[PC] Wardogs

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 15:59
Ik heb / had een vast clubje waar ik voorheen BF6 mee speel, maar nu ben ik ook in de discord te vinden die in de OP wordt genoemd. Erg leuk om een grote groep te hebben. Het enige lastige is dat als je met 10-12 man bent, om allemaal bij dezelfde kleur te komen.

Verder hoop ik dat ze snel de volgende dingen kunnen fixen;

- preset loadouts ( dus als je eerst als bouwer begint en dan over wil schakelen naar sniper, je niet 2 minuten alles weer bij elkaar aan het sprokkelen bent )
- mogelijkheid om de balk onderaan ( waar je de knoppen 4 t/m 0 kan "binden" vast te zetten
- mogelijkheid om vaste knoppen te binden aan specifieke items ( bijvoorbeeld je range finder op een vaste knop )
- deuren die niet op een kier blijven staan als je ze dicht wil doen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:02

D4NG3R

kiwi

:)

Deuren is een kwestie van afstand houden, al is die afstand soms gevoelsmatig inderdaad wat groter dan dat je zou denken dat nodig is.

Voor de rest eens, loadouts komen er iig aan - alleen is het nog onduidelijk exact wanneer.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:14
BootVluchteling schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:52:
Ik heb / had een vast clubje waar ik voorheen BF6 mee speel, maar nu ben ik ook in de discord te vinden die in de OP wordt genoemd. Erg leuk om een grote groep te hebben. Het enige lastige is dat als je met 10-12 man bent, om allemaal bij dezelfde kleur te komen.

Verder hoop ik dat ze snel de volgende dingen kunnen fixen;

- preset loadouts ( dus als je eerst als bouwer begint en dan over wil schakelen naar sniper, je niet 2 minuten alles weer bij elkaar aan het sprokkelen bent )
- mogelijkheid om de balk onderaan ( waar je de knoppen 4 t/m 0 kan "binden" vast te zetten
- mogelijkheid om vaste knoppen te binden aan specifieke items ( bijvoorbeeld je range finder op een vaste knop )
- deuren die niet op een kier blijven staan als je ze dicht wil doen.
het helpt af en toe om iemand te joinen via je steam friends list. Als de verhouding dan niet te scheef is, wordt je bij dezelfde kleur geplaatst

• CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:52
D4NG3R schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:24:
@tollahoofd We hebben zelfs een game gehad waarbij we vroegen om een hotdrop van ammo en C4. Dus niet bij onze eigen FOB, maar echt vlak bij de vijand. We waren na een behoorlijke slag uiteindelijk met 5 of 6 man bij de vijand aangekomen, maar waren voorraad nodig om in te breken. Een minuut of 2 later kwam er al een littlebird aanzetten met een doos aan spullen en nog 2 extra man om mee te vechten. Geweldig. :7

Of als je in een squad zit vragen of iemand wanneer die respawned een (paar) doosje(s) kogels voor je mee wil nemen. Doen de meesten ook niet al te moeilijk over. :)
Ik heb een aantal dagen niet meer kunnen spelen wegens drukte, maar afgelopen week zat ik met een SVD op een plek, waarbij ik continue in gevecht was met de vijand. Continue was ik met de SVD aan het schieten en vijanden van +/- 400 meter aan het afknallen. Ik ben gewoon vaker zonder ammo komen te zitten, waarbij af en toe mensen of een littlebird wat ammo kwamen brengen om de druk te blijven behouden op de vijand.

Ik zat gewoon even later op bijna 250 tot 300k aan profit in een enkele leven. Sterker nog, bijna de hele ronde onze basis niet meer gezien, alleen op het einde. Ben maar twee keer dood gegaan met tientallen kills. Niet alleen hun toren, maar ook hun FOB viel ik aan. Heerlijke potje, en mensen kwamen me maar steeds resources brengen, zodat ik door kon blijven knallen.

Heb toen ook de heletijd op plek nummer 1 gestaan, helaas op het einde werd ik ingehaald. Net niet de achievement kunnen halen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberToon op 18-09-2026 16:38 ]

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:32
SMD007 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:41:
Dus als je ammo op is moet je terug naar de begin basis voor nieuwe ammo? Lijkt me omslachtig zoals gezegd ik had best wat ammo geloot 4 volle mags (5 als je mag in de gun ook mee telt) maar toen dit op was moest ik dus op zoek naar nieuwe ammo ik kwam op den duur een backpack tegen waar wat in zat dus kon weer door, maar voor een volgende keer dus even een helicopter vlucht of autorit terug naar basis meepakken?
Ja, of vragen om een heli pilot een support box te droppen met loose ammo erin.

Het is efficienter om een 2-3tal magazijnen mee te nemen en 1 of 2 stacks munitie. Die stacks zijn namelijk 80 of 100 per 2 vakjes waar je met magazijnen voor bijv ak op 30 kogels per 2 vakjes zit.

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:57

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Wat een dikke game dit zeg, net mee begonnen en nog geen idee wat ik aan het doen ben. Reed een spawn vehicle de circle in en wel dik 10k gekregen :P

[ Voor 70% gewijzigd door BroWohsEdis op 19-09-2026 11:06 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• tollahoofd
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-09 19:52
Wat een vet moment in de game net! Ik zat de hele tijd te snipen op de enemy FOB. Toen mijn ammo opraakte, liet ik me midden in de CZ oppikken door een helikopter. We werden onderweg nog achtervolgd door een Havoc, maar we wisten te ontkomen. Na een snelle ammo refill op de base ben ik meteen weer teruggebracht naar de CZ.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:27
Ik heb vandaag ook al 3 games op rij gehad waarbij je in een laatste paar minuten komt, dus teller staat al ergens in de 90 andere teams nog geen 5.

Je spawned, springt in een chopper of auto en meteen dood... RPG campers rond de base.

Ok, dan maar spawn vehicle gebruiken, staat dat ding ingebouwd in een blok en enemy's eromheen wachten op spawns.

Dus ik wordt in een game gegooid die helemaal op slot zit en waar eigenlijk niks anders te doen is dan sterven, je ziet ook dat teams niet eens meer van de base gaan en stonden beetje te wachten tot het voorbij was...

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
kneusteun schreef op zondag 20 september 2026 @ 14:01:
Je spawned, springt in een chopper of auto en meteen dood... RPG campers rond de base.

Ok, dan maar spawn vehicle gebruiken, staat dat ding ingebouwd in een blok en enemy's eromheen wachten op spawns.
Lekker RPG campers gaan hunten dan toch? :D :P

• kneusteun
Propane schreef op zondag 20 september 2026 @ 15:53:
[...]

Lekker RPG campers gaan hunten dan toch? :D :P
ze stonden al ergens in de 90, kortom nog 9 min jagen en thats it, ging mij meer om dat je dan dus in een pot komt waar echt niks meer te behalen valt...

• CyberToon
Mijn god, wat is er met dit spel gebeurd? Sinds dit weekend hoor ik continu vijanden schelden over wat voor een camper je bent, noob of wat dan ook als je ze killed. Sinds dit weekend word ik echt continu volledig geloot als je neer bent. Ze beginnen niet eerst met healen, maar plukken volledig je inventory leeg. Ik had meerdere bandages, healing kits en ammo. Allemaal weg, kon helemaal niks meer. Spreek je ze erop aan, beginnen ze allemaal tegen je te schreeuwen met "fuck you", "shut up", "your mom" en weet ik veel allemaal.

Ook zie ik veel toxicity in de chat. Iemand rijdt in een tank rond en meteen begint iedereen te klagen. Ook zie ik opeens veel kritiek de hele tijd op teammates. "This team sucks", "what kind of noob team is this". Vorig weekend, toen ik speelde, zag ik helemaal niks van dit soort gedrag.

Daarnaast heb ik het gevoel dat er ook opeens veel "fishy" spelers zijn. Je bent rustig aan het kruipen, iemand draait zich om en schiet je met een single tap dood, en draait meteen weer richting een andere vijand. Ook zie ik veel mensen opeens met een AK schieten als een laserpistool. Gewoon 500 meter kaarsrecht (geen recoil) en alles raak. Voelt echt weer aan als macro's.

Allemaal begonnen rond afgelopen vrijdag/zaterdag. Vorige week zag ik echt niks van dit soort gedrag, nu is het continue.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberToon op 20-09-2026 20:22 ]

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:23
CyberToon schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:17:
Mijn god, wat is er met dit spel gebeurd? Sinds dit weekend hoor ik continu vijanden schelden over wat voor een camper je bent, noob of wat dan ook als je ze killed. Sinds dit weekend word ik echt continu volledig geloot als je neer bent. Ze beginnen niet eerst met healen, maar plukken volledig je inventory leeg. Ik had meerdere bandages, healing kits en ammo. Allemaal weg, kon helemaal niks meer. Spreek je ze erop aan, beginnen ze allemaal tegen je te schreeuwen met "fuck you", "shut up", "your mom" en weet ik veel allemaal.

Ook zie ik veel toxicity in de chat. Iemand rijdt in een tank rond en meteen begint iedereen te klagen. Ook zie ik opeens veel kritiek de hele tijd op teammates. "This team sucks", "what kind of noob team is this". Vorig weekend, toen ik speelde, zag ik helemaal niks van dit soort gedrag.

