Donstil schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:04:
[...]
Deels, alle pigmenten gemengd met verf dan krijg je vaak een donkere tint die als zwart wordt aangeduid maar natuurkundig is zwart geen kleur vanwege het ontbreken van licht, en dat is zover ik weet de officiële uitleg.
Helemaal correct. Ik ging vanuit de pigment kleur gedachte uit. Natuurkundig is het inderdaad andersom. Smaken verschillen gelukkig, de een wil juist een zwarte iPhone, de andere een witte.
Zwarte iPhones zijn meestal niet aan mij besteed. Om de een of andere reden vind ik de witte meer clean. Ooit een 3G in het zwart gehad en een 5S in Slate grey? Daarna vooral witte iPhones zoals de 6S, X, 14 Pro. Uitschieters waren de 12 Pro in Pacific blue en de 15 Pro naturel (die laatste had ik nogal snel spijt van ivm teveel grijs naar mijn smaak). Nu een Air Cloud white. Dat is toch meer mijn kleur.

Mocht er volgend jaar (verwacht het niet dit event) een air 2 komen met voldoende verbeteringen dan komt er waarschijnlijk gewoon weer een witte
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay