Of nog sneller: 06-5757047x
wrom reply je dan?Op zaterdag 13 april 2002 21:16 schreef rammes het volgende:
[..]
ik heb hier helemaal niets aan toe te voegen!

tis opzich veel geld.. maar iig minder als de telefoonrekening die je anders zou hebben
blup
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ^ | | | | | | | | | Goin' up! |
Het is geen begin April meer geloof ik.
Op maandag 15 april 2002 14:19 schreef Nielsz het volgende:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ^ | | | | | | | | | Goin' up!
Het is geen begin April meer geloof ik.
Vandaag is het officieel half April
Exact expert nodig?
Ik ben verder niet bij de organisatie betrokken (alleen bij het testen)
Maar volgens Floris ging het voorspoedig en waren ze bijna klaar. Voor de rest moet Floris maar even een update posten.
Maar volgens Floris ging het voorspoedig en waren ze bijna klaar. Voor de rest moet Floris maar even een update posten.
Jah, dat zeiden ze in november ookOp maandag 15 april 2002 17:20 schreef Dries Arnolds het volgende:
Ik ben verder niet bij de organisatie betrokken (alleen bij het testen)

Kom op jongens, ik krijg ruzie met mijn vriendin als ik nog eens zo'n rekening krijg
Even een kleine update:
• We zijn in gesprek met BB over korting op de aansluitkosten, maar dat wordt maar half bevestigd. (Gaat om de duurdere abbo's)
• We hebben rommel met ISDN-modems, omdat die krengen slecht leverbaar zijn of veeeel te duur (denk >350 euro).
• Databases zijn af (voor zo ver ik weet)
• FAQ wordt aan gewerkt, zal niet lang meer duren (ETA 1 week)
• Datalimiet is nog niet mogelijk, dus doen we niet aan voor alsnog
Een paar van de bovenstaande problemen moeten nog getackeld worden, maar dat moet niet langer dan 10 dagen duren, daarna kunnen we live. (Eindelijk...)
• We zijn in gesprek met BB over korting op de aansluitkosten, maar dat wordt maar half bevestigd. (Gaat om de duurdere abbo's)
• We hebben rommel met ISDN-modems, omdat die krengen slecht leverbaar zijn of veeeel te duur (denk >350 euro).
Een paar van de bovenstaande problemen moeten nog getackeld worden, maar dat moet niet langer dan 10 dagen duren, daarna kunnen we live. (Eindelijk...)
Bericht hierboven
Nou, lekker beterOp maandag 15 april 2002 19:11 schreef Floris het volgende:
Even een kleine update:
* Nielsz heeft een voorgevoel dat Floris over 10 dagen straalbezopen in het cafe staat te vieren
</li>Op maandag 15 april 2002 19:11 schreef Floris het volgende:
Even een kleine update:
<li> We zijn in gesprek met BB over korting op de aansluitkosten, maar dat wordt maar half bevestigd. (Gaat om de duurdere abbo's)
ZEER goede ontwikkeling, de aansluitkosten zijn me nu eigenlijk nog te hoog om van @home over te stappen...
</li><li> We hebben rommel met ISDN-modems, omdat die krengen slecht leverbaar zijn of veeeel te duur (denk >350 euro).
Is het niet mogelijk om de standaard Speedtouch ISDN modems te gebruiken ??
Of een vakantie boekt naar een land met veel zon en lekkere mixdrankjes.Op maandag 15 april 2002 19:23 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Nou, lekker beter
* Nielsz heeft een voorgevoel dat Floris over 10 dagen straalbezopen in het cafe staat te vieren
Lijkt me een goede ontwikkeling & "redelijk" op schema (eind april enzow).Op maandag 15 april 2002 19:11 schreef Floris het volgende:
Even een kleine update:
Al een ETA voor de snellere verbindingen ??? (mijn 2mb sdsl bijvoorbeeld).
Ik begin te vrezen dat tegen e tijd TweakDSL het kan leveren, ik me baas inmiddels al zo gek erover gezeurd heb datikut van hem krijg (en die kan heeeeeel erg moeilijk & lang doen over zulks).
om ta laten merken dat ik het hier mee eens ben!! duh!Op zondag 14 april 2002 00:47 schreef eendje het volgende:
[..]
wrom reply je dan?
tis opzich veel geld.. maar iig minder als de telefoonrekening die je anders zou hebben

beetje snel internetten is leuk maar zo duur? en ja voor bellers is het een uitkomst maar voor mensen die al op de kabel zitten?
Ik zou het doen!
Persoonlijk weet ik niet welke ISDN modems door BBned "geautoriseerd" zijn. Het probleem is alleen dat wellicht een groot aantal modems wel zullen werken, maar na een netwerk-update niet meer. Hoe het technisch precies in elkaar steekt weet ik niet, maar als ik het goed begrepen heb is het dat bij een netwerk update modemsoftware over het netwerk wordt gedistribueerd. En voor welke modems software rondgestrooid wordt ligt aan BBned en de modems zelf.Op maandag 15 april 2002 21:36 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk om de standaard Speedtouch ISDN modems te gebruiken ??
Ik zal proberen hierover morgen informatie te vergaren en het hier iig te posten.
ff niets
thnx !Op maandag 15 april 2002 22:36 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
Persoonlijk weet ik niet welke ISDN modems door BBned "geautoriseerd" zijn. Het probleem is alleen dat wellicht een groot aantal modems wel zullen werken, maar na een netwerk-update niet meer. Hoe het technisch precies in elkaar steekt weet ik niet, maar als ik het goed begrepen heb is het dat bij een netwerk update modemsoftware over het netwerk wordt gedistribueerd. En voor welke modems software rondgestrooid wordt ligt aan BBned en de modems zelf.
Ik zal proberen hierover morgen informatie te vergaren en het hier iig te posten.
Mensen die al op de kabel zitten gaan over op Adsl vanwege de stabiliteit, snelheid en betere service.Op maandag 15 april 2002 22:34 schreef rammes het volgende:
[..]
om ta laten merken dat ik het hier mee eens ben!! duh!
beetje snel internetten is leuk maar zo duur? en ja voor bellers is het een uitkomst maar voor mensen die al op de kabel zitten?
Voor mij gelden helaas alledrie de punten
Beters!!! Vind ik persoonlijk erg positief! Als de aansluitkosten gedrukt kunnen worden is voor mij het snelle abbo een zeer reeele optie. Ik wacht vol spanning af...!Op maandag 15 april 2002 19:11 schreef Floris het volgende:
Even een kleine update:
Pecunia non olet
Ik ben te lui om dit eeuwen oude topic weer te moeten doorgronden, maar wat is de stand van zaken
Op dit moment ziet het er naar uit dat binnen nu en 5 dagen de site live gaat en de hele boel dus van start kan gaan.Op dinsdag 16 april 2002 22:27 schreef zork het volgende:
Ik ben te lui om dit eeuwen oude topic weer te moeten doorgronden, maar wat is de stand van zaken
Is dat uitleg genoeg?
Bericht hierboven
als je de laatste 2 pagina's doorleest, dan ben je up-to-dateOp dinsdag 16 april 2002 22:27 schreef zork het volgende:
Een paar vraagjes:
- Krijg je homepageruimte?
Zoja, hoeveel en wat wordt dan het adres?
- Wat krijg je als hostnaam en is deze instelbaar?
ik moest het echt 3x lezen omdat ik het niet geloofde.. wat boeit nou of je je hostmask kan aanpassen?Op dinsdag 16 april 2002 22:41 schreef Heineken het volgende:
Een paar vraagjes:
nou ja tzal wel he
blup
Nee, je kan wel gewoon op je eigen machine hosten, maar je hebt een datalimiet.Op dinsdag 16 april 2002 22:41 schreef Heineken het volgende:
Een paar vraagjes:
Die is instelbaar.- Wat krijg je als hostnaam en is deze instelbaar?
Standaard zal die 213.239.170.2-254 zijn voor de eersten onder jullie. Of [nick/naam].tweakdsl.nl
Bericht hierboven
WoeiOp dinsdag 16 april 2002 22:32 schreef Floris het volgende:
[..]
Op dit moment ziet het er naar uit dat binnen nu en 5 dagen de site live gaat en de hele boel dus van start kan gaan.
Is dat uitleg genoeg?
Ik ben trots op je
(me gaat leechen
Is handig als je een webserver wil gaan draaien. Xs4all doet het ook.Op dinsdag 16 april 2002 22:42 schreef eendje het volgende:
[..]
ik moest het echt 3x lezen omdat ik het niet geloofde.. wat boeit nou of je je hostmask kan aanpassen?
nou ja tzal wel he
Floris, thnx.
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe over het aansluit-traject zelf?Op dinsdag 16 april 2002 22:32 schreef Floris het volgende:
Op dit moment ziet het er naar uit dat binnen nu en 5 dagen de site live gaat en de hele boel dus van start kan gaan.
De ervaringen die ik zelf heb met BBned/Ladot zijn niet echt optimaal.
* alt-92 is beroepshalve eigenlijk op zoek naar een goede betrouwbare reseller waar het geen 3 maanden duurt voordat een lijn opgeleverd wordt.
Kunnen jullie voor subcontractor spelen ei'k?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
o dat wordt dus floris.tweakdsl.nlOp dinsdag 16 april 2002 22:45 schreef Floris het volgende:
Die is instelbaar.
Standaard zal die 213.239.170.2-254 zijn voor de eersten onder jullie. Of [nick/naam].tweakdsl.nl
Op een aantal beginstrubellingen na gaat het eigenlijk wel goed, de modems zijn echt onwijs klote te krijgen, maar de lijnen gaan tot op heden prima.Op dinsdag 16 april 2002 23:19 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe over het aansluit-traject zelf?
De ervaringen die ik zelf heb met BBned/Ladot zijn niet echt optimaal.
* Floor-is is beroepshalve eigenlijk op zoek naar een goede betrouwbare reseller waar het geen 3 maanden duurt voordat een lijn opgeleverd wordt.
Als je me uitlegt wat je ermee bedoeld, dan kan ik je er wel antwoord op geven. (*schaamschaam* het is al laat enzo)Kunnen jullie voor subcontractor spelen ei'k?