Daarnaast heb ik het gevoel dat er ook opeens veel "fishy" spelers zijn. Je bent rustig aan het kruipen, iemand draait zich om en schiet je met een single tap dood, en draait meteen weer richting een andere vijand. Ook zie ik veel mensen opeens met een AK schieten als een laserpistool. Gewoon 500 meter kaarsrecht (geen recoil) en alles raak. Voelt echt weer aan als macro's.

Allemaal begonnen rond afgelopen vrijdag/zaterdag. Vorige week zag ik echt niks van dit soort gedrag, nu is het continue.
Vorige week beta, nu is de game live. Welcome to the reality of modern gaming. Meeste games hebben gewoon toxic community.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• CyberToon
Sn3gG3l schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:27:
[...]

Vorige week beta, nu is de game live. Welcome to the reality of modern gaming. Meeste games hebben gewoon toxic community.
Vorig weekend was het spel ook al live, maar toen was dit gedrag ook niet aanwezig. :9

Dit is echt iets pas van dit weekend dat ik dit gedrag opeens zie.

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:51
CyberToon schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:17:

Daarnaast heb ik het gevoel dat er ook opeens veel "fishy" spelers zijn. Je bent rustig aan het kruipen, iemand draait zich om en schiet je met een single tap dood, en draait meteen weer richting een andere vijand. Ook zie ik veel mensen opeens met een AK schieten als een laserpistool. Gewoon 500 meter kaarsrecht (geen recoil) en alles raak.

Dat kruipen kan komen door potato mode.
Moeten ze echt iets aan doen, kan niet zijn dat iemand zo een voordeel heeft.

Waar dit spel wel enorm veel problemen in heeft, is het samen spel.
Sommige matchen zegt gewoon niemand iets.
Zitten allemaal in die toren rond de fob niets te doen.

Dat je u eigen team mates kan leegroven moeten ze ook iets aan doen.
Snap zelf niet dat dit door de playtest is geraakt.
Daarom ga ik met een goedkope set de match in.

Er zijn wel tal van problemen dat ze mogen oplossen.
Maar mensen die schelden etc, daar geef ik al lang geen aandacht meer aan.
Verloren tijd en moeite.

De wipe kan niet snel genoeg komen.

• CyberToon
KBE91 schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:36:
[...]

Verloren tijd en moeite.

Dat is inderdaad ook een ding, wanneer je de laagste settings gebruikt, renderen er veel struikjes, bosjes of andere objecten niet in inderdaad.

Ook blijft het me verbazing hoe mensen accuraat op de milimeter een mortier op je knallen van +/- 700 meter. Na het healen ren vervolgens uit de area, ren gewoon 100 meter weg, gaat ergens zitten, begint met healen en hup nog een mortier precies op je kop. En dan niet één keer maar continue ongeacht welke positie je bent.

[ Voor 13% gewijzigd door CyberToon op 20-09-2026 21:23 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 20:43
Ik zat vanavond in een team waarbij iemand die ff een wapen van een teammate had gejat standrechtelijk werd geëxecuteerd en achtergelaten :) merk weinig van toxicity nog, maar er zullen vast slechte sessies zijn. Je moet sws mazzel hebben met je teammates.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Raak soms wel echt gefrustreerd van dit spel. Van mij mogen ze alle armor boven tier 2 er ook uit halen, vind de gameplay er niet beter op worden als je mensen 6 keer in de chest moet raken voor ze neer zijn. Zeker op een beetje range heeft het weinig nut om te schieten met een AR want je killed ze toch niet.

Begrijp ook niet waarom 2/3 van het team constant in die FOB zit, lijkt wel elke game zo te zijn.

• CyberToon
BroWohsEdis schreef op maandag 21 september 2026 @ 00:32:
Raak soms wel echt gefrustreerd van dit spel. Van mij mogen ze alle armor boven tier 2 er ook uit halen, vind de gameplay er niet beter op worden als je mensen 6 keer in de chest moet raken voor ze neer zijn. Zeker op een beetje range heeft het weinig nut om te schieten met een AR want je killed ze toch niet.

Begrijp ook niet waarom 2/3 van het team constant in die FOB zit, lijkt wel elke game zo te zijn.
Wanneer je in de zone zit, dan tel je gewoon mee in de aantal personen die zich in de zone bevinden. Zit in je het kleine cirkeltje, dan tel je als twee personen. Wanneer een kleine groep achter het kleine cirkeltje aangaat en de rest blijft in FOB's zitten, dan kan het zijn dat je alsnog de meeste mensen binnen de zone hebt.

Maar leuk is het inderdaad niet, blijven inderdaad vaak mensen hangen binnen FOB's, terwijl er torens zijn die je moet overnemen (om het cirkeltje naar je toe te trekken) en andere FOB's moet uitschakelen. Op dit manier win je het spel, door ook de druk uit te oefenen op vijanden.

Ik heb ook gemerkt dat ik soms erg veel kogels nodig heb om iemand neer te krijgen. Maar ik denk ook dat het te maken heeft met desync en hoge pings. Ik kom regelmatig mensen tegen die buiten Europe wonen en op Europese servers spelen.

Ik maak vaker ook mee dat ik cover zoek achter een muur, en na ongeveer een seconde val ik alsnog dood neer. Wanneer ik bijv. glas kapot sla, duurt het vaker gewoon een seconde voordat het glas ook daadwerkelijk kapot springt, er zit ook een vertraging in de servers.

Vandaag ook zo'n leuk moment mee gemaakt. Liep iemand met een handboog rond, schoot een maat van mij af met een one tap. Ik begin op hem te knallen, iemand anders begint ook op hem te knallen, en hij knalt ons alsnog beide af met zijn handboog. Ik kijk in de statistieken, hij heeft mij een one tap gedaan van 111 damage, terwijl ik armor level 2 aan had en ik had hem 133 damage gedaan in totaal, terwijl hij ook armor level 2 aan had. Die ander persoon had hem ook nog eens geraakt, en hij liep lekker door alsof er niks aan de hand was.

En een ander moment schiet ik iemand met een level 3 van +/- 400 meter met een one tap headshot neer met een AK, en de andere keer heb ik meerdere headshots nodig, zelfs als ze geen armor aan hebben. Maar ik moet zelf ook bekennen dat ik vaker geraakt wordt en dat mijn armor of health totaal geen schade krijgt. Je kunt als je gewond op de grond ligt, alle statistieken kijken van schade die je hebt gekregen en schade die je hebt uitgedeeld, wanneer je op B drukt. Heel vaak klopt er gewoon geen klote van, je raakt iemand visueel zeker tot wel 10 keer en als je dan in de statistieken kijkt, zie je dat je die persoon maar twee keer hebt geraakt.

Helaas is dit niet exclusief voor Wardogs maar een fenomeen die veel voorkomt in hedendaagse shooters. Zelfs bij de grote shooters zoals Cal of Duty, Battlefield, Hunt: Showdown, Escape From Tarkov, Delta Force. Het lijkt erop dat developers dit maar niet opgelost krijgen. Sommige beweren dat het komt door een lag compensatie systeem dat ontwikkelaars gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door CyberToon op 21-09-2026 02:08 ]

• KBE91
CyberToon schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:14:
[...]

Dat is inderdaad ook een ding, wanneer je de laagste settings gebruikt, renderen er veel struikjes, bosjes of andere objecten niet in inderdaad.

Ook blijft het me verbazing hoe mensen accuraat op de milimeter een mortier op je knallen van +/- 700 meter. Na het healen ren vervolgens uit de area, ren gewoon 100 meter weg, gaat ergens zitten, begint met healen en hup nog een mortier precies op je kop. En dan niet één keer maar continue ongeacht welke positie je bent.
Er is iemand die een calculator heeft gemaakt hoe je u mortar moet instellen.
https://wardogshub.gg/artillery-calculator/

Voor het grof te rekenen, 1 vierkant is 100 meter op de map. Als je de vakjes optelt, dan ga je dit instellen op je mortar.

Je kan die animatie cancelen van je mortar, dus schiet je er 3 af binnen de zoveel seconden. Vandaar dat het soms zo een regen is van bommen op je toren.

• CyberToon
KBE91 schreef op maandag 21 september 2026 @ 06:40:
[...]

Er is iemand die een calculator heeft gemaakt hoe je u mortar moet instellen.
https://wardogshub.gg/artillery-calculator/

Voor het grof te rekenen, 1 vierkant is 100 meter op de map. Als je de vakjes optelt, dan ga je dit instellen op je mortar.

Je kan die animatie cancelen van je mortar, dus schiet je er 3 af binnen de zoveel seconden. Vandaar dat het soms zo een regen is van bommen op je toren.
Dat klopt helemaal, elke hokje is 100 m (ingezoemd) of 1 km (uitgezoemd). Het is niet moeilijk om een bepaalde area of FOB te raken. Maar om mensen continue op de milimeter te raken ongeacht waar ze zijn, dat is knap hoor. :9

Dat van het cancelen klopt, en ik geloof dat ze daar mee bezig zijn om het op te lossen. Er is een deel binnen de community die dit graag gefixed willen hebben en graag

[ Voor 32% gewijzigd door CyberToon op 21-09-2026 07:51 ]

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 21:11
CyberToon schreef op maandag 21 september 2026 @ 07:48:
[...]

Dat klopt helemaal, elke hokje is 100 m (ingezoemd) of 1 km (uitgezoemd). Het is niet moeilijk om een bepaalde area of FOB te raken. Maar om mensen continue op de milimeter te raken ongeacht waar ze zijn, dat is knap hoor. :9

Dat van het cancelen klopt, en ik geloof dat ze daar mee bezig zijn om het op te lossen. Er is een deel binnen de community die dit graag gefixed willen hebben met ook eventueel de "shell-cam" verwijderd willen hebben.
Je bent heel waarschijnlijk gespot en toen gepakt door een artillery tank. Dat is niet hetzelfde als een mortar.

