[BC3] IIyama Pro 451 probleem

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 903 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Het "matig" zou ik vervangen door "gewoon". Dus bijvoorbeeld: Sampo is meestal "matig", Iiyama "gewoon", Sony "goed" en Eizo "het beste". Dit lijkt me een (internationaal) redelijk wijd verbreide ervaring c.q. mening.

[/quote]

Maar hoe zit het met de kwaliteit van de PHILIPS ( 19 inch)109P Flat Screen?

Groetjes.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een IIyama MA901U vision master pro 452

Af en toe heb ik ook verkleurde hoekjes op mn scherm dat moet ik dan in het control panel met LANDING weer herstellen.

Maar het ergste is nog wel het niet onthouden van mn instellingen, en het trillerigge beeld, bij een blauwe achtergrond zelfs dikke strepen op mn scherm.

:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

zit er op de vmp451 eigenlijk ook een geheim menu-tje ?
Die van mij is nou 2x "gerepareerd",maar nog niet optimaal....nog steeds onscherp in de hoeken,vooral zwarte letters op een witte achtergrond.

• BC3 Victim
Heerlijk dit Topic, ik kan wel :'( Vraag je aan je kameraden en collega''s (ik werk in een computerwinkel) wat goeie monitoren zijn zegt bijna iedereen IIYAMA. Dus ik denk okay, 17" naar de haaie dan een IIYAMA. Dus besluit net zoals een kameraad van me een VMPro451 te kopen. Nieuw model, kan onwijs veel aan en 19" vlak. Wat wil je nog meer. Je raad het al. Hoeken onderin worden regelmatig donkerder en rechts-onderin is hij vaag. :( Die van mijn kameraad was ook vaag rechts-onder, gerepareerd, nu is die vaag links-boven. Alsof ze de buis omgedraaid hebben. |:( Die wordt op het moment voor de 2e keer gerepareerd. Als hij dan nog niet tevreden is gaan ze er een andere buis in zetten.
Maar, waar ik niemand over hoor zijn de honderden verticale lijntjes, stoort zich niemand daaraan? Ik vind dat super :r. Maar goed deze week wordt die van mij ook opgehaald en laat ik wel weten wat er veranderd is.
Tipje. Stuur mail naar Teleplan, niet naar Iiyama zelf. Teleplan doet de service etc.
Bah, betaal je ? 1350,- en dan krijg je dit.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Hey Reaper, ik heb van een kameraad een "code" gekregen maar krijg het zelf niet voor elkaar. Kijk maar ff of het jou wel lukt.
1) Monitor uit
2) Menu ingedrukt houden
3) Monitor aan
4) menu loslaten
5) monitor uit
6) min toets indrukken, ingedrukt houden
7) monitor aan
8) min toets los
9) op menu drukken. en je hebt het.

good luck ;)

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 21:58 schreef drYddi het volgende:
Heerlijk dit Topic, ik kan wel :'( Vraag je aan je kameraden en collega''s (ik werk in een computerwinkel) wat goeie monitoren zijn zegt bijna iedereen IIYAMA. Dus ik denk okay, 17" naar de haaie dan een IIYAMA. Dus besluit net zoals een kameraad van me een VMPro451 te kopen. Nieuw model, kan onwijs veel aan en 19" vlak. Wat wil je nog meer. Je raad het al. Hoeken onderin worden regelmatig donkerder en rechts-onderin is hij vaag. :( Die van mijn kameraad was ook vaag rechts-onder, gerepareerd, nu is die vaag links-boven. Alsof ze de buis omgedraaid hebben. |:( Die wordt op het moment voor de 2e keer gerepareerd. Als hij dan nog niet tevreden is gaan ze er een andere buis in zetten.
Maar, waar ik niemand over hoor zijn de honderden verticale lijntjes, stoort zich niemand daaraan? Ik vind dat super :r. Maar goed deze week wordt die van mij ook opgehaald en laat ik wel weten wat er veranderd is.
Tipje. Stuur mail naar Teleplan, niet naar Iiyama zelf. Teleplan doet de service etc.
Bah, betaal je ? 1350,- en dan krijg je dit.
Ik kan me voorstellen hoe je je voelt, probeer een 450 (ouder model, worden bijna niet meer verkocht) te krijgen en probeer deze 451 voor de 450 te ruilen incl. prijsverschil :? want die zijn wel goed, heb ik hier eentje van staan......

• BC3 Victim
Ik zelf heb dit ook ik heb een Matrox G400Max op 1280 x 1024 ook heb ik dat het beeld in deze resolutie een beetje vervormd bij sommige heel fijne patronen ? hoe kan dit ? ik zelf heb het idee dat de monitor te warm word heeft iemand het nummer van illyama Nederland?

• BC3 Victim
Op zondag 01 april 2001 22:09 schreef Artje het volgende:
Ik zelf heb dit ook ik heb een Matrox G400Max op 1280 x 1024 ook heb ik dat het beeld in deze resolutie een beetje vervormd bij sommige heel fijne patronen ? hoe kan dit ? ik zelf heb het idee dat de monitor te warm word heeft iemand het nummer van illyama Nederland?
komt ie...
Service Center:
Teleplan Benelux BV
Hogelandsweg 33
6545 AC Nijmegen
tel: 024-3790683
fax: 024-3790924
iiyama@teleplan.nl (recommended!!!) (8>

IIYAMA BENELUX B.V.
Breguetlaan 10b
1438 BC Oude Meer
support@iiyama.nl
Telefonische assistentie: 024-3790683
(ma-vr 8.30-17.00)

En van mij nog een vraagje... welke Iiyama''s hebben geen verticaal raster? Ik bedoel dit is geen monitor, dit is een verzameleling reepjes. greetz, drYddi

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://www.sony-cp.com/_E/Products/Monitors/designer/a420/specifications.html

ik ga deze zow bestellen denk ik.. 1279 piek in pricewatch.. was eerst duurder.. ziet er erg goed uit..

Wat zeggen jullie ervan?

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 22:48 schreef drYddi het volgende:

[..]

komt ie...
Service Center:
Teleplan Benelux BV
Hogelandsweg 33
6545 AC Nijmegen
tel: 024-3790683
fax: 024-3790924
iiyama@teleplan.nl (recommended!!!) (8>

IIYAMA BENELUX B.V.
Breguetlaan 10b
1438 BC Oude Meer
support@iiyama.nl
Telefonische assistentie: 024-3790683
(ma-vr 8.30-17.00)

En van mij nog een vraagje... welke Iiyama''s hebben geen verticaal raster? Ik bedoel dit is geen monitor, dit is een verzameleling reepjes. greetz, drYddi
Dat zeg ik net, de 450 serie is wel ok. Maar wat bedoel je met "een verzameling reepjes"?

• BC3 Victim
Op maandag 02 april 2001 00:42 schreef AirHead het volgende:

[..]

