1.000
Lijkt me een zeer strak plan, als de tweakdsl'rs niet naar reclame hoeven te kijken (behalve reclame voor aanbiedingen in de t.net-shop mischien) .... vind ik een hele mooie bonus persoonlijk.
Hoever zijn de plannen voor de secundaire tweakdsl voordelen ??
Nieuws-Servert, homepage-servert, file-servert, mail etc. etc.
Hoever zijn de plannen voor de secundaire tweakdsl voordelen ??
Nieuws-Servert, homepage-servert, file-servert, mail etc. etc.
Floris:
Daar kan ik helaas weinig over zeggen, ik heb geen verstand van nieuwsservers.
De techneuten.Wokschotel:
Wie wel dan bij jullie?
Vandaag staat iig de uitbreiding voor de newsserver op de planning die noodzakelijk is voor de binaries.
De tekst newsserver draait al geruime tijd probleemloos.
De ingrediënten voor de binaries lijken goed te zijn. 1 Gigabit verbinding voor het peeren (zo heet dat geloof ik). Daar moet iig de catchment goed mee komen, de retention wordt op circa 2 dagen geschat, maar is natuurlijk afhankelijk van welke binaries-groepen opgenomen gaan worden
Ik hoop dat ik de termen goed heb, ik behoor namelijk niet tot de techneuten die het geheel inrichten.
ff niets
Verwijderd
Hmm ik lees hier dat t zo conucurend enzo is maar als je kijkt naar ladot die leveren dsl over bbned tot 8mbit ook. Daar heb je dataliiet vna 100gb, ook voor het goedkoopste abbo
Zullen we maar niet beginnen over al die positieve dingen die je over ladot hoortOp woensdag 20 maart 2002 14:59 schreef nexT het volgende:
Hmm ik lees hier dat t zo conucurend enzo is maar als je kijkt naar ladot die leveren dsl over bbned tot 8mbit ook. Daar heb je dataliiet vna 100gb, ook voor het goedkoopste abbo
uh over de acces diensten heb ik nog geen negatief woord gehoord hoor!Op woensdag 20 maart 2002 15:00 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Zullen we maar niet beginnen over al die positieve dingen die je over ladot hoortMensen die hun gratis websiteje opeens moeten betalen enzo, terwijl ze van niets weten. Nee, fijne jongens
Lekker zuiver bedrijf dat Ladot ....Op woensdag 20 maart 2002 18:19 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
uh over de acces diensten heb ik nog geen negatief woord gehoord hoor!
Ze houden zich dan momenteel wel uit de media .. maar archieven zeggen boekdelen.
http://www.tweakers.net/nieuws/15579?highlight=ladot
En het staat nog steeds op naam van die Verlinden.
ik geef eerlijk toe dat ik er verder niks van weet hoor. Maar ladot is toen toch overgenomen door een grote partij? is de boel nu niet beter dan?Op woensdag 20 maart 2002 19:05 schreef Jive het volgende:
[..]
Lekker zuiver bedrijf dat Ladot ....
Ze houden zich dan momenteel wel uit de media .. maar archieven zeggen boekdelen.
http://www.tweakers.net/nieuws/15579?highlight=ladot
/edit
stomme opmerking als je de link leest
Is nu van ActiveISP ...
Die hebben het op 21 november 2001 overgenomen.
Die hebben het op 21 november 2001 overgenomen.
Temeer omdat Bevelander vandaag failliet is gegaanOp woensdag 20 maart 2002 19:07 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
ik geef eerlijk toe dat ik er verder niks van weet hoor. Maar ladot is toen toch overgenomen door een grote partij? is de boel nu niet beter dan?
/edit
stomme opmerking als je de link leest
De islam kan uw vrijheid schaden
wow... waar is de kpn mee bezig 
In Januari de postcode check gedaan: Helaas. ADSL is vanaf maart 2003 beschikbaar. (bbned zelfde)
KPN-Postcodecheck nu: ADSL is beschikbaar (zowel isdn als analoog)
TWEAKDSL check: Mei 2002!!
Dat wordt eenmaal een UltraDSL abbo
In Januari de postcode check gedaan: Helaas. ADSL is vanaf maart 2003 beschikbaar. (bbned zelfde)
KPN-Postcodecheck nu: ADSL is beschikbaar (zowel isdn als analoog)
TWEAKDSL check: Mei 2002!!
Dat wordt eenmaal een UltraDSL abbo
YESSS
Linesharing is ook eindelijk beschikbaar
Wel vreemd dat dit bij bijv. de "linesharings-list" van cistron nogniet het geval is
Maarja, 'k wist dat het zou gebeuren, een klein maandje terug had ik BBned al gemaild erover
Precies op tijd hebben ze de boel overgezet....netjes op schema
[edit]
Dit zegt de BBned website:
U kunt desgewenst op dezelfde lijn, als deze analoog is, ook de spraakdiensten van KPN Telecom behouden
tweakdsl zegt:
TweakDSL is beschikbaar in jouw regio. Je kunt desgewenst op dezelfde lijn, ook bij een ISDN lijn, de spraakdiensten van KPN Telecom behouden.
Kan ik nu WEL of NIET ISDN gebruiken
Linesharing is ook eindelijk beschikbaar
Wel vreemd dat dit bij bijv. de "linesharings-list" van cistron nogniet het geval is
Maarja, 'k wist dat het zou gebeuren, een klein maandje terug had ik BBned al gemaild erover
Precies op tijd hebben ze de boel overgezet....netjes op schema
[edit]
Dit zegt de BBned website:
U kunt desgewenst op dezelfde lijn, als deze analoog is, ook de spraakdiensten van KPN Telecom behouden
tweakdsl zegt:
TweakDSL is beschikbaar in jouw regio. Je kunt desgewenst op dezelfde lijn, ook bij een ISDN lijn, de spraakdiensten van KPN Telecom behouden.
Kan ik nu WEL of NIET ISDN gebruiken
copy paste bbned:
Volgens mij kan ISDN nu dus WEL.
LinkMet de introductie van ADSL over ISDN wordt het vanaf nu mogelijk om zowel een analoge telefoonlijn als een ISDN lijn te voorzien van ADSL. Gebruikers kunnen hun bestaande telefoondienst behouden en betrekken additioneel een supersnel Internet ADSL abonnement van hun ISP.
BBNED introduceert ADSL in combinatie met ISDN op 200 locatiesOp woensdag 20 maart 2002 19:51 schreef Danfoss het volgende:
copy paste bbned:
[..]
Link
Dus niet elke centrale...lijkt me
Op alle locaties waar je linesharing kunt krijgen, kan je line sharen met zowel PSTN (analoog) als ISDN. Niet alle centrales zijn op dit moment vrijgegeven voor linesharing, ik heb een lijst met wanneer welke centrale op de planning staat, maar tot nu toe heeft PN het elke keer weten te verknallen, dus ik ben niet van plan om de inhoud van deze lijst met iemand te delen. (Als in: Straks zeg ik week 16 en komt KPN om de hoek zeilen en wordt het week 22, dan kijken jullie mij aan.)Op woensdag 20 maart 2002 19:54 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
BBNED introduceert ADSL in combinatie met ISDN op 200 locaties
Dus niet elke centrale...lijkt me
Bericht hierboven
OK, begrijpelijkOp woensdag 20 maart 2002 21:20 schreef Floris het volgende:
[..]
Op alle locaties waar je linesharing kunt krijgen, kan je line sharen met zowel PSTN (analoog) als ISDN. Niet alle centrales zijn op dit moment vrijgegeven voor linesharing, ik heb een lijst met wanneer welke centrale op de planning staat, maar tot nu toe heeft PN het elke keer weten te verknallen, dus ik ben niet van plan om de inhoud van deze lijst met iemand te delen. (Als in: Straks zeg ik week 16 en komt KPN om de hoek zeilen en wordt het week 22, dan kijken jullie mij aan.)
Maar is er voor ons op een of andere manier aan te komen, via KPN of iets dergelijks?
Snow is only frozen water
voor zover ik weet staat ie op de Cistron website...Op woensdag 20 maart 2002 21:22 schreef Wally-S het volgende:
[..]
OK, begrijpelijk
Maar is er voor ons op een of andere manier aan te komen, via KPN of iets dergelijks?
Maar bij mij is dus linesharing beschikbaar. Wel vaag dat BBned dan zegt dat het alleen op een ANALOGE lijn gaat werken....Op woensdag 20 maart 2002 21:20 schreef Floris het volgende:
[..]
Op alle locaties waar je linesharing kunt krijgen, kan je line sharen met zowel PSTN (analoog) als ISDN. Niet alle centrales zijn op dit moment vrijgegeven voor linesharing, ik heb een lijst met wanneer welke centrale op de planning staat, maar tot nu toe heeft PN het elke keer weten te verknallen, dus ik ben niet van plan om de inhoud van deze lijst met iemand te delen. (Als in: Straks zeg ik week 16 en komt KPN om de hoek zeilen en wordt het week 22, dan kijken jullie mij aan.)
Ik word een beetje moe van al die postcode checks.. ik kan nergens ADSL aanvragenOp woensdag 20 maart 2002 22:10 schreef Pc123 het volgende:
Ik denk dat de postcodecheck nog niet geupdate is.
hoe zit het met delen van je connectie? mag ik gewoon een router eraan hangen en dan samen met iemand de connectie delen, bijv via draadloos netwerk?
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Lijkt me wel, dat mag met van iedere ADSL provider, dus waarom niet? En je kan toch niet meer dan de limiet downloadenOp donderdag 21 maart 2002 11:14 schreef P5ycho het volgende:
hoe zit het met delen van je connectie? mag ik gewoon een router eraan hangen en dan samen met iemand de connectie delen, bijv via draadloos netwerk?
krijg je ook korting/geld/iets anders, als je anderen aan meldt, * Klovan denkt wel dat ie wel een stuk of 5 mensen kan dwingen overhalen om TweakDSL te nemen, want die hebben nu allemaal Chello
Kan me niet voorstellen dat die overstappen.Op donderdag 21 maart 2002 12:36 schreef Klovan het volgende:
krijg je ook korting/geld/iets anders, als je anderen aan meldt, * Klovan denkt wel dat ie wel een stuk of 5 mensen kan dwingen overhalen om TweakDSL te nemen, want die hebben nu allemaal Chello
Duurder/langzamer/datalimiet/eenmalige aansluitkosten/modem.
Oke als je erg veel storing hebt wel ja...
o ja wel hoor: sneller, stabieler, hoger datalimiet en je mag een server draaien, internet delenOp donderdag 21 maart 2002 12:39 schreef KillerAce_NL het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat die overstappen.
Duurder/langzamer/datalimiet/eenmalige aansluitkosten/modem.
Oke als je erg veel storing hebt wel ja...
Chello gaat nl een datalimiet van 5GB doen, stelletje prutsers
uh tweakdsl dus ook heOp donderdag 21 maart 2002 12:52 schreef Klovan het volgende:
[..]
Op de 'prutsaccount' (Op donderdag 21 maart 2002 13:01 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
uh tweakdsl dus ook he
DSL is wel duurder dan Chello of @Home, dat is waar. (Voor er iemand over begint)
Bericht hierboven
Sommige mensen snappen het nog steeds nietChello gaat nl een datalimiet van 5GB doen, stelletje prutsers

Die 5GB datalimiet waar zoveel over te doen is, geld ALLEEN voor de bekende users uit de UPC TOP300.
Lees voordat je blaat
Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Wat je dus ook kunt doen is een UltraDSL abbo nemen samen met een router en een draadloos basisstation, en iedereen binne 100 meter van 64KB download voorzien met een draadloze verbinding. zo kun je met z'n allen cheap internetten en met 8 mensen heb ik nog steeds 4Mbit voor mezelfOp donderdag 21 maart 2002 12:10 schreef Morgoth het volgende:
[..]
Lijkt me wel, dat mag met van iedere ADSL provider, dus waarom niet? En je kan toch niet meer dan de limiet downloaden
ja, maar ik wil natuurlijk wel de Tweakers-verbinding van €95,= p/m, duhOp donderdag 21 maart 2002 13:01 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
uh tweakdsl dus ook he
p5ycho: Dat kan, weet je wat ook kan?
Dat jij als je in een klein durp woont in de middle of nowhere, minstens 50 anderen optrommeld die allemaal ADSL willen en de gemeente er van overtuigen dat ze 75k moeten investeren in ADSL voor de bewoners van je dorp. Als je dan BBned opbelt en met hun de zaakjes afhandeld, kan je misschien ineens wel ADSL aanvragen.
(Er is op dit moment 1 dorp die dit voor elkaar heeft gekregen (maar helaas nog niet aangesloten kan worden op dit moment), een tweede dorp is bezig. Wij mogen daar dus dadelijk als enige ADSL aan gaan bieden, omdat de inwoners dit helemaal hebben geregeld met de intentie dat TweakDSL/TrueDSL aangeboden kan worden. Vetjes niet?)
Dat jij als je in een klein durp woont in de middle of nowhere, minstens 50 anderen optrommeld die allemaal ADSL willen en de gemeente er van overtuigen dat ze 75k moeten investeren in ADSL voor de bewoners van je dorp. Als je dan BBned opbelt en met hun de zaakjes afhandeld, kan je misschien ineens wel ADSL aanvragen.
(Er is op dit moment 1 dorp die dit voor elkaar heeft gekregen (maar helaas nog niet aangesloten kan worden op dit moment), een tweede dorp is bezig. Wij mogen daar dus dadelijk als enige ADSL aan gaan bieden, omdat de inwoners dit helemaal hebben geregeld met de intentie dat TweakDSL/TrueDSL aangeboden kan worden. Vetjes niet?)
Bericht hierboven
Verwijderd
Mmmm,
Interessant
Interessant
Op donderdag 21 maart 2002 13:39 schreef Floris het volgende:
Dat is vet!Op donderdag 21 maart 2002 13:39 schreef Floris het volgende:
tja, waarom vergelijk je dan chello met een 2x zo duur abo????Op donderdag 21 maart 2002 13:36 schreef Klovan het volgende:
[..]
ja, maar ik wil natuurlijk wel de Tweakers-verbinding van €95,= p/m, duh
als dat zou kunnenOp donderdag 21 maart 2002 13:39 schreef Floris het volgende:
maar nu nog ander 49 gebruikers vinden
dus...
omdat ik nu Chello heb, en ik wil wat stabielers en sneller, want chello heeft dat niet.Op donderdag 21 maart 2002 13:46 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
tja, waarom vergelijk je dan chello met een 2x zo duur abo????
maar wat is jouw probleem eigenlijk..
wil je dat TweakDSL faalt ofzo?
Ik had begrepen dat die lui die het al was gelukt door het halve dorp vol te hangen met posters en een soort campagne te voeren bij de gemeente.Op donderdag 21 maart 2002 13:45 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Dat is vet!
