Dat zou best eens kunnen, maar toch vind ik dat wanneer je een IIyama Vision Master Pro 451 koopt van 1400,- je niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Het is toch een van de duurdere (en ik dacht dus ook betere, wat helaas niet zo is) 19" monitoren.Op maandag 07 mei 2001 18:09 schreef Sir_Black het volgende:
[..]
Dit is een algemeen feit bij CRT monitoren:
beeld is niet over hele beeld even scherp. Meestal is het midden het scherpst, en loopt het onscherp af naar de randen. Afhankelijk van de refresh rate/resolutie kun je dat erger zien, of juist minder erg. Een CRT monitor kan niet 100% scherp zijn over het hele beeld. Natuurlijk geld meestal: des te goedkoper de monitor, des te minder optimaal is de scherpte. Dat is het gevolg van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Toevallig ook lid van de club?Op zaterdag 12 mei 2001 17:05 schreef rob van den broek het volgende:
[..]
hehehehe ik heb ook een VM pro 452 en een Honda CRX(en mijn vriendin ook)
Mijn IIYAMA 451 is nu al 3 weken geleden opgehaald en heb hem nog steeds niet terug.
Lijkt me ook niet echt normaal........
Of moet iedereen zo lang wachten voordat hij zijn moni weer terug heeft?
Lijkt me ook niet echt normaal........
Of moet iedereen zo lang wachten voordat hij zijn moni weer terug heeft?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
die van mij is nog steeds niet omgeruild.
Ik zal weer eens bellen met arnould en vandaag eis ik of geld terug of eindelijk een nieuwe monitor. En die moet in 1x goed zijn. Ik wacht nu al 3 weken. Ik heb zelf al 4x gebeld ofzo, maar ik word nooit teruggebeld.
ik ben iiyama zat. Ze krijgen morgenmiddag dus de keuze mij meteen een goede monitor te geven of mijn geld terug.
Ik zal weer eens bellen met arnould en vandaag eis ik of geld terug of eindelijk een nieuwe monitor. En die moet in 1x goed zijn. Ik wacht nu al 3 weken. Ik heb zelf al 4x gebeld ofzo, maar ik word nooit teruggebeld.
ik ben iiyama zat. Ze krijgen morgenmiddag dus de keuze mij meteen een goede monitor te geven of mijn geld terug.
Ja ik weet het, het is gewoon te triest voor woordenOp maandag 14 mei 2001 09:36 schreef Nephilium het volgende:
die van mij is nog steeds niet omgeruild.
Ik werd gister gemailed door perfect-systems.
Iiyama moest weten welk transportbedrijf mijn monitor had opgehaald.
Hoezo lekker bezig zeg
Iig, ik heb ff duidelijke taal gesproken tegen die lui
Jawel ze gingen de looplijsten bij langs om te kijken naar de binnengebrachte monitoren.
En dat hadden ze dus na 3 weken nog niet gedaan
Juist te belachelijk voor woorden. Dus tweakers als je na 3 weken nog niks hebt gehoord van iiyama moet je het hard gaan spelen anders is er een grote kans dat je,je monitor niet meer terugziet.
En als je ''m al terugkrijgt moet je goed opletten of het niet een andere is. Daar zijn ze ook ontzettend goed mee. Gewoon maar eentje die nagekeken is terugsturen. Het is daar een grote rommelbende met die monitoren.
Maak iig duidelijke afspraken met iiyama. Registreer je monitor op hun website. Geef telefonisch ook je serienummer van je monitor op naast je garantienummer. Naar serienummer vragen ze naar mijn ervaring nooit. Geef dit wel op om zo narigheid te voorkomen. Zorg dat je een bewijsje hebt als ze je monitor komen ophalen.
Als je bovenstaande doet hebben ze iig geen poot om op te staan als hun "service" het weer laat afweten.
En nu houd ik m''n mond want ik ben dat iiyama zo onderhand zat
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik zou volgens de papieren van iyama 8 mei al een nieuwe gehad hebben. Ik heb net met arnould gesproken en ze zijn als het goed is nu vervoer aan het regelen.
Ik houd mijn vingers gekruist!
Ik houd mijn vingers gekruist!
Verwijderd
Volgens mij houd deze topic niet op totdat alle gedupeerde tweakers eindelijk fatsoenlijk naar een Iiyama VMPro 451 kunnen kijken.
Ik ook maar heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt met die monitor
Zoniet dan stuur ik hem gewoon terug en neem ik een LG of zo. Maar ik heb met de leverancier gebeld en hij heeft deze topic ook gelezen zei die.
En zolang je een een serie nummer heb die boven de 5005 begint dan zit alles goed
Mzzl
En zolang je een een serie nummer heb die boven de 5005 begint dan zit alles goed
Mzzl
Verwijderd
Nou, ik krijg hem morgen dus zeker. Ben net gebeld. en ow wee als het een brakke is. Dan pak ik de auto en ruil ik hem persoonlijk bij iiayama om!.
Ook ik heb maar weer eens gebeld met Iiyama: volgens de TD moest de monitor al omgeruild zijn: niet dus.
Wordt van de week gebeld door een vervoersbedrijf die de monitor voor de tweede keer komt omruilen voor hopelijk een goede!!
Wordt van de week gebeld door een vervoersbedrijf die de monitor voor de tweede keer komt omruilen voor hopelijk een goede!!
Verwijderd
Die pro451 is een topmonitor
, alleen heb ik exact het zelfde probleem heel af en toe dat lichter en donkerder gedoe en af en toe dat trillen
, bel toenet de winkel waar ik hem vandaan heb (ook voor het nummer van iiyama) en die man vertelde mijn dat het probleem dat hij al kon waarschijnlijk aan de voltage schommelingen zou leggen. Maakt niet uit, nou het probleem voorleggen bij iiyama zelf. En toch is die monitor over het algemeen een top toestel wat ze prijs dubbel en dwars waard is
Verwijderd
wezep tis precies hetzelfde dat ik te horen kreeg..het had allang moeten gebeuren.....niet dus.
zit ook nu al bijna weer een week te wachten en ga na morgen maar weer bellen.
service ok hoor en ik ben ook best bereid om ff te wachten maar ga geen dingen zeggen die je niet waar kan maken. daar heb ik toch wel zo''n pest hekel aan.....en het lijkt erop dat ze dat wel aan het doen zijn...ggrrr.
zit ook nu al bijna weer een week te wachten en ga na morgen maar weer bellen.
service ok hoor en ik ben ook best bereid om ff te wachten maar ga geen dingen zeggen die je niet waar kan maken. daar heb ik toch wel zo''n pest hekel aan.....en het lijkt erop dat ze dat wel aan het doen zijn...ggrrr.
Verwijderd
Bij mij zou ie dus om 8 mei al omgeruild moeten zijn. Wat dus niet is gebeurd.
Morgen heb ik nu het geluk dus. Wel helaas tijdens iets van project maar ja. Het is toch geen fitaal iets en ik ga geen risico nemen dat ik dus weer weken kan wachten.
