Op maandag 21 mei 2001 21:22 schreef Zeurkop het volgende:
Weet je wat zo grappig is? Het zijn steeds dezelfde die moeilijk doen! Zoals je kunt lezen doet Iiyama er alles aan om het voor ze op te lossen. Maarja de een naait de ander op en andersom! Ze hebben een naam van een medewerker, de telefoon en internet gevonden. Let op mijn woorden; bij elk ander merk zouden ze SCHIJT hebben aan al deze reacties maar omdat Iiyama alleen maar tevreden mensen wil hebben gaan ze door tot wat mogelijk is (zelfs swaps door eigen personeel, vraag dit eens aan Eizo, Philips!).
hmmm................
Ok laten we er vanuit gaan dat Iiyama er alles aan doet, op zich prima. Maar laten we eens van wat meer dingen uit gaan.
Laten we er vanuit gaan dat het redelijk is dat mensen die een product van bovengenoemde fabrikant kopen, kunnen verwachten dat ze er naar tevredenheid mee kunnen werken.
Laten we er vervolgens vanuit gaan dat het mogelijk is dat het product afwijking(en) heeft die iedere enigzins kritische gebruiker
bij normaal gebruik kan constateren, sterker nog, dat het product afwijking(en) heeft die de gebruiker ernstig belemmert in het gebruik ervan, terwijl de fabrikant deze afwijking(en) niet heeft geconstateerd bij het produceren van het product (wel slordig, maar laten we zeggen: fouten maken mag), danwel deze afwijkingen heeft genegeerd en het product toch op de markt gebracht.
Laten we er dan vanuit gaan dat de gebruiker, gezien het feit dat hij het product net nieuw heeft aangeschaft en gezien de aard van de storing, dan recht heeft op een
vlotte (uiterlijk 3 weken misschien?) afhandeling van het probleem, dat wil zeggen naar keuze:
a. teruggave van het geld
b. inruil voor eenzelfde, nieuw exemplaar van het product zonder het makement
c. indien b. niet mogelijk dan inruil voor een
tenminste in prijs en uitvoering gelijkwaardig product
d. indien c. niet mogelijk dan eventueel inruil voor een in prijs en/of uitvoering minderwaardig product, in combinatie met gedeeltelijke terugbetaling van het aankoopbedrag.
Anders gezegd, volgens mij is het niet netjes als:
- je aan het begin van dit jaar een monitor koopt voor ruim 1400 gulden (sterker nog, ook al was het een monitor van 500 gulden)
- deze monitor defect is, dat wil zeggen dat hij niet doet wat er wordt beloofd, namelijk een storingsvrije weergave en werkende OSD functies
- deze monitor na 5 maanden niet is of wordt omgeruild
- of deze monitor gedurende de 5 maanden wordt (soms meermaals) omgeruild voor een ander, gebruikt, exemplaar met dezelfde (of andere, of nog meer) problemen
- of deze monitor gedurende de 5 maanden (soms meermaals) wordt omgeruild door een nieuw exemplaar met dezelfde (of andere, of nog meer) problemen
Daarbij begrijp ik die flame richting Philips en Eizo niet.
Tot slot, ik heb zelf geen Iiyama 451 Pro VisionMaster, dus ik heb zelf ook geen problemen.