[BC3] IIyama Pro 451 probleem

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 903 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Nou ik heb mijn a902mt sinds de hcc dagen, en ik heb echt niet de problemen die jullie hebben. Ik heb misschien 1 keer per dag dat de hoekjes van mijn beeld 2 of 3 keer donker en dan weer lichter worden. Maar dat is het dan ook. De instellingen bewaard hij gewoon goed. Je moet wel elke keer als je een andere refreshrate instelt, alles goed instellen. Maar dat moet maar een keer. Hij bewaard het dus per refreshrate! Verder geen echte problemen, zeker niet om dit ding te laten omruilen. En dan nog de pech te hebben dat je een slechte krijgt van ze.

Verwijderd

ik kon ook kiezen tussen iiyamha pro 451
en een lg 995e

WAT BEN IK BLIJ DAT IK EEN LG HEB GEKOZEN ZEG

maximalen resulutie is 1600\1200 75hz

Verwijderd

Ik ben ook van plan om deze monitor (Iiyama A902MT Pro 451) aan te schaffen, maar als ik dit allemaal zo lees vraag ik mij af of er ook nog Tweakers zijn die wel een goeie monitor hebben.

Graag jullie reactie :)

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 16:00 schreef MaasQ het volgende:
Ik ben ook van plan om deze monitor (Iiyama A902MT Pro 451) aan te schaffen, maar als ik dit allemaal zo lees vraag ik mij af of er ook nog Tweakers zijn die wel een goeie monitor hebben.

Graag jullie reactie :)
Ja, een kennis van me heeft een pro 450 en die is helemaal ok........... dat is één.......:)

Verwijderd

Iiyama volgt deze posting.
Ze weten precies wat er mis is aan de 451.
Na kontakt te hebben gehad met de TD wisten ze precies wie ik was.
Nogmaals ze doen hun best, om het probleem op te lossen.
Het is jammer dat het zo loopt, want verder is het een perfecte monitor, die ik niet graag wil missen.

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 00:15 schreef AirHead het volgende:
Ik heb een pro 450, en die is ook niet perfect hoor. Bovenin de hoeken(links EN rechts) buigen de hoeken van een venster naar resp. links en rechts uit. Dus zoiets ) en ( , maar alleen als ik een venster echt helemaal in een hoek zet, zie je dat.
Als ik vervolgens probeer dit bij te stellen, dan lukt dat redelijk, maar dan loopt t hele venster links en rechts naar binnen. Ook zakt de bovenkant a.h.w. een beeeetje door, alsof er in het midden iets "opligt". Ik heb geen versterkers e.d. in de buurt staan.

Dus je ziet, ook vorige modellen hebben problemen.......

edit: tiebvaut
Ff een vraagje hebben meer mensen hier last van bij een pro 450/ 451 :? Zou ik erg graag ff horen......

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Heb ik dus net een pro 451 opgehaald:( kom ik dit topic tegen.

Bij mij zit ie op een V770, in eerste instantie geen problemen maar ik krijg nu overal schaduwen achter:?
Dus als je in windows een nieuw venster opent krijg ik aan de rechterkant van dat venster een hele vage rand.
Ik dacht eerst ook dat het m''n V770 was maar misschien valt dat ook onder een van de problemen met deze monitor.

Reacties zijn gewenst!!!

I Hate to be an eizelganger:(

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Als Iiyama deze topic volgt dan moet je wel verwachten dat ze er wat aangaan doen. En wat betreft doe goeie service van hun dat is gewoon standaard bij elkaar groot bedrijf. Alleen valt het nu meer op, omdat veel mensen een "kapotte" monitor hebben. En wat ik ook raar vind is waarom die showroom modellen er geen last van hebben want ik ben al in verschillende zaken geweest hier in Enschede :) en daar hebben ze er nog nooit last van gehadt. Bij geen enkele zaak en ik ben wel bij 5 pc shops geweest.

Verwijderd

Door Hitpoint - zaterdag 28 april 2001 20:50

--------------------------------------------------------------------------------
Als Iiyama deze topic volgt dan moet je wel verwachten dat ze er wat aangaan doen. En wat betreft doe goeie service van hun dat is gewoon standaard bij elkaar groot bedrijf. Alleen valt het nu meer op, omdat veel mensen een "kapotte" monitor hebben. En wat ik ook raar vind is waarom die showroom modellen er geen last van hebben want ik ben al in verschillende zaken geweest hier in Enschede en daar hebben ze er nog nooit last van gehadt. Bij geen enkele zaak en ik ben wel bij 5 pc shops geweest.
DAN MOET JE VOORAL EEN KOPEN. :+

Verwijderd

de lg is een bolbuis maar niet erg bol een beetje vlak ik vond het er beter uit zien dan een iiyamaha en philips daarom heb ik voor deze monitor gegozen

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 23:23 schreef jeroenbeekman het volgende:
Ik hoor steeds slechtere verhalen over iiyama.

slechte zaak...
De nieuwere types ja.
*slacid vindt zijn vmp450 na >1,5 jaar nog steeds kont schoppen8-)

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 17:46 schreef Hagar het volgende:

Bij mij zit ie op een V770, in eerste instantie geen problemen maar ik krijg nu overal schaduwen achter:?
Dus als je in windows een nieuw venster opent krijg ik aan de rechterkant van dat venster een hele vage rand.
Ik dacht eerst ook dat het m''n V770 was maar misschien valt dat ook onder een van de problemen met deze monitor.

Reacties zijn gewenst!!!

Van zo''n soort schaduw heb ik ook last met mijn A902MT. Een hele dunne schaduw, maar het is toch aanwezig :(

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 15:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik kon ook kiezen tussen iiyamha pro 451
en een lg 995e

WAT BEN IK BLIJ DAT IK EEN LG HEB GEKOZEN ZEG

maximalen resulutie is 1600\1200 75hz
heeft de lg ook goed plat beeld?

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 21:06 schreef rbrand2 het volgende:
Door Hitpoint - zaterdag 28 april 2001 20:50

--------------------------------------------------------------------------------
Als Iiyama deze topic volgt dan moet je wel verwachten dat ze er wat aangaan doen. En wat betreft doe goeie service van hun dat is gewoon standaard bij elkaar groot bedrijf. Alleen valt het nu meer op, omdat veel mensen een "kapotte" monitor hebben. En wat ik ook raar vind is waarom die showroom modellen er geen last van hebben want ik ben al in verschillende zaken geweest hier in Enschede en daar hebben ze er nog nooit last van gehadt. Bij geen enkele zaak en ik ben wel bij 5 pc shops geweest.
DAN MOET JE VOORAL EEN KOPEN. :+
Ik las ergens in dit topic dat iemands monitor na een paar maanden ook in 1x goed was.
HIj had het over inwerken :)

Misschien is dat wel aan de hand met die showroommodellen.

mvg

wilco

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 17:46 schreef Hagar het volgende:

Reacties zijn gewenst!!!

Een andere videokabel werkt beslist!!

Verwijderd

ach laat ik ook weer eens wat posten.
Tot op heden nog geen nieuwe monitor gehad.
was toch ook een van de eersten die zo''n monitor moest hebben toen ie uit kwam.
vele eersten zullen de laatste zijn......
als ie dan maar goed is vind ik alles best.
heb TD nog gesproken en die roepen dat het alleen bij de geforce kaarten het probleem bestaat..matrox zou geen probleem hebben terwijl ik er hier af en toe wel wat erover lees. ik hoop voor ieder dat hij/zij een goede montor krijgt mocht dit niet het geval zijn dan mobiliseren en dien een officiele klacht in.
Je hebt recht op een goede monitor voor zo''n 1400 pieken.
mocht ik een nieuwe krijgen zal ik mijn bevindingen ook ff posten.

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Om in aanmerking te komen voor garantie van iiyama moet je een garantiekaartnr hebben. Waar vind ik die? Ik heb ook een a902mt met problemen en wil hem voor die 1400 piek wel goed werkend hebben!!!

MacBook Pro 14" 2021

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op zaterdag 28 april 2001 21:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
de lg is een bolbuis maar niet erg bol een beetje vlak ik vond het er beter uit zien dan een iiyamaha en philips daarom heb ik voor deze monitor gegozen
Daar heb ik ook naar gekeken maar die LG kan echt niet tegen de IIyama Pro 451 op:)
Op zaterdag 28 april 2001 22:06 schreef Zeurkop het volgende:

Een andere videokabel werkt beslist!!
Een andere videokabel:? en waarom dan wel?
Wat is er mis de huidige?

Het probleem van de schaduwen heb ik trouwens ook met de V550 en die zit in een ander systeem dus het moet aan het beeldscherm liggen:(

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Kan wel wezen dat niet alle 450/451/452 modellen brak zijn,maar volgens mij hebben ze bij Iiyama nog nooit gehoord van eindcontrole.Ik bedoel,voordat zo''n monitor bij hun de deur uitgaat,wordt ie toch wel visueel gecontroleerd neem ik aan...
Ik denk dat diegene die mijn vorige monitor en huidige monitor heeft bekeken ff langs Hans Anders moet gaan ! (8>

Verwijderd

ik denk dat ze bij iiyama geen steekproef wijs controleren :(

Volgende week krijg ik mijn nieuwe hoop ik.
die van mij wrodt wel minder slech moet ik zeggen........

het ergste trillen heb ik al 36 uur ofzo niet meer gehad.......

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 14:46

Rico

Wie dit leest is gek....

Mijn monitor geeft ook goed beeld moet ik zeggen hoor. Veel scherper dan die ik hiervoor had.
En begint me nu op te vallen dat als ik de monitor net aanzet dat dan de geometrie niet goed staat, maar als hij langzaam warmer wordt dan trekt het weer goed.
Is dat normaal dat de monitor eerst 10minuten moet aanstaan voordat ie normaal beeld gaat geven?

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 14:18 schreef Rico het volgende:
Mijn monitor geeft ook goed beeld moet ik zeggen hoor. Veel scherper dan die ik hiervoor had.
En begint me nu op te vallen dat als ik de monitor net aanzet dat dan de geometrie niet goed staat, maar als hij langzaam warmer wordt dan trekt het weer goed.
Is dat normaal dat de monitor eerst 10minuten moet aanstaan voordat ie normaal beeld gaat geven?
Ja, da''s normaal, heb ik tenminste ook :)

Verwijderd

Deze Iiyama pro 451 monitor, is denk ik te snel op de markt gezet.
I.v.m. concurentie, is deze te snel ontwikkeld, en geproduceerd.
Er zal wel een deathline zijn geweest om deze te introduceren, dit met alle gevolgen.
Dit gaat Iiyama meer geld kosten, dan dat ze toch iets meer tijd in de voorontwikkeling hadden gestoken.
Ons probleem is natuurlijk wereldwijd, waar ze deze monitoren hebben afgezet.