Bericht hierboven
Check je mail
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ben je toevallig al wat te weten gekomen?Op maandag 15 april 2002 22:36 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
Persoonlijk weet ik niet welke ISDN modems door BBned "geautoriseerd" zijn. Het probleem is alleen dat wellicht een groot aantal modems wel zullen werken, maar na een netwerk-update niet meer. Hoe het technisch precies in elkaar steekt weet ik niet, maar als ik het goed begrepen heb is het dat bij een netwerk update modemsoftware over het netwerk wordt gedistribueerd. En voor welke modems software rondgestrooid wordt ligt aan BBned en de modems zelf.
ik zag overgins dat supersneladsl.nl (Concepts ICT) deze modems gebruikt:
ADSL ISDN Telindus 1121 modem € 241,-
Die Telindus modems zijn heel goed, maar ook best wel duur helaas. 
We hebben wel een CPE-lijstje, maar die is nogal summier (zegmaar 4 ADSL over ISDN modems)...
We hebben wel een CPE-lijstje, maar die is nogal summier (zegmaar 4 ADSL over ISDN modems)...
Bericht hierboven
en de lapwing modems? Worden geleverd door Eweka. Heeft een 100 Mbit aansluit bovendien!
Levertijd voor POTS-Ethernet ±14 werkdagen.Op woensdag 17 april 2002 20:46 schreef IvoB het volgende:
en de lapwing modems? Worden geleverd door Eweka. Heeft een 100 Mbit aansluit bovendien!
Levertijd voor ISDN-Ethernet ±6 weken
Ik wil wel, maar die levertijden he?
Bericht hierboven
toch vreemd dat die ISDN modems zo schaars zijn....Op donderdag 18 april 2002 00:50 schreef Floris het volgende:
[..]
Levertijd voor POTS-Ethernet ±14 werkdagen.
Levertijd voor ISDN-Ethernet ±6 weken
Ik wil wel, maar die levertijden he?
Is het mischien niet een optie om er een stel direct uit de states ofzo te laten overvliegen?
Of direct van een een of andere japanse fabriek ofzow...
Jah, of we bouwen ze zelfOp donderdag 18 april 2002 07:49 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
toch vreemd dat die ISDN modems zo schaars zijn....
Is het mischien niet een optie om er een stel direct uit de states ofzo te laten overvliegen?
Nah, modems uit een achterafstraatje van japan-oost lijkt me geen goed plan. Ze zullen maar eens stuk gaan, ben je mooi de lul. En de prioriteiten moeten natuurlijk wel gezet worden, en dat is natuurlijk DSL, en niet importeur van DSLmodems.
In de USA is ISDN niet hetzelfde als hier, wij hebben 64k, zij hebben 56k6 (ja echt!) dus ISDN modems gemaakt voor de Amerikaanse markt zijn niet te gebruiken in Nederland...Op donderdag 18 april 2002 07:49 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
toch vreemd dat die ISDN modems zo schaars zijn....
TweakDSL heeft gewoon het zelfde probleem als alle andere aanbieders via BBNED.
Misschien dat dit de situatie wat duidelijker maakt waarin TweakDSL ook zit...Op vrijdag 5 april 2002 16:46 schreef de Cistron Helpdesk het volgende:
Geachte klant,
Via deze email willen wij u graag op de hoogte stellen over uw aanvraag voor ADSL over ISDN omdat wij problemen ondervinden bij het selecteren van een modem.
Vanwege verschillende technische problemen zijn helaas niet alle ISDN-modems die in Nederland te verkrijgen zijn bruikbaar voor Cistron Broadband ADSL. In het kort zullen we proberen te beschrijven wat de problemen zijn.
• Binnen Europa is de basis van analoge telefonie nagenoeg dezelfde
als die van de Amerikaanse markt. ADSL over POTS (analoge telefonie)
werkt hier dus met een aantal kleine aanpassingen perfect. Omdat de
Amerikaanse ISDN markt niet de zelfde groei had als de Europese, heeft
de ontwikkeling van DSLAM's (ADSL-apparatuur in de centrale) vrijwel
stil gestaan. Daarnaast zijn er nog een aantal verschillen tussen de
Europese versie van ISDN en de Amerikaanse. In Europa halen we over
een ISDN-kanaal 64 kbps, in Amerika 'slechts' 56kbps. Hierdoor zijn
er verschillen in het frequentie's, waardoor de meeste modems geen
verbinding op kunnen bouwen.
• Op de ADSL-markt zijn er verschillende marktleiders. Twee daarvan
zijn Cisco (de leverancier van de DSLAM's van bbned) en Alcatel (de
leverancier van de chipset's voor de meeste modems). Alcatel heeft
bij de ontwikkeling van zijn chipset's wel rekening gehouden met de
Europese ISDN-standaard, Cisco niet. Dat is ook de reden dat de
Alcatel ISDN-modems (van bijvoorbeeld KPN MX-Stream) niet zullen werken
op ons netwerk. Helaas weigeren de twee leverancier's om samen tot
een oplossing te komen.
Tot zover de technische en praktische aspecten van dit probleem. Helaas zijn er ook nog een aantal administratieve consequenties die dit probleem met zich meebrengt.
De meesten van u zullen een Allied Data Ethernet modem hebben besteld, dit modem is nog niet beschikbaar als ISDN-model. Daarnaast is het ook nog niet duidelijk of dit modem (om de bovenstaande redenen) zal werken. Wij zullen dan ook alle bestellingen van de modems annuleren, terwijl wij hard op zoek zijn naar goed werkende ISDN/ADSL-modems. Zodra wij een keuze hebben kunnen maken, zullen wij u op de hoogte stellen van model en prijs.
Overigens kunnen wij ons voorstellen dat u niet helemaal tevreden bent met de voortgang van zaken rondom uw aanvraag. Wij willen u dan ook de mogelijkheid bieden om uw aanvraag te annuleren. Mochten wij hierover geen bericht krijgen, zullen wij echter uw aanvraag gewoon doorzetten.
Mocht u reeds in het bezit zijn van een ISDN-modem, horen wij dat graag van u. Wij zullen dan nakijken of dit modem werkt op ons netwerk. Op het moment hebben wij alleen de zekerheid over de volgende modems:
• Arescom 800
• Telindus 1121 ADSL
• Allied Data Globespan USB
• Siemens Santis USB
Deze modems zijn echter zeer moeilijk te verkrijgen.
Vanwege de vele problemen die wij ervaren met USB-modems zullen wij deze modems niet gaan leveren. Op het moment zijn wij koortsachtig bezig met het zoeken van een geschikt modem.
Wij willen u via deze weg onze excuses aanbieden voor de gang van zaken, en hopen u binnenkort goed nieuws te kunnen sturen.
Dat zijn idd in grote lijnen de zaken waar TweakDSL ook mee kampt.Op donderdag 18 april 2002 09:46 schreef [NUT] o.a. het volgende:
[..]
Misschien dat dit de situatie wat duidelijker maakt waarin TweakDSL ook zit...
ff niets
Verwijderd
http://www.tweakdsl.nl/cpe_1.1.pdfOp woensdag 17 april 2002 19:00 schreef Floris het volgende:
We hebben wel een CPE-lijstje...
Tering, hij doet het er gewoon om...Peertje:
No more l33t!
< /offtopic > < /inside >
flauwOp donderdag 18 april 2002 13:59 schreef Peertje het volgende:
No more l33t!
NOG 2 DAGENOp dinsdag 16 april 2002 22:32 schreef Floris het volgende:
[..]
Is dat uitleg genoeg?
Postte Nielsz om 0:06......NOG 2 DAGEN

Verwijderd
Ik zie bij enkele webshops PCI adsl modems te koop staan.
Waarom nemen jullie en andere ISP's die niet op in hun adsl pakketten?
Wat zijn hiervan de beperkingen vergeleken met andere soorten modems?
Voor antwoorden hierop denkik dat het handig is als je ook wat LINKS geeft naar betreffende websjops & artikelen ...Op vrijdag 19 april 2002 17:12 schreef ClaSSiC het volgende:
mischien niet compatible?Op vrijdag 19 april 2002 17:12 schreef ClaSSiC het volgende:
Ikzelf zou overgins NOOOOOOIT een pci modem willen...
(ik wil gewoon een Ethernet aansluiting, geen gezeik
Anders kun je ook geen router oid er nog achter hangen enzo....en das ZEEEEER belangrijk
Op vrijdag 19 april 2002 17:32 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
mischien niet compatible?
(ik wil gewoon een Ethernet aansluiting, geen gezeik)
Anders kun je ook geen router oid er nog achter hangen enzo....en das ZEEEEER belangrijk
Dan stop je hem toch in je router ....
Het enige lastige is datie wel ondersteund moet worden IMO.
pardon ?Op vrijdag 19 april 2002 17:37 schreef Jive het volgende:
[..]
![]()
Dan stop je hem toch in je router ....
Het enige lastige is datie wel ondersteund moet worden IMO.
Een PCI kaart in je router ?
Ik wil gewoon een universele aansluiting die door elk netwerkproduct ondersteund wordt. Een pci kaart doet dat zeker niet.
Verwijderd
Misschien of weet je het zeker? En waarom zouden die webshops die pci modems verkopen als ze niet bruikbaar zijn?Op vrijdag 19 april 2002 17:32 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
mischien niet compatible?
(ik wil gewoon een Ethernet aansluiting, geen gezeik)
Vertegenwoordig jij iedereen die adsl wilt aanschaffen?
(Lekker boeiend wat jij wilt
Er zijn misschien ook mensen die adsl op een standalone pc aangesloten willen hebben...
Verwijderd
Het eerste waar je kijkt is toch bij de online shop van www.comptechworld.com ?!?!Op vrijdag 19 april 2002 17:17 schreef Jive het volgende:
[..]
Voor antwoorden hierop denkik dat het handig is als je ook wat LINKS geeft naar betreffende websjops & artikelen ...
Zij zijn notabene een sponser van GoT...zie onderaan de pagina.
Hé man, rustig aan een beetje.Op zaterdag 20 april 2002 00:30 schreef ClaSSiC het volgende:
(Lekker boeiend wat jij wilt)
Als jij graag een pci-kaart wil, dan neem je dat toch ? Aanschaf van een modem is niet verplicht. Dus koop vooral wat je zelf graag wil.
Een ISP (in dit geval tweakdsl) kan geen support gaan geven op alle in de markt zijnde modems (met alle denkbare interface).
Verwijderd
effe of topic, ben niet de eerste hoop ik!!
maar schieten we hier nou nog iets mee op of proberen we het grootste topic ooit te maken!,
zoja dat help ik hieraan graag mee
maar schieten we hier nou nog iets mee op of proberen we het grootste topic ooit te maken!,
Wat dacht je van een dedicated router/firewall-PC waar nu nog een Chello-NIC in zit?Op zaterdag 20 april 2002 00:30 schreef ClaSSiC het volgende:
Er zijn misschien ook mensen die adsl op een standalone pc aangesloten willen hebben...
* alt-92 houdt z'n kabel trouwens ook gewoon, hoezo wired to the 'net
LOL ....Op zaterdag 20 april 2002 01:33 schreef jorentref het volgende:
effe of topic, ben niet de eerste hoop ik!!
Dan weet ik zo wel een paar topics te vinden die al veel groter zijn hoor .... (moet je maares in spielerij naar diablo kijken, die mag niet eens langer dan 1000 worden meer) ....
Maar kweenie, mischien is dit wel inmiddels het oudste actieve topic op dit moment, waar nog steeds bijna dagelijks wel in gepost word ....
WAT? MORGEN AL?Op dinsdag 16 april 2002 22:32 schreef Floris het volgende:
leer jij maar eerst eens om te LEZENOp zaterdag 20 april 2002 00:30 schreef ClaSSiC het volgende:
ik zeg:
En 'k weet zeker dat 99% van de tweakers GEEN intern ADSL modem wil hebbenOp vrijdag 19 april 2002 17:32 schreef Cutebritney het volgende:
Bij bijv. Mxstream is het wel wat anders ja, maar daar hebben we het nu niet over.
Ik wel, scheelt je een NIC en het is ontzettend makkelijkOp zaterdag 20 april 2002 11:24 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
leer jij maar eerst eens om te LEZEN
ik zeg:
[..]
En 'k weet zeker dat 99% van de tweakers GEEN intern ADSL modem wil hebben
Bij bijv. Mxstream is het wel wat anders ja, maar daar hebben we het nu niet over.
Bericht hierboven
nouja, 'k ik zeg 99% van de tweakers, ben jij wel een tweaker eik?Op zaterdag 20 april 2002 11:30 schreef Floris het volgende:
[..]
Ik wel, scheelt je een NIC en het is ontzettend makkelijk
Maar ff zonder shit: 't is gewoon vreselijk on-universeel, je kunt er geen netwerk aan hangen...
(niet op een fatsoenlijke manier iig)
En welke tweaker heeft tegenwoordig geen netwerk liggen
nouja, IK zou nooit aan een pci modem gaan, gaan gewoon omdat het onhandig is...liever een compleet goed werkend standalone product
Hoezo, vind je een los modem + router moeilijker dan?Op zaterdag 20 april 2002 11:30 schreef Floris het volgende:
[..]
Ik wel, scheelt je een NIC en het is ontzettend makkelijk
Het is mischien iets meer instelwerk, maar je hebt er dan geen omkijk meer naar....en je kunt uitbreiden als je dat wilt, je kunt ELK netwerkproduct erachter hangen...
Bij een PCI modem is het echt 100% ALLEEN te gebruiken om 1 pc aan te sluiten...
Je kunt natuurlijk een 2e nic in die pc steken, en routeren, maar dat schiet ook niet op....kan de rest van het netwerk alleen internetten als de pc met het adsl modem aanstaat....En je verliest er snelheid mee..je verliest er cpu cycles mee, en 't kost je extra stroom....(een pc 24/7 aan laten staan, zelfs zonder monitor, kost rond de €200/jaar....)
Ik heb nou ook een routertje, met een extern modem, het verschil tussen intern en extern is dan dus verwaarloosbaar. Aka: het zal mij boeien of sat ding extern of intern is, als hij maar snel is en goed werktOp zaterdag 20 april 2002 11:38 schreef Cutebritney het volgende:
[knip]
Bericht hierboven
Verwijderd
Ik kan me best voorstellen dat een ISP aan een beperkt aantal modems support gegeven. Maar ik ben nog geen enkele ISP tegengekomen die support geeft aan een PCI modem. Dat vind ik dus opvallend. Een PCI modem is in sommige gevallen de goedkoopste oplossing. Daarom vroeg ik me af waarom geen PCI Modem?Op zaterdag 20 april 2002 01:17 schreef little_soundman het volgende:
[..]
Hé man, rustig aan een beetje.
Als jij graag een pci-kaart wil, dan neem je dat toch ? Aanschaf van een modem is niet verplicht. Dus koop vooral wat je zelf graag wil.
Een ISP (in dit geval tweakdsl) kan geen support gaan geven op alle in de markt zijnde modems (met alle denkbare interface).
das een flame.Op zaterdag 20 april 2002 13:33 schreef ClaSSiC het volgende:
Of begrijp je dat niet?
als je een algemene vraag steld die blijkbaar niets met mij te maken heeft, Quote mij dan ook nietOp zaterdag 20 april 2002 13:33 schreef ClaSSiC het volgende:
[..]
Ik stelde een algemene vraag en niet zozeer wat jij niet neemt.

Doe ff relaxed tegen elkaar jah!
Bericht hierboven
okOp zaterdag 20 april 2002 14:45 schreef Floris het volgende:
Doe ff relaxed tegen elkaar jah!
discussion closed
Stel je voor zeg, moet ik nu de thread sluiten, juist op het randje van het resultaat dat zo lang op zich heeft moeten laten wachten.
(Natuurlijk gaan we niet live op een zondag, maar maandag kan een heeele goede optie zijn.
)
(Natuurlijk gaan we niet live op een zondag, maar maandag kan een heeele goede optie zijn.
Bericht hierboven
Nog even een paar vragen....
Dus als ik het goed begrijp is er in het begin/voorlopig nog geen datalimiet.
Dit betekent dat ik gewoon bv het 2e abo kan aanschaffen en dan als de datalimiet van kracht wordt ik (indien nodig) over kan stappen op het 3e abo?
Kan je ook meerdere comps op die modems aansluiten. Zoniet is die routertweak ook mogelijk? (ik begrijp dat niemand van tweakdsl hier antwoord op kan geven
Hoelang duurt het aansluiten eigenlijk
(als we er vanuit gaan dat de centrale al opgelevered is) 3 weken max ofzo?
Dit betekent dat ik gewoon bv het 2e abo kan aanschaffen en dan als de datalimiet van kracht wordt ik (indien nodig) over kan stappen op het 3e abo?
Kan je ook meerdere comps op die modems aansluiten. Zoniet is die routertweak ook mogelijk? (ik begrijp dat niemand van tweakdsl hier antwoord op kan geven
Hoelang duurt het aansluiten eigenlijk
Op een Alcatel Speedtouch Pro kun je meerdere pc's aansluiten jaOp zaterdag 20 april 2002 15:06 schreef Raven- het volgende:
(als je een speedtouch home hebt, kun je hem tweaken naar een pro)
En ook 0,0 beveiliging ... wat je netwerk zit direct op de router ...Op zaterdag 20 april 2002 15:39 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Op een Alcatel Speedtouch Pro kun je meerdere pc's aansluiten ja
(als je een speedtouch home hebt, kun je hem tweaken naar een pro)
En als je weet hoeveel manieren er zijn om routers te kraken , dan wil jij niet je internet alleen via je router beveiligen ...
En tja .. het zal mij aan me reet roesten of het een PCI-modem is of een externe router ... hij gaat bij mij toch achter me freesco.
Ik ga geen LAN via een router direct op internet hangen hoor, zonder extra beveiligingen.
Heb jij ooit weleens van een DMZ gehoord ???
Ik ga vanavond om half twaalf eens ff online denk ikOp zaterdag 20 april 2002 14:56 schreef Floris het volgende:
(Natuurlijk gaan we niet live op een zondag, maar maandag kan een heeele goede optie zijn.)
Hmz, ik Zit nu bij mijn vriendin in Duitsland en die heeft in haar Router gewoon een interne Eicon Diva PCI ADSL kaart zitten. Werkt prima.
Zal mij een zorg zijn of aan de router de ADSL zooi aan het Ethernet hangt of in de PC zit, lekker boeien.
Op een Router PC kan ik namelijk fijn zelf bepalen hoe ik precies mijn security inregel, in plaats van het te moeten doen met interne zooi op een hardware router, die met een beetje pech ook niet upgradedable is.
Dus als ik moet kiezen voor het volgende :
Ethernet modem : 300,-
USB modem : 150,-
PCI modem : 69,-
Dan weet ik het wel hoor...
Zal mij een zorg zijn of aan de router de ADSL zooi aan het Ethernet hangt of in de PC zit, lekker boeien.
Op een Router PC kan ik namelijk fijn zelf bepalen hoe ik precies mijn security inregel, in plaats van het te moeten doen met interne zooi op een hardware router, die met een beetje pech ook niet upgradedable is.
Dus als ik moet kiezen voor het volgende :
Ethernet modem : 300,-
USB modem : 150,-
PCI modem : 69,-
Dan weet ik het wel hoor...
edit:
Overigens heeft mijn vriendin ook ADSL over ISDN.
Overigens heeft mijn vriendin ook ADSL over ISDN.
Aannames zijn fataal.
Voor een hele berg kaartjes wil ik wel even naar Duitsland rijden... Tijd voor een inkoopactie
Is ISDN-ADSL in Duitsland hetzelfde als hier?
Volgens mij wel.Op zondag 21 april 2002 22:01 schreef IvoB het volgende:
Voor een hele berg kaartjes wil ik wel even naar Duitsland rijden... Tijd voor een inkoopactieIs ISDN-ADSL in Duitsland hetzelfde als hier?
Ff afgezien van de vaste lasten.
Die zijn namelijk belachelijk laag.
Mijn vriendin was kwijt :
Aansluitkosten : 50 Euro
Kaartje : 69 Euro
Vaste lasten maandelijks : 50 Euro
(Daarvoor heb je 748/192, en dat is inclusief je ISDN abo kosten... Het enige wat daar nog bij komt zijn je telefoontikken....)
Kortom, die tarieven mogen ze hier in NL ook wel eens gaan hanteren....
Aannames zijn fataal.
ik bedoelde meer de technische achtergrond. Ik kom de Eicon modems veel in begie tegen als ik via Google zoek. Dynalink schijnt ook ADSL modems te verkopen. Dat Nixstream duur was wisten we wel ja
Ik weet wel dat Eicon's in ieder geval op meerdere protocolsoorten kunnen werken, met een soort van Auto-detectie.Op zondag 21 april 2002 22:58 schreef IvoB het volgende:
ik bedoelde meer de technische achtergrond. Ik kom de Eicon modems veel in begie tegen als ik via Google zoek. Dynalink schijnt ook ADSL modems te verkopen. Dat Nixstream duur was wisten we wel ja
Ik ga er ff van uit dat de mensen van Eicon wel zo slim zijn geweest een zo compatible mogelijk product te maken en dat zal ook wel zo zijn, ze zijn niet dom daar bij Eicon.
