Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de gehele T.net crew een gratiz adsl aansluiting krijgt, dit terwijl de "gewone" user flink geld mag betalen om aangesloten te komen, floris klopt dit en zo ja waarom is dit dan ????
Omdat de T.net crew mischien wel HEEL veel tijd (=geld) in T.net/GoT ??Op dinsdag 26 maart 2002 20:18 schreef Teffa het volgende:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de gehele T.net crew een gratiz adsl aansluiting krijgt, dit terwijl de "gewone" user flink geld mag betalen om aangesloten te komen, floris klopt dit en zo ja waarom is dit dan ????
Voor zover ik weet krijgen de Mods hier helemaal NIETS betaald oid, dus 'k zou het een nette actie vinden
* Xandrios wil dan alleen ook mod worden
GoT != T.net... toch?
En wat zou dat
Winkelmedewerkers krijgen vaak ook korting e.d., is dat ook oneerlijk
En wat zou dat
Winkelmedewerkers krijgen vaak ook korting e.d., is dat ook oneerlijk

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Van mij mogen ze. Echt lekker boeiend, als zij op die manier hun modjes belonen/betalen, vind ik dat echt prima.
me 2.Op dinsdag 26 maart 2002 21:23 schreef sebastius het volgende:
En ja, ik ben ook zo'n malloot die best wil betalen voor GOT/T.Net
'k zit heel wat uurtjes per dag op GoT, dus...
Onzin, en ik zou graag willen weten wie je betrouwbare bron dan is. Want er zijn maar twee mensen die daar toezeggingen over kunnen doen: Floris en ik. En wij hebben het beiden niet gedaan.Op dinsdag 26 maart 2002 20:18 schreef Teffa het volgende:
Op dinsdag 26 maart 2002 21:27 schreef Daniel het volgende:
[..]
Onzin, en ik zou graag willen weten wie je betrouwbare bron dan is. Want er zijn maar twee mensen die daar toezeggingen over kunnen doen: Floris en ik. En wij hebben het beiden niet gedaan.
de boel draait nog niet, en de geruchten beginnen al
Zoals Daniel zegt is dit (helaasOp dinsdag 26 maart 2002 20:18 schreef Teffa het volgende:
Professioneel Hyves-weigeraar
Mhh, op zich is er wel wat voor te zeggenOp dinsdag 26 maart 2002 21:42 schreef Wouter Tinus het volgende:
of wil je zeggen dat alle "gewone" users ook gratis aangesloten zouden moeten worden als de crew het zou krijgen?
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Nee maar het betekend ook niet dat ik de aansluitkosten voor een ander in mijn rekening verwerkt wil zien... ieder voor zich.Op dinsdag 26 maart 2002 21:42 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
Zoals Daniel zegt is dit (helaas) niet waar. En al zou het zo zijn, wat dan nog? Owh, of wil je zeggen dat alle "gewone" users ook gratis aangesloten zouden moeten worden als de crew het zou krijgen?
En het argument: "gun de crew ook wat, ze werken al zo hard" gaat bij mij niet op, het is allemaal vrijwillig (niemand heeft gezegd dat je het moet doen) en het wordt bij T.net betaald.
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Dat zou ook niet zo zijn, Tweakers.net B.V. en TweakDSL zijn aparte bedrijven. Als het ene besluit om internet voor haar werknemers te sponsoren dan gaat het andere de prijzen echt niet omhoog doen.Op woensdag 27 maart 2002 05:09 schreef -ProXy- het volgende:
Nee maar het betekend ook niet dat ik de aansluitkosten voor een ander in mijn rekening verwerkt wil zien... ieder voor zich.
Lekker boeiend wat jij ons gunt. Als het MT besluit gratis internet weg te geven dan hebben ze daar jouw toestemming niet voor nodig.En het argument: "gun de crew ook wat, ze werken al zo hard" gaat bij mij niet op, het is allemaal vrijwillig (niemand heeft gezegd dat je het moet doen) en het wordt bij T.net betaald.
Er zijn genoeg bedrijven waar je telefoon van de zaak, auto van de zaak, cursussen op kosten van de zaak, reiskostenvergoeding etc. etc. krijgt. Internet van de zaak zou helemaal niet vreemd zijn voor werknemers van een internetbedrijf.
Je haalt me de woorden uit de mondOp woensdag 27 maart 2002 09:20 schreef Wouter Tinus iets
We hebben geen plannen in deze richting, maar zelfs al zouden we die hebben...wat dan nog. Al gaven we ieder crewlid een Porsche 911...dan moeten we dat toch helemaal zelf weten?
Floris is online..... hij zal zo z'n bevindingen wel laten zien/horen
Wat een onzin. Ik word binnenkort aangesloten en ik moet gewoon betalen hoor...Op dinsdag 26 maart 2002 20:18 schreef Teffa het volgende:
en als ik het gratis zou krijgen zou ik niet te beroerd zijn om dat hier te vertellen en jullie jaloers te maken
Dat werd ook tijd jaOp woensdag 27 maart 2002 11:09 schreef XorZ het volgende:
Floris is online..... hij zal zo z'n bevindingen wel laten zien/horen
* Heineken is eik wel benieuwd.
Ik zie nog geen TweakDSL bij de tests op Speedtest of Mordax staan.
Ik hobbel nog wel een keertje naar SpeedTest dan.Op woensdag 27 maart 2002 11:28 schreef Heineken het volgende:
* Heineken is eik wel benieuwd.
Ik kan alleen niet de juiste provider kiezen
De ene keer haal ik down >400k/s, maar up 30k/s.Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Mar 27 2002 om 11:43:15 UTC+0100)
Download : 247.8 KByte/sec
Upload : 46.5 KByte/sec
Connection : 882.0 Conn/min
Ping test Nederland : 25.0 ms
De volgende keer haal ik down 240-280k/s, en up weer 40-55k/s.
Check deze bijvoorbeeld:
Het is een beetje wennen en onthoud dat ik ver van de centrale zit met baggerkabels.Download
Download : 208.0 KByte/sec
Upload : 82,2KByte/sec
Bericht hierboven
Thnx. 
Heb je nu Pro of UltraDSL?
Met bestanden die hier staan schijn je je snelheid flink te kunnen verbeteren.
Ik hoor Ultra te hebben, maar vooralsnog is het verschil niet al te groot.Op woensdag 27 maart 2002 12:04 schreef Heineken het volgende:
Thnx.
Maar zoals ik al zei: Dat kan ook aan mij liggen.
[Edit] Dat ligt aan mij, ik ben ver van de centrale en gebruik een HUB. Vooral die HUB (10MBit) maakt het ruk
Bericht hierboven
Ik schijn op 12 april aan de beurt te zijn, en ik zit circa 800 meter van de wijk-centrale. Da's het beter werk 
* Daniel gaat alvast een telefoonlijn naar z'n kamer f1x0ren
Hmmz? Hoe kan dat aan de hub liggen? 10mbit is toch _zat_? Of is het gewoon een brakke hub die eik helemaal geen 10mbit kanOp woensdag 27 maart 2002 12:10 schreef Floris het volgende:
[..]
Ik hoor Ultra te hebben, maar vooralsnog is het verschil niet al te groot.
Maar zoals ik al zei: Dat kan ook aan mij liggen.
[Edit] Dat ligt aan mij, ik ben ver van de centrale en gebruik een HUB. Vooral die HUB (10MBit) maakt het ruk
Daar wordt het alleen maar slechter vanOp woensdag 27 maart 2002 12:16 schreef Daniel het volgende:
Sterker nog, het mag/kan geloof ik niet eens...
Je kan idd beter, schijnt, gewoon utp kabel naar je kamer fix0ren
Van #tweakers.net op irc.tweakers.net
*** Floris (trilluser@213.239.xxx.xxx) has joined #tweakers.net
*** ChanServ sets mode: +o Floris
*** ACM (arjen@xxx.shuis-s.xxx.xxx) has joined #tweakers.net
*** ChanServ sets mode: +o ACM
* Floris zoekt een retesnelle FTP
<RobinVreuls> ej Chief
<Floris> tjo
<RobinVreuls> ft.mirror.nl
<RobinVreuls> ftp.xs4all.nl
<RobinVreuls> ftp.uunet.nl
<RobinVreuls> ??
<Dizzytje|belasting> moet je nou met een retesnelle ftp?
<Wolfensteijn> Floris> tweakdsl aan het testen?
<ACM> (Floris)-> ftp.nluug.nl of ftp.mirror.nl of ftp.nl.uu.net
<ACM> (RobinVreuls)-> irri mannetje!
<RobinVreuls> ACM>
<Dizzytje|belasting> kzat anders laats op nluug.nl op 50 k/s
<BrZ> Floris: van mijn homeserver heb ik 8MB/s kunnen trekken
<ACM> (Dizzytje|belasting)-> daar leech ik altijd mee op 10MB/s
<RobinVreuls> Floris> genoeg keus dus
<BrZ> woehoe, ik heb een RMA code van Tyan gekregen
<Dizzytje|belasting> ACM: jij hebt geen chello dan
<ACM> (BrZ)-> heb je dat ding _nu_ pas opgestuurd?
<ACM> (Dizzytje|belasting)-> thuis niet hoor, daar kan ik maar max 50k/secop mijn server
*** Floris is now known as Floris|FTP
<BrZ> ACM: ehmz, die kutzaak waar ik hem gekocht had heeft al een maand lang niet gereageerd op mail en telefoon niet opgenomen nezo...
<BrZ> dus met Tyan zelf lopen mailen
<ACM> ow, great
<RobinVreuls> Floris|FTP heeft dus TweakDSL :PPP
<Floris|FTP> jah
<mila> HEY VRIEND !!
<mila> << john
<Grum> 2048 ? 1024 ?
<Floris|FTP> hmm uunet is niet zo snel
<Floris|FTP> johnemans
<RobinVreuls> xs4all is vlug
<mila> Floris|FTP: heb je ftptje open daaro ? dan FXP ik wel wat shit naar je vanaf .nl 100mbits enzow
<mila> kijken hoeveel die rost
[topic=381745/1/100]Op woensdag 27 maart 2002 12:24 schreef Morgoth het volgende:
Je kan idd beter, schijnt, gewoon utp kabel naar je kamer fix0ren
Schijnt dus bizar weinig uit te maken.
Imho kan je beter "dat kleine beetje dat mogelijk is om de kwaliteit van het signaal goed te houden" doen dan gewoon lui zijn...Op woensdag 27 maart 2002 12:33 schreef Heineken het volgende:
Schijnt dus bizar weinig uit te maken.
utp kan 100Mbit over die lengte dragen, adsl wordt er alleen maar 'nog slechter' van.
Of ik neem gewoon zo'n draadloos-netwerk ding
ggrrmmz... en ik moet nog steeds gaan wachten totdat linesharing es beschikbaar is hier... en dan nog es dat de inschrijvingen van tweakdsl opengaan

Ik moet wachten tot m'n contract met KPN is afgelopen, en dat is in augustus oid
@home loopt pas af in oktober hier *zucht*Op woensdag 27 maart 2002 14:07 schreef Morgoth het volgende:
Ik moet wachten tot m'n contract met KPN is afgelopen, en dat is in augustus oid
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Is dit nou echt of niet?
ik bedoel op de frontPage is hier niet over te vinden.
als dit echt zo is, wil ik het echt.
mailto:Ronald.vanHerwijnen@versatel.nl
als dit echt zo is, wil ik het echt.
mailto:Ronald.vanHerwijnen@versatel.nl
Als de inschrijvingen eenmaal echt beginnen zal daar genoeg aandacht voor zijn op de frontpageOp woensdag 27 maart 2002 15:27 schreef Ronald_stage het volgende:
officieel zit ik tot februari volgend jaar aan mxstream vast... maar daar trek ik me niets van aan...Op woensdag 27 maart 2002 14:07 schreef Morgoth het volgende:
* BrZ heeft leuke "sloop" knopjes op z'n werk
Voor mij komt TweakDSL net te laat.
Mijn Mxstream abo loop in april af. Had dus al, 1 mnd van te voren, moeten opzeggen.
De datum waarop Planet mijn kortingspercentage wijzigt is januari.
Komt die korting van 30% te vervallen dan hoop ik zonder extra kosten alsnog over te gaan.
Als die kosten minder zijn als het gemis van die korting kom ik ook naar TweakDSL.
Mijn Mxstream abo loop in april af. Had dus al, 1 mnd van te voren, moeten opzeggen.
De datum waarop Planet mijn kortingspercentage wijzigt is januari.
Komt die korting van 30% te vervallen dan hoop ik zonder extra kosten alsnog over te gaan.
Als die kosten minder zijn als het gemis van die korting kom ik ook naar TweakDSL.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
802.11A is illegaal in Nederland. In ELK geval. Geen uitzonderingenOp woensdag 27 maart 2002 13:07 schreef Ruudjah het volgende:
[..]
Dan zou ik een braadpan nemen, in combinatie met 802.11a (54 Mbit wireless) vanaf de backbone (1400 Mbit) van trueserver![]()
En de afstand die je kunt overbruggen is maar 1/4 van de 802.11B standaard.....
Dat is wel behoorlijk baggerOp woensdag 27 maart 2002 11:49 schreef Floris het volgende:
[..]
Ik hobbel nog wel een keertje naar SpeedTest dan.
Ik kan alleen niet de juiste provider kiezen
[..]
De ene keer haal ik down >400k/s, maar up 30k/s.
De volgende keer haal ik down 240-280k/s, en up weer 40-55k/s.
Check deze bijvoorbeeld:
[..]
Het is een beetje wennen en onthoud dat ik ver van de centrale zit met baggerkabels.
Hoever zit je precies van de centrale?
[ps. hoe kun je nu 'proefkonijn' zijn, als je zo ver van de centrale zit ?? Neem dan iemand die wel een fatsoenlijke afstand heeft, en dus GOED kan testen.
Nu schuif je alle schuld op 'de baggerkabels', maar het kan net zo goed toch ergens een verbinding van tweakdsl zijn ofzo....
Als je testpersoon neemt die op <1KM van de centrale woont, DAN kun je goed testen. Op deze manier heb je niets aan jou testresultaten.]
[edit]
Jij was toch diegene die een verbinding moest testen, voordat de klanten zich kunnen inschrijven
hij woont iets van 3,8KM van de centrale vandaan... 
Maar ik heb Floris nog niet kunnen overtuigen dat het bij mij aangesloten moet worden.. ik woon zo'n KM van de centrale vandaan en liggen goede nieuwe kabels enzo
Maar ik heb Floris nog niet kunnen overtuigen dat het bij mij aangesloten moet worden.. ik woon zo'n KM van de centrale vandaan en liggen goede nieuwe kabels enzo
Dan heeft het ook geen nut om HEM dus aan te sluiten, om de verbinding te testen.Op woensdag 27 maart 2002 17:40 schreef BrZ het volgende:
hij woont iets van 3,8KM van de centrale vandaan...
Hadden ze idd beter jou kunnen aansluiten
Er zijn/worden echt wel meer mensen aangesloten om te testen hoor, doe es niet zo naïef.
Ik meende dat het testen gedaan zou worden door Daniel...Op woensdag 27 maart 2002 18:09 schreef Wouter Tinus het volgende:
Er zijn/worden echt wel meer mensen aangesloten om te testen hoor, doe es niet zo naïef.
(en dat het inschrijven moest wachten tot hij 10 dagen ervaring had)
Blijkbaar had ik het fout, mijn exuses
Er worden nog heel wat meer mensen aangesloten hoor, waaronder eentje die recht tegenover de wijkcentrale woont (zegmaar straat over, 2 stappen, klaar). Dat komt dus wel goed
Bericht hierboven
Verwijderd
Volgens de bbned afstandstabel zijn er vier postcodes in nederland waar de afstand tot de centrale 1m. is 
ps. lijkt me persoonlijk een beetje sterk maar ok...het staat er echt.
mischien een KPN centrale waar een medewerker ofzow ook een lijntje heeft laten aanlegguh ?Op woensdag 27 maart 2002 21:24 schreef Louwrens het volgende:
Volgens de bbned afstandstabel zijn er vier postcodes in nederland waar de afstand tot de centrale 1m. is
Verwijderd
Mja..maar dan is het nog steeds een beetje vaag. Een postcode staat meestal voor een straat of iig een groepje huizen. Kan me niet voorstellen dat je er dan allemaal 1 m. vanaf zit.Op woensdag 27 maart 2002 21:26 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
mischien een KPN centrale waar een medewerker ofzow ook een lijntje heeft laten aanlegguh ?