En op donderdag 21 maart 2002 13:48 schreef P3PP3R het volgende:
[..]
als dat zou kunnen
maar nu nog ander 49 gebruikers vinden
Er zijn gelukkig toch gemeentes die wel mee willen werken aan de vooruitgang die te behalen is. (Je blijft gewoon achter als gemeente als je geen fatsoenlijke internetverbinding kunt verzorgen voor je inwoners niet?)
Bericht hierboven
Wat is de overboeking van TweakDSL?
gaan we weer......... nee , maakt mij geen ruk uit of tweakdsl het red of niet.Op donderdag 21 maart 2002 13:51 schreef Klovan het volgende:
[..]
omdat ik nu Chello heb, en ik wil wat stabielers en sneller, want chello heeft dat niet.
maar wat is jouw probleem eigenlijk..
wil je dat TweakDSL faalt ofzo?
Maar ik probeer een beetje realisme te brengen in al die verhalen
jij zegt '5 gig limiet' tssss chello zuigt enz enz. En dan ga je het vergelijken met een 2x duurder abo, tja, doe dan ff reeel.
geen probleem dus
Weer iemand die niet goed leest. Alleen als je teveel data genereert en je uiteindelijk afsluiting boven het hoofd hangt, dan pas! krijg je een nieuw contract met datalimiet....Op donderdag 21 maart 2002 12:52 schreef Klovan het volgende:
[..]
o ja wel hoor: sneller, stabieler, hoger datalimiet en je mag een server draaien, internet delen

Ik vind het zelf niet interessant daar ik over de snelheid tevreden ben (upload niet). De kosten voor overstappen zijn voor mij gewoon te hoog.
Wel tof dat jullie dat toelaten... ik denk dat ik eens rond ga vragen in de buurt
hardware heb ik toch al staan, een basisstation van 500 piek erbij, even uitzoeken hoe ik Qos packet scheduler in kan stellen en ik kan in principe zo aan de slag. Oja 1 ding nog... de verbinding zelf
Vergeet niet dat je een FUP hebt, dus als jij nogal je boekje te buiten gaat, je ofwel bij moet betalen ofwel een anderssoortig probleem hebt.Op donderdag 21 maart 2002 14:58 schreef P5ycho het volgende:
Wel tof dat jullie dat toelaten... ik denk dat ik eens rond ga vragen in de buurthardware heb ik toch al staan, een basisstation van 500 piek erbij, even uitzoeken hoe ik Qos packet scheduler in kan stellen en ik kan in principe zo aan de slag. Oja 1 ding nog... de verbinding zelf
Kijk delen in een studentenhuis of kantoor of met je directe buren, daar is overheen te komen, maar als jij je halve straat gaat voorzien van internet door te delen, dan wordt het een andere zaak.
Bericht hierboven
Lijkt er geweldig uit te zien dat tweakdsl.
Jammer dat de datalimieten zo laag zijn voor de 1e 2 abos.
Het laatste abo is ruim voldoende, maar dat wordt dan ook flink in de buidel tasten
Is het trouwens ook mogelijk dat de uploadsnelheid in de toekomst ook uitgebreid wordt tot de max? (768kbit was dat?)
Het laatste abo is ruim voldoende, maar dat wordt dan ook flink in de buidel tasten
Is het trouwens ook mogelijk dat de uploadsnelheid in de toekomst ook uitgebreid wordt tot de max? (768kbit was dat?)
Dat was gisteren. Hoe is het vandaag?Op woensdag 20 maart 2002 14:29 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
[..]
De techneuten.
Vandaag staat iig de uitbreiding voor de newsserver op de planning die noodzakelijk is voor de binaries.
De tekst newsserver draait al geruime tijd probleemloos.
De ingrediënten voor de binaries lijken goed te zijn. 1 Gigabit verbinding voor het peeren (zo heet dat geloof ik). Daar moet iig de catchment goed mee komen, de retention wordt op circa 2 dagen geschat, maar is natuurlijk afhankelijk van welke binaries-groepen opgenomen gaan worden
Ik hoop dat ik de termen goed heb, ik behoor namelijk niet tot de techneuten die het geheel inrichten.
Dat is begrijpelijk. Het is niet de bedoeling heel Almelo van cheap ADSL te voorzien en ik heb ook helemaal geen behoefte aan winst maken oid (wat wel gemakkelijk zou kunne overigens).Op donderdag 21 maart 2002 15:16 schreef Floris het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je een FUP hebt, dus als jij nogal je boekje te buiten gaat, je ofwel bij moet betalen ofwel een anderssoortig probleem hebt.
Kijk delen in een studentenhuis of kantoor of met je directe buren, daar is overheen te komen, maar als jij je halve straat gaat voorzien van internet door te delen, dan wordt het een andere zaak.
Ik heb een mogelijkheid @home op te zeggen dankzij een user policy verandering vanaf 31 maart, en ik moet nu toch wel gaan beslissen wat ik ga doen. Floris, denk je dat in april al aansluitingen opgeleverd kunnen worden? moet ik zo lang maar even een maand analoog aanklooien denkik.
dat ligt aan BBned, daar heeft tweakdsl niets mee te maken.Op donderdag 21 maart 2002 17:14 schreef Raven- het volgende:
Je kunt extra dataverkeer bijkopen. Alleen zijn daar de prijzen nogniet van bekend.Op donderdag 21 maart 2002 17:14 schreef Raven- het volgende:
Lijkt er geweldig uit te zien dat tweakdsl.
* Xandrios komt ook uit Almelo.Op donderdag 21 maart 2002 17:18 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Dat is begrijpelijk. Het is niet de bedoeling heel Almelo van cheap ADSL te voorzien en ik heb ook helemaal geen behoefte aan winst maken oid (wat wel gemakkelijk zou kunne overigens).
Ik heb een mogelijkheid @home op te zeggen dankzij een user policy verandering vanaf 31 maart, en ik moet nu toch wel gaan beslissen wat ik ga doen. Floris, denk je dat in april al aansluitingen opgeleverd kunnen worden? moet ik zo lang maar even een maand analoog aanklooien denkik.
En ik had precies hetzelfde idee!
Zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/430419/3?limit=100/
uitkoms: Illegaal. Je mag niet draadloos buiten een gebouw stralen.
En daar checken ze dus wel op. Zo'n prject om een halve buurt te bedekken, wordt snel weer offline gehaald, met de nodige boetes.Op onze website kunt u het nationaal FrequentieRegister (http://www.rdr.nl/nfr) raadplegen.
In dit register staat aangegeven welke toepassingen en met welke parameters zijn vrijgesteld. Per toepassing en per frequentieband wordt in het NFR de referentienorm vermeld.
In de band 2400 - 2483,5 MHz zijn alle toepassingen met een maximaal uitgestraald vermogen van 10 mW (=10 dbm) eirp vrijgesteld. R(adio)LAN's zijn vrijgesteld van een vergunning indien ze binnenshuis worden gebruikt met een maximaal uitgestraald vermogen van 100 mW (=20 dBm) eirp. Voor buiten gebruik is nog een vergunning noodzakelijk (zie nieuwsbrief ORLANS).
Naar verwachting zal het het buiten gebruik van RLAN's in de loop van 2002 worden vrijgesteld met een maximum uitgestraald vermogen van 100 mW eirp.
EIRP = equivalent isotropically radiated power (e.i.r.p.): Dit is het afgeleverde vermogen aan een antenne vermenigvuldigt met de versterking van de antenne relatief ten opzichte van een isotrope straler.
Door middel van een antenne kan het signaal gebundeld worden (ter vergelijking: net zoals een reflector van een fietslamp het licht bundelt in een bepaalde richting). Door de bundeling van het signaal wordt het uitgestraalde vermogen vergroot en kan men een grotere afstand overbruggen.
U mag dus een antenne met versterking gebruiken dusdanig dat het maximaal uitgestraalde vermogen van 100 mW eirp niet wordt overschreden. Indien ik de kabelverliezen buiten beschouwing laat is een antenneversterking van ongeveer 5 dBi toegestaan.
Ik wil u erop wijzen dat het gebruik van RLAN buitenshuis nog gebonden is aan een vergunning tenzij het maximaal uitgestraalde vermogen niet meer is dan 10 mW.
Met vriendelijke groet,
Ik kan er weinig over zeggen, helaas kan ik echt pas nadat ik minstens 10 dagen mijn lijn heb een uitspraak doen.Op donderdag 21 maart 2002 17:18 schreef P5ycho het volgende:
We willen eerst goed checken of de oplevering goed gaat, waar de problemen zitten etc. etc. Pas daarna kunnen we orders aan gaan nemen, met de nodige tijdsbestekken denk ik dan niet dat je eind April al een lijn hebt. (Mocht het zover komen!)
Ik reken zelf namelijk 6 weken tussen de aanvraag en aansluiting en dan ben ik er nog niet zeker van dat het lukt...
Over het bijkopen van GB's:
Zoals het er nu naar uit ziet (het plan is wat veranderd) gaan we met verschillende prijzen rekenen voor de verschillende abbo's, waar een goedkoper abbo relatief duurder in zal moeten kopen.
Over het stralen buiten gebouwen:
Dat dat niet mag, dat wist ik niet, wat klote zeg!
Over het vergroten van de upload-bandbreedte: Als het aan mij lag, gingen we verbindingen leveren die down 8Mbit zijn en up 2Mbit, maar da's technisch niet haalbaar. BBned beslist hier dus wat gedaan wordt en wat technisch ook haalbaar zou moeten zijn zonder dat er te veel kosten aan verbonden zijn.
Bericht hierboven
Dat komt gewoon door de ADSL techniek. 512kb UP is de hoogste (nog een beetje te garanderen) bandbreedte.Op donderdag 21 maart 2002 17:29 schreef Floris het volgende:
Over het vergroten van de upload-bandbreedte: Als het aan mij lag, gingen we verbindingen leveren die down 8Mbit zijn en up 2Mbit, maar da's technisch niet haalbaar. BBned beslist hier dus wat gedaan wordt en wat technisch ook haalbaar zou moeten zijn zonder dat er te veel kosten aan verbonden zijn.
Wil je hoger, zul je toch echt naar SDSL moeten...
Vind ik opzich wel een goede regel. Kun je mischien al vrijgeven aan welke bedragen ik moet denken?Op donderdag 21 maart 2002 17:29 schreef Floris het volgende:
Over het bijkopen van GB's:
Zoals het er nu naar uit ziet (het plan is wat veranderd) gaan we met verschillende prijzen rekenen voor de verschillende abbo's, waar een goedkoper abbo relatief duurder in zal moeten kopen.
zit dat rond de €0.50 per GB, of meer richting de €1 - €2 ?
Dat gaat worden .........Op donderdag 21 maart 2002 17:44 schreef Cutebritney o.a. het volgende:
Vind ik opzich wel een goede regel. Kun je mischien al vrijgeven aan welke bedragen ik moet denken?
zit dat rond de €0.50 per GB, of meer richting de €1 - €2 ?
€ 1,00 per GByte voor SurfDSL
€ 0,80 per GByte voor ProDSL
€ 0,60 per GByte voor UltraDSL
TweakDSL is bezig met een opzet waarmee we het individuele dataverkeer bemeteren per soort bestemming. Zoals bij de meeste tweakers bekend is lokaal verkeer binnen het eigen netwerk vele malen goedkoper dan het dure transatlantische verkeer. Zodra dit goed werkt dan zal er een ratio worden berekend per type dataverkeer.
Voorbeeldje:
Downloaden vanaf de newsserver telt voor een kwart mee, terwijl transatlantisch uploaden met een faktor vier vermenigvuldigd wordt.
Dus 100 GB downloaden vanaf de newsserver gaat ten kosten van 25 GB van je limiet, terwijl bij 1 GB transatlantisch uploaden 4 GB van je limiet verbruikt wordt.
Dit alles wordt dan zichtbaar gemaakt op je persoonlijke verbruikspagina.
Let op! Bovengenoemde aantallen en faktoren zijn slechts ter indicatie. Werkelijke cijfers kunnen hiervan afwijken.
Overigens zal TweakDSL, om het gebruik van bandbreedte buiten het eigen netwerk te verminderen, de nodige mirrors gaan draaien.
ff niets
Het kan zijn dat we nog bundels gaan uitgeven in de periode die vooraf gaat aan de individuele bemetering. Dan kun je vooraf je limiet van je abonnement verhogen.
VOORBEELD:
5GB extra limiet voor SurfDSL kost € 3,50 vooraf ipv € 5,- achteraf.
Dit is echter nog niet definitief. Eerst zal er met de lijnen getest worden, daarna zullen er eventueel dit soort constructies beschikbaar gesteld worden indien er voldoende vraag naar is / ontstaat.
VOORBEELD:
5GB extra limiet voor SurfDSL kost € 3,50 vooraf ipv € 5,- achteraf.
Dit is echter nog niet definitief. Eerst zal er met de lijnen getest worden, daarna zullen er eventueel dit soort constructies beschikbaar gesteld worden indien er voldoende vraag naar is / ontstaat.
ff niets
Voor het UltraDSL abbo wel een redelijke prijs, maar het surfDSL / ProDSL abbo vind ik tochwekl behoorlijk duur danOp donderdag 21 maart 2002 19:02 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
Dat gaat worden .........
€ 1,00 per GByte voor SurfDSL
€ 0,80 per GByte voor ProDSL
€ 0,60 per GByte voor UltraDSL
Dit had ik een paar pagina's terug ookal gehoord. 'k moet zeggen dat het me een goed/leuk idee lijkt. Alleen wordt het voor iemand die een eigen website wil hosten een (stuk) minder interesant...TweakDSL is bezig met een opzet waarmee we het individuele dataverkeer bemeteren per soort bestemming. Zoals bij de meeste tweakers bekend is lokaal verkeer binnen het eigen netwerk vele malen goedkoper dan het dure transatlantische verkeer. Zodra dit goed werkt dan zal er een ratio worden berekend per type dataverkeer.
Voorbeeldje:
Downloaden vanaf de newsserver telt voor een kwart mee, terwijl transatlantisch uploaden met een faktor vier vermenigvuldigd wordt.
Dus 100 GB downloaden vanaf de newsserver gaat ten kosten van 25 GB van je limiet, terwijl bij 1 GB transatlantisch uploaden 4 GB van je limiet verbruikt wordt.
Let op! Bovengenoemde aantallen en faktoren zijn slechts ter indicatie. Werkelijke cijfers kunnen hiervan afwijken.
Overigens zal TweakDSL, om het gebruik van bandbreedte buiten het eigen netwerk te verminderen, de nodige mirrors gaan draaien.
(en de upload is voor bijv. mij het enigste voordeel om over te stappen vanaf @home. De downstream van @home is namelijk prima...)
Ik weet het nog niet. Zal morgen ff om een status update vragen.Op donderdag 21 maart 2002 17:15 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Dat was gisteren. Hoe is het vandaag?
ff niets
Voor mij geldt precies hetzelfde, maar als je je limiet via je upload zou halen, dan moet je, met name voor het UltraDSL abo, toch wel gigantische lurkers aan je site hebben hangen.Op donderdag 21 maart 2002 19:10 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Dit had ik een paar pagina's terug ookal gehoord. 'k moet zeggen dat het me een goed/leuk idee lijkt. Alleen wordt het voor iemand die een eigen website wil hosten een (stuk) minder interesant...
(en de upload is voor bijv. mij het enigste voordeel om over te stappen vanaf @home. De downstream van @home is namelijk prima...)
Overigens blijft natuurlijk dat je betaald voor wat je krijgt. Bandbreedte is voorlopig in NL relatief duur. Gebruik je veel, kost het meer. Helaas, maar zo werkt het wel een beetje.
ff niets
Veel mirrors... goed plan 
Fullspeed downloaden en minder netwerkbelasting...
Fullspeed downloaden en minder netwerkbelasting...
Verwijderd
Gaarne een vervolgtopic nu na dik 1000 replies over 5 of 6 maanden...
Als de website nog niet online is, graag in het nieuwe topic een samenvatting van abonnementen, extra data bijkopen, kosten, etc...
en uiteindelijke oplevering natuurlijk.
Ik heb nog steeds Chello zonder dat men een rekening stuurt, maar toch ben ik benieuwd of dit TweakDSL uiteindelijk de moeite is.
Dan kan ik namelijk:
*HTTP server
* klein FTP server (af en toe, heb al een 40GB public FTP voor mn gedoogde MP3's).
*eindelijk POP3 mail verzenden (geen gezeur met relay, heb geen chello adres).
*stabiele verbinding
*provider niet zomaar failliet.
ja, geld... belastingteruggave komt toch binnenkort. Anders maar na de vakantie pas...
Als de website nog niet online is, graag in het nieuwe topic een samenvatting van abonnementen, extra data bijkopen, kosten, etc...
en uiteindelijke oplevering natuurlijk.
Ik heb nog steeds Chello zonder dat men een rekening stuurt, maar toch ben ik benieuwd of dit TweakDSL uiteindelijk de moeite is.
Dan kan ik namelijk:
*HTTP server
* klein FTP server (af en toe, heb al een 40GB public FTP voor mn gedoogde MP3's).
*stabiele verbinding
*provider niet zomaar failliet.
ja, geld... belastingteruggave komt toch binnenkort. Anders maar na de vakantie pas...
Hoe heb je dat voor elkaarOp vrijdag 22 maart 2002 02:11 schreef BBL the 2nd het volgende:
Via chello, maar geen acces tot de POP3
Zoiets (dezelfde 'indicatie' waarden als die van de newsserver) gaat ook gelden voor uploads en downloads naar/vanaf bestemmingen in .nl ?Op donderdag 21 maart 2002 19:02 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
Voorbeeldje:
Het ligt er een beetje aan waar het verkeer precies langs gaat. De meeste NL providers zitten in op dezelfde locatie als TweakDSL en voor die geldt dat het verkeer vrij goedkoop is en derhalve dat ook het beslag op het maand quotum laag uit zal vallen.Op vrijdag 22 maart 2002 09:04 schreef Raven- het volgende:
[..]
Zoiets (dezelfde 'indicatie' waarden als die van de newsserver) gaat ook gelden voor uploads en downloads naar/vanaf bestemmingen in .nl ?
TweakDSL zal eerst de eerste lijnen gaan testen, daarna worden de verschillende soorten datastromen in kaart gebracht en zal daar een "prijs" aan gekoppeld worden.
ff niets
Wie of wat ben jij eigenlijkOp vrijdag 22 maart 2002 09:47 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan waar het verkeer precies langs gaat. De meeste NL providers zitten in op dezelfde locatie als TweakDSL en voor die geldt dat het verkeer vrij goedkoop is en derhalve dat ook het beslag op het maand quotum laag uit zal vallen.
TweakDSL zal eerst de eerste lijnen gaan testen, daarna worden de verschillende soorten datastromen in kaart gebracht en zal daar een "prijs" aan gekoppeld worden.
Deze locatie is de AMS-IX neem ik aan.Op vrijdag 22 maart 2002 09:47 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan waar het verkeer precies langs gaat. De meeste NL providers zitten in op dezelfde locatie als TweakDSL en voor die geldt dat het verkeer vrij goedkoop is en derhalve dat ook het beslag op het maand quotum laag uit zal vallen.
Klinkt goed!
Ik denk dat Tweakdsl de provider wordt waar ik mij in de nacht van 31 maart / 1 april ga aanmelden
Volgens zijn profiel is hij de heer Aarninkhoff, kijkend op Tweakdsl zie ik daar als programmeur Peter Aarninkhoff staanOp vrijdag 22 maart 2002 09:51 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Wie of wat ben jij eigenlijkJe praat als woordvoerder van tweakdsl.
ik zou het vaag vinden om ook Gb's te hebben die duurder zijn dan 1 Gb (dat transatlantich verkeer). Ik zou dat op 1 stellen, en dan b.v. intern verkeer op 1/16e. Meer dan 1 Gb per Gb betalen is gewoon niet logisch.
Je kan ook moeilijk aan n00bs uitleggen dat ze 20 Gb limiet hebben, maar dat die na 5 Gb op kan zijn...
Verder is het idee met verschillende categorie'en wel heel goed, maar in de prakrijk geloof ik nog nergens werkend.
Je kan ook moeilijk aan n00bs uitleggen dat ze 20 Gb limiet hebben, maar dat die na 5 Gb op kan zijn...
Verder is het idee met verschillende categorie'en wel heel goed, maar in de prakrijk geloof ik nog nergens werkend.
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Florrrrissss/Wouter/Wiedanook!
[insektenseks]
Nog steeds staan bij de voorwaarden sommige artikels met hoofdletter en sommige niet! Het is een grote schande dat daar nog niets aan gebeurd is!
[/insektenseks]
Dit heet nou beroepsdeformatie en die krijg je al je een scriptie voor de 282921 x doorleest op spelvauten
[insektenseks]
Nog steeds staan bij de voorwaarden sommige artikels met hoofdletter en sommige niet! Het is een grote schande dat daar nog niets aan gebeurd is!
[/insektenseks]
Dit heet nou beroepsdeformatie en die krijg je al je een scriptie voor de 282921 x doorleest op spelvauten
k
Die past het een en ander dan wel aan
Je moet ff naar Louwrens roepenOp vrijdag 22 maart 2002 12:24 schreef Wokschotel het volgende:
Florrrrissss/Wouter/Wiedanook!
[insektenseks]
[/insektenseks]
Dit heet nou beroepsdeformatie en die krijg je al je een scriptie voor de 282921 x doorleest op spelvauten![]()
Bericht hierboven
das ook zo ja. Ik denk dat je het ipv 75GB datalimiet, beter een andere naam kunt geven. Je zou met een punten systeem kunnen werken.Op vrijdag 22 maart 2002 11:49 schreef PanMan het volgende:
ik zou het vaag vinden om ook Gb's te hebben die duurder zijn dan 1 Gb (dat transatlantich verkeer). Ik zou dat op 1 stellen, en dan b.v. intern verkeer op 1/16e. Meer dan 1 Gb per Gb betalen is gewoon niet logisch.
Je krijg dan bijv 50 gouden punten per maand.
2 zilveren punten = 1 gouden
4 bronzen punten = 1 gouden
6 Koperen punten = 1 gouden
etc
En dan is bijv upload internationaal 1 gouden punt per GB, Nationaal een zilveren punt. Download internationaal 1 zilveren per GB, download Nationaal 1 bronzen.
En dan kan je bijv. de nieuwsserver voor 1 koper kunnen doen ofzow..
Wat me overgins ookwel een zeer strakke actie lijkt, om het INTERNE verkeer, tussen verschillende tweakdsl'ers gratis te laten zijn, of HEEL goedkoop
(Dat kost jullie toch ook niets
Verwijderd
Ik zal er even een blikje op werpen!Op vrijdag 22 maart 2002 12:57 schreef Floris het volgende:
k
[..]
Je moet ff naar Louwrens roepen
[update]
Ik heb wat hoofdletters geplaatst.
Als iemand nog een insect vind(t?) om de liefde mee te bedrijven hoor ik het graag
[/update]
In het lijstje met begripsomschrijvingen wordt vanalles omschreven. Zo staat er ook wat een Klant is, maar wat TweakDSL is wordt niet genoemd...Als iemand nog een insect vind(t?) om de liefde mee te bedrijven hoor ik het graag
edit:
Ik heb nog wat begrippen gevonden die niet gedefinieerd zijn in het begrippenlijstje:
Leveringsomvang (1.9)
Aansluiting (1.12)
Breedbanddienst (5.1)
Leveringsadressen (5.1)
Periode (7.2)
Minimumperiode (7.2)
Internetdienst (9.2)
Leveringsomvang (10.1)
Verder is Overmacht wel gedefinieerd, maar wordt in de rest van de voorwaarden continue over Overmachtsituatie gesproken.
Ik heb nog wat begrippen gevonden die niet gedefinieerd zijn in het begrippenlijstje:
Leveringsomvang (1.9)
Aansluiting (1.12)
Breedbanddienst (5.1)
Leveringsadressen (5.1)
Periode (7.2)
Minimumperiode (7.2)
Internetdienst (9.2)
Leveringsomvang (10.1)
Verder is Overmacht wel gedefinieerd, maar wordt in de rest van de voorwaarden continue over Overmachtsituatie gesproken.
Ik ben wel benieuwd waarom je dat zegt. In de voorwaarden wordt in artikel 4.5 namelijk expliciet uitgesloten dat dit mag. En nu zeg jij dat het toch wel mag? Wie heeft er nou gelijk? Hoe wil je in de praktijk je voorwaarden gaan 'afdwingen' als er gezegd wordt dat je je er eigenlijk niet zo aan hoeft te houden?Op donderdag 21 maart 2002 15:16 schreef Floris het volgende:
Kijk delen in een studentenhuis of kantoor of met je directe buren, daar is overheen te komen,
Er zitten nog wel meer vreemde zaken in. De Klant moet bijvoorbeeld altijd de eigen naam gebruiken als een mail wordt verstuurt (artikel 4.4). Dus geen 'anonieme' hotmail accounts gebruiken vanaf je TweakDSL aansluiting...
Maar je mag internet in de huiselijke kring delen (artikel 4.6). Als nu een broertje, zusje of ouders een mail wil versturen via de TweakDSL aansluiting moeten ze dus de naam van de Klant gebruiken. Een beetje vreemd hoor!
Je zal maar in een straat wonen waar alleen kantoorpanden staan...maar als jij je halve straat gaat voorzien van internet door te delen, dan wordt het een andere zaak.
Persoonlijk vind ik artikel 13.1, 13.3 en 13.4 van de voorwaarden een beetje 'eng'. Het komt er op neer dat als om de een of andere reden TweakDSL geen Diensten meer kan leveren dat de Klant dan wel nog de Vergoeding over de resterende Periode (die in 13.1 op een jaar wordt gedefinieerd) moet betalen. In het ergste geval moet je dus een jaar dokken terwijl je er maar 1 dag gebruik van hebt kunnen maken.
Waarom staat dat er in? Het lijkt mij eerlijker dat als TweakDSL geen Diensten meer kan leveren vanaf een bepaalde datum dat er dan ook geen Vergoeding meer verschuldigd is.
Waarom staat dat er in? Het lijkt mij eerlijker dat als TweakDSL geen Diensten meer kan leveren vanaf een bepaalde datum dat er dan ook geen Vergoeding meer verschuldigd is.
Daar staat zoveel als dat je je niet mag presenteren als iemand anders. IMHO wil dat niet meer zeggen dat je je geen mailtjes mag versturen met als afzender bill.gates@microsoft.com of abuse@tweakdsl.nlOp zaterdag 23 maart 2002 08:50 schreef jeroene het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waarom je dat zegt. In de voorwaarden wordt in artikel 4.5 namelijk expliciet uitgesloten dat dit mag. En nu zeg jij dat het toch wel mag? Wie heeft er nou gelijk? Hoe wil je in de praktijk je voorwaarden gaan 'afdwingen' als er gezegd wordt dat je je er eigenlijk niet zo aan hoeft te houden?
Er zitten nog wel meer vreemde zaken in. De Klant moet bijvoorbeeld altijd de eigen naam gebruiken als een mail wordt verstuurt (artikel 4.4). Dus geen 'anonieme' hotmail accounts gebruiken vanaf je TweakDSL aansluiting...
Tsja, zie boven.Maar je mag internet in de huiselijke kring delen (artikel 4.6). Als nu een broertje, zusje of ouders een mail wil versturen via de TweakDSL aansluiting moeten ze dus de naam van de Klant gebruiken. Een beetje vreemd hoor!
[..]
ff niets
Als ik je goed begrijp, dan ben je het dus met me eens dat volgens de voorwaarden het volgende niet mag: de Klant is de natuurlijke persoon Piet Pietersen. Zijn zus Patricia Pietersen mag niet via de TweakDSL aansluiting van haar broer een mail versturen met haar eigen naam eronder.Daar staat zoveel als dat je je niet mag presenteren als iemand anders. IMHO wil dat niet meer zeggen dat je je geen mailtjes mag versturen met als afzender bill.gates@microsoft.com of abuse@tweakdsl.nl
Ik heb nog een vraag over de TweakDSL. Voor zover ik heb begrepen was het altijd de bedoeling dat je thuis eigen servers mocht draaien.
Maar volgens artikel 4.5 mag je de Internetdienst slechts incidenteel en kortdurend aan anderen ter beschikking stellen. Dat zou dus inhouden dat je bijvoorbeeld een webserver niet 24 uur per dag mag draaien. Immers op die manier geef je anderen continue de beschikking over jouw Internetdienst.
Het is dus nu juist niet meer de bedoeling dat mensen eigen servers mogen draaien?
Maar volgens artikel 4.5 mag je de Internetdienst slechts incidenteel en kortdurend aan anderen ter beschikking stellen. Dat zou dus inhouden dat je bijvoorbeeld een webserver niet 24 uur per dag mag draaien. Immers op die manier geef je anderen continue de beschikking over jouw Internetdienst.
Het is dus nu juist niet meer de bedoeling dat mensen eigen servers mogen draaien?
Het spiet me donders, maar dat kan ik er toch echt niet uit halen.Op zaterdag 23 maart 2002 09:09 schreef jeroene het volgende:
Persoonlijk vind ik artikel 13.1, 13.3 en 13.4 van de voorwaarden een beetje 'eng'. Het komt er op neer dat als om de een of andere reden TweakDSL geen Diensten meer kan leveren dat de Klant dan wel nog de Vergoeding over de resterende Periode (die in 13.1 op een jaar wordt gedefinieerd) moet betalen. In het ergste geval moet je dus een jaar dokken terwijl je er maar 1 dag gebruik van hebt kunnen maken.