Aannames zijn fataal.
Floris, heb je al Eicon modems overwogen? Of zijn er al ervaringen met Eicon modems op BBned? Voor zowel Analoog als ISDN.
Ik heb bij Eicom het volgende gevonden:
The Diva ADSL PCI is compatible with major manufacturers of ADSL over ISDN DSLAMs,supporting ITU, ETSI, and U-R2 standards including ECI, Siemens, and Alcatel proprietary implementation.
Is er dus toch hoop voor ISDN en TweakDSL
Ik heb bij Eicom het volgende gevonden:
The Diva ADSL PCI is compatible with major manufacturers of ADSL over ISDN DSLAMs,supporting ITU, ETSI, and U-R2 standards including ECI, Siemens, and Alcatel proprietary implementation.
Is er dus toch hoop voor ISDN en TweakDSL
Verwijderd
Ik weet niet wie er over gaat, maar op http://www.tweakdsl.nl/ zijn de eurotekentjes niet zichtbaar.
Ik heb trouwens helemaal geen vaste telefoon-aansluiting. Is het dan wel verstandig om TweakDSL te nemen?
(ik zie nu trouwens.. 70 Gig? Kan dat niet hoger, ik doe nu zo'n 350 Gig per maand met chello)
Ik heb trouwens helemaal geen vaste telefoon-aansluiting. Is het dan wel verstandig om TweakDSL te nemen?
(ik zie nu trouwens.. 70 Gig? Kan dat niet hoger, ik doe nu zo'n 350 Gig per maand met chello)
Hier zijn ze wel gewoon zichtbaar. Ik denk dus dat bij jouw ergens het probleem ligt.Op zondag 21 april 2002 23:45 schreef tweakerrrr het volgende:
Ik weet niet wie er over gaat, maar op http://www.tweakdsl.nl/ zijn de eurotekentjes niet zichtbaar.
Wat bedoel je precies met 'helemaal geen vaste telefoon-aansluiting'? ADSL gaat via de telefoonlijn, dus die zul je wel nodig hebben.
Die 70 gig kan misschien met bijbetaling wel hoger?
350 GB is enorm zeg, meer dan 1 GB per dag! Je moet wel gelazer hebben met Chello, dat kan niet anders. Je moet voor ADSL in ieder geval een telefoonlijn aangeloten zijn. Als er linesharing is kan je de spraakdienst behouden. Is dit niet zo, dan kunt je niet meer op deze lijn bellen. Je betaald in elk geval aansluitkosten, en jaar abonnement.
Florisssssssssssss...... Alles al live 
Hoe zit het trouwens, ik heb nu MXstream bij planet, en als ik die opzeg, kan ik zeker eerst weer annaloog gaan inbellen tot tweakDSL klaar is? Of kun je een datum prikken, dat planet afloopt en tweakDSL begint
Ik pas er namelijk voor om een paar week analoog te gaan
Hoe zit het trouwens, ik heb nu MXstream bij planet, en als ik die opzeg, kan ik zeker eerst weer annaloog gaan inbellen tot tweakDSL klaar is? Of kun je een datum prikken, dat planet afloopt en tweakDSL begint

De hele procedure kan zomaar een paar weken duren.Op maandag 22 april 2002 02:01 schreef Neejoh het volgende:
(De tijd tussen 'sloop' van de mxstream verbinding, en portering naar bbned) Soms lukt het wel binnen een week.
Ik heb wel het id dat het langzamerhand allemaal steeds iets beter gaat.
350 GB per maandOp zondag 21 april 2002 23:45 schreef tweakerrrr het volgende:

Beetje opscheppen en de bandbreedte van iedereen inpikken... 350 GB is 538 CD's van 650 MB per maand is 6461 CD's van 650 MB op jaarbasis... Treurig.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Hmmm.. ik kan het aanvraagformulier nog niet aanklikken

Of draai je gewoon een ftp voor de hele stad ofzo?
Ik vond mezelf al aardig aso toen ik vorig jaar in 1 maand 70gig erdoorheen had gestouwd. (normaal ~35/maand)
Hier wel.Op zondag 21 april 2002 23:45 schreef tweakerrrr het volgende:
Jeetje das wel erg veel. Waar laat je het allemaal?(ik zie nu trouwens.. 70 Gig? Kan dat niet hoger, ik doe nu zo'n 350 Gig per maand met chello)
Of draai je gewoon een ftp voor de hele stad ofzo?
Ik vond mezelf al aardig aso toen ik vorig jaar in 1 maand 70gig erdoorheen had gestouwd. (normaal ~35/maand)
Dit moet wel een grapje zijn hoorOp maandag 22 april 2002 03:29 schreef Tachyon het volgende:
[..]
350 GB per maandSorry, maar dat vind ik dus echt dieptriest
![]()
Beetje opscheppen en de bandbreedte van iedereen inpikken... 350 GB is 538 CD's van 650 MB per maand is 6461 CD's van 650 MB op jaarbasis... Treurig.
C:\>_
Ben benieuwd..
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Zelfs bij mij in de regio is er al linesharing in de buurt beschikbaar 
Mocht @Home nog vreemdere plannen gaan uitvoeren, dan weet ik het wel
Mocht @Home nog vreemdere plannen gaan uitvoeren, dan weet ik het wel
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Da's raar, want hier werkt het byzonder prima.Op zondag 21 april 2002 23:45 schreef tweakerrrr het volgende:
Die moet je wel hebben, als je die aan wilt vragen, kost je dat een jaar abbokosten+de aanleg van de lijn. Als jij dat er voor over hebt, moet je het vooral doen.Ik heb trouwens helemaal geen vaste telefoon-aansluiting. Is het dan wel verstandig om TweakDSL te nemen?
Dat kan hoger hoor, moet je er zelf wel bandbreedte bijkopen, kost ongeveer €0,60 per GigaByte die je extra af wilt nemen (inclusief BTW wel hoor(ik zie nu trouwens.. 70 Gig? Kan dat niet hoger, ik doe nu zo'n 350 Gig per maand met chello)
Je betaald dan dus €263 per maand, wat ik eigenlijk nog wel mee vind vallen voor iemand die zo belachelijk veel verkeer weet te genereren. (Wat de hell doe jij met die lijn? Heb je een soort loopje lopen waarmee je elke 10min opnieuw begint met het downloaden van een testbestand van 10MB ofzo?)
Bericht hierboven
Nou, Floris, ik vanochtend extra vroeg uit bed, zodat ik om 09:30 klaar zatOp maandag 22 april 2002 11:06 schreef Floris het volgende:
blaat
Push the big red button!
Ik heb mijn tekst voor de ISDN-modems net gemailed, even aankijken hoe lang het nu nog duurt.Op maandag 22 april 2002 02:01 schreef Neejoh het volgende:
Florisssssssssssss...... Alles al live
Als je MXstream opzegd, krijg je vast wel een datum wanneer dat wordt afgesloten niet? Op die dag kan KPN beginnen met testen van je lijn, meestal zo'n 10 dagen later kan je verbinding helemaal werkend zijn. (Mits je modem enzo werkt natuurlijk, ik ga er ff van uit dat je dat zelf gaat installeren en dat je dat ook wel begrijpt
Helaas kan je niet naadloos overgaan, KPN doet haar uiterste best om dat voor de volle 100% tegen te gaan.
Bericht hierboven
Ik zat nog ff te rekenen: 350GB per maand? Dan trek je 1Mbit vol continue, ietsie meer zelfs.
Wat mij betreft doe je dat, het zal mij worst wezen hoeveel verkeer je trekt, maar je bent wel in een vrij uitzonderlijke positie als je ook daadwerkelijk zoveel verkeer nodig hebt.
[Edit]ff wat opgeleukt
Wat mij betreft doe je dat, het zal mij worst wezen hoeveel verkeer je trekt, maar je bent wel in een vrij uitzonderlijke positie als je ook daadwerkelijk zoveel verkeer nodig hebt.
[Edit]ff wat opgeleukt
Bericht hierboven
Nieuw binnen in de UPC top 300.Op zondag 21 april 2002 23:45 schreef tweakerrrr het volgende:
De nieuwe Superrrrrrklapperrrr, tweakerrrr met stip op nummer 1 !
We zijn natuurlijk benieuwd hoelang deze nieuwe hit zijn aansluiting zal behouden. Kijk volgende week om te zien of deze superuser nog op nummer 1 staat!
voor zoveel dataverkeer moet je ook heel wat uurtjes achter je bakkie doorbrengen... Niet echt bevorderlijk voor je sociale contacten...
Nee hoor, wat dacht je van Qeue's ??Op maandag 22 april 2002 11:17 schreef IvoB het volgende:
voor zoveel dataverkeer moet je ook heel wat uurtjes achter je bakkie doorbrengen... Niet echt bevorderlijk voor je sociale contacten...
zegt me nix, ik vindt zoveel dataverkeer met Kabel internet ook niet sociaal, al eens aan je buurtgenoten gedacht?
Tjah idd. kzit hier op gemiddeld 7GB per maand..Op maandag 22 april 2002 11:27 schreef IvoB het volgende:
zegt me nix, ik vindt zoveel dataverkeer met Kabel internet ook niet sociaal, al eens aan je buurtgenoten gedacht?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hij heeft waarschijnlijk een heleboel comps staan en alle verschillende schermen van t.net/got openstaan, die om de 5 sec refreshen ...
En wij ons maar afvragen hoe t.net aan 3 terra per maand komt ....
En wij ons maar afvragen hoe t.net aan 3 terra per maand komt ....
Kunnen mijn 2 vragen nog beantwoord worden 
Hoelang duurt het aansluiten eigenlijk (als we er vanuit gaan dat de centrale al opgelevered is) 3 weken max ofzo?
5 tot 7 weken ligt eerder voor de hand.Op maandag 22 april 2002 13:03 schreef Raven- het volgende:
Hoelang duurt het aansluiten eigenlijk (als we er vanuit gaan dat de centrale al opgelevered is) 3 weken max ofzo?
Dit topic is gesloten.