Ik kan het niet laten, ik heb net volgens mij wel het max uit mijn verbinding getrokken.

Bericht hierboven
nou nou, das lekker patsen: 900weetikhoeveel down, en een maandtotaal van 3 gigOp woensdag 27 maart 2002 22:50 schreef Floris het volgende:
Ik kan het niet laten, ik heb net volgens mij wel het max uit mijn verbinding getrokken.
[afbeelding]
En waar blijven dan die mp3tjes in newsgroup true.mp3.binaries?Op woensdag 27 maart 2002 22:50 schreef Floris het volgende:
Maandtotaal van 3GB inderdaad, wat wil je als je hebt moeten inbellen?Op woensdag 27 maart 2002 23:03 schreef Plague het volgende:
[..]
nou nou, das lekker patsen: 900weetikhoeveel down, en een maandtotaal van 3 gig
3GB op een dagje vind ik best redelijk, helemaal als je denkt dat ik maar 4 uur achter de PC heb gezeten.
Christ, dan moet ik iets met nieuws gaan doen, weet je wel hoe slecht ik daarin ben?Op woensdag 27 maart 2002 23:12 schreef Egbert het volgende:
[..]
En waar blijven dan die mp3tjes in newsgroup true.mp3.binaries?
Bericht hierboven
en die afstandstabel is vast niet te bezoeken voor het publiek? *hint*Op woensdag 27 maart 2002 21:24 schreef Louwrens het volgende:
ff gepikt uit [topic=448083/1/100]
De link http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/
Er stond nog een link maar die werkte niet.
De link http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/
Er stond nog een link maar die werkte niet.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
W00T...kom maar op met dat TweakDSLDe afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 583 meter
Hmmz..volgens die check zit Floris 775 meter van de centrale af..en geen 3,nogwat kilometer
Verwijderd
ff met mysql lopen stoeien:
de boffers:
Arnhem-Centrum 6828AB 1,00
Heerlen-Centrum 6411LK 1,00
Tilburg-De Reit 5037EV 1,00
Baarn 3743BV 1,00
Mensen die niet geboft hebben:
Almere-Stad Centrum 8244PB 20546,00
Amersfoort-Centrum 3512TC 19229,00
Etten Leur 5121EE 19073,00
Utrecht-Overvecht 3824MS 21668,00
/me denkt dat je 8mbit wel kan shaken als je 21km. van de wijkcentrale woont.
de boffers:
Arnhem-Centrum 6828AB 1,00
Heerlen-Centrum 6411LK 1,00
Tilburg-De Reit 5037EV 1,00
Baarn 3743BV 1,00
Mensen die niet geboft hebben:
Almere-Stad Centrum 8244PB 20546,00
Amersfoort-Centrum 3512TC 19229,00
Etten Leur 5121EE 19073,00
Utrecht-Overvecht 3824MS 21668,00
ROTFLOp donderdag 28 maart 2002 12:21 schreef Louwrens het volgende:
ff niets
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 100 meter.

Dat klopt niet... Het is namelijk minder... Werk naast de centrale..
Dat klopt niet... Het is namelijk minder... Werk naast de centrale..
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Ik zit volgens die checker op circa 1800 meter. Weet iemand hoe de relatie eigenlijk zit tussen snelheid en afstand?
ff niets
Verwijderd
Ik kan me heeeel vaagjes herinneren dat iemand van bbned beweerde dat je tot 5km. die 8mbit kan halen. daarna is het niet meer gegarandeerd ofzow. maar das wel heeel vaagjes hoorOp donderdag 28 maart 2002 13:18 schreef FlipFlap het volgende:
Ik zit volgens die checker op circa 1800 meter. Weet iemand hoe de relatie eigenlijk zit tussen snelheid en afstand?
1 feet = 30.48 centimeter (= pak m beet, één lompe voet)
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 290 meter.
Volgens mij was het 4kmOp donderdag 28 maart 2002 13:21 schreef Louwrens het volgende:
[..]
