[BC3] IIyama Pro 451 probleem

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 903 views sinds 30-01-2008

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56

Flexx

This side up

Wat doet de geruilde monitor.
  • Hij knipert nu nog meer in de hoeken
  • Onthoud de instellingen niet, wat de andere wel deed.
  • Hij is zo onscherp aan de rechterkant dat de klok rechts onder moeilijk leesbaar is. Wat bij de andere ook niet was.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

ehm... is het soms zo dat Iiyama uit pure wanhoop c.q. desinteresse c.q. zoethouder jullie ingeleverde monitoren random doorstuurt naar aan ander slachtoffer dat denkt een betere te krijgen? volgens mij zitten jullie inmiddels allemaal naar elkaars bakkies te kijken!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Reaper, ik heb helemaal dezelfde problemen...

Trillende lettertjes, en rechts wazig....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Heeft een ieder van jullie die een andere monitor heeft gekregen er wel 1 van dit jaar.
Mijn eerste monitor was van oktober vorig jaar, die ik nu heb is van maart dit jaar. Niet dat de problemen zijn opgelost hoor: alleen maar erger geworden.

• wezep
Net Iiyama aan de lijn gehad om mijn tweede monitor te laten omruilen: wordt waarschijnlijk volgende week. Demonitoren die nu geleverd worden worden eerst getest en goed afgesteld.
Volgens de TD is de A902MT nog niet echt een groot probleem: van de 18000 geleverde monitoren zijn er ongeveer 100 mensen die een probleem ermee hebben.

Verwijderd

Als er dan toch maar een paar mensen deze problemen hebben zitten ze volgens mij allemaal hier op GoT :) Ik ga wel zo''n Iiyama kopen en kijken of jullie gelijk hebben. Als jullie gelijk hebben heb ik pech :7

Verwijderd

Ik heb dan echt vet geluk vergeleken met jullie, ik heb een keer per dag misschien dat mijn hoekjes 3 keer iets donkerder wordt, en dan weer lichter. En daarna is hij perfect. Ik heb deze sinds november. Verder is hij overal echt scherp, en geen een andere problemen. Ik ga die van mij namelijk ook niet omruilen op het moment, het zou zonde zijn als ik dan opeens een van jullie monitoren zou krijgen :)

Verder veel geluk jongens, dit wordt wel opgelost.

Verwijderd

Wizardxx als het probleem bij Iiyama is opgelost moet je natuurlijk wel je monitor inruilen voor de verbeterde versie (als ie ooit nog komt:'( ) Want misschien gaat jouw schermpie op den duur veel meer problemen geven en laat dan net je garantie voorbij zijn :(

Verwijderd

STINK, IK HEB NET met iiyama gebeld. Nu schijnen ze in 1x nix meer van die omruilactie te weten..........

Dus ik vraag naar arnould van de TD. Is hij er ook niet :(
Zit ik nog langer met deze stink monitor.

Verwijderd

Ok. Ik ben net terug gebeld. Het schijnt dat nu de onderdelen op zijn om de monitor te modificeren. Duurt dus nog tot volgende week :(

Verwijderd

vandaar dat ze niet op mijn 3 verzonden e-mails reageren. :(
ach,dan bel ik volgende week wel op.

• Flexx

Flexx

This side up

Inderdaad, het is opeens verdacht stil. geen tel. geen e-mail. Volgens mij zien ze de donkere wolk al hangen. Geen een monitor die het 100% doet. En dat voor bijna f 1500,-. Dat is een berg geld. Als iedereen zijn geld terug wil lopen ze veel kosten mis.

Ik vraag me af hoe het in andere landen zit met die monitor. Als er bijv. 100000 mensen zijn met die monitor en ze zijn allemaal kapot dan moeten ze toch wel wat beters verzinnen dan alles laten maken en vervolgens weer een gerepareerde terug te geven, die later toch nog kapot is.

Dit is de eerst keer dat ik een Iiyama kocht omdat mij verteld werd dat ze zo goed waren, dit is dus echt geen goede eerste indruk. Volgende keer als ik een nieuwe monitor koop is Iiyama wel de laatste monitor waar ik naar kijk. Zelfs de noname (die ik gaar vond) die ik hiervoor had deed het nog beter.

Mijn indruk: IIYAMA :r

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 23:22 schreef Flexx het volgende:
Inderdaad, het is opeens verdacht stil. geen tel. geen e-mail. Volgens mij zien ze de donkere wolk al hangen. Geen een monitor die het 100% doet. En dat voor bijna f 1500,-. Dat is een berg geld. Als iedereen zijn geld terug wil lopen ze veel kosten mis.

Ik vraag me af hoe het in andere landen zit met die monitor. Als er bijv. 100000 mensen zijn met die monitor en ze zijn allemaal kapot dan moeten ze toch wel wat beters verzinnen dan alles laten maken en vervolgens weer een gerepareerde terug te geven, die later toch nog kapot is.

Dit is de eerst keer dat ik een Iiyama kocht omdat mij verteld werd dat ze zo goed waren, dit is dus echt geen goede eerste indruk. Volgende keer als ik een nieuwe monitor koop is Iiyama wel de laatste monitor waar ik naar kijk. Zelfs de noname (die ik gaar vond) die ik hiervoor had deed het nog beter.

Mijn indruk: IIYAMA :r
Kan ik me wel voorstellen. Maar juist omdat ik zeer goede ervaringen heb met dit merk zal ik juist wel zo weer voor een iiyama gaan. Maar agree: zeer slechte eerste indruk :(

Verwijderd

Of i kweer iiyama kies hangt gewoon van 1 ding af. Als ik binnekort een goede versie krijg, dan ga ik er toch wel voor. Maarals het binnenkort niet goed komt, dan wil ik mijn geld terug en koop ik sony.

