[BC3] IIyama Pro 451 probleem

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 903 views sinds 30-01-2008

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Al verschillende resoluties enz. geprobeerd?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Verwijderd

Ik heb een IIYAMA A902MT.
Ser:50017690
Deze is nu 3 weken oud
Een paar keer per dag (dit is willekeurig) wordt in alle vier de hoeken het
donker en dan weer licht.
Dit in enkele stappen.
Het begint heel licht en dan wordt het steeds iets donkerder,dit
afwisselend,knipperend zeg maar.
De monitor is niet geaard,mijn vorige monitor(NEC XV17)ook niet,maar dat
heeft nooit problemen gegeven.
Degauss wil ook niet helpen.
Het gaat vanzelf weer over, na enige tijd.
Wie weet wat dit kan zijn,voor ik de servicedienst ga bellen.

Groetjes ReNe

Verwijderd

ik heb via nl.comp.hartdware al 2 reacties gehad, van precies het zelfde probleem, met dezelfde IIYAMA monitor.
Vreemd?????????????????????

Verwijderd

ik heb hetzelfde......
heb ook al 2 keer een nieuwe monitor gehad.
tevesn wil het beeld nog wel eens gaan trillen .
als ik mijn refresh verander is het weg ( of de monitor aan en uit zetten )
de blauwe hoeken gaat gewoon weer over en heb ik ook geen oplossing voor.
wat voor videokaarten gebruiken jullie ??

Verwijderd

''k Heb PRECIES dezelfde klachten! Hij wordt aangestuurd door een Hercules GeForce II GTS Pro 64Mb. ''k Dacht eerst dat het misschien aan mijn Hercules lag, maar nu weet ik dus dat het mijn monitor is ;(.
Mijn resolutie is 1280x1024 bij 100Hz.

Heeft iemand dit probleem weten op te lossen?????

Verwijderd

heb een asus 7700 en draai op 85 hz refresh
hebben jullie dat trillen van het beeld ook wel eens. ??
ga morgen gelijk maar weer bellen met oudemeer..ggrrrr wordt er moe van nu.
dat wordt monitor nr 3 gok ik.

Verwijderd

garantie
komen ze hem bij je ophalen en een nieuwe brengen, IIYAMA RULEZ

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

he bah, crosspost

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Hier het zelfde probleem.
Resolutie 1280x1024 bij 100hz
Videokaart Diamond 770 ultra

Verwijderd

Hmm, zelfde probleem hier met die monitor, een of twee keer per dag links en rechts onder even een grijs trillend vlakje, na 2 sec ook weer weg. Op een Asus GF2.
Had ''ie in het begin niet trouwens..... Iemand die weet wat IIyama daar zelf van zegt?

Verwijderd

Hierzo ook hetzelfde probleem!

• Rico
  • Laatst online: 18-08 14:46

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb hier wel eens dat bij het wisselen van resolutie of van VGA input dat ik onder in de hoeken van die witte vlekken krijg.
Uitzetten en weer aanzetten is dan de oplossing.
Dat trillen heb ik ook eens gezien. dan zie je het hele beeld ongeveer 1 millimeter op en neer trillen. Dacht dat dat aan mijn vga kabel lag. Die loopt door allelei andere kabels.
Zou dit een kwaaltje zijn van die monitoren?
Die vlekken haal je zo weg dus dat is niet erg maar dat trillen kan we irritant zijn.
Wat zegt iiyama hiervan?

Verwijderd

heb vanochtend met Iiyama gebeld ( oude meer ). En heb ze ook doorverwezen naar deze posting. ze nemen de klacht erg serieus en gaan het uitzoeken. het lijkt veel voor te komen bij geforce kaarten. geduld dus.
En omruilen voor een nieuwe lijkt mij ook geen optie daar ik dit dus al bij mijn vorige monitor had.
wordt vervolgd.....:o

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ben benieuwd.
Heb die monitor nog maar 4 weken.
Hou ons op de hoogte.

Verwijderd

hier precies het zelfde.. ook dat het beeld trilt en die rare hoekjes...
Ik heb een Hercules Prophet II Pro 64mb.

Ik hoop dat iiyama er een oplossing voor vindt..... denk je een VETTE monitor te kopen is het nog niet goed :(

Verwijderd

Heb exact hetzelfde probleem.
begint onderhand hoogst irritant te worden.
G400 32MB 1280x1024@100hz.
probleem lijkt dus bij monitor te liggen..

Verwijderd

/me heeft dezelfde monitor, maar nergens last van :)
Alleen laatst trilde het beeld opeens een paar keer, net een lichte soort van degauzen, niet zo erg als bij degauzen maar toch wel goed merkbaar :(

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb ook een IIyama VMP450 op een el-cheapo PowerColor Geforce2 MX, maar ik heb echt NERGENS last van :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 18:07 schreef Knakker het volgende:
Ik heb ook een IIyama VMP450 op een el-cheapo PowerColor Geforce2 MX, maar ik heb echt NERGENS last van :)
Duh! Je hebt ook geen 451! |:(

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:41
He dus ik ben niet de enige.
Had al gemaild maar geen antwoord gehad.
Het hangt hier aan een g400max 1280x1024@85hertz
Hmmz.. nu maar hopen dat er een oplossing komt..

Verwijderd

heb van de week nog ff contact gehad met Oude Meer en ze hebben nu een systeem draaien met daarop een geforce kaart ( daar schijnt het toch het meeste bij voor te komen ) dus het is nog in onderzoek zeg maar.
zodra ze iets weten nemen ze weer contact op.
dus wordt vervolgd.....:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik krijg het idee (met al deze postings) dat de Iiyama monitoren de laatste tijd wat in kwaliteit achteruit zijn gegaan, zullen ze er nu goedkopere elektronica of zo in proppen? Ik heb er een van dik een jaar oud, maar nooit problemen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

mijn pro-451 heeft het probleem dat de letters op het scherm bij een witte achtergrond aan de rechterzijde steeds lichter worden. Het is net als of de inkt op is... ik wacht nog steeds op een ander scherm bij Norrod... ook andere schermen uit dezelfde zending hadden dat probleem. Ik gebruik een Matrox 450 Millenium en een Diamond stealth-3 S540... Het ligt dus niet aan de videokaarten dacht ik zo...

• wezep
  • Laatst online: 12-06 21:15
Heeft iemand als iets van Iiyama gehoord??
Ik vind dit een vrij groot probleem en ik zit eraan te denken de monitor om te laten ruilen.

Verwijderd

Wat zeuren jullie toch allemaal, Iiyama is toch gewoonweg het beste! ;)
Kijk naar de prijs en de kwaliteit die je er voor krijgt!
Die van mij doet het niet en ik heb maar een oude Matrox MII PCI.
Die aantal keren waar jullie over spreken valt toch in het niet op een dag? Volgens mij moet je WINDOWS vaker resetten per dag als dat het probleem (8> waar jullie over spreken zich voordoet.

Verwijderd

Ik heb ook een IIYAMA A902MT met een matrox 450DH 32MB videokaart.
Resolutie 1280x1024 bij 107 mhz 32 bits kleuren en ken deze problemen niet .
:)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
hoeveel mensen hebben wel niet een 451.???

veel juist ja,
degene die deze tropic lezen die een 451 hebben, gaan dan natuurlijk alle dingen opnoemen waar ze ooit last van hebben gehad. iiyama is toch ook verreweg de beste. alleen de mensen met klachten hoor je overal. complimentjes ho maar. binnenkort was ik van plan er 1 te kopen. maar ik zal er nog eens goed over gaan nadenken. meschien is tegen die tijd er al weer een nieuwer model.

ps: het klopt toch dat er speakers in de voet zitten he, zijn die fijn???

w00t

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
ik heb al tijden precies hetzelfde probleem, trillen en knipperen van de hoekjes.
en ik heb geen gf2 maar een RADEON met zijn bekende 2d kwaliteit.
Ik ga van de week ook maar eens met Iiyama bellen, als ze dan maar niet met dat niet-reproduceerbaar aankomen, dit topic (en anderen trouwens) zijn bewijs genoeg....

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 10:42
Ja, hier hetzelfde probleem :(
Ik draai op 1024x768 op 120 Hz.
Met een Ati-Radeon 64 mb DDR ViVo.

Als je alle reacties leest merk je dat het niet uit maakt welke kaart of welke resolutie men heeft.

Specs

• FireStarter
als iedereen dezelfde problemen heeft dan zal iiyama de 451 toch uit de schappen halen anders kost ze dat te veel......dat is toch logisch????????

w00t

• wvp
  • Niet online

wvp

iiyama zijn echt slechte monitoren voor een lage prijs, bijstellen van het scherm met die 3 knoppen is al moeilijk.
sony''s zijn stukken beter.

Verwijderd

Ik heb EXACT dezelfde problemen als de personen die het in enkele berichten hiervoor hebben beschreven.
Even een opsomming van de problemen die ik heb met de VM Pro 451:
-Hoekjes knipperen enkele malen per dag van donker naar licht
-Beeld trilt
-Linkerhoek is onscherp
-Beeld is aan de randen van het scherm veel minder scherp dan in het midden

Ik draai dit scherm met een Asus V6600 op verschillende resoluties, en op alle resoluties doen zich de hierboven beschreven problemen voor. Volgens mij zit er gewoon een fout in de huidige servie VM Pro 451''s.
Ik hoop dat Iiyama hier een oplossing voor heeft, want voor een bedrag van 1400,- mag je toch een beter product verwachten. Ik wacht af.........

MoNkToNk

Verwijderd

En nu ik net me zo eentje bestelde.
Zal ik hem afzeggen? Neen hoor. Al die kleine ongemakjes waarvan hier sprake, is niet zo erg. Mijn Harley durft ook wel eens sputteren en mijn fiets piept wel eens en mijn vrouw kan wel eens zeuren. Ik mopper daar niet om...

Verwijderd

Dat ga ik dan ook maar doen binnenkort.
Hopelijk krijg ik dan een goeje :P

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 03 maart 2001 18:28 schreef wvp het volgende:
iiyama zijn echt slechte monitoren voor een lage prijs, bijstellen van het scherm met die 3 knoppen is al moeilijk.
sony''s zijn stukken beter.
Lage prijs :? slecht :?

Dacht ut niet.

Er zijn beter monitoren, maar Iiyama is zeker niet slecht.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Slechte monitoren voor een lage prijs??
Waar haal je dat nu weer vandaan? Ik gebruik al jaren IIyama, en ze komen altijd prima uit de testen. Alleen sta ik wel een beetje vreemd te kijken van dat grijze flakkeren in de beeldhoeken. Maar dat gebeurt ook maar 2 keer per dag of zo, dus zo erg is dat nu ook weer niet.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 16:57 schreef robbie007 het volgende:
ps: het klopt toch dat er speakers in de voet zitten he, zijn die fijn???
Van die speakers moet je niet te veel van verwachten.
Als je muziek bewerkt of afspeelt zal ik als ik jou was er een paar losse speakers bij zetten.
Maar voor games of zo vind ik ze wel voldoen er komt geluid uit maar verder heb je het eigenlijk wel gehad .

Verder ben ik zeer tevreden met mijn monitor.:)
(1 van de weinigen hier zo te zien)

Verwijderd

Same probs here,

Soms schud het beeld en soms verspringt de kleur in de hoeken een beetje. Beide gaan ook vanzelf weer over.
En wat ik wel heel irri vindt is dat bij mij de lettertjes een beetje trillen.

Ik heb een Asus V7700 op 1152x864@120Hz

Verwijderd

Mensen let op :
In ALLE VMP451 monitoren zit een productiefout !!!
problemen:
*flikkeren van het beeld ongeacht welke resolutie
*verkleurde hoekjes (vooral linksonder)
*het niet onthouden van de instellingen.

Dit ligt dus NIET aan de videokaart,maar aan je monitor.
Oplossing:
Contact opnemen met IIyama,problemen omschrijven en hun geven nummer op van teleplan.Die halen je monitor op,brengen leenmonitor mee en een weekje later heb je een perfecte monitor terug !!!:P

Verwijderd

Zo da''s goed nieuws. Maar es even bellen dan :D
Misschien is het waard om dat een eigen topic te geven? Gericht aan alle Pro 451 eigenaren.

Verwijderd

:?:?:? Dit is toch een topic :?:?:?

Verwijderd

Eh jaja, maar ik bedoel dat het dan meer aandacht krijgt dat er nu dus een oplossing is van IIyama zelf.
Nu staat er bij het topic: "IIyama Pro 451 probleem" en dat lokt misschien niet zoveel lezers. Maar misschien is het wel een beetje overdreven.

• Le_Freak !
Hallo,

Is er al iemand bij wie het probleem verholpen is door Iiyama ?

Bijvoorbeeld door omruiling of whatever ?

Ben benieuwd hoe jullie het geregeld hebben.

Is het bv.bij jou al geregeld Reaper ?

Specs

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
ik heb van de week mijn klacht aangemeld, en ze zijn bezig met een oplossing te zoeken (net alsof het nog niet bekend is :?)

ik denk dat binnen 2 weken alles weer voor elkaar is, kreeg een snelle reply op mijn mail dus...(kunnen ze bij xs4all trouwens nog wel wat van leren! 6 dagen gdvrgdvr)

• twiekert
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op zaterdag 03 maart 2001 16:48 schreef Zeurkop het volgende:
Die aantal keren waar jullie over spreken valt toch in het niet op een dag? Volgens mij moet je WINDOWS vaker resetten per dag als dat het probleem (8> waar jullie over spreken zich voordoet.
ja duh we hebben het wel over een monitor van 1449,- en iiyama is KWALITEIT, dat zeggen ze tenminste wel zelf. en als ik een boel geld betaal en ze zeggen dat ze goeie monitoren hebben dan wil ik ook KWALITEIT. en dit is geen kwaliteit. ik heb precies dezelfde problemen, trillende letters etc. gebeurt minstens 1x per 5 minuten, en het houdt soms langer als 15 seconden aan. het is ieder geval niet fijn om naar te kijken. ik wil gewoon een GOEIE monitor :(

Verwijderd

Ik heb mijn monitor nog niet terug,maar een vriend van mij had hetzelfde probleem,en die kreeg gewoon zijn "oude" monitor terug (wel gerepareerd ofcourse).Ik zit nu achter een leenbak (S700T ofzo ,17" bolle beeldbuis):r,dus ik hoop dat ze em snel terug komen brengen.....(is nu 8 dagen geleden)

Verwijderd

eeeuh ik heb ff niets te melden geloof ik

Verwijderd

Teleplan belde me gisteren op en komen m''n monitor as dinsdag terugbrengen.Ik post hier nog wel ff wat ze precies hebben gedaan enzo.

• B-Man
  • Niet online
Ik heb exact de zelfde problemen. De kleurfluctuaties zie ik echter over het gehele scherm.
Asus V3400TNT 1280x1024 op 75Hz

Op de registratiekaart staat ook een telefoonnummer en e-mail adres van Teleplan:
024 3790683
iiyama@teleplan.nl

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik heb ook zo''n monitor, maar geen registratiekaart. Hoort die in de doos te zitten?

• Wirf
  • Laatst online: 18-08 17:51
Ik heb dat probleem ook een paar keer gezien (in het maandje dat ik mn VMP 451 A902MT heb)

eerst dacht ik dat het aan die oude aftandse bak van een tv ligt die er tegenover staat, maar nu begin ik toch te twijfelen...

oh ja, Het is dan zeker niet een ms-windows probleem, want ik draai Linux (met XF86 4.0.2 en een geforce 256 (met nvidia drivers) op 1280x1080@85)

en de registratiekaart zit vastgeplakt aan de zijkant van de doos, in een plastic zakje

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Flexx
  • Laatst online: 14:49

Flexx

This side up

Ik heb het ook. :(

• Le_Freak !
Bedankt voor je reactie Reaper (hoe krijg je die R erbij)

Ik ga morgen Iiyama even bellen om het ook te regelen.
Uiteraard kennen ze het probleem,ze zullen er absoluut geen reclamecampagne van maken. (want dan komt iedereen met zijn monitor terug.)

Ik ga ervan uit dat ze het gewoon goed regelen met me.
Zodra ik meer weet meld ik me wel weer :)

Specs

Verwijderd

Ik heb mijn scherm ontvangen. Mijn tweede. Het eerste dat toe kwam zat in een doos die ingedeukt was. En ja hoor hij had tijdens transport ergens een ferme slag gekregen want hij werkte niet.
Een dag later was er reeds een nieuw hier. En, na enkele afstellingen werkt het uitstekend. Ook na drie dagen nog altijd..

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 01:25 schreef twiekert het volgende:

[..]

ja duh we hebben het wel over een monitor van 1449,- en iiyama is KWALITEIT, dat zeggen ze tenminste wel zelf. en als ik een boel geld betaal en ze zeggen dat ze goeie monitoren hebben dan wil ik ook KWALITEIT. en dit is geen kwaliteit. ik heb precies dezelfde problemen, trillende letters etc. gebeurt minstens 1x per 5 minuten, en het houdt soms langer als 15 seconden aan. het is ieder geval niet fijn om naar te kijken. ik wil gewoon een GOEIE monitor :(
Als ik het zo bekijk word het ook eens tijd voor een wat knappere PC, misschien ligt daar je probleem wel. Celeron 566 :Z

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16
Op zaterdag 10 maart 2001 14:28 schreef Rico het volgende:
Ik heb ook zo''n monitor, maar geen registratiekaart. Hoort die in de doos te zitten?
Hij hoort aan de buitenkant van de doos te zitten, in een aangehecht plastic zakje.

Bij mijn eerste Pro 450 zat ie ook niet, toen mijn moeder een maandje ofzo later een iiyama kocht zag ik dat, toen teruggegaan naar de winkel en een week later kreeg ik alsnog zo''n kaart.

Maar die kaart is niet zo nodig hoor, ook zonder garantiekaart helpen ze je wel, weet ik uit ervaring :(

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:41
Vanmidag gebeld en die man aan de telefoon zei dat ze het probleem erkennen.
Het zou niet helpen om hem om te ruilen aangezien alle 451''s dat zouden hebben.
Ik moest een mailtje sturen met mijn probleem en de vraag of ik teruggemaild kon worden als het probleem opgelost was.
heb ik dus 1500 piek voor uitgegeven......:(

• twiekert
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op maandag 12 maart 2001 19:42 schreef Zeurkop het volgende:

[..]

Als ik het zo bekijk word het ook eens tijd voor een wat knappere PC, misschien ligt daar je probleem wel. Celeron 566 :Z
kan je wel lezen? een celly 2 566 @ 918. wat is daar mis mee? tijd voor een nieuwe pc.. tssk.. tssk.

draait nog prima.

• Le_Freak !
Op maandag 12 maart 2001 20:23 schreef Dromer het volgende:
Vanmidag gebeld en die man aan de telefoon zei dat ze het probleem erkennen.
Het zou niet helpen om hem om te ruilen aangezien alle 451''s dat zouden hebben.
Ik moest een mailtje sturen met mijn probleem en de vraag of ik teruggemaild kon worden als het probleem opgelost was.
heb ik dus 1500 piek voor uitgegeven......:(
Zoals jij het nu meldt komt het er dus op neer dat je er maar genoegen mee moet nemen.
Ik dacht het niet he :9~
Reaper weet jij al wat ?
Morgen hoor ik zelf meer.

Specs

Verwijderd

Ik wou alleen ff zeggen dat een A901HT 450 pro ook niet alles is hoor, bij mij zakt t beeld horizontaal een beetje door (alsof ie glimlacht) en verticaal buigt t beeld een beetje naar binnen. Dat laatste heb ik nu wel bijna goed, maar dat horizontale kun je niet instellen. Ik neem volgende keer geen Iiyama meer. Ik hoor ook graag van Reaper wat Iiyama te zeggen had. Ik heb mijne al een keer teruggestuurd, maar em weer (een beetje beter ingesteld) zonder verbetering teruggekregen.........

Verwijderd

Ik heb ook dergelijke verschijnselen, het hele beeld wordt in 3 stappen donker en lichter en lijkt ook iets in formaat te wijzigen. Soms zijn letters op een witte achtergrond ook erg aan het trillen en de bovenkant van het beeld vibreert af en toe.

Dit is niet leuk :( , want het komt niet op bepaalde tijdstippen voor. Soms na het aanzetten, soms pas na een paar uur. |:(

En de GF2 is het ook niet, want er zijn ook Martrox gebruikers die het hebben en mijn oude 17" Philips deed het ook perfect op die kaart.
Denk je er op vooruit te gaan met een Piyama, krijg je dit :r:r:r:r

Hoor van eem collega dat die omruil firma teleplan ook niet veel soeps is. Hij had een kapotte Deewoe (eigen schuld, maar ja) is daar al een maand mee aan het kloten om zijn eigen buis weer terug te krijgen..

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Had ook contact opgenomen met iiyama over mijn vmp451 met de bekende problemen.
Sturen ze me ook een email dat ze contact met me opnemen wanneer ze een oplossing hebben.
Het probleem is dus bekend bij hun.
Hoop dat ze snel met iets komen

Verwijderd

Ik heb em vorige week terug ontvangen van Teleplan,en wat denk je.....
Nog steeds dezelfde problemen !!!! Tevens is de tekst nu bijna onleesbaar,zo wazig !
Gelijk Teleplan weer opgebeld,komen em woensdag weer ophalen.
:r:r:r

schijtzooi

• FireStarter
IS deze monitor in zijn geheel nou echt zo slecht?
of hebben jullie gewoon pech?

w00t

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 21:37 schreef rbrand2 het volgende:
Ik heb een IIYAMA A902MT.
Ser:50017690
Deze is nu 3 weken oud
Een paar keer per dag (dit is willekeurig) wordt in alle vier de hoeken het
donker en dan weer licht.
Dit in enkele stappen.
Het begint heel licht en dan wordt het steeds iets donkerder,dit
afwisselend,knipperend zeg maar.
De monitor is niet geaard,mijn vorige monitor(NEC XV17)ook niet,maar dat
heeft nooit problemen gegeven.
Degauss wil ook niet helpen.
Het gaat vanzelf weer over, na enige tijd.
Wie weet wat dit kan zijn,voor ik de servicedienst ga bellen.

Groetjes ReNe
Yup precies hetzelfde probleem maar het boeit me niet zo...
Is wel ff irritant en vooral de eerste keer dacht ik...dat wordt ontploffen of doorbranden ofzow :P

Maar nu raak ik er wel aan gewend en weet ik dat na 10 sec. weer weg is.

edit:

Touwens...wat ik denk dat het is:
Het lijkt op een soort van auto-goede-instellingen-functie maar dan een die helemaal niet werkt. Hij verandert in alle hoeken de kleur-reinheid (mooie vertaling :Y)) en dat switcht een paar keer. Op de een of andere manier een andere firmware (kan waarschijnlijk niet) zou het op kunnen lossen.
Het ligt denk ik niet aan de kwaliteit van de beeldbuis maar meer aan de aansturing...in dat geval zou je kunnen zeggen dat het een wat slechtere monitor is. Maar over het algemeen is deze monitor toch een wel stukje beter dan het gemiddelde.

• Le_Freak !
Hmmm....dat is balen Reaper :(

Ik heb nog niets gehoord maar eigenlijk moeten ze hem gewoon omruilen voor de nieuwe 19 " uitvoering de 452.

Wel toevallig een Vision Master Pro 452 19"
met precies dezelfde specs.
Zag hem staan in een zaak en vroeg wat het verschil was, waarop de verkoper zei dat er geen verschil is(t.o.v. de 451) alleen een
nieuwer type.

Wat denken jullie ??

Specs

Verwijderd

Le Freak:

http://www.iiyama.nl , en er is wel degelijk verschil, jouw monitor doet minder hoge refreshrates........

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik heb precies hetzelfde hierzo....

Balen maar goed..

Oh ja: WVP ---> kap met sux/rulez reacties, Zeg dan gewoon niks als je niet weet waar je het over hebt. Zwaar irri.

Verwijderd

Ik heb een G400 Dualhead MAX 32mb
met een iiyama vision master pro 450 19"
Dat is de A901HT

De voorlopert dus. Deze had eerst ook het probleem. Mijn probleem is als volgt opgelost. Ik heb nu een BNC-kabel ipv een DSUB aan mijn monitor en ik draai 1280x1024@100Hz zonder problemen. Geen blauwe hoeken of tril-problematiek meer. Misschien hebben jullie hier ook iets aan. Bij mij hielp dit dus prima. Heb van IIYAMA ook te horen gekregen dat het lag aan dat de Matrox kaarten wel een heel erg sterk signaal naar buiten schopten. Nou ja.... wat daar waar van is weet ik niet, want een BNC kabel zou zelfs een beter signaal door moeten geven ;) Maar goed, misschien kan die BNC poort er wel tegen...

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 15:23 schreef -TuX- het volgende:
Ik heb een G400 Dualhead MAX 32mb
met een iiyama vision master pro 450 19"
Dat is de A901HT

De voorlopert dus. Deze had eerst ook het probleem. Mijn probleem is als volgt opgelost. Ik heb nu een BNC-kabel ipv een DSUB aan mijn monitor en ik draai 1280x1024@100Hz zonder problemen. Geen blauwe hoeken of tril-problematiek meer. Misschien hebben jullie hier ook iets aan. Bij mij hielp dit dus prima. Heb van IIYAMA ook te horen gekregen dat het lag aan dat de Matrox kaarten wel een heel erg sterk signaal naar buiten schopten. Nou ja.... wat daar waar van is weet ik niet, want een BNC kabel zou zelfs een beter signaal door moeten geven ;) Maar goed, misschien kan die BNC poort er wel tegen...
mmm, heb ik met m''n A901HT geen last van gehad, wel van een glimlachend scherm, zie een van m''n vorige posts .........