Dat zeg ik net, de 450 serie is wel ok. Maar wat bedoel je met "een verzameling reepjes"?
Als ik naar m''n monitor kijk zie ik dat het beeld is opgebouwd uit honderden lijntjes zwart-kleur-zwart-kleur. Heel fijn maar flink iritant. Het lijkt dus net een verzameling reepjes. Je hebt 2 horizontale lijntjes maar die zitten er verticaal niet 2 maar 20000 keer, maar dan iets fijner. Dat vind ik gewoon lelijk.

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 00:48 schreef drYddi het volgende:

[..]

Als ik naar m''n monitor kijk zie ik dat het beeld is opgebouwd uit honderden lijntjes zwart-kleur-zwart-kleur. Heel fijn maar flink iritant. Het lijkt dus net een verzameling reepjes. Je hebt 2 horizontale lijntjes maar die zitten er verticaal niet 2 maar 20000 keer, maar dan iets fijner. Dat vind ik gewoon lelijk.
Hmm, zwaar kut idd. Meteen gaan en blijven klagen dan, want je geeft geen +/-1500 pieken uit aan pure ergernis........

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op zondag 01 april 2001 17:50 schreef Hester het volgende:
Maar hoe zit het met de kwaliteit van de PHILIPS ( 19 inch)109P Flat Screen?
Deze monitor wordt over het algemeen best goed beoordeeld, maar om eerlijk te zijn: om echt een scherm te krijgen wat je bevalt, moet je verschillende monitoren kijken en vergelijken. En dan het liefst een directe vergelijking van monitoren naast elkaar, met gelijke condities (videokaart, resolutie, refreshrate, afgebeelde graphics). En zelfs als je denkt dat een type goed is, moet je vantevoren het exemplaar dat jij mee naar huis wilt nemen apart bekijken, omdat ook bij hetzelfde merk/type er per exemplaar grote afwijkingen zijn in de beeldkwaliteit. Dit komt omdat de assembleur soms beter zijn best doet om de monitor van binnen goed af te stellen dan de andere keer.

Als richtlijn kan je zeggen dat in het algemeen de volgende in nederland verkrijgbare 19" schermen vrij goed worden beoordeeld in verschillende tests / door verschillende personen:

Hansol 19" 900P FL 875,-
LG 19" 995E FL 876,-
Iiyama 19" MA901U Vision Master Pro 452 FL 1165,-
Samsung 19" SyncMaster 900IFT DynaFlat FL 1199,-
CTX 19" PR960F Trinitron FL 1249,-
LG 19" 915FT Flatron FL 1249,-
Samsung 19" Syncmaster 900NF Natural Flat FL 1295,-
IIyama 19" A901HT Vision Master Pro 450 FL 1307,-
Philips 19" 109P20 Brilliance FL 1429,-
Sony 19" MultiScan CPD-G400 FD Trinitron FL 1665,-
EIZO 19" F730 FL 1668,-

Natuurlijk is de Hansol minder dan de dubbel zo kostbare Eizo, maar al deze monitoren geven verhoudingsgewijs waar voor hun geld.

Verwijderd

Een kennis van mij had ook deze problemen met zijn VM Pro 451 en heeft zijn monitor laten ophalen door teleplan :r deze zou de monitor na een week terug brengen (niet dus) weer bellen naar teleplan bleek zijn monitor zoek te zijn vele telefoontjes met teleplan mochten niet helpen (terug bellen deden ze ook niet)
Na 3 weken wachten en bellen met teleplan heb ik hem toen een tip gegeven dat hij Iiyama benelux eens moest bellen en deze het probleem met teleplan eens moest uitleggen .
En wat denk je binnen 1 dag was zijn monitor weer terecht.
Met een beetje druk van iiyama

Goed werkend heeft hij hem weer gekregen dus er is wel degelijk wat aan te laten doen .
Alleen verwacht niet te veel van de servers van teleplan en duurt het je telang gewoon ff iiyama bellen.
( Teleplan :r )

Trouwens niet alle vm pro 451 monitoren hebben deze problemen Ik heb ze bij mijn monitor nog niet kunnen ontdekken .:)

• Cap
  • Niet online

Cap

De slogan moet dus zoiets zijn van:

Teleplan, daar :r ik van

?

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 01:04 schreef Cap het volgende:

[..]

Deze monitor wordt over het algemeen best goed beoordeeld, maar om eerlijk te zijn: om echt een scherm te krijgen wat je bevalt, moet je verschillende monitoren kijken en vergelijken. En dan het liefst een directe vergelijking van monitoren naast elkaar, met gelijke condities (videokaart, resolutie, refreshrate, afgebeelde graphics). En zelfs als je denkt dat een type goed is, moet je vantevoren het exemplaar dat jij mee naar huis wilt nemen apart bekijken, omdat ook bij hetzelfde merk/type er per exemplaar grote afwijkingen zijn in de beeldkwaliteit. Dit komt omdat de assembleur soms beter zijn best doet om de monitor van binnen goed af te stellen dan de andere keer.

Als richtlijn kan je zeggen dat in het algemeen de volgende in nederland verkrijgbare 19" schermen vrij goed worden beoordeeld in verschillende tests / door verschillende personen:

Hansol 19" 900P FL 875,-
LG 19" 995E FL 876,-
Iiyama 19" MA901U Vision Master Pro 452 FL 1165,-
Samsung 19" SyncMaster 900IFT DynaFlat FL 1199,-
CTX 19" PR960F Trinitron FL 1249,-
LG 19" 915FT Flatron FL 1249,-
Samsung 19" Syncmaster 900NF Natural Flat FL 1295,-
IIyama 19" A901HT Vision Master Pro 450 FL 1307,-
Philips 19" 109P20 Brilliance FL 1429,-
Sony 19" MultiScan CPD-G400 FD Trinitron FL 1665,-
EIZO 19" F730 FL 1668,-

Natuurlijk is de Hansol minder dan de dubbel zo kostbare Eizo, maar al deze monitoren geven verhoudingsgewijs waar voor hun geld.
Enorm bedankt voor je hulp!

Kan nu waarschijnlijk niet een miskoop doen wanneer ik voor 1 van de door jou genoemde monitoren kies.

Groetjes.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:59
Op maandag 02 april 2001 00:38 schreef Thermo het volgende:
http://www.sony-cp.com/_E/Products/Monitors/designer/a420/specifications.html

ik ga deze zow bestellen denk ik.. 1279 piek in pricewatch.. was eerst duurder.. ziet er erg goed uit..

Wat zeggen jullie ervan?
Ik vind het niks. Het ding is laag en nauwelijks verstelbaar. Je kijkt dus altijd naar beneden bij die monitor (of je moet er een stapel telefoonboeken onder leggen).

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 10:48

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Same problem here, met name friemelende, bewegende tekst (1280@85Hz, maar ook bij 1024) en af en toe licht-donker geflikker.