Als je nog niets gehoord hebt van iiyama gewoon BELLEN. Vraag naar Arnould van de TD en dan komt het meestal wel weer goed.
Mvg
Wilco
Morgen heb ik nu het geluk dus. Wel helaas tijdens iets van project maar ja. Het is toch geen fitaal iets en ik ga geen risico nemen dat ik dus weer weken kan wachten.
Als je nog niets gehoord hebt van iiyama gewoon BELLEN. Vraag naar Arnould van de TD en dan komt het meestal wel weer goed.
Mvg
Wilco
Verwijderd
Nephilium, waar heb jij jouw Iyama gekocht? Want ik woon namelijk ook in E''de. Bij Funprice of bij Winkelman?
Verwijderd
HgComputersOp dinsdag 15 mei 2001 22:33 schreef Hitpoint het volgende:
Nephilium, waar heb jij jouw Iyama gekocht? Want ik woon namelijk ook in E''de. Bij Funprice of bij Winkelman?
schouwink straat zitten die.
Verwijderd
...ik krijg morgen mijn derde monitor. ze hebben me beloofd dat ze hem "persoonlijk" zullen gaan testen en afstellen. ben benieuwd....
Verwijderd
Mijne heeft ook een serienummer dat begint met 5004...! (in duitsland gekocht)
Ik heb lang geen problemen gehad, maar nu beginnen de hoeken zo heel af en toe knipperend paars te worden.:(
Als het erger wordt ga ik ook bellen, ik hoop alleen dat ik hier in nederland terecht kan met garantie enzo:?.
Ik heb lang geen problemen gehad, maar nu beginnen de hoeken zo heel af en toe knipperend paars te worden.:(
Als het erger wordt ga ik ook bellen, ik hoop alleen dat ik hier in nederland terecht kan met garantie enzo:?.
Ik heb lang geen problemen gehad (had ik hier ook gemeld), maar nu begin ik toch (helaas) ook steeds vaker knipperende hoeken te krijgen. Als hij het goed doet, is hij nog steeds mega mooi, maar ik vind het niet zo gaaf dat ie van mij nou ook begint te knipperen. Wat mij dus wel opvalt, is dat het pas sinds het buiten wat warmer is, dat hij gaat knipperen...
Verwijderd
Ik heb nu 5004 serie. Op het eerste gezicht ziet ie er goed uit.
Ik heb nu project dus ik ga nu ff naar de hOgeschool toe. tegen 0:00 post ik ff mijn nieuwe bevindingen.
Anders bel ik gewoon weer op ;P
Ik heb nu project dus ik ga nu ff naar de hOgeschool toe. tegen 0:00 post ik ff mijn nieuwe bevindingen.
Anders bel ik gewoon weer op ;P
Verwijderd
Ik heb er nu ff 10 minuten achter gewerkt.
- Geometrie is niet goed (vensters hebben een bobbel
- letters zijn nog wel iet wat kriebelig. maar lang niet zo erg meer als eerst.
UPDATE het begint alweer erger te worden.
ik kijk het een paar dagen aan en dan bel ik iiyama.
het beeld is wel veel rustiger nu. (trillen van een witte achtergrond was eerst op 85 herz nog redelijk normaal).
Ik zal nu ff de rest van de avond afwachten. Ik ga ook nog ff wat spielen. Misschien dat het al beter wordt.
UPDATE het begint alweer erger te worden.
ik kijk het een paar dagen aan en dan bel ik iiyama.
het beeld is wel veel rustiger nu. (trillen van een witte achtergrond was eerst op 85 herz nog redelijk normaal).
Ik zal nu ff de rest van de avond afwachten. Ik ga ook nog ff wat spielen. Misschien dat het al beter wordt.
Verwijderd
...dat heb ik ook, bovendien slaat die van mij als het ware uit als een waaier, aan de bovenzijde. het lijkt alsof die een beetje bol staat. ik heb veel geprobeerd maar het is me niet gelukt om het beeld, wat betreft geometrie, goed te krijgen.... hoe zit het met de scherpte van het beeld (open effe verkenner) en kijk of het beeld zowel links als rechts scherp is. die van mij is echt wazig.... mijn monitor vertoonde gedurende de eerste 36 uur ofzo geen beeldflikkeringen, maar sindsdien komt het met regelmaat terug, dus juich niet te vroeg (btw ik hoop dus niet dat het bij jou ook gebeurt). "geometrie", "scherpte", "kleurverandering in hoeken" en "beeldflikkeringen" waren mijn grootste ergernis, ik hoop dat ik morgen een monitor krijg die geenEEn van deze kuren vertoont....Op woensdag 16 mei 2001 16:12 schreef Nephilium het volgende:
Ik heb er nu ff 10 minuten achter gewerkt.
Verwijderd
Update.
Deze nieuwe monitor trilt erger met de letters dan de oude. Het lichte trillen maakt mij niet uit, want dat zie je op werkafstand niet, maar die grove trilingen wel. en dat is alweer precies hetzelfde als met mijn oude monitor.
Ik heb nog geen donker worden de hoeken gezien, dus ik wacht nog even met bellen wat de klachten zijn, maar reken ermaar op dat ik volgende week iiyama weer bel.
Update
Rechts is hij idd wazig.
Deze nieuwe monitor trilt erger met de letters dan de oude. Het lichte trillen maakt mij niet uit, want dat zie je op werkafstand niet, maar die grove trilingen wel. en dat is alweer precies hetzelfde als met mijn oude monitor.
Ik heb nog geen donker worden de hoeken gezien, dus ik wacht nog even met bellen wat de klachten zijn, maar reken ermaar op dat ik volgende week iiyama weer bel.
Update
Rechts is hij idd wazig.
Je hebt wel pech:(. Bij mij gelukkig nog steeds geen problemen, heb hem al een maand.
Misschien dat hij te warm wordt of zo?
Ik heb ook een VMP451... trillend beeld als hij een avond aanstaat... 75 Hz probleem onder win2k. Voor mij voldoende redenen om hem in te ruilen voor een CTX PR960F. Dat ga ik ook doen volgende week als hij binnen is bij de winkel waar ik hem heb gekocht (heb hem een paar weekjes nu). Hoop dat die beter is dan deze Pyama. Heeft in ieder geval een BNC aansluiting.
JIJ MAAKT ''N GRAPJE!! ctx is vreselijk slecht! ik ken 3 mensen met ''n ctx waarvan er 2 binnen korte tijd uitgevallen waren.. dit is dan misschien alweer 2 jaar terug, maar de naam is verprutst wat mij betreftOp woensdag 16 mei 2001 17:32 schreef Superkanarie het volgende:
Ik heb ook een VMP451... trillend beeld als hij een avond aanstaat... 75 Hz probleem onder win2k. Voor mij voldoende redenen om hem in te ruilen voor een CTX PR960F. Dat ga ik ook doen volgende week als hij binnen is bij de winkel waar ik hem heb gekocht (heb hem een paar weekjes nu). Hoop dat die beter is dan deze Pyama. Heeft in ieder geval een BNC aansluiting.
