[BC3] IIyama Pro 451 probleem

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 903 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

garantiekaart nummmer =! aan serienummer

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Klopt het nu dat er dus nu wel goede VMP451''s worden uitgeleverd? Of zit ik nu volledig fout te lezen?

Verwijderd

redelijk goede ja.

Alleen die kribbeligheid van de letters zit me nog iets dwars. Ook al zie je ze eigenlijk alleen op korte afstand.

Maar verder ben ik nu relaxed te vreden. Mooi helder strak beeld.

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:54
Ik heb um nu 2 weken en heb er nu al wat uurtjes achtergezeten, dit merk ik:

-die leters blijven kriebelen op korte afstand, ok boeien..voor de rest perfect beeld...

-af en toe (na een reboot of na wisselen van tv-out zijn de instellingen anders. Als ik hem uit en weer aanzet, is alles weer normaal

- heb geen last van knipperende hoeken, maar zo''n 40% van mijn beeld wordt stapsgewijs donkerder en dan springt ie weer naar normaal. Dit gebeurd echter 1 of 2x per avond
en duurt een seconde of 3

Reden genoeg om te bellen naar Arnoud? Of moet ik de kans niet lopen om zoveel gezeik te krijgen als jullie met dat omruilen, terwijl de kans bestaat dat ik een oude krijg :?

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 12:30 schreef RayMan het volgende:
Ik heb um nu 2 weken en heb er nu al wat uurtjes achtergezeten, dit merk ik:

-die leters blijven kriebelen op korte afstand, ok boeien..voor de rest perfect beeld...

-af en toe (na een reboot of na wisselen van tv-out zijn de instellingen anders. Als ik hem uit en weer aanzet, is alles weer normaal

- heb geen last van knipperende hoeken, maar zo''n 40% van mijn beeld wordt stapsgewijs donkerder en dan springt ie weer naar normaal. Dit gebeurd echter 1 of 2x per avond
en duurt een seconde of 3

Reden genoeg om te bellen naar Arnoud? Of moet ik de kans niet lopen om zoveel gezeik te krijgen als jullie met dat omruilen, terwijl de kans bestaat dat ik een oude krijg :?
Ik heb met deze monitor precies hetzelfde.

Volgens arnould was dat allemaal binnen specificatie en ruilden ze daar niet om.

Verwijderd

Ik heb ook dat zo 1 a 2 keer per dag de hoeken ff beginnen te knipperen. Dit gebeurt dan 1 minuut lang om de 10 seconden. Daarna is het weer weg. Van instellingen die niet bewaart blijven heb ik geen last. Het beeld op zich is superscherp. Ik draai op 1280X1024 @ 85Hz.

Ik heb besloten om het zo te laten of het moet al erger worden. Ga dat risico niet nemen om daarna een slechtere monitor of geen monitor terug te krijgen.

Wel ben ik van mening dat ik het eigenlijk niet vind kunnen voor een monitor van 1149 mark!:(

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12

Wallie

Herr

Da''s ook mooi.. mensen houden dus al een monitor met een kleine afwijking, alleen omdat ze bang zijn een nog slechtere te krijgen. Is toch eigenlijk belachelijk... :(

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
bah bah bah. ik krijg :r neigingen van mijn VMP 451.

ding trilt verschrikkelijk in de hoeken op 75/85/100 Hz op 1280x1024. het ziet er als 60Hz. monitor uit en weer aan en het is over... en nou heb ik ook opeens 3 verkleurende hoeken die niet bij te stellen zijn, stel je het bij, heb je een dag later weer verkleurende hoeken :?

nou ik ga maar door voor de 3e monitor. had ik maar eizo genomen |:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nou de ellende is hier ook al begonnen, koop ik niets vermoedend z''n mooie prachtige glimmende.......Iiyamamonitor. Besteld eind april en begin mei geleverd. Instellingen worden niet vast gehouden, het beeld verschuift steeds, en als je de refreshrate verhoogt ziet het scherm er als een ballon uit met golvende hoeken, je blijft bijstellen. Sinds 3 dagen is het ook raak met die wazige soort trillingen net een soort degause.....dus ik dacht tijd om nu actie te ondernemen. Ik heb zondagavond via Iiyama.nl een meeltje gestuurd...maar nog steeds geen reply...zouden ze het druk hebben of zo!!! :7

BTW: het is er een in de 5004 serie.
Sterkte allemaal met :'( monitor, en ik vind het schandalig dat er door dat reparatieteam gesteld wordt dat al het gedonder binnen de specs ligt, mag voor een 1400 pieken monitor niet eens voorkomen dat 25 pagina''s klachtenregen ontstaan.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Vanmiddag m''n 4de VMP451 ontvangen.En geen nieuwe,want ik heb er nu een van jan2001,terwijl diegene die ik meegeven heb van april2001 was.Maar ook deze ik klote:
geometrie is niet goed te krijgen,wazig links,verschillende instellingen bij het opstarten en flikkeren (licht/donker).Net een email gestuurd naar Iiyama en Eynstein(waar ik em gekocht heb),dat ik nu geen genoegen meer neem met reparatie cq omruil.
Ik heb het nu echt herlemaal gehad met dit type !!! Geld terug dus (Eynstein heeft helaas geen andere vergelijkbare monitor van een ander merk) :(

btw ik heb nu 50035359,zonder garantiekaart.
misschien een "oude" van een van jullie ??? >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 14:46

Rico

Wie dit leest is gek....

Het blijft ellende met die Iiyama monitor.
Ben ik tot op heden een van de weinigen die hem kon omruilen voor een Philips 109P20?
Die philips was 70,- duurder maar wat een scherm. Echt een verademing sinds mijn 3 Iiyama 451pro''s
Probeer gewoon de monitor om te ruilen voor een ander merk als hij na 3 a 4 keer nog niet goed is.

• banana01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 23:41
gefeliciteerd 8-) met die Philips 109p20

ik heb het al ergens op pagina 15 gezegd,voor een paar tientjes meer en weg zijn de zorgen!! B-) PHILIPS rules !!!

sorry pagina 17

krom maar waanzinnig lekker

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
Ik heb de VM pro 451 januari dit jaar gekocht voor 500 euro, bij DES in Den Haag. Serienummer 50006755. De beeldkwaliteit is prima, rustig en scherp.
Monitor heeft echter wel kuren:
1) bij verschillende resoluties wil hij zijn geometrie-instellingen niet onthouden, gelukkig wel 1280X960 en 1600X1200, mijn desktop resoluties, maar het bij spellen nodige 800X600 en 1024X768 kan hij maar niet onthouden! En hogere twee reso's zijn veel te zwaar voor m'n GPU.
2) Ietwat dansende lettertjes bij hoge refresh rate & resolutie (1280X960 bij 100 hz). Bij 1024X768 zie ik het niet. Ik vind het geen probleem eigenlijk.
3) Knipperende hoekjes, jawel! Gebeurd heel weinig, als het gebeurd bij de onderste twee hoeken en niet al te lang. Maar soms is het vervelend, wanneer het tijdens een spelletje gebeurd bijvoorbeeld.

Ik wil hem wel omruilen, maar ben te bang dat ik een slechter model terug krijg.... over het geheel ben ik tevreden- ik kan leven met hoekjes die twee keer per dag knipperen- maar dat van die instellingen vergeten is wel erg vervelend.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Door banana01 - Tuesday 29 May 2001 23:39

Wel erg antiek topic :)

En wat wil je eigenlijk bereiken met de kick? Of je de gok neemt om je monitor om te ruilen moet je toch echt zelf afwegen :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.