Verwijderd

de garantiekaart zit aan de zijkant van de doos. Zit oe er niet, vraag er 1 bij de dealer.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou ga dinsdag maar weer even bellen.
Beeld hangt nog steeds door bovenin. Lijkt nogal raar.

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 17:58 schreef Rico het volgende:
Nou ga dinsdag maar weer even bellen.
Beeld hangt nog steeds door bovenin. Lijkt nogal raar.
Nou, dat heb ik dus ook met m''n pro 450 , dat t beeld een beetje doorhangt bovenin (midden), laat je ff weten wat ze daarvan zeggen :? , want mijne is al een keer teruggeweest oa daarvoor, maar heb em ,zonder dat er wat aan gedaan was, teruggekregen.......

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49

Flexx

This side up

Rico. Laat ff weten hoe het is gegaan met die monitor. Ik heb hem ook en als hij geruild is en ik ben niet tevreden dan wil ik mijn geld terug. Laat ff weten of jij je geld heb terug gehad of niet.

Thanks.

• Silver-Surfer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 13:21
Bezit een Pro 451 en heb hetzelfde prob.. als jouw AirHead (zie ook "blz 13")
Heb contact met IIyama gehad en ik mag ''m laten "repareren".
Weet alleen niet wat wijsheid is, dit "kleine" mankementje of een gerepareerde met
andere. (zie de rest van dit topic)

=============================================
Op zaterdag 28 april 2001 00:15 schreef AirHead het volgende:
Ik heb een pro 450, en die is ook niet perfect hoor. Bovenin de hoeken(links EN rechts) buigen de hoeken van een venster naar resp. links en rechts uit. Dus zoiets ) en ( , maar alleen als ik een venster echt helemaal in een hoek zet, zie je dat.
Als ik vervolgens probeer dit bij te stellen, dan lukt dat redelijk, maar dan loopt t hele venster links en rechts naar binnen. Ook zakt de bovenkant a.h.w. een beeeetje door, alsof er in het midden iets "opligt". Ik heb geen versterkers e.d. in de buurt staan.

Dus je ziet, ook vorige modellen hebben problemen.......

edit: tiebvaut

Ff een vraagje hebben meer mensen hier last van bij een pro 450/ 451 Zou ik erg graag ff horen......
=============================================

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 18:40 schreef Silver Surfer het volgende:
Bezit een Pro 451 en heb hetzelfde prob.. als jouw AirHead (zie ook "blz 13")
Heb contact met IIyama gehad en ik mag ''m laten "repareren".
Weet alleen niet wat wijsheid is, dit "kleine" mankementje of een gerepareerde met
andere. (zie de rest van dit topic)
Thnx voor de reactie :)
Ik ga binnenkort ook weer bellen, want ik vind gewoon dat een venster vierkant hoort te zijn, zonder doorgebogen randen, toch :?

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Na mijn belletje met iiyama zal ik het hier wel even posten

Verwijderd

post hier ff het directe tel.nummer van IIyama(dus niet van Teleplan).

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:51
Op zondag 29 april 2001 20:22 schreef Reaper® het volgende:
post hier ff het directe tel.nummer van IIyama(dus niet van Teleplan).
IIYAMA BENELUX B.V.
BREGUETLAAN 10B
1438 BC OUDE MEER
TEL. (31)20 446 04 04
FAX (31)20 446 02 68

Verwijderd

hngr. Nu is het beeld goed. Vergeet ie alle instelling weer.

bah, terwijl ik dit schrijf is het beeld sinds 2 daagjes ook weer brakjes :(((

ik geef iiyama tot woensdag om te bellen dan bel ik ze zelf weer....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De meesten hebben hun speakers nogal dichtbij de monitor staan zou de IIyama daar niet gevoeliger voor zijn ik had ook zo''n soort probleem door mijn speakers nl.een verkleurde hoekB-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Mijn wharfedale''s zijn tussen de 1 en 3 meter weg. moet toch genoeg zijn??

andere speakers heeft ik niet.

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 00:33 schreef Nephilium het volgende:
Mijn wharfedale''s zijn tussen de 1 en 3 meter weg. moet toch genoeg zijn??

andere speakers heeft ik niet.
Ja dat moet genoeg zijn maar je moet eens weten hoeveel mensen der speakers naast de monitor hebben staan |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb ze er vlak tegenaan staan,maar heb ze ook al een meter ervan gehad.Maakt nix uit,en helemaal niet als ze magnetisch afgeschermd zijn.

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 00:52 schreef Reaper® het volgende:
Ik heb ze er vlak tegenaan staan,maar heb ze ook al een meter ervan gehad.Maakt nix uit,en helemaal niet als ze magnetisch afgeschermd zijn.
Dan maar een andere monitor :?

• Flexx

Flexx

This side up

Als ik straaks een monitor krijg die het weer niet 100% doet dan wil ik mijn geld terug en koop ik een andere.

Alleen geld terug, dan moet ik dus bij de winkel zijn. En niet bij Iiyama, hoe zit dat dan ??

Kan iemand dat uitleggen ?

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 01:34 schreef Flexx het volgende:
Als ik straaks een monitor krijg die het weer niet 100% doet dan wil ik mijn geld terug en koop ik een andere.

Alleen geld terug, dan moet ik dus bij de winkel zijn. En niet bij Iiyama, hoe zit dat dan ??

Kan iemand dat uitleggen ?
ik heb deze monitor bij een pc zaak hier in town besteld, maar ik ga hem afzeggen.
Nou ga ik een Iiyama AS4311U, 17 inch TFT nemen. Zijn hier slechte ervaringen over?
Relatief goedkoop TFT scherm namelijk.

Verwijderd

Welk beeldscherm gaan jullie dan kopen als die Iiyama schermen zo BUTT zijn? Misschien LG?

• BC3 Victim
Maar een voordeel, het is elke keer weer een verassing wat je krijgt als je ut ding aanzet :9

Luc

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik blijf erbij dat Iiyama goed monitoren maakt (ja, OOK de VMP 451). Bij mij doet ie het echt perfect!
En nogmaals, ik ken nog meer mensen (5 stuks) die er ook 1 hebben, een GEEN problemen.
En dat je instellingen een klein beetje veranderen dat is bij veel monitoren, maar dat komt omdat hij dan op temperatuur moet komen.

• BC3 Victim
Ik heb ook al last van dit probleempje , voel je je toch wel even klote na flink wat knaken neer te hebben gelegd.Eerst dacht ik ook dat het misschien aan speakers ofzo zou kunnen liggen maar het schijnt dat je monitor zich gewoon aanpast aan de magnetische velden in de omgeving dus zodra je de speakers in de buurt dan weg zou halen zou je scherm pas gek gaan doen :). Volgens mij word ie gewoon warm al heb ik em ook al getest in een windtunnel. Ik heb gemerkt dat als je de monitor uitzet en na 5 sec weer aan dat het dan ook vaak weg is weer maareh da''s mijn ervaring. ach ja ik ga gewoon wel even bellen naar IIyama vragen of ze em in kunnen ruilen voor een dikke mercedes SLK 200 compressor ofzo ben ik tenminste nog een beetje tevreden.*D

• BC3 Victim
He msturm10 je hebt gelijk het is een prachtexemplaar , VOOR IN DE SCHAPPEN DAN :)
enuh als ze zo te gek goed waren vanwaar dan een post van tja laten we zeggen de lengte van de inmiddels langer bevonden chinese muur.

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op maandag 30 april 2001 10:39 schreef msturm10 het volgende:
Ik blijf erbij dat Iiyama goed monitoren maakt (ja, OOK de VMP 451). Bij mij doet ie het echt perfect!
En nogmaals, ik ken nog meer mensen (5 stuks) die er ook 1 hebben, een GEEN problemen.
En dat je instellingen een klein beetje veranderen dat is bij veel monitoren, maar dat komt omdat hij dan op temperatuur moet komen.
Wat voor videokaart gebruiken ze dan?
Want met de Nvidia TNT/2 (allebei dus) krijg ik steeds een dubbel beeld(schaduw-randje):(

Nu ook zonder stropdas

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Op maandag 30 april 2001 10:39 schreef msturm10 het volgende:
Jij kan gerust bij M$ gaan solliciteren:
# It ain''t a bug it''s a feature#|:(

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 23:12 schreef ---Ghost--- het volgende:
Deze topic is gestart op 20 februari 2001
Nu op 27 april 2001 loopt deze topic nog en blijkt er nog geen echte goede oplossing te zijn.
Wat ik me nou afvraag is hoelang Iiyama jullie nog aan het lijntje wil houden .
Want ik neem aan dat er ook monitoren in het buitenland zijn met dezelfde problemen .
En de monitoren die nu in de winkel staan komen daar ook deze problemen voor ?

(En dan nog geen goede oplossing voor jullie probleem dat vindt ik nou echt vreemd)

Ik vindt dit echt om te :'(
Inderdaad, ik heb de mijne in Germany gehaald, das vlak over de grens hier en bespaart dik honderd piekies, en heeft alle problemen die in dit topic beschreven staan.

Luc

Verwijderd

:)
Of vergeten instelling, of trillende hoekjes, of trillende letters.

Wie van de 3 zou je haast kunnen zeggen :)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik ben blij dat jullie er nog om kunnen lachen, maar ondertussen is dit natuurlijk wel zwaar triest. Hopelijk voor de vele Iiyama kopers wordt dit snel opgelost (de arme zielen die dit op basis van aanbevelingen op dit forum hebben gedaan , of omdat de winkelier niet veel anders had dan Iiyama (winkelier: Eizo...? Wat is dat?:? Wij hebben Iiyama, dat is de absolute toooop, en verder CTX en een mooie Philips. Hoezo kenners, die computerstores :))

Verwijderd

Tja, ik kan er wel om gaan tobben enzo, maar dat is ook niet gezond.

Ik verwacht gewoon dat het goed komt. zo niet dat gooi ik een iiyama a902mt richting de directeur van iiyama.

Verwijderd

Iedereen morgen maar ff bellen met Iiyama,en hier weer posten wat ze gezegd hebben...
Ben ik trouwens de enigste hier waarvan het beeld aan 1 kant(rechts)een beetje wazig is.
Controleer het eens door het floating-blokje van ICQ op N/A te zetten,en plaats dat blokje eens op diverse plaatsen in beeld.
Bij mij zijn de lettertjes N/A rechts zo wazig,dat als ik er lang naar kijk,koppijn van krijg.Deze nieuwe monitor het het aan de rechterzijde,maar m''n vorige 451 was alleen recht in het midden scherp.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou ik ga morgen bellen met Iiyama en vraag welke procedure ik moet volgen om mijn monitor geruild te krijgen voor een Philips.
Ik wil hem in ieder geval niet meer.
En als ik gebeld heb met Iiyama dan gelijk met paradigit om de monitor om te ruilen.
Kan Para deze naar Iiyama terug sturen.
En dan hopelijk eindelijk een echte monitor.
Ga voor de 109P20 is een mooie monitor voor hetzelfde geld.
Jullie horen het morgen allemaal hoe het is gegaan.

• Flexx

Flexx

This side up

Ik kijg vandaag (dinsdag) een andere. Niet goed dan wil ik idd mijn geld terug en koop ik een Philips of Sony. Maar wat moet je doen als de winkel dwars gaat liggen als je je geld terug wil ??

Ik heb die van mij bij MyCom gekocht.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Net gebeld met Iiyama. Ik moest een email sturen naar at@iiyama.nl.
Ik heb daarin het probleem uitgelegd en gezegd dat ik zat van deze monitor ben.
Omruilen voor een andere vmp451 is geen oplossing. Ik heb ze gevraagd met Paradigit te bellen en hun alles uit te leggen waarna ik met Paradigit ga bellen om een afspraak te maken om de monitor om te ruilen voor een Philips.
Zij moeten gewoon zeggen dat Paradigit de monitor terug kan geven aan IIyama en dat paradigit z''n geld terug krijgt.
Dan doet Paradigit vast niet moeilijk om de monitor om te ruilen.
Voor mij geen Iiyama meer..

Verwijderd

Tja, ik heb zelf een 450 en ik heb nergens last van. Is het trouwens zo dat dit alleen gebeurt bij 100Hz refresh? Ik kan me goed voorstellen dat je :( bent als je f1300-1500 (?) neertelt voor een monitor een een kutbeeld krijgt. Maar imho kun je beter een Iiyama hebben dan een LG/Philips. Neem zeker geen Belinea ;) IIyama rulez :):):)

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Maakt me niet uit wat voor merk zolang het maar geen Iiyama is.
En de Philips 109P20 is een hele mooie monitor met hoge refreshrates.
En anders een Sony, maar die is duurder dan de Iiyama.

• BC3 Victim
Zonet een PRO 451 in okkazie gekocht...

Op het eerste zicht geen probleem. Er was een donkere linker onder-hoek, maar die kan perfekt bijgesteld worden met "kleur-reinheid"

Wel krijg ik als ik de USB-voet aansluit op de PC, een konstant zoemend geluid door de Iiyama-luidsprekers...

• omemar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

omemar

zingt voor GoT!

Mensen, kanker niet zo!*D

IIyama is een prima toko, net met ze gebeld en er wordt op dit moment omgeruild voor de 451 met modificatie. Is het dan nog niet goed dan hebben we reden tot ècht klagen! Ik krijg binnenkort m''n derde en drie maal is...>:)

Asus M4A78-VM, AthlonIIX3-425, 4Gb DDR2, WDC5000AAKS

• BC3 Victim
[quote]Op maandag 30 april 2001 22:28 schreef Reaper® het volgende:
Ben ik trouwens de enigste hier waarvan het beeld aan 1 kant(rechts)een beetje wazig is.

Nee, dat ben je zeker niet. Ik heb mijn eerste 451 begin januari na 6 dagen omgeruild, omdat ik het beeld aan de rechterzijde aanmerkelijk minder scherp vond. Ik zag dit met name bij Girotel. Bij de overzichten heb je tekst van links naar rechts en aan de rechterzijde waren de letters veel minder zwart.
De volgende monitor was wel beter, maar heeft aan de linkerzijde wat meer moeite met de scherpte, met name links onderaan bij de startbutton.
Ik dacht dat ik gewoon een TE kritische gebruiker was, maar gezien alle postings hier valt dat dus wel mee.
Overigens heb ik geen last van gele vlakjes links onder of kromme vensters zoals ook hier genoemd.
Tenslotte voor de volledigheid: mijn grafische kaart is een Geforce II mx van Daytona.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou net weer met Iiyama gebeld.
Ze gaan nu bij Iiyama een monitor voor me klaarmaken. Wordt daar helemaal ingeregeld en gecontroleerd. Ze halen op die manier alles uit de monitor en de geometrie moet dan ook goed staan.
Als deze ook niet goed zou zijn dan kon ik overgaan tot een geld terug aktie.
Ik wacht af.

• Flexx

Flexx

This side up

Op dinsdag 01 mei 2001 14:56 schreef omemar het volgende:
Mensen, kanker niet zo!*D

IIyama is een prima toko, net met ze gebeld en er wordt op dit moment omgeruild voor de 451 met modificatie.
Als Iiyama echt zo goed was had je net niet met ze hoeven bellen.

Verwijderd

Vandaag geen tijd gehad om te bellen :(,maar wel via E-mail dezelfde oplossing aangedragen die ze Rico hebben belooft.
Dus nog 1x een nieuwe gemodificeerde monitor met extra eindcontrole op de beschreven problemen.Dan nog niet goed,geld terug en over op een ander merk.
Laten we hopen dat Iiyama haar best doet,want ik heb geen flauw idee wat voor ander merk ik zou moeten nemen.In ieder geval geen LG Samsung e.d.,Sony hoor je ook al klachten over en Eizo is lelijk en duur.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou Reaper ik ben benieuwd.
En anders nemen we toch een Philips :)
Maar ik hoop nu ook dat ik nu een echt goede krijg.
Is als het ware een laatste stohalm waar je je aanvast klampt.

• wezep
  • Laatst online: 12-06 21:15
Vanmorgen m''n nieuwe monitor gekregen: nou geef m''n oude maar weer terug. Wat is deze onscherp zeg: alles is dubbel. Heel irretant. Het probleem van de hoeken is wel opgelost, maar dat was helemaal niet zo vervelend.
Morgen maar weer even bellen: ik geef ze nog 1 kans en dan wil ik ook m''n geld terug.

Verwijderd

Ik heb niets te zeggen ik wou er gewoon even 365 van maken :9

Verwijderd

Rico wat is die Philips fuckin'' ugly zeg :X
maar ja,gaat uiteindelijk toch om het beeldkwaliteit he.
Maar ik hoop wel dat het goedkomt met de VMP451

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik kijk nooit naar het model alleen naar het scherm zelf.
Vind de 451 pro ook niet mooi om te zien.
Beetje te rond. En de Philips ziet er van voren niet gek uit hoor...en dan moet je de kwaliteit van het scherm zelf eens zien. Erg mooi.
Maar ik hoop nu ook maar dat het goed komt met de 451 dat scheelt me weer een hoop werk.

• Hagar

Hagar

Diabootic

Dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hagdriver/monitor2.gif

Is waar ik steeds naar zit te kijken:(
het gaat dus om die rand aan de rechterkant van het scherm. (ff met fotosoep bewerkt)
Maar dat is niet de enige plek waar je d''r last van hebt!!! Dit geldt voor alle objecten die op het scherm verschijnen, hoezo dubbelzinnig.
Iedere letter die op mijn beeld verschijnt is dubbel

AND IT''S MAKING ME :(

Ik had al het een en ander gelezen maar ik weet niet zeker of deze in het rijtje met problemen thuishoort?

Dus als iemand dit kan bevestigen kan ik ook gaan mailen en bellen.

Nu ook zonder stropdas

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 17:09

dollarman

Travel is my game

Ik werk zelf bij Paradigit en heb ook een 19" Iiyama :(. Heb zelf ook af en toe die problemen. Gelukkig niet te vaak maar wel irritant. We hebben nu ook het nieuwe 22" model met de mooie kast zoals de 19". Niet zo''n grote lompe kast als de oude en 2 vga aansluitingen.

Ik ga gewoon m''n monitor terugsturen naar Iiyama en als ik dan een nieuwe krijg laat ik deze in doos en breng hem dus nieuw terug. Dan kunnen wij de nieuwe in de winkel gewoon weer verkopen. Dan betaal ik wel een paar honderd gulden extra maar heb ik wel een heel vette 22" die hopelijk geen problemen heeft.

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

Verwijderd

Ik wacht al meer da neen week op een telefoontje.

Ik wacht tot donderdag.
Dan beli k zelf.

Verwijderd

Nou, ze zullen mij deze week bellen om mijn monitor voor het eerst om te ruilen. Ze hebben vandaag al niet gebelt. Ik bel zelf onderdag ochtend. Ik hoop dat het goed komt, want deze monitor is ontwerkbaar. Normaal gaat het wel redelijk (je ziet alleen del etters trillen op ongeveer 10 cm ).
Maar vaak is het ook op werk afstand. en dan is het vet irriant. En de instellingen worden ook steeeeds vaker vergeten. En over die hoeke nwil ik helemaal niet praten. Dat wordt ook steeds erger :(.

maar arnould heeft me beloofd dat hij het zou regelen dus ik hoop heel hard.....

Verwijderd

Ik heb ook deze monitor, maar buiten dat heel af en toe(2X per dag) die hoekjes even van kleur veranderen (ong 5 sec) heb ik geen problemen.

Ik heb hem in duitsland gekocht, ik weet niet of dat iets uitmaakt, maar ik ben tot nu toe zeer tevreden. Ik heb hem nu ongeveer 2 tot 3 maanden.

Hopelijk blijft dit zo! want ik vond het toch wel veel geld....

Verwijderd

hey jongens, ik wilde ook die VMP 451 halen, maar jullie laten twijfelen :), als ik dus een andere monitor wil halen, naar welke moet ik dan gaan kijken, wel gelijk of beter dan die Iiyama natuurlijk he!

graag merk en type....

• Mastakilla
  • Laatst online: 12-08 00:35
Op dinsdag 01 mei 2001 23:36 schreef Hagar het volgende:
Dit:

[afbeelding]

Is waar ik steeds naar zit te kijken:(
het gaat dus om die rand aan de rechterkant van het scherm. (ff met fotosoep bewerkt)
Maar dat is niet de enige plek waar je d''r last van hebt!!! Dit geldt voor alle objecten die op het scherm verschijnen, hoezo dubbelzinnig.
Iedere letter die op mijn beeld verschijnt is dubbel

AND IT''S MAKING ME :(

Ik had al het een en ander gelezen maar ik weet niet zeker of deze in het rijtje met problemen thuishoort?

Dus als iemand dit kan bevestigen kan ik ook gaan mailen en bellen.
ik had geen zin om hier heel de topic te gaan lezen (ik heb die monitor namelijk niet)maar dit viel mij ff op...

ik ken dit namelijk

maar niet met een Illyama maar met een Dell 19 en nog straffer, met nog veel meer monitors ook

in het eerste geval kwam het door een kastje om 1 monitor op meerdere pc''s aan te sluiten
dit was nogthans niet bij alle kastjes en ook niet bij alle monitors (ik had op een bedrijf stage gelopen waar ze die kastjes hadden)

in het tweede geval kwam het door zo''n kastje waarmee je meerdere monitors op 1 computer kon aansluiten
dit viel mij plots zeer hard op in Fnac antwerpen (valt er waarschijnlijk nu nog te bewonderen :) )

in beide gevallen zag het er exact hetzelfde uit als die screenshot!

ik weet niet of dit iets kan helpen, maar waarschijnlijk zit het mankement van al zo''n tpyes kastjes ook in jullie monitor (één of andere storing ergens ofzo)

Verwijderd

had de hoop dat ze vandaag zouden bellen maar weer niets...
heb de klacht al begin januari neergelegd geloof ik daarvoor 3 maal een andere 451 gehad ( allemaal niet goed )
zitten er nog meer mensen lang te wachten ???
ga morgen maar weer eens bellen...

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:10
Na veel dubben besloten om dus maar geen IIyama Pro 451 te kopen. Maar welke dan wel? Komen deze klachten dan niet voor bij de MA901U Vision Master Pro452? Het lijkt erop alsof de beeldbuis dezelfde is (19" Diamondtron NF) maar dan met wat mindere specificaties (refreshrate etc.) en dus ook wat goedkoper. Iemand ervaring mee?

Verwijderd

yo ik heb een mailtje gestuurd en ze zeggen dat ik op de wachtlijsty sta wedden dat ik over een half jaar niets hoor.......zucht over 2 weken ga ik maar terug naar MEMO computers en het daar maar uitvechten

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 23:18 schreef Rico het volgende:
Iiyama heeft helemaal afgedaan voor mij. En voor iedereen die dit allemaal leest. Koop alsjeblieft geen Iiyama monitor meer. Ze leveren tegenwoordig dus echt brakke kwaliteit. Ze draaien nog op hun oude goede naam maar dat zal snel over zijn.
Rico je valt in herhaling jongen, we weten nu wel dat jij met iiyama gaat bellen en er geen een meer wil hebben. Post eens iets origineels of post niets.

Als je deze topic volgt zie je dat er heus niet zoveel mensen zijn met deze klachten. Het zijn steeds dezelfde die posten. Natuurlijk moeten de klachten worden verholpen maar daar wordt toch aan gewerkt? In het bedrijfsleven heeft iiyama nog steeds een goede naam en een zeikerd zoals jij kunnen ze best missen. Als je een probleem hebt wordt het heus wel opgelost en de service is prima.
Dat moest ik even kwijt.

Verwijderd

Slimmie:

Hoe bedoel je zeikerds?
je zal maarzelf 1400 piek voor een monitor uitgegeven hebben en hij is na 2x ruilen nog steeds niet goed?
Dan ga je idd wel ongeduldig worden.

En JA ik heb ook problemen met mijn iiyama 19 inch. En volgens Arnould van de TD zijn er heel veel mensen die er problemen mee hebben.

Over de service van iiyama kan ik wel positief zijn. Ze doen er wel genoeg aan om op korte termijn de problemen op te lossen.

I kdenk dat de lange termijn oplossing is gewoon de vmp 451 uit productie te nemen, of een het ontwerp verbeteren cq duurdere electronica gaan gebruiken.

• Flexx

Flexx

This side up

eerste indruk van de geruilde monitor is goed.

De courier die hem kwam brengen vertelde mij dat alle A902MT''s geruild gaan worden omdat in allemaal dezelfde fout zit. Dus ook als je het niet heb, is de kans groot dat het nog komt.

Verwijderd

Mooi :)
Ik kan niet wachten. Ik bel morgen zelf nog maar weer :P

jippie. eindelijk straks een goede monitor :)

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

He slimmie heb je ook een Iiyama VMP451? Nee zeker want dan had je wel anders gereageerd.
Over de service zal ik geen verkeerd woord zeggen, maar maanden op een goede monitor wachten is niet leuk.
Elke keer maar bellen en mailen en dan een andere monitor krijgen die weer niet goed is stemt je niet vrolijk. Ze hebben nu gevraagd of ze een monitor voor me mochten afregelen en die opsturen. Als die nog niet goed zou zijn mag ik mijn geld terug. Gaven ze me zelfs groot gelijk in.
Die jongens bij de TD van Iiyama kunnen er niks aan doen. Die doen juist hun best om het op te lossen.
Alleen na een half jaar en 1500,- armer wil ik wel graag een monitor waar ik normaal naar kan kijken.
En van personen als mij worden ze alleen maar wijzer. Doordat mensen klagen komen ze ook achter de problemen van een bepaald type monitor.
Maar doe me een lol en koop mijn VMP451 over voor 1500,- dan mag jij je er verder mee vermaken en koop ik iets anders.
Maar je mag hier dan niks posten en je moet dan wel tevreden zijn. |:(

• BC3 Victim
Nephilium ik ben met je eens dat het opgelost moet worden en daar wordt aan gewerkt volgens mij. Maar het ging mij er even om dat Rico al een aantal keer gepost heeft dat hij wel eens zou gaan bellen en nooit meer iiyama wil. Werd een beetje eentonig. That''s all :*

• BC3 Victim
Rico tuurlijk mag je klagen als er iets niet goed is, daar ging het niet om. Laat je het ook weten als je nieuwe wél goed is? Ik ben benieuwd.

• BC3 Victim
IIyama was een goed merk.

Ze maken nu ook BUD-get monitoren ( MA901U) die heb ik nu dus :?

En ik heb niet eens zin om m naar die prutsers van TELEPLAN te brengen !!!!!

ik neem die BUGS zoals verlopen van beeld in de instellingen en de rare kleuren van tijd tot tijd maar op de koop toe.

Ik heb hiervoor 4 jaar een 15" DAEWOO gehad, nooit problemen mee gehad ( tot ie een keer uit mn hander knikkerde :)

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 15:19 schreef ziko het volgende:

Toch heb ik van alle nieuwe modellen van pijama alleen van dit type problemen gehoord:?

ik neem die BUGS zoals verlopen van beeld in de instellingen en de rare kleuren van tijd tot tijd maar op de koop toe.

Ik heb hiervoor 4 jaar een 15" DAEWOO gehad, nooit problemen mee gehad ( tot ie een keer uit mn hander knikkerde :)
Toch heb ik van alle nieuwe modellen die pijama de laatste tijd heeft uitgebracht alleen van problemen van deze VMP451 gehoord :?

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 15:19 schreef ziko het volgende:

Die Pro 452 heb ik dus ook, vindt ''m niet echt scherp en idd kleurverloop in de hoeken. Toch was ie bijna 1200,- :(

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik laat jullie zeker weten hoe de nieuwe monitor bevalt.
Probeer juist elke keer te posten hoe alles verloopt. Kunnen anderen hun voordeel uit doen.

Verwijderd

heb thuis de B-) pro 450 B-) en die is echt perfect

oma

• BC3 Victim
Yo,

heb ik weer.. word ik gebeld door Iiyama "jij hebt je monitor in germany gekocht, dan moet jij daar ook maar de garantie zaken regelen".
Ik daht Iiyama = Iiyama, blijkbaar niet.
ik krijg steeds minder zin om die monitor te houden :'(

Helaas, maar ik ga het in het buitenland proberen, misschien hebben ze daar wel al iets dat ze er aan kunnen doen.

Ik laat het weten

Luc

• BC3 Victim
Ben ik even blij dit topic gelezen te hebben voordat ik m''n nieuw systeempje ga kopen. Wilde eerst een Iiyama VMP 451 nemen, maar het wordt nu toch een LG 915FT+!!!

En dan maar hopen dat die het wel goed doet ;)

• Flexx

Flexx

This side up

Damn, ook de geruilde monitor doet gaar.

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 15:24 schreef rob van den broek het volgende:

[..]

Die Pro 452 heb ik dus ook, vindt ''m niet echt scherp en idd kleurverloop in de hoeken. Toch was ie bijna 1200,- :(
Ik heb dus ook de Pro 452 is superscherp en geen last van verkleuringen maar krijg wel branderige ogen hij staat in 1152 bij 864 @100 Hz. :'(

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 17:18 schreef Flexx het volgende:
wat doet ie dan?

• twiekert
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op woensdag 02 mei 2001 17:18 schreef Flexx het volgende:
yep bij mij dus ook. nog steeds niet goed onthouden van beeld instellingen.
voor de rest is het een superstrak beeldje. 8-)

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op dinsdag 01 mei 2001 23:53 schreef Mastakilla het volgende:

ik had geen zin om hier heel de topic te gaan lezen (ik heb die monitor namelijk niet)maar dit viel mij ff op...

ik ken dit namelijk

maar niet met een Illyama maar met een Dell 19 en nog straffer, met nog veel meer monitors ook

in het eerste geval kwam het door een kastje om 1 monitor op meerdere pc''s aan te sluiten
dit was nogthans niet bij alle kastjes en ook niet bij alle monitors (ik had op een bedrijf stage gelopen waar ze die kastjes hadden)

in het tweede geval kwam het door zo''n kastje waarmee je meerdere monitors op 1 computer kon aansluiten
dit viel mij plots zeer hard op in Fnac antwerpen (valt er waarschijnlijk nu nog te bewonderen :) )

in beide gevallen zag het er exact hetzelfde uit als die screenshot!

ik weet niet of dit iets kan helpen, maar waarschijnlijk zit het mankement van al zo''n tpyes kastjes ook in jullie monitor (één of andere storing ergens ofzo)
Dus in feite zou het komen door de dubbele aansluitings mogelijkheid in de voet van de monitor. 2 PC''s op 1 Monitor.
Da''s leuk maar dat ga ik niet aanpassen.

Bellen dus, eerst Norrod maar eens proberen.

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Goh,Ik heb er ineens nog een probleem bij....trillende lettertjes.
+ verschillende instellingen met opstarten
+ wazig rechts.

Iiyama neem contact op en rap aub !!! >:)

Verwijderd

Bah Geen grapjes over trillende lettertjes :)

/me heeft volgens mij echt het meste last van trillende lettertjes. Het lijkt net of regeringsmennekes een storingssignaal uitzenden :)

• Hagar

Hagar

Diabootic

Ha, na mijn vorige post dacht ik ineens dat ik ook de andere video-ingang kon gaan gebruiken. Ik heb nou geen randjes meer.

Maar wel een blauw scherm nadat ik B&W afsluit:(

Nu ook zonder stropdas

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.