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik heb ook dit probleem !!

Verwijderd

yo zelfde probleem en dat trillen tja weet het ook niet en ik heb dat probleem op de geforce 2 pro 64 mb(hercules) maar ook op de ati radeon 64 mb dit is dus echt foked up en ze zeggen nog wel dat iiyama''s de best monitoren maken nou ik vind dit foked up oke hget beeld is scherper maar dat getrilk is foked up ik ga maar weer verder met mijn philips 107S die trilt niet en is 3x zo goedkoop tja ik wil dit probleem verholpen wordt

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 16:48 schreef Zeurkop het volgende:
Het is niet zozeer dat we allemaal zeuren, we leggen alleen onze bemerkingen op tafel. Ik heb ook de 451 PRO, op mijn V7700 van ASUS, en heb dezelfde problemen.. Ik moet nog steeds mijn registratie invullen en dan ga ik ook aan de bel hangen..

Ik heb hem sinds september...

En voor wat betreft de posting van Abbadon over de mindere kwaliteit van Iiyama: Zelfs gerenommeerde automerken halen nog geregeld auto''s naar de garage terug omdat er een productiefout in zit.. worden ze daarmee slechter?? Naar mijn mening (hee, het is maar een mening, en dat verschilt per persoon) is hier bij de productie iets structureel misgegaan (klinkt zwaarder dan ik bedoel)... En ik denk dat Iiyama met een goede oplossing komt.... (Toch?)

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 14:58
heb een Iiyama pro 411 en dat trillen heb ik ook. Vkaart is een hercules II gts pro

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Iijama maakt matige 19 " monitoren, lezen jullie nooit een test of zo

Verwijderd

Zelfde problemen:

- In de hoeken verandert de "landing" om de .75 seconden (knipperen)
- Beeld langs de rand minder scherp dan in het midden
- Instellingen veranderen vaak

Ik heb een Asus V3800U (Riva TNT2 Ultra), alles op een niet geaard stopkontakt.

This sucks! |:(

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Nog eventjes over het gezeur van het al dan niet goed zijn van het merk Iiyama zoals ook in deze thread weer naar boven komt.

Wat mij wel opvalt is dat velen hier bij Tweakers.net hebben overgenomen dat Iiyama TOP kwaliteit is, de BESTE, etc...

In het buitenland staat Iiyama dan ook maar als ''gewoon goed'' bekend, maar niet als DE BESTE.

En zo is het... Eizo is TOP kwaliteit waar je verhoudingsgewijs dan wel erg veel voor betaalt, Iiyama is gewoon goede kwaliteit met een redelijke prijs. Vroeger (14" 15" tijd toen 17" nog heeeeel tof was) maakte Iiyama alleen betere modellen t.o.v. bijvoorbeeld CTX die vaak budget shit maakte. Maar nu maakt dezelfde CTX uitstekende topmodellen en Iiyama ook goedkopere budget modellen met "vissekom" beeldbuisjes. En zo geldt dit voor vele fabrikanten NEC, LG, ADI, Hansol, Sony etc etc etc. maken allemaal goede en minder goede monitoren in verschillende prijsklassen.

M.a.w. die naam is hier een beetje gegroeid als overblijfsel van vroegere tijden, en men praat elkaar nu eenmaal graag na. Net zoiets als Matrox die 2D zo goed is (is waar, maar er zijn er tegenwoordig meer, dus het is niet meer uitzonderlijk en specifiek voor Matrox).

Geen flame dus want de spullen van Iiyama zijn doorgaans best ok, niets op aan te merken (ja kan altijd beter natuurlijk :)), maar is ook weer niets speciaals of bijzonders t.o.v. andere bekende merken.

Dus please geen "Iiyama rulez" of "Iiyama is de beste" meer omdat je zelf toevallig zo''n monitor hebt, maar inhoudelijke discussie over de problemen die mensen hebben a.u.b.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ben ik effe blij dat ik nog een ous model heb (450) :+ :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 13:24 schreef FrankGuthrie het volgende:
Ben ik effe blij dat ik nog een ous model heb (450) :+ :P
Nou, anders ik wel, ik wil niemand chagrijnig maken, hoor. Maar als ik dit zo lees, neem ik toch maar genoegen met mijn kleine verticale cushioning (lees horizontaal doorbuigen) probleempje........

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 12:58 schreef Cap het volgende:
Nog eventjes over het gezeur van het al dan niet goed zijn van het merk Iiyama zoals ook in deze thread weer naar boven komt.

Wat mij wel opvalt is dat velen hier bij Tweakers.net hebben overgenomen dat Iiyama TOP kwaliteit is, de BESTE, etc...

In het buitenland staat Iiyama dan ook maar als ''gewoon goed'' bekend, maar niet als DE BESTE.

En zo is het... Eizo is TOP kwaliteit waar je verhoudingsgewijs dan wel erg veel voor betaalt, Iiyama is gewoon goede kwaliteit met een redelijke prijs. Vroeger (14" 15" tijd toen 17" nog heeeeel tof was) maakte Iiyama alleen betere modellen t.o.v. bijvoorbeeld CTX die vaak budget shit maakte. Maar nu maakt dezelfde CTX uitstekende topmodellen en Iiyama ook goedkopere budget modellen met "vissekom" beeldbuisjes. En zo geldt dit voor vele fabrikanten NEC, LG, ADI, Hansol, Sony etc etc etc. maken allemaal goede en minder goede monitoren in verschillende prijsklassen.

M.a.w. die naam is hier een beetje gegroeid als overblijfsel van vroegere tijden, en men praat elkaar nu eenmaal graag na. Net zoiets als Matrox die 2D zo goed is (is waar, maar er zijn er tegenwoordig meer, dus het is niet meer uitzonderlijk en specifiek voor Matrox).

Geen flame dus want de spullen van Iiyama zijn doorgaans best ok, niets op aan te merken (ja kan altijd beter natuurlijk :)), maar is ook weer niets speciaals of bijzonders t.o.v. andere bekende merken.

Dus please geen "Iiyama rulez" of "Iiyama is de beste" meer omdat je zelf toevallig zo''n monitor hebt, maar inhoudelijke discussie over de problemen die mensen hebben a.u.b.
Ja meneer :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:34
ff een kleine mededeling:

ik heb al 3 iiyama 451 pro monitoren in huis gehad, mijn bevindingen:

1. Was niet van mij, maar had een geel hoekje links onder. Geen problemen met niet onthouden van instellingen of knipperende hoeken.

2. Wel problemen met knipperende hoeken en niet onthouden van instellingen. Daarnaast nog een ernstig probleem wat inhield dat de monitor tijdens gebruik zijn instellingen niet meer kon onthouden. Resultaat -> beeld verandere extreem en ook de contrast en helderheid instellingen tijdens gebruik :(. Deze heb ik omgeruild.

3. Wederom knipperen hoeken soms en niet goed onthouden van instellingen. Deze heeft er gelukkig weinig last van, en deze gebruik ik nog steeds naast m''n 22" iiyama...

Conclusie: Koop GEEN 451 pro!

• FireStarter
oke maar welke dan???
ik wil een 19'' en wil er 1400-1500 aan besteden, welke dan ????

w00t

Verwijderd

volgens mij moet die monitor warm worden want na een tijdje gaat hij niet meer trillen en of flikkeren links/rechtsonder maar toch ik vind het fucked up als je 1400 a 1500 aan zo''n monitor uigeeft en dan erachter komt dat hij niet optimaal werkt.

1 woord fucked........:'')

Verwijderd

warm worden van je monitor ??? dat ding staat bij dag en nacht aan en ik wordt er helemaal gek van ( blauwe hoeken...trillen..) ik tril ondertussen ook ( alleen dan van kwaadheid ).
heb ondertussen maar weer eens gebeld. Ze hebben een oplossing. maar wachten nog op goedkeuring van japan ( of iets dergelijks )
ze verwachten binnen nu en ongeveer 3 weken een antwoord.
wordt vervolgd.....;?

Verwijderd

Hallo,

Na het lezen van alle problemen die jullie ervaren met de 19 inch van IIYAMA ben ik toch wel een beetje bang geworden.

Zelf wilde ik volgende week de IIYAMA kopen.
Aangezien ik mijn monitor via PC Prive koop heb ik helaas niet al teveel mogelijkheden.

Nou is mijn vraag: is PHILIPS 109P Flat Screen (19 inch) een goede keus?
Of hebben jullie nog een andere monitor die jullie aanbevelen?

Groetjes.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:51
Iiyama is matig. En hun service al helemaal. Mijn VM 450 is 2x terug geweest voordat hij een acceptabel beeld gaf. Daarnaast is ie een dag of 3 "kwijt" geweest vanwege gestuntel van de transporteur.

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 02:18 schreef biobak het volgende:
Iiyama is matig. En hun service al helemaal. Mijn VM 450 is 2x terug geweest voordat hij een acceptabel beeld gaf. Daarnaast is ie een dag of 3 "kwijt" geweest vanwege gestuntel van de transporteur.
Jaja, Iiyama is matig. Daarom wordt dat merk zo vaak als een van de beste monitoren uitgeroepen in tests..........

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:34
Als je het geld voor een goede sony monitor heb zou ik dat zeker doen.

• sharkzor
  • Laatst online: 14:18
laatst nog wilde iemand een systeem met zo''n pro411 (17") komt ie thuis, aansluiten, windhoos starten, boem beeld rood. echt helemaal rood! je ziet nog wel wat letters n zo, maar voor de rest rood.
monitor terug gebracht, niewe mee, aansluiten, weer rood!
weer terug, weer andere Iiyama mee en ditkeer ook een andere video kaart (matrox g200 f zo).
wat denk je? juist, weer rood!
bleek een foute serie te zijn waar een ofandere controller sjip zichtzelf opblaast als je windhoos 2000 of ME gebruikt.

toen toch maar een samsung meegnomen....

dit belooft niet veel goeds. ik wil volgende maand ook zo''n monitor halen om m''n del 17" te vervangen....

• Christoph
  • Niet online
Heej jongens, goed dat ik dit topic lees, want je raad het al, ik wou net zo''n monitor gaan bestellen..

Moet ik dan toch maar voor een 19" sony gaan ofzow?

:(

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op zondag 01 april 2001 10:47 schreef Thermo het volgende:
Heej jongens, goed dat ik dit topic lees, want je raad het al, ik wou net zo''n monitor gaan bestellen..

Moet ik dan toch maar voor een 19" sony gaan ofzow?

:(
Als je al hoort dat ze bij Iiyama het probleem erkennen, ja, een Sony of zo kopen. Als je 1400 piek uitgeeft mag je gewoonweg niet deze ongemakken op de koop toe nemen. ( en dat uit de mond van een extreem tevreden Iiyama gebruiker, het kan verkeren)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mijn Pyjama Pro 510 is al dikke jaar oud en nog steeds perfect.

Beetje duur ja (bijna 2000 gulden) maar oke...

Heeft ook lanparty transporten overleefd :)

De oude IIyama bakken zijn vaak beter dan nieuwste modellen. Dat gebeurt ook bij Yakomu. Een oude Yakumo 17" is na 4 jaar nog steeds prima (is eigenlijk Gateway 17"). De nieuwe Yakumo''s vallen weer wat tegen.
Dat heb je bij veel merken zo.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:51
Op zondag 01 april 2001 02:30 schreef AirHead het volgende:

[..]

Jaja, Iiyama is matig. Daarom wordt dat merk zo vaak als een van de beste monitoren uitgeroepen in tests..........
Ja, in NL misschien. Maar buiten NL is iiyama niet meer dan een lage middenmoter. Bovendien heb ik ervaring met de "service" van iiyama dus ik weet waar ik over spreek. iiyama is gewoon een soort heilige koe geworden.

• Christoph
  • Niet online
Heej Mrdummy, zo''n oude 17" gateway zit ik nu achter :)

daarom wil ik een nieuwe...

anders maar een sony he.. maar welke?

want ik hoor dat ze niet allemaal top zijn...

• FireStarter
maar stel dat ik dan zo''n 200 piek extra besteed dus 1665 voor een Sony 19" MultiScan CPD-G400 FD Trinitron, heb ik echt een voordeel t.o.v de pro 451???
is het dat wel waard?
kan natuurlijk ook toeval zijn dat jullie hier zitten te klagen over de pro 451.
kunnen jullie met antwoorden komen?:?

w00t

• Christoph
  • Niet online
errr, ik weet het niet meer hoor :)
argh, :)

wat is nog super beeldscherm en maybe goedkoper?

dan koop ik van die paar 100 piek die ik over heb wel weer wat anders..

grr... iemand uit zeeland die een 902MT heeft?
kan ik hem eens zien enzow :P

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 11:52 schreef biobak het volgende:

[..]

Ja, in NL misschien. Maar buiten NL is iiyama niet meer dan een lage middenmoter. Bovendien heb ik ervaring met de "service" van iiyama dus ik weet waar ik over spreek. iiyama is gewoon een soort heilige koe geworden.
Ja, in t buitenland testen ze natuurlijk anders en hebben ze andere eisen die ze aan een monitor stellen :P . Ik heb ook ervaring meet de service van Iiyama en ben er wel tevreden over. Overigens heb ik geen 451 maar een 450.........

Verwijderd

Mijn eerst iiyama was na 6 maanden stuk.mijn tweede IIyama een pro 451 had 2 dode pixels wilde ze niet ruilen want dat mag er op ziten:? Na veel zeuren toch geruilt maar nu eens in 2 uur word het beeld donker en licht.

conclusie:volgende keer sony

Verwijderd

Het is inmiddels 1-4 2001, en het probleem
is nog niet opgelost.
E-mailen helpt ook niet want er wordt niet
op gereageerd, door IIyama.
HHHOOOPPPEEELLLOOOSSS.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op zondag 01 april 2001 11:52 schreef biobak het volgende:

[..]

Ik moet het gedeeltelijk met je eens zijn (zie mijn post een stukje hierboven). ik wil niet zeggen dat Iiyama slecht is, maar het is ook niets speciaals wat betreft kwaliteit.

Het "matig" zou ik vervangen door "gewoon". Dus bijvoorbeeld: Sampo is meestal "matig", Iiyama "gewoon", Sony "goed" en Eizo "het beste". Dit lijkt me een (internationaal) redelijk wijd verbreide ervaring c.q. mening.

Hier in Nederland moet het zoiets geweest zijn dat de Computer Totaal (of PCM?) een keer de 17" Iiyama Trinitron beeldbuis mooi vond (terecht in die tijd van 14 inch vissekommetjes), vrijwel alle Nederlanders niet veel anders dan deze Computer Totaal lazen, en vervolgens Iiyama het predikaat geweldig opgeplakt kreeg door mensen met een beperkt budget die zichzelf "kenners" of zelfs "tweakers" noemen en zich geen Eizo o.i.d. konden veroorloven. Zoiets?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.