[AppleEvent] Surprise and shine – 9 september 2026 19:00

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

Psycho_Mantis schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:53:
[...]

[...]

Plex heeft wel wat moeite met media zonder transcoden soms. Maar zal wel eraan liggen dat het slecht geoptimaliseerd is.
Ik weet wel dat er apps zijn die het beter kunnen. Maar weiger per maand voor een app te betalen.
Ah dat zal de app zijn idd, infuse doet dat prima 💪🏽

I wake up in the morning and I piss excellence

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:05:
[...]

Hier zit ik ook een beetje mee.... Ik heb totaal geen usercase voor een Fold. Stel dat ik er toch 5% plezier van heb, moet ik 95% van de tijd met een te dik en zwaar device rondlopen. Maar tóch ben ik heel benieuwd of het als je hem hebt niet vanzelf één grote usercase zal worden. Misschien maar gewoon bestellen en na een week terug sturen als het niets is, maar dat vind ik weer lullig voor iemand die hem wél 100% wil hebben en daardoor op een langere wachttijd komt....
If i asked the people what they wanted they would have said faster horses

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 21:18:
Benieuwd naar de Ultra. Denk wel jammer van missende zoomcam, als geruchten kloppen.
wat betreft geruchten lees ik ook; geen Magsafe, geen FaceID en e-sim only (die laatste boeit niemand gok ik :+ )

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Geen MagSafe zou ik wel heel irritant vinden. Maar zeiden ze van de Air ook in de geruchten molen en bleek ook niet zo te zijn, dus we houden hoop!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:03
DNN!S schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:05:
[...]

Hier zit ik ook een beetje mee....
Hier heb ik ook altijd langs van, dat FOMO. Vorig jaar de Air nog gekocht 'omdat het zo anders was' na twee dagen spijt en teruggestuurd. Dat ga ik dit jaar niet doen.
Gisteren ben ik bij de MediaMarkt geweest en heb de Fold 8 vast gehouden. Toen kwam ik wel van dat FOMO gevoel af. Ik vind het eigenlijk helemaal geen handig formaat.

Maar goed, ik ken mezelf...

• Donstil
  • Niet online

Donstil

MartijnMartijn schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:07:
[...]

Hier heb ik ook altijd langs van, dat FOMO. Vorig jaar de Air nog gekocht 'omdat het zo anders was' na twee dagen spijt en teruggestuurd. Dat ga ik dit jaar niet doen.
Gisteren ben ik bij de MediaMarkt geweest en heb de Fold 8 vast gehouden. Toen kwam ik wel van dat FOMO gevoel af. Ik vind het eigenlijk helemaal geen handig formaat.

Ik heb op Schiphol even met de Fold 8 staan spelen, los van dat het os nog helemaal niet klaar leek voor de nieuwe aspect ratio vond ik de rest wel overtuigend eigenlijk.

• Erdebee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:13
Over 1 of 2 jaar als de volgende editie er van uit komt, zal je zien hoeveel mankementen de 1e heeft. Geen face ID, geen telefoto lens... ik skip hem helaas om die redenen en wacht de IPhone XX of de 2e editie van de fold af.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
[...]

Herkenbaar maar ook weer niet. Hier de air nog vrolijk in gebruik. Bij de Air mis ik wel de 0.5 ultra wide camera. Telezoom niet echt. Lidar gek genoeg wel ivm scherp stellen in het donker langzamer is zonder lidar.

De Fold 8 heb ik vast gehad op Schiphol afgelopen weekend. Maar het is hem niet voor mij. Te dik dichtgeklapt. Open geklapt ziet het er mooi uit maar die vouw en de gevoeligheid van het scherm is niet aan mij besteed. Ik ben zeer nieuwsgierig naar de IPhone Ultra durability. Vermoed dat er zeer veel ultra gebruikers gebruik moeten gaan maken van AppleCare. Alleen al het plastic scherm is al zo kras gevoelig bij de Fold..

Geen idee trouwens hoe dit bij Samsung is geregeld met garantie. (Is daar een soort AppleCare)?

Nee, dit jaar trekt me de “HomePad” en de mogelijke ceramic Apple Watch het meeste. Begin volgend jaar waarschijnlijk de Air 2. Mits er genoeg verbeteringen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 28-08-2026 09:47 . Reden: Aanvulling ]

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
_Bailey_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:44:
[...]

wat betreft geruchten lees ik ook; geen Magsafe, geen FaceID en e-sim only (die laatste boeit niemand gok ik :+ )
Als er geen FaceID in zit neem ik aan dat Apple de touchID zodanig heeft geplaatst dat het wel vanzelf gaat. Esim boeie, maar geen MagSafe zou voor mij sowieso een showstopper zijn. Kabels in een gat klikken is zooo 2020….

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Dat er geen face-id in zit vind ik nog wel goed te verkopen, je wilt immers niet je toestel steeds moeten draaien in opengeklapte modus en voor 2x face-id is waarschijnlijk geen ruimte.

Magsafe is wat anders. De Google Fold 10/11 hebben dat ook gewoon. Liever iets dikker en wel MagSafe wat mij betreft.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:29
Die foldable laat ik sowieso wel even aan me voorbijgaan wanneer die komt. Mijn vrouw heeft destijds de Fold6 van Samsung gekocht, maar buiten dat het grote scherm heel fijn is wordt er teveel ingeleverd op andere prestaties. Camera is beroerd (in iedergeval een hele grote stap terug) en ook andere dingen lopen niet zo lekker als op haar oude telefoon. Ik verwacht niet dat Apple dit in één keer bij hun eerste foldable release gaat overtreffen. Ik houd het wel bij mijn iPhone icm iPad mini.

Waar ik wel enthousiast over hoop te worden zijn de nieuwe Apple Watches, want de mijne is na een paar jaar echt wel een keer aan vervanging toe (batterij op 70% begin je wel te merken...)

Life is what happens while you're busy making other plans

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:21
TheKerremenke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:45:
[...]

Geen idee trouwens hoe dit bij Samsung is geregeld met garantie. (Is daar een soort AppleCare)?
Yep Samsung Care. Heb net een Fold 8 en dit afgesloten, daar ik deze caseless will gebruiken. Voor 2 jaar ongeveer 200 euro.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Ik zit in shuttle bus en toevallig achter deze Fold gebruiker. Ik hoop dat ze dit wel opgelost hebben, geen idee welk model dit is maar dit ziet er niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-DdpO59Ai-HSBXGFq25Hs3-NdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McaJ95ilABUfKFNpa9e8pdjb.jpg?f=fotoalbum_large

• SE USER
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:55
Wat me opvalt, ik ben nu al een week of zo filmpjes aan het bekijken van verschillende foldable phones en als ik dan toevallig terug een filmpje of zelfs een afbeelding zie van een gewone recente niet vouwbare telefoon, merk ik dat die "gewone" telefoons ouderwets beginnen te lijken in vergelijk met die vouwbare. Nu dat ik dat zo merk, denk ik echt dat dit zich echt wel zal doorzetten naar alle telefoons. Dus het verbaast mij echt niks dat Apple nu met een vouwbare telefoon komt.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:56
Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:37:
Ik zit in shuttle bus en toevallig achter deze Fold gebruiker. Ik hoop dat ze dit wel opgelost hebben, geen idee welk model dit is maar dit ziet er niet uit.

[Afbeelding]
Wat ziet er niet uit dan?, behalve dat het een klein filmpje is(en reacties scherm ver omhoog effe staat).

• TheKerremenke
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:49:
[...]

Wat ziet er niet uit dan?, behalve dat het een klein filmpje is(en reacties scherm ver omhoog effe staat).
Die hele verticale streep in het midden van het scherm. De vouwstreep

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:51
[...]

Dat midden verticaal. Dat ziet er toch echt niet uit.

• _Bailey_
  • Niet online
Op mijn Fold 8 zie je de crease niet als het beeldscherm aanstaat.

Had daar eerst ook bedenkingen bij.

• Carlos0_0
SE USER schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:49:
Wat me opvalt, ik ben nu al een week of zo filmpjes aan het bekijken van verschillende foldable phones en als ik dan toevallig terug een filmpje of zelfs een afbeelding zie van een gewone recente niet vouwbare telefoon, merk ik dat die "gewone" telefoons ouderwets beginnen te lijken in vergelijk met die vouwbare. Nu dat ik dat zo merk, denk ik echt dat dit zich echt wel zal doorzetten naar alle telefoons. Dus het verbaast mij echt niks dat Apple nu met een vouwbare telefoon komt.
Maar hoezo ouderwets dan?, ik zie echt weinig toevoeging in een vouwbare.
Het is eens leuk met email ofzo checken, je wat beter je werk e-mail ofzo ziet.
Maar ik ben al niet eens echt een multi tasker, heb dat op de iPad ook uit gezet.
Ik houd ook niet van die pop out windows van filmpjes etc(gewoon full screen klaar), als je dat wel graag doet kan het wel handig zijn.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:39
_Bailey_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:52:

Je zegt het zelf, fold 8. Die is net uit. De vouw komt vanzelf wel. Ik heb zelf de fold 7 gehad en ik gebruikte hem echt te weinig in open stand en vond hem te zwaar en bulky. Na kleine 10 maanden toch maar weggedaan en een Air gekocht. Fomo voor een iphone Fold zit er dus alles behalve.

• Carlos0_0
TheKerremenke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:51:
[...]

Die hele verticale streep in het midden van het scherm. De vouwstreep
Dat was mij niet eens opgevallen, had er schijnbaar niet goed naar gekeken ;).

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:53

Dit onderstreep ik. De crease is alleen een probleem voor mensen die nog nooit een foldable hebben gehad. De crease is bij mij ook te zien met scherm uit en onder bepaalde kijkhoeken ook met scherm aan.

Maar je voelt het totaal niet, denk dat het komt door de titanium ruggengraat. Het is wel zo dat je voor laten we zeggen 2500 euro andere verwachtingen mag hebben dan van de Fold 8 die zonder korting 1999 euro kost. Ik denk wel dat Apple wat extra zal doen om de crease zo onzichtbaar mogelijk te houden. Maar als je gaat vouwen, krijg je een vouw. Simple as that.

• TheKerremenke
  • Nu online
Op mijn Fold 8 zie je de crease nog niet als het beeldscherm aanstaat.

Heb het even aangepast voor je. :X

• Donstil
  • Niet online

Donstil

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-U6EOBXmKS6vUCafdGSfHGSPi4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pT0H8qJtMQyhVVrICWLx2Xj1.jpg?f=fotoalbum_large

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heerlijk die discussie over een vouwbare iPhone.

Zullen we afspreken dat we dit topic over 5 jaar weer eens nalezen? :)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• TheKerremenke
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:15:
Heerlijk die discussie over een vouwbare iPhone.

Zullen we afspreken dat we dit topic over 5 jaar weer eens nalezen? :)
Heerlijke slow chat over van alles. Lekker toch. d:)b
Niemand interesse in de HomePad? (Of hoe die dan heet?)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Dennisweb schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:10:
[...]

Dit onderstreep ik. De crease is alleen een probleem voor mensen die nog nooit een foldable hebben gehad. De crease is bij mij ook te zien met scherm uit en onder bepaalde kijkhoeken ook met scherm aan.
En voor mij, ik heb een Fold 1 gehad en langdurig een Fold 6 mogen gebruiken.
Vooral het voelen vond ik irritant, elke keer als ik door die deuk ging gaf dat toch een goedkoop gevoel op een of andere manier.

Bij de fold 1 kon ik dat opzich nog wel accepteren (android niet, dus weg gedaan uiteindelijk), want toen was het echt super nieuwe tech. Bij de Fold 6 niet meer. De Fold 8 op Schiphol zal misschien wat vaker dicht gevouwen worden dan gemiddeld maar ook daar begon hij al behoorlijk te komen, ik heb wel eens die Oppo gezien "zonder" en die deed dat wel een heel stuk beter.

Ik hoop daarom dat Apple meer richtin de scharnier van Oppo zit dan de scharnier van Samsung.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

TheKerremenke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:16:
[...]

Heerlijke slow chat over van alles. Lekker toch. d:)b
Niemand interesse in de HomePad? (Of hoe die dan heet?)
Daar heb ik dan weer helemaal niets mee, ik heb wel wat HomePods en HomePods Mini staan maar kan mij nu eigenlijk geen plek bedenken in huis waar de HomePad niet zou misstaan en ook nog een nuttige is.

• _Bailey_
  • Niet online
Het verschil in de foldable phone van Samsung en Apple is dat Samsung er al 8 versies op heeft zitten. Voor Apple uiteraard de allereerste.

Maar goed, Apple heeft een goed track record wat betreft 1ste gen devices

overigens; @Donstil bereid je voor op je iPhone Fold wat betreft gebruik tov een slab phone. Nadat je die een paar dagen gebruik hebt en je weer terug gaat naar een slab iPhone heb je echt het idee dat je 1 of andere lange afstandsbediening in je hand hebt.