Ik kan me heeeel vaagjes herinneren dat iemand van bbned beweerde dat je tot 5km. die 8mbit kan halen. daarna is het niet meer gegarandeerd ofzow. maar das wel heeel vaagjes hoor
Bericht hierboven
En nu is ook Linesharing beschikbaar bij mij, eindelijk.De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 529 meter
Verwijderd
/me heeft het paintsoeppro werk gedaan...
mischien kan iemand met extrapolerende kwaliteiten me even helpen met de bijbehorende getallen
"De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale [die de komende 20 jaar nog geen DSL kan hebben] is naar schatting: 2140 meter."
Maar ik ben iig niet geheel kansloos
.
Maar ik ben iig niet geheel kansloos
Als je nou 50 dorpsgenoten zo gek krijgt ook ADSL/SDSL te willen, dan kan je nog een eind komen hoor!Op donderdag 28 maart 2002 14:38 schreef Femme het volgende:
"De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale [die de komende 20 jaar nog geen DSL kan hebben] is naar schatting: 2140 meter."
Maar ik ben iig niet geheel kansloos.
Moet je alleen de gemeente er ook "even van zien te overtuigen" dat ze 75.000 investeren.
<font size=1>Doen ze toch wel voor hun ereburger? </font>
Bericht hierboven
Doe je toch een straalverbinding met het buur-dorp 10 KM verderop;)Op donderdag 28 maart 2002 14:38 schreef Femme het volgende:
Maar ik ben iig niet geheel kansloos.
Uhuh, vraag jij voor de gein maar eens een offerte daarvoor aan.Op donderdag 28 maart 2002 14:46 schreef Jive het volgende:
[..]
Doe je toch een straalverbinding met het buur-dorp 10 KM verderop
Tip: Sluit eerst een levensverzekering af
Was ik al bang voorDe afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 261 meter.
alleen bbned is nog niet beschikbaar, terwijl de laatste update 15 maart was... uh-ow!
Laat mij nou bjina onder de postcode vallen in de top 4
Heb weles lopen spelen met de gedachte om netwerk via een laser/infrarood-verbinding te laten lopen naar een buur tegenover me (wireless zie ik nie zitten) ...Op donderdag 28 maart 2002 14:57 schreef Phantom het volgende:
[..]
Uhuh, vraag jij voor de gein maar eens een offerte daarvoor aan.
Tip: Sluit eerst een levensverzekering af
En op zich moet dat voor een techneut goed te doen zijn.
Je hoeft nml. alleen maar de electrische pulsen naar licht om te zetten, en weer terug.
Als je line-of-sight hebt veel makkelijker & sneller dan via radio.
hmmz... valt tegen... 1618 meter... hoe hebben ze die kabels opgevouwen? 
[edit]
Hmmz, schijnt wel dichtbij genoeg te zijn om de volle 8mbit te kunnen halen?
en aangezien er hier lekkere verse, warme kabels liggen
[edit]
Hmmz, schijnt wel dichtbij genoeg te zijn om de volle 8mbit te kunnen halen?
en aangezien er hier lekkere verse, warme kabels liggen
'De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1310 meter.'
klopt geen zak van. is zeker 2KM.
Locatienet zegt:
2.3 km
tja...de 8mbit kan ik wel vergeten denk ik
Locatienet zegt:
2.3 km
Whehehe, da's mijn paper. Grappig om dat hier weer terug te zien, ik was het alweer vergetenOp donderdag 28 maart 2002 13:21 schreef Louwrens het volgende:
[..]
Ik kan me heeeel vaagjes herinneren dat iemand van bbned beweerde dat je tot 5km. die 8mbit kan halen. daarna is het niet meer gegarandeerd ofzow. maar das wel heeel vaagjes hoor
De islam kan uw vrijheid schaden
Het gaat om de KABELLENGTE, en niet om de hemelsbrede afstand of de afstand over de weg.Op donderdag 28 maart 2002 16:30 schreef Cutebritney het volgende:
'De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1310 meter.'
Locatienet zegt:
2.3 km
klopt wel ja, maar als ie hemelsbreed bijna 2KM is (uitgerekend via landkaart etc) dan moet de kabel ook MINIMAAL deze lengte hebben....Op donderdag 28 maart 2002 17:06 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Het gaat om de KABELLENGTE, en niet om de hemelsbrede afstand of de afstand over de weg.
en die 1310 meter die die site aangeeft, is helemaal onzin dan...
Komt die kabel dan niet via een andere weg naar jou toe ... met een tussen-centrale ofzow
nop....das nergens zo....Op donderdag 28 maart 2002 18:39 schreef Jive het volgende:
Komt die kabel dan niet via een andere weg naar jou toe ... met een tussen-centrale ofzow
helaas
29 april, 2 dagen voordat het 1 april
is...
Is het nu vanaf maandag mogelijk om een TWEAKDSL abo aan te vragen?
Of wordt het uitgesteld
Of wordt het uitgesteld

Lees nog es goedOp vrijdag 29 maart 2002 17:34 schreef Raven- het volgende:
29 april, 2 dagen voordat het 1 aprilis...
Of wordt het uitgesteld
29 april, 2 dagen voordat het 1 april
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Laten we maar niet a.s. maandag beginnen, 1 april lijkt me nou niet de allerslimste dag om je diensten aan te gaan bieden wel?Op vrijdag 29 maart 2002 17:34 schreef Raven- het volgende:
29 april, 2 dagen voordat het 1 aprilis...
Of wordt het uitgesteld
Bericht hierboven
Mwah.. als je gewoon serieus overkomt dan moet het toch geen probleem zijn? 
Maar er wordt dan op 2 april met de diensten begonnen?
Maar er wordt dan op 2 april met de diensten begonnen?
Ik kan er weinig over zeggen vrees ik, we willen met spoed aan de slag, maar de tests moeten dan wel goed zijn gegaan. (Ik persoonlijk heb maar 1 klein probleem ondervonden en dat is nu ook opgelost.
)
Bericht hierboven
Zijn er al wat meer dingen bekend over de nieuwe FUP?Op vrijdag 29 maart 2002 18:38 schreef Floris het volgende:
Ik kan er weinig over zeggen vrees ik, we willen met spoed aan de slag, maar de tests moeten dan wel goed zijn gegaan. (Ik persoonlijk heb maar 1 klein probleem ondervonden en dat is nu ook opgelost.)
Dat het nog even zal duren voor we het kunnen implementerenOp vrijdag 29 maart 2002 18:40 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Zijn er al wat meer dingen bekend over de nieuwe FUP?
Bericht hierboven
Even wat mensen teleurstellen...
Als je tegenover de centale woont, is er grote kans dat je kabel een omleg maakt. Ook kan je niet een hemelsbrede verbinding als maat aannemen.
Ik ben een keer in een KPN centrale geweest (jaja
) omdat ik meedeed aan de SnelNet proef (JaJa
). En daar komen lijntjes echt niet per stuk binnen, alleen grote bossen die van een verdeelhuisje komen. Als je naast de centrale woont heb je dus grote kans dat het signaal via een verdeeldoosje gaat dat verder dan jou van de centrale zit.
Als je tegenover de centale woont, is er grote kans dat je kabel een omleg maakt. Ook kan je niet een hemelsbrede verbinding als maat aannemen.
Ik ben een keer in een KPN centrale geweest (jaja
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Ervaringsverslagje van TweakDSL-gebruiker nummer 2. 
Ik ben gister online gegaan. Doe-het-zelfpakketje aangesloten, computer aan en het werkte meteen. Geen gedoe met inloggen enzo...
Toen natuurlijk wat speedtests gedraaid en multithreaded downloads. Ik haal download tot nu toe maximaal 750KB (5,9Mbit/s) en upload het maximaal van mn verbinding 64KB (512Kbit/s).
Verder is er nu (in de testfase) nog geen pop of smtp, maar dat gaat geloof ik komende week geregeld worden.
Zo.. Ik ga lekker verder downen.
screenie van een gemiddelde speedtest:
[img]"http://tweakers.net/~crew/DasH/speed.jpg"[/img]
Ik ben gister online gegaan. Doe-het-zelfpakketje aangesloten, computer aan en het werkte meteen. Geen gedoe met inloggen enzo...