• CyberToon
FreeShooter schreef op maandag 21 september 2026 @ 07:49:
[...]

Je bent heel waarschijnlijk gespot en toen gepakt door een artillery tank. Dat is niet hetzelfde als een mortar.
Links zie je de naam door wie je bent gekilled > icoontje met wat je bent gekilled > en dan jouw naam. Ik snap nou niet wat precies het probleem is, en waarom ik dit nu zo moet verdedigen? Bedoel, niet slecht bedoeld maar waarom de aanname dat het een artillerie tank was?

[ Voor 19% gewijzigd door CyberToon op 21-09-2026 07:54 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als half het team in de FOB zit te bouwen/schieten dan vinden de mensen in het veld dat niet leuk, maar als de mensen in het veld platgebombardeerd worden door mortieren/artillerie omdat er geen fatsoenlijke FOB is om dat tegen te gaan vinden ze het ook niet leuk. :+

Een FOB is doorgaans broodnodig, en daar ben je ook behoorlijk wat man voor nodig. Zodra de boel potdicht zit kan je daarnaast beginnen met drills, om de HZ naar/op de FOB toe te halen. :)

Zodra dat begint komt heel de server bij je FOB aankloppen.
CyberToon schreef op maandag 21 september 2026 @ 07:48:
Maar om mensen continue op de milimeter te raken ongeacht waar ze zijn, dat is knap hoor. :9
Stelt niet zo heel bijzonder veel voor, als je een team hebt wat actief als recon speelt en mensen daadwerkelijk spot, kan je exact zien hoe ver weg ze zijn. Daarnaast zijn mensen vrij voorspelbare beestjes, een klein beetje vooruit denken en je weet exact waar je je volgende salvo naartoe moet sturen om zelfs een bewegend team een seconde of 15 later te onderscheppen.

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2026 08:46 ]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:16

ScreamGT

joejoe

Ben het eens met de “terminators” die rondwandelen met de hoogste tier armor. Dat slaat echt nergens op. Je moet ze met een absurd aantal kogels raken voor ze down gaan.

Looten van friendly’s is gewoon not done. Ze zouden dat moeten punishen met 5k per loot ofzo.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Chielioj
Sn3gG3l schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:27:
[...]

Wij zijn op een gegeven moment van region gewisseld. Wij zaten eerst in central, daar zitten ook de mensen uit het oosten (russen, polen e.d.) Wij vonden dat ook toxic waardoor wij zijn overgestapt naar west.
Moet zeggen dat het daar wel wat minder is.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:18

NoTimeRemains

I know

moet je het juiste ammo type gebruiken.

This is the Way.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ScreamGT schreef op maandag 21 september 2026 @ 08:35:
Looten van friendly’s is gewoon not done. Ze zouden dat moeten punishen met 5k per loot ofzo.
Mwhoah, zodra je meer met mensen onder druk samen werkt is dat gewoon prima. Als we worden aangevallen en jij ligt dood op de grond terwijl ik een mag nodig heb, dan pluk ik die gewoon van je personage af. Kan je heel veel van vinden, maar als ik (ook) doodga kan ik je sowieso niet reviven. :+

Zo heel vaak komt het in mijn ervaring gelukkig niet voor, zelfs onder die omstandigheden niet. Alleen de resuscitators, bandages en soms de defibs zie ik af en toe geplukt worden, en dat is gewoon prima. Die laatste word vaak ook gewoon netjes terug gegeven na de revive.

Wapens/launchers/gear zie ik echt maar heel zelden gepakt en ook daadwerkelijk gehouden worden door friendlies. :)

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2026 09:33 ]

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:00
NoTimeRemains schreef op maandag 21 september 2026 @ 09:14:
[...]

moet je het juiste ammo type gebruiken.
Ja, jammer dat je voor AP ammo een level of 15 hoger moet zijn dan voor het tier armor.

Maar dat zijn allemaal balance issues die er vast nog wel uitgehaald worden. Ik merk dat het als iemand die minder uren de tijd heeft je toch "achter" komt te lopen met de opties. Het spel wordt minder leuk voor de casual spelers naarmate mensen hogere levels hebben. een BMR of M4 zijn bijna niet tegenop te komen met een lvl2 armor.

Zelfde geld voor de tanks en de humvees met wapens erbovenop. Het veranderd het spel langzaam.

Nogmaals, dat zijn allemaal balance issues waarvan ik verwacht dat een aantal zeker aangepakt zullen worden.

• BootVluchteling
Ik zat zaterdag in een potje met tegenstanders die een paar keer een apache helikopter hadden. Dat ding is gewoon praktisch onverslaanbaar. Zelfs met meerdere Verba's deed het weinig. Vuurwapens deden ook niks. En áls die al een keer neer ging, hing die 5 minuten later weer boven je basis. Er was daardoor geen fluit aan dat potje. Was niet best.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ActualFantasy schreef op maandag 21 september 2026 @ 10:08:
[...]

Ja, jammer dat je voor AP ammo een level of 15 hoger moet zijn dan voor het tier armor.

Maar dat zijn allemaal balance issues die er vast nog wel uitgehaald worden. Ik merk dat het als iemand die minder uren de tijd heeft je toch "achter" komt te lopen met de opties. Het spel wordt minder leuk voor de casual spelers naarmate mensen hogere levels hebben. een BMR of M4 zijn bijna niet tegenop te komen met een lvl2 armor.

Zelfde geld voor de tanks en de humvees met wapens erbovenop. Het veranderd het spel langzaam.

Nogmaals, dat zijn allemaal balance issues waarvan ik verwacht dat een aantal zeker aangepakt zullen worden.
op reddit las ik dit: "Counters Should Always Unlock Before the Threats They Counter" en daar ben ik t wel mee eens.

voor tanks en humvees denk ik dat het ook aanpassen is. Zoals je in t beta weekend zag met 2-3 man naar je torentje gaan en daar rustig eens bouwen om dan uiteindelijk een supermacht te worden is er niet meer bij. Mensen snappen de steen/papier/schaar constructie en gaan daar op acteren. Ga eens met een clubje torensnipers, bouwers en gronddefenders aan de slag en je hebt er ineens een stuk minder last van.

Ik heb de AA rocket launcher vrij gespeeld en koop die nu meteen aan t begin van een game, zodat ik een heli uit de lucht kan halen of iig zijn drops kan verpesten.

Maar ik denk ook dat er nog genoeg te balanceren is.

This is the Way.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Waar ik zelf de meeste moeite mee heb is wanneer bepaalde zaken gekocht/gebruikt kunnen worden in de ronde.

Zo zie je direct aan het begin van de ronde tanks/artillerie/humvees met guns vertrekken. Imho zou dat pas wat later beschikbaar moeten worden, net zoals helikopters met wapens.

Wanneer een team 20 tickets bereikt krijgt iedereen de spawn APC. Op dat punt kunnen ook alle heli's met guns worden gekocht.

Imho zou op dat punt enkel de Littlebird met miniguns, en de Humvee met wapens vrij moeten komen.

Bij een punt of 40 de artillerie en Littlebird met rocket pods, en bij een punt of 60 een keer de tanks en attack helikopter.

tl;dr:
0-19 punten > Niks met guns.
20-39 punten > Niks met explosives.
40-59 punten > Lichte(re) voertuigen met explosives en indirect fire.
60+ punten > Alles.

Laat rondes dus een beetje escaleren, in het begin kunnen mensen zich vooral focussen op het neerzetten van FOB's en is het vooral infanterie wat elkaar lastig valt, en daar komt langzaam steeds meer bij.

Maar goed, we zitten in de eerste weken van early access. De devs hebben al aangegeven dat ze in het 1e jaar veel tijd willen spenderen aan het opzetten van een stevige 'meta', er zullen dus nog genoeg changes komen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2026 12:26 ]

• spokje
Humvees kun je de banden eraf schieten. Dat is zeer effectief kwam ik achter 😁

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09
spokje schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:23:
Humvees kun je de banden eraf schieten. Dat is zeer effectief kwam ik achter 😁
Mja maar dat werkt vrijwel alleen als ze stil staan.
Wat je wel kunt proberen (high risk, high reward) is om in te stappen als hij langs je rijdt.
Als dat ding unlocked is stap je er zo bij in en kun je vervolgens de enemies in de auto kapot staan met je hamer of schieten.

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:26
D4NG3R schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:20:
Waar ik zelf de meeste moeite mee heb is wanneer bepaalde zaken gekocht/gebruikt kunnen worden in de ronde.

Zo zie je direct aan het begin van de ronde tanks/artillerie/humvees met guns vertrekken. Imho zou dat pas wat later beschikbaar moeten worden, net zoals helikopters met wapens.

Wanneer een team 20 tickets bereikt krijgt iedereen de spawn APC. Op dat punt kunnen ook alle heli's met guns worden gekocht.

Imho zou op dat punt enkel de Littlebird met miniguns, en de Humvee met wapens vrij moeten komen.

Bij een punt of 40 de artillerie en Littlebird met rocket pods, en bij een punt of 60 een keer de tanks en attack helikopter.

tl;dr:
60+ punten > Alles.

