[PC] Wardogs

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 13:23
gister 100k in 1 leven gehaald, heerlijk met de Ural heen en weer rijden en de FOB supplien

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:23

ScreamGT

joejoe

Ik zie soms inderdaad spelers met 100 of 250k aan verdiensten :') Hoe doe je dit? Continue supply chain spelen?

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:52
Marascon schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:29:
gister 100k in 1 leven gehaald, heerlijk met de Ural heen en weer rijden en de FOB supplien
Denk dat ik dat vanavond ook maar ga doen. Merk dat ik niet de beste assault speler ben, en bijna weer bankroet ben :+

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:27

D4NG3R

kiwi

:)

ScreamGT schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:48:
Ik zie soms inderdaad spelers met 100 of 250k aan verdiensten :') Hoe doe je dit? Continue supply chain spelen?
Logistics zijn redelijk consistent, aangenomen dat je team er ook goed gebruik van maakt.

Vooral ammo/fuel wat later in de ronde. Je krijgt een assist voor alle schade/kills welke mensen maken met wapens als mortieren als je in de laatste paar minuten bijvoorbeeld ammo afgeleverd hebt. Als ik de supplier in mijn groepje mag geloven rinkelt dat behoorlijk hard zodra dat begint. :D

Zodra de drills aan gaan krijg je voor fuel ook een dikke bonus.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2026 11:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 13:23
eerste instantie support een FOB bouwen, daarna tijdje mortarren

Daarna de Ural pakken en continue supply runs doen

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Chielioj schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:56:
[...]

Denk dat ik dat vanavond ook maar ga doen. Merk dat ik niet de beste assault speler ben, en bijna weer bankroet ben :+
Ik speel voornamelijk hotzone, en ga er in zonder iets, soms een verrekijker en wat bandages.

Dan gewoon scavengen en speelstijl aanpassen, dat maakt het ook leuk elke keer.

Soms vind je een dikke sniper en soms alleen maar AK's.

Laatste potje helemaal zo gespeeld, 3x doodgegaan en uiteindelijk 130k winst.

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:41
Als je eens wat relaxed wil doen, leg je op 400-500 meter buiten de zones. Zoek een hoog punt en begin met spotten.

Tag alles dat je tegen komt, ook helikopters.
Zo rank je u recon enorm snel. Gisteren mij in een mast verstopt, en had zo een goed zicht. Ben van level 5 naar level 9 gegaan op 1 potje, met 85k profit.

Die ursal ook veel gebruikt tot level 16 driver, en ook de 100k profit in 1 leven gehad ermee.

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:37
Ik doe inmiddels ook van alles in de game.
Waar je ook wel wat cash mee kan pakken is de spawn vehicle naar de cirkel rijden.
Zolang die daar staat en er mensen spawnen krijg je daar cash voor. Ook als ze de eerste seconden overleven (net als met mensen brengen).
Ik heb in 1 pot 3 keer dat ding erheen gereden en ondertussen was ik aan het builden of assault aan het spelen. Tegelijkertijd zag ik telkens cash binnen komen omdat er dus weer iemand op spawnde, overleefde, en kills maakte. Soort van passief geld verdienen dus :).
Als het niet te gevaarlijk is kun je ook proberen dichterbij de HZ te bijven rijden (en natuurlijk ook stilstaan anders kunnen ze niet spawnen). Gebruik de vele smoke die in dat ding zit en draai als je het popt wat rondjes zodat je helemaal in de smoke zit.

Er komen wel meer spelers die al van alles hebben vrijgespeeld. 1 keer reed ik met die spawn vehicle naar de cirkel en kwam er onderweg een humvee (dan heb je echt veel gespeeld) en daarin wat gasten met RPG's (heb je ook al aardig wat gespeeld). Op een haar na kon ik op tijd onze FOB inrijden en was het ding dus niet opgeblazen.

Het is wel heel verschillend hoe georganiseerd (of inzicht in tactiek) de potjes gaan.
Met 2 anderen bouwden we een mooie FOB met 3 drills maar (na meerdere keren vragen) niemand kwam fuel brengen. Dus ben ik zelf maar gerespawned en met een heli flink wat fuel gebracht.
Met de drills aan konden we de punten flink inhalen maar omdat de rest van het team alsnog doelloos bezig was was het feestje gauw voorbij. Ik weet zeker dat we de pot hadden kunnen winnen als iets meer mensen meehielpen aan die drills en het verdedigen daarvan bijvoorbeeld.

Ik vrees dat als je wat tactischer wilt spelen je toch een discord moet opzoeken.
Wellicht wordt het nog wel beter na de eerste weken, als we de influencer/streamers en mensen die het nu vanwege de hype spelen, kwijtraken.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

m0nk

16-09-2003 15.15

Of gewoon met de goedkoopste loadout droppen, iemand looten en gewoon met een groep de hz chasen. Mensen ressen/healen. Regelmatig potjes met 100K in de plus geeindigd.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

PuckStar schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:14:
1 keer reed ik met die spawn vehicle naar de cirkel en kwam er onderweg een humvee (dan heb je echt veel gespeeld) en daarin wat gasten met RPG's (heb je ook al aardig wat gespeeld). Op een haar na kon ik op tijd onze FOB inrijden en was het ding dus niet opgeblazen.
De RPG unlock je al op support level 5, dat is 1 misschien 2 rondjes logistics en bouwen. De Humvee is driving level 15, wat je na een paar rondjes mensen heen en weer brengen ook al wel hebt.

Het lijkt allemaal heel indrukwekkend, maar dat valt vaak best wel mee. :)

• PuckStar
D4NG3R schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:23:
[...]

De RPG unlock je al op support level 5, dat is 1 misschien 2 rondjes logistics en bouwen. De Humvee is driving level 15, wat je na een paar rondjes mensen heen en weer brengen ook al wel hebt.

Het lijkt allemaal heel indrukwekkend, maar dat valt vaak best wel mee. :)
Ah dan keek ik verkeerd. Ik zag Humvee level 30 ofzo, maar dat is dan met minigun denk ik.
RPG heb je inderdaad gelijk dat is niet heel lastig.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Misschien heb ik het wel fout en zit ik aan de beta levels te denken overigens. Die met een minigun is inderdaad wel flink wat levels hoger. :)

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-10 21:19
Gister een heerlijk potje gespeeld op de Wardogs NL server, speelde als Manticore (Groen) en hebben het potje op de valreep weten te winnen met echt 1/2 punten verschil ten opzichten van team rood.

Op het einde zorgde de drills ervoor dat we de hotzone op ons kregen, werden flink genuked door beide andere teams maar hielden ons stand en elkaar reviven.

Profits methodes voor mij zijn inderdaad de hotzone blijven chasen, wanneer je in de hotzone bent krijg je om de halve minuut ongeveer een leuk extra bedrag. Verder zijn de logistics run ook goed voor money making, met de truck logistics droppen en heen en weer kan voor flink veel money zorgen.

Promotie van je eigen clan is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Bart ® op 16-09-2026 07:33 ]

• PuckStar
Ik had trouwens nog iets bijzonders. Ik was down en lag te wachten op een revive en zonder dat ik zag dat iemand mij revivede was ik ineens weer levend. Echter werd ik gelijk weer afgemaakt!
Ik denk ok, dat ging snel, dus ik wacht weer gewoon...............gebeurde er precies hetzelfde!
Toen had ik door dat enemies mij reviveden en gelijk weer afmaakten. En dat bleven herhalen. Dus ik moest wel opgeven.
Weet niet of dit de bedoeling is maar irritant was het wel.

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:05

Maulet

Erik de Maulet

hack?

9950x3d+4090

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:50

NoTimeRemains

I know

nee abuse meer maar het kan gewoon in t spel

This is the Way.

• Chielioj
PuckStar schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:39:
Ik had trouwens nog iets bijzonders. Ik was down en lag te wachten op een revive en zonder dat ik zag dat iemand mij revivede was ik ineens weer levend. Echter werd ik gelijk weer afgemaakt!
Ik denk ok, dat ging snel, dus ik wacht weer gewoon...............gebeurde er precies hetzelfde!
Toen had ik door dat enemies mij reviveden en gelijk weer afmaakten. En dat bleven herhalen. Dus ik moest wel opgeven.
Heb ik ook wel eens gehad. Maar het leek erop dat ik in een wand terecht kwam, en daardoor direct weer dood was. Na 2x proberen heeft diegene mij iets van de wand gesleept, en toen bleef ik wel in leven.

Wel een leuke voor centen en Xp

• PuckStar
Chielioj schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:15:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad. Maar het leek erop dat ik in een wand terecht kwam, en daardoor direct weer dood was. Na 2x proberen heeft diegene mij iets van de wand gesleept, en toen bleef ik wel in leven.

Wel een leuke voor centen en Xp
Punt is dat er niemand van ons team in de buurt was. Dus de revive moest wel door een enemy zijn gedaan. En toen ik gerevived werd zag keek ik ook recht in de loop van een pistool. Dus tja.

• Chielioj
ooh dat had ik niet begrepen

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Met defibs kan je ook vijanden reviven, en dat geeft soms heel erg grappige situaties maar inderdaad ook situaties waarbij mensen gaan klooien door iemand in een spawnloop te brengen.

Gelukkig hebben die dingen geen oneindige batterij, en levert het na 2 kills ofzo al geen drol meer op om te doen.

Ik heb er zelf een aantal heel erg leuke/grappige ervaringen mee gehad. Waaronder een keer het kidnappen van een vijand. Compleet met het ondervraging voor informatie en een vrijlating alsof het een echte krijgsgevangene was. :D _O-

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-10 19:49
Ik had laatst 90K met recon class. Dat was wel een uitzondering, heb wel het idee dat de recon class het langzaamst gaat van alle classes.

[ Voor 17% gewijzigd door CHKYBSTRD op 15-09-2026 10:04 ]

Stay hungry, stay foolish!

• Chielioj
CHKYBSTRD schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:03:
[...]

Ik had laatst 90K met recon class. Dat was wel een uitzondering, heb wel het idee dat de recon class het langzaamst gaat van alle classes.
ooh ik heb juist het idee dat het 1 van de snelste is. De truck is om je verdekt op te stellen en te spotten. Door te spotten krijg je Xp en geld. Op moment dat ze gekilled worden, weer Xp en geld. Je kan iemand meerdere keren "spotten"

Dit zijn toch de meest lucratieve potjes voor mij..

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 15:43
PuckStar schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:39:
Lijkt me wel de bedoeling. Ik vind het ook wel geinig. Ik zag zelfs in een of andere guide de tip:

"You can revive enemies, but be sure to loot them first, so they can't shoot."

• kneusteun
  • Nu online
Chielioj schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:33:
[...]

ooh ik heb juist het idee dat het 1 van de snelste is. De truck is om je verdekt op te stellen en te spotten. Door te spotten krijg je Xp en geld. Op moment dat ze gekilled worden, weer Xp en geld. Je kan iemand meerdere keren "spotten"

Spawn vehicle naar base rijden, dan scavengen voor sniper of marksman en gaan spotten vanaf vantage point. Driver xp en recon xp farming.

Van 0 naar 150k in een halve pot.

• GoodspeeD
kneusteun schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:12:
[...]

Spawn vehicle naar base rijden, dan scavengen voor sniper of marksman en gaan spotten vanaf vantage point. Driver xp en recon xp farming.

Van 0 naar 150k in een halve pot.
Help me ff. Wat is vantage point?

• tollahoofd
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-09 19:52
GoodspeeD schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:17:
[...]

Help me ff. Wat is vantage point?
De hele simpele uitleg is een hoog of strategisch uitkijkpunt om de omgeving of enemies te spotten.

Bij sommige maps kan dat zijn op een schoorsteen, op een fabriek of op een heuvel/berg.

[ Voor 15% gewijzigd door tollahoofd op 15-09-2026 15:21 ]

• GoodspeeD
tollahoofd schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:20:
[...]

De hele simpele uitleg is een hoog of strategisch uitkijkpunt om de omgeving of enemies te spotten.

Bij sommige maps kan dat zijn op een schoorsteen, op een fabriek of op een heuvel/berg.
Ah. Gewoon in het algemeen een vantage point dus? Ik dacht dat er misschien iets heel specifieks in WAR DOGS mee bedoeld werd. Bedankt voor de uitleg.

• Chielioj
Vantage point is een punt waar je een groot overzicht hebt, zijn met name de wat hogere plekken.

• Maulet

Maulet

Erik de Maulet

Ik had vandaag iets grappigs: ik heb een kamaraad geheeld, en toen die weer gezond was, heb ik hem per vergissing met een vuistslag weer KO geslagen (ik wou wat zeggen in de microfoon maar wist de toets niet). Toen opnieuw geheeld. Hij mopperde een beetje... 😁

9950x3d+4090

• PuckStar
Maulet schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:40:
Ik had vandaag iets grappigs: ik heb een kamaraad geheeld, en toen die weer gezond was, heb ik hem per vergissing met een vuistslag weer KO geslagen (ik wou wat zeggen in de microfoon maar wist de toets niet). Toen opnieuw geheeld. Hij mopperde een beetje... 😁
haha dat is wel geinig ja :).
gebeurd ook regelmatig met bouwen dat je per ongeluk een mokerslag op je kop krijgt en je maatje je weer moet ressen :).

• CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:25
[...]

Een verrekijker meenemen of een rangefinder, en dan gewoon de hele tijd spotten. Afgelopen weekend zat ik in een toren waar wij een FOB hadden gebouwd. Deze toren lag de hele tijd onder vuur vanuit een andere toren. Met mijn SVD was ik de vijandelijke snipers de hele tijd aan het uitschakelen van ongeveer +/- 450 meter. Uiteindelijk stond ik op 125K en stond ik 95% van de tijd op nummer 1. Helaas werd ik op het einde ingehaald, anders had ik ook nog eens de achievement "Top 1 Most Earned Money" verdiend. En dat door alleen andere snipers uit te schakelen van ongeveer +/- 450 meter.

Maar wil je snel EXP verdienen met recon? Gewoon een verrekijker of rangefinder meenemen. Deze kan je trouwens ook met een andere class meenemen, en dan bouw je ook gewoon Recon EXP op.

Wanneer je iemand alleen met een verrekijker of rangefinder ziet rond rennen, dan zijn deze spelers namelijk blut. Je kunt snel geld verdienen door alleen de vijanden te spotten.

Wat ik wel heb gemerkt is de balans tussen de wapens, dit is gewoon te groot. Vooral op Recon is dit erg merkbaar. Wanneer je met het begin wapen of SKS op andere schiet, duurt het soms erg lang voordat iemand neergaat. Soms meerdere headshots + body shots en ze rennen nog gewoon rond. Maar heb je eenmaal de Mosin of SVD geunlocked, dan is het echt een WERELD van verschil. Ik gebruik beide wapens ook als CQC wapens. Klinkt raar om een Mosin (bolt action rifle) mee te nemen in CQC, maar als ik vertel dat ik al gevechten heb gewonnen van 7 vs mij alleen, met alleen een Mosin. Het zijn in de meeste gevallen gewoon one-taps.

[ Voor 32% gewijzigd door CyberToon op 15-09-2026 21:37 ]

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-10 19:49
Chielioj schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:33:
[...]

Ja het cashen is prima, had net ruim 200K. Maar het spotten levert nauwelijks xp. Alle kleine beetjes helpen dat wel maar hoe verder je komt hoe minder je er aan hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUQoTSraEga_sNei7O67ER9cEos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gp7eHcMElglMOamtvoprkNxd.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was een leuke ronde :*)

Stay hungry, stay foolish!

• Maulet

Maulet

Erik de Maulet

ik kon de .nl server niet zien. dan maar official gespeeld.

het is wel een beetje op je eigen houtje spelen zoals de COD en BF sagas, simpel nihilistisch tournamenten...
dankzij dat we een groepje opgesloten waren boven in een toren hebben we elkaar veel geholpen! 👌

[ Voor 0% gewijzigd door Maulet op 16-09-2026 10:04 . Reden: spelling ]

9950x3d+4090

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

[...]

Begin van de match pak je een range finder, parachute en een heli en vlieg je meteen weg zonder iemand mee te nemen. Hoe sneller hoe beter. Ergens in het midden van de map, hoog gelegen en begint alles te scannen.

This is the Way.

• Maulet

Maulet

Erik de Maulet

...en absoluut niet lawaai maken :D

9950x3d+4090

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 13:55

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Deze week enkele potjes gehad rond 150K, enkel infantry gespeeld als Assault/Medic. Kills harken in/rond de hotzone, reviven en healen van teammates levert je al snel wat geld op.

Beste werkt daarin (tot nu toe) om in de rug/zijkant te komen van waar de hotzone zich naartoe beweegt. Iedereen volgt dat ding en blijft er redelijk hard achteraan rennen. Door herpositioneren en ook niet schieten als je weet dat je erna sowieso doodgaat helpen enorm

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:51
Dat is ook mijn ervaring. Als je team goed meewerkt kun je echt goed geld verdienen. En kan hele vette situaties opleveren :) 150k is mij nog nooit gelukt maar wel 70k in één beurt. Maar ik heb soms ook wel dat ik net m'n loadout eruit haal voordat ik doodga en niet gerived wordt. En soms in de min :P

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:53
spokje schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:22:
Dat is ook mijn ervaring. Als je team goed meewerkt kun je echt goed geld verdienen. En kan hele vette situaties opleveren :) 150k is mij nog nooit gelukt maar wel 70k in één beurt. Maar ik heb soms ook wel dat ik net m'n loadout eruit haal voordat ik doodga en niet gerived wordt. En soms in de min :P
Mijn 100k in 1 leven kwam door een mortar fob met 5 mensen die 4 pallets aan munitie gebruikten om 2 fobs van groen en blauw te slopen.

• Maulet

Maulet

Erik de Maulet

Cijfers! het lijkt alsof er hier veel bankemployees / brokers meespelen! haha. Ik heb 20.000 gemaakt en voel me niet schuldig (ik kan alleen maar korte tijd spelen)

Rapport: met een groepje van ongv 6 waren we aan het scouten in vijandig gebied en werden aangevallen door een net zo groot aantal vijanden. Ze hebben onze uit diverse richtingen op en nieuw neergeschoten totdat we vernietigd waren, ookal hebben we elkaar zo lang mogelijk herleeft. Dan zie als er samengespeeld word (zeker waren het vrienden met intensief gebruik van microfoon).

Ik hoop dat we spoedig op wardogs.nl wat kunnen maken... :)

9950x3d+4090

• GoodspeeD
Potverdorie. Ik had niet gedacht dat een spel me nog zo kon pakken op mijn 45e. Komt heel slecht uit dit. Moet verdorie een belangrijke presentatie voorbereiden. :-)

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 16:22

Maduth

Probeersel

GoodspeeD schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:08:
Potverdorie. Ik had niet gedacht dat een spel me nog zo kon pakken op mijn 45e. Komt heel slecht uit dit. Moet verdorie een belangrijke presentatie voorbereiden. :-)
Herkenbaar, je wordt ouder. Het is geen BF/COD maar je binnen 10-des van seconden moet reageren. Je kan relatief iets rustig opbouwen, uitvoeren of afmaken. :+ Same issue hier :)

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 16:22

Maduth

Probeersel

NoTimeRemains schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:46:
Het vliegen is wel echt lastig zeg, ben al geswitched van MKB naar controller, maar nog steeds erg moeilijk. Net in een game waarin rood 1 punt had maar wel halverwege de spawns zat om met AA heli's te spawnkillen.
Al wat beter geworden? Ik vind het pittig met mouse/keyboard maar ik heb nog een controller liggen. Dus wil vanavond dat een poging geven. Of ben je alweer terug naar keyboard/mouse?

• Torched
Maduth schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:27:
[...]

Herkenbaar, je wordt ouder. Het is geen BF/COD maar je binnen 10-des van seconden moet reageren. Je kan relatief iets rustig opbouwen, uitvoeren of afmaken. :+ Same issue hier :)
Tactiek heeft meer invloed maar gebouwtjes clearen en overige cqc is echt wel reflexen werk hoor.
Je kan veel opblazen met C4 maar dan weet ook iedereen waar je bent.

• Maulet

Maulet

Erik de Maulet

9950x3d+4090

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 07:48
Ik heb ff HOTAS geprobeerd maar vond het in Wardogs niet helemaal lekker ofzo. Ben terug naar gamepad waar ik inmiddels wel lekker mee vlieg. Vooral logistics e.d.

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:05
Gisteren ook de game gehaald 3 potjes gedaan en 5 uur verder kan ik wel zeggen dat ik het een leuke game vind.

De eerste ronde gewonnen. Heb mij daar voornamelijk bezig gehouden met spotten van enemies. Harkte echt mega veel binnen en na 2 deaths het rest van het potje niet meer dood gegaan. Had echt een perfect vantage point. Zeer veel enemies kunnen spotten. Op den duur kwam een Humvee in de buurt en die wou mij overrijden, maar had C4 gevonden en kon dat op tijd tussen mij en Humvee in gooien daarmee ook nog mooi dat ding kunnen uitschakelen met alle inzittende.

de andere 2 potjes toch meer hectisch toch wel veel dood en helaas vaak op plekken waar weinig mogelijkheden waren dat ik weer gered zou worden door teammates.

heb nog 0 punten in driving en flying heb daar dus nog niets in gedaan. Vliegen is schijnbaar ook erg lastig dus weet ook niet of ik daar wel aan durf :P

Ook het bouwen snap ik nog niet echt. Had wat mij betreft wel wat meer uitleg over het bouwen in gemogen. Weet niet goed hoe ik solo daarin nou wat kan bijdragen.

Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Chielioj
Punten voor driver is redelijk makkelijk te behalen. Begin met een auto, wat supplies erin en rij naar een FOB of toren. Je speelt redelijk snel de vrachtwagen vrij, en dan kun je 2 pallets meenemen. Dan gaat het weer iets harder.

Zelf zit ik tijdens het gamen in de discord van De Game Brouwerij. Hun Discord

Leuke en toegankelijke groep. Met name tijdens het bouwen zijn er een paar die wel een basis neer kunnen zetten. Pak een hamer en help opbouwen, dan gaan de punten ook snel.

Heb je vragen, stel ze. Gisteren werd er iemand even in een apart kanaal gezet om uitleg te geven.

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 07:48
Gisteren wel de achievement behaald dat ons team 100 punten had, terwijl de rest 0 had. Was echt een complete wipe. Tijdens die game ook gewoon de achievement behaald om iemand te killen met de defibrilator.

Ik weet dat het ook een meme is, maar het lukt ons nooit om blauw over de streep te trekken. 9/10 keer zitten hier complete noobs in, mensen die alleen maar bases buiten de CZ bouwen en daar niks doen. Echt demotiverend ook. Hadden we gisteren eindelijk een goede game met ze, met een sterke FOB, hebben we weer mensen die de gates open zetten/laten. Mensen die de gates niet sluiten als ze naar buiten rennen zijn super frustrerend.

• Chielioj
eergisteren riep iemand in de base.. Laat je de poort open, nekschot !

En hij deed het _/-\o_

• SMD007
Kaasdipje schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:37:
Gisteren wel de achievement behaald dat ons team 100 punten had, terwijl de rest 0 had. Was echt een complete wipe. Tijdens die game ook gewoon de achievement behaald om iemand te killen met de defibrilator.

Ik weet dat het ook een meme is, maar het lukt ons nooit om blauw over de streep te trekken. 9/10 keer zitten hier complete noobs in, mensen die alleen maar bases buiten de CZ bouwen en daar niks doen. Echt demotiverend ook. Hadden we gisteren eindelijk een goede game met ze, met een sterke FOB, hebben we weer mensen die de gates open zetten/laten. Mensen die de gates niet sluiten als ze naar buiten rennen zijn super frustrerend.
Dat blauw "slechter" is niet alleen een meme. De ontwikkelaar heeft toegegeven in de statistieken ook te zien dat blauw het vaakst verliest. Groen wint overigens het vaakst, maar rood is wel close 2nd.

https://www.reddit.com/r/WarDogs/comments/1wiys6r/john_wardogs_admits_blue_team_has_a_balancing/

trouwens wat betreft die deuren de helft van de tijd zijn ze bugged. Ik kon de helft van de tijd of de deur niet dichtdoen (press F verscheen niet) of als je hem dichtdoet staat je eigen voet ervoor en blijft ie nog half open staan. Vooral dat laatste is zeer hinderlijk je wil vooral als je onder vuur ligt snel de poort weer snel sluiten dat hij dan niet volledig dicht wil is zeer hinderlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door SMD007 op 18-09-2026 11:28 ]

Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• kneusteun
  • Nu online
Chielioj schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:48:
eergisteren riep iemand in de base.. Laat je de poort open, nekschot !

En hij deed het _/-\o_
Is ook gruwelijk irritant hoeveel mensen de deur openlaten, nu weet ik hoe mijn moeder zich voelde _/-\o_

• SMD007
lees ik net dat die spawn auto automatisch spawned wanneer 1 team 20 punten heeft. Wat zijn nog meer van dat soort dingen die de game je niet verteld, maar wel handig zijn om te weten voor een nieuwe speler zoals ik?

*doet deur keurig dicht*

• GoodspeeD
Torched schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:44:
[...]

Tactiek heeft meer invloed maar gebouwtjes clearen en overige cqc is echt wel reflexen werk hoor.
Je kan veel opblazen met C4 maar dan weet ook iedereen waar je bent.
En toch heb ik het idee dat ik er met beperkte reflexen, zelfs in de hot zone, nog redelijk toe doe. Strategisch hoekjes afdekken, niet als een malle rennen, granaten gooien op de juiste plekken, etc.

• kneusteun
  • Nu online
SMD007 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:27:
lees ik net dat die spawn auto automatisch spawned wanneer 1 team 20 punten heeft. Wat zijn nog meer van dat soort dingen die de game je niet verteld, maar wel handig zijn om te weten voor een nieuwe speler zoals ik?

*doet deur keurig dicht*
Best veel, duurde ook even voordat ik doorhad dat je deuren op een kier kon zetten etc.

Wat die spawn wagen betreft, kan je lekker op cashen met driver xp.

• GoodspeeD

*doet deur keurig dicht*
Geen idee of je het al gelezen had, maar sowieso:

- loose ammo meenemen in plaats van veel magazijnen
- als je op C drukt met je inventory open, vul je automatisch je magazijnen bij met je loose ammo

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat zijn nog meer van dat soort dingen die de game je niet verteld, maar wel handig zijn om te weten voor een nieuwe speler zoals ik?
Onbeheerde voertuigen (behalve de spawn APC) ontploffen na enkele minuten als je de motor niet uit zet. Ik heb al een paar keer gehad dat we ergens buiten de zone een mini basis aan het opzetten waren, om vervolgens onze supply-Ural te zien ontploffen. :+

In tegenstelling tot de meeste games kan je met lock-on wapens ook op friendlies locken/schieten, en gaan mines ook gewoon af als er een vriendelijk voertuig overheen rijd of er een teamgenoot langsheen rent. Let dus op dat je deze niet klakkeloos neergooit.

Het spel kent tactical sprints, als je al aan het sprinten bent kan je nog een keer op de sprint knop drukken voor een korte maar snellere sprint. Dit werkt alleen als je personage niet te zwaar is.

Je kan R ingedrukt houden voor een marginaal snellere reload, het magazijn wat uit het wapen komt wordt dan op de grond gedumpt. Heb dat al een paar keer gebruikt om een teammate ff snel van een mag te voorzien zonder dat ik rond moet gaan klooien in m'n inventory.

Als je op pad gaat en geen idee hebt wat je in je 3e slot mee wil nemen, een verrekijker is goedkoop en verrekte handig voor jezelf en je team.

Aanvullend op wat @GoodspeeD hierboven aangeeft; ook als je aan het looten bent kan je op C drukken om automagisch je eigen magazijnen/ammo stacks bij te vullen direct vanuit de ander z'n backpack. Het neemt zelfs prioriteit boven de stacks/mags in je eigen backpack. :)

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 18-09-2026 15:22 ]

• SMD007
dat zijn een paar goeie tips bedankt! Nu alweer zin in om vanavond op pad te gaan.

• GoodspeeD
D4NG3R schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 13:28:
[...]

Aanvullend op wat @GoodspeeD hierboven aangeeft; ook als je aan het looten bent kan je op C drukken om automagisch je eigen magazijnen/ammo stacks bij te vullen direct vanuit de ander z'n backpack. Het neemt zelfs prioriteit boven de stacks/mags in je eigen backpack. :)
LOL. Weer wat geleerd. Toch mooi hoe dit spel vol zit met dit soort verborgen QoL dingetjes.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Geen idee of het ook automatisch zaken als bandages aanvult als de vijand ze heeft en je er zelf bijv met 2/5 rondloopt, maar iig met ammo werkt het tof. Kwam er toevallig achter toen ik wat zaken wou aanvullen maar ik het inventory van de vijand nog niet gesloten had. :D

• SMD007
D4NG3R schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 13:46:
Geen idee of het ook automatisch zaken als bandages aanvult als de vijand ze heeft en je er zelf bijv met 2/5 rondloopt, maar iig met ammo werkt het tof. Kwam er toevallig achter toen ik wat zaken wou aanvullen maar ik het inventory van de vijand nog niet gesloten had. :D
zijn er trouwens andere manieren om aan ammo te komen anders dan looten van dead guys? Ik had gister een leuke M4 geloot met 4 volle mags, maar na paar flinke battles zat ik zonder. Ik ging terug naar 1 van onze basis, maar kon daar nergens een ammo crate of iets vinden.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je kan bij de verkoper waar je gear haalt ook 'Loose ammo' kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhQIeWG_zowP4VY5gbPVCaclgL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aZDeCfgyLKFfrjd1OUxMN9yt.png?f=fotoalbum_large

Behalve als het echt heel erg kleine mags zijn (bijv. de SMG met 20 kogels per mag) neem ik eigenlijk zelden meer dan 1+2, hooguit 3 mags mee. Een doosje van 80 kogels voor je AK of M4 neemt even veel ruimte in beslag als een mag van 30 kogels.

Met C kan je zoals eerder aangegeven dus op elk moment de mags in je backpack bij laten vullen vanaf zo'n stapel losse kogels. Of individuele mags door het doosje kogels op een niet (volledig) gevuld magazijn te slepen.

Mocht je halfvolle mags in je inventory hebben zitten maar geen losse kogels, dan zorgt C er voor dat de magazijnen worden samengevoegd. :)

[ Voor 70% gewijzigd door D4NG3R op 18-09-2026 14:09 ]

• KBE91
Ik moet ook echt eens leren bouwen, zit nog te vaak op mijn berg met mijn verrekijker.
En als ik dat niet doe, rijd ik op en neer met de Ursal.

Mis gewoon te veel aspecten van het spel erdoor.

• Chielioj
Bouwen is wel leuk, en als de basis een beetje op orde is, dan lekker met de mortieren spelen

• SMD007
Dus als je ammo op is moet je terug naar de begin basis voor nieuwe ammo? Lijkt me omslachtig zoals gezegd ik had best wat ammo geloot 4 volle mags (5 als je mag in de gun ook mee telt) maar toen dit op was moest ik dus op zoek naar nieuwe ammo ik kwam op den duur een backpack tegen waar wat in zat dus kon weer door, maar voor een volgende keer dus even een helicopter vlucht of autorit terug naar basis meepakken?

• tollahoofd
SMD007 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:41:
Dus als je ammo op is moet je terug naar de begin basis voor nieuwe ammo? Lijkt me omslachtig zoals gezegd ik had best wat ammo geloot 4 volle mags (5 als je mag in de gun ook mee telt) maar toen dit op was moest ik dus op zoek naar nieuwe ammo ik kwam op den duur een backpack tegen waar wat in zat dus kon weer door, maar voor een volgende keer dus even een helicopter vlucht of autorit terug naar basis meepakken?
Dat hoeft niet altijd, als je een goed team hebt, kunnen ze ook voor je ammo brengen naar een FOB. Moet je wel naar een FOB gaan maar dat is een stuk dichterbij meestal.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@tollahoofd We hebben zelfs een game gehad waarbij we vroegen om een hotdrop van ammo en C4. Dus niet bij onze eigen FOB, maar echt vlak bij de vijand. We waren na een behoorlijke slag uiteindelijk met 5 of 6 man bij de vijand aangekomen, maar waren voorraad nodig om in te breken. Een minuut of 2 later kwam er al een littlebird aanzetten met een doos aan spullen en nog 2 extra man om mee te vechten. Geweldig. :7

Of als je in een squad zit vragen of iemand wanneer die respawned een (paar) doosje(s) kogels voor je mee wil nemen. Doen de meesten ook niet al te moeilijk over. :)

[ Voor 71% gewijzigd door D4NG3R op 18-09-2026 15:36 ]

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 14:50
Gisteren Wardogs aangeschaft en eerst ruim een uur bezig geweest om de game werkend te krijgen. Na het laden van de shaders crashste de game en bleef hij maar crashen. Uiteindelijk een dirty fix gevonden door 2 .dll ter hernoemen naar BAK files waardoor de game in ieder geval niet meer crasht, maar volgens mij DLSS ook niet meer mogelijk is.

Gisteren 1 potje van een uur gedaan, paar kills gemaakt, vooral punten scoren. Ik kan er wel aan wennen, vanavond nog maar eens wat exploren.

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 14:12
Ik heb / had een vast clubje waar ik voorheen BF6 mee speel, maar nu ben ik ook in de discord te vinden die in de OP wordt genoemd. Erg leuk om een grote groep te hebben. Het enige lastige is dat als je met 10-12 man bent, om allemaal bij dezelfde kleur te komen.

Verder hoop ik dat ze snel de volgende dingen kunnen fixen;

- preset loadouts ( dus als je eerst als bouwer begint en dan over wil schakelen naar sniper, je niet 2 minuten alles weer bij elkaar aan het sprokkelen bent )
- mogelijkheid om de balk onderaan ( waar je de knoppen 4 t/m 0 kan "binden" vast te zetten
- mogelijkheid om vaste knoppen te binden aan specifieke items ( bijvoorbeeld je range finder op een vaste knop )
- deuren die niet op een kier blijven staan als je ze dicht wil doen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Deuren is een kwestie van afstand houden, al is die afstand soms gevoelsmatig inderdaad wat groter dan dat je zou denken dat nodig is.

Voor de rest eens, loadouts komen er iig aan - alleen is het nog onduidelijk exact wanneer.

• Chielioj
BootVluchteling schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:52:
Ik heb / had een vast clubje waar ik voorheen BF6 mee speel, maar nu ben ik ook in de discord te vinden die in de OP wordt genoemd. Erg leuk om een grote groep te hebben. Het enige lastige is dat als je met 10-12 man bent, om allemaal bij dezelfde kleur te komen.

Verder hoop ik dat ze snel de volgende dingen kunnen fixen;

- preset loadouts ( dus als je eerst als bouwer begint en dan over wil schakelen naar sniper, je niet 2 minuten alles weer bij elkaar aan het sprokkelen bent )
- mogelijkheid om de balk onderaan ( waar je de knoppen 4 t/m 0 kan "binden" vast te zetten
- mogelijkheid om vaste knoppen te binden aan specifieke items ( bijvoorbeeld je range finder op een vaste knop )
- deuren die niet op een kier blijven staan als je ze dicht wil doen.
het helpt af en toe om iemand te joinen via je steam friends list. Als de verhouding dan niet te scheef is, wordt je bij dezelfde kleur geplaatst

• CyberToon
D4NG3R schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:24:
@tollahoofd We hebben zelfs een game gehad waarbij we vroegen om een hotdrop van ammo en C4. Dus niet bij onze eigen FOB, maar echt vlak bij de vijand. We waren na een behoorlijke slag uiteindelijk met 5 of 6 man bij de vijand aangekomen, maar waren voorraad nodig om in te breken. Een minuut of 2 later kwam er al een littlebird aanzetten met een doos aan spullen en nog 2 extra man om mee te vechten. Geweldig. :7

Of als je in een squad zit vragen of iemand wanneer die respawned een (paar) doosje(s) kogels voor je mee wil nemen. Doen de meesten ook niet al te moeilijk over. :)
Ik heb een aantal dagen niet meer kunnen spelen wegens drukte, maar afgelopen week zat ik met een SVD op een plek, waarbij ik continue in gevecht was met de vijand. Continue was ik met de SVD aan het schieten en vijanden van +/- 400 meter aan het afknallen. Ik ben gewoon vaker zonder ammo komen te zitten, waarbij af en toe mensen of een littlebird wat ammo kwamen brengen om de druk te blijven behouden op de vijand.

Ik zat gewoon even later op bijna 250 tot 300k aan profit in een enkele leven. Sterker nog, bijna de hele ronde onze basis niet meer gezien, alleen op het einde. Ben maar twee keer dood gegaan met tientallen kills. Niet alleen hun toren, maar ook hun FOB viel ik aan. Heerlijke potje, en mensen kwamen me maar steeds resources brengen, zodat ik door kon blijven knallen.

Heb toen ook de heletijd op plek nummer 1 gestaan, helaas op het einde werd ik ingehaald. Net niet de achievement kunnen halen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberToon op 18-09-2026 16:38 ]

• Torched
SMD007 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:41:
Ja, of vragen om een heli pilot een support box te droppen met loose ammo erin.

Het is efficienter om een 2-3tal magazijnen mee te nemen en 1 of 2 stacks munitie. Die stacks zijn namelijk 80 of 100 per 2 vakjes waar je met magazijnen voor bijv ak op 30 kogels per 2 vakjes zit.

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-10 22:46

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Wat een dikke game dit zeg, net mee begonnen en nog geen idee wat ik aan het doen ben. Reed een spawn vehicle de circle in en wel dik 10k gekregen :P

[ Voor 70% gewijzigd door BroWohsEdis op 19-09-2026 11:06 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• tollahoofd
Wat een vet moment in de game net! Ik zat de hele tijd te snipen op de enemy FOB. Toen mijn ammo opraakte, liet ik me midden in de CZ oppikken door een helikopter. We werden onderweg nog achtervolgd door een Havoc, maar we wisten te ontkomen. Na een snelle ammo refill op de base ben ik meteen weer teruggebracht naar de CZ.

• kneusteun
  • Nu online
Ik heb vandaag ook al 3 games op rij gehad waarbij je in een laatste paar minuten komt, dus teller staat al ergens in de 90 andere teams nog geen 5.

Je spawned, springt in een chopper of auto en meteen dood... RPG campers rond de base.

Ok, dan maar spawn vehicle gebruiken, staat dat ding ingebouwd in een blok en enemy's eromheen wachten op spawns.

Dus ik wordt in een game gegooid die helemaal op slot zit en waar eigenlijk niks anders te doen is dan sterven, je ziet ook dat teams niet eens meer van de base gaan en stonden beetje te wachten tot het voorbij was...

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
kneusteun schreef op zondag 20 september 2026 @ 14:01:
Je spawned, springt in een chopper of auto en meteen dood... RPG campers rond de base.

Ok, dan maar spawn vehicle gebruiken, staat dat ding ingebouwd in een blok en enemy's eromheen wachten op spawns.
Lekker RPG campers gaan hunten dan toch? :D :P

• kneusteun
  • Nu online
Propane schreef op zondag 20 september 2026 @ 15:53:
[...]

Lekker RPG campers gaan hunten dan toch? :D :P
ze stonden al ergens in de 90, kortom nog 9 min jagen en thats it, ging mij meer om dat je dan dus in een pot komt waar echt niks meer te behalen valt...

• CyberToon
Mijn god, wat is er met dit spel gebeurd? Sinds dit weekend hoor ik continu vijanden schelden over wat voor een camper je bent, noob of wat dan ook als je ze killed. Sinds dit weekend word ik echt continu volledig geloot als je neer bent. Ze beginnen niet eerst met healen, maar plukken volledig je inventory leeg. Ik had meerdere bandages, healing kits en ammo. Allemaal weg, kon helemaal niks meer. Spreek je ze erop aan, beginnen ze allemaal tegen je te schreeuwen met "fuck you", "shut up", "your mom" en weet ik veel allemaal.

Ook zie ik veel toxicity in de chat. Iemand rijdt in een tank rond en meteen begint iedereen te klagen. Ook zie ik opeens veel kritiek de hele tijd op teammates. "This team sucks", "what kind of noob team is this". Vorig weekend, toen ik speelde, zag ik helemaal niks van dit soort gedrag.

Daarnaast heb ik het gevoel dat er ook opeens veel "fishy" spelers zijn. Je bent rustig aan het kruipen, iemand draait zich om en schiet je met een single tap dood, en draait meteen weer richting een andere vijand. Ook zie ik veel mensen opeens met een AK schieten als een laserpistool. Gewoon 500 meter kaarsrecht (geen recoil) en alles raak. Voelt echt weer aan als macro's.

Allemaal begonnen rond afgelopen vrijdag/zaterdag. Vorige week zag ik echt niks van dit soort gedrag, nu is het continue.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberToon op 20-09-2026 20:22 ]

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44
CyberToon schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:17:
Mijn god, wat is er met dit spel gebeurd? Sinds dit weekend hoor ik continu vijanden schelden over wat voor een camper je bent, noob of wat dan ook als je ze killed. Sinds dit weekend word ik echt continu volledig geloot als je neer bent. Ze beginnen niet eerst met healen, maar plukken volledig je inventory leeg. Ik had meerdere bandages, healing kits en ammo. Allemaal weg, kon helemaal niks meer. Spreek je ze erop aan, beginnen ze allemaal tegen je te schreeuwen met "fuck you", "shut up", "your mom" en weet ik veel allemaal.

Ook zie ik veel toxicity in de chat. Iemand rijdt in een tank rond en meteen begint iedereen te klagen. Ook zie ik opeens veel kritiek de hele tijd op teammates. "This team sucks", "what kind of noob team is this". Vorig weekend, toen ik speelde, zag ik helemaal niks van dit soort gedrag.

Daarnaast heb ik het gevoel dat er ook opeens veel "fishy" spelers zijn. Je bent rustig aan het kruipen, iemand draait zich om en schiet je met een single tap dood, en draait meteen weer richting een andere vijand. Ook zie ik veel mensen opeens met een AK schieten als een laserpistool. Gewoon 500 meter kaarsrecht (geen recoil) en alles raak. Voelt echt weer aan als macro's.

Allemaal begonnen rond afgelopen vrijdag/zaterdag. Vorige week zag ik echt niks van dit soort gedrag, nu is het continue.
Vorige week beta, nu is de game live. Welcome to the reality of modern gaming. Meeste games hebben gewoon toxic community.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• CyberToon
Sn3gG3l schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:27:
[...]

Vorige week beta, nu is de game live. Welcome to the reality of modern gaming. Meeste games hebben gewoon toxic community.
Vorig weekend was het spel ook al live, maar toen was dit gedrag ook niet aanwezig. :9

Dit is echt iets pas van dit weekend dat ik dit gedrag opeens zie.

• KBE91
CyberToon schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:17:

Daarnaast heb ik het gevoel dat er ook opeens veel "fishy" spelers zijn. Je bent rustig aan het kruipen, iemand draait zich om en schiet je met een single tap dood, en draait meteen weer richting een andere vijand. Ook zie ik veel mensen opeens met een AK schieten als een laserpistool. Gewoon 500 meter kaarsrecht (geen recoil) en alles raak.

Dat kruipen kan komen door potato mode.
Moeten ze echt iets aan doen, kan niet zijn dat iemand zo een voordeel heeft.

Waar dit spel wel enorm veel problemen in heeft, is het samen spel.
Sommige matchen zegt gewoon niemand iets.
Zitten allemaal in die toren rond de fob niets te doen.

Dat je u eigen team mates kan leegroven moeten ze ook iets aan doen.
Snap zelf niet dat dit door de playtest is geraakt.
Daarom ga ik met een goedkope set de match in.

Er zijn wel tal van problemen dat ze mogen oplossen.
Maar mensen die schelden etc, daar geef ik al lang geen aandacht meer aan.
Verloren tijd en moeite.

De wipe kan niet snel genoeg komen.

• CyberToon
KBE91 schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:36:
[...]

Dat kruipen kan komen door potato mode.
Moeten ze echt iets aan doen, kan niet zijn dat iemand zo een voordeel heeft.

Waar dit spel wel enorm veel problemen in heeft, is het samen spel.
Sommige matchen zegt gewoon niemand iets.
Zitten allemaal in die toren rond de fob niets te doen.

Dat je u eigen team mates kan leegroven moeten ze ook iets aan doen.
Snap zelf niet dat dit door de playtest is geraakt.
Daarom ga ik met een goedkope set de match in.

Er zijn wel tal van problemen dat ze mogen oplossen.
Maar mensen die schelden etc, daar geef ik al lang geen aandacht meer aan.
Verloren tijd en moeite.

De wipe kan niet snel genoeg komen.
Dat is inderdaad ook een ding, wanneer je de laagste settings gebruikt, renderen er veel struikjes, bosjes of andere objecten niet in inderdaad.

Ook blijft het me verbazing hoe mensen accuraat op de milimeter een mortier op je knallen van +/- 700 meter. Na het healen ren vervolgens uit de area, ren gewoon 100 meter weg, gaat ergens zitten, begint met healen en hup nog een mortier precies op je kop. En dan niet één keer maar continue ongeacht welke positie je bent.

