rCk schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:11:
Hmmm, ik twijfel enorm dit jaar.
Ik zeg het hele jaar al: Dit jaar komt die 18PM er, na 3 jaar mag het wel weer.
Nu ik deze ontwikkelingen zie en de geruchten zie over de volgende "gen".
De zwarte is ook wel gaaf, of de burgundy, heeft ook wel iets.
Momenteel heb ik nog een 15PM en die bevalt eigenlijk grotendeels goed, het enige wat ik merk is dat de telefoon met vlagen sneller warm wordt, daarmee dan gaat laggen.
Dit gebeurd met name met de combinatie: Wireless Carplay, Spotify, navigeren via GM of AK en wireless charging in de auto.
Op vakantie met temperaturen +25 graden in Augustus vaak problemen hiermee gehad dat de telefoon: snel leeg ging, scherm minder licht werd, zelfs zonder al die activiteiten hierboven.
De batterijconditie is 86% en daarbij merk ik wel dat ik hem wat vaker moet opladen, maar ik zit zoveel in de auto dat ik toch eigenlijk nooit leeg raak.
De 15PM zal misschien 500-600 opbrengen nog, dus zou het zo'n 1000-1100 EUR bijbetalen worden. En dat voor een upgrade die leuk is (met name de (front)camera, cameraknop, batterij en het scherm wat iets groter is), maar het is eigenlijk ook nog wel prima om hem een jaartje langer te houden.....
Ik vermoed dat meerderen met een 15P(M) wel met dit dilemma zitten.
Mijn vrouw heeft een 17P en die is toch wel erg tevreden hierover, dus het blijft wel ergens kriebelen....