Biedt mogelijkheden genoeg zou ik zeggen.13.2 Ontbinding zonder inachtname van een opzegtermijn is, ook tijdens de Minimumperiode, slechts mogelijk indien dat schriftelijk geschiedt en in een van de volgende situaties:
• bij overlijden, faillissement of surséance van betaling van de wederpartij;
• indien er goede grond bestaat voor de vrees dat de wederpartij niet tot nakoming van de Overeenkomst bereid of in staat zal zijn;
• indien de wederpartij tekortschiet in de nakoming van één of meer van haar verplichtingen uit de Overeenkomst, mits de ernst daarvan ontbinding rechtvaardigt, en mits nakoming ook niet alsnog is geschied binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand;
ff niets
Doet zijn zus Patricia zich dan voor als iemand die zij niet is?Op zaterdag 23 maart 2002 09:49 schreef jeroene het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp, dan ben je het dus met me eens dat volgens de voorwaarden het volgende niet mag: de Klant is de natuurlijke persoon Piet Pietersen. Zijn zus Patricia Pietersen mag niet via de TweakDSL aansluiting van haar broer een mail versturen met haar eigen naam eronder.
Volgens mij mag zijn zus juist geen mail versturen onder de naam van hem en _moet_ zij zelf haar mail onder haar eigen naam versturen.
Overigens gaat dit IMHO verder nergens over. Als er klachten komen omdat een gebruiker anderen misleidt, biedt dit expliciet mogelijkheden om zo'n gebruiker aan te pakken.
ff niets
Wat is de bedoeling van al jou vragen? Zijn dit serieuze vragen, want dan wil ik er best op in gaan, maar anders heb ik wel wat beters te doen. (no offence intended, just 2B sure)Op zaterdag 23 maart 2002 10:42 schreef jeroene het volgende:
Ik heb nog een vraag over de TweakDSL. Voor zover ik heb begrepen was het altijd de bedoeling dat je thuis eigen servers mocht draaien.
ff niets
maar het is wel een belangrijke vraagOp zaterdag 23 maart 2002 10:59 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
Wat is de bedoeling van al jou vragen? Zijn dit serieuze vragen, want dan wil ik er best op in gaan, maar anders heb ik wel wat beters te doen. (no offence intended, just 2B sure)
Ikzelf wil ook zeker wel een server draaien zodra ik ADSL heb, en dan dus WEL 24/7
Dan moet je toch 13.3 en13.4 nog maar eens doorlezen, want er staat toch echt in dat de Klant dan alsnog moet betalen. Maar als ik dat verkeerd lees, dan kan je me vast wel uitleggen wat dat artikel dan wel inhoudt.Op zaterdag 23 maart 2002 10:47 schreef FlipFlap het volgende:
Het spiet me donders, maar dat kan ik er toch echt niet uit halen.
[13.2]
Biedt mogelijkheden genoeg zou ik zeggen.
[/q]
Als dat volgens jou zo is, dan kan je artikel 13.3 en 13.4 beter schrappen omdat ze dan niets toevoegen.
Dat lijkt mij ook logisch. Maar Patricia is niet de Klant. Dat is namelijk de natuurlijke persoon Piet. En in het artikel staat dus dat de eigen naam van de Klant gebruikt moet worden.Op zaterdag 23 maart 2002 10:54 schreef FlipFlap het volgende:
Volgens mij mag zijn zus juist geen mail versturen onder de naam van hem en _moet_ zij zelf haar mail onder haar eigen naam versturen.
Maar als je artikelen hebt die elkaar tegenspreken of elkaar uitsluiten natuurlijk wel een probleem. Wat heb je aan regels die niet eenduidig zijn? Of regel 1 die zegt dat iets niet mag en regel 2 die zegt dat het wel mag? Wie kiest dan welke regel er geld?Overigens gaat dit IMHO verder nergens over. Als er klachten komen omdat een gebruiker anderen misleidt, biedt dit expliciet mogelijkheden om zo'n gebruiker aan te pakken.
Ik vind het wel interessante vragen. Ik zou er dus graag antwoord op hebben.Op zaterdag 23 maart 2002 10:59 schreef FlipFlap het volgende:
Wat is de bedoeling van al jou vragen? Zijn dit serieuze vragen, want dan wil ik er best op in gaan, maar anders heb ik wel wat beters te doen. (no offence intended, just 2B sure)
Ik heb al min of meer begrepen dat jij ook bij TweakDSL betrokken bent. Wellicht kan je ook aangeven wat jouw rol in het geheel is? In het overzicht van de taken en verantwoordelijkheden van GoT en Tweakers is namelijk nog niets vermeld over de wat meer commerciele activiteiten als de TweakShop en TweakDSL.
shop.tweakers.net is in feite Bolder Hardware.Op zaterdag 23 maart 2002 14:03 schreef jeroene het volgende:
In het overzicht van de taken en verantwoordelijkheden van GoT en Tweakers is namelijk nog niets vermeld over de wat meer commerciele activiteiten als de TweakShop en TweakDSL.
TweakDSL is in feite TrueServer.
Het MT heeft natuurlijk een stuk zeggenschap (op sommige gebieden meer dan anderen), en op het gebied van webdesign/hosting/scripting werken 'we' mee, maar inhoudelijk heeft de crew van Tweakers.net/GoT er heel weinig mee te maken. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van iemand onze naam laten gebruiken, reclame ervoor maken en een bescheiden marge daarvoor vragen.
Professioneel Hyves-weigeraar
Close, maar niet helemaal.Op zaterdag 23 maart 2002 14:13 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
shop.tweakers.net is in feite Bolder Hardware.
TweakDSL is in feite TrueServer.
Het MT heeft natuurlijk een stuk zeggenschap (op sommige gebieden meer dan anderen), en op het gebied van webdesign/hosting/scripting werken 'we' mee, maar inhoudelijk heeft de crew van Tweakers.net/GoT er heel weinig mee te maken. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van iemand onze naam laten gebruiken, reclame ervoor maken en een bescheiden marge daarvoor vragen.
TweakDSL is een product van TrueDSL, net als TrueDSL ook een product is van TrueDSL
TrueDSL (the company) is een samenwerkingsverband tussen Tweakers.net TrueServer en TeleProjects (Zie ook www.tweakdsl.nl).
Zoals Floris en Daniël Tweakers.net vertegenwoordigen, zo ben ik de vertegenwoordiger voor TeleProjects.
Niet dat de grensen erg strak worden getrokken, maar grofweg:
TrueServer voor het technische aspect
Tweakers.net neemt marketing voor haar rekening
TeleProjects administratieve en financiële aspect (back office)
ff niets
Ik zie idd dat 13.3 en 13.4 niet geheel de intenties overbrengen die volgens mij aan de overeenkomst verbonden zouden moeten zijn.Op zaterdag 23 maart 2002 13:53 schreef jeroene het volgende:
[..]
Dan moet je toch 13.3 en13.4 nog maar eens doorlezen, want er staat toch echt in dat de Klant dan alsnog moet betalen. Maar als ik dat verkeerd lees, dan kan je me vast wel uitleggen wat dat artikel dan wel inhoudt.
[13.2]
Biedt mogelijkheden genoeg zou ik zeggen.
Als dat volgens jou zo is, dan kan je artikel 13.3 en 13.4 beter schrappen omdat ze dan niets toevoegen.
Ik gooit het even bij Daniël op zijn bord
ff niets
De intentie van de voorwaarden zijn het volgende:Op zaterdag 23 maart 2002 10:42 schreef jeroene het volgende:
• Je mag je internetverbinding in huizelijke kring (gezin) delen, mits je daar geen geld voor vraagt.
• Je mag allerhande services draaien als een webserver, mailserver, etc.
Ik ben geen jurist dus onthoud ik mij er maar ff van of de tekst in de voorwaarden volledig juist zijn.
Als je behulpzaam wilt zijn, zou ik je willen vragen de verschillende punten die je gevonden hebt en eventueel nog vind die onduidelijkheden oproepen, te bundelen en te mailen aan daniel@tweakers.net
Daniël coördineert het juridische verhaal. Via hem kunnen zaken eventueel duidelijker in de voorwaarden worden opgenomen.
ff niets
Dan heb je me niet goed begrepen.Op zaterdag 23 maart 2002 09:49 schreef jeroene het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp, dan ben je het dus met me eens dat volgens de voorwaarden het volgende niet mag: de Klant is de natuurlijke persoon Piet Pietersen. Zijn zus Patricia Pietersen mag niet via de TweakDSL aansluiting van haar broer een mail versturen met haar eigen naam eronder.
Zuslief mag via Piet zijn aansluiting eigen mail versturen. Als ik bij Piet op de borrel kom, mag ik (indien Piet het goed vind) zelfs mail onder mijn eigen naam versturen.
In artikel 4.4 staat alleen dat de klant zich niet als een ander mag voordoen.
ff niets
Dus ik mag alsnog geen verbinding 'samen' kopen, samen betalen, en dan met 4 mensen in de buurt draadloos delen?Het is de Klant niet toegestaan enig deel van de Internetaansluiting door te verkopen, onder te verhuren, in licentie te geven, of anderszins aan anderen, anders dan incidenteel en kortdurend, ter beschikking te stellen
Officieel niet, maar praktisch gezien moet je ff rekening houden met het bij het account horende limiet en de eventuele meerkosten indien het limiet overschreden wordt. En dan heb ik het met name over wie wat betaald.Op zaterdag 23 maart 2002 16:16 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Dus ik mag alsnog geen verbinding 'samen' kopen, samen betalen, en dan met 4 mensen in de buurt draadloos delen?
Floris heeft al eerder in deze draad gezegd dat er wat hem betreft niet zoveel bezwaren zijn als een aantal studenten in een studentenhuis hun verbinding deelt.
Alleen bleek (ook eerder in deze draad) dat je niet zomaar draadloze verbindingen mag aanleggen tussen woningen of zoiets.
Laat ik het simpel stellen. Mij zal het aan mijn spreekwoordelijke achterwerk roesten wat er gebeurd, zolang iedereen betaald, maar voor eventuele problemen moet TweakDSL afgeschermd zijn. Één verantwoordelijke (klant) per lijn en die is aansprakelijk voor wat er van de gebruikerszijde met die verbinding gebeurd.
Dus als jij een lijn afneemt en die gedeeltelijk doorbelast aan een ander, blijf je wat ons betreft verantwoordelijk ook voor de aktie van de persoon aan wie je doorlevert. Denk maar eens aan spam, hackpogingen, verspreiding kinderporno, etc. Daarom mag het dus niet! (los van het feit dat we natuurlijk liever hebben dat iedereen een eigen account neemt
Hiermee kom je precies bij de aanleiding van al het gebrabbel in die voorwaarden. Zolang er niets aan de hand is, liggen de voorwaarden in de kast. Is er strond aan de knikker, dan worden de voorwaarden uit de kast gehaald.
ff niets
Bedankt voor de info! (Op zaterdag 23 maart 2002 17:51 schreef FlipFlap het volgende:
< lang verhaal >
Floris en Daniel zijn vaak genoeg in deze thread te vinden dus ik neem aan dat ze deze berichtjes vanzelf lezenOp zaterdag 23 maart 2002 15:43 schreef FlipFlap het volgende:
Als je behulpzaam wilt zijn, zou ik je willen vragen de verschillende punten die je gevonden hebt en eventueel nog vind die onduidelijkheden oproepen, te bundelen en te mailen aan daniel@tweakers.net
Ik dacht dat zeef de juridische adviseur was?Daniël coördineert het juridische verhaal. Via hem kunnen zaken eventueel duidelijker in de voorwaarden worden opgenomen.
Zoals je in een ander berichtje al schreef zullen de voorwaarden alleen gebruikt worden als er stront aan de knikker is. Daarom lijkt mij het ook belangrijk dat het in de voorwaarden goed geregeld is. En dus niet dat het 'normaal' wel mag, maar als er iets aan de hand is dat TweakDSL met de voorwaarden in de hand kan eisen dat je geen servers meer draait etc.
In deze meer dan 1000 post tellende draad bestaat de kans dat ze iets over het hoofd zienOp zondag 24 maart 2002 08:10 schreef jeroene het volgende:
[..]
Floris en Daniel zijn vaak genoeg in deze thread te vinden dus ik neem aan dat ze deze berichtjes vanzelf lezen
[..]
Binnen Tweakers.net zal Zeef best de juridische adviseur zijn, maar dat is een zaak voor Tweakers.net. Daniël en Floris zijn voor mij aanspreekpunten vanuit TweakDSL. Zij lopen ook niet direct naar één van mijn medewerkers behalve als dat expliciet afgesproken isIk dacht dat zeef de juridische adviseur was?
Je mag niet zondermeer servers draaien om zelf als ISP op te treden, maar hosten mag wel. En zo moet dat ook in de voorwaarden staan.Zoals je in een ander berichtje al schreef zullen de voorwaarden alleen gebruikt worden als er stront aan de knikker is. Daarom lijkt mij het ook belangrijk dat het in de voorwaarden goed geregeld is. En dus niet dat het 'normaal' wel mag, maar als er iets aan de hand is dat TweakDSL met de voorwaarden in de hand kan eisen dat je geen servers meer draait etc.
ff niets
* Jive schopt trug.Op maandag 25 maart 2002 15:36 schreef Cutebritney het volgende:
.
sorry....had ff zin om te kicken![]()
Vinnie krijgt ook een * Xandrios !Op maandag 25 maart 2002 19:37 schreef Vinnie het volgende:
Zeg, we doen wel liev tegen elkaar he?
Heej Floris, is het gelukt met de testlijn?
* Jive schopt Cutebritney omdatie vinnie sgopdOp maandag 25 maart 2002 19:38 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Vinnie krijgt ook een * Jive !
nu moet * Xandrios huilen hoorOp dinsdag 26 maart 2002 13:55 schreef Jive het volgende:
[..]
* Jive schopt Cutebritney omdatie vinnie sgopd
Hoest met je lijn Floris?
Euh.. nog niet (ben nu aan het inbellen).Op dinsdag 26 maart 2002 13:41 schreef Ruudjah het volgende:
Heej Floris, is het gelukt met de testlijn?
In eerste instantie moet ik werken met een DHCP-verkregen adres, waar we binnenkort met een radiusserver gaan werken om vaste IP's uit te delen. Op de een of andere manier werkt die DHCP server nog niet helemaal goed, daar zit ik nu op te wachten... (Ik heb een servertje klaar, het netwerk is klaar, het modem is geconfigged etc. etc.)
Bericht hierboven
Post het adres maar als we kunnen gaan leech...... testen.Op dinsdag 26 maart 2002 14:00 schreef Floris het volgende:
[..]
(Ik heb een servertje klaar, het netwerk is klaar, het modem is geconfigged etc. etc.)
Dit topic is gesloten.