[ Voor 13% gewijzigd door CyberToon op 20-09-2026 21:23 ]

• spokje
Ik zat vanavond in een team waarbij iemand die ff een wapen van een teammate had gejat standrechtelijk werd geëxecuteerd en achtergelaten :) merk weinig van toxicity nog, maar er zullen vast slechte sessies zijn. Je moet sws mazzel hebben met je teammates.

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-10 22:46

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Raak soms wel echt gefrustreerd van dit spel. Van mij mogen ze alle armor boven tier 2 er ook uit halen, vind de gameplay er niet beter op worden als je mensen 6 keer in de chest moet raken voor ze neer zijn. Zeker op een beetje range heeft het weinig nut om te schieten met een AR want je killed ze toch niet.

Begrijp ook niet waarom 2/3 van het team constant in die FOB zit, lijkt wel elke game zo te zijn.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• CyberToon
BroWohsEdis schreef op maandag 21 september 2026 @ 00:32:
Raak soms wel echt gefrustreerd van dit spel. Van mij mogen ze alle armor boven tier 2 er ook uit halen, vind de gameplay er niet beter op worden als je mensen 6 keer in de chest moet raken voor ze neer zijn. Zeker op een beetje range heeft het weinig nut om te schieten met een AR want je killed ze toch niet.

Begrijp ook niet waarom 2/3 van het team constant in die FOB zit, lijkt wel elke game zo te zijn.
Wanneer je in de zone zit, dan tel je gewoon mee in de aantal personen die zich in de zone bevinden. Zit in je het kleine cirkeltje, dan tel je als twee personen. Wanneer een kleine groep achter het kleine cirkeltje aangaat en de rest blijft in FOB's zitten, dan kan het zijn dat je alsnog de meeste mensen binnen de zone hebt.

Maar leuk is het inderdaad niet, blijven inderdaad vaak mensen hangen binnen FOB's, terwijl er torens zijn die je moet overnemen (om het cirkeltje naar je toe te trekken) en andere FOB's moet uitschakelen. Op dit manier win je het spel, door ook de druk uit te oefenen op vijanden.

Ik heb ook gemerkt dat ik soms erg veel kogels nodig heb om iemand neer te krijgen. Maar ik denk ook dat het te maken heeft met desync en hoge pings. Ik kom regelmatig mensen tegen die buiten Europe wonen en op Europese servers spelen.

Ik maak vaker ook mee dat ik cover zoek achter een muur, en na ongeveer een seconde val ik alsnog dood neer. Wanneer ik bijv. glas kapot sla, duurt het vaker gewoon een seconde voordat het glas ook daadwerkelijk kapot springt, er zit ook een vertraging in de servers.

Vandaag ook zo'n leuk moment mee gemaakt. Liep iemand met een handboog rond, schoot een maat van mij af met een one tap. Ik begin op hem te knallen, iemand anders begint ook op hem te knallen, en hij knalt ons alsnog beide af met zijn handboog. Ik kijk in de statistieken, hij heeft mij een one tap gedaan van 111 damage, terwijl ik armor level 2 aan had en ik had hem 133 damage gedaan in totaal, terwijl hij ook armor level 2 aan had. Die ander persoon had hem ook nog eens geraakt, en hij liep lekker door alsof er niks aan de hand was.

En een ander moment schiet ik iemand met een level 3 van +/- 400 meter met een one tap headshot neer met een AK, en de andere keer heb ik meerdere headshots nodig, zelfs als ze geen armor aan hebben. Maar ik moet zelf ook bekennen dat ik vaker geraakt wordt en dat mijn armor of health totaal geen schade krijgt. Je kunt als je gewond op de grond ligt, alle statistieken kijken van schade die je hebt gekregen en schade die je hebt uitgedeeld, wanneer je op B drukt. Heel vaak klopt er gewoon geen klote van, je raakt iemand visueel zeker tot wel 10 keer en als je dan in de statistieken kijkt, zie je dat je die persoon maar twee keer hebt geraakt.

Helaas is dit niet exclusief voor Wardogs maar een fenomeen die veel voorkomt in hedendaagse shooters. Zelfs bij de grote shooters zoals Cal of Duty, Battlefield, Hunt: Showdown, Escape From Tarkov, Delta Force. Het lijkt erop dat developers dit maar niet opgelost krijgen. Sommige beweren dat het komt door een lag compensatie systeem dat ontwikkelaars gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door CyberToon op 21-09-2026 02:08 ]

• KBE91
CyberToon schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:14:
[...]

Dat is inderdaad ook een ding, wanneer je de laagste settings gebruikt, renderen er veel struikjes, bosjes of andere objecten niet in inderdaad.

Ook blijft het me verbazing hoe mensen accuraat op de milimeter een mortier op je knallen van +/- 700 meter. Na het healen ren vervolgens uit de area, ren gewoon 100 meter weg, gaat ergens zitten, begint met healen en hup nog een mortier precies op je kop. En dan niet één keer maar continue ongeacht welke positie je bent.
Er is iemand die een calculator heeft gemaakt hoe je u mortar moet instellen.
https://wardogshub.gg/artillery-calculator/

Voor het grof te rekenen, 1 vierkant is 100 meter op de map. Als je de vakjes optelt, dan ga je dit instellen op je mortar.

Je kan die animatie cancelen van je mortar, dus schiet je er 3 af binnen de zoveel seconden. Vandaar dat het soms zo een regen is van bommen op je toren.

• CyberToon
KBE91 schreef op maandag 21 september 2026 @ 06:40:
[...]

Er is iemand die een calculator heeft gemaakt hoe je u mortar moet instellen.
https://wardogshub.gg/artillery-calculator/

Voor het grof te rekenen, 1 vierkant is 100 meter op de map. Als je de vakjes optelt, dan ga je dit instellen op je mortar.

Je kan die animatie cancelen van je mortar, dus schiet je er 3 af binnen de zoveel seconden. Vandaar dat het soms zo een regen is van bommen op je toren.
Dat klopt helemaal, elke hokje is 100 m (ingezoemd) of 1 km (uitgezoemd). Het is niet moeilijk om een bepaalde area of FOB te raken. Maar om mensen continue op de milimeter te raken ongeacht waar ze zijn, dat is knap hoor. :9

Dat van het cancelen klopt, en ik geloof dat ze daar mee bezig zijn om het op te lossen. Er is een deel binnen de community die dit graag gefixed willen hebben en graag

[ Voor 32% gewijzigd door CyberToon op 21-09-2026 07:51 ]

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:33
CyberToon schreef op maandag 21 september 2026 @ 07:48:
[...]

Dat klopt helemaal, elke hokje is 100 m (ingezoemd) of 1 km (uitgezoemd). Het is niet moeilijk om een bepaalde area of FOB te raken. Maar om mensen continue op de milimeter te raken ongeacht waar ze zijn, dat is knap hoor. :9

Dat van het cancelen klopt, en ik geloof dat ze daar mee bezig zijn om het op te lossen. Er is een deel binnen de community die dit graag gefixed willen hebben met ook eventueel de "shell-cam" verwijderd willen hebben.
Je bent heel waarschijnlijk gespot en toen gepakt door een artillery tank. Dat is niet hetzelfde als een mortar.

• CyberToon
FreeShooter schreef op maandag 21 september 2026 @ 07:49:
[...]

Je bent heel waarschijnlijk gespot en toen gepakt door een artillery tank. Dat is niet hetzelfde als een mortar.
Links zie je de naam door wie je bent gekilled > icoontje met wat je bent gekilled > en dan jouw naam. Ik snap nou niet wat precies het probleem is, en waarom ik dit nu zo moet verdedigen? Bedoel, niet slecht bedoeld maar waarom de aanname dat het een artillerie tank was?

[ Voor 19% gewijzigd door CyberToon op 21-09-2026 07:54 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als half het team in de FOB zit te bouwen/schieten dan vinden de mensen in het veld dat niet leuk, maar als de mensen in het veld platgebombardeerd worden door mortieren/artillerie omdat er geen fatsoenlijke FOB is om dat tegen te gaan vinden ze het ook niet leuk. :+

Een FOB is doorgaans broodnodig, en daar ben je ook behoorlijk wat man voor nodig. Zodra de boel potdicht zit kan je daarnaast beginnen met drills, om de HZ naar/op de FOB toe te halen. :)

Zodra dat begint komt heel de server bij je FOB aankloppen.
CyberToon schreef op maandag 21 september 2026 @ 07:48:
Maar om mensen continue op de milimeter te raken ongeacht waar ze zijn, dat is knap hoor. :9
Stelt niet zo heel bijzonder veel voor, als je een team hebt wat actief als recon speelt en mensen daadwerkelijk spot, kan je exact zien hoe ver weg ze zijn. Daarnaast zijn mensen vrij voorspelbare beestjes, een klein beetje vooruit denken en je weet exact waar je je volgende salvo naartoe moet sturen om zelfs een bewegend team een seconde of 15 later te onderscheppen.

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2026 08:46 ]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:23

ScreamGT

joejoe

Ben het eens met de “terminators” die rondwandelen met de hoogste tier armor. Dat slaat echt nergens op. Je moet ze met een absurd aantal kogels raken voor ze down gaan.

Looten van friendly’s is gewoon not done. Ze zouden dat moeten punishen met 5k per loot ofzo.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Chielioj
Sn3gG3l schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:27:
[...]

Wij zijn op een gegeven moment van region gewisseld. Wij zaten eerst in central, daar zitten ook de mensen uit het oosten (russen, polen e.d.) Wij vonden dat ook toxic waardoor wij zijn overgestapt naar west.
Moet zeggen dat het daar wel wat minder is.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

moet je het juiste ammo type gebruiken.

This is the Way.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ScreamGT schreef op maandag 21 september 2026 @ 08:35:
Looten van friendly’s is gewoon not done. Ze zouden dat moeten punishen met 5k per loot ofzo.
Mwhoah, zodra je meer met mensen onder druk samen werkt is dat gewoon prima. Als we worden aangevallen en jij ligt dood op de grond terwijl ik een mag nodig heb, dan pluk ik die gewoon van je personage af. Kan je heel veel van vinden, maar als ik (ook) doodga kan ik je sowieso niet reviven. :+

Zo heel vaak komt het in mijn ervaring gelukkig niet voor, zelfs onder die omstandigheden niet. Alleen de resuscitators, bandages en soms de defibs zie ik af en toe geplukt worden, en dat is gewoon prima. Die laatste word vaak ook gewoon netjes terug gegeven na de revive.

Wapens/launchers/gear zie ik echt maar heel zelden gepakt en ook daadwerkelijk gehouden worden door friendlies. :)

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2026 09:33 ]

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 09:16
NoTimeRemains schreef op maandag 21 september 2026 @ 09:14:
[...]

moet je het juiste ammo type gebruiken.
Ja, jammer dat je voor AP ammo een level of 15 hoger moet zijn dan voor het tier armor.

Maar dat zijn allemaal balance issues die er vast nog wel uitgehaald worden. Ik merk dat het als iemand die minder uren de tijd heeft je toch "achter" komt te lopen met de opties. Het spel wordt minder leuk voor de casual spelers naarmate mensen hogere levels hebben. een BMR of M4 zijn bijna niet tegenop te komen met een lvl2 armor.

Zelfde geld voor de tanks en de humvees met wapens erbovenop. Het veranderd het spel langzaam.

Nogmaals, dat zijn allemaal balance issues waarvan ik verwacht dat een aantal zeker aangepakt zullen worden.

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 14:12
Ik zat zaterdag in een potje met tegenstanders die een paar keer een apache helikopter hadden. Dat ding is gewoon praktisch onverslaanbaar. Zelfs met meerdere Verba's deed het weinig. Vuurwapens deden ook niks. En áls die al een keer neer ging, hing die 5 minuten later weer boven je basis. Er was daardoor geen fluit aan dat potje. Was niet best.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ActualFantasy schreef op maandag 21 september 2026 @ 10:08:
[...]

Ja, jammer dat je voor AP ammo een level of 15 hoger moet zijn dan voor het tier armor.

Maar dat zijn allemaal balance issues die er vast nog wel uitgehaald worden. Ik merk dat het als iemand die minder uren de tijd heeft je toch "achter" komt te lopen met de opties. Het spel wordt minder leuk voor de casual spelers naarmate mensen hogere levels hebben. een BMR of M4 zijn bijna niet tegenop te komen met een lvl2 armor.

Zelfde geld voor de tanks en de humvees met wapens erbovenop. Het veranderd het spel langzaam.

Nogmaals, dat zijn allemaal balance issues waarvan ik verwacht dat een aantal zeker aangepakt zullen worden.
op reddit las ik dit: "Counters Should Always Unlock Before the Threats They Counter" en daar ben ik t wel mee eens.

voor tanks en humvees denk ik dat het ook aanpassen is. Zoals je in t beta weekend zag met 2-3 man naar je torentje gaan en daar rustig eens bouwen om dan uiteindelijk een supermacht te worden is er niet meer bij. Mensen snappen de steen/papier/schaar constructie en gaan daar op acteren. Ga eens met een clubje torensnipers, bouwers en gronddefenders aan de slag en je hebt er ineens een stuk minder last van.

Ik heb de AA rocket launcher vrij gespeeld en koop die nu meteen aan t begin van een game, zodat ik een heli uit de lucht kan halen of iig zijn drops kan verpesten.

Maar ik denk ook dat er nog genoeg te balanceren is.

This is the Way.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Waar ik zelf de meeste moeite mee heb is wanneer bepaalde zaken gekocht/gebruikt kunnen worden in de ronde.

Zo zie je direct aan het begin van de ronde tanks/artillerie/humvees met guns vertrekken. Imho zou dat pas wat later beschikbaar moeten worden, net zoals helikopters met wapens.

Wanneer een team 20 tickets bereikt krijgt iedereen de spawn APC. Op dat punt kunnen ook alle heli's met guns worden gekocht.

Imho zou op dat punt enkel de Littlebird met miniguns, en de Humvee met wapens vrij moeten komen.

Bij een punt of 40 de artillerie en Littlebird met rocket pods, en bij een punt of 60 een keer de tanks en attack helikopter.

tl;dr:
0-19 punten > Niks met guns.
20-39 punten > Niks met explosives.
40-59 punten > Lichte(re) voertuigen met explosives en indirect fire.
60+ punten > Alles.

Laat rondes dus een beetje escaleren, in het begin kunnen mensen zich vooral focussen op het neerzetten van FOB's en is het vooral infanterie wat elkaar lastig valt, en daar komt langzaam steeds meer bij.

Maar goed, we zitten in de eerste weken van early access. De devs hebben al aangegeven dat ze in het 1e jaar veel tijd willen spenderen aan het opzetten van een stevige 'meta', er zullen dus nog genoeg changes komen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2026 12:26 ]

• spokje
Humvees kun je de banden eraf schieten. Dat is zeer effectief kwam ik achter 😁

• PuckStar
spokje schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:23:
Humvees kun je de banden eraf schieten. Dat is zeer effectief kwam ik achter 😁
Mja maar dat werkt vrijwel alleen als ze stil staan.
Wat je wel kunt proberen (high risk, high reward) is om in te stappen als hij langs je rijdt.
Als dat ding unlocked is stap je er zo bij in en kun je vervolgens de enemies in de auto kapot staan met je hamer of schieten.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste