BroWohsEdis schreef op maandag 21 september 2026 @ 00:32:
Raak soms wel echt gefrustreerd van dit spel. Van mij mogen ze alle armor boven tier 2 er ook uit halen, vind de gameplay er niet beter op worden als je mensen 6 keer in de chest moet raken voor ze neer zijn. Zeker op een beetje range heeft het weinig nut om te schieten met een AR want je killed ze toch niet.
Begrijp ook niet waarom 2/3 van het team constant in die FOB zit, lijkt wel elke game zo te zijn.
Wanneer je in de zone zit, dan tel je gewoon mee in de aantal personen die zich in de zone bevinden. Zit in je het kleine cirkeltje, dan tel je als twee personen. Wanneer een kleine groep achter het kleine cirkeltje aangaat en de rest blijft in FOB's zitten, dan kan het zijn dat je alsnog de meeste mensen binnen de zone hebt.
Maar leuk is het inderdaad niet, blijven inderdaad vaak mensen hangen binnen FOB's, terwijl er torens zijn die je moet overnemen (om het cirkeltje naar je toe te trekken) en andere FOB's moet uitschakelen. Op dit manier win je het spel, door ook de druk uit te oefenen op vijanden.
Ik heb ook gemerkt dat ik soms erg veel kogels nodig heb om iemand neer te krijgen. Maar ik denk ook dat het te maken heeft met desync en hoge pings. Ik kom regelmatig mensen tegen die buiten Europe wonen en op Europese servers spelen.
Ik maak vaker ook mee dat ik cover zoek achter een muur, en na ongeveer een seconde val ik alsnog dood neer. Wanneer ik bijv. glas kapot sla, duurt het vaker gewoon een seconde voordat het glas ook daadwerkelijk kapot springt, er zit ook een vertraging in de servers.
Vandaag ook zo'n leuk moment mee gemaakt. Liep iemand met een handboog rond, schoot een maat van mij af met een one tap. Ik begin op hem te knallen, iemand anders begint ook op hem te knallen, en hij knalt ons alsnog beide af met zijn handboog. Ik kijk in de statistieken, hij heeft mij een one tap gedaan van 111 damage, terwijl ik armor level 2 aan had en ik had hem 133 damage gedaan in totaal, terwijl hij ook armor level 2 aan had. Die ander persoon had hem ook nog eens geraakt, en hij liep lekker door alsof er niks aan de hand was.
En een ander moment schiet ik iemand met een level 3 van +/- 400 meter met een one tap headshot neer met een AK, en de andere keer heb ik meerdere headshots nodig, zelfs als ze geen armor aan hebben. Maar ik moet zelf ook bekennen dat ik vaker geraakt wordt en dat mijn armor of health totaal geen schade krijgt. Je kunt als je gewond op de grond ligt, alle statistieken kijken van schade die je hebt gekregen en schade die je hebt uitgedeeld, wanneer je op B drukt. Heel vaak klopt er gewoon geen klote van, je raakt iemand visueel zeker tot wel 10 keer en als je dan in de statistieken kijkt, zie je dat je die persoon maar twee keer hebt geraakt.
Helaas is dit niet exclusief voor Wardogs maar een fenomeen die veel voorkomt in hedendaagse shooters. Zelfs bij de grote shooters zoals Cal of Duty, Battlefield, Hunt: Showdown, Escape From Tarkov, Delta Force. Het lijkt erop dat developers dit maar niet opgelost krijgen. Sommige beweren dat het komt door een lag compensatie systeem dat ontwikkelaars gebruiken.
[
Voor 17% gewijzigd door
CyberToon op 21-09-2026 02:08
]