Maar wat ik me nou afvraag: waarom gaat iedereen hiermee rechtstreeks naar IIyama en niet naar de winkel waar ie gekocht is? Of werkt dat hiermee niet zo? Sturen ze je in de winkel ook door misschien (heb zelf nog niet gebeld, heb monitor pas sinds donderdag)? Of heeft dat te maken met de on-site garantie ...

Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

• Christoph
  • Niet online
hmm biobak, welke dan?

specs zien er goed uit. En anders die samsung?

900IFT?

jongens ik weet het anders niet meer hoor :)

• Cap
  • Niet online

Cap

Zie mijn vorige post, de oudere Iiyama modellen, de Samsungs, de LG''s, de CTX, daar kan je je allemaal geen buil aan vallen ALS je maar kijkt voordat je koopt (exemplarische afwijkingen)

Verwijderd

Iyama zijn perfecte beeldschermen als het aan komt op beeldkwaliteit.

Maar qua levensduur zijn ze heel slecht, paar keer rammen op de zijkanten helpt voor een tijdje. Daarna ook dat niet meer en moet je dus gaan zoeken naar je rekening voor de evt. garantie...

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
goh......na het lezen ga ik echt de Iiyama vision Ma...(ga er geen woorden aan vuil maken) kopen :r.

alleen weet iemand een lijst van de eizo F730?

net als Iiyama over de pro 451 heeft:
Model A902MT Vision Master Pro451
CRT 49cm (19"),
Flatscreen Diamondtron NF (18", 46cm viewable)
Dot pitch 0,25/0,27mm AG Pitch Aperture Grille
Sync Frequentie Horizontal: 30 - 115kHz, Vertical: 50 - 180Hz

Video bandwidth 300MHz dot clock
Resolution 640 x 480 @ 180Hz refresh
800 x 600 @ 180Hz refresh
1024 x 768 @ 142Hz refresh
1152 x 864 @ 126Hz refresh
1280 x 1024 @ 107Hz refresh
1600 x 1200 @ 92Hz refresh
1800 x 1440 @ 77Hz refresh

Input connectors 2 x 15 pin D-sub connector, Audio, USB upstream / 4 x downstream,
Headphone connector ø 3.5mm mini jack
Plug & Play VESA DDC 2BTM Compliance
Number of signal storage Factory-presets: 6 User memory locations: 10
Dimensions 450mm x 450mm x 447mm(WxHxD)
Net weight 24kg
Power management VESA DPMS, NUTEK,
Energy Star© Compliance
Power consumption 138W maximum in normal use
<=10W in suspend mode
<= 3W in active-off mode

Screen controls Contrast, Brightness, Color temp. 4.500 - 10.000K, Zoom, H-size, V-size, H-position, V-position, Pin-cushion, Trapezoid, Parallelogram, Pin-balance, Tilt, H-convergence, V-convergence, H-moiré, OPQ-Text/ Picture/Movie, Degauss, Landing 4 corners, OSD Position, OSD Off-timer 3,5,15,30-45sec, Language (UK, D, F, NL, SWE, JAP), Lockout, Save recall, Help on/off, Information

Color temperature Adjustable between 4.500 - 10.000K

Approvals TCO?99, CE, TÜV-GS/MPR II/ISO 9241-3/ ISO 9241-7/ISO 9241-8, PTB, FCC-B, UL/C-UL, DHHS, DHNW
Manufacture All monitors manufactured using CFC
free materials, non-toxic metals and
non-bromided flame retardants, and
are fully recyclable. Recycled material used for packaging and user documentation
Additional Intergrated self-powered USB HUB
(1 upstream, 4 downstream ports Rev1.1), 2 x 1W front firing speakers, Headphone connector, All controls and input connectors are lokated in the monitor stand
Warranty 3 years on-site service

op www.eizo.nl staat het niet

w00t

• biobak
Op maandag 02 april 2001 12:57 schreef Thermo het volgende:
hmm biobak, welke dan?

specs zien er goed uit. En anders die samsung?

900IFT?

jongens ik weet het anders niet meer hoor :)
Het beeld dan die wazige Sony is echt goed, maar het ding is ergonomisch niet verantwoord (tenzij je een smurf bent oid.). Ik zou anders eens gaan kijken naar een gewone Sony. Monitor moet je in elk geval "aanzien".

• twiekert
  • Laatst online: 25-07 15:22
hehe bij mij zijn de problemen over (heb em nu 1.5mnd)

trillende letters zie ik niet meer. moest gewoon ff ''inrijden'' denk ik.

alleen hij wil nog wel eens de beeldinstellingen niet onthouden. dan zit je na een halve dag opeens met een 3mm verschoven beeld naar links/rechts toe. :(

• FireStarter
en heb je wel voor 1600-1700 een goede Eizo?
vergeleken met de pro 451

w00t

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 11:54 schreef Dr.Bob het volgende:

Maar wat ik me nou afvraag: waarom gaat iedereen hiermee rechtstreeks naar IIyama en niet naar de winkel waar ie gekocht is? Of werkt dat hiermee niet zo?
Ik denk dat velen hier em met postorder hebben besteld. Zelf heb ik em op de HCC gehaald bij Funprice, nu is Arnhem opzich vrij dichtbij voor me, maar waarom zou ik als Teleplan dat ding komt ophalen? Daarvoor is nu juist die on-site garantie. Kans is groot dat je bij bv Funprice eenzelfde model krijgt als ze em omruilen of dat ie alsnog naar teleplan gaat.

:Lk

Verwijderd

Ik heb nu vanmiddag weer gebeld met teleplan,nadat mijn monitor 2x zogenaamd gerepareerd was.
Wordt morgen teruggebeld,want diegene die erover ging was er niet.
Ik ga nu toch eens vragen of ik niet mijn geld terug kan krijgen ofzo,want met nog een keer repareren ga ik dus echt niet mee accoord he.
En aangezien bijna all vmp451 schermen dezelfde problems hebben lijkt me omruilen ook geen optie.
Hopelijk krijg ik het voor elkaar,en dan maar eens kijken naar een Sony of Eizo

Verwijderd

Nu gaat dit al 6 pagina''s lang over trillen en schudden van het beeld en verkleuren in de hoeken.
Hier wat informatie na het lezen van menig internetsites en de gebruiksaanwijzing 8-) gemixed met wat kennis:

In de grotere iiyama monitoren (vanaf 19") zit er een beam landing correctie waarmee je de hoeken kan instellen. Deze afstelling wordt continu gecorrigeerd door een interne meting. De meting bedraagt onder andere uit een meting van het magnetisch veld.

Let dus heeeeeeel goed op dat je mobile telefoon of je draadloze huistelefoon niet onder de monitor ligt, deze gaan namelijk eens in de zoveel tijd opnieuw een verbinding maken met het basisstation (of voor de mob. een zendmast). Wanneer dit plaats vindt heb je dus een magnetisch veld rond je telefoon die op zijn beurt de meting enorm kan verstoren in de monitor.
Hetzelfde geld voor alle randapparatuur waar een voedingstransformator inzit (magnetisch strooiveld).Het is echt heel erg belangrijk dat de randapp. minimaal 50cm van je monitor staat, let op dat er ook geen grote speakers onder staan!

En over de service gesproken; met Teleplan heb ik gelukkig nog geen ervaring (monitor nog steeds niet stuk) maar die gasten bij iiyama zijn geen domme jongens hoor en ze staan je vriendelijk te woord wannneer je een probleem of gewoon een vraag hebt!
En ik denk zelfs dat wanneer zij zeggen (eaglesmaus!! :r) dat er een oplossing komt dat ie er ook komt. (Volkswagen roept toch ook na 15 jaar zijn golfies terug!)
Vertrouwen jongens! en een beetje geduld.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Is het nou wel verstandig om er nu een te kopen of niet? Ik hoor zoveel tegenstrijdige dingen dat ik het toch echt niet meer weet...

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 22:46 schreef Straat het volgende:
Is het nou wel verstandig om er nu een te kopen of niet? Ik hoor zoveel tegenstrijdige dingen dat ik het toch echt niet meer weet...
Nou, ik zou t dus maar ff nog niet doen, maar ja wie ben ik. Ik ben wel tevreden met de 450, maar da''s dus t oudere type.......

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb sinds een paar dagen ook een VMP-451. Ook deze is niet "fout-vrij" :(
Het eerste uur draaide hij prima (ik blij) Maar daarna:
Linksonder in de hoek is het donkerder dan elders op het scherm (en nee geen vieze vlek op het scherm). Als hij van licht naar donker gaat daar onderin, dan krimpt het weergegeven beeld ook iets. Het gaat ook niet gelijkmatig maar zo van -wel-niet-wel-niet-wel-niet. Helaas kiest hij dan uiteindelijk voor wel vlek en ook iets kleiner beeld. Je kunt de beeldvorming wel corrigeren maar de vlek zelf krijg je niet weg.

Wat me ook opviel was dat bij 1280X1024 op 100hz (nb de Radeon64 vivo kan bij 1280x1024 ongeveer 120hz aan) de letters op het scherm erg kriebelig worden. En dat is raar want volgens mij geldt: hoe hoger de refresh-rate hoe rustiger het scherm optisch zou moeten zijn.

Een andere bijkomende grap: ook de instellingen houdt hij niet goed vast. Hij gaat gelukkig niet helemaal terug naar de fabrieksinstellingen maar hij zet het beeld +/- 1cm teveel naar links (of soms naar rechts) of is de breedte van het weergegeven beeld +/- 1cm versmalt. Kortom, het is elke keer een verrassing hoe mijn beeld eruitziet als ik me pc opstart.

Op zich wel erg jammer allemaal, want als ik hem weer helemaal goed heb ingesteld (en de grijzige verkleuring linksonder nog niet is opgetreden) geeft hij een geweldig mooi en scherp beeld. Ook de kleuren in games zijn van een erg hoge Ooooohhhh-en-Aaahhhh factor.

Resumé: ik hoop dat Iiyama met een afdoende oplossing komt want dit scherm heeft wel de mogelijkheid om de eigenaar veel plezier te geven! Mocht Iiyama geen oplossing hebben dan wil ik hem perse omruilen voor een ander merk en type. Elke dag je scherm meerdere keren opnieuw instellen en hopen en naar de Cybergod bidden dat die plek wegblijft is erg irritant. Zeker voor een monitor van bijna 1400 piek.

• Christoph
  • Niet online
hmm, die Sony is me net wat te duur, ik wil nog een 60gb hd erbij kopen enzow :P

het wordt denk ik dan maar de Samsung 900TFI of de Samsung 950 ( niet plat idd... )

Als ik de goedkope samsung pak heb ik cash over enzow ...

• BC3 Victim
Hmm, ik heb dus ook de 451 en een Geforce2 MX. Heb de monitor nu zo''n 20 daagjes en het begon redelijk goed, totdat na 5 dagen ofzo al mijn beeldscherm-instellingen verdwenen waren uit die buis. Vervolgens zie ik rechts een kronkel die ik nu niet meer weg krijg!..

De andere problemen met trillen, donkerder worden van het beeld (vooral in de hoeken). Op 1600x1200 geen 92 maar 85hz kunnen zetten.. ''k heb het allemaal.

Toch maar eens a.s. die Iiyama gasten gaan bellen dan.

Ik wor }:O .. koop ik ook eens een ""goed merk"" .. dacht ik.. grmbl :(

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Dat krijg je ervan als naar de hardste schreeuwwers luistert en niet een testje opzoekt op het net

• BenJoep
  • Laatst online: 18-08 17:27
Heb hier de 450, en daar heb ik echt nog nooit problemen mee gehad. Dit is dus de oude 451, alleen dan zonder die irri boxjes in de voet. Maarjah ik hoop dat Iiyama achter het probleem komt, want je betaalt toch aardig voor die monitor, en om dan een gare bak te krijgen is niet echt tof.

| I've got permission to color outside the lines |

• BC3 Victim
Op dinsdag 03 april 2001 00:33 schreef aaihetapie het volgende:
Dat krijg je ervan als naar de hardste schreeuwwers luistert en niet een testje opzoekt op het net
Is meer van dat ik op m''n werk 2x 450 heb (3200x1200 onder GNU/Linux), uitstekend!. Helaas is die niet meer te verkrijgen dus pak je de opvolger van deze ''professional''. Een beetje vertrouwen in zo''n groot merk zou je toch mogen hebben. Boy was I wrong .. :'(

• biobak
Tsja, de woorden van een iiyama-monteur tegen mij waren ooit: Als je een echt goede monitor wil, dan moet je maar een Barco nemen. Ik was te kritisch en moest dus maar niet te hoge verwachtingen hebben van mijn iiyama.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Uhm.. dunno hoor, maar als Iiyama de beste is, waarom zijn hiuer dan zoveel mensen met problemen?

Mijnes (410 PRO), doet heel af en toe een soort "degauss" achtige beweging maken spontaan. Dit doet ie neit als je 10Hz beneden zijn max blijft qua refresh, wat in 1280x1024 weer net te laag is.. Geen last van, maar ik zou die van jullie gewoon trugsturen.. Iiyama drivers sucken trouwens.. ik heb die van de 451 geinstalleerd zodat ie ook op 2048x 1600 kan enzo.. en met veeeeeel Hz.. (monitor oc-en ;) )

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• BC3 Victim
Ben zeer tevreden over mijn trouwe Iiyama, en extra speakertjes bij mijn Creative FPS2200 setje :)

• Cap
  • Niet online

Cap

Op maandag 02 april 2001 23:40 schreef Daneel het volgende:
Wat me ook opviel was dat bij 1280X1024 op 100hz (nb de Radeon64 vivo kan bij 1280x1024 ongeveer 120hz aan) de letters op het scherm erg kriebelig worden. En dat is raar want volgens mij geldt: hoe hoger de refresh-rate hoe rustiger het scherm optisch zou moeten zijn.
Tja, dit is weer typisch zo''n punt wat de meeste mensen niet (willen?) zien, wanneer je bij hoge resoluties de refreshrate (te) hoog opschroeft dan worden de letters minder scherp: de monitor elektronica en bekabeling wordt gevoeliger voor interferenties en bandbreedte gelimiteerd. Ook bij goede kwaliteit monitoren is dit zo. Bovendien heb je er meer last van bij hoge resoluties, aangezien alle letters en grafische objecten kleiner zijn: een onscherpe pixel telt natuurlijk zwaarder voor een klein lettertje dan voor een koeieletter.

Als richtlijn kan je stellen dat dit voor een 19" merkbaar wordt vanaf de volgende refreshrates (in de gebruikelijke stappen 75 Hz, 85 Hz, 100 Hz, 120 Hz):

1024*768 > 120 Hz
1152*864 > 100 Hz
1280*1024 > 85 hz
1600*1200 > 75 hz

Een stapje hoger dan deze refreshrate kan wel maar als je goef kijkt zal je het effect op de scherpte al zien. ''t is dan ook niet voor niets dat een blad als C''T in zijn 19" monitoren test aanraadt niet boven de 85 Hz te gaan (in geen enkele resolutie) omdat dit negatieve invloed heeft op de kwaliteit van het beeld.

En nu svp niet meeteen gaan roepen "mijn monitor kan volgens de specs gewoon 1600*1200@120 Hz aan", dat is dus niet het punt. :) Kijk en vergelijk de beeldkwaliteit eens, dus "hot-swappen" bij 1 resolutie tussen 2 refreshrates (bijv. 1280*1024, wisselen tussen 85 Hz en 100 Hz) en naar de
scherpte van kleinere letters kijken.

P.S. 21" en 22" monitoren zijn meestal weer op iets hogere refreshrates gebouwd, maar vaak gelden ook daar dezelfde beperkingen: er zijn vele workstations met grote fixed freqency bakken van Sun, IBM e.d. die wel op 1600*1200 kunnen maar dan gewoon op 75 Hz draaien.

Edit: tiepvoud

Verwijderd

Als je monitor problemen heeft met het onthouden van je instellingen moet je ff naar het menu gaan naar func ga naar het sleuteltje en zet je blokkering aan .

Als het goed is moet dan dat probleem opgelost zijn.:)

(Wel voor die tijd ff je monitor goed instellen)

suc6

Verwijderd

Jawel, weer een beetje kennis!

Iiyama heeft geen echte drivers voor de monitoren. Waarschijnlijk geen enkele fabrikant. De "driver" bestaat alleen maar uit een *.inf file en een kleurprofiel. In deze *.inf file staan alleen maar de maximale waarden van de geselecteerde monitor.
INF staat misschien voor INFORMATION?
In het kleurprofiel staan de x en y waarden vermeld van afzonderlijk rood, groen en blauw, deze waarden gecombineert geven de kleur wit.
Misschien weer wat bijgeleerd?

Dus wanneer Iiyama een "nieuwe driver" heeft houdt dat alleen maar in dat het inf file''tje uitgebreidt is met nieuwe modellen en is dus absoluut geen update!
Ook bestaat er voor de Iiyama monitoren geen firmware update!

Dus zullen we weer even ophouden over dat slappe gelul elke keer weer over drivers?

Verwijderd

ik heb dus ook een 451 en met dat flikkeren in de hoekjes kan ik nog leven,
maar! Bij games gaat die in eens helemaal flikkeren en zie je brede lichtere balken horizontaal in het beeld..:(
ik heb een asus 7700 en mijn resolutie is ook normaal 1280x1024@85.
Kent iemand dit probleem ook?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 02 april 2001 22:52 schreef AirHead het volgende:

[..]

Nou, ik zou t dus maar ff nog niet doen, maar ja wie ben ik. Ik ben wel tevreden met de 450, maar da''s dus t oudere type.......
Those were the days that people really could make monitors :P:+

Ben onzettend happy met mijn 450, nog geen enkel probleem :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dr.Bob

Dr.Bob

Yeah, ik ben eruit!
Mijn conclusie: iiyama levert met deze bak gewoon een erg slecht ding af. Zie hier mijn andere problemen (okee, kunnen exemplaar-afhankelijk zijn). Ben nu stad in gegaan en heb de LG Flatron 915 19" bekeken: in één woord WOW! That''s what I call a fuckin good tube!

Heb Gistron gebeld, probleem voorgelegd, en mag de iiyama terug sturen en ruilen voor de LG. Tjakka, ook nog eens bijna 200 piek goekoper uit! Je snapt ''t al, binnen een uur stond ik met een weer ingepakte iiyama op het postkantoor om het kutding te retourneren!
LAAT DIE LG MAAR LEKKER KOMEN!
* Dr.Bob is very happy!

Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

Verwijderd

Dat is heel mooi voor je. Dan heb jij massel.
Maar de rest heeft er niet zo veel aan want wij blijfen met dat probleem zitten.... :(

• Cap
  • Niet online

Cap

Op woensdag 04 april 2001 17:25 schreef Dr.Bob het volgende:
Ben nu stad in gegaan en heb de LG Flatron 915 19" bekeken: in één woord WOW! That''s what I call a fuckin good tube!
Laat ik deze nu ook hebben :) Ook bij Gistron gehaald (voor 1199,- ex. verzend.). Ik ben erg tevreden met deze monitor, geen aanmerkingen!

Verwijderd

[cynical mode]
Ik hoorde laatst iemand ook klagen over z''n monitor. Bleek dat ie de stroomkabel van de monitor op de voeding van z''n PC aangesloten. Deze PC had een 230 Watt voeding en dat is te weinig voor een Athlon + GTS + Iiyama + heatsinkfans.
[/cynical mode]

;)

• Vulpes_Vulpes
  • Laatst online: 01-02-2022

Vulpes_Vulpes

SELECT * FROM internet

:'( Ik krijg morgen een nieuwe... Nu snap ik waarom die jongen bij de winkel meteen zei dat ik een nieuwe kreeg in plaats van eerst te vragen wat het probleem dan wel niet was :)

Love begins with a metaphor. Which is to say, love begins at the point when a woman enters her first word into our poetic memory. - Milan Kundera

Verwijderd

Dr.BOB

Wat loop je toch verschrikkelijk rond te zeiken!
Dr.Bob Heal? Heal je eigen hersencel eens!

Eerst ben je tevreden met wat een oplossing, loop je nu weer te zeiken.
Iiyama zal zeker blij zijn dat ze jouw kwijt zijn!
Je bent nog onstabieler dan de meest onsabiele monitor van welk merk dan ook!

Wanneer er aangegeven wordt dat ze willen helpen moet je ze ook de tijd geven, zoals je zelf al zei:Als je een _kort_ mailtje stuurt met dat je een 451 met dit probleem hebt, dan krijg je een berichtje zodra de modificatie voor handen is.
Navraag heeft mij te horen gegeven dat er geen sprake is van een modificatie maar een oplossing en wat ik begrepen heb zal iedereen op kort termijn tevreden zijn.

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 21:57 schreef Zeurkop het volgende:
Dr.BOB

Dr.Bob Heal? Heal je eigen hersencel eens!

Iiyama zal zeker blij zijn dat ze jouw kwijt zijn!
Je bent nog onstabieler dan de meest onsabiele monitor van welk merk dan ook!

Wanneer er aangegeven wordt dat ze willen helpen moet je ze ook de tijd geven, zoals je zelf al zei:Als je een _kort_ mailtje stuurt met dat je een 451 met dit probleem hebt, dan krijg je een berichtje zodra de modificatie voor handen is.
Navraag heeft mij te horen gegeven dat er geen sprake is van een modificatie maar een oplossing en wat ik begrepen heb zal iedereen op kort termijn tevreden zijn.
t gaat erom dat je bij aankoop er al vanuit moet kunnen gaan dat je tevreden kunt zijn als je thuiskomt en hem installeert.....

Het is niet meer dan vanzelfsprekend dat ze "wel willen helpen", moest er nog bijkomen als dat niet zo was.........

• Dr.Bob

Dr.Bob

Op donderdag 05 april 2001 21:57 schreef Zeurkop het volgende:
Dr.BOB

...

Okee Zeurkop, ik zal rustig blijven. Je toon staat me totaal niet aan, maar aan je posting history te zien ben je nou eenmaal een klein druktemakertje. :P

''k Wil alleen effe zeggen dat ik een consument ben die waar voor zijn geld wil. 1500 pieken uitgeven probeer ik wel verstandig te doen. En ja, Iiyama biedt een (gedeeltelijke) oplossing (heb geen medestanders gevonden in mijn onscherpte-probleem) - gelukkig voor iedereen die er eentje heeft, maar echt blij is niemand hier natuurlijk mee - en ja, mijn winkel biedt mij ook een oplossing. En die laatste staat mij toch zeker meer aan. Mag ik dat misschien effe kwijt hier, met name omdat ik de winkel dankbaar ben, en dat best wil vermelden? :)

Weer een beetje afgekoeld?

Dr.B

[edit/typo]

NERDCORE FOR LIFE

Verwijderd

daarom flinke prijsverlaging
van de Iiyama monitoren

Verwijderd

Waarom reageer Iiyama niet op emails?
Ik heb al diverse keren een bericht verstuurd, maar noppes.

Ook van Teleplan niet.

Hebben jullie ook deze ervaring???

• FireStarter
nou die prijsverlagingen zullen echt niets te maken hebben met de Pro 451.

w00t

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 16:11 schreef rbrand2 het volgende:

Ook van Teleplan niet.

Ze zullen waarschijnlijk reageren wanneer de oplossing goedgekeurd wordt.
Ik denk dus: even geduld nog!

Die prijsvelaging komt doordat de hele markt zichzelf kapot maakt met al die lage prijzen.
Alleen de grote blijven over op deze manier.

Nu is het wel zo dat wanneer Iiyama de prijzen ook laat kelderen je een heleboel monitor krijgt voor wel heel weinig geld!!!! *D

Verwijderd

Zijn er ook mensen met Belinea schermen?
Ik heb de specs van Belinea eens bekeken.. volgens mij zijn dit dus precies dezelfde schermen als IIyama ?? De prijs ligt ook verdacht dicht bij elkaar! Hebben de mensen met Belinea ook deze problemen??>

• BC3 Victim
Op zaterdag 07 april 2001 16:11 schreef rbrand2 het volgende:

Ook van Teleplan niet.

Yep, vorige week donderdag boden ze me een reparatie aan. Ik:OK. :) Vorige week vrijdag vroegen ze of ik een leenmonitor op prijs stel. Ik:OK. :) Het is nu zondag. :( Bellen kan ik niet en op mail reageren ze niet. Klotezooi. Moet ik het toch via m''n werk (waar ik hem gekocht heb) regelen. Nou dat wordt lekker. :(

I:rma

• aXe
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Nou ze hebben mijn monitor wel opgehaald en heb ook een leenmonitor :) Ben benieuwd wanneer ik hem weer terugkrijg... deze 17" zuigt behoorlijk zelfs (vink nog erger dan de 19") :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Welke ervaring hebben jullie met de 452 types?? Heeft deze monitor de zelfde problemen? Omdat ik die wil(de) aanschaffen!
En nu weet ik het niet meer!
Was aan ut twijfelen tussen Sony HMD-A420 en de Iiyama!.....
Succes met jullie monitoren btw ik hoop dat jullie het opgelost krijgen!!

Greetzz

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
mijn vmp451 word volgende week gewoon omgeruild voor een nieuwe :):)

de problemen schijnen al met al maar bij 2 % van de vmp451''s voor te komen, viel mij weer mee

en nu maar hopen dat de nieuwe wel goed is en ik eindelijk waar voor mijn geld krijg.

En ja de service van iiyama is wel goed, alleen het duurt soms wel eens lang voordat ze reageren

Maarreeeeh bedankt Arnout!

Verwijderd

ik wil deze monitor heel graag kopen, maar zeker nog niet als dat bekende probleem nog niet opgelost is, als het ooit opgelost is he jongens...willen jullie dat dan heel duidelijk vermelden???

ik wacht al heel lang op de oplossing, elke dag deze topic openen enzo, maare nog niks:((

dank u....

Verwijderd

Ik heeft net een 902mt bestelt........
Hopen dat die er geen last van hep.....

Ach er zit toch 3 jaar garatantie op ofzo.
nou ik blijf net zo lang zeuren totdat ik een goeie heb.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 23:24 schreef QuAteR het volgende:
Welke ervaring hebben jullie met de 452 types?? Heeft deze monitor de zelfde problemen? Omdat ik die wil(de) aanschaffen!
En nu weet ik het niet meer!
Je moet je er niets van aantrekken ! :( Iiyama maakt gewoon (een van) de beste monitoren. Dit is algemeen bekend, check the review and forums ! Koop een Iiyama, je zult er echt geen spijt van krijgen. Zorg er gewoon voor dat je de monitor direct op het lichtnet aansluit en niet op de voeding van PC. :)

Ik heb nog nooit problemen gehad met mn Iiyama. Nou afgezien van het tillen dan ... ;)

• Martin Sturm
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ondanks deze topic, heb ik er gewoon 1tje besteld vandaag.. komt morgen (24 uur ruled!). Ik ben benieuwd of hij echt zo ''slecht'' is als hier beweert wordt door sommigen. Op school bij ons staan er ook 2, en die doen het erg goed vind ik. En MOOOIIII... :9~

Verwijderd

Ik heb er nu anderhalve week eentje op m''n buro staan maar ik heb nog steeds problemen met het vast houden van m''n instellingen :(.

Heeft iemand misschien een oplossing voor het volgende?; Als ik hem onder PS probeer op 1280x1024 te zetten kan ik die optie niet selecteren :? (het is toch de advies resolutie als ik voor de lol eens RTFM doe :)) Ik draai met een Creative Blaster GF2 MX 32Mb DDr.

Ik zal morgen m''n schermpje maar eens registreren op iiyama.nl, hij kan er maar vast bekend zijn als ze snel met een oplossing voor al bovengenoemde problemen komen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog geen andere dingen heb opgemerkt die ik in dit draadje heb gelezen en vind het formaat en platte buis toch wel erg mooi, als ik dat kreng nou alleen nog maar eens behoorlijk ingesteld kreeg:'(

Ik zal ook met spanning de uitkomst van jullie verhalen volgen en scherp naar m''n scherm blijven turen :)

YAZZz

Verwijderd

check deze review
komt ie toch heel goed uit.

http://www.gotapex.com/reviews.php?rev=a902m/p4.html

• aaihetapie
  • Laatst online: 18-08 22:12
Wat een indrukwekkende test zeg.:'(
Lees de C''T van december ook even.

Verwijderd

dat durf ik niet aan :)

• Martin Sturm
Ik heb hem vanmorgen binnen gekregen. Nou mij hoor je niet klagen!! Perfect beeldje.. ff prusten met de instellingen, maar die zijn nu ook goed. SUPER scherp, echt TOP!!
Dus het ziet er naar uit dat ik een goede heb, en dus geluk heb.

• BC3 Victim
Problemen kwamen bij mij pas na een paar dagen dus je moet nog ff wachten voordat je zeker weet dat je een goede hebt.........

• Martin Sturm
Op donderdag 12 april 2001 14:55 schreef md_rone2 het volgende:
Problemen kwamen bij mij pas na een paar dagen dus je moet nog ff wachten voordat je zeker weet dat je een goede hebt.........
Oh... dan neem ik mijn woorden terug :)

Verwijderd

volgens mij ligt het eraan dat hij te weinig stroom krijgt want ik krijg dit probleem alleen als ik mijn 2e pc aan zet very weird probeer eens op een aparte stroomnet te zetten or whatever of mischien op de 2e uitgang van jou monitor vielleicht heklpt dat

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 14:46

Rico

Wie dit leest is gek....

Vandaag gebeld met Iiyama en een tijd met Arnoud gesproken.
Er is al een oplossing. Ze willen een bepaalde module vervangen in alle VMP451''s die het beruchte kwaaltje hebben.
Alleen het hoofdkantoor moet dus goedkeuring geven omdat het nogal wat geld kost. Hij verwacht volgende week de goedkeuring.
Dan zal een apart bedrijf alle monitoren repareren. Of je gelijk een andere kreeg met een goede module of dat jouw monitor voor reparatie weg gaat wist ie zo niet te zeggen.
Wel vertelde hij dat iedereen hierover gebeld wordt.
Prima service dus. Stond me ook netjes te woord.
Nou ik wacht af.

• Martin Sturm
Op donderdag 12 april 2001 19:05 schreef Rico het volgende:
Vandaag gebeld met Iiyama en een tijd met Arnoud gesproken.
Er is al een oplossing. Ze willen een bepaalde module vervangen in alle VMP451''s die het beruchte kwaaltje hebben.
Alleen het hoofdkantoor moet dus goedkeuring geven omdat het nogal wat geld kost. Hij verwacht volgende week de goedkeuring.
Dan zal een apart bedrijf alle monitoren repareren. Of je gelijk een andere kreeg met een goede module of dat jouw monitor voor reparatie weg gaat wist ie zo niet te zeggen.
Wel vertelde hij dat iedereen hierover gebeld wordt.
Prima service dus. Stond me ook netjes te woord.
Nou ik wacht af.
Geldt dat dan voor iedereen?? Ik neem aan dat ze het alleen doen als je monitor het probleem vertoont. Tot nu toe heb ik nog geen problemen (vanaf vanmorgen staat hij aan) en ik zit nou niet echt te wachten om deze monitor weer een week of meer kwijt te zijn.
Bovendien heb ik die garantie kaart nog niet ingestuurd (zat er niet bij in het zakje aan de zijkant van de doos. Het zakje was nl. leeg, daar ga ik ook nog over mailen).

Verwijderd

hmmm,die van mij staat al een week bij teleplan voor de 3de keer :(
...zal dus wel ff duren voordat ik em terugheb |:(

Verwijderd

...ben benieuwd of Piyama ook a_LAN zal gaan benaderen komende week. we zullen zien....

• DizzyWeb
  • Laatst online: 18-08 14:40

DizzyWeb

Ondertiteld

Hmm... Kweet dat een collega van me een paar maanden bezig is geweest om eindelijk zijn garantie te krijgen... Iiyama wil tegenwoordig eerste de monitor onderzoeken voordat ze garantie geven, en de koerier die de monitoren ophaalt voor Iiyama is niet bereid om te rijden :(

Ging dan wel om een ander probleem, maar een reparatie & een nieuwe monitor verder heeft ie een monitor waarvan alleen maar de kast beschadigd is...

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

sony

Ik ben zel een tevreden Iiyama gebruiker van de pro 450 :9

Maar ik denk toch dat de opvolger erg brak is.

Daarom raad ik sinds kort voor 19 inch, sony aan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 03:08 schreef FrankGuthrie het volgende:
sony

Ik ben zel een tevreden Iiyama gebruiker van de pro 450 :9

Maar ik denk toch dat de opvolger erg brak is.

Daarom raad ik sinds kort voor 19 inch, sony aan.
...show me the money!!....

• Laurent
  • Niet online
Ook al kosten de Sony''s duur, er is op het moment niet echt veel keus. iIyama valt dus af bij de 19" monitoren, veel te veel problemen. Verder stond op CeBIT ook de nieuwe 22" dus ff afwachten kan je kijken hoe die is.

Ikzelf krijg binnenkort via via een 22"(22b) van Philips, 300 piek :)

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

msturm: Maakt niet uit of je wel of geen garantiekaart hebt. Zolang je maar een faktuur hebt.
Diverse bedrijven sturen de garantie kaart ook voor je op. Mijn monitor komt bij Paradigit weg en die hebben de kaart al ingevuld en opgestuurd.
Als je garantiekaart niet is opgestuurd dan hebben ze je gegevens niet en kunnen ze dus geen contact met je opnemen.
Mocht je problemen krijgen dan even contact opnemen met iiyama.
Begrijp niet dat iedereen nu ineens iiyama begint af te kraken. Iedereen maakt wel eens fouten en zij ook. Maar dan kun je pas zien of het een goed bedrijf is...hoe lossen ze het op. Tot op heden zijn ze er druk mee bezig. Wat nou als zo''n Sony reeks defect is? Gaan ze dan ook alle monitors terughalen? Volkswagen en Renault roepen ook auto''s terug die een defect onderdeel hebben maar dan moet ik maar een opel gaan kopen?
Is toch juist goede service. Kijk Peugeot doet dat niet...die weet van een slecht onderdeel en houdt z''n kaken op elkaar. Das pas slecht.
Iiyama kan ik nog steeds iedereen aanraden. Mooi scherm en ook nog eens goede service voor een nog mooiere prijs.

Verwijderd

''k heb nog geen problemen met die monitor, maar mocht ik die krijgen zet ik in mijn mailtje aan iilyama meteen een link naar deze post!

Verwijderd

Ik vind het toch wel waardeloos dat sommige personen een monitor van FL 1225,- !!!!

Al drie keer om hebben geruild omdat ie eigenlijk kapot was, :(

Hoeveel moet je dan betalen voor een goede Iiyama???

Trouwens geld het ook voor deze monitor ??

Iiyama 19" S900MT1 Vision Master 451 tis geen Pro dus het zal wel niet (hoop ik)

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

In het begin wist men niet dat het een produktiefout was. En het komt vooral voor met Nvidia kaarten.
Je betaalt een hoge prijs omdat de monitor helemaal vlak is en hogere refreshrates aankan. Maar je betaald geen hogere prijs omdat ze elke monitor met de hand maken en aan een duurproef blootstellen voordat ie weggaat.
Dan zou de monitor een stuk duurder worden.
Ze gaan het allemaal oplossen en dat is toch het belangrijkste

• Martin Sturm
Op vrijdag 13 april 2001 09:39 schreef Rico het volgende:
msturm: Maakt niet uit of je wel of geen garantiekaart hebt. Zolang je maar een faktuur hebt.
Diverse bedrijven sturen de garantie kaart ook voor je op. Mijn monitor komt bij Paradigit weg en die hebben de kaart al ingevuld en opgestuurd.
Als je garantiekaart niet is opgestuurd dan hebben ze je gegevens niet en kunnen ze dus geen contact met je opnemen.
Mocht je problemen krijgen dan even contact opnemen met iiyama.
Begrijp niet dat iedereen nu ineens iiyama begint af te kraken. Iedereen maakt wel eens fouten en zij ook. Maar dan kun je pas zien of het een goed bedrijf is...hoe lossen ze het op. Tot op heden zijn ze er druk mee bezig. Wat nou als zo''n Sony reeks defect is? Gaan ze dan ook alle monitors terughalen? Volkswagen en Renault roepen ook auto''s terug die een defect onderdeel hebben maar dan moet ik maar een opel gaan kopen?
Is toch juist goede service. Kijk Peugeot doet dat niet...die weet van een slecht onderdeel en houdt z''n kaken op elkaar. Das pas slecht.
Iiyama kan ik nog steeds iedereen aanraden. Mooi scherm en ook nog eens goede service voor een nog mooiere prijs.
Die van mij draait nu al bijna 40 uur non stop (heb hem 8 uur uitgehad omdat ik moest pitten..) en hij doet het nog perfect... (hij lijkt zelfs steeds mooier te worden, maar dat is subjectief denk ik :P)
Na hoeveel dagen verschenen de problemen bij de meesten?
Ik heb trouwens ook klachten gelezen dat hij in de hoeken/randen onscherp zou zijn, maar dat kan ik ook allerminst bevestigen. Ik ben er echt _heel_ tevreden over tot nu toe. Ik hoop ook dat dat blijft. Ik had net ff een pdf''je nodig (een lijstje met het 1 en ander) dat was op mijn oude monitor haast niet te lezen, en op deze echt HEEL scherp en duidelijk.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Denk dat in jouw monitor al die nieuwe units zitten. Ze moeten nu alleen bij alle "oudere" 451''s die units vervangen.
Mijn monitor heeft geen last van die witte vlekken maar alleen van letters die wat kriebelig zijn en het scherm trilt zo nu en dan. En dan het opslaan van de gegevens is niet echt goed. Soms verschuift mijn beeld ineens wat naar links.
Denk dat de monitoren die nu van de band rollen bij iiyama beter zijn. Je hebt denk ik een soort revisie 1.1 en wij 1.0

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik denk dat ik nog even wacht met het laten ophalen van mijn monitor
ik wil zeker weten dat ze het probleem hebben verholpen
toch 3 jaar onsite garantie !!!

• FireStarter
nou kom op volhouden jullie over 13 berichtjes gaan we over de 2 honderd, kunnen we effe ALLEMAAL een email sturen met een link naar deze tropic kunnen ze lachen. :'(

w00t

Verwijderd

Misschien kunnen we zelf kijken of de nieuwe produktie beter is. 8-)

prod.no. 50017690
gekocht 26-1-2001

Probleem:
osd menu positie wordt niet onthouden.
Flikkerende beeldhoeken

• BC3 Victim
Jaja, gisterenmorgen (goede vrijdag de 13e) is m''n monitor opgehaald! Eindelijk.
Kreeg vorige week donderdag m''n laatste mailtje. Heb dinsdag toch maar eens gebeld. Liane wou meteen een afspraak maken omdat ding op te halen. (dat kan schijnbaar niet via e-mail)

Heb nu een bolle :r 17" :r staan! Niet te geloven! En nu is het afwachten.

Verwijderd

prod.no. 50013013
gekocht 16-12-2000

Probleem:
osd menu positie wordt niet onthouden.
Flikkerende beeldhoeken

Verwijderd

15.33 uur

Beeld begint nu te flikkeren, na 5.5 uur aan.
:r:r|:(

Verwijderd

:r

• Martin Sturm
Serienummer: 50041822
Datum aankoop: 11-4-01

Problemen: Niets. Hij is perfect. Over het gehele beeld scherp, en geen trillend/varierende beelden.
Sinds aankoop staat ie bijna 10 uur per dag aan.

• Martin Sturm
Mijn eerste cijfer na 500 is een 4. Tot nu toe heeft de rest een 1. Misschien houdt dat inderdaad wel in dat ik een nieuwe serie heb. (ik hoop het eigenlijk wel :))

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

De mijne lijkt de oudste te zijn op dit moment.
Prod. nr: 50007612
Aankoop datum: 1 Feb. 2001

Problemen: Trillende letters en het scherm trilt soms op en neer.
Instellingen onthoudt hij niet goed
Witte hoekjes heeft ie maar 2 keer gedaan.

Verwijderd

Was aan het twijfelen tussen de pro 450 en de 451.. nou ben ik ff blij dat ik de good old 450 heb gekozen :) hehehehh

• BC3 Victim
productienummer 50028135
aankoopdatum 08/03/01

En is de 12e opgehaald en nog steeds niet terug. Dat is meer dan een maand geleden!!! Bel me gek wil nu eindelijk me iiyama A902MT.

Verwijderd

Ik heb ook een Pro 451
Ik heb dit probleem bij mij nog niet opgemerkt.
Met welke achtergrond kleur kun je die kleuren verschillen zien, ik gebruik een zwarte achtergrond.

PS. staan bij jullie die 2 horizontale draden ook een beetje scheef.
:?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.