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
Ok. Ik ben even weggeweest.
de scherpte is bijgetrokken nadat de monitor een uur ofwat heeft aangestaan.
ik heb net even bij de onderbuurman gekeke. hij heeft een VMp 411 (a702ht).
Zijn letters trillen ook van dichtbij.
Dat zal dus wel "horen".
Maar het trillen van zeg maar 50 tot 80 cm nog zichtbaar is dat hoort dus niet.
Wat ik wel moet zeggen de letters van deze monitor lijken wel zwarter........
Tja, ik kijk het dus nog een weekje aan.
Als de hoekjes wegblijven en ook nog het schitteren / trillen van het beeld ben ik al weer een stuk tevredener.
Het beeld van deze monitor is nu wel rustiger.
Echt tevreden ben ik nog niet, ik ga binnenkort even bij een paar showroommodellen kijken.......
mvg
wilco
de scherpte is bijgetrokken nadat de monitor een uur ofwat heeft aangestaan.
ik heb net even bij de onderbuurman gekeke. hij heeft een VMp 411 (a702ht).
Zijn letters trillen ook van dichtbij.
Dat zal dus wel "horen".
Maar het trillen van zeg maar 50 tot 80 cm nog zichtbaar is dat hoort dus niet.
Wat ik wel moet zeggen de letters van deze monitor lijken wel zwarter........
Tja, ik kijk het dus nog een weekje aan.
Als de hoekjes wegblijven en ook nog het schitteren / trillen van het beeld ben ik al weer een stuk tevredener.
Het beeld van deze monitor is nu wel rustiger.
Echt tevreden ben ik nog niet, ik ga binnenkort even bij een paar showroommodellen kijken.......
mvg
wilco
Ik ben vandaag gebeld en krijg morgen een nieuwe... hopen dat alles goed is. Ik hou jullie op de hoogte
Verwijderd
zou best kunnen. i kwoon op een zolderkamertje dus.Op woensdag 16 mei 2001 17:21 schreef Diablow het volgende:
Je hebt wel pech:(. Bij mij gelukkig nog steeds geen problemen, heb hem al een maand.
Maar hij doet het nu wel een stukje beter als gistermiddag
AFKLOPPEN.
Ik post over een paar dagen mijn bevindingne over deze monitor weer.
Als leverancier net even naar IIYAMA gebeld. Het schijnt een probleem te zijn in de temperatuurcensor die in de voet zit. Dit probleem doet zich voor in een bepaalde reeks welke IIYAMA heeft uitgebracht. (Helaas heeft de mijne er ook last van). Gewoon een mailtje sturen naar at@iiyama.nl, alle gegevens vermelden en de monitor zou worden opgehaald.
Succes ermee, ik ga een mailtje componeren.
O ja, het kan best zijn dat mijn vorige posting al eens door iemand anders was gemeld, ik had alleen geen zin om 22 blz. met postings door te lezen. En ja, het is een sensor, geen censor.
Verwijderd
Klopt. is ook al een tijdje bekend onder ons hoorOp donderdag 17 mei 2001 13:10 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Als leverancier net even naar IIYAMA gebeld. Het schijnt een probleem te zijn in de temperatuurcensor die in de voet zit. Dit probleem doet zich voor in een bepaalde reeks welke IIYAMA heeft uitgebracht. (Helaas heeft de mijne er ook last van). Gewoon een mailtje sturen naar at@iiyama.nl, alle gegevens vermelden en de monitor zou
worden opgehaald.
Maar iiyama regelt het bij sommige mensen niet goed af.
Krijgen tot 3 keer toe een niet goed werkende monitor
Ze zijn net langs geweest en hebben mij een gloednieuwe a902mt (VMP451 dus) gegeven. Ik hoop dat deze het beter doet (al gaf die andere ook al niet extreem veel problemen). Mijn eerste had serienummer 5000**** nu heb ik er eentje met 5004**** productie maand Maart. Toen ik heb net voor het eerst aanzette gaf die rare paarse en gele vlekken in alle hoeken maar na de Landing aangepast te hebben is het beeld zeer strak. Ik ben nu op school dus kan niet checken hoe ie er nu uitziet maar hij staat nog steeds aan, vanavond zal ik dus wel zien of hij onder "warme" omstandigheden nog steeds goed doet.Op woensdag 16 mei 2001 20:13 schreef jaap3 het volgende:
Ik ben vandaag gebeld en krijg morgen een nieuwe... hopen dat alles goed is. Ik hou jullie op de hoogte
Verwijderd
daar had ik ook last van die hoeken, toen ik hem kreeg. Hij doet het vandaag nog wonderbaarlijk goed. Alle problemen die ik gister had zijn nog niet weer teruggeweest.Op donderdag 17 mei 2001 13:33 schreef jaap3 het volgende:
[..]
Ze zijn net langs geweest en hebben mij een gloednieuwe a902mt (VMP451 dus) gegeven. Ik hoop dat deze het beter doet (al gaf die andere ook al niet extreem veel problemen). Mijn eerste had serienummer 5000**** nu heb ik er eentje met 5004**** productie maand Maart. Toen ik heb net voor het eerst aanzette gaf die rare paarse en gele vlekken in alle hoeken maar na de Landing aangepast te hebben is het beeld zeer strak. Ik ben nu op school dus kan niet checken hoe ie er nu uitziet maar hij staat nog steeds aan, vanavond zal ik dus wel zien of hij onder "warme" omstandigheden nog steeds goed doet.
Verwijderd
...heb vanochtend mijn nieuwe monitor gekregen, alhoewel wat is mieuw??.... die van mij begint met 5002 en is in december 2000 geproduceerd. ik dacht dus eerst, daar gaan we weer. ik sluit alles aan, start mijn pc en zie dat er aan de linkerkant een bauwe vlek is, dit heb ik dus effe na een tijdje helemaal weggewerkt.... ik vind hem nu echt goed. hij is erg crispy. bij mijn vorige monitor had ik last van onscherpte zowel links als rechts. maar deze is errug scherp. bovendien vind ik het contrast echt lekker. veel beter als mijn vorige monitor, er zit meer diepte in de kleuren (snap je hemOp woensdag 16 mei 2001 09:56 schreef a_LAN het volgende:
...ik krijg morgen mijn derde monitor. ze hebben me beloofd dat ze hem "persoonlijk" zullen gaan testen en afstellen. ben benieuwd....
Beter is het gezeik met die, toch wel mooi/goede(althans zo was het), monitor eindelijk afgelopen!!
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Die van mij is in de afgelopen 2 weken:
2 keer beeldinstellingen vergeten
1 keer constant overschakelen licht/donker
Dus ik wacht het nog wel ff af. Garantie maanden genoeg.
2 keer beeldinstellingen vergeten
1 keer constant overschakelen licht/donker
Dus ik wacht het nog wel ff af. Garantie maanden genoeg.
Nu ook zonder stropdas
Inderdaad, bij mij ook. Dan is hij dus geen DOA meer en ben je dus afhankelijk van teleplan. Klote. Nou ja, klote voor de meesten dan. Ik neem hem mee terug naar het werk en geef hem door aan de kerel die RMA doet, en neem zelf een nieuwe mee.Op donderdag 12 april 2001 14:55 schreef md_rone2 het volgende:
Problemen kwamen bij mij pas na een paar dagen dus je moet nog ff wachten voordat je zeker weet dat je een goede hebt.........
Maar geen Pyama 19" meer voor mij. ''K ga het nu eens met de Philips 109P proberen.
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Ik heb um nu een week en ik zag gisteren dat het beeld lichter en donkerder werd
Dit duurde een paar seconden en daarna was het weer normaal strak
Alleen als je heeeeeeeeeel dicht bij de monitor kijkt (10cm ofzo) zie ik de lettertjes wat friemelen.
Reden om te gaan bellen?
Ik zit niet heel vaak achter mijn PC door tijdgebrek, maar ik wacht nog eventjes af anders
Alleen als je heeeeeeeeeel dicht bij de monitor kijkt (10cm ofzo) zie ik de lettertjes wat friemelen.
Reden om te gaan bellen?
Ik zit niet heel vaak achter mijn PC door tijdgebrek, maar ik wacht nog eventjes af anders
Was een vergissing in het spel en het bericht wat hier stond kon dus weg.
Net gebeld door Iiyama en was een vergissing in het spel.
Krijg weer een afgeregelde A902MT. De 450Pro is namelijk helemaal niet meer leverbaar.
Had het dus verkeerd verstaan.
De 450Pro is niet meer leverbaar en dus moet ik het met de 451Pro doen.
Hoop dat het dit keer een super 451Pro zal zijn. Jullie horen het van mij.
Krijg weer een afgeregelde A902MT. De 450Pro is namelijk helemaal niet meer leverbaar.
Had het dus verkeerd verstaan.
De 450Pro is niet meer leverbaar en dus moet ik het met de 451Pro doen.
Hoop dat het dit keer een super 451Pro zal zijn. Jullie horen het van mij.
Is er iemand die zijn geld al terug heeft gehad ?
Ik w8 nu al een maand en begin het een beetje zat te worden. Ik hoor niks van iiyama of dat bedrijf dat ze omruild. Ik wil mijn geld terug.
Ik w8 nu al een maand en begin het een beetje zat te worden. Ik hoor niks van iiyama of dat bedrijf dat ze omruild. Ik wil mijn geld terug.
A.s. dinsdag krijg ik inmiddels mijn 4e nieuwe Pro451 902MT, telkens weer hetzelfde probleem verkleurend/verspringend beeld.
De laatste die ik afgelopen donderdag kreeg had donkerpaarse hoeken rechts en links onderin, dit heb ik kunnen bijstellen d.m.v. het menu maar ik moest daar de instellingen helemaal maximaal zetten, lijkt me niet in orde.....toen ik de monitor s''avonds weer aanzette deed ie helemaal niets meer !! gewoon een zwart scherm dus :'(
We zullen zien wat de volgende a.s. dinsdag doet....ik had trouwens ook allemaal modellen met een serienummer beginnend met 5000....
De laatste die ik afgelopen donderdag kreeg had donkerpaarse hoeken rechts en links onderin, dit heb ik kunnen bijstellen d.m.v. het menu maar ik moest daar de instellingen helemaal maximaal zetten, lijkt me niet in orde.....toen ik de monitor s''avonds weer aanzette deed ie helemaal niets meer !! gewoon een zwart scherm dus :'(
We zullen zien wat de volgende a.s. dinsdag doet....ik had trouwens ook allemaal modellen met een serienummer beginnend met 5000....
CTX maakt IMO goeie monitoren hoor, niets mis mee.Op woensdag 16 mei 2001 17:59 schreef Zeepoog het volgende:
[..]
JIJ MAAKT ''N GRAPJE!! ctx is vreselijk slecht! ik ken 3 mensen met ''n ctx waarvan er 2 binnen korte tijd uitgevallen waren.. dit is dan misschien alweer 2 jaar terug, maar de naam is verprutst wat mij betreft
Verwijderd
Wat lopen er toch weer veel mensen op CTX te kankeren zegOp woensdag 16 mei 2001 17:59 schreef Zeepoog het volgende:
[..]
JIJ MAAKT ''N GRAPJE!! ctx is vreselijk slecht! ik ken 3 mensen met ''n ctx waarvan er 2 binnen korte tijd uitgevallen waren.. dit is dan misschien alweer 2 jaar terug, maar de naam is verprutst wat mij betreft
Verwijderd
ik wou dat ik een ctx had. Daar heb je minder problemen mee dan met de vmp 451.
Btw nu geeft ie ff weer relaxed beeld en dan is het echt een vette monitor.
Ik bel dinsdag weer. Morgen de heledag project
Btw nu geeft ie ff weer relaxed beeld en dan is het echt een vette monitor.
Ik bel dinsdag weer. Morgen de heledag project
Verwijderd
Nephilium,heb jij nou een speciaal door Iiyama gecontroleerde monitor terug?En nog af en toe slecht? DAMN!!!
Die van mij is nu 2 1/2 week pleite en nog niks gehoord van die gasten...
Verwijderd
Heb vrijdag een andere 451 gekregen, ik moet zeggen deze is werkelijk goed.
Deze is bezorgd door Iiyama zelf.
Eens perdag flikker de hoeken iets(0ngeveer 30 sec) maar dat geeft niet.
Deze 451 heeft 72 uur gedraaid bij de TD.
Als deze zo blijft is hij perfect.
Ik zou ook geen andere 19 inch mon. meer willen als de 451.
Groetjes Rene
Deze is bezorgd door Iiyama zelf.
Eens perdag flikker de hoeken iets(0ngeveer 30 sec) maar dat geeft niet.
Deze 451 heeft 72 uur gedraaid bij de TD.
Als deze zo blijft is hij perfect.
Ik zou ook geen andere 19 inch mon. meer willen als de 451.
Groetjes Rene
Verwijderd
Ik weet niet 100 procent zeker of hij speciaal gecontroleerd is. Arnould heeft deze monitor geregeld, maar hij heeft eerst vet lang bij het vervoersbedrijf gestaan, omdat zij mij vergeten waren te bellen.Op zondag 20 mei 2001 15:25 schreef Reaper® het volgende:
Nephilium,heb jij nou een speciaal door Iiyama gecontroleerde monitor terug?En nog af en toe slecht? DAMN!!!
Op het eerste gezicht leek hij heel goed. Beeld is veel helderder en voller dan mijn oude monitor.
Het kriebeligheid van de letters was alleen zichtbaar op 10 cm ofzo (zelfs de a702ht heeft daar last van van).
Maar ik heb nu gewoon ook af en toe dat de letters van het beeld aftrillen (lijkt gewoon een soort storing).
Ook de geometrie is brakjes (kusseneffect enzo).
ik ga dus zeker weer bellen..
Valt me op dat 95% van de problemen met VM Pro451 zijn... Ik heb een VM Pro 452 en ik heb er totaal geen problemen mee. Heeft het misschien iets te maken met de speakers in het voetje???
Nou net Paradigit aan de lijn gehad en ik kan de Iiyama VMP 451 omruilen voor een Philips 109P20 met 70,- bijbetaling.
Dat ga ik maar doen.
Dat ga ik maar doen.
heb hier nu m''n voor een VMP 451 omgeruilde CTX PR960F staan... echt superstrak schermpje...
hopen dat dat ook zo blijft.
hopen dat dat ook zo blijft.
Verwijderd
nou..het is bijna niet te geloven maar ze komen hem omruilen. ben benieuwd en zal zeker ff hier mijn bevindingen posten.
tot morgen
heb trouwens gehoord dat het omruilen op volgorde van alfabet gaat ( achternaam )
tot morgen
heb trouwens gehoord dat het omruilen op volgorde van alfabet gaat ( achternaam )
Verwijderd
Ik kan mijn monitor niet omruilen bij HG computers te Enschede. Ik vind dit een stink serverice en koop er nooit meer wat.
Ik ga maar even kijken of ik nu wat aan mijn rechstbijstandsverzekering heb.
Hier baal ik ontzettend van.
Ik ga maar even kijken of ik nu wat aan mijn rechstbijstandsverzekering heb.
Hier baal ik ontzettend van.
Met zulke zaken kun je maar 1 ding doen
Ik vind het een super service van Paradigit dat ze dit aanbieden. En die Philips 109P20 heeft ook nog eens BNC aansluitingen.
Mijn bevindingen zal ik zeker nog even posten hier.

Ik vind het een super service van Paradigit dat ze dit aanbieden. En die Philips 109P20 heeft ook nog eens BNC aansluitingen.
Mijn bevindingen zal ik zeker nog even posten hier.
Verwijderd
Weet je wat zo grappig is? Het zijn steeds dezelfde die moeilijk doen! Zoals je kunt lezen doet Iiyama er alles aan om het voor ze op te lossen. Maarja de een naait de ander op en andersom! Ze hebben een naam van een medewerker, de telefoon en internet gevonden. Let op mijn woorden; bij elk ander merk zouden ze SCHIJT hebben aan al deze reacties maar omdat Iiyama alleen maar tevreden mensen wil hebben gaan ze door tot wat mogelijk is (zelfs swaps door eigen personeel, vraag dit eens aan Eizo, Philips!).Op zondag 20 mei 2001 18:09 schreef EquiNox het volgende:
Valt me op dat 95% van de problemen met VM Pro451 zijn... Ik heb een VM Pro 452 en ik heb er totaal geen problemen mee. Heeft het misschien iets te maken met de speakers in het voetje???
Eaglesmaus, begonnen ze maar bij je voornaam dan was je vast een van de eerste!
Ja ze doen er ook alles aan om het op te lossen, maar het lukt ze blijkbaar niet.
Wat zou jij doen Zeurkop als je een monitor van 1500,- voor je neus had staan die het niet goed deed?
Als ik aan zeurkop denk denk ik maar aan 1 ding:
Wat zou jij doen Zeurkop als je een monitor van 1500,- voor je neus had staan die het niet goed deed?
Als ik aan zeurkop denk denk ik maar aan 1 ding:
Verwijderd
Ik krijg voor de 4e keer volgende week een geheel nieuwe 451.Wordt 72 uur getest ofzo voordat ie verzonden wordt,dus zal mij benieuwen...
Ik heb mijn monitor detijds bij Eynstein gekocht,maar ze hebben daar niet echt iets vergelijkends qua 19",dus laten we maar hopen dat ik nu wel een goede krijg.
Ik heb mijn monitor detijds bij Eynstein gekocht,maar ze hebben daar niet echt iets vergelijkends qua 19",dus laten we maar hopen dat ik nu wel een goede krijg.
Verwijderd
Ik heb veel geld betaald voor deze monitor dsu verwacht i ker ook veel van. Dus niet pas na enkele maanden. Gewoon meteen. en dat is ook NORMAAL.Op maandag 21 mei 2001 21:22 schreef Zeurkop het volgende:
[..]
Weet je wat zo grappig is? Het zijn steeds dezelfde die moeilijk doen! Zoals je kunt lezen doet Iiyama er alles aan om het voor ze op te lossen. Maarja de een naait de ander op en andersom! Ze hebben een naam van een medewerker, de telefoon en internet gevonden. Let op mijn woorden; bij elk ander merk zouden ze SCHIJT hebben aan al deze reacties maar omdat Iiyama alleen maar tevreden mensen wil hebben gaan ze door tot wat mogelijk is (zelfs swaps door eigen personeel, vraag dit eens aan Eizo, Philips!).
Eaglesmaus, begonnen ze maar bij je voornaam dan was je vast een van de eerste!
Ik ga netzo lang irritant doen dat of iiyama me een goede monitor geeft of HG computers..
Ik vraag me af of het niet zou kunnen liggen aan de refresh-rate die de meesten hier lijken te gebruiken. Buiten enkele uitzonderingen heb ik de indruk dat diegenen met problemen een refresh van 100Hz draaien.
Ik twijfel er ook sterk aan of de standaard video-kabel daarop voorzien (=afgeschermd) is. Ik heb altijd ''geleerd/gelezen'' dat je moest oppassen met hogere resoluties juist omwille van deze reden.
Om er nog een schepje bovenop te doen ... ik denk dat weinig mensen (buiten de tweakers hier) een resolutie draaien boven de 85Hz ... vandaar ook dat het lijkt alsof iedereen dat hier heeft!
En nog iets ... zijn er mensen die 100Hz draaien en geen problemen hebben? Gebruiken die een standaard video-kabel of niet?
Groetjes,
ProStar
Ik twijfel er ook sterk aan of de standaard video-kabel daarop voorzien (=afgeschermd) is. Ik heb altijd ''geleerd/gelezen'' dat je moest oppassen met hogere resoluties juist omwille van deze reden.
Om er nog een schepje bovenop te doen ... ik denk dat weinig mensen (buiten de tweakers hier) een resolutie draaien boven de 85Hz ... vandaar ook dat het lijkt alsof iedereen dat hier heeft!
En nog iets ... zijn er mensen die 100Hz draaien en geen problemen hebben? Gebruiken die een standaard video-kabel of niet?
Groetjes,
ProStar
Verwijderd
dacht je dat we dat al niet geprobeerd hadden?
100Hz / 85Hz maakt allemaal niet uit....blijft klote
100Hz / 85Hz maakt allemaal niet uit....blijft klote
Als je een Eizo of Philips heb dan hoef je ze het nieteens te vragen want hun spullen werken altijd goed.Op maandag 21 mei 2001 21:22 schreef Zeurkop het volgende:
Let op mijn woorden; bij elk ander merk zouden ze SCHIJT hebben aan al deze reacties maar omdat Iiyama alleen maar tevreden mensen wil hebben gaan ze door tot wat mogelijk is (zelfs swaps door eigen personeel, vraag dit eens aan Eizo, Philips!).
hmm deze monitor valt dus van mijn lijstje af. blijft alleen de Pro 452 nog over voor me.
Verwijderd
Nou dat valt ook wel mee hoor. Je hebt altijd wel eens een keer een defect exemplaar.Op maandag 21 mei 2001 22:50 schreef Flexx het volgende:
[..]
Als je een Eizo of Philips heb dan hoef je ze het nieteens te vragen want hun spullen werken altijd goed.
hmmm................Op maandag 21 mei 2001 21:22 schreef Zeurkop het volgende:
Weet je wat zo grappig is? Het zijn steeds dezelfde die moeilijk doen! Zoals je kunt lezen doet Iiyama er alles aan om het voor ze op te lossen. Maarja de een naait de ander op en andersom! Ze hebben een naam van een medewerker, de telefoon en internet gevonden. Let op mijn woorden; bij elk ander merk zouden ze SCHIJT hebben aan al deze reacties maar omdat Iiyama alleen maar tevreden mensen wil hebben gaan ze door tot wat mogelijk is (zelfs swaps door eigen personeel, vraag dit eens aan Eizo, Philips!).
Ok laten we er vanuit gaan dat Iiyama er alles aan doet, op zich prima. Maar laten we eens van wat meer dingen uit gaan.
Laten we er vanuit gaan dat het redelijk is dat mensen die een product van bovengenoemde fabrikant kopen, kunnen verwachten dat ze er naar tevredenheid mee kunnen werken.
Laten we er vervolgens vanuit gaan dat het mogelijk is dat het product afwijking(en) heeft die iedere enigzins kritische gebruiker bij normaal gebruik kan constateren, sterker nog, dat het product afwijking(en) heeft die de gebruiker ernstig belemmert in het gebruik ervan, terwijl de fabrikant deze afwijking(en) niet heeft geconstateerd bij het produceren van het product (wel slordig, maar laten we zeggen: fouten maken mag), danwel deze afwijkingen heeft genegeerd en het product toch op de markt gebracht.
Laten we er dan vanuit gaan dat de gebruiker, gezien het feit dat hij het product net nieuw heeft aangeschaft en gezien de aard van de storing, dan recht heeft op een vlotte (uiterlijk 3 weken misschien?) afhandeling van het probleem, dat wil zeggen naar keuze:
a. teruggave van het geld
b. inruil voor eenzelfde, nieuw exemplaar van het product zonder het makement
c. indien b. niet mogelijk dan inruil voor een tenminste in prijs en uitvoering gelijkwaardig product
d. indien c. niet mogelijk dan eventueel inruil voor een in prijs en/of uitvoering minderwaardig product, in combinatie met gedeeltelijke terugbetaling van het aankoopbedrag.
Anders gezegd, volgens mij is het niet netjes als:
- je aan het begin van dit jaar een monitor koopt voor ruim 1400 gulden (sterker nog, ook al was het een monitor van 500 gulden)
- deze monitor defect is, dat wil zeggen dat hij niet doet wat er wordt beloofd, namelijk een storingsvrije weergave en werkende OSD functies
- deze monitor na 5 maanden niet is of wordt omgeruild
- of deze monitor gedurende de 5 maanden wordt (soms meermaals) omgeruild voor een ander, gebruikt, exemplaar met dezelfde (of andere, of nog meer) problemen
- of deze monitor gedurende de 5 maanden (soms meermaals) wordt omgeruild door een nieuw exemplaar met dezelfde (of andere, of nog meer) problemen
Daarbij begrijp ik die flame richting Philips en Eizo niet.
Tot slot, ik heb zelf geen Iiyama 451 Pro VisionMaster, dus ik heb zelf ook geen problemen.
Verwijderd
vandaag nieuwe monitor gehad.
even warm laten draaien en vervolgens instellingen lopen pielen. geometrie lijkt niet helemaal in orde. Trillen heb ik tot op heden geen last meer van gehad.
monitor is uit de 5004 serie maart 2001
verder is de rechterkant van het scherm niet scherp.
links is goed tot 3/4 van het scherm 1/4 rechts is onscherp.
ga nog wel ff kloten hier en geef over een paar dagen wel mijn definitieve oordeel.
ja zeurkop dat was waar geweest...maar je weet...vele eersten zullen de laatste zijn
even warm laten draaien en vervolgens instellingen lopen pielen. geometrie lijkt niet helemaal in orde. Trillen heb ik tot op heden geen last meer van gehad.
ga nog wel ff kloten hier en geef over een paar dagen wel mijn definitieve oordeel.
ja zeurkop dat was waar geweest...maar je weet...vele eersten zullen de laatste zijn
Verwijderd
Het trillen komt nog welOp dinsdag 22 mei 2001 13:59 schreef eaglesmaus het volgende:
vandaag nieuwe monitor gehad.
Geometrie trekt iets bij als ie warm wordt maar blijft scheeft.
Tenminste heb ik op mijn 5004.
Ik word vanmiddag weer teruggebeld.
Verwijderd
Ik ben nu teruggebeld door iiyama.
Volgens arnould is deze monitor 100 procent goed. Hij heeft 72 uur op de TD gestaan.
Volgens de TD ligt het aan de grafische kaart, vooral de Radeon heeft erveel problemen mee. De timings staan op de radeon positief, terwijl dit negatief moet zijn.
Tips voor Radeon gebruikers
Ga naar beeldscherm eigenschappen. Dan settings, dan naar advanced tabje van je radeondrivers. En zet bij horizontaal en vertikaal een minnetje in plaats van een plusje en laat composiet uit.
Volgens arnould is deze monitor 100 procent goed. Hij heeft 72 uur op de TD gestaan.
Volgens de TD ligt het aan de grafische kaart, vooral de Radeon heeft erveel problemen mee. De timings staan op de radeon positief, terwijl dit negatief moet zijn.
Tips voor Radeon gebruikers
Ga naar beeldscherm eigenschappen. Dan settings, dan naar advanced tabje van je radeondrivers. En zet bij horizontaal en vertikaal een minnetje in plaats van een plusje en laat composiet uit.
Met andere worden:Volgens de TD ligt het aan de grafische kaart
Ze kunnen het probleem niet vinden en geven de moed op.
Hoe kan het nou aan de videokaart liggen. ik heb mijn monitor op 3 verschillende PC''s getest.
- Asus v7700 Geforce 2 GTS Pure
- S3 Virge 4MB PCI
- Noname TNT2 32MB
Iiyama begind een beetje BullShit uit te kramen.
Ik ga denk ook nog es bellen, ik zit al bijna 3 weken te w8en op een nieuwe.
Maar wat nog het ergste is:
Volgens de winkel moet ik bij Iiyama zijn,
volgens Iiyama moet ik bij het reparatie bedrijf zijn,
En het reparatie bedrijf hoor je niks van.
En de winkel wil hem niet ruilen tegen een andere monitor zelfs niet als ik geld bijleg
Mijn mening over Iiyama =
Never geen Iiyama meer voor mij.
Verwijderd
Hij had het in dit geval over mijn monitor. Deze was speciaal samengesteld door de TD.Op dinsdag 22 mei 2001 15:36 schreef Flexx het volgende:
[..]
Met andere worden:
Ze kunnen het probleem niet vinden en geven de moed op.
Hoe kan het nou aan de videokaart liggen. ik heb mijn monitor op 3 verschillende PC''s getest.Dus dan zijn al deze videokaarten dus niet goed. Terwijl ze het wel goed doen met andere monitoren.
- Asus v7700 Geforce 2 GTS Pure
- S3 Virge 4MB PCI
- Noname TNT2 32MB
Iiyama begind een beetje BullShit uit te kramen.
Ik ga denk ook nog es bellen, ik zit al bijna 3 weken te w8en op een nieuwe.
Maar wat nog het ergste is:
Volgens de winkel moet ik bij Iiyama zijn,
volgens Iiyama moet ik bij het reparatie bedrijf zijn,
En het reparatie bedrijf hoor je niks van.
En de winkel wil hem niet ruilen tegen een andere monitor zelfs niet als ik geld bijleg
Mijn mening over Iiyama =![]()
Never geen Iiyama meer voor mij.
Ik heb de wijzigingen doorgevoerd en het heeft tot nu toe geholpen.
Geometrie is goed. Heel af en toe het donker worden van de hoekjes nog, maar dat was ook normaal. (dat doet de tempsensor. de monitor komt dan in een lichte degauss om de beeldbuis aantepassen aande temperatuur)
Ik hoop dat het zo blijft.....
Nou de mijn wordt vrijdag opgehaald en dan krijg ik mijn Philips 109P20.
Hopen dat ik me dan eindelijk ook zo voel
Hopen dat ik me dan eindelijk ook zo voel
Ik heb de laatste 1,5 week geen een keer meer knipperende hoeken waargenomen.. dus dat stemt me wel weer positief. Ik hoop dat het een eenmalig gebeuren bij mij was.
Ik heb denk ik tot nu toe nog wel de minste problemen hier met mijn monitor. Tot nu toe heb ik nog geen een keer overwogen mijn monitor terug te sturen
Ik heb denk ik tot nu toe nog wel de minste problemen hier met mijn monitor. Tot nu toe heb ik nog geen een keer overwogen mijn monitor terug te sturen
Ik vind het wel genoeg...
Ik heb al bijna 6 maanden een monitor van 1500,- hier staan die ik in totaal een paar uur heb kunnen gebruiken. Ik ga straks met iiyama bellen en wil dus echt wel mijn geld terug.
Ik heb al bijna 6 maanden een monitor van 1500,- hier staan die ik in totaal een paar uur heb kunnen gebruiken. Ik ga straks met iiyama bellen en wil dus echt wel mijn geld terug.
±2 weken geleden kreeg ik van IIYAMA zelf te horen dat mijn monitor omgeruild gaat worden (omdat er klachten bekend zijn)... ik zou vorige week een telefoontje krijgen... niet dus... ik heb begin deze week een e-mail gestuurd... reply: u wordt gebeld door #?#$?34... niet dus...
IK WIL EEN GOEIE MONITOR!!! story continues
IK WIL EEN GOEIE MONITOR!!! story continues
Ik start nieuwe topic,anders wordt deze te lang
Ik heb die van mij bij Mycom in Rotterdam gekocht. Kom ik daar met de 2e kapotte monitor vertellen ze mij dat ik niet bij hun moet zijn omdat ze maar 8 dagen garantie geven... Ik "WTF 8 dagen ??? Wat is dat nou weer voor onzin" Vertellen ze mij dat ik bij Iiyama moet zijn.
Ik bel Iiyama vertelle ze mij dat ik bij het reparatie-bedrijf moet zijn. En zij vertellen dat ik bij Iiyama moet zijn.
De service is gewoon 0% bij Iiyama. Ik koop echt van mijn leven geen Iiyama meer, en bij Mycom koop ik ook niks meer. 8 dagen garantie, wat een bullshit
Nu ga ik maandag eens bellen met Iiyama dat ik bij Mycom die kapotte A902MT wil ruilen voor een LG 915FT of mijn geld terug, want ik heb in de 6 maanden dat ik die Iiyama heb de monitor maar een paar uur kunnen gebruiken. Straks is de fabrieksgarantie ook verlopen en dan kan ik die 1500 piek wel weggooien.
Ik bel Iiyama vertelle ze mij dat ik bij het reparatie-bedrijf moet zijn. En zij vertellen dat ik bij Iiyama moet zijn.
De service is gewoon 0% bij Iiyama. Ik koop echt van mijn leven geen Iiyama meer, en bij Mycom koop ik ook niks meer. 8 dagen garantie, wat een bullshit
Nu ga ik maandag eens bellen met Iiyama dat ik bij Mycom die kapotte A902MT wil ruilen voor een LG 915FT of mijn geld terug, want ik heb in de 6 maanden dat ik die Iiyama heb de monitor maar een paar uur kunnen gebruiken. Straks is de fabrieksgarantie ook verlopen en dan kan ik die 1500 piek wel weggooien.
Grrrrrrr....vraagje Admin,
waarom wordt er een slotje op de "deel 2" topic gegooit ???
waarom wordt er een slotje op de "deel 2" topic gegooit ???
Toch raar dat andere bedrijven er zo moeilijk over doen. Iiyama neemt de monitor toch wel terug van ze.
Paradigit stelde het zelfs voor. Ze zeiden dat ze anders de monitor wel in de winkel zetten als demo.
Die van mij was ook speciaal afgeregeld door de td van iiyama. Heb ook totaal geen klachten over de service van iiyama. Werd altijd netjes en snel geholpen, maar ze kunnen de 902mt niet goed krijgen.
Maar ze hebben wel alles geprobeerd maar helaas. Voor mij in ieder geval ook geen iiyama meer.
Heb nog wel een lege registratiekaart van Iiyama liggen. Iemand nog belang bij om garantie te claimen??
Paradigit stelde het zelfs voor. Ze zeiden dat ze anders de monitor wel in de winkel zetten als demo.
Die van mij was ook speciaal afgeregeld door de td van iiyama. Heb ook totaal geen klachten over de service van iiyama. Werd altijd netjes en snel geholpen, maar ze kunnen de 902mt niet goed krijgen.
Maar ze hebben wel alles geprobeerd maar helaas. Voor mij in ieder geval ook geen iiyama meer.
Heb nog wel een lege registratiekaart van Iiyama liggen. Iemand nog belang bij om garantie te claimen??
Rico,heb jij nou geld teruggekregen dan,of mocht je de monitor omruilen voor een andere merk/type?
Verwijderd
iiyama heeft een perfect service.
Alleen je moet wel weten waar je voor die service naar toe moet.
Bij problemen betreft de 451 neem contact op met iiyama tel:020-4460404 en vraag naar Arnould, deze is verantwoordelijk voor deze monitoren, en hij helpt je bijzonder goed.
Ook ik had problemen, en deze zijn welliswaar
na enige telefoontjes tevreden opgelost.
De sukkels die schrijven over knipperende letters vanaf 10 cm afstand van de monitor, die hebben nog steeds niet door dat een 19 inch monitor zich daar niet voor leent.
Die moeten toch echt even een brilletje halen, Zulke constateringen zijn echt belachelijk.
Nogmaals de service bij iiyama is zeker niet slecht.
Ze doen er alles aan om deze mankementen te herstellen.
Alleen je moet wel weten waar je voor die service naar toe moet.
Bij problemen betreft de 451 neem contact op met iiyama tel:020-4460404 en vraag naar Arnould, deze is verantwoordelijk voor deze monitoren, en hij helpt je bijzonder goed.
Ook ik had problemen, en deze zijn welliswaar
na enige telefoontjes tevreden opgelost.
De sukkels die schrijven over knipperende letters vanaf 10 cm afstand van de monitor, die hebben nog steeds niet door dat een 19 inch monitor zich daar niet voor leent.
Die moeten toch echt even een brilletje halen, Zulke constateringen zijn echt belachelijk.
Nogmaals de service bij iiyama is zeker niet slecht.
Ze doen er alles aan om deze mankementen te herstellen.
Ik heb mijn Iiyama omgeruild voor een Philips P109P20.
Perfect ding. Superscherp en gelijk goed beeld bij net aanzetten. Niet eerst 15 minuten warmdraaien en dan pas een recht beeld.
Voor mij geen Iiyama meer. En ook geen kriebelende letters meer. pixels staan gewoon stil en dat op een Nvidia kaart.
Dus het moet beter kunnen met die VMP 451.
Denk dat de electronica toch niet zo goed is die erin zit.
Maar iemand nog een garantiekaart van iiyama?
Perfect ding. Superscherp en gelijk goed beeld bij net aanzetten. Niet eerst 15 minuten warmdraaien en dan pas een recht beeld.
Voor mij geen Iiyama meer. En ook geen kriebelende letters meer. pixels staan gewoon stil en dat op een Nvidia kaart.
Dus het moet beter kunnen met die VMP 451.
Denk dat de electronica toch niet zo goed is die erin zit.
Verwijderd
ow do''h Ik schreef alleen dat het me opviel en of het normaal was (ook al heb je geen last van als iets knippert en het hoort niet omruilen dus, het kan namelijk altijd erger worden)Op zaterdag 26 mei 2001 16:43 schreef rbrand2 het volgende:
btw de a702ht knippert ook.
maar ja alles is bij mij nu verder goed dus het maakt niet meer uit.
dit is een bekend probleem.
ik had het zelfde probleem maar heb een aangepaste nieuwe gekregen.
let er wel op dat je geen tweedehands monitor terug krijgt hadden ze bij mij wel geflikt.
ze poetsen hem gewoon op lijkt net nieuw.
ik had het zelfde probleem maar heb een aangepaste nieuwe gekregen.
let er wel op dat je geen tweedehands monitor terug krijgt hadden ze bij mij wel geflikt.
ze poetsen hem gewoon op lijkt net nieuw.
Verwijderd
Nephi, wat ben jij een DROPLUL zeg, de A702HT heeft niet eens zo''n correctiecircuit als de A902MT en kan dus ook geen knippering geven.Op zondag 27 mei 2001 16:08 schreef Nephilium het volgende:
[..]
ow do''h Ik schreef alleen dat het me opviel en of het normaal was (ook al heb je geen last van als iets knippert en het hoort niet omruilen dus, het kan namelijk altijd erger worden)
btw de a702ht knippert ook.
maar ja alles is bij mij nu verder goed dus het maakt niet meer uit.
Kijk eens even naar je sync. of deze wel goed ingesteld staat!
Je bent niet de eerste maar zeker ook niet de laatste die loopt te zeiken terwijl het probleem elders ligt.
De serieuze klachten zijn nu (zoals te lezen)
in het algemeen naar tevredenheid verholpen.
Naar mijn idee mag deze topic gesloten worden voordat de handel in garantiekaarten gaat beginnen en de topic zijn doel nu gaat missen!
Verwijderd
ik zie toch ECHT DE letters trillen van mijn onderbuurman.Op zondag 27 mei 2001 20:55 schreef Zeurkop het volgende:
[..]
Nephi, wat ben jij een DROPLUL zeg, de A702HT heeft niet eens zo''n correctiecircuit als de A902MT en kan dus ook geen knippering geven.
Kijk eens even naar je sync. of deze wel goed ingesteld staat!
Je bent niet de eerste maar zeker ook niet de laatste die loopt te zeiken terwijl het probleem elders ligt.
De serieuze klachten zijn nu (zoals te lezen)
in het algemeen naar tevredenheid verholpen.
Naar mijn idee mag deze topic gesloten worden voordat de handel in garantiekaarten gaat beginnen en de topic zijn doel nu gaat missen!
Verwijderd
Zet je Viberator eens uit, staat alles weer stil?Op zondag 27 mei 2001 21:07 schreef Nephilium het volgende:
[..]
ik zie toch ECHT DE letters trillen van mijn onderbuurman.
Zeurkop doet zijn naam weer eer aan.
Kom met nuttige oplossingen of hou anders je mond gewoon.
In elke topic als jij reageert dan zit je alleen maar iemand af te zeiken.
Get a life man.
Ga vissen ofzo.
Kom met nuttige oplossingen of hou anders je mond gewoon.
In elke topic als jij reageert dan zit je alleen maar iemand af te zeiken.
Get a life man.
Ga vissen ofzo.
Ik denk dat je daar weinig aan hebt zonder monitor:Op zaterdag 26 mei 2001 17:00 schreef Rico het volgende:
[.knip..]
- "Hallo technische dienst?"
- "Ik heb een klein probleempje met mn monitor [blabla]"
..
TD: "ok, we sturen een mannetje langs om de monitor om te ruilen"
mannetje: "Ik kom hier een monitor omruilen"
jij: "ja, is goed, zit hier maar neer die monitor, doeg"
mannetje: "
gaat nie werken denk ik...
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Nee dat werkt ook niet, maar soms krijgen mensen een monitor en is de garantiekaart zoek.
Heb ik ook gehad bij mijn eerste vmp451
Heb ik ook gehad bij mijn eerste vmp451
Nou, dan registreer je je monitor toch online?
http://www.onlinebeheer.nl/iiyama/registreer.php
Handig he, dat internet
http://www.onlinebeheer.nl/iiyama/registreer.php
Handig he, dat internet
Heb je nog een garantiekaart nodig, want je hebt dat nummer wat daarop staat nodig.
Je hebt dus geen Iiyama monitor zo te merken.
het serienummer staat gewoon in de OSD hoor.Op maandag 28 mei 2001 09:27 schreef Rico het volgende:
Heb je nog een garantiekaart nodig, want je hebt dat nummer wat daarop staat nodig.
op mn iiyama-doos zitten ook nog twee stickers met daarop het serienummer.
en je hebt inderdaad gelijk, ik heb geen iiyama monitor, goed dat je dat zo aan mn post kunt zien zeg... zeker helderziend?
Dit topic is gesloten.
![]()