Laat rondes dus een beetje escaleren, in het begin kunnen mensen zich vooral focussen op het neerzetten van FOB's en is het vooral infanterie wat elkaar lastig valt, en daar komt langzaam steeds meer bij.

Maar goed, we zitten in de eerste weken van early access. De devs hebben al aangegeven dat ze in het 1e jaar veel tijd willen spenderen aan het opzetten van een stevige 'meta', er zullen dus nog genoeg changes komen. :)
Van mij hoeft dit niet zo. Ik houd wel van het hele simpele concept: bijna alles mag vanaf het begin, als je het maar vrijgespeeld hebt en het geld ervoor hebt. De rest moet volgen uit speelstijl en spelers die ontdekken hoe wat te counteren, etc.

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 13:02

tl;dr:
60+ punten > Alles.

Ik vind dit echt een goed idee hoor 8)

• Torched
Je kan in 5 minuten een basis opbouwen met een aa launcher of mortier. Minder als je meer mensen hebt.

Die mega fobs die iedereen wil bouwen slaan nergens op. Dat kon alleen maar omdat mensen de gear niet hadden.
Maar ik vind het tot nu toe echt prima lopen. De meta verschuift echt elk weekend omdat mensen anders gaan spelen of andere unlocks hebben.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Megafobs zijn inderdaad pittig(er) geworden, maar hebben nog altijd wel flinke voordelen als je ze neer weet te zetten. Je houd drills niet beschermd met enkel kleine outposts.

Veel mensen willen echter wel wat doordraven in wat nodig is.. Ik zou ook met alle liefde de hele ronde lang ongestoord een ontzettend dikke militaire basis opzetten, maar dat kan gewoonweg niet meer. Leuk al die torentjes en bunkers e.d. welke je op Youtube langs ziet komen, maar als het 10+ mins duurt om te bouwen dan gaat dat hoogstwaarschijnlijk niet lukken. :+

• Torched
D4NG3R schreef op maandag 21 september 2026 @ 13:36:
Megafobs zijn inderdaad pittig(er) geworden, maar hebben nog altijd wel flinke voordelen als je ze neer weet te zetten. Je houd drills niet beschermd met enkel kleine outposts.

Veel mensen willen echter wel wat doordraven in wat nodig is.. Ik zou ook met alle liefde de hele ronde lang ongestoord een ontzettend dikke militaire basis opzetten, maar dat kan gewoonweg niet meer. Leuk al die torentjes en bunkers e.d. welke je op Youtube langs ziet komen, maar als het 10+ mins duurt om te bouwen dan gaat dat hoogstwaarschijnlijk niet lukken. :+
Het is vooral waar je mee wegkomt als team. Laat de tegenstander je de hele tijd bouwen. Leef je uit.
Maar als dat niet lukt moet je aanpassen en anders spelen.

Het enige wat ik tot nu toe echt vervelend vind om te counteren zijn de havoks. Die knallen alles kapot wat je bouwt en een enkele launcher schrikt ze niet af.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De Havoc gaat inderdaad behoorlijk hard, al zijn ook de betere Littlebird piloten lastig om mee te dealen.

Vrijwel niemand loopt 'gewoon' rond met een AA launcher, en de Gepard is 'em Gepeerd sinds dat we early access in zijn gegaan. Al begreep ik van anderen dat deze knap waardeloos was toen die nog wel in het spel zat.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Gave game maar ben er denk ik wel even klaar mee totdat er het een en ander wordt aangepast. Als je met je AK vol sprayed zonder attachments kijk je naar de zon, maar met de juiste attachments heb je vrijwel geen recoil, er zit geen balance bij, zeker niet als je een M4 hebt fully kitted.

Soms lijkt het net of ik Halo speel, kom je een kerel tegen in Tier 3 armor kost het 12 MP9 schoten om 'm neer te krijgen. Ben je aan het snipen, schiet je 3 afzonderlijke keren in z'n hoofd, maarja tier 3 helm die beste man kan gewoon healen achter een steentje en niks aan de hand.

Vind het jammer want voor de rest is het een top game qua performance, vrijheid van gameplay en feeling maar de time to kill verneukt het echt voor mij. Hoop dat er snel servers komen met of minder health of max tier 2 armor.

[ Voor 16% gewijzigd door BroWohsEdis op 22-09-2026 00:09 ]

• Chielioj
Geen idee wanneer de wipe wordt ingepland, maar ook reddit staat vol met dit soort dingen. Ja, de game moet nog flink uitgebalanceerd worden.
Ik heb niet de tijd om er nu al 100+ uur in te hebben zitten, en je merkt dat je wat achter gaat lopen. Ben ook niet van plan om 1 specifiek iets de lvl-en, maar allround te blijven. Dan duurt het maar wat langer.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21

ErA

tl;dr:
60+ punten > Alles.

De huidige opzet van het spel, waarin je je totale balance cash meeneemt, en vanaf de 1e seconde alles kan kopen (inclusief Tier 4 armor etc) is onhoudbaar.

Ik vond het voorstel op Reddit mischien nog wel eleganter: en dat is om iedere game te starten met Max 10K bijvoorbeeld, zodat je niet meteen helemaal los kan gaan. Maar als ik jou voorstel lees dan zijn die 2 dingen samen mischien nog wel een betere combinatie.

Ik heb 5 dagen gespeeld en de grootste lol gehad, maar eigenlijk haak ik nu ook al weer af: Er lopen luitjes rond met Tier3 en Tier4 armor, en met mijn gare unlocks schiet ik geen deuk in een pakje boter meer.

Het toffe aan deze game is juiste de economy, maar die is nu helemaal kapot.
En het verschil tussen "no-lifers" en "casuals" is verworden tot een grand canyon.

• BootVluchteling
ErA schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 09:22:
[...]

De huidige opzet van het spel, waarin je je totale balance cash meeneemt, en vanaf de 1e seconde alles kan kopen (inclusief Tier 4 armor etc) is onhoudbaar.

Ik vond het voorstel op Reddit mischien nog wel eleganter: en dat is om iedere game te starten met Max 10K bijvoorbeeld, zodat je niet meteen helemaal los kan gaan. Maar als ik jou voorstel lees dan zijn die 2 dingen samen mischien nog wel een betere combinatie.

Ik heb 5 dagen gespeeld en de grootste lol gehad, maar eigenlijk haak ik nu ook al weer af: Er lopen luitjes rond met Tier3 en Tier4 armor, en met mijn gare unlocks schiet ik geen deuk in een pakje boter meer.

Het toffe aan deze game is juiste de economy, maar die is nu helemaal kapot.
En het verschil tussen "no-lifers" en "casuals" is verworden tot een grand canyon.
Ik haak niet af, maar onderschrijf wel wat je zegt over het verschil tussen de casuals en no-lifers. Ben inmiddels level ~70 dus heb wel het een en ander vrijgespeeld, maar ben alsnog kansloos tegen Havocs en goede piloten in een little bird met raketten of miniguns. Mijn speelstijl is voorzichtig beetje meer naar combat medic gegaan terwijl ik in het begin meer bouwde. Beide bevalt mij goed, maar omdat het spel evolueert, moet ik ook mijn speelstijl aanpassen. Snipen ben ik ook niet vies van, maar ook dat is situatie afhankelijk.

Toch streef ik er ook naar om eens een hele goede premade te hebben die goed op elkaar is afgesteld. Eentje waarbij iedereen het grotere plaatje voor zich houdt en zich aanpast aan de situatie en niet stoïcijns maar blijft bouwen terwijl de mortieren je om de oren vliegen. Gisteren wel even genoten toen ik een goede bunker had gebouwd voor de MSV. Die stond al in een schuur, maar na een paar mortieren was dat dak al kapot. De Hesco-blokken hadden toen nog een hele bak mortieren opgevangen :*)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ErA schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 09:22:
Maar als ik jou voorstel lees dan zijn die 2 dingen samen mischien nog wel een betere combinatie.
Deel is ook gewoon persoonlijke voorkeur hoor. Ik zie graag dat de strijd door de ronde heen een beetje 'escaleert', en niet dat er direct de spreekwoordelijke kernbom op wordt gegooid en het afgelopen is. :)

Op die manier krijg je ook een beetje actie > reactie, in het begin hebben mensen nog een beetje ademruimte om bases te bouwen, de respons daarop is zwaarder geschut, de respons daarop weer nog zwaarder geschut.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 22-09-2026 10:54 ]

• HappyChappy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-09 17:53
BootVluchteling schreef op maandag 21 september 2026 @ 10:13:
Ik zat zaterdag in een potje met tegenstanders die een paar keer een apache helikopter hadden. Dat ding is gewoon praktisch onverslaanbaar. Zelfs met meerdere Verba's deed het weinig. Vuurwapens deden ook niks. En áls die al een keer neer ging, hing die 5 minuten later weer boven je basis. Er was daardoor geen fluit aan dat potje. Was niet best.
1 CIWS schiet dat ding binnen 2 seconden uit de lucht, je ziet de daarom ook veel meer in een basis nu. Het slagveld veranderd door de progressie, ik vind het zelf wel tof om te zien maar tegelijkertijd minder leuk voor mensen die minder tijd hebben waar ik ook veel begrip voor heb. Het is een EA titel en er wordt nog heel veel aangepast en toegevoegd. Ik heb er vertrouwen in.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:44

Chris van der G

Tailchakra

KBE91 schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:36:
[...]

Verloren tijd en moeite.

Teammates looten kan wel serieus heel handig zijn. Vaak zijn ze me langzaam aan het healen en dan zeg ik "Loot me resuscitator even dan heb je me zo revived"

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• BootVluchteling
Chris van der G schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:48:
[...]

Teammates looten kan wel serieus heel handig zijn. Vaak zijn ze me langzaam aan het healen en dan zeg ik "Loot me resuscitator even dan heb je me zo revived"
Ik hoop dat ze er een beperking op maken. Ja, die quick revive items zijn fair game, maar niet je armor, kogels, wapen(s) en bandages bijvoorbeeld.. Die eikels die de niet-noodzakelijke items van mijn body trekken wens ik jeuk op een onbereikbare plek toe :(

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-09 17:51
Had toch wel interesse in deze game maar bewust nog niks gespeeld/gekocht. In het begin las en zag ik veel hype, maar dat lijkt nu toch allemaal wel in rap tempo minder te worden.

• Chielioj
minder minder... het moet nog echt uitgebalanceerd worden. De gameplay vindt ik echt wel leuk. Zit lekker tussen een shooter (COD) en simu (Arma/Squad) in. Je kan lekker je ding doen en een basis opbouwen, of support spelen dmv morters/anti-air, of je gaat de drukke hotzone in

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 12:59
Je moet allicht niet als level 1 beginnen met assault team in de hotzone gaan spelen. Of je huidige tactiek moet zijn om zo snel mogelijk een enemy kaal te looten, dan kom je prima mee :-).

Verder zoals Chielioj zegt, er zijn genoeg dingen om je rijkelijk mee te vermaken. Ik denk dat je alleen al een paar kan spenderen aan het leren vliegen met helicopters :-). Er zijn veel aspected aan het spel en het lijkt erop dat de Devs actief (x en reddit) op zoek zijn naar input om veel dingen beter te maken. Mid season changes and major changes met season 2.

• Chielioj
Volgens mij komt de eerste wipe er ook op redelijk korte termijn aan. Ze wilde het 1e seizoen een maand laten duren?

• KBE91
Chris van der G schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:48:
[...]

Het kan in sommige situaties handig zijn, maar dan geef jij dat ook aan.
Misschien dan maar een knop toevoegen dat jij toegang heeft tot je inventory als je down bent. Probleem opgelost.

• CyberToon
BroWohsEdis schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 00:08:
Gave game maar ben er denk ik wel even klaar mee totdat er het een en ander wordt aangepast. Als je met je AK vol sprayed zonder attachments kijk je naar de zon, maar met de juiste attachments heb je vrijwel geen recoil, er zit geen balance bij, zeker niet als je een M4 hebt fully kitted.
Zover ik heb begrepen, gebruikt Wardogs ook een gefixeerd recoilpatroon. De hards en streamers vinden dit leuk, omdat ze het een "skill" vinden om de recoil in bedwang te houden.

Helaas zie je in de realiteit juist dat mensen macro's gebruiken, waarbij een kunstmatige tegenbeweging wordt gemaakt, zodat het wapen kaarsrecht blijft.

Dit kun je programmeren in de software van de meeste muizen en bij sommige merken, waaronder Bloody Mouse, wordt dit zelfs standaard meegeleverd. Vandaar dat sommige ontwikkelaars dit merk blokkeren.

Ik roep al jaren dat ontwikkelaars een dynamisch recoilpatroon moeten gebruiken. Zal het dit probleem volledig verhelpen? Nee, maar het zal het wel dramatisch verminderen.

Games zoals Rust en Escape from Tarkov hebben hier ook op grote schaal last van.

[ Voor 7% gewijzigd door CyberToon op 22-09-2026 12:21 ]

• GoodspeeD
Korkss schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 11:30:
Had toch wel interesse in deze game maar bewust nog niks gespeeld/gekocht. In het begin las en zag ik veel hype, maar dat lijkt nu toch allemaal wel in rap tempo minder te worden.
Ik zou vooral niet teveel lezen op fora zoals dit of Reddit. De game is fantastisch. En ja, er zijn wat balans-issues, die ook te verwachten waren, maar het is een van de beste games van de afgelopen jaren, vind ik. Zijn geld meer dan waard. Gewoon proberen.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Het lijkt me ook wel leuk als je "contracten" zou kunnen maken. Ik betaal je 2500 als je me komt ophalen, of ammo brengt, of daar heen brengt. Ik heb nu een paar keer gehad dat ik zonder ammo kom zitten en dan is er alleen een suicide een optie. Of achter de cirkel aan rennen hopen dat je wat vindt en levend blijft.

This is the Way.

• Findail
  • Laatst online: 17:08
Ook al zie ik best de mindere punten van de game, vind ik het een leuke game. Ik ben nu level 40 of zo, heb denk ik 20 uur gespeeld, en ik denk dat ik bij elkaar even veel (ehm...even weinig) kills op mijn naam heb staan: door de verschillende speelstijlen blijf ik nog wel even spelen.

Vrachtwagen simulator leuk? blijf heen en weer rijden en goederen brengen.
Beetje overzicht houden op het veld en je team supporten? ga ergens hoog liggen spotten met je verrekijker.
Meer een terraria speler? pak die hamer en bouw er op los. Ik moet nog een keer 'mortar' leren.... laatste paar keer al wel een AA gebouwd, binnen no-time wordt je dan getarget met een mortar. kat en muis spel.

Die 3 dingen doe ik nu... geen assault of piloot voor mij.

• Chielioj
Mortar leren is leuk, niet heel moeilijk idd. Het help wel heel erg als je teamgenoten spotten. Je krijgt naast de locatie ook de afstand te zien vanaf jouw punt.

1e mortier volgen, land hij op de juiste plek.. dan een salvo de lucht in. Maar ook in de mortarpit wordt je een target

• PuckStar
Ik vermaak me nog steeds erg goed. Niet elke potje is even leuk, maar de meesten wel.
Soms kom je in een potje waarbij er 3 little birds met machine guns boven je circuleren en is niemand bezig om die proberen neer te halen.
Of is niemand in je team tactisch aan het spelen en is het gewoon een grote chaos met gevolg dat je compleet verliest.
Maar de meeste potjes zijn nog steeds vermakelijk en de diversiteit aan dingen die je kunt gaan doen blijf ik ook leuk vinden.

• Korkss
GoodspeeD schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:27:
[...]

Ik zou vooral niet teveel lezen op fora zoals dit of Reddit. De game is fantastisch. En ja, er zijn wat balans-issues, die ook te verwachten waren, maar het is een van de beste games van de afgelopen jaren, vind ik. Zijn geld meer dan waard. Gewoon proberen.
Ok toch maar gedaan.. nu 3 potjes gedaan en wtf was is dit groter dan ik dacht. Ik snap er nog niet veel van hahaha.. wel een paar kills gemaakt, schieten is het probleem niet. Alle mechanics en opties etc etc leren is dat wel.

• tollahoofd
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-09 19:52
Seizoen 2 is aangekondigd, 15 oktober.

Er is nog weinig bekend, in het filmpje laten ze alleen storm zien.

• Korkss
Holy moly.. ik vermaak me prima maar het is wel pittig zeg. Ik zie mensen heel slecht en heb het idee dat ik met 1 a 2 schoten al dood ben. Net raakte ik iemand wel 4/5x en die liep nog.. Dat wordt even wat filmpjes kijken op YT 😂

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21

ErA

Als het aan mij zou liggen zou ik het meeste proberen om te streven naar een game waarin de voldoening en uitlegbare balance per game voorop staat, en waarbij "de grind" en lange termijn progresse secundair is.

Als je dat nastreeft kunnen zowel nieuwelingen als die hards in iedere game hun relatieve contributie kunnen leveren en voldoening ophalen.

Want momenteel begint dat spaak te lopen.

Niet alleen op "Gear" niveau ( Point blank 50m headshots op iemand gisteren en ik deed in totaal 5 damage. en dat was nog maar T3 armor) maar ook op de andere drijfveer en doelstelling de game: Cash.

Ook daar is de balans omgeslagen:
Niet alleen komt een full time ural driver (80K in een volle game ofzo) niet meer in de buurt van een attack helicopter die 400K binnenharkt. Hij wordt ook nog eens door diezelfde attack chopper kapot gemaakt waardoor het inkomen, en de voldoening, nog verder daalt.

Als ze, zoals eerder in dit topic aangegeven, zichtbare progressie, in de losse games, vooropstellen, dan kan je volgens mij met dat uitgangspunt alles daar naar behoren op tunen:

- Gelijke resources in de start
- Gelijdelijke beschikbaarheid t1, t2, t3 en t4 armor en units (Daar waar je deze unlocked hebt)
- Team mijlpalen / objectives met cash rewards voor het hele team om bepaald gedrag (HZ vs FOB) te stimuleren.
- High risk / high reward voor de allersterkste units. Zowel voor de aanvaller als verdediger.

Voor mij ( en mischien ben ik daar alleen in) voelt het alsof mijn relevantie in de game significant is afgenomen: Ik ben kansloos in combat (T1 Vs T4) en wat ik terug krijg voor hersenloos op en neer rijden met supplies voelt als een belediging.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vermaak me inmiddels prima met de game

Benieuwd wat de toekomst brengt; basis lijkt bij solide … maar dat dacht ik ook van arc-raiders, die vond ik snel niet meer “speelbaar” vanwege overmatige cheaters in de potjes.