Verwijderd

iiyama heeft idd veel probs.. maar met de pro 450 ( het oude model ) is er nikz aan de hand!! die werkt perfect. Deze monitor heb ik dan ook gekocht in plaats van de nieuwere modellen.

Greetz ShaDoW

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 23:29 schreef Nephilium het volgende:
Of i kweer iiyama kies hangt gewoon van 1 ding af. Als ik binnekort een goede versie krijg, dan ga ik er toch wel voor. Maarals het binnenkort niet goed komt, dan wil ik mijn geld terug en koop ik sony.
Na al dit gedonder ga ik nog steeds voor een iiyama (zie mijn voorgaande post), maar ik zal nu zeker wat research gaan doen :)

• banana01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 23:41
Heren, het is mij volkomen duidelijk, door dat er in het verleden zoveel positieve reacties WAREN over Iiyama :z , was ik bijna van mijn gloof afgestapt maar na het lezen van al deze reakties ben blij dat ik dat niet gedaan heb. 8-)

Mensen betaal nou gewoon een paar tientjes meer en koop voor de verandering eens een philips monitor. *D Model 109p20 kan ik u echt aanraden!!!

krom maar waanzinnig lekker

Verwijderd

Zelf ook zitten twijfelen over een iiyama (zelfs voor de topic over die perikelen) maar uiteindelijk toch ervoor gekozen iets meer uit te geven en een sony cpd-g400p te kopen. Rotsstabiel op 1600x1200 op 86Hz (toegegeven, op mn Radeon wel, op mn oude hercules GF2MX was het een stuk minder)

Monitor kost +/- 1700

• b_verberne
  • Niet online
Het oude model, de VM Pro 450, is wel goed. Echt een perfecte monitor. En daarvoor heb ik het 15" model gehad, was ook zeer goed. Ik zou gewoon weer voor een Iiyama gaan, alhoewel het merk wel een flinke deuk heeft opgelopen.

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
aaaaaaaaaarggggghhhhh :(!!!!

ben ik al een week erg blij met minj omgeruilde monitor, begint dat ding sinds gisteren weer te knipperen in de hoekjes en het beeld begint ook weer trillingsverschijnselen te vertonen

welliswaar minder als mijn oude verrotte monitor maar tis er wel weer

ik heb in tegenstelling tot velen wel een compleet nieuwe monitor gehad. volgende week dus maar weer eens iiyama bellen :(

vraag:
-is het een mogelijkheid om mijn geld terug te vragen? ik ben dat geruil wel zat, ik wil gewoon een goede monitor

En voor de mensen die lopen te zeuren dat ik maar een duurdere monitor had moeten kopen:
ik vind 1500 piek niet weinig voor een monitor, en ik heb deze op aanraden gekocht van de tweakers (een stel mijn computer samen topic).
-

• Flexx

Flexx

This side up

idd.

Heeft iemand zijn geld al terug gehad bij de winkel waar hij zijn monitor gekocht heeft ?

Het lijkt mij dat de winkel niet echt blij is als je 1500 piek terug komt vragen.

En wat moet je doen als ze je geld niet terug willen geven. ??

• Rico
  • Laatst online: 18-08 14:46

Rico

Wie dit leest is gek....

Gewoon bij dezelfde winkel omruilen voor een ander merk monitor.
Dat doen ze vast wel.
Mijn monitor heeft ook alweer last van trillende letters. Wacht tot woensdag volgende week. Als ik dan nog niks heb gehoord bel ik weer.

Verwijderd

Die trillende letters zijn bij mij ook het enige wat er aan mijn monitor momenteel nog mis is. Die hoeken heb ik al een paar dagen geen last meer van. Maar dat trillende van de letters is vet irritant. Ze trillen altijd een beetje, maar dat is maar van heel dichtbij te zien. Maar soms, wow dan is het gewoon van een meter nog te zien, dan lijkt het haast wel op een soort atmosferische storing (wat je ook wel eens bij tv''s ziet, een soort "sneeuw").

• Canon23
  • Laatst online: 17-08 22:09

Canon23

>>MY<< world

Rico hebt je nu al die aangepaste monitor van Iiyama terug (die ze speciaal voor jouw ging nakijken enzo)??

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Flexx

Flexx

This side up

Op vrijdag 04 mei 2001 13:25 schreef Rico het volgende:
Gewoon bij dezelfde winkel omruilen voor een ander merk monitor.
Dat doen ze vast wel.
Dat is het probleem juist. Ik heb hem bij Mycom in Rotterdam gekocht, en daar hebben ze alleen een LG en CTX 19" en geen van beide wil ik hebben. Ik zal dus bij een andere winkel een monitor moeten gaan kopen en daarvoor moet ik toch echt eerst mijn geld van Mycom terug krijgen.

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 13:55 schreef Flexx het volgende:

[..]

Dat is het probleem juist. Ik heb hem bij Mycom in Rotterdam gekocht, en daar hebben ze alleen een LG en CTX 19" en geen van beide wil ik hebben. Ik zal dus bij een andere winkel een monitor moeten gaan kopen en daarvoor moet ik toch echt eerst mijn geld van Mycom terug krijgen.
...dat geldt ook voor mij, ik probeer ook mijn geld terug te krijgen om een ander monitor aan te schaffen maar ik twijfel nog welke ik zal moeten gaan nemen. je zegt dat je een ander monitor gaat kopen, heb je al besloten welke??.... ik heb zelf de LG 19" inch 915FT+ nog niet gezien, misschien de 19" NEC Multisync FE950+ nemen??.... eerst effe proberen geld terug te krijgen. iemand misschien een idee hoe we dit moeten aanpakken??....