Elke keer als ik mijn iPhone Air er weer bij pak, moet ik haast lachen....voelt echt als een afstandsbediening

[ Voor 46% gewijzigd door _Bailey_ op 28-08-2026 12:23 ]

• TheKerremenke
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:19:
[...]

Daar heb ik dan weer helemaal niets mee, ik heb wel wat HomePods en HomePods Mini staan maar kan mij nu eigenlijk geen plek bedenken in huis waar de HomePad niet zou misstaan en ook nog een nuttige is.
Herkenbaar. Heb zelf de HomePods bij de tv staan. (Helaas ivm verbouwing en onze nieuwe poes geen hifi set voorlopig). Daarnaast een aantal HomePod mini’s verdeeld door de woning. Voldoen prima.

Maar ben nieuwsgierig wat voor een device het is. Heeft het toegevoegde waarde voor mij? Is het nuttig? Waar of hoe zou ik hem willen gebruiken. Allemaal aan Apple om mij (en anderen) in te overtuigen. Daarom ben ik nieuwsgierig ernaar.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

_Bailey_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:20:
Het verschil in de foldable phone van Samsung en Apple is dat Samsung er al 8 versies op heeft zitten. Voor Apple uiteraard de allereerste.

Ja dat is waar maar het verschil is vooral dat Samsung dingen de markt op gooit als ze eigenlijk nog niet klaar zijn voor de massa en de gebruikers dat dan laat beta testen. Apple doet die ontwikkeling ook maar dan in huis en niet publiekelijk.

Ik vond de Fold 8 verder wel overtuigend overigens, voelt wel als een perfecte maat die paspoort aspect ratio.
overigens; @Donstil bereid je voor op je iPhone Fold wat betreft gebruik tov een slab phone. Nadat je die een paar dagen gebruik hebt en je weer terug gaat naar een slab iPhone heb je echt het idee dat je 1 of andere lange afstandsbediening in je hand hebt.

Elke keer als ik mijn iPhone Air er weer bij pak, moet ik haast lachen....voelt echt als een afstandsbediening
Haha klinkt goed!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:21
_Bailey_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:20:

Apple heeft goed kunnen kijken hoe de concurrenten het doen, en daar van kunnen leren, dus het product zal echt niet slecht zijn, maar Apple is ook eigenwijs genoeg om ergens iets te proberen en als dat niet werkt het weer net zo hard te laten vallen als jammer dan.

Ik zou in ieder geval zorgen dat als je er een koopt, dat je goede garantie hebt, mocht het mis gaan dat je niet even een vlucht naar de VS moet pakken om je garantie te verhalen.

Daarnaast zou ik zeker even in de Apple Store het apparaat vasthouden en voelen, de prijs zal zodanig zijn dat als het tegenvalt je enorm afschrijft erop, dus wees zeker van je keuze op moment van koop.

• Dennisweb
Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:16:
[...]

En voor mij, ik heb een Fold 1 gehad en langdurig een Fold 6 mogen gebruiken.
Vooral het voelen vond ik irritant, elke keer als ik door die deuk ging gaf dat toch een goedkoop gevoel op een of andere manier.

Bij de fold 1 kon ik dat opzich nog wel accepteren (android niet, dus weg gedaan uiteindelijk), want toen was het echt super nieuwe tech. Bij de Fold 6 niet meer. De Fold 8 op Schiphol zal misschien wat vaker dicht gevouwen worden dan gemiddeld maar ook daar begon hij al behoorlijk te komen, ik heb wel eens die Oppo gezien "zonder" en die deed dat wel een heel stuk beter.

Ik hoop daarom dat Apple meer richtin de scharnier van Oppo zit dan de scharnier van Samsung.
Heb je de crease op de Fold 8 gezien op Schiphol terwijl hij aan staat? Ik heb in een druk winkelcentrum in Praag van tevoren even gekeken en de crease voelde je niet en zag je niet als het scherm aan stond. Dat heb ik met mijn Fold 8 ook. Die titanium plate helpt volgens mij wel veel. :)

Benieuwd wat Apple ervan gaat maken en ze zullen vast een stap extra zetten, maar de crease zal voorlopig niet verdwijnen.

• THE_BASE
  • Niet online
Fold8 is een mooi voorbeeld van hoe het in mijn optiek moet: strak, dun en vrijwel geen vouw zichtbaar (althans, niet in het begin). Vooral de formfactor is gewleldig.

Apples foldable wordt groter en een rare vorm, minder strak. Minder minimalistisch. Jony Ive had er iets anders van gemaakt, daar ben ik van overtuigd.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• _Bailey_
  • Niet online
de 5,5 inch cover display van de Fold8 houdt zo lekker vast, bijna iPhone Mini vibes.

Mijn gebruik is zo'n 70/80% cover display voor on the go; snel appjes verzenden, reageren op mailtjes.

Binnenscherm 20/30% voor momenten dat ik ergens (langer) zit en de tijd heb, video's kijken, beetje multitasken, artikelen/boeken lezen, webbrowsing, doelloos doomscrollen.

Je hebt als het ware een gewone foon + mini tablet bij je, en dat gewoon in je broekzak. Ingeklapt voelt het echt een soort iPhone Mini

de Fold 8 weegt overigens stuk minder dan een iPhone 17 Pro Max

om toch maar een flink minpuntje te noemen van de Fold 8; de scaling in diverse 3rd party apps is ruk. Dat zal Apple wel beter aanpakken gok ik

[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 28-08-2026 12:49 ]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Dennisweb schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:39:
[...]

Heb je de crease op de Fold 8 gezien op Schiphol terwijl hij aan staat?
Op Schiphol was hij wel zichtbaar met bepaalde apps maar die belichting daar was ook wel heel heftig. Kan mij voorstellen dat het thuis veel minder is of zelfs wegvalt. Zeker als hij nu nog zo nieuw is.

• DNN!S
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:41:
Jony Ive had er iets anders van gemaakt, daar ben ik van overtuigd.
Had ie zich maar bij telefoons gehouden, auto’s ontwerpen blijkt toch een vak apart….

• TheKerremenke
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:44:
[...]

Op Schiphol was hij wel zichtbaar met bepaalde apps maar die belichting daar was ook wel heel heftig. Kan mij voorstellen dat het thuis veel minder is of zelfs wegvalt. Zeker als hij nu nog zo nieuw is.
Hij was niet alleen zichtbaar maar ook voelbaar. Daarnaast voelt zo’n plastic scherm niet zo fijn als een glasplaat. Precies de reden dat inmiddels alle telefoons glas ipv plastic schermen hebben. Screen protectors idem dito. Dat is ook inmiddels allemaal glas. Vooruitgang in technologie is fijn, maar dan valt een hybride oplossing zoals het scherm van een vouwbare telefoon juist weer op.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

swhnld schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:33:
Ik zou in ieder geval zorgen dat als je er een koopt, dat je goede garantie hebt, mocht het mis gaan dat je niet even een vlucht naar de VS moet pakken om je garantie te verhalen.
Moet wel heel gek lopen wil ik er geen importeren als ze hier niet leverbaar gaan zijn, maar hou er idd rekening mee dat het lastig zou kunnen zijn Apple Care te claimen.

Maar goed dat is onderdeel van het spel hè, hoort bij importeren.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:48:
[...]

Had ie zich maar bij telefoons gehouden, auto’s ontwerpen blijkt toch een vak apart….
Die vind ik anders best wel tof, als over drie jaar 75% van de waarde verdampt is wil ik er wel eentje 😜
TheKerremenke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:50:
[...]

Hij was niet alleen zichtbaar maar ook voelbaar. Daarnaast voelt zo’n plastic scherm niet zo fijn als een glasplaat. Precies de reden dat inmiddels alle telefoons glas ipv plastic schermen hebben. Screen protectors idem dito. Dat is ook inmiddels allemaal glas. Vooruitgang in technologie is fijn, maar dan valt een hybride oplossing zoals het scherm van een vouwbare telefoon juist weer op.
Ik heb het gevoel van het plastic scherm zelf nooit echt als een probleem ervaren eigenlijk.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:21
Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:51:
[...]

Moet wel heel gek lopen wil ik er geen importeren als ze hier niet leverbaar gaan zijn, maar hou er idd rekening mee dat het lastig zou kunnen zijn Apple Care te claimen.

Maar goed dat is onderdeel van het spel hè, hoort bij importeren.
Zeker, en als je genoeg geld ervoor hebt dat het risico acceptabel is, is dat ook prima. Maar er zijn genoeg mensen die eigenlijk wel willen, maar eigenlijk het net wel/niet kunnen veroorloven en meegaan in de gekte rond een nieuw product. Dan gaat het mis. Dus altijd relativeren.

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:53:
[...]

Die vind ik anders best wel tof, als over drie jaar 75% van de waarde verdampt is wil ik er wel eentje 😜

[...]

Ik heb het gevoel van het plastic scherm zelf nooit echt als een probleem ervaren eigenlijk.
Ben jij die oude smartphones vergeten van Samsung? Waar je keihard op dat touchscreen moest drukken? De hel. Dat capacitieve scherm deed altijd net niet wat ik indrukte.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

THE_BASE schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:58:
[...]

Ben jij die oude smartphones vergeten van Samsung? Waar je keihard op dat touchscreen moest drukken? De hel. Dat capacitieve scherm deed altijd net niet wat ik indrukte.
Haha ja dat was ruk, maar dat is hier niet zo hoor.
Het voelt als plastic maar verder werkt het zoals we gewend zijn.

• Dennisweb
@TheKerremenke Ik ga je alvast uit je droom helpen: de iPhone Fold / Ultra zal ook gewoon plastic als binnenscherm krijgen. De technologie is nog niet zover dat je glas kan buigen.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

swhnld schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:54:
[...]

Zeker, en als je genoeg geld ervoor hebt dat het risico acceptabel is, is dat ook prima. Maar er zijn genoeg mensen die eigenlijk wel willen, maar eigenlijk het net wel/niet kunnen veroorloven en meegaan in de gekte rond een nieuw product. Dan gaat het mis. Dus altijd relativeren.
Relativeren is saai joh, gewoon Yolo :+

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:16
[...]

Haha. Beetje hetzelfde. Had de Oppo N6 tijdje terug in m'n hand en vond dat echt een mooi ding. Dacht Apple zal 't wel weten met dat bredere kortere scherm. Toen de 8 fold in winkel gaan kijken en mweh. Buitenscherm wel heel kort en 't voelt wat gammel allemaal. Ben benieuwd hoe het in de.praktijk werkt.

Van mij had 't wel een foldable pro max mogen zijn 😀

Haters everywhere but I don’t really care

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:17:
[...]

Van mij had 't wel een foldable pro max mogen zijn 😀
die komt in 2028. Retailprijs vanaf €2699 met maar liefst 256Gb opslag ;)

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:49
Het gaat hier meer over de Samsung folds dan de Apple producten. Het verschil tussen die oudere folds is ook dat de laatste generatie een anti reflectie coating hebben wat die vouw, die je bij normaal gebruik gewoon niet ziet, nog minder opvalt. Apple zal al die zaken natuurlijk ook toepassen op hun eerste fold. Overigens mag je voor die prijs die Apple vraagt ook wel wat meer verwachten dan bij Samsung.

• Dennisweb
NeWSJuNK schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:29:
Het gaat hier meer over de Samsung folds dan de Apple producten. Het verschil tussen die oudere folds is ook dat de laatste generatie een anti reflectie coating hebben wat die vouw, die je bij normaal gebruik gewoon niet ziet, nog minder opvalt. Apple zal al die zaken natuurlijk ook toepassen op hun eerste fold. Overigens mag je voor die prijs die Apple vraagt ook wel wat meer verwachten dan bij Samsung.
Geen idee. We weten nog niets van de prijzen van Apple. Er gaan verhalen over 2500 dollar, dat is zo’n 3000 euro. 1999 dollar komt neer op 2479 euro. Samsung geeft kortingen, Apple bijna niet. Ik kan me niet voorstellen dat Apple meteen alle problemen van foldables oplost.

• TheKerremenke
  • Nu online
Dennisweb schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:05:
@TheKerremenke Ik ga je alvast uit je droom helpen: de iPhone Fold / Ultra zal ook gewoon plastic als binnenscherm krijgen. De technologie is nog niet zover dat je glas kan buigen.
Het is niet mijn droom om een iPhone Fold / Ultra te bezitten. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 28-08-2026 14:21 ]

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:59
Het hele idee van de foldables vind ik geweldig. Alleen Apple maakt er een telefoon van die groter is dan de standaard iPhone wanneer ingeklapt en kleiner dan een iPad Mini wanneer uitgeklapt, toch? Dat vind ik zelf gewoon heel raar. Ik zou liever beide anders zien en om hem te overwegen moet in ieder geval 1 van de 2 aspecten drastisch anders.
“Mijn telefoon is te groot” -> koopt een foldable -> heeft een nog grotere telefoon.
“Mijn scherm is veel te klein” -> koopt een foldable -> scherm is kleiner dan die bij de kleinst beschikbare iPad.

Ik begrijp het huidige ontwerp gewoon niet, denk ik :P Maar concept van foldables voor notities maken en studieboeken lezen en zo vind ik wel geweldig.

En volgens de geruchten wordt het een achteruitgang tegenover de Pro-modellen als je dingen als FaceID en een zoomlens kunt waarderen. Daarmee klinkt het al helemaal als “we moeten”, niet “we kunnen”.

All your base are belong to us

• TheKerremenke
  • Nu online
Ik gok dat het scherm aan de voorzijde (dus ingeklapt) voor de iPhone Fold / Ultra er als volgt uitziet kwa grootte. (Slide down op een iPhone Air, waarschijnlijk dezelfde breedte..) Tenminste de Fold 8 is net zo breed als een iPhone Air.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkS9XDPP0rojsnfHP_AZ-EjbEGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXRVvUph6nvNWZu33UyjY65K.jpg?f=fotoalbum_large

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:16
Wel te simuleren met een plugin:
https://www.webmobilefirst.com/

[ Voor 77% gewijzigd door matthijst op 28-08-2026 15:18 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 19:15
Zonder een polemiek te willen starten, wil ik wel even kwijt dat ik gisteren super enthousiast was om dit topic actief te volgen. Nog geen 24 uur later is het welletjes geweest over de vouwen, foldables etc… Wie zegt er überhaupt dat Apple ermee afkomt? Overigens heb ik zelf helemaal niets met foldable smartphones. Bovendien zie je ze niet zo heel erg veel in het wild. Dat gevoel heb ik nog steeds met de 17 Pro (Max) toestellen aangezien deze door hun plateau meteen opvallen wanneer iemand ermee belt of deze omgedraaid op tafel legt.

ik ben gewoon benieuwd, zonder Samsung te vergelijken met Apple of dergelijke. Je zou eens de laatste 2 pagina’s in dit topic moeten lezen. De gezelligheid verdwijnt nog sneller dan sneeuw in een voorverwarmde oven.

Het valt me op dat er amper wordt gesproken over de opvolger van de huidige Air. Daar ben ik denk ik het meest benieuwd naar. Dat was voor Apple weer een first gen device met de nadruk op wel erg specifieke USP’s ten koste van functionaliteiten die we intussen gewoon zijn om te hebben. Een Air met een 6.9 scherm, andere speakers en een ~Pro waardige camera zouden het voor mij wel eens kunnen doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dorryflorry op 28-08-2026 16:46 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Dorryflorry schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:44:
Zonder een polemiek te willen starten, wil ik wel even kwijt dat ik gisteren super enthousiast was om dit topic actief te volgen. Nog geen 24 uur later is het welletjes geweest over de vouwen, foldables etc… Wie zegt er überhaupt dat Apple ermee afkomt? Overigens heb ik zelf helemaal niets met foldable smartphones. Bovendien zie je ze niet zo heel erg veel in het wild. Dat gevoel heb ik nog steeds met de 17 Pro (Max) toestellen aangezien deze door hun plateau meteen opvallen wanneer iemand ermee belt of deze omgedraaid op tafel legt.

ik ben gewoon benieuwd, zonder Samsung te vergelijken met Apple of dergelijke. Je zou eens de laatste 2 pagina’s in dit topic moeten lezen. De gezelligheid verdwijnt nog sneller dan sneeuw in een voorverwarmde oven.

Het valt me op dat er amper wordt gesproken over de opvolger van de huidige Air. Daar ben ik denk ik het meest benieuwd naar. Dat was voor Apple weer een first gen device met de nadruk op wel erg specifieke USP’s ten koste van functionaliteiten die we intussen gewoon zijn om te hebben. Een Air met een 6.9 scherm, andere speakers en een ~Pro waardige camera zouden het voor mij wel eens kunnen doen.
Zonder het persoonlijk te bedoelen: er zijn hier mensen (zoals ik) die al jaren in de topics van Apple komen en elkaar ook zo kennen. Het is dan ook meer een kroegtopic tot het evenement er is. Dit is gewoon een gezellig topic, ook al zie jij dit anders.

Als het je niet bevalt, is dit niet het topic voor jou. Evenals Apple producten, maar dat heb ik je al eerder verteld.

• Dorryflorry
Je moet de laatste 2 pagina’s maar eens opnieuw lezen. Gaat niet meer over het evenement. Daar is trouwens ook nog niks over te zeggen in principe.

ik weet niet ik welke kroegen er zo wordt gezaagd, maar alvast niet in de mijne die ik bezoek :|

• DNN!S
  • Nu online
Dorryflorry schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:44:
Het valt me op dat er amper wordt gesproken over de opvolger van de huidige Air.
Het zóu een surprise kunnen zijn, maar de reële verwachting is dat die er niet bij zit deze ronde en pas in voorjaar 2027 komt met de base iPhone.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:59
Ik vind de Air een machtig mooi toestel, maar die enkele camera en geen stereo was een dealbreaker.

Ik heb gekozen voor een normale 17 en daar mis ik de telefoto soms al..

Zucht...

• Dennisweb
Dorryflorry schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:58:
Je moet de laatste 2 pagina’s maar eens opnieuw lezen. Gaat niet meer over het evenement. Daar is trouwens ook nog niks over te zeggen in principe.

ik weet niet ik welke kroegen er zo wordt gezaagd, maar alvast niet in de mijne die ik bezoek :|
Nou, ja. Het is niet onaardig bedoeld. Maar als je iets vouwt, krijg je een vouw. Simpel zat. De vraag is alleen hoe Apple dat weg gaat poetsen bij een iPhone Ultra. Ik denk dat de meeste mensen in dit topic inmiddels wel weten hoe ik dingen verwoord. Ik maak dingen niet leuker dan ze zijn, en dan werk ik ook nog eens niet bij de Belastingdienst. :+

Als er over het evenement niets te zeggen is, is dat prima. Maak dan een TR, dan gaat het topic vanzelf op slot als je daarin medestanders kunt vinden. Het Event-topic gaat al zolang ik me kan heugen over verwachtingen en vergelijkingen met bestaande dingen. Je zou eens dit topic moeten lezen als het Event begonnen is. Denk dat je dan wel alvast een afspraak bij een praatgroepje kunt gaan maken. ;)

• TheKerremenke
  • Nu online
@Dorryflorry Volgens de geruchten gaan de 18 en 18 air pas aangekondigd worden in het voorjaar volgend jaar. De 18 pro (Max) kent iedereen al. Logischerwijs gaat het dan al snel over de Fold/Ultra.
Ik heb nog geprobeerd om het te hebben over de HomePad, maar dat leeft minder, merk ik.

Daarnaast kennen sommigen hier elkaar vrij goed. Dus dan is de manier van communiceren al snel anders.

[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 28-08-2026 18:03 ]

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:08
Ik ken de 18 Pro niet, anders dan allerlei speculaties.

• Dorryflorry
Thanks inderdaad voor de bijsturing. Nu meer besef ik maar hoe benieuwd ik eigenlijk ben naar de opvolger van de Air.

Was even het gerucht vergeten dat ze eerder volgend jaar pas zouden worden voorgesteld.

@Dennisweb ik was (heel) actief aan het meelezen vorig jaar in het destijds actuele topic voor de aan te kondigen toestellen in 2025. Ik heb het toen als oprecht gezellig en fijn ervaren. Dat wil ik deze keer ook, en dat zal zeer zeker ongetwijfeld lukken. Oprecht gemeend bedoel ik dit.

@DNN!S Klopt helemaal. Wat mij betreft zou dat een enorme verrassing zijn.

@THE_BASE Ik vrees dat je me niet zal geloven, maar sinds de vervanging van mijn scherm van de 17PM, ben ik er ongelofelijk tevreden mee. Ik doe helemaal mee met het kroegtopic (y)

• THE_BASE
  • Niet online
Dorryflorry schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:14:
@THE_BASE Ik vrees dat je me niet zal geloven, maar sinds de vervanging van mijn scherm van de 17PM, ben ik er ongelofelijk tevreden mee. Ik doe helemaal mee met het kroegtopic (y)
Ik geloof je. Er zijn er meer die even de tijd nodig hebben. :)

• THE_BASE
  • Niet online
Interesting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naMU4xqaNbnTm5sdF0uvGkCe9Xc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8u2fIQb0Zqju35M3mZUrq9b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4GIOEvSVw2D9b4VYGEb3aB1kH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQTAD3uznOztp7OLSbsAeKlt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98QFTGf9EdVakBbaZ3ZLl_ddsiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNz44RHzLbaRiOGMiZDecoXX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rICPNt-Mz9mRxApTy6__cA1ZBVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmLRDb8UlsxbZ3qofatAsSbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-0TXE81RJelPbc7Y5Gg93RPnBs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zNYhPJaQ4MT4LCBmKhjBhaBI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door THE_BASE op 28-08-2026 19:53 ]

Pagina: 1 2 Laatste