Hopelijk gaat dat hier beter

Het levelen gaat vooralsnog langzaam (ergens wel fijn)

Sommige games complete chaos. Geen idee waar semi-veilig sta. Overal komen vijanden vandaan.

Gameplay lijkt een mix van Battlefield + MAG (beste shooter ooit) + arma(?)

//edit; vandaag beetje in de wardogsnl discord gehangen, vooralsnog weinig games met de community gedaan (lees nul :+)

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 22-09-2026 23:44 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Findail
Voor mij ( en mischien ben ik daar alleen in) voelt het alsof mijn relevantie in de game significant is afgenomen: Ik ben kansloos in combat (T1 Vs T4) en wat ik terug krijg voor hersenloos op en neer rijden met supplies voelt als een belediging.
En hersendood op en neer rijden kan ook al op meerdere manieren mis gaan: ik ben al een paar keer op mines gereden.

Zag gisteren ook op Twitch iemand met een infrarood of zo kijker, die spot gewoon alles (en marked dus alles). Als dat meer gemeengoed wordt... Zit 'hiden' er niet meer in. Behalve als je een ghilly suit hebt. Nog best werk aan de winkel voor de makers denk ik.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

tollahoofd schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:52:
[YouTube: WARDOGS | Season 02 Teaser]
Seizoen 2 is aangekondigd, 15 oktober.

Er is nog weinig bekend, in het filmpje laten ze alleen storm zien.
De storm inderdaad, en men speculeert of het vuur in het gebouw duid op incendiary grenades of Molotov cocktails.

Ik vind het iig gaaf om te zien dat de regen ook echt een dikke storm gaat worden. In veel te veel games is regen een paar druppels + een dikke laag fog i.p.v. een goede storm. :D
ErA schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 22:57:
Qua (team) balance voelt het momenteel allemaal niet zo heel prettig nee. Ik speel simpelweg niet genoeg om mee te komen qua unlocks. Het spel had qua plezier eerder al heel erg hoge pieken, en heel erg diepe dalen, maar die (hoge) pieken zie ik steeds minder.

Met een groep vrienden kloten blijft natuurlijk heel erg leuk, maar solo frustreert het spel mij iets te veel momenteel.

Logistics gaan overigens gebuffed worden qua rewards, ik kan je zo geen exacte bron geven maar de devs hebben links en rechts al laten weten dat dat betere rewards nodig heeft. :)

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 23-09-2026 08:53 ]

• GoodspeeD
Korkss schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 20:39:
Holy moly.. ik vermaak me prima maar het is wel pittig zeg. Ik zie mensen heel slecht en heb het idee dat ik met 1 a 2 schoten al dood ben. Net raakte ik iemand wel 4/5x en die liep nog.. Dat wordt even wat filmpjes kijken op YT 😂
Het lijkt in het begin overweldigend, maar na een paar potjes snap je de basis al. En waar je nu een beetje last van hebt waarschijnlijk is dat veel mensen al genoeg cash hebben voor tier 3 armor. Daar kom je met de start-kogels slecht doorheen. Hou vol! :-)

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:28
season 2 teaser YouTube: WARDOGS | Season 02 Teaser benieuwd wat we allemaal voor nieuws nog meer krijgen naast regen. Ik zie een brandje in een gebouw dus misschien een molotov of incendiary nades?
edit:
nvm zie dat ik niet ver genoeg naar boven had gescrolled deze is al gepost.

[ Voor 52% gewijzigd door SMD007 op 23-09-2026 09:35 ]

Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

m0nk

16-09-2003 15.15

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• SMD007
had het door ja heb mn post geëdit :+

Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 09:42
Het is leuk, maar je bent wel echt in het nadeel tegen alle gasten die level 100+ zijn en met tier 3 of 4 rondlopen. Kom ik aan met mijn tier 1 en een SKS. Dat kost gewoon best veel kogels.

Hopelijk kunnen ze daar wat aan doen in het nieuwe seizoen.

• GoodspeeD
Misschien ben ik gewoon oud of denk ik te simpel, maar het gezeik van mensen op sociale media over een eventuele wipe, snap ik echt niet. Je speelt dit spel toch voor de lol? Wat boeit het nou dat je opnieuw moet beginnen met je spullen bij elkaar verdienen? Bovendien krijg je in de tutorial een filmpje te zien waarin wordt uitgelegd dat er wipes aankomen.

Maar goed, ik heb het nooit begrepen als mensen puur voor de grind spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door GoodspeeD op 24-09-2026 08:27 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik durf te stellen dat 'ik kan maar een paar uurtjes per week spelen en kom op deze manier nooit toe aan een hele hoop gear' geen onredelijke klacht is. ;)

Wipes zijn deels een nodig kwaad, maar tegelijkertijd ben ik wel van mening dat de devs kritisch moeten gaan kijken naar wat er exact allemaal gereset wordt. Daarnaast zou er ook een globale XP counter moeten zijn welke nooit reset i.c.m. een zooitje persistent servers.

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 24-09-2026 08:52 ]

• BootVluchteling
D4NG3R schreef op donderdag 24 september 2026 @ 08:47:
Ik durf te stellen dat 'ik kan maar een paar uurtjes per week spelen en kom op deze manier nooit toe aan een hele hoop gear' geen onredelijke klacht is. ;)

Wipes zijn deels een nodig kwaad, maar tegelijkertijd ben ik wel van mening dat de devs kritisch moeten gaan kijken naar wat er exact allemaal gereset wordt. Daarnaast zou er ook een globale XP counter moeten zijn welke nooit reset i.c.m. een zooitje persistent servers.
Dit dus. Een (regelmatige) wipe maakt het gat qua gear tussen de incidentele en die-hard spelers groter.

• SMD007
ik las ook dat die wipes voor nu alles resetten, maar naar mate hoe verder de game vordert in EA en ook na release hoe meer zaken permanent voor je blijven. Geen idee welke zaken ze dan bedoelen. Ook gaan ze na een wipe zaken opnieuw balansen dus heb je misschien wel andere starter wapens/gear ze zullen ook vast meer wapens etc toevoegen.

Ik speel zelf ook veel Escape from Tarkov dus ben wipes ook wel gewend dus voor mij niet echt een probleem. Al speel ik daar tegenwoordig wel veel meer de perma PVE variant. Wipes zijn leuk maar permanent progress is ook leuk.

Kan mij echter voorstellen dat wipes bij deze game wel nodig zijn anders loopt op den duur elke speler met de beste gear/wapens/ammo rond en komen nieuwe spelers totaal niet meer aan bod dat zal dan op den duur de game verzieken, omdat je dan nieuwe spelers wegjaagt.

• PuckStar
GoodspeeD schreef op donderdag 24 september 2026 @ 08:22:
Misschien ben ik gewoon oud of denk ik te simpel, maar het gezeik van mensen op sociale media over een eventuele wipe, snap ik echt niet. Je speelt dit spel toch voor de lol? Wat boeit het nou dat je opnieuw moet beginnen met je spullen bij elkaar verdienen? Bovendien krijg je in de tutorial een filmpje te zien waarin wordt uitgelegd dat er wipes aankomen.

Maar goed, ik heb het nooit begrepen als mensen puur voor de grind spelen.
"Maar goed, ik heb het nooit begrepen als mensen puur voor de grind spelen."
Dat kan dat je dat niet begrijpt ja. Maar er zijn heel erg veel mensen die grinden leuk vinden en ook die het leuk vinden om iets blijvends op te bouwen in games.

Echter dat mensen er veel over zeuren terwijl het bij dit spel in deze staat heel duidelijk is gemaakt (en ook echt noodzakelijk is o.a. i.v.m. balancing) vind ik ook nogal suf.

Overigens kun je (maar weet niet of dat voor de eerstvolgende wipe ook al is) volgens mij e.e.a. gaan omzetten in gold bars en die zijn altijd blijvend. Dus in een nieuw seizoen kun je volgens mij met die gold bars weer snel zaken kopen op de blackmarket als je dat zou willen.

• CyberToon
SMD007 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 09:16:
ik las ook dat die wipes voor nu alles resetten, maar naar mate hoe verder de game vordert in EA en ook na release hoe meer zaken permanent voor je blijven. Geen idee welke zaken ze dan bedoelen. Ook gaan ze na een wipe zaken opnieuw balansen dus heb je misschien wel andere starter wapens/gear ze zullen ook vast meer wapens etc toevoegen.

Ik speel zelf ook veel Escape from Tarkov dus ben wipes ook wel gewend dus voor mij niet echt een probleem. Al speel ik daar tegenwoordig wel veel meer de perma PVE variant. Wipes zijn leuk maar permanent progress is ook leuk.

Kan mij echter voorstellen dat wipes bij deze game wel nodig zijn anders loopt op den duur elke speler met de beste gear/wapens/ammo rond en komen nieuwe spelers totaal niet meer aan bod dat zal dan op den duur de game verzieken, omdat je dan nieuwe spelers wegjaagt.
Ik heb zelf ook geen probleem met Escape from Tarkov wipes. Waar ik wel een probleem mee heb, is het telkens opnieuw moeten spelen van die missies. Ik ben een van de eerste duizend spelers die toegang had tot Escape from Tarkov, toen het nog alleen Factory was en er nog geen multiplayer had. Dus je kunt je voorstellen dat ik na een X aantal wipes iets had van "Hier heb ik nu wel genoeg van."

Er zijn ook een aantal andere redenen waarom ik ben gestopt met EFT en alleen nog PvE speel, maargoed dat is een andere discussie. Maar om terug te komen op Wardogs, Wardogs heeft geen missies die je telkens opnieuw moet voltooien, je hoeft eigenlijk alleen maar EXP te farmen. Dat scheelt gigantisch ten opzichte van EFT.

• spokje
Ik snap de discussie, binnen mijn vriendengroep speelt die ook, maar de devs zijn er nogal transparant over geweest dat ze tijdens early access gaan experimenteren met wipes om zo achter de beste balans binnen de game te komen.

Daarnaast hebben ze in interviews aangegeven dat ze opzoek zijn om het voor een zo breed mogelijk publiek aantrekkelijk te houden (de wipes), dus het staat nog niet vast wat er bij toekomstige seasons wel of niet gewiped wordt. Daarnaast komt er iets van een progressiesysteem wat permanent is. Maar niemand weet nog precies hoe dat eruit gaat zien functioneel.

Dus volgens mij moeten we gewoon met z'n allen een beetje geduld hebben en dan zien we binnen nu en twee jaar wel hoe het eruit gaat zien. En of het spel dan nog steeds bij je past :)

Ik vind het persoonlijk wel weer leuk dat we halverwege oktober weer met een proppenschieter moeten beginnen. Die eerste potjes zijn wel tof, dat je nog niet door een little bird met raketten omver geblazen kan worden.

• Korkss
spokje schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:06:
Ik snap de discussie, binnen mijn vriendengroep speelt die ook, maar de devs zijn er nogal transparant over geweest dat ze tijdens early access gaan experimenteren met wipes om zo achter de beste balans binnen de game te komen.

Daarnaast hebben ze in interviews aangegeven dat ze opzoek zijn om het voor een zo breed mogelijk publiek aantrekkelijk te houden (de wipes), dus het staat nog niet vast wat er bij toekomstige seasons wel of niet gewiped wordt. Daarnaast komt er iets van een progressiesysteem wat permanent is. Maar niemand weet nog precies hoe dat eruit gaat zien functioneel.

Dus volgens mij moeten we gewoon met z'n allen een beetje geduld hebben en dan zien we binnen nu en twee jaar wel hoe het eruit gaat zien. En of het spel dan nog steeds bij je past :)

Ik vind het persoonlijk wel weer leuk dat we halverwege oktober weer met een proppenschieter moeten beginnen. Die eerste potjes zijn wel tof, dat je nog niet door een little bird met raketten omver geblazen kan worden.
Ik had hier geen weet van toen ik de game aanschafte. Moet zeggen dat ik me er ook niet druk over maak. Enige wat wel zuur is, is datnik nooit genoeg uren erin stop om binne zo’n wipe nu lvl 100 te halen. Dat betekend dus wel dat ik bepaalde gear nooit zal kunnen gebruiken, dat is wel jammer.

verder vermaak ik me echt wel, speel alles solo en vind de game heerlijk aanvoelen. Sommige dingen snap ik totaal nog niet, maar de grote veldslagen etc zijn fantastisch. Blij mee tot nu toe 😊

• WouterW89
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-09 18:09
Korkss schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:06:
[...]

Ik had hier geen weet van toen ik de game aanschafte. Moet zeggen dat ik me er ook niet druk over maak. Enige wat wel zuur is, is datnik nooit genoeg uren erin stop om binne zo’n wipe nu lvl 100 te halen. Dat betekend dus wel dat ik bepaalde gear nooit zal kunnen gebruiken, dat is wel jammer.

verder vermaak ik me echt wel, speel alles solo en vind de game heerlijk aanvoelen. Sommige dingen snap ik totaal nog niet, maar de grote veldslagen etc zijn fantastisch. Blij mee tot nu toe 😊
Ik denk wel dat de wipes langer dan een maand gaan duren. Hopelijk krijg je, net als in Tarkov, gewoon een halfjaar de tijd. Anders ben ik bang dat mij hetzelfde overkomt als jou, want ik ben ook nog lang niet in de buurt van lvl 100.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Opzich geen problemen met de wipes zolang de progression maar wordt aangepast. Als ik zie hoe tergend lang het nu duurt om dingen te unlocken dan ben ik er niet blij mee. Als er wipes nodig zijn om de balance te bewaren dan functioneert je game gewoon niet.

Niet in blue team zitten werkt al aardig voor het speelplezier.

[ Voor 11% gewijzigd door BroWohsEdis op 24-09-2026 19:00 ]

• RoaldOO
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-09 18:11
Is er ook iets van een tweakers discord? Ik merk aan mezelf dat dit spel solo spelen slecht kan zijn voor mijn gezondheid :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@RoaldOO Aangezien het niet helemaal de bedoeling is om overal en nergens op het forum Discord links te delen; zie helemaal onderaan de TS. :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

D4NG3R schreef op donderdag 24 september 2026 @ 08:47:

Meen een interview gezien te hebben waarin dev zei; periodieke resets, maar wel soort permanente progressie via eoa talent/skill tree… gaan t zien

Heb inmiddels de community servers gevonden, zitten ook aantal casual tussen; is jouw rank / progressie te hoog > kick/ban gevolg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLcunUwFruAhuJdXPSaU97qQ0xc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JtPIdYeLzaZDgP1d0Qt5usd.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels de ROG instellingen geschikt gemaakt, beetje bouwen en knutselen op vakantie, beetje vrachtwagen rijden met FOB. Vermaak me prima dus zo ver

• Milo44
  • Laatst online: 19:29
Ik heb de laatste paar dagen echt alleen maar klote potjes achter de rug, bah.
Het is zelfs zo erg dat ik er gewoon bijna helemaal klaar mee ben.

Laatste 3 dagen 4 potjes gehad waar meerdere cheaters tegelijk in een match zaten en werden we door een onzichtbaar iemand continue met een defib afgemaakt.
Ook heb ik héél vaak het idee dat er mensen zijn met aimbots oid, want soms ben ik zó onwijs snel dood dat ik me afvraag hoe...

Ik had in totaal iets van 500k en ben in een paar dagen onder de 100k gezakt en kan nog maar amper fijne loadouts kopen en een beetje geld opbouwen want ik ben binnen no time weer dood.
En als ik weer terug geroepen wordt door teammates jatten ze vaak eerst mijn loadout weg...

ZEER FRUSTREREND. :( #rant over.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Milo44 begreep dat ze later over willen stappen tot betere anti-cheat, maar runnen van die servers is klaarblijkelijk duur. Dat er een fee gevraagd gaat worden; “cheat vrij server is X bedrag per maand …..”

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:00
Milo44 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 20:57:
Ik heb de laatste paar dagen echt alleen maar klote potjes achter de rug, bah.
Het is zelfs zo erg dat ik er gewoon bijna helemaal klaar mee ben.

Laatste 3 dagen 4 potjes gehad waar meerdere cheaters tegelijk in een match zaten en werden we door een onzichtbaar iemand continue met een defib afgemaakt.
Ook heb ik héél vaak het idee dat er mensen zijn met aimbots oid, want soms ben ik zó onwijs snel dood dat ik me afvraag hoe...

Ik had in totaal iets van 500k en ben in een paar dagen onder de 100k gezakt en kan nog maar amper fijne loadouts kopen en een beetje geld opbouwen want ik ben binnen no time weer dood.
En als ik weer terug geroepen wordt door teammates jatten ze vaak eerst mijn loadout weg...

ZEER FRUSTREREND. :( #rant over.
Ik ervaar dit ook hoor.

Je kent dat "brrrtttttt" van de A10.... Nou soms ga ik zo snel doet door spelers dat ik me echt afvraag hoe dat kan. Als je dan in de log kijikt staan er 5 hits met als timestamp dezelfde seconde.

En dan heb ik nog lvl 3 armor aan.

De lol is er wel een heel stuk vanaf.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Zie nu dat vrijwel elke games er crates met dikke gear liggen. Nou met een ghillie suit en 50 cal speel je wel een hele andere game dan de rest :+ gewoon 1 shot kill op 600 meter, je ziet iedereen vanwege thermal binoculars en niemand ziet jou. Uiteindelijk 33 kills en 1x dood gegaan.

Mooie is dat die gast die de gear in crates verkocht 1e stond van de hele server met 500k cash

[ Voor 14% gewijzigd door BroWohsEdis op 26-09-2026 14:20 ]

• kneusteun
Ik ben even weekje weg geweest, en inderdaad ik vind de lol ook niet terug.

Lijkt wel of er overal campers zitten, teammates die allemaal random wat aan het doen zijn (weinig contact mee), mensen met armor waar ik weinig tegen uit kan halen.

Hoop dat het een moment opname is, maar ben nu alweer beetje klaar met de game op deze manier.

• CyberToon
Ik heb gisteren drie potjes gespeeld met een vriend van mij en alle drie gewonnen. Maar het klopt, ik word ook vaak gekilled door iemand die mij gewoon 8 tot 9 keer raakt binnen een seconde.

Maar ik denk niet dat dit allemaal cheaters zijn. Volgens mij heeft het meer met de servers te maken. Ik heb gemerkt dat als mensen op ramen schieten, de ramen aan mijn zijde niet kapot springen. In de beta en bij de 1.0 release was dit niet het geval, daar sprongen de ramen altijd kapot, ongeacht wie er schoot. Dit speelt pas sinds de afgelopen paar dagen.

Ook heb ik regelmatig dat iemand op mij schiet, ik achter een muur in cover duik en vervolgens opeens dood neerval. Ik zeg dan tegen die maat van mij dat hij me kan reviven, want ik lig toch achter een muur. Zegt hij letterlijk: “Je ligt helemaal in het open.”

Ik was allang weer achter de muur gekropen. Hij revived me en inderdaad, ik sta gewoon op in het open, naast de muur.

Ik ben voorzichtig in een tower aan het kruipen. Ik peak om een hoekje en druk de rechtermuisknop in om te richten. Ik was nog niet volledig klaar met de animatie, en hij draaide zich om, snapte instant naar mij toe en raakt me 9 keer. Allemaal binnen de tijd waarin ik peakte, de rechtermuisknop indrukte en nog midden in de animatie zat. Dit was nog niet eens een seconde.

Dus ik vroeg aan mijn maat, die gewond in de tower lag, hoeveel schoten hij hoorde. Hij hoorde meer schoten dan ik. Met andere woorden, er was blijkbaar ook weer sprake van een flinke desync. Hij was schijnbaar op zijn scherm al naar het hoekje aan het kijken waar ik ging peaken en daardoor al begon met schieten.

Op mijn scherm was dit dus totaal niet het geval. Bij mij stond hij nog met zijn zij richting mij toen ik om de hoek keek. Daarom denk ik dat een groot deel van dit soort situaties eerder met desync/serverproblemen te maken hebben dan dat om cheaters gaat. Maar cheaters zitten er zeker in in het spel.

Het grappige is ook nog eens dat het zéér wisselend is. Soms heb ik ook dat ik op iemand schiet en ze totaal niet reageren. Pas vlak voordat ze neergaan, lijkt het alsof ze ineens doorhebben dat er op ze geschoten wordt. Alsof ze de eerste seconde uberhaupt niet weten dat ze geraakt worden.

Dat maakt het voor mij juist extra verdacht dat er iets misgaat met de synchronisatie tussen de client en de server. De ene keer lijkt de tegenstander op mijn scherm veel later te reageren dan hij daadwerkelijk doet, en de andere keer lijkt het precies andersom.

• kneusteun
Ik zat net in een game, waar bij de spawn allemaal infrared scopes lagen, en 50cal's.

Met andere woorden iemand heeft cash gespend en heel team rood is de bosjes in gaan liggen.... nou leuk man

• CyberToon
kneusteun schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 14:34:
Ik zat net in een game, waar bij de spawn allemaal infrared scopes lagen, en 50cal's.

Met andere woorden iemand heeft cash gespend en heel team rood is de bosjes in gaan liggen.... nou leuk man
Er zijn mensen die exploits gebruiken om veel geld te farmen of gewoon een hacker die miljoenen heeft.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

CyberToon schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 14:39:
[...]

Er zijn mensen die exploits gebruiken om veel geld te farmen of gewoon een hacker die miljoenen heeft.
Ze verkopen die dingen gewoon met 50% profit uit crates en doen dit elke game, op een gegeven moment hebben ze miljoenen. Je krijgt ook geld voor elke kill die iemand anders met jouw verkochte wapen maakt.

Na dit soort dingen ben ik er wel weer klaar mee....Infantry is gewoon niet te doen zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnYW5PS89o7NlkQ0ZwFrmYIxuZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bcrDRqeSQnIePec2xu4id8GH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door BroWohsEdis op 26-09-2026 15:32 ]

• KBE91
De wipe kan niet vroeg genoeg komen, hopelijk hebben ze bij Bulkhead heel wat data kunnen verzamelen.
Heb er 30u inzitten, ik wacht geduldig tot de volgende update.

Benieuwd wanneer we de jets kunnen verwachten, met die heli's vlieg ik niet.
Krijg het maar niet onder de knie.

• CyberToon
Vandaag heb ik weer een potje gespeeld, het is echt gewoon niet meer te doen. Ik speel als sniper en het enige wat ik hoor is....
Er zat een vijand op een toren, ik schiet op hem, DING, ik schiet nog eens, DING. Hij kruipt weg, komt weer tevoorschijn, ik schiet, DING. Hij kruipt weer weg, komt weer te voorschijn, ik schiet, DING, hij blijft staan, ik schiet nog een keer op zijn hoofd, DING en opeens schiet hij mij dood met een enkel torso schot. Heb zojuist een potje gedaan, GEEN enkele sniper kill meer gekregen. Sommige heb ik echt gewoon 7 á 8 keer geraakt met de Mosin en lopen gewoon verder, elke headshot hoor ik alleen maar DING, DING, DING, DING.

Het is echt niet meer te doen als je nog geen hoog level hebt. Wipe mag van mij morgen al komen, want dit begint echt uit de hand te lopen. Enige income die ik heb gehad is spotten en kill assist.

Ik hoop dat ze dit echt beter gaan balanceren. Ik kan alleen de gewone ammo gebruiken, de AP ammo heb ik nog niet en de tweede ammo die je unlocked is nog slechter tegen level 3 en 4 armor.

[ Voor 16% gewijzigd door CyberToon op 28-09-2026 00:46 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@CyberToon vandaag mooie tactiek gezien van snipper; neem basic hamer mee

Je kan buiten de FOB zone zo’n campers tentje bouwen (kan je klaarblijkelijk) niet meer gespot worden, al dan niet icm guillysuit

Hij demonstreerde dat vanuit bos en gebouw. In gebouw had hij zandzakken gebouwd om inkomende vuur te beperken. En overal barbwire in trappenhuis.

Leek vrij effectief

//edit beter abn gemaakt @CyberToon (in kort; ja)

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 28-09-2026 15:02 ]

• Findail
Kan je die dingen, tentje, barbwire en zandzakken ook buiten je FOB area bouwen dan?

• CyberToon
himlims_ schreef op maandag 28 september 2026 @ 14:00:
@CyberToon vandaag mooie tactiek gezien van snipper; neem basic hamer mee

Je kan buiten de FOB zone zo’n campers tentje bouwen (kan je klaarblijkelijk) niet meer gespot worden, al dan niet icm guillysuit

Hij demonstreerde dat vanuit bos en gebouw. In gebouw had hij zandzakken gebouwd om inkomende vuur te beperken. En overal barbwire in trappenhuis.

Leek vrij effectief

//edit beter abn gemaakt @CyberToon (in kort; ja)
Zoals @Findail al aangaf, kan je dit dan wel buiten een FOB bouwen? Want dan moet je zelf ook nog een FOB meenemen.

Maar het helpt helaas niet met de ongebalanceerde body armor. Als we het realistisch gaan pakken, dan ziet het er echt toch wel anders uit. Uit diverse testen van fabrikanten, zie je dat 7.62x54mm wordt getest, maar zelfs een NIJ Level IV is niet betrouwbaar tegen deze projectiel. Als we het over de helmen hebben, dan kan een helm een 7.62x54mm ook wel een enkele projectiel tegenhouden maar de impact is zo groot, dat zelfs je schedel kan breken (backface deformation). Je overleeft het misschien, maar het is geen pretje.

Natuurlijk praten we hier over een video spel, die niet echt realistisch wordt weergegeven, het moet uiteraard ook leuk blijven. Maar als je iemand 7 tot 8 keer moet raken op zijn helm of op zijn torso met 7.62x54mm, dan gaan we toch echt wel de arcade kant op.

Maar ik heb van een maat van me gehoord dat ze het gaan balanceren. Van mij mogen ze de hogere level armors best wat zwakker maken. Daartegenover mogen ze van mij wel toevoegen dat een sniper kogel niet alleen wordt beïnvloed door afstand (bullet drop), maar ook daadwerkelijk wordt beïnvloed door regen en door de wind zelf.

Body armor > Beter balanceren

Snipers > Moeilijker maken, kogels moeten worden beinvloed door verschillende aspecten, afstand en weersomstandigheden

Want ik zie het weer gebeuren dat als ze de body armor's gaan aanpassen en nerfen, dat snipers weer gigantisch OP beginnen te worden.

[ Voor 53% gewijzigd door CyberToon op 28-09-2026 16:15 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Game is nog early access hè :X

Verder erg herkenbaar, zal gesleuteld moeten worden aan balans.

En “we” (Got/tnet) mag wel eens groepjes gaan vormen, dat maakt gameplay leuker en effectiever

• Milo44
  • Laatst online: 19:29
Findail schreef op maandag 28 september 2026 @ 14:38:
Kan je die dingen, tentje, barbwire en zandzakken ook buiten je FOB area bouwen dan?
Yep, zelf ook een aantal keer gedaan icm met een sniper zoals iemand hierboven al aangaf.
Gewoon een level 1 hamer meenemen en een paar losse bouwmaterialen (100 ofzo, 2 stacks).
Je kan zandzakken, tentjes, prikkeldraad en die hedgehogs overal bouwen met een lvl 1 hamer zonder FOB.

Leuk plekje in de bosjes zoeken, tentje neergooien, eronder gaan liggen en een beetje snipen.
Als je gespot/beschoten wordt, ander plekje opzoeken, daar weer een tentje neer gooien, rinse and repeat en zo wisselen tussen je tentjes.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

• CyberToon
himlims_ schreef op maandag 28 september 2026 @ 16:41:
Game is nog early access hè :X

Verder erg herkenbaar, zal gesleuteld moeten worden aan balans.

En “we” (Got/tnet) mag wel eens groepjes gaan vormen, dat maakt gameplay leuker en effectiever
Klopt, vandaar dat ik het spel niet opgeef en ga wachten op de volgende wipe. :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste