I wake up in the morning and I piss excellence
Ik heb nog hoop! Er zit nu een CEO met een technische achtergrond, die zal hopelijk wel gevoelig zijn voor de duizenden Apple-engineers die dit op prijs zouden stellen.TheKerremenke schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:12:
[...]
Mooie update voor hen die een oudere ATV hebben. Indien die met HDMI audio passthrough komt dan is het een instant buy. Maar verwacht dat dat er niet in zit.
Als ze weer audio blokkeren met de AppleTV zal er nooit 1 in huis komen. Als de volgende AppleTV wel hoge kwaliteit audio ondersteund kunnen alle Android-apparaten de deur uit…
En volgens mij loopt het hele iTunes ook weer niet zo goed dat dat nog steeds koste wat het kost beschermd moet worden.
Ik heb dus hoop! AppleTV met bitstreaming pl0x
All your base are belong to us
Voor wat ik met de AppleTV doet, nog even bruikbaar als 5 jaar geledenUhuruburu schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:09:
[...]
In je huidige Apple TV 4K zit een vijf jaar oude processor. De A15 Bionic werd in September 2021 geïntroduceerd. Voor een smartphone of computer is 5 jaar erg oud.
Die zit er vanaf 1-9, ik denk dat de nieuwe CEO nog weinig toe gaat voegen aan de huidige aankondigingen. Misschien volgend jaar.Ample Energy schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:36:
[...]
Ik heb nog hoop! Er zit nu een CEO met een technische achtergrond, die zal hopelijk wel gevoelig zijn voor de duizenden Apple-engineers die dit op prijs zouden stellen.
Als ze weer audio blokkeren met de AppleTV zal er nooit 1 in huis komen. Als de volgende AppleTV wel hoge kwaliteit audio ondersteund kunnen alle Android-apparaten de deur uit…
En volgens mij loopt het hele iTunes ook weer niet zo goed dat dat nog steeds koste wat het kost beschermd moet worden.
Ik heb dus hoop! AppleTV met bitstreaming pl0x
Jaartje 18 Pro Max of jaartje 17 Pro Max doen.. mja ik wil altijd het nieuwste, als ik dan toch vernieuw...
En benieuwd naar Ultra 4, kijken of ik m'n Ultra 2 wil vervangen.
Apple TV misschien, ligt eraan welke OLED tv ik ga halen later dit jaar.
Is het goedkoper via provider zelf (KPN) of via belsimpel/mobiel.nl ?
En snelheid levering sneller via je provider? Ivm schaarste in begin en meer iPhones naar de providers toe?
[ Voor 21% gewijzigd door SuperVeloce op 27-08-2026 13:18 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Bij providers is het altijd een roulette of je hem op release dag of net voor de kerst krijgt. De leveringsdata die Apple tijdens bestellen geeft is meestal heel accuraat.SuperVeloce schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:16:
Heb nu een 16 Pro Max.. en zit te denken om jaar abbo te pakken, ivm volgend jaar iPhone XX.
Jaartje 18 Pro Max of jaartje 17 Pro Max doen.. mja ik wil altijd het nieuwste, als ik dan toch vernieuw...
En benieuwd naar Ultra 4, kijken of ik m'n Ultra 2 wil vervangen.
Apple TV misschien, ligt eraan welke OLED tv ik ga halen later dit jaar.
Is het goedkoper via provider zelf (KPN) of via belsimpel/mobiel.nl ?
En snelheid levering sneller via je provider? Ivm schaarste in begin en meer iPhones naar de providers toe?
Ja eigenlijk wel slecht voor Apple. Ik lees veel meer dan eerder dat mensen dan wel een jaartje langer doen met hun huidige iPhone. Zo denk ik er inmiddels ook over. Ik ben nog maar recent over op het topmodel/premium model, voorheen had ik of het model ervoor, of een SE en sinds de iPhone 14 Pro er was kocht ik voor het eerst het premium model. En nu sla ik dan voor de tweede keer achtereen het nieuwe model over, de 17Pro vond ik goedkoop ogen en qua kleuren was het niet mijn ding, en nu zou het niet meer het premium model zijn tenzij je de Pro Max koopt. Ja daar heb ik eigenlijk niet zo veel zin in. En ik denk dus met mij meer mensen, of het komt door de algemene prijsstijgingen. Die heb je volgend jaar ook nog wel, maar als je 4 jaar met een mobiel doet ipv 3 jaar dan heb je tenslotte wel weer bespaard en APple vindt dat natuurlijk ook niet zo leuk.PrimusIP schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:02:
Ik was wel geïnteresseerd in een nieuwe Apple TV en een nieuwe iPhone. Maar als door ramageddon die Apple TV echt te duur wordt doe ik wel wat langer met die oude AppleTv HD van me. En geruchten zijn dat de gewone iPhone nog wel een tijdje op zich laat wachten. Nou, dan wacht ik nog een tijdje. Scheelt weer dat ik minder kans heb om me voor een pro te laten verleiden. Eerste de gewone zien. En tegen die tijd ga ik niet na dat wachten een model kopen dat alweer een aantal maandjes oud is. En ook daar telt mee dat als de prijs te gek is ik wel een jaartje langer met mijn 13 pro ga doen.
Ik vind het erger dat de Pro niet hetzelfde camerasysteem krijgt als de Pro Max, dan dat ik er flink voor moet betalen. Maar het niet krijgen, daar haak ik denk ik vanaf, tenzij er een fors prijsverschil zit in de Pro en de Pro Max. Maar dat verwacht ik niet.
there's no place like cloudbase
Dan denk ik dat dat geldt voor de iPhone Pro alleen omdat die dus die extra's mist van de iPhone Pro Max, qua camera. Ik denkd at de Pro Max wel een flinkere verhoging krijgt. Laatste wat ik ergens las is $300 meer dan de 17PM.DNN!S schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:00:
[...]
De laatste geruchten zijn dat het mee zou kunnen vallen met 100 dollar verghoging ten opzichte van de huidige modellen. Natuurlijk afwachten, 100 dollar is nog steeds veel maar minder erg als voorheen is gedacht
Dat dacht ik eerst ook, ze hebben al geheugen ingekocht, maar ik hoor van alle kanten dat de prijsverhoging stevig zal zijn.Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:05:
De iPhone is ook wel een heel belangrijk product voor Apple. Daarom hebben ze het er misschien wel voor over om wat marge in te leven waardoor de prijsverhoging mee kan vallen.
Of chips waren al ingekocht, etc.
Of men lekt dat bewust en dan komen ze uit en dan denk je, hmmm dat valt allemaal reuze mee, maar dan betaal je alsnog teveel voor het Pro model ten op van de Pro Max zonder dat je het echt uitrekent wan t het is veel minder dan je dacht.
Het zal me niets verbazen dat men sommige dingen bewust laat lekken om te peilen hoe het gaat vallen allemaal en dan op het laatste moment toch nog iets kan doen qua prijs(verschil).
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+
Hoe kom je erbij dat de Pro Max een ander camera systeem krijgt? Daar zou ik niet van uit gaan namelijk.antonyv schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:28:
[...]
Ja eigenlijk wel slecht voor Apple. Ik lees veel meer dan eerder dat mensen dan wel een jaartje langer doen met hun huidige iPhone. Zo denk ik er inmiddels ook over. Ik ben nog maar recent over op het topmodel/premium model, voorheen had ik of het model ervoor, of een SE en sinds de iPhone 14 Pro er was kocht ik voor het eerst het premium model. En nu sla ik dan voor de tweede keer achtereen het nieuwe model over, de 17Pro vond ik goedkoop ogen en qua kleuren was het niet mijn ding, en nu zou het niet meer het premium model zijn tenzij je de Pro Max koopt. Ja daar heb ik eigenlijk niet zo veel zin in. En ik denk dus met mij meer mensen, of het komt door de algemene prijsstijgingen. Die heb je volgend jaar ook nog wel, maar als je 4 jaar met een mobiel doet ipv 3 jaar dan heb je tenslotte wel weer bespaard en APple vindt dat natuurlijk ook niet zo leuk.
Ik vind het erger dat de Pro niet hetzelfde camerasysteem krijgt als de Pro Max, dan dat ik er flink voor moet betalen. Maar het niet krijgen, daar haak ik denk ik vanaf, tenzij er een fors prijsverschil zit in de Pro en de Pro Max. Maar dat verwacht ik niet.
Dan zou ik hem lekker daar kopen, ik ben nu in Japan en het scheelt best wel.Sinus_rhythm schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:05:
Hoop dat de verwachte releasedatum van de 18e de werkelijke wordt. Een week later gaan we 4 weken naar Japan, zou fijn zijn om 'm ervoor te ontvangen.
Dat is het recente gerucht, dat de Pro Max de enige gaat zijn met variabele Aperture.TNSN schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:07:
[...]
Hoe kom je erbij dat de Pro Max een ander camera systeem krijgt? Daar zou ik niet van uit gaan namelijk.
Deden ze vroeger wel vaker natuurlijk, dus zou het zeker niet uitsluiten.
Het laatste huidige model zou voor mij een prima vervanger zijn voor mijn AppleTV HD. Wat mij meer tegen zit dan de performance is dat ik ik dan wel vijf jaar dichter tegen de datum zit dat Apple stopt met support voor het nieuwe OS, en dat niet voor een lagere prijs, maar voor een prijs die hoger ligt dan wat hij bij release was.carpebios schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:56:
Voor wat ik met de AppleTV doet, nog even bruikbaar als 5 jaar geleden
Nee, dan ga ik liever voor de komende nieuwe release, of ik zing het nog eventjes langer uit als de prijs te belachelijk wordt.
Met lokale media ipv streamen is een snellere processor meer dan welkom.carpebios schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:55:
Allemaal leuk een snellere chip in je Apple TV maar wat heb je daar in de EU op dit moment aan? De huidige 4k doet het perfect. Als we iets gaan missen omdat ze in 2083 AI gaan implementeren in de EU, koop ik dan wel een nieuwe.
Een echte snellaadfunctie zou wel eens leuk zijn. Wat mij betreft kan Apple hier een groot inhaalmanoeuvre uitvoeren. Zelfs met originele 30W lader aangesloten op mijn 17 PM duurt het toch wel lang. Desondanks genereert dit alsnog aanzienlijke warmte. Telefoon wordt tijdens het laden werkelijk niet gebruikt.
Ik kan mijn 17pm prima gebruiken tijdens het laden, ligt er misschien aan wat je er mee doet(ik doe geen games ofzo erop).Dorryflorry schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:46:
Ik ben erg blij om te kunnen inpikken op dit topic. Erg benieuwd wat het dit jaar zal worden. Zonder specifieke verwachtingen.
Een echte snellaadfunctie zou wel eens leuk zijn. Wat mij betreft kan Apple hier een groot inhaalmanoeuvre uitvoeren. Zelfs met originele 30W lader aangesloten op mijn 17 PM duurt het toch wel lang. Desondanks genereert dit alsnog aanzienlijke warmte. Telefoon wordt tijdens het laden werkelijk niet gebruikt.
Ben echt benieuwd naar de oorzaak waarom je16 pro nu al op is. Bij normaal gebruik zou je daar nog jaren mee kunnen doen?DennusB schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:59:
Hier een 16 Pro die echt op is
Ja accu is slecht, telefoon is traag, vol bugs in iOS. Tijd voor iets nieuwsemiel74 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:52:
[...]
Ben echt benieuwd naar de oorzaak waarom je16 pro nu al op is. Bij normaal gebruik zou je daar nog jaren mee kunnen doen?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Klinkt als; gewoon een clean install doen. Die bugs zet je over in de back up naar je volgende iPhone.DennusB schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:40:
[...]
Ja accu is slecht, telefoon is traag, vol bugs in iOS. Tijd voor iets nieuws
Ja dat wil ik dus juist niet, clean install kost mega veel tijd. Juist door dat fijne full system overzetten zit k bij AppleMartijnMartijn schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:56:
[...]
Klinkt als; gewoon een clean install doen. Die bugs zet je over in de back up naar je volgende iPhone.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Anyway, dit jaar sowieso geen yearly renewal van een iPhone 17 Pro naar een 18 Pro. Te weinig vernieuwing verwacht ik en dat met de te verwachten prijsstijging en de aankondiging van een vouwbare iPhone denk ik dat ik het geld in de zak houdt of voor de klaptelefoon ga. Maar ja, ik zeg dit dus elk jaar zo’n beetje.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Je wilt gewoon een nieuwe. Geef maar gewoon toe.DennusB schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:59:
[...]
Ja dat wil ik dus juist niet, clean install kost mega veel tijd. Juist door dat fijne full system overzetten zit k bij Apple
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb nog nooit 1 game gespeeld op deze telefoon. ik laat deze voor zover het kan gewoon rustig opladen zonder deze te gebruiken. Maximaal even snel een berichtje type. Binnenkomende WhatsApp’s etc blijven wel actief.Carlos0_0 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:52:
[...]
Ik kan mijn 17pm prima gebruiken tijdens het laden, ligt er misschien aan wat je er mee doet(ik doe geen games ofzo erop).
‘[…]dat wil ik dus juist niet[…]’DennusB schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:59:
[...]
Ja dat wil ik dus juist niet, clean install kost mega veel tijd. Juist door dat fijne full system overzetten zit k bij Apple
Je wilt geen iOS bugs, maar je wilt de bugs die je nu hebt wel met een grote waarschijnlijkheid doorzetten naar je nieuwe hardware. Want een clean install kost veel tijd. En vanwege die fijne systeemmigratie zit je bij Apple.
Helder!
Als ik hier heeeel even ‘de consultant’ mag spelen? Aanstaande september inderdaad de nieuwe iPhone kopen en heerlijk van gaan genieten!
Ik ben benieuwd wat die vouwtelefoon gaat worden, maar ik ga hem niet halen en hoef hem niet. Voor mij een gewone iphone of een pro, maar niet dat ding. Dat riep ik al toen er alleen Androids waren, maar nu er waarschijnlijk een Apple versie komt vind ik het zelfde.
Ik verwacht namelijk dat hoewel Apple er vast een mooiere en betere versie van gata uitbrengen, die machine nog steeds de gebreken heeft als die van Samsung: Inferieur kras en breekgevoelig schijn, waarneembare vouw, beperkte hardware (zoals de camera) en een enorm hoge prijs. Ik denk dat je goedkoper bent met een iphone en een ipad mini samen.
Of voor mezelf te spreken, mijn iphone scherm is wel voldoende. Wil ik meer/groter, dan is er ook nog zoiets als een MacBook. Als nou dat scherm opengevouwen het zelfde was als dat van een gewone iphone en de prijs die van de pro, dan had ik het een leuk speeltje voor mezelf gevonden. Maar dat is het niet.
Neemt niet weg dat ik nieuwschierig ben. En Apple kennende gaat het een heel mooi marketing filmpje worden warbij er iets in mij hem toch wel zou willen hebben.
Ooit wel eens over nagedacht om een Android foldable te kopen, maar YT stond vol met berichten over breekbaarheid. Niet dat ik zo lomp met een telefoon ben overigens, maar vaak genoeg valt zoiets. Android kan ik jaar naar jaar simpelweg niet aan wennen (ik zal wel oud worden).
Ik heb sinds dat er een Max variant is altijd de Pro+Max gehad, daar wil ik niet meer zonder. Een hybride tussen een iPhone en iPad lijkt me heerlijk, mits de app-ondersteuning goed werkt (we zijn gelukkig ver gekomen). De breekbaarheid en complexiteit van een foldable zou me echter sowieso op het eerste model tegenhouden en ik zou er nooit 1 zonder Apple Care nemen.
Mijn verstand zegt dat ik mijn 16 Pro Max (net een nieuwe, want probleempje met de laadpoort en dus Apple Care, nieuwe telefoon met 0 accu cycli) op moet gebruiken, dat is financieel het meest interessantst.
[ Voor 19% gewijzigd door Kecin op 28-08-2026 00:24 ]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Wat mis je daar aan? Ik heb de huidige en kijk er van die 100 GB Remux files mee, 4K, HDR, etc en heb niet het idee power te missen, alles loopt prima smooth.Psycho_Mantis schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:48:
[...]
Met lokale media ipv streamen is een snellere processor meer dan welkom.
11/11 is in november en valt op een woensdag.svenn15 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 21:34:
De pre order zou volgens bepaalde websites starten nu op zaterdag 12/11 vermits vrijdag 11/11 is.
Hier iPhone 17 Pro + iPad mini A17 Pro + MacBook Air M4. Beste combinatie voor mijn doeleinden. En voordeliger dan één iPhone Fold.Kecin schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 00:20:
Zou toch wat zijn als Apple echt met een foldable komt, dan moet ik mijn koop impuls wel tegen gaan houden. Zit sinds de iPhone 4 primair op het Apple ecosysteem met telefoon+watch+iPad. Ooit in het verleden wel Macbook's (Pro en Air) gehad, zou graag weer een Air willen (naast mijn primaire game-pc) maar te lang gewacht i.v.m. prijsverhogingen. Ik dacht dat de iPad een dom product was en heb de eerste (of 2) overgeslagen, toen er eenmaal meer apps waren vond ik het een briljant apparaat, vooral met studie+werk, makkelijk een notitie maken zonder een zware Asus of HP/Dell laptop uit de tas te halen die (destijds) toch alweer leeg was...
Ooit wel eens over nagedacht om een Android foldable te kopen, maar YT stond vol met berichten over breekbaarheid. Niet dat ik zo lomp met een telefoon ben overigens, maar vaak genoeg valt zoiets. Android kan ik jaar naar jaar simpelweg niet aan wennen (ik zal wel oud worden).
Ik heb sinds dat er een Max variant is altijd de Pro+Max gehad, daar wil ik niet meer zonder. Een hybride tussen een iPhone en iPad lijkt me heerlijk, mits de app-ondersteuning goed werkt (we zijn gelukkig ver gekomen). De breekbaarheid en complexiteit van een foldable zou me echter sowieso op het eerste model tegenhouden en ik zou er nooit 1 zonder Apple Care nemen.
Mijn verstand zegt dat ik mijn 16 Pro Max (net een nieuwe, want probleempje met de laadpoort en dus Apple Care, nieuwe telefoon met 0 accu cycli) op moet gebruiken, dat is financieel het meest interessantst.
Maar het zal een soort FOMO zijn om eindelijk weer eens een echt nieuw Apple product in handen te hebben.
Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 01:15:
[...]
Wat mis je daar aan? Ik heb de huidige en kijk er van die 100 GB Remux files mee, 4K, HDR, etc en heb niet het idee power te missen, alles loopt prima smooth.
Plex heeft wel wat moeite met media zonder transcoden soms. Maar zal wel eraan liggen dat het slecht geoptimaliseerd is.Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 01:15:
[...]
Wat mis je daar aan? Ik heb de huidige en kijk er van die 100 GB Remux files mee, 4K, HDR, etc en heb niet het idee power te missen, alles loopt prima smooth.
Ik weet wel dat er apps zijn die het beter kunnen. Maar weiger per maand voor een app te betalen.
Hier zit ik ook een beetje mee.... Ik heb totaal geen usercase voor een Fold. Stel dat ik er toch 5% plezier van heb, moet ik 95% van de tijd met een te dik en zwaar device rondlopen. Maar tóch ben ik heel benieuwd of het als je hem hebt niet vanzelf één grote usercase zal worden. Misschien maar gewoon bestellen en na een week terug sturen als het niets is, maar dat vind ik weer lullig voor iemand die hem wél 100% wil hebben en daardoor op een langere wachttijd komt....THE_BASE schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:33:
Maar het zal een soort FOMO zijn om eindelijk weer eens een echt nieuw Apple product in handen te hebben.
Precies, hoogste bitrate in de verzameling hier is rond de 80Mb/s... 4K remux 90GB... vloeiend. Dus de vraag om meer power mbt lokaal streamen? Nee.Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 01:15:
[...]
Ik weet het, ik mag er niet vanuit gaan, maar er zijn wel stevige "leaks" dat de Max exclusief een andere sensor, een andere zoomlens en nog mooier, een diafragma krijgt. Dat is in mijn ogen wel serieus wat beter.TNSN schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:07:
[...]
Hoe kom je erbij dat de Pro Max een ander camera systeem krijgt? Daar zou ik niet van uit gaan namelijk.
Ah dat zal de app zijn idd, infuse doet dat prima 💪🏽Psycho_Mantis schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:53:
[...]
[...]
Plex heeft wel wat moeite met media zonder transcoden soms. Maar zal wel eraan liggen dat het slecht geoptimaliseerd is.
Ik weet wel dat er apps zijn die het beter kunnen. Maar weiger per maand voor een app te betalen.
If i asked the people what they wanted they would have said faster horsesDNN!S schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:05:
[...]
Hier zit ik ook een beetje mee.... Ik heb totaal geen usercase voor een Fold. Stel dat ik er toch 5% plezier van heb, moet ik 95% van de tijd met een te dik en zwaar device rondlopen. Maar tóch ben ik heel benieuwd of het als je hem hebt niet vanzelf één grote usercase zal worden. Misschien maar gewoon bestellen en na een week terug sturen als het niets is, maar dat vind ik weer lullig voor iemand die hem wél 100% wil hebben en daardoor op een langere wachttijd komt....
wat betreft geruchten lees ik ook; geen Magsafe, geen FaceID en e-sim only (die laatste boeit niemand gok ikmatthijst schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 21:18:
Benieuwd naar de Ultra. Denk wel jammer van missende zoomcam, als geruchten kloppen.
Hier heb ik ook altijd langs van, dat FOMO. Vorig jaar de Air nog gekocht 'omdat het zo anders was' na twee dagen spijt en teruggestuurd. Dat ga ik dit jaar niet doen.
Gisteren ben ik bij de MediaMarkt geweest en heb de Fold 8 vast gehouden. Toen kwam ik wel van dat FOMO gevoel af. Ik vind het eigenlijk helemaal geen handig formaat.
Maar goed, ik ken mezelf...
Ik heb op Schiphol even met de Fold 8 staan spelen, los van dat het os nog helemaal niet klaar leek voor de nieuwe aspect ratio vond ik de rest wel overtuigend eigenlijk.MartijnMartijn schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:07:
[...]
Hier heb ik ook altijd langs van, dat FOMO. Vorig jaar de Air nog gekocht 'omdat het zo anders was' na twee dagen spijt en teruggestuurd. Dat ga ik dit jaar niet doen.
Gisteren ben ik bij de MediaMarkt geweest en heb de Fold 8 vast gehouden. Toen kwam ik wel van dat FOMO gevoel af. Ik vind het eigenlijk helemaal geen handig formaat.
Over 1 of 2 jaar als de volgende editie er van uit komt, zal je zien hoeveel mankementen de 1e heeft. Geen face ID, geen telefoto lens... ik skip hem helaas om die redenen en wacht de IPhone XX of de 2e editie van de fold af.SgtElPotato schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:12:
Doe mij maar een fold!
Herkenbaar maar ook weer niet. Hier de air nog vrolijk in gebruik. Bij de Air mis ik wel de 0.5 ultra wide camera. Telezoom niet echt. Lidar gek genoeg wel ivm scherp stellen in het donker langzamer is zonder lidar.MartijnMartijn schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:07:
[...]
De Fold 8 heb ik vast gehad op Schiphol afgelopen weekend. Maar het is hem niet voor mij. Te dik dichtgeklapt. Open geklapt ziet het er mooi uit maar die vouw en de gevoeligheid van het scherm is niet aan mij besteed. Ik ben zeer nieuwsgierig naar de IPhone Ultra durability. Vermoed dat er zeer veel ultra gebruikers gebruik moeten gaan maken van AppleCare. Alleen al het plastic scherm is al zo kras gevoelig bij de Fold..
Geen idee trouwens hoe dit bij Samsung is geregeld met garantie. (Is daar een soort AppleCare)?
Nee, dit jaar trekt me de “HomePad” en de mogelijke ceramic Apple Watch het meeste. Begin volgend jaar waarschijnlijk de Air 2. Mits er genoeg verbeteringen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 28-08-2026 09:47 . Reden: Aanvulling ]
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Als er geen FaceID in zit neem ik aan dat Apple de touchID zodanig heeft geplaatst dat het wel vanzelf gaat. Esim boeie, maar geen MagSafe zou voor mij sowieso een showstopper zijn. Kabels in een gat klikken is zooo 2020…._Bailey_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:44:
[...]
wat betreft geruchten lees ik ook; geen Magsafe, geen FaceID en e-sim only (die laatste boeit niemand gok ik)
Magsafe is wat anders. De Google Fold 10/11 hebben dat ook gewoon. Liever iets dikker en wel MagSafe wat mij betreft.
Waar ik wel enthousiast over hoop te worden zijn de nieuwe Apple Watches, want de mijne is na een paar jaar echt wel een keer aan vervanging toe (batterij op 70% begin je wel te merken...)
Life is what happens while you're busy making other plans
Yep Samsung Care. Heb net een Fold 8 en dit afgesloten, daar ik deze caseless will gebruiken. Voor 2 jaar ongeveer 200 euro.TheKerremenke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:45:
[...]
Geen idee trouwens hoe dit bij Samsung is geregeld met garantie. (Is daar een soort AppleCare)?
Wat ziet er niet uit dan?, behalve dat het een klein filmpje is(en reacties scherm ver omhoog effe staat).Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:37:
Ik zit in shuttle bus en toevallig achter deze Fold gebruiker. Ik hoop dat ze dit wel opgelost hebben, geen idee welk model dit is maar dit ziet er niet uit.
[Afbeelding]
Die hele verticale streep in het midden van het scherm. De vouwstreepCarlos0_0 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:49:
[...]
Wat ziet er niet uit dan?, behalve dat het een klein filmpje is(en reacties scherm ver omhoog effe staat).
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat midden verticaal. Dat ziet er toch echt niet uit.Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:49:
[...]
Wat ziet er niet uit dan?, behalve dat het een klein filmpje is(en reacties scherm ver omhoog effe staat).
Had daar eerst ook bedenkingen bij.
Maar hoezo ouderwets dan?, ik zie echt weinig toevoeging in een vouwbare.SE USER schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:49:
Wat me opvalt, ik ben nu al een week of zo filmpjes aan het bekijken van verschillende foldable phones en als ik dan toevallig terug een filmpje of zelfs een afbeelding zie van een gewone recente niet vouwbare telefoon, merk ik dat die "gewone" telefoons ouderwets beginnen te lijken in vergelijk met die vouwbare. Nu dat ik dat zo merk, denk ik echt dat dit zich echt wel zal doorzetten naar alle telefoons. Dus het verbaast mij echt niks dat Apple nu met een vouwbare telefoon komt.
Het is eens leuk met email ofzo checken, je wat beter je werk e-mail ofzo ziet.
Maar ik ben al niet eens echt een multi tasker, heb dat op de iPad ook uit gezet.
Ik houd ook niet van die pop out windows van filmpjes etc(gewoon full screen klaar), als je dat wel graag doet kan het wel handig zijn.
Je zegt het zelf, fold 8. Die is net uit. De vouw komt vanzelf wel. Ik heb zelf de fold 7 gehad en ik gebruikte hem echt te weinig in open stand en vond hem te zwaar en bulky. Na kleine 10 maanden toch maar weggedaan en een Air gekocht. Fomo voor een iphone Fold zit er dus alles behalve._Bailey_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:52:
Op mijn Fold 8 zie je de crease niet als het beeldscherm aanstaat.
Dat was mij niet eens opgevallen, had er schijnbaar niet goed naar gekekenTheKerremenke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:51:
[...]
Die hele verticale streep in het midden van het scherm. De vouwstreep
Dit onderstreep ik. De crease is alleen een probleem voor mensen die nog nooit een foldable hebben gehad. De crease is bij mij ook te zien met scherm uit en onder bepaalde kijkhoeken ook met scherm aan._Bailey_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:52:
Op mijn Fold 8 zie je de crease niet als het beeldscherm aanstaat.
Maar je voelt het totaal niet, denk dat het komt door de titanium ruggengraat. Het is wel zo dat je voor laten we zeggen 2500 euro andere verwachtingen mag hebben dan van de Fold 8 die zonder korting 1999 euro kost. Ik denk wel dat Apple wat extra zal doen om de crease zo onzichtbaar mogelijk te houden. Maar als je gaat vouwen, krijg je een vouw. Simple as that.
Heb het even aangepast voor je._Bailey_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:52:
Op mijn Fold 8 zie je de crease nog niet als het beeldscherm aanstaat.
Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:49:
[...]
Zullen we afspreken dat we dit topic over 5 jaar weer eens nalezen?
Heerlijke slow chat over van alles. Lekker toch.THE_BASE schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:15:
Heerlijk die discussie over een vouwbare iPhone.
Zullen we afspreken dat we dit topic over 5 jaar weer eens nalezen?
Niemand interesse in de HomePad? (Of hoe die dan heet?)
En voor mij, ik heb een Fold 1 gehad en langdurig een Fold 6 mogen gebruiken.Dennisweb schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:10:
[...]
Dit onderstreep ik. De crease is alleen een probleem voor mensen die nog nooit een foldable hebben gehad. De crease is bij mij ook te zien met scherm uit en onder bepaalde kijkhoeken ook met scherm aan.
Vooral het voelen vond ik irritant, elke keer als ik door die deuk ging gaf dat toch een goedkoop gevoel op een of andere manier.
Bij de fold 1 kon ik dat opzich nog wel accepteren (android niet, dus weg gedaan uiteindelijk), want toen was het echt super nieuwe tech. Bij de Fold 6 niet meer. De Fold 8 op Schiphol zal misschien wat vaker dicht gevouwen worden dan gemiddeld maar ook daar begon hij al behoorlijk te komen, ik heb wel eens die Oppo gezien "zonder" en die deed dat wel een heel stuk beter.
Ik hoop daarom dat Apple meer richtin de scharnier van Oppo zit dan de scharnier van Samsung.
Daar heb ik dan weer helemaal niets mee, ik heb wel wat HomePods en HomePods Mini staan maar kan mij nu eigenlijk geen plek bedenken in huis waar de HomePad niet zou misstaan en ook nog een nuttige is.TheKerremenke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:16:
[...]
Heerlijke slow chat over van alles. Lekker toch.![]()
Niemand interesse in de HomePad? (Of hoe die dan heet?)
Maar goed, Apple heeft een goed track record wat betreft 1ste gen devices
overigens; @Donstil bereid je voor op je iPhone Fold wat betreft gebruik tov een slab phone. Nadat je die een paar dagen gebruik hebt en je weer terug gaat naar een slab iPhone heb je echt het idee dat je 1 of andere lange afstandsbediening in je hand hebt.
Elke keer als ik mijn iPhone Air er weer bij pak, moet ik haast lachen....voelt echt als een afstandsbediening
[ Voor 46% gewijzigd door _Bailey_ op 28-08-2026 12:23 ]
Herkenbaar. Heb zelf de HomePods bij de tv staan. (Helaas ivm verbouwing en onze nieuwe poes geen hifi set voorlopig). Daarnaast een aantal HomePod mini’s verdeeld door de woning. Voldoen prima.Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:19:
[...]
Daar heb ik dan weer helemaal niets mee, ik heb wel wat HomePods en HomePods Mini staan maar kan mij nu eigenlijk geen plek bedenken in huis waar de HomePad niet zou misstaan en ook nog een nuttige is.
Maar ben nieuwsgierig wat voor een device het is. Heeft het toegevoegde waarde voor mij? Is het nuttig? Waar of hoe zou ik hem willen gebruiken. Allemaal aan Apple om mij (en anderen) in te overtuigen. Daarom ben ik nieuwsgierig ernaar.
Ja dat is waar maar het verschil is vooral dat Samsung dingen de markt op gooit als ze eigenlijk nog niet klaar zijn voor de massa en de gebruikers dat dan laat beta testen. Apple doet die ontwikkeling ook maar dan in huis en niet publiekelijk._Bailey_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:20:
Het verschil in de foldable phone van Samsung en Apple is dat Samsung er al 8 versies op heeft zitten. Voor Apple uiteraard de allereerste.
Ik vond de Fold 8 verder wel overtuigend overigens, voelt wel als een perfecte maat die paspoort aspect ratio.
Haha klinkt goed!overigens; @Donstil bereid je voor op je iPhone Fold wat betreft gebruik tov een slab phone. Nadat je die een paar dagen gebruik hebt en je weer terug gaat naar een slab iPhone heb je echt het idee dat je 1 of andere lange afstandsbediening in je hand hebt.
Elke keer als ik mijn iPhone Air er weer bij pak, moet ik haast lachen....voelt echt als een afstandsbediening
Apple heeft goed kunnen kijken hoe de concurrenten het doen, en daar van kunnen leren, dus het product zal echt niet slecht zijn, maar Apple is ook eigenwijs genoeg om ergens iets te proberen en als dat niet werkt het weer net zo hard te laten vallen als jammer dan._Bailey_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:20:
Het verschil in de foldable phone van Samsung en Apple is dat Samsung er al 8 versies op heeft zitten. Voor Apple uiteraard de allereerste.
Ik zou in ieder geval zorgen dat als je er een koopt, dat je goede garantie hebt, mocht het mis gaan dat je niet even een vlucht naar de VS moet pakken om je garantie te verhalen.
Daarnaast zou ik zeker even in de Apple Store het apparaat vasthouden en voelen, de prijs zal zodanig zijn dat als het tegenvalt je enorm afschrijft erop, dus wees zeker van je keuze op moment van koop.
Heb je de crease op de Fold 8 gezien op Schiphol terwijl hij aan staat? Ik heb in een druk winkelcentrum in Praag van tevoren even gekeken en de crease voelde je niet en zag je niet als het scherm aan stond. Dat heb ik met mijn Fold 8 ook. Die titanium plate helpt volgens mij wel veel.Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:16:
[...]
En voor mij, ik heb een Fold 1 gehad en langdurig een Fold 6 mogen gebruiken.
Vooral het voelen vond ik irritant, elke keer als ik door die deuk ging gaf dat toch een goedkoop gevoel op een of andere manier.
Bij de fold 1 kon ik dat opzich nog wel accepteren (android niet, dus weg gedaan uiteindelijk), want toen was het echt super nieuwe tech. Bij de Fold 6 niet meer. De Fold 8 op Schiphol zal misschien wat vaker dicht gevouwen worden dan gemiddeld maar ook daar begon hij al behoorlijk te komen, ik heb wel eens die Oppo gezien "zonder" en die deed dat wel een heel stuk beter.
Ik hoop daarom dat Apple meer richtin de scharnier van Oppo zit dan de scharnier van Samsung.
Benieuwd wat Apple ervan gaat maken en ze zullen vast een stap extra zetten, maar de crease zal voorlopig niet verdwijnen.
Apples foldable wordt groter en een rare vorm, minder strak. Minder minimalistisch. Jony Ive had er iets anders van gemaakt, daar ben ik van overtuigd.
Mijn gebruik is zo'n 70/80% cover display voor on the go; snel appjes verzenden, reageren op mailtjes.
Binnenscherm 20/30% voor momenten dat ik ergens (langer) zit en de tijd heb, video's kijken, beetje multitasken, artikelen/boeken lezen, webbrowsing, doelloos doomscrollen.
Je hebt als het ware een gewone foon + mini tablet bij je, en dat gewoon in je broekzak. Ingeklapt voelt het echt een soort iPhone Mini
de Fold 8 weegt overigens stuk minder dan een iPhone 17 Pro Max
om toch maar een flink minpuntje te noemen van de Fold 8; de scaling in diverse 3rd party apps is ruk. Dat zal Apple wel beter aanpakken gok ik
[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 28-08-2026 12:49 ]
Op Schiphol was hij wel zichtbaar met bepaalde apps maar die belichting daar was ook wel heel heftig. Kan mij voorstellen dat het thuis veel minder is of zelfs wegvalt. Zeker als hij nu nog zo nieuw is.Dennisweb schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:39:
[...]
Heb je de crease op de Fold 8 gezien op Schiphol terwijl hij aan staat?
Had ie zich maar bij telefoons gehouden, auto’s ontwerpen blijkt toch een vak apart….THE_BASE schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:41:
Jony Ive had er iets anders van gemaakt, daar ben ik van overtuigd.
Hij was niet alleen zichtbaar maar ook voelbaar. Daarnaast voelt zo’n plastic scherm niet zo fijn als een glasplaat. Precies de reden dat inmiddels alle telefoons glas ipv plastic schermen hebben. Screen protectors idem dito. Dat is ook inmiddels allemaal glas. Vooruitgang in technologie is fijn, maar dan valt een hybride oplossing zoals het scherm van een vouwbare telefoon juist weer op.Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:44:
[...]
Op Schiphol was hij wel zichtbaar met bepaalde apps maar die belichting daar was ook wel heel heftig. Kan mij voorstellen dat het thuis veel minder is of zelfs wegvalt. Zeker als hij nu nog zo nieuw is.
Moet wel heel gek lopen wil ik er geen importeren als ze hier niet leverbaar gaan zijn, maar hou er idd rekening mee dat het lastig zou kunnen zijn Apple Care te claimen.swhnld schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:33:
Ik zou in ieder geval zorgen dat als je er een koopt, dat je goede garantie hebt, mocht het mis gaan dat je niet even een vlucht naar de VS moet pakken om je garantie te verhalen.
Maar goed dat is onderdeel van het spel hè, hoort bij importeren.
Die vind ik anders best wel tof, als over drie jaar 75% van de waarde verdampt is wil ik er wel eentje 😜DNN!S schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:48:
[...]
Had ie zich maar bij telefoons gehouden, auto’s ontwerpen blijkt toch een vak apart….
Ik heb het gevoel van het plastic scherm zelf nooit echt als een probleem ervaren eigenlijk.TheKerremenke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:50:
[...]
Hij was niet alleen zichtbaar maar ook voelbaar. Daarnaast voelt zo’n plastic scherm niet zo fijn als een glasplaat. Precies de reden dat inmiddels alle telefoons glas ipv plastic schermen hebben. Screen protectors idem dito. Dat is ook inmiddels allemaal glas. Vooruitgang in technologie is fijn, maar dan valt een hybride oplossing zoals het scherm van een vouwbare telefoon juist weer op.
Zeker, en als je genoeg geld ervoor hebt dat het risico acceptabel is, is dat ook prima. Maar er zijn genoeg mensen die eigenlijk wel willen, maar eigenlijk het net wel/niet kunnen veroorloven en meegaan in de gekte rond een nieuw product. Dan gaat het mis. Dus altijd relativeren.Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:51:
[...]
Moet wel heel gek lopen wil ik er geen importeren als ze hier niet leverbaar gaan zijn, maar hou er idd rekening mee dat het lastig zou kunnen zijn Apple Care te claimen.
Maar goed dat is onderdeel van het spel hè, hoort bij importeren.
Ben jij die oude smartphones vergeten van Samsung? Waar je keihard op dat touchscreen moest drukken? De hel. Dat capacitieve scherm deed altijd net niet wat ik indrukte.Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:53:
[...]
Die vind ik anders best wel tof, als over drie jaar 75% van de waarde verdampt is wil ik er wel eentje 😜
[...]
Ik heb het gevoel van het plastic scherm zelf nooit echt als een probleem ervaren eigenlijk.
Haha ja dat was ruk, maar dat is hier niet zo hoor.THE_BASE schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:58:
[...]
Ben jij die oude smartphones vergeten van Samsung? Waar je keihard op dat touchscreen moest drukken? De hel. Dat capacitieve scherm deed altijd net niet wat ik indrukte.
Het voelt als plastic maar verder werkt het zoals we gewend zijn.
Relativeren is saai joh, gewoon Yoloswhnld schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:54:
[...]
Zeker, en als je genoeg geld ervoor hebt dat het risico acceptabel is, is dat ook prima. Maar er zijn genoeg mensen die eigenlijk wel willen, maar eigenlijk het net wel/niet kunnen veroorloven en meegaan in de gekte rond een nieuw product. Dan gaat het mis. Dus altijd relativeren.
Haha. Beetje hetzelfde. Had de Oppo N6 tijdje terug in m'n hand en vond dat echt een mooi ding. Dacht Apple zal 't wel weten met dat bredere kortere scherm. Toen de 8 fold in winkel gaan kijken en mweh. Buitenscherm wel heel kort en 't voelt wat gammel allemaal. Ben benieuwd hoe het in de.praktijk werkt.MartijnMartijn schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:07:
[...]
Van mij had 't wel een foldable pro max mogen zijn 😀
die komt in 2028. Retailprijs vanaf €2699 met maar liefst 256Gb opslagmatthijst schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:17:
[...]
Van mij had 't wel een foldable pro max mogen zijn 😀
Geen idee. We weten nog niets van de prijzen van Apple. Er gaan verhalen over 2500 dollar, dat is zo’n 3000 euro. 1999 dollar komt neer op 2479 euro. Samsung geeft kortingen, Apple bijna niet. Ik kan me niet voorstellen dat Apple meteen alle problemen van foldables oplost.NeWSJuNK schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:29:
Het gaat hier meer over de Samsung folds dan de Apple producten. Het verschil tussen die oudere folds is ook dat de laatste generatie een anti reflectie coating hebben wat die vouw, die je bij normaal gebruik gewoon niet ziet, nog minder opvalt. Apple zal al die zaken natuurlijk ook toepassen op hun eerste fold. Overigens mag je voor die prijs die Apple vraagt ook wel wat meer verwachten dan bij Samsung.
Het is niet mijn droom om een iPhone Fold / Ultra te bezitten.Dennisweb schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:05:
@TheKerremenke Ik ga je alvast uit je droom helpen: de iPhone Fold / Ultra zal ook gewoon plastic als binnenscherm krijgen. De technologie is nog niet zover dat je glas kan buigen.
[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 28-08-2026 14:21 ]
“Mijn telefoon is te groot” -> koopt een foldable -> heeft een nog grotere telefoon.
“Mijn scherm is veel te klein” -> koopt een foldable -> scherm is kleiner dan die bij de kleinst beschikbare iPad.
Ik begrijp het huidige ontwerp gewoon niet, denk ik
En volgens de geruchten wordt het een achteruitgang tegenover de Pro-modellen als je dingen als FaceID en een zoomlens kunt waarderen. Daarmee klinkt het al helemaal als “we moeten”, niet “we kunnen”.
All your base are belong to us
https://www.webmobilefirst.com/
[ Voor 77% gewijzigd door matthijst op 28-08-2026 15:18 ]
ik ben gewoon benieuwd, zonder Samsung te vergelijken met Apple of dergelijke. Je zou eens de laatste 2 pagina’s in dit topic moeten lezen. De gezelligheid verdwijnt nog sneller dan sneeuw in een voorverwarmde oven.
Het valt me op dat er amper wordt gesproken over de opvolger van de huidige Air. Daar ben ik denk ik het meest benieuwd naar. Dat was voor Apple weer een first gen device met de nadruk op wel erg specifieke USP’s ten koste van functionaliteiten die we intussen gewoon zijn om te hebben. Een Air met een 6.9 scherm, andere speakers en een ~Pro waardige camera zouden het voor mij wel eens kunnen doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Dorryflorry op 28-08-2026 16:46 ]
Zonder het persoonlijk te bedoelen: er zijn hier mensen (zoals ik) die al jaren in de topics van Apple komen en elkaar ook zo kennen. Het is dan ook meer een kroegtopic tot het evenement er is. Dit is gewoon een gezellig topic, ook al zie jij dit anders.Dorryflorry schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:44:
Zonder een polemiek te willen starten, wil ik wel even kwijt dat ik gisteren super enthousiast was om dit topic actief te volgen. Nog geen 24 uur later is het welletjes geweest over de vouwen, foldables etc… Wie zegt er überhaupt dat Apple ermee afkomt? Overigens heb ik zelf helemaal niets met foldable smartphones. Bovendien zie je ze niet zo heel erg veel in het wild. Dat gevoel heb ik nog steeds met de 17 Pro (Max) toestellen aangezien deze door hun plateau meteen opvallen wanneer iemand ermee belt of deze omgedraaid op tafel legt.
ik ben gewoon benieuwd, zonder Samsung te vergelijken met Apple of dergelijke. Je zou eens de laatste 2 pagina’s in dit topic moeten lezen. De gezelligheid verdwijnt nog sneller dan sneeuw in een voorverwarmde oven.
Het valt me op dat er amper wordt gesproken over de opvolger van de huidige Air. Daar ben ik denk ik het meest benieuwd naar. Dat was voor Apple weer een first gen device met de nadruk op wel erg specifieke USP’s ten koste van functionaliteiten die we intussen gewoon zijn om te hebben. Een Air met een 6.9 scherm, andere speakers en een ~Pro waardige camera zouden het voor mij wel eens kunnen doen.
Als het je niet bevalt, is dit niet het topic voor jou. Evenals Apple producten, maar dat heb ik je al eerder verteld.
ik weet niet ik welke kroegen er zo wordt gezaagd, maar alvast niet in de mijne die ik bezoek
Het zóu een surprise kunnen zijn, maar de reële verwachting is dat die er niet bij zit deze ronde en pas in voorjaar 2027 komt met de base iPhone.Dorryflorry schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:44:
Het valt me op dat er amper wordt gesproken over de opvolger van de huidige Air.
Ik heb gekozen voor een normale 17 en daar mis ik de telefoto soms al..
Zucht...
Nou, ja. Het is niet onaardig bedoeld. Maar als je iets vouwt, krijg je een vouw. Simpel zat. De vraag is alleen hoe Apple dat weg gaat poetsen bij een iPhone Ultra. Ik denk dat de meeste mensen in dit topic inmiddels wel weten hoe ik dingen verwoord. Ik maak dingen niet leuker dan ze zijn, en dan werk ik ook nog eens niet bij de Belastingdienst.Dorryflorry schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:58:
Je moet de laatste 2 pagina’s maar eens opnieuw lezen. Gaat niet meer over het evenement. Daar is trouwens ook nog niks over te zeggen in principe.
ik weet niet ik welke kroegen er zo wordt gezaagd, maar alvast niet in de mijne die ik bezoek
Als er over het evenement niets te zeggen is, is dat prima. Maak dan een TR, dan gaat het topic vanzelf op slot als je daarin medestanders kunt vinden. Het Event-topic gaat al zolang ik me kan heugen over verwachtingen en vergelijkingen met bestaande dingen. Je zou eens dit topic moeten lezen als het Event begonnen is. Denk dat je dan wel alvast een afspraak bij een praatgroepje kunt gaan maken.
Ik heb nog geprobeerd om het te hebben over de HomePad, maar dat leeft minder, merk ik.
Daarnaast kennen sommigen hier elkaar vrij goed. Dus dan is de manier van communiceren al snel anders.
[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 28-08-2026 18:03 ]
Was even het gerucht vergeten dat ze eerder volgend jaar pas zouden worden voorgesteld.
@Dennisweb ik was (heel) actief aan het meelezen vorig jaar in het destijds actuele topic voor de aan te kondigen toestellen in 2025. Ik heb het toen als oprecht gezellig en fijn ervaren. Dat wil ik deze keer ook, en dat zal zeer zeker ongetwijfeld lukken. Oprecht gemeend bedoel ik dit.
@DNN!S Klopt helemaal. Wat mij betreft zou dat een enorme verrassing zijn.
@THE_BASE Ik vrees dat je me niet zal geloven, maar sinds de vervanging van mijn scherm van de 17PM, ben ik er ongelofelijk tevreden mee. Ik doe helemaal mee met het kroegtopic
Ik geloof je. Er zijn er meer die even de tijd nodig hebben.Dorryflorry schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:14:
@THE_BASE Ik vrees dat je me niet zal geloven, maar sinds de vervanging van mijn scherm van de 17PM, ben ik er ongelofelijk tevreden mee. Ik doe helemaal mee met het kroegtopic
:strip_exif()/f/image/McaJ95ilABUfKFNpa9e8pdjb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G8u2fIQb0Zqju35M3mZUrq9b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wQTAD3uznOztp7OLSbsAeKlt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kNz44RHzLbaRiOGMiZDecoXX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZmLRDb8UlsxbZ3qofatAsSbZ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/zNYhPJaQ4MT4LCBmKhjBhaBI.png?f=fotoalbum_large)