laatste hand wordt gelegd aan het ordersysteem... echt lang zal het niet meer duren
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Dit topic is gesloten.