• Flexx

Flexx

This side up

Philips of Sony. Of idd die LG 915FT. dan kan ik die gewoon bij mycom kopen krijg ik wel iets van 200,- terug aangezien die LG goedkoper is.

Heb jij wat specs van die 915FT. hij staat niet op de site van LG.

Verwijderd

.. ik denk dat ik voor die LG ga, hier wat gegevens....

FLATRON 915FT PLUS
19" (18" VIS) Perfect Flat Color Monitor

FEATURES:
- Auto-synchronous support from 640 x 480 up to 1880 x 1440 @ 70 Hz NI
- Flicker-free up to 1600 x 1200 @ 85 Hz
- Digital (microprocessor-based) On-Screen adjustments, soft sensor controls
- Internal screen coatings further reduce reflection
- The flat screen surface eliminates fatiguing glare
- Innovative design offers more accurate color, better sharpness
- No annoying horizontal tension wires, as seen on other flat monitors

Afbeeldingslocatie: http://www.lgeus.com/images/915FTPlus_scrn.jpg

See what you''ve been missing. The FLATRON 915FT PLUS produces clear pictures without the distortion that curved monitor create. Conventional CDTs lose color purity due to doming (deforming of the mask from high temperatures). But the latest technology from LG delivers true image reproduction. Flat inside and out, the FLATRON 915FT PLUS makes sure you don''t miss a thing. It''s flat out brilliant.

CDT Technology
Flatron Flat Tube, Dynamic Focus
CDT Size/Type
19"(18.01" Viewable)
Display Size
14.4" x 10.8"
CDT Pitch
0.24mm stripe
CDT Coating
Wide-ARAS, internal anit-glare
Maximum Resolution
1880 x 1440 x@ 70 Hz
Maximum Flicker-Free Resolutions
1600 x 1200 @ 85 Hz
1280 x 1024 @100 Hz
1024 x 768 @ 130 Hz
800 x 600 @170 Hz
640 x 480 @ 200 Hz
Horizontal Scanning Frequencies
30-110 KHz
Vertical Scanning Frequencies
50-200 KHz
Pixel Frequencies (Clock)
235 MHz
Input Connectors
15-pin D-sub, and 5BNC
Monitor Control Type
Digital microprocessor controls with on-screen display
Plug and Play
DDC 1/2B, USB (hub w/4 ports)
Digital On-Screen Controls
Brightness, contrast, color controls, H/V position, H/V size, pincushion, pin balance, pin S and pin W, purity, H/V convergence, trapezoid, parallelogram, H/V moire control, manual degauss, tilt control, video level, DDC mode, OSD position, mode recall, self diagnostics, display language select
Front Panel Controls
Power, OSD, on/off, up, down, left, right, set
DPMS Power Consumption
Maximum: 140 Watts
Stand-by: 8 Watts
Off: 3 Watts
Universal Serial Bus (USB)
Hub (1 upstream,4 downstream)
Supplied Cables
Power Cable, 15 Pin D-sub cable (VGA), USB cable
Dimensions with Base (wxdxh)
18.5" x 18.5" x 18.9"
Weight: Set/Packed
58.8 lbs./62.5 lbs
LGEUS Warranty
3 years limited on labor, parts and tube

• BC3 Victim
Mooi monitortje die LG, alleen best duur! Maar voor de rest een "geinig" ding.... :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
neem gewoon een sony ben je van het gezeik af :)

die lg is ook nie slecht maar is nie top

• Flexx

Flexx

This side up

Mooi monitortje die LG, alleen best duur! Maar voor de rest een "geinig" ding....
Hij is net zo duur als die Iiyama

Als het mogelijk is dan ga ik die Iiyama ruilen voor die LG. Nou hoop ik dat MyCom niet moeilijk gaat doen.

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Damn, ben ik eindelijk van die schaduwrand af door m''n PC aan te sluiten op de 2e connector. Krijg ik nou ook van die klote hoekjes in een paars tintje. Degauss->niks landing->ja weg hoekje. Maar de instellingen houdt ie dus niet vast:(

Stress.......

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 21:17 schreef _MaLa_ het volgende:
neem gewoon een sony ben je van het gezeik af :)

die lg is ook nie slecht maar is nie top
...ik heb gehoord dat de damper wires van de sony toch irritanter aanwezig zijn dan elk ander monitor met dezelfde steundraden. bij iiyama zijn ze echt heel dun (je ziet ze bijna niet), bij de ctx zijn ze wat "dikker" (vergeleken met de iiyama). hoe zit dat bij sony??....

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 09:10 schreef a_LAN het volgende:

[..]

...ik heb gehoord dat de damper wires van de sony toch irritanter aanwezig zijn dan elk ander monitor met dezelfde steundraden. bij iiyama zijn ze echt heel dun (je ziet ze bijna niet), bij de ctx zijn ze wat "dikker" (vergeleken met de iiyama). hoe zit dat bij sony??....
Je hebt helemaal gelijk en dat kun je alleen goed zien in het donker. Ik spreek uit ervaring want ik die beeldbuizen zijn bijna hetzelfde als de TV''s van Sony. Daarom heb ik nu ene Philips TV. Je gaat je er op den duur heel erg aan storen. En voor zoveel geld zou ik geen Sony kopen.

• Flexx

Flexx

This side up

LG had een oplossing voor doe draadjes, bij hun zie je ze daarom ook niet.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nee ik heb nog geen aangepaste monitor die door de TD van IIyama afgeregeld is.
Ga uiterlijk woensdag weer met de TD bellen en vantevoren even met Paradigit. Als ze totaal niet moeilijk doen om te ruilen voor een Philips dan doe ik dat.

Verwijderd

Gisteren een blije :) dag gehad. Kent iedereen de reclame van My First Sony? Nu ik zit aan My Third Iiyama en hij doet het iendelijk zonder probleem. Het heeft even geduurd, maar nu ben ik weer vrolijk.

Het zal nog een tijdje duren voordat ik weer kan denken dat Iiyama een goed product aflevert (als ie het doet) maar dat gaat langzaam aan wel weer lukken.

Ben trouwens best benieuwd of ze nog weten welke monitor ik heb, ik heb 3 registratiekaarten in mogen vullen, 1x op internet wat ingevuld en te horen gekregen dat 1 monitor een :? leenmonitor :? is geweest? Dat wil dan weer zeggen dat ik mijn gerepareerde eerste monitor weer terug krijg?

Lekker helder niet?

Tot slot, als er wat druk achter komt is de service van Iiyama helemaal niet slecht, alleen jammer dat het nodig was. Verder wil ik iedereen met een A902MT succes wensen, als ie het doet is het een fijne monitor.

8-)

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Dat is dus iemand die van zijn leven nog maar 1 monitor gezien heeft:Z

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 18:32 schreef TilQ het volgende:
Gisteren een blije :) dag gehad. Kent iedereen de reclame van My First Sony? Nu ik zit aan My Third Iiyama en hij doet het iendelijk zonder probleem. Het heeft even geduurd, maar nu ben ik weer vrolijk.
...TilQ, zou je voor mij een aantal instellingen van je monitor hier willen posten, want ik heb ongelooflijke problemen met mijn geometrie etc... mijn monitor heb ik laten inruilen, maar het probleem is dat de beeldkwaliteit vanaf dag 1 al klote was. heb echt lang zitten kloten om het acceptabel te krijgen, maar ik krijg hem gewoon niet goed. als je effe jouw gegevens post dan heb ik tenminste referentie materiaal, waarop ik verder kan gaan. ik heb iiyama reeds ingelicht maar nog geen respons gehad. het gaat om de volgende waarden....

BEELDINSTELLINGEN
zoom:
h-grootte:
v-groote:
h-positie:
v-positie:
BEELDGEOMETRIE
kussen:
trapezium:
parallellogram:
kussenbalans:
rotatie:
BEELDKWALITEIT
h-convergentie:
v-convergentie:
h-moire:

...btw niet vergeten te vermelden op welke freqentie je hem heb ingesteld en de refresh rate. ik ben je dankbaar....

• Flexx

Flexx

This side up

Ik hoop niet dat ik straks als ik deze monitor (geruilde) terug naar de winkle heb gebracht en opmgeruild voor een LG dat ik straks de originele monitor weer terug krijg. En dat ik deze terug moet geven, want die heb ik dan dus niet meer.

Verwijderd

a_LAN, de gegevens die je vroeg:

BEELDINSTELLINGEN
zoom: 50%
h-grootte: 41%
v-groote: 84%
h-positie: 38%
v-positie: 37%
BEELDGEOMETRIE
kussen: 32%
trapezium: 53%
parallellogram: 47%
kussenbalans: 51%
rotatie: 58%
BEELDKWALITEIT
h-convergentie: 50%
v-convergentie: 50%
h-moire: 00%

Dit alles bij een resolutie van 1280x1024x32 bij 75Hz. Ik heb gemerkt dat als je de Hz en/of de resolutie veranderd de waardes voor de grootte en plaatsing ook veranderen. Verder krijg ik om de een of andere vage reden geen resoluties boven de 75 Hz aan. Dit met de drivers 2000b van Iiyama zelf en een asus 7700 pure met de asus 11.01 drivers voor win2k. Ik heb wel met een regpatch agp2x geforceerd (misschien dat dat iets uit maakt) en een refreshrate programma gebruikt om alles op 75Hz te houden. (''Windows 2000 NVidia Refresh Rate Fix v1.4 (build 148)'')

Ik hoop dat dit je helpt.

ps, weet iemand hoe ik mijn refreshrates hoger kan krijgen dan 75 Hz, ik kan er mee leven, maar een monitor die rond de 100Hz aan kan beij deze resolutie in combinatie met een videokaart die het ook aankan?

Verwijderd

IK wacht nog steeds op mijn derde monitor.
Mijn tweede staat al een week defect in de hoek.
Ik hoop wel, dat ze de nieuwe 451 goed hebben afgesteld, en gekontroleerd, want ik ben het nu ook een beetje goed zat aan het worden.
De service van iiyama is wel goed, maar je blijft omruilen, en je moet toch ook maar zorgen dat er iemand thuis is.
Zoniet dan weer geen monitor.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik heb hem nu dus ongeveer 4 weken hier staan. Van de week schrok ik opeens nogal, want ik was een paar uurtjes aan het werk achter mijn monitor, en toen begonnen dus opeens de onderhoeken te verkleuren, van donker naar licht, enz.. (het is wel bekend denk ik :)).
Ik vond het vreemd, want ik heb dus nog geen een keer problemen met deze mon. gehad.
Ik dus ff al mijn instellingen na lopen, toen zag ik dat het volume van de luidsprekers in de voet nogal hoog(hard) stond, en mijn helderheid erg hoog (90% oid). Dit had ik zelf allemaal ingesteld, omdat ik ff iets moest laten zien aan iemand. Ik heb de instellingen weer normaal gemaakt (geluid 20% ofzo, en helderheid 40%) en monitor uit ff wachten en aan. Toen kreeg ik dindsdag weer 2x ofzo dat de hoeken verkleurde, maar sindsdien heb ik het niet meer gehad (donderdag en vrijdag heb ik van 9 uur sochtends tot 1 uur snachts achter mijn computer gezete (met pauses :)) en geen problemen meer. Ik hoop dat het niet terug komt, want ik was juist zo blij dat ik alle beschreven problemen niet had.
Ik heb geen garatniekaart bij mijn monitor gehad (zakje op de doos was leeg toen ik hem kreeg) dus dat ga ik maar ff snel regelen voordat ie echt stuk gaat.

Maar nu hij het weer ''normaal'' doet is het weer een topper. Geen schaduwen, geen trillende letters en (nog??) geen verkleurende hoekjes.
Ik hoop voor jullie dat je ook nog een goed exemplaar krijgen, want dan heb je echt een topmonitor.

• BC3 Victim
Ik heb sinds kort ook een Iiyama-monitor... in okkazie gekocht... Werd in Oktober 2000 gemaakt...

Mijn monitor geeft links een onberispelijk beeld, maar naarmate je naar de rechterkant van het scherm kijkt, wordt alles waziger..

Ik werk op res 1600-1200 85Hz...

Kan ik dit met 1 of andere instelling verhelpen, of is er iets aan de monitor?

• BC3 Victim
Welke kaart heb je nodig voor de garantie?

Ik heb de originele aankoop-faktuur, en ook "Kopie voor de klant"-registratiekaart voor on-site garantie.. Ik heb mijn monitor geregistreerd met mijn coördinaten...
Het andere deel van dat garantieboekje is uitgescheurd... Heb ik daarmee mijn garantie?

• BC3 Victim
Wie? Ikke?

• BC3 Victim
Bij mijn eerste 410 die ik nieuw kocht, kreeg ik zelfs geen garantie-kaart... Alleen de faktuur.

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 22:28 schreef Reaper® het volgende:
...
Ben ik trouwens de enigste hier waarvan het beeld aan 1 kant(rechts)een beetje wazig is.
Controleer het eens door het floating-blokje van ICQ op N/A te zetten,en plaats dat blokje eens op diverse plaatsen in beeld.
...
Klopt... klokje onderin rechts is vaag... sleep taakbalk naar ongeveer het midden en hij is scherp.

Kheb nu een groovy-monitor... dansende letters ;(

Om alles ff op een rijtje te zetten en aan te vullen met de laatste nieuwe informatie volgt hier:

Het dagboek van mijn VMPro451:
wk 7 Mon. gekocht. *D
wk 9 Contact opgenomen met Iiyama. :(
wk10/11/12 Wegens geen reactie op laatste van 3 mails contact gelegd met Teleplan. Na veel mails:
wk13 Bevestiging reparatie.
wk14 Week nix gehoord van Teleplan. :Z
wk15 Gebeld: afspraak reparatie.
wk16 Mon. opgehaald voor reparatie. *D
wk17 Mon teruggebracht met meer klachten! :(
wk18 Mon...

dat was dus afgelopen donderdag dat ik weer naar Teleplan belde. Na enig uitleg (ja meneer dat is vervelend blablabla... }:O-shit) maakte Mandy met mij de afspraak om de monitor weer te repareren. Ik niet blij maar goed kom hem maandag (vandaag) maar halen. :(
Toch bleef ik een beetje doorvragen over de monitor en de problemen etc. etc. Toen kreeg ik een telefoonnummer van Iiyama TD. Dus ik bellen.
Kreeg daar (nadat ik eerst verkeerd werd doorverbonden :O) iemand van de Technische Dienst. Die bleek er dus meer van te weten en die werd -volgens zijn woorden- een beetje zenuwachtig van Teleplan. Ook mijn monitor heeft de "bekende" klachten. Dus met meneer afgesproken dat mijn monitor omgeruild gaat worden (! YES YOEPIE EINDELIJK !) *D door een ander bedrijf. Dus niet Teleplan, want die doen niets anders dan die dingen toch proberen te repareren, wat ze dus niet gaat lukken! |:( Het enige wat ik nog hoefde te doen was een mail sturen met daarin typenummer, serienummer, klachten en mijn gegevens. Done. Daarna Teleplan gebeld en gezegd dat mijn monitor dus wel omgeruild gaat worden... *D geen commentaar... :? maakt niet uit... afspraak met Teleplan gecancelled. *D

wk19 Krijg ik een telefoontje van Iiyama om een afspraak te maken om mijn mon. om te ruilen voor een nieuwe. *D

En nou maar hopen dat die wel goed is.

I''ll stay in touch! *D

• menn0
  • Laatst online: 11:46
LG=Philips

Verwijderd

Hmm heel raar. Ik heb nt win2k geinstalleerd en dus ff met de moire instellingen lopen pielen. Nu is het beeld wel vet scherp........

zal wel toeval weze, maar toch :)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik zit hier nu op school, ook achter een VMP451, deze is al 3 maanden oud ongeveer, en ook deze is perfect. Geen trillende letters, geen verkleurend beeld, en instellingen worden gewoon onthouden.

Wat ik dus wil zeggen: er zijn ook (ik denk zelfs best veel) goede VMP451''s :)

• Flexx

Flexx

This side up

Die ven mij is nou hellemaal gaar. hij knippert op iets van 2Hz.

• soepkip
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

wacht eens even, ik lees ff die draad hier door en zie denk ik wel wat het probleem is.

dit ding heeft INGEBOUWDE SPEAKERS in zijn MONITORVOETJE...

begrijpen jullie hem al ?? ik wel

die dingen zijn gewoon niet goed afgeschermt

Beste film ooit

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Soepkip ik zeg niet dat je ongelijk hebt en ik geef ook weer geen gelijk, omdat ik het niet kan testen, MAAR mocht jij gelijk hebben dan is dat ZOOOO DOM!!! van Iiyama...

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 16:37 schreef soepkip het volgende:
wacht eens even, ik lees ff die draad hier door en zie denk ik wel wat het probleem is.
dit ding heeft INGEBOUWDE SPEAKERS in zijn MONITORVOETJE...
begrijpen jullie hem al ?? ik wel
die dingen zijn gewoon niet goed afgeschermt
...lijkt me sterk dat ze zo''n domme fout maken. speakers langs/naast/onder je monitor is toch geen vreemd verschijnsel. er zijn zoveel merkcomputers die dit hebben, en die vertonen geen vreemde afwijkingen in het beeld (compaq/pekert bel/ibm). blijkbaar makkelijk af te schermen allemaal.... en als je ze helemaal niet gebruikt, dan is de invloed van de magneetjes (1 watt vermogen ofzo) toch ook bijna nihil??....

edit:
btw dit bedoelde ik

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Een magneet blijft een magneet :)

Er hoeft volgens mij(don''t kill if I am wrong) geen stroom/spanning op te staan om een magnetisch veld te hebben. Al je je hoofdtelefoon molt en je haalt de magneten er af dat trekken ze toch ook staal aan zonder spanning?!!? :?:?:?

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

LG= Lucky Goldstar
En das zeker geen Philips

Verwijderd

lg en philips hebben toch een alliantie ??

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 16:52 schreef Canon23 het volgende:
Een magneet blijft een magneet :)

Er hoeft volgens mij(don''t kill if I am wrong) geen stroom/spanning op te staan om een magnetisch veld te hebben. Al je je hoofdtelefoon molt en je haalt de magneten er af dat trekken ze toch ook staal aan zonder spanning?!!? :?:?:?
Ja maar een magneet heeft dan toch een constant magnetisch veld?
dan zou die monitor toch ook constant gebugged moeten zijn?
en niet een paar keer op een dag? :P

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Ok ik was fout :7

hehe misschien een wisselspanning op die magneten ofzo

ik zal zeggen haal die voet eraf (indien mogelijk) en laat hem een week zo draaien gebeurt het dan nog, dan is het iets anders, zoniet dan ligt het aan die magneten ofzo

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ja klopt nu je het zo zegt herinner ik het me weer.
Ze hebben wel een of andere overeenkomst.
Dan zou je denken dat LG een soort Aristona is

Verwijderd

Hmmm, goed idee die voet eraf halen.
Heeft iemand nog ergens een cirkelzaag liggen?
DAT lijkt mij dus geen goed idee.
En ik heb mijn Iiyama 451 nu een maand of zes, en hij heeft het nog steeds dus het gaat niet weg in de loop van de tijd. :(

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

daarom stond er indien mogelijk. Ik ken de monitor verder ook niet...Maar het is dus een vaste voet...hmmm weird meestal zijn die toch wel los

• BC3 Victim
Op zaterdag 03 maart 2001 20:58 schreef MoNkToNk het volgende:
-Beeld is aan de randen van het scherm veel minder scherp dan in het midden
Dit is een algemeen feit bij CRT monitoren:
beeld is niet over hele beeld even scherp. Meestal is het midden het scherpst, en loopt het onscherp af naar de randen. Afhankelijk van de refresh rate/resolutie kun je dat erger zien, of juist minder erg. Een CRT monitor kan niet 100% scherp zijn over het hele beeld. Natuurlijk geld meestal: des te goedkoper de monitor, des te minder optimaal is de scherpte. Dat is het gevolg van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

• straat
  • Laatst online: 09-08 13:14
Die lui reageren niet op mijn mail :(
Terwijl ik wel zo''n lijst gemaakt had van dingen die echt niet goed zijn waardoor je zou denken dat ze, als ze werkrlijk een goede service hebben, hem onmiddellijk zouden omruilen.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 19:26 schreef Straat het volgende:
Die lui reageren niet op mijn mail :(
Terwijl ik wel zo''n lijst gemaakt had van dingen die echt niet goed zijn waardoor je zou denken dat ze, als ze werkrlijk een goede service hebben, hem onmiddellijk zouden omruilen.
...welke lui??.... teleplan of iiyama. je kunt beter mailen naar sales@iiyama.nl mijn ervaring is dat je dan binnen 2 dagen een reply krijgt....

• soepkip
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ik had ook in een van de posts hier gelezen
(geen zin om hem op te zoekken gvd wat is dit ding lang) dat die iiyama zichzelf om de zoveel tijd afsteld, een magnetish veld wil nog wel eens wat fluctueren (zeker als de boxjes muziek afspelen).

Ik was ook een beetje flauw hierboven, het hoeft niet DE oplossing te zijn, maar ik zou het is zonder voetje proberen (die dingen kun je er toch altijd afklikken/scvhroeven ?)

Beste film ooit

• wezep
In die voet moet je de voedings en VGA stekker doen, lijkt me niet zo handig die voet eraf halen. Kun je beter de speakertjes eruit slopen. Mocht dat niet werken, monitor wordt toch omgeruild.

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 17:25 schreef Rico het volgende:
Ja klopt nu je het zo zegt herinner ik het me weer.
Ze hebben wel een of andere overeenkomst.
Dan zou je denken dat LG een soort Aristona is
Ze hebben alleen een alliantie voor het produceren van LCD displays, in ZO-Azie hebben ze samen een fabriek.

• Hagar
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Op maandag 07 mei 2001 17:23 schreef Canon23 het volgende:

hehe misschien een wisselspanning op die magneten ofzo

ik zal zeggen haal die voet eraf (indien mogelijk) en laat hem een week zo draaien gebeurt het dan nog, dan is het iets anders, zoniet dan ligt het aan die magneten ofzo
Boxen (hoe groot of klein dan ook) hebben altijd een permanente magneet.

En ik weet niet of jou iets is opgevallen toen je je doosje openmaakte, maar dit beeldscherm wordt geleverd met de voet gemonteerd en dat is niet voor niks.

Nee, die kan je er dus niet zomaar afhalen en dat zal je garantie ook geen goed doen:)

Nu ook zonder stropdas

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:54
Jullie zullen me niet geloven, maar ik heb ook een VMPro451 besteld.

Ik krijg deze vanavond binnen + de rest van mijn nieuwe PC *D. Zodra ik alles werkende heb post ik wel hoe hij is...

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Dus is het misschien een fout bij Iiyama, ze hebben er niet goed afgeschermde speakers ingebouwd

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 15:09 schreef Canon23 het volgende:
Dus is het misschien een fout bij Iiyama, ze hebben er niet goed afgeschermde speakers ingebouwd
Nee man.
Anders had je de problemen toch altijd. magneet is magneet.

Als je gewoon opgelet had is het de temperatuur sensor. Bel anders maar met arnould van de td bij iiyama.

Hou op met wilde geruchten verspreiden dat dat iiyama geen goed.
Ze werken er hard aan om het probleem op te lossen. (tenminste dat blijf ik hopen).

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Ik wil ook geen geruchten verspreiden, omdat ik Iiyama juist een vrij redelijk/goed merk vond, veel kwaliteit voor niet teveel geld

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou ben vandaag gebeld en krijg morgen mijn derde VMP451 binnen.
Dit is een exemplaar die speciaal door de TD van iiyama is gecontroleerd en waar nodig extra afgeregeld.
Zal hem morgen even testen en mijn bevindingen hier posten.
Laten we hopen dat 3 keer scheepsrecht is.

Verwijderd

dan ga ik oo kweer bellen.
Ik zou vorige week al eer teruggebeld worden.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Rico ik duim voor je :)

• wvp
  • Niet online

wvp

Een goede monitor herken je niet alleen aan hoe het eruit ziet, maar ook of ie veel herrie maakt. Wat ik merk bij veel IIyama monitors, is dat ze erg ''zoemen''. Mijn conclusie: hoe meer zoemen, hoe meer rotzooi erin zit.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Dank je Canon.
Nou geen een van mijn Iiyama''s zoemde.
En ik hoop ook echt dat dit een goede vmp451 zal zijn.
Maar jullie horen het.

Verwijderd

Vandaag mijn derde monitor gehad.
Deze slaat alles.
:( Een gebruikt exemplaar, waarvan de kast er mottig uitziet, fabricagedatum december 2000
:( Beeldscherm Licht beschadigd.
:( Beeldscherm staat niet gecentreed in de kast, dit is wel zo,n 4 mm naar rechts.
:( EN DE BEELDHOEKEN KNIPPEREN WEER.
Ik zou ook een goed afgeregelde monitor krijgen, nou dit slaat alles.
Morgen MAAR weer bellen, nu ben ik het echt
goed zat.

Er wordt gewoon wat afgerotzooid met die honderden monitoren

Verwijderd

Ik ga zo ook maar weer eens bellen (morgen dus)
Kan ik het beste gewoon arnould van de TD nemen weer??

mvg

wilco

• BC3 Victim
Strange...

Ik heb bij ons op de ontwerpafdeling al twee maanden meer dan veertig van die dingen staan. Deze staan toch tien uur of meer per dag bij en geen enkele heeft dit probleem. Ik denk dat de problemen dus maar in een bepaalde serie zitten.

Hebben jullie al serienummers vergeleken, om dit vast te stellen. voor zover ik deze post gelezen heb niet.

Misschien een idee om Ilyama te overtuigen dat het een produktiefout betreft.

Verwijderd

de seriesnummers zijn al bekend.

ik was laatst bij ee nvriend van me, die heeft dus ook zo''n foute serie nummer, maar zijn monitor had vet strak beeld :(

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Mijn foute 451 word vandaag opgehaald. Ik zet wel ff een kruisje onder op de voet om te kijken of ik mijn eigen terug krijg of zo''n nog kutter exemplaar :( . Heb helaas weinig hoop dat ik hierna een goede terug krijg. Na drie keer ga ik mijn geld terug vragen. Heeft die 22" van Iiyama eigenlijk problemen??? En wat is een goede betaalbare TFT monitor?

MacBook Pro 14" 2021

Verwijderd

ik wilde deze monitor zo graag kopen, maar nu na het lezen van deze forum ga denk ik toch maar de Philips 109P20 BRILLANCE (top model van Philips) halen, deze monitor doet zich niet onder de Iiyama en is maar een tikje duurder....

• BC3 Victim
Dat trillen zou ook weleens kunnen komen doordat je boxen te dicht bij je monitor staan toch?

Verwijderd

bah stink
Volgens iiyama had ik al een nieuwe monitor.
Bah, Dan weten ze meer dan mij :)

• BC3 Victim
Nephilium, kun je even die serie-nummers hier posten? Heeft de fabricatie-datum daar ook iets mee te zien?

Thx...

Het enige probleem dat bij mijn 451 opvalt is dat ik rechts een waziger beeld heb dan links... Nu en dan moet ik ook es mijn instellingen bijstellen, omdat het beeld een paar mm verschoven is...

Verwijderd

alles wat met
5000
5001
5002
5003

begint zijn ietwat brakjes.

Verwijderd

:'(

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou vandaag dus de derde Iiyama binnen gekregen.
Is gemaakt in September 2000 en heeft serienummer: 50002711
Ziet er zich wel goed uit. Hij is niet zo scherp als die ik hiervoor had (nummer 2).
En zet hem net weer aan en nu staat mijn beeld niet goed. Ik kijk nog of het bijtrekt naarmate hij warmer wordt.
Ga morgen even met Paradigit bellen om te kijken of ik hem kan omruilen voor een andere. Zo ja dan doe ik dat direct. Anders maar eerst eens aanzien met deze.

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:54
Ik heb eindelijk mijn PC binnen met de zeer begeerte monitor :)

En ik moet zeggen: op het 1ste gezicht echt WAANZINNIG. Ik moet de boel nog iets afstellen, maar ik zie geen rare verschijnselen.

Tot nu toe: *D*D

Verwijderd

Rico,
ik denk dat dat een vrij normaal verschijnsel is dat uitzetten bij warmer worden.
Ik heb met mijn VMP 450 ook aan beide kanten =/- 4mm zwart beeld bij koude start.
Na een kwartiertje is ie pas beeldvullend.
Ik stoor me er overigens niet aan.

Matthé

Verwijderd

Was ff een weekje offline,maar er is weer genoeg gebeurt lees ik...>:)
3 dagen geleden stond er ineens een knakker aan de deur....kwam de monitor onruilen,zei ie.
Ik vond het al raar want Iiyama had helemaal geen contacht opgenomen met mij,maar goed..."oude" meegegeven,"nieuwe" uitgepakt,zie ik dat het weer zo''n 5000.... monitor is van september 2001.
En ook deze is brak !!! Wordt ik ''s middags opgebeld door Iiyama....zegt die vent dat ze mijn monitor zo snel mogelijk op komen halen,en echt alles eraan gaan doen om mijn monitor goed te krijgen,desnoods zetten ze er een nieuw binnenwerk erin,zei ie.
Ik weer van:Maar ze hebben em vanmorgen net omgeruild voor een ander...
Die vent weer van"eeh jaahaa,da''s een uhhh...leenmonitor..." |:(
Hoe bedoel je langs elkaar heen lopen ???
Ben benieuwd of ik mijn vorige nu wel weer terugkrijg,volgens mij rommelen ze maar wat aan net zolang totdat je zegt dat het wel goed is ofzo...

• Cap
  • Niet online

Cap

Reaper, dus ik zat er toch niet zo ver naast met mijn veronderstelling?

Cap - donderdag 03 mei 2001 00:26

--------------------------------------------------------------------------------
ehm... is het soms zo dat Iiyama uit pure wanhoop c.q. desinteresse c.q. zoethouder jullie ingeleverde monitoren random doorstuurt naar aan ander slachtoffer dat denkt een betere te krijgen? volgens mij zitten jullie inmiddels allemaal naar elkaars bakkies te kijken

• BC3 Victim
Ik wil eigenljk ookzo''n 451 kopen voor mijn zuur verdiende krantengeld.

Heb bij de Paradigit gekeken in Deventer ,daar staat deze monitor als een demo model en hij is ECHT goed,misschien ruilen ze hem om de 2 dagen om voor een andere ;) maar ik ben er vaak geweest en nog steeds is er TOTAAL niks vreemds te zien aan deze monitor!

Maarja het kan natuurlijk ook een uitzondering zijn ;(

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Mijn IIyama werd ter plekke omgeruild, ik weet het niet, maar als je anderhalve rug betaalt voor een monitor, wil ik echt niet zonder zitten . . .

• BC3 Victim
Ook hier lees ik hoe triest iiyama hun klanten behandeld als het op service aankomt.

Tweakers mag ik u verwijzen naar deze thread.
Het is te triest voor woorden :r

[topic=177514]

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Hmmz, ik zit hier op het werk achter een VM Pro 411 (17") en totaal geen probs. Er staan er hier nog 3 411''s plus nog 2 VM Pro 452''s.

Allemaal draaien ze vlekkeloos (letterlijk). Dit zijn wel monitoren uit de business range (dus geen ranzige speakers enz).

Thuis draait mijn VM Pro 452 ook subliem. Ik heb al een 5.1 surround set dus die speakertjes kunnen van mij gestolen worden >:)

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 16:51 schreef EquiNox het volgende:
Hmmz, ik zit hier op het werk achter een VM Pro 411 (17") en totaal geen probs. Er staan er hier nog 3 411''s plus nog 2 VM Pro 452''s.

Allemaal draaien ze vlekkeloos (letterlijk). Dit zijn wel monitoren uit de business range (dus geen ranzige speakers enz).

Thuis draait mijn VM Pro 452 ook subliem. Ik heb al een 5.1 surround set dus die speakertjes kunnen van mij gestolen worden >:)
hehehehe ik heb ook een VM pro 452 en een Honda CRX >:) (en mijn vriendin ook)
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.