Toen natuurlijk wat speedtests gedraaid en multithreaded downloads. Ik haal download tot nu toe maximaal 750KB (5,9Mbit/s) en upload het maximaal van mn verbinding 64KB (512Kbit/s).
Verder is er nu (in de testfase) nog geen pop of smtp, maar dat gaat geloof ik komende week geregeld worden.
op welke astand zit jij van de centrale?Op zaterdag 30 maart 2002 13:40 schreef Dries Arnolds het volgende:
Ervaringsverslagje van TweakDSL-gebruiker nummer 2.
Dat moet toch zeker 1.5 KM+ zijn als dit je max snelheid is?
Dit is de max na een uur testen ofzo... En volgens mij kan er ook nog wel wat getweakt worden aan de instellingen van de DHCP servers.
ik zit 591 meter van de centrale.
dan zou je inderdaad nog een (vee) hogere snelheid moeten kunnen halen....Op zaterdag 30 maart 2002 14:03 schreef Dries Arnolds het volgende:
750KB/sec moet zeker lukken...
Als je win9x hebt, heb je de MTU patch uitgevoerd ?
Ik heb WinXP.
En ik haal dus ook 750K, alleen niet met die speedtest. Wel met een paar multithreaded downloads bij xs4all en uunet...
En ik haal dus ook 750K, alleen niet met die speedtest. Wel met een paar multithreaded downloads bij xs4all en uunet...
Snelheid is niet alleen afhankelijk van afstand maar ook van lijnkwaliteitOp zaterdag 30 maart 2002 14:11 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
dan zou je inderdaad nog een (vee) hogere snelheid moeten kunnen halen....
750KB/sec moet zeker lukken...
Als je win9x hebt, heb je de MTU patch uitgevoerd ?
jah, is zo...maar op zo'n korte lijn moet je zelfs met een 0.3 kabel nogwel een goede snelheid halen hoorOp zaterdag 30 maart 2002 17:12 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Snelheid is niet alleen afhankelijk van afstand maar ook van lijnkwaliteit
en dat doet hij blijkbaar dus ookwel, het is speedsuite die het niet bijbeend
Vooral die download van Amerikaanse sites is in de praktijk veel en veel hoger...
Moet je uns wat proberen met servers die in Scandinavie staan, die zijn ook behoorlijk rapOp zaterdag 30 maart 2002 17:21 schreef Dries Arnolds het volgende:
Vooral die download van Amerikaanse sites is in de praktijk veel en veel hoger...
C:\>_
Inderdaad. Een Linux iso (649MB) van Sunet.se doet er 15 minuten over om op mijn pctje te komen. 
Trouwens net ook een nieuw snelheidsrecord geboekt: 826,3 KB
Trouwens net ook een nieuw snelheidsrecord geboekt: 826,3 KB
Ik hoop iig dat het binnen nu en 2 weken isIk kan er weinig over zeggen vrees ik, we willen met spoed aan de slag, maar de tests moeten dan wel goed zijn gegaan. (Ik persoonlijk heb maar 1 klein probleem ondervonden en dat is nu ook opgelost. )
Dus de standaardlimieten worden 'in het begin' nog gebruikt als waarde.Dat het nog even zal duren voor we het kunnen implementeren
Nice, ik kan niet wachten totdat jullie van start gaanTrouwens net ook een nieuw snelheidsrecord geboekt: 826,3 KB
Maar er staat er hier nog geen 500meter vandaan ook 1uw afstand tot de centrale is 1743 meter
Wel jammer dat dat ding hier in de straat een kabelcentrale is.. anders was de afstand max -2m
Ik woon in de Gladiolenstraat, Flappie weet wel waar die straat zit.. Ik weet iig waar zijn huis woont (welke straat dan..)
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ha.. heb jullie zojuist een chello overstapper als klant bezorgd..tenminste als de tests een beetje ok uitpakken, maar daar lijkt het wel op.. 
Hij had nog niet van tweakDSL gehoord.. Staat er een reclame campagne op stapel ?
Hij had nog niet van tweakDSL gehoord.. Staat er een reclame campagne op stapel ?
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Tering die download snelheden zijn wel om te
. komt TweakDSL ook in kleinere plaatsen bv. 4112 ?? HINT HINT HINT
.. Lekker bezig mannen
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Dit topic is gesloten.