Einde van het Greenchoice contract zonder terugleverkosten

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
phoney870 schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:54:
[...]

Dit is een interessante podcast om te volgen om alles mee te krijgen omtrent o.a. de oorlog bij/in Iran: https://www.bnr.nl/podcast/boekestijn-en-de-wijk

Afgelopen week (aflevering 9 september) werd er aangegeven dat zowel Trump als Iran de oorlog niet lang meer kunnen volhouden en dat de prijzen vervolgens snel zullen dalen.

Ik denk dat je dan zolang de oorlog nog bezig is als jouw contract afloopt, je het beste een contractvorm kan nemen die elke dag op te zeggen is, volgens mij zijn dat het modelcontract en het dynamische contract.
Ik heb het niet geluisterd maar Iran kan dit gewoon nog jaren volhouden hoor. Gewoon leven op brood & water. Zij onderschatten Iran.

2x MT Venus E met HW P1 in HA, WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:11
Brent schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 22:11:
Ik voel me wel een beetje vergeten, ik heb nog geen enkele mail van GC gehad. Ik zie dit topic net toevallig anders had ik er niks van geweten.
Ik heb ook nog geen enkel aanbod van GC gehad. Mijn contract loopt nog tot 15 mei 2027.

Wel heb ik net de jaarafrekening ontvangen. We krijgen € 220,- terug, maar het termijnbedrag is verhoogd van € 0 naar € 12. Daar begrijp ik de logica niet van. Die € 0 van afgelopen jaar heeft GC vorig jaar zelf ingesteld.

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:09
ElectricAlex schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:20:
[...]

Ik heb ook nog geen enkel aanbod van GC gehad. Mijn contract loopt nog tot 15 mei 2027.

Wel heb ik net de jaarafrekening ontvangen. We krijgen € 220,- terug, maar het termijnbedrag is verhoogd van € 0 naar € 12. Daar begrijp ik de logica niet van. Die € 0 van afgelopen jaar heeft GC vorig jaar zelf ingesteld.
Had ik ook. Je kan zelf het bedrag weer naar 0 zetten.

☀️ 7920 Wp | 🔋 Zendure Solarflow 800+ |🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:06
manusjevanalles schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:09:
[...]

Had ik ook. Je kan zelf het bedrag weer naar 0 zetten.
Bij mij is het voorschot in augustus van €5 naar €28 gegaan, zonder aankondiging, ik zag het door de veranderde incasso.
Het minimumbedrag wat ik zelf kan instellen is €38.
Morgen maar eens met de klantenservice bellen want ik heb geen zin om gratis geld te lenen aan GC.

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:34
ASW1 schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:15:
[...]

Bij mij is het voorschot in augustus van €5 naar €28 gegaan, zonder aankondiging, ik zag het door de veranderde incasso.
Het minimumbedrag wat ik zelf kan instellen is €38.
Morgen maar eens met de klantenservice bellen want ik heb geen zin om gratis geld te lenen aan GC.
Ik heb door het beschermde stadsgezicht waarin ik woon amper panelen, maar 1 ding is wel gelijk: na elke jaarrekening moet ik het maandbedrag flink omlaag schroeven omdat het hoe dan ook altijd omhoog gaat en ik heb nooit de logica kunnen ontdekken. Ik heb nog even gekeken, ik kan het zo laag instellen dat ik op jaarbasis 1350 euro moet bijbetalen en ik kan het ook op een waanzinnige 2950 euro per maand zetten zodat ik 26.000 euro gratis aan ze leen. Lijkt wel volstrekte willekeur, maar dit was ook al het geval toen ik 10 jaar geleden een contract voor een paar jaar bij deze club had. En de reden: Wij berekenen het minimale- en maximale termijnbedrag aan de hand van het (historisch) gemiddelde jaarverbruik op jouw adres.

Ik woon al 25 jaar op dit adres, maar ik vermoed dat in een ver verleden hier een bitcoin fabriek stond of een mega wietplantage gezien het maximumbedrag.

[ Voor 13% gewijzigd door phoney870 op 13-09-2026 22:28 ]

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:06
Of gewoon dat er geen nadeel aan zit voor GC om - zoals je al zegt - gratis een kortlopende lening te hebben ter waarde van het teveel aan voorschot. Er is geen enkele incentive om je tegen te houden om meer geld daar te stallen dan nodig is.

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:05
phoney870 schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:54:
[...]

Dit is een interessante podcast om te volgen om alles mee te krijgen omtrent o.a. de oorlog bij/in Iran: https://www.bnr.nl/podcast/boekestijn-en-de-wijk

Afgelopen week (aflevering 9 september) werd er aangegeven dat zowel Trump als Iran de oorlog niet lang meer kunnen volhouden en dat de prijzen vervolgens snel zullen dalen.

Ik denk dat je dan zolang de oorlog nog bezig is als jouw contract afloopt, je het beste een contractvorm kan nemen die elke dag op te zeggen is, volgens mij zijn dat het modelcontract en het dynamische contract.
Ik hoor ze af en toe voorbijkomen op bnr, luister nooit de gehele podcast. Ze vergroten het belang van iedere gebeurtenis of signaal enorm uit waardoor het lekker smeuïg zou moeten worden. Ze lopen ook zoveel mogelijke opties langs dat ze er altijd wel 1 of 2 goed hebben.

Recentelijk werd de inzet van een kernwapen door Trump in Iran, èn Poetin in Oekraïne als serieuze opties (met een redelijke waarschijnlijkheid dus) besproken.

Met een schot hagel raak je altijd wel iets...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste