C:\Windows\Web\wvleft.bmp
%Windir%\Web\wvleft.bmp bestaat bij mij niet, beter nog, er staat helemaal niets in die map...
Ook al zit Dos niet meer echt in Windows, blijft het handig om dingen te weten...
[ MENU ]
menuitem=WIN, Windows 98 (CDROM speler drivers NIET laden)
menudefault=WIN,5
menuitem=DOS, MSDOS 7.10 (CDROM speler drivers laden)
menuitem=INTERLINK, PC-LINK (CDROM speler en INTERLINK drivers laden)
menuitem=NIETS, KAAL (Niets laden maar naar de DOS Prompt)
menucolor=7,0
[BASIS]
DEVICE=D:\WIN98\HIMEM.SYS /TESTMEM: OFF
DOS=HIGH,UMB
FILES=40
BUFFERSHIGH=46,8
LASTDRIVEHIGH=N
FCBSHIGH=4,0
[WIN]
INCLUDE=basis
rem DEVICEHIGH=D:\WIN98\EMM386.EXE
rem *** I don''t recommend using emm386.exe though it could recover more memory at dos prompt but it do cause some instability and caused few crashes ***
rem DEVICEHIGH=d:\WIN98\IFSHLP.SYS
rem DEVICEHIGH=d:\WIN98\DBLBUFF.SYS
rem *** not really needed *** DEVICEHIGH=D:\WIN98\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
rem *** not really needed *** Country=031,850,D:\WIN98\COMMAND\country.sys
[DOS]
INCLUDE=basis
DEVICEHIGH=D:\WIN98\EMM386.EXE RAM
DEVICEHIGH /L:1,21008 =C:\UTIL.DOS\cdrom\Actcd.sys /D:MSCD001
SHELL=C:\COMMAND.COM C:\ /E:256 /p
[INTERLINK]
INCLUDE=BASIS
DEVICEHIGH=D:\WIN98\EMM386.EXE RAM
DEVICEHIGH /L:1,21008 =C:\UTIL.DOS\cdrom\Actcd.sys /D:MSCD001
DEVICEHIGH=C:\UTIL.DOS\dosplus\Interlnk.exe /noprinter /drives=6
SHELL=C:\COMMAND.COM C:\ /E:256 /p
[NIETS]
rem Echt niets laden...
[COMMON]
rem END of Config
Ah, toen werd je Tweakgraad nog gemeten in Kb en niet in Celcius (als je 1Kb meer vrij had in Dos)...
Ik ben overigens begonnen met CP/M->MSDOS met parallel daaraan de Commodore Vic20>64>Amiga / ZX80/81 Spectrum - toen moest je nog meerdere computers hebben voor zakelijk en games...
Misschien dat er in de toekomst iets vergelijkbaars als de Dosprompt in de Bios geflasht zit...
Multitasking DOS was/is er overigens wel, Novell Netware DOS...
Naar mijn mening zijn de problemen met M$ begonnen na MS-DOS v5 toen ze teveel tools/utils/hdd compression etc overnamen van daarvoor concurrerende bedrijven...
Een hoop dingen tegenwoordig moeten nog steeds onder RealDos gebeuren (Bios Mobo/Videokaart/Raidkaart flashen, Partitioneren, Multiboot configureren, Bootrecord editing etc. dat zie ik zo snel niet veranderen...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen