[PC] Wardogs

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• -WildMountain-
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:30
Afbeeldingslocatie: https://mmohuts.com/wp-content/uploads/2026/02/wardogs-tactical-mmo-game-logo.jpg

WARDOGS

WARDOGS is een tactische All-Out Warfare FPS van BULKHEAD en Team17. De game combineert grootschalige infanteriegevechten met voertuigen, tactische gunplay, bouwen en destructie.

In WARDOGS nemen maximaal 100 spelers, verdeeld over drie teams, het tegen elkaar op. Het doel is om een dynamische Control Zone te veroveren en vast te houden. De locatie van deze zone verandert per match, waardoor geen potje hetzelfde hoeft te verlopen.

De game speelt zich af op grote, militaristische maps en legt sterk de nadruk op teamwork, tactiek en het maken van keuzes. Iedere speler begint met een budget en kan dit inzetten voor uitrusting en andere mogelijkheden.

WARDOGS wordt ontwikkeld met duidelijke invloeden uit games als ARMA, Battlefield en de klassieke King of the Hill-mods, maar probeert daar een eigen combinatie van grootschalige warfare, destruction en progression van te maken.

Het motto van de ontwikkelaars:

Every. Decision. Matters.
Inhoudsopgave
  • [Informatie]
  • [Gameplay]
  • [Game mode]
  • [Klassen & rollen]
  • [Voertuigen]
  • [Bouwen & destructie]
  • [Maps]
  • [Trailers en video's]
  • [Screenshots]
  • [Playtest]
  • [Handige links]

Informatie
Naam: WARDOGS
Developer: BULKHEAD
Publisher: Team17
Genre: Tactical FPS / All-Out Warfare
Spelers: maximaal 100
Teams: 3
Platform: PC
Release: 2026
Early Access: 10 september 2026
Engine: Unreal Engine
Perspectief: First Person
Multiplayer: Online PvP
Crossplay: n.t.b.
Gameplay
WARDOGS is geen Battle Royale en ook geen Extraction Shooter.

De kern van de game draait om grootschalige gevechten tussen drie teams. Spelers kunnen verschillende rollen vervullen binnen hun team en moeten samenwerken om de Control Zone te veroveren.

De gameplay combineert:
  • Tactische infantry combat
  • Grote aantallen spelers
  • Voertuigen
  • Realistische ballistics
  • Destructible environments
  • Building mechanics
  • Proximity voice chat
  • Klassen en verschillende rollen
  • Persistent Cash & XP
  • Grote open maps
  • Dynamische gevechten
De ontwikkelaars omschrijven WARDOGS als een hardcore shooter die niet probeert volledig een simulator te zijn. De bedoeling is een balans te vinden tussen realisme en toegankelijkheid. De perfecte mix tussen Sim en Arcade shooters
Game mode
De belangrijkste gamemode is geïnspireerd op King of the Hill.

Drie teams vechten om een willekeurig geplaatste Control Zone van 2 × 2 km.

Het team met de meeste spelers binnen de zone verdient punten. Het eerste team dat 100 punten bereikt wint de match.

De Control Zone kan iedere match op een andere locatie liggen. Hierdoor kunnen dezelfde maps telkens een compleet andere gameplay opleveren.

De grotere speelwereld is ongeveer 256 km², waarbij de daadwerkelijke Control Zone slechts een gedeelte daarvan beslaat.

Dit zorgt ervoor dat je niet iedere minuut midden in dezelfde choke point staat: gevechten kunnen zich verplaatsen en verschillende tactieken vereisen.
Klassen & rollen
WARDOGS draait sterk om samenwerking tussen verschillende rollen.

Onder andere de volgende rollen zijn aangekondigd of getoond:
  • Infantry
  • Medic
  • Engineer
  • Builder
  • Pilot
  • Sniper
Iedere speler heeft daarmee een eigen bijdrage aan het slagveld.

Een team kan bijvoorbeeld kiezen voor een agressieve aanval op de Control Zone, terwijl andere spelers vijandelijke aanvoerlijnen onder druk zetten, voertuigen ondersteunen of defensieve posities bouwen.
Cash & progression
Een opvallend onderdeel van WARDOGS is het economische systeem.

Iedere speler begint met $10.000.

Geld kan tijdens een match worden gebruikt om keuzes te maken rondom uitrusting en ondersteuning. Hierdoor ontstaat naast de klassieke FPS-gameplay een extra strategische laag.

De ontwikkelaars spreken daarnaast over Persistent Cash & XP Rewards, waardoor progressie niet uitsluitend binnen één match plaatsvindt.
Voertuigen
WARDOGS bevat combined-arms warfare waarbij infanterie en voertuigen onderdeel zijn van hetzelfde slagveld.

Verwacht onder andere:
  • Tanks
  • Armored vehicles
  • Transport
  • Helikopters / luchtsteun
  • Andere militaire voertuigen
Voertuigen zijn niet alleen bedoeld als transportmiddel, maar vormen onderdeel van de tactiek rond het veroveren en verdedigen van de Control Zone.
Bouwen & destructie
Een belangrijk onderdeel van WARDOGS is de combinatie van building en destruction.

Spelers kunnen defensieve posities creëren en het terrein gebruiken om een tactisch voordeel te behalen.

Tegelijkertijd zijn veel objecten en gebouwen vernietigbaar.

Hierdoor kan een sterke defensieve positie gedurende een gevecht veranderen of volledig verdwijnen.

Geen vaste cover dus, maar een slagveld dat gedurende de match verandert.
Maps
Kolchia
De eerste grote map die uitgebreid is getoond is Kolchia.

De map bevat verschillende locaties en Points of Interest en vormt het decor voor de grootschalige gevechten.

De Control Zone wordt iedere match anders geplaatst, waardoor je verschillende delen van de map leert kennen en iedere match een andere tactische aanpak kan vereisen.

Maps:
  • Kolchia
  • Meer maps: n.t.b.

Trailers en video's
WARDOGS – Gameplay Trailer
Officiële gameplaybeelden waarin de grootschalige gevechten, voertuigen, destruction en tactical gameplay worden getoond.
WARDOGS – Pre-Alpha Gameplay Reveal
Uitgebreidere gameplay uit de pre-alpha.

Hierin zijn onder andere 100-player battles, proximity voice chat, building, destruction en verschillende rollen te zien.
WARDOGS – Tactical Depth & Teamplay
Dev video over de tactische diepgang en samenwerking binnen teams.

Screenshots / Wallpapers
Afbeeldingslocatie: https://www.team17.com/hs-fs/hubfs/WD_Screenshot_Littlebird_2_WD1.jpg?length=2000&name=WD_Screenshot_Littlebird_2_WD1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.team17.com/hs-fs/hubfs/WD_Screenshot_Ghellie%20Suit_WD1.jpg?length=2000&name=WD_Screenshot_Ghellie%20Suit_WD1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.team17.com/hs-fs/hubfs/WD_Screenshot_Destruction_1_WD2.jpg?length=2000&name=WD_Screenshot_Destruction_1_WD2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.team17.com/hs-fs/hubfs/WD_Screenshot_Tank_1_WD1.jpg?length=2000&name=WD_Screenshot_Tank_1_WD1.jpg
Playtest
WARDOGS wordt momenteel ontwikkeld richting Early Access.

De ontwikkelaars hebben inmiddels met een beperkte groep spelers pre-alpha playtests uitgevoerd en zijn bezig de groep playtesters verder uit te breiden.

Wie geïnteresseerd is in toekomstige playtests kan zich via de officiële WARDOGS-community aanmelden.

Let op: aanmelden betekent niet automatisch dat je toegang krijgt tot iedere playtest.
Ontwikkeling
WARDOGS wordt ontwikkeld door BULKHEAD, bekend van onder andere Battalion 1944 en The Turing Test.

De game is al meerdere jaren in ontwikkeling. De ontwikkelaars geven aan nauw samen te werken met spelers en inspiratie te halen uit de klassieke King of the Hill-gameplay.

In 2026 werd WARDOGS officieel uitgebreider onthuld. De game behaalde inmiddels meer dan 1.000.000 Steam wishlists.

De geplande release is 10 September 2026, waarna WARDOGS als Early Access-titel verder ontwikkeld zal worden op basis van feedback uit de community.
Handige links
Officiële website: https://bulkhead.com/games/wardogs
Steam: https://store.steampowered.com/app/1867240/WARDOGS/
Officiële Discord: https://discord.com/invite/playwardogs
Wardogs Community: https://community.wardogs.com/signup/community
Steam Community: https://steamcommunity.com/app/1867240/discussions/

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-09 23:52
Leuuuuuk!! Ik volg de game al een tijd. Kan nergens meer echt in komen, maar deze game trekt mij wel. Ik heb een pre-order staan. Dit weekend weer een bèta playtest. Wordt de eerste speelsessie voor mij. Ben heel benieuwd.

Ook leuk dat ze filmpje hebben gemaakt met 10 reasons why not to buy. Ze geven dus aan dat als je pre order plaats je automatisch mee kan doen aan de playtest en ze je ook juist aanmoedigen de game te retourneren en pre order in te leveren mocht het niet bevallen.

[ Voor 37% gewijzigd door SillBro op 19-08-2026 09:18 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:07

D4NG3R

kiwi

:)

Ah, ik was al van plan om dit weekend een aanzetje te maken voor een Wardogs topic. Hoeft dat ook niet meer geregeld te worden. :)

De afgelopen alpha is goed bevallen, komend weekend weer lekker verder.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• -WildMountain-
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:30
Ik heb de Alpha Playtest mogen doen. Het is echt een super leuke game die erg lekker speelt. De verschillende taken die je tijdens een match op je kan nemen zijn divers. Ga je de basis verder uitbouwen, transport doen, points capturen of gewoon de aanval aan en schieten, overal krijg je cash voor en alles draagt bij aan de winst en dus je eigen progressie. Heel goed bedacht.

Ik heb mij zeer vermaakt en denk dat dit een game is de die perfecte balans vindt tussen Sim en arcade shooters. Een Battlefield met meer diepgang!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:12

ScreamGT

joejoe

Komt er nog een open beta test?

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-09 23:52
Ja aankomende vrijdag tot zondag. Sowieso toegang als je een pre order hebt.

*oh sorry dat valt natuurlijk onder closed bèta.. volgens mij na dit weekend niets meer dit is de laatste stresstest. 10 sep EA

[ Voor 23% gewijzigd door SillBro op 19-08-2026 09:43 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Open als is vrij? Nee, volgens mij alleen nog een stresstest voor de EA, maar enkel als je de game al hebt gekocht. Ik had al maand of wat geleden aangemeld als 'tester', maar enige mail die ik nu heb gehad was pre-order te doen voor de EA.

Weet het nog niet zo met deze game, 2 vrienden zaten er wel in en gaven het een revamp-BF vibe, ik hoopte initieel meer de kant van MAG (ja die game van PS3) gezien type uitrustig en rollen. Ergste geval speel ik uurtje en refund ik :P

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 19-08-2026 10:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@SinergyX Het is niet te vergelijken met MAG.
Even goed ook niet met Battlefield, al haalt het overduidelijk wel enige inspiratie uit die hoek.

Het speelt nog het meest als ArmA, specifiek King of the Hill, met het logistieke systeem van Squad, en de gunplay van Tarkov. Het neemt zichzelf alleen wat minder serieus dan die titels. :)

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2026 10:18 ]

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:54
Thanks voor het topic!

Game staat al een tijd op mijn radar. Na de "10 reasons not to buy" gelijk tegen mijn principes in de preorder gedaan. Betekent dat dat ik komend weekend kan knallen in de test?!

Ik heb wat dev video's bekeken en ben erg content over hun manier van communiceren en de performance-first aanpak.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@pimskie Iedereen welke het spel (al) op Steam gekocht heeft of al toegang had tot een van de eerdere alpha's kan het komende weekend aan de slag. :)

Het is daarnaast ook een aparte client, je hebt dus geen last van de 2-uur tijdslimiet voor refunds.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:20
Was ook al een tijdje hyped, en na wat gameplay te hebben gekeken toch maar gekocht.

Duidelijk geval fomo voor dit weekend :+

Hell let loose helemaal suf gespeeld, battlefield 6 wel lol mee maar is teveel chaos en high speed, dit moet wel wat voor mij gaan zijn :*)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 09:23
Ik had dinsdag over Wardogs gelezen en direct maar gewishlist en playtest verzoek gedaan. Tot mijn verbazing kreeg ik gistermiddag een mail dat ik mee mag doen dit weekend :D super veel zin in.

Als ik het correct heb mogen we vanaf 20 19 uur vanavond los

[ Voor 14% gewijzigd door spokje op 21-08-2026 15:58 ]

• kneusteun
Let wel op dat ze die kunnen revoken blijkbaar, omdat ze een max aantal hebben en de prio gaat naar kopers. Beetje raar maar blijkbaar steam regels

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

spokje schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:51:
Ik had dinsdag over Wardogs gelezen en direct maar gewishlist en playtest verzoek gedaan. Tot mijn verbazing kreeg ik gistermiddag een mail dat ik mee mag doen dit weekend :D super veel zin in.

Als ik het correct heb mogen we vanaf 20 uur vanavond los
19:00 begreep ik

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

17:00 UTC, dat is nu met zomertijd in NL/BE 19:00. :)

• spokje
kneusteun schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:28:
Let wel op dat ze die kunnen revoken blijkbaar, omdat ze een max aantal hebben en de prio gaat naar kopers. Beetje raar maar blijkbaar steam regels
Ik las het indd. Naja we gaan het zien. Kon m net nog updaten en starten iig :P

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 16:36
Je kunt nu al in de game om in de firing range rond te lopen en wat dingen uit te proberen. Zo hoef je dat niet in een match te gaan doen ;)

• spokje
Er staat nadat ik in de queue terecht kwam nu gedurende 30 seconden "logging in", en daarna krijg ik "wardogs failed to authenticate with online services". Volgens mij hebben ze het wat druk.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ja, gelijk al goede stress test voor ze zo te zien. Eerst nummer 15000 in queue, dan een error, dan nummer 31000, weer error, nummer 45000 etc. Ik kijk over een uurtje wel weer :P.

• spokje
Hehe, same. Had ook wel een beetje verwacht ergens. Komt vast goed dit weekend als al die Amerikanen morgenochtend liggen te maffen.

• CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:25
Ik zat in het spel maar kreeg opeens een bericht "logged off" uit het niets. Opnieuw ingelogd en meteen een queue van 24k mensen. Terwijl ik aan het wachten was, error. Opnieuw proberen in te loggen, 40k man voor me. Weer opnieuw een error terwijl ik aan het wachten ben, opeens 45k man voor me.

EDIT: Zojuist weer access denied en zit op 50k. :9

[ Voor 8% gewijzigd door CyberToon op 21-08-2026 19:19 ]

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Kleine delay, ze starten om half 8

Small delay to WARDOGS Beta start time, we're now kicking off at 17:30 UTC. So not too long to wait. Seems Twitch drop integration caused a last-minute issue, which won't be repeated at Early Access launch.

[ Voor 86% gewijzigd door m0nk op 21-08-2026 19:21 ]

• CyberToon
m0nk schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:20:
Kleine delay, ze starten om half 8

Small delay to WARDOGS Beta start time, we're now kicking off at 17:30 UTC. So not too long to wait. Seems Twitch drop integration caused a last-minute issue, which won't be repeated at Early Access launch.
Jip, ook zojuist gelezen!

EDIT: Zojuist is de queue gestegen naar bijna 430k. 8)7

Maargoed, het zal een stuk sneller gaan nu dat de servers langzaam online komen.

[ Voor 15% gewijzigd door CyberToon op 21-08-2026 19:31 ]

• Propane
  • Niet online
Nog steeds same same... Queue ging eindelijk omlaag, weer login error en tien duizenden plekken terug in de queue :D.

• spokje
60k hier :P

• Propane
  • Niet online
Ja, ik was ook net in de 5000 geraakt en gelijk weer die login error en terug naar 64k :+ . Ik denk dat ze iets te vroeg zijn met hun closed beta als ze dit soort problemen hebben.

• spokje
Naja ze komen er nu wel achter dat hun game misschien _iets_ populairder is dan ze hadden verwacht en dat ze iets meer servercapaciteit mogen inuren :+

Ik probeer het morgen weer, scheelt weer een speler in de queue ;)

[ Voor 18% gewijzigd door spokje op 21-08-2026 20:20 ]

• CyberToon
Nou, ik sta al in de queue sinds half 8. Was van 45k naar 430k gegaan. Na ongeveer een uur zat ik pas op de helft.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:02
Hoe bevalt de game?

• CyberToon
Positieve punten

Grafisch, mooi. Niet het beste, maar ook niet dat je zegt "slecht".

De map is lekker groot, maar dit is ook weer een negatief punt.

Negatieve punten

Het schieten voelt raar aan. Het voelt erg goedkoop aan, alsof het een mobiele game is. Je krijgt ook zo'n "splash" geluid als je iemand raakt. Het voelt gewoon niet lekker aan, hier moet echt nog veel werk aan gebeuren.

Ik heb ook even als sniper gespeeld, ik had vaker meerdere headshots of chest shots noding om iemand neer te krijgen. TTK is veel te lang.

90% van de map gebeurt er niks. De objective is alleen in het midden van de map. Verder gebeurt er helemaal niks op de map. Door de grootte van de map, levert het veel frustratie op als je elke keer bijna 4km moet afreizen. Je stapt in een helicopter, die brengt jou en crasht. Opnieuw een loadout kopen, opnieuw die afstand afleggen. Dan stap je bij iemand in de auto, die rijd naar de objective en rijd zo in een groep vijanden. Hup, weer respawnen, weer nieuwe loadout kopen, weer 4km afreizen. Uiteindelijk hebben we ergens een voertuig neergezet waar we op kunnen spawnen. Je komt dan nog altijd in je main basis, en kunt dan via een FOB op een andere locatie spawnen. Dat is dan wel weer goed, maar hier zit een timer op.

Je kunt geen magazijnen in je rig stoppen. Alles gaat in je backpack, wat ervoor zorgt dat je gewoon altijd te weinig supplies hebt.

In de zone heb je ook torens. Die zijn aan alle kanten open. Deze torens zijn ook allemaal copy paste, waardoor er totaal geen variatie in zit.

Het vreemde gedrag van de ontwikkelaar. Gister stond ik 450k in de queue en heb ik bijna 2,5 uur moeten wachten. De peak was maximaal 90k mensen. 😵‍💫

Na een uurtje spelen, had ik er eigenlijk al genoeg van. Dit spel heeft echt nog veel werk nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door CyberToon op 22-08-2026 10:22 ]

• spokje
Mijn ervaring is anders. Ik vermaak me er enorm mee. Helicopters brengen je binnen no time in de zone en je kunt ook spawnen in die vehicle. Meeste van je punten zijn denk ik ervaring en kennis in de game?

Backpacks kun je geleidelijk upgraden zodat er meer plek is en je kunt bodies looten voor ammo en gear.

Er worden nog veel foutjes gemaakt die niet zo handig zijn indd maar dat zal met de tijd wel verbeteren.

Game draait ook als een malle op mijn oude Rx6700. Vanavond weer verder :)

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 20:05
spokje schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:59:
Mijn ervaring is anders. Ik vermaak me er enorm mee. Helicopters brengen je binnen no time in de zone en je kunt ook spawnen in die vehicle. Meeste van je punten zijn denk ik ervaring en kennis in de game?

Backpacks kun je geleidelijk upgraden zodat er meer plek is en je kunt bodies looten voor ammo en gear.

Er worden nog veel foutjes gemaakt die niet zo handig zijn indd maar dat zal met de tijd wel verbeteren.

Game draait ook als een malle op mijn oude Rx6700. Vanavond weer verder :)
Ben het wel eens met over die helikopter pilots. Gebeurt mij erg vaak dat ik in een heli zit en hij crasht weer. Dat kost ontzettend veel tijd, maar part of de game denk ik. Vliegen schijnt ook redelijk moeilijk te zijn.

Paar potjes solo gedaan, maar dan haal je niet alles uit de game. Met een paar gasten is wel een erg unieke game zeg!

• pimskie
Gisteren een aantal uur gespeeld en vandaag weer een paar en tot nu toe vermaak ik heel erg! Vind het jammer om straks weer te moeten wachten :D

Ik ben er niet goed in en speel voornamelijk als recon/sniper waarbij het geld verdienen erg langzaam gaat en het geld uitgeven... iets harder. De werking van de supplies, bouwen, etc moet ik nog leren.

Het spel leidt wel een beetje onder, hoe ik het noem, het "Hell Let Loose" syndroom. Als niemand praat of communiceert is het een stuk minder leuk

• spokje
benjamin19 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 11:26:
[...]

Ben het wel eens met over die helikopter pilots. Gebeurt mij erg vaak dat ik in een heli zit en hij crasht weer. Dat kost ontzettend veel tijd, maar part of de game denk ik. Vliegen schijnt ook redelijk moeilijk te zijn.

Paar potjes solo gedaan, maar dan haal je niet alles uit de game. Met een paar gasten is wel een erg unieke game zeg!
Hehe ja vliegen is niet moeilijk, landen daarentegen is best pittig :p

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

spokje schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:00:
[...]

Hehe ja vliegen is niet moeilijk, landen daarentegen is best pittig :p
Landen is nog wel het makkelijkste. Heel landen is een ander verhaal. :p

• spokje
Gister stapten twee vrienden vlak voor me in een heli die erna direct weg vloog. Ik vond m al wat zwabberen en die vloog tegen de eerste bergkam aan haha. Moet zeggen dat dat er erg grappig uitzag 😇 daarna ze maar even opgepikt met een truck.

Het is aan te raden om wat vliegtijd te pakken op de shooting range. Of alleen transport te gaan doen voordat je mensen gaat droppen. Of van alle passagiers eisen dat ze 100 dollar investeren in een parachute 😋

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

spokje schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 06:39:
Of van alle passagiers eisen dat ze 100 dollar investeren in een parachute 😋
Ik heb het zelf niet getest, maar hoorde wat mensen zeggen dat als je de inventory van de heli vult met parachutes dat passagiers welke er nog geen hebben er automatisch eentje krijgen. :)

Al zou het mij niet half verbazen als dat een troll is om mensen te overtuigen om zonder parachute te springen. :+

Gisteren nog lekker met wat maten gespeeld, al moet ik zeggen dat de laatste paar rondes omwille van team balance wat frustrerend begonnen te worden.

Ik vind het niet erg om af en toe flink te winnen of verliezen, maar keer op keer rood met bijna 50 punten boven de 2e plaats zien staan (en vaak meer dan 80 boven de 3e) is wat deprimerend.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2026 09:41 ]

• kneusteun
Hoorde ik meer (dat rood vaak wint) maar zelf niet echt opgevallen, heb juist veel gewonnen met blauw.

Wel heel veel lol met de game, ja er is nog wel wat werk aan maar eigenlijk voor een beta heel erg goed.

Ik vind de guns dikke prima! ja ik snap dat als je Call of duty verwacht dat je even schrikt dat het geen lasers zijn, maar daardoor icm je travel time terug naar het gevecht ga je nog meer je best doen de hit te maken, dus langer wachten, betere positie zoeken of verderop wachten tot je dichterbij bent.

Gister zo achter twee squads aangejaagd (in en om de Hotzone) en 1 voor 1 de achterste persoon aanvallen was prachtig! kill de achterste, sprintje terug door dorp en vanaf andere flank de volgende pakken, de totale paniek is echt prachtig. En toen een laatste squad hem smeerde uit het dorp wat spots doen nog en een aantal teamgenoten kon ze perfect opvangen.

Ondertussen kom je met de dikste gear het dorp uitwandelen en +100k in de zak

Dat zijn voor mij de leuke games!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

kneusteun schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:37:
Hoorde ik meer (dat rood vaak wint) maar zelf niet echt opgevallen, heb juist veel gewonnen met blauw.
De laatste 3 rondes waren met respectievelijk 100/48/3, 100/55/22 en 100/65/11 punten hier wel opvallend.

Bij de allerlaatste ronde had rood heel lang 99 punten en de 2e plaats toen dat begon 15 punten. De enige reden dat het team op de 2e plaats nog tot 65 punten kwam was omdat de rode spelers massaal weigerde om een kit te kopen om de laatste punt te halen. Niet wetende dat de uitrusting welke je hebt vergoed wordt als de ronde voorbij is.

Ik weet niet hoe groot dit probleem daadwerkelijk is, maar hoor behoorlijk wat mensen zeggen dat dit aangepakt moet worden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2026 11:50 ]

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:17
kneusteun schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:37:
Ik had een potje die eindigde met 100/32/99.
Was echt tot het laatste moment spannend.

Even 2 momenten noemen die ik zelf meemaakte en wel mooi vond.
1 x was ik een mitrailleur aan het bouwen bij een tower en net nadat ik klaar was zag ik een enemy helicopter aankomen. Ze waren al een paar keer snel met een helicopter precies bij de toren geland ons geraid.
Maar deze keer had ik dus dat ding net klaar en begon vol op die heli te schieten. Die vloog weg, maar ik kon hem toch neerhalen. was schitterend :).

Andere keer vloog ik van HQ richting de cirkel en werd onderweg ineens van achteren neergehaald.
Bleek dat er 2 enemies stiekem een FOB en AA hadden gebouwd op een toren die vrij vlak bij onze HQ stond.
Daarna met 3 man en een auto naar die toren gesheest. Het ging niet zonder slag of stoot, maar we konden ze overmeesteren en hebben de boel ontmanteld :).

Verder ben ik erg positief over de game maar moet ook nog wel wat wennen. Uiteindelijk heb ik dit weekend het meeste taxi gespeeld met een helicopter en ook met de grotere heli grote supply pallets gebracht bij torens e.d.
Vliegen lukt me redelijk. Ik kan alleen nog niet heel snel "remmen" en landen. Dus daar "klagen" sommigen over als ik heel langzaam en rustig aan het landen ben :).
Maarja, ik zeg dan ook gewoon dat ik beginnend piloot ben en liever heb dat ze veilig landen dan helemaal niet.
Daardoor wel paar x gehad dat ik een AA op me af kreeg. Meeste keren, door op het juiste moment de flare de poppen, kon ik de hits ontwijken.

Het raak schieten gaat me nog niet heel goed af. Moet wel zeggen dat ik vaak geen helm of andere protectie aan had waardoor ik uiteraard sneller het loodje legde dan degene waarop ik schoot.

Naast dus vooral vliegen heb ik ook nog best wat zitten plaatsen/bouwen. Leuk is dat je met een grote hamer dus zaken neer kan zetten en samen met anderen het kan bouwen, waardoor jij daar ook weer XP voor krijgt.
Opvallend was wel hoe vaak ik een supplycrate vlakbij de FOB (vaak bij een Tower) zag liggen die daar al een tijdje lag. Nog niemand had die dan dus geopend zodat het onderdeel wordt van de FOB.

Friends joinen in game kan (nog) niet, maar door het noemen van de kleur en de server waar je in zit (en als er nog plek is) kun je toch vrij makkelijk in elkaars potje komen.

[ Voor 95% gewijzigd door PuckStar op 24-08-2026 23:07 ]

• PuckStar
D4NG3R schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:21:
[...]

als je de inventory van de heli vult met parachutes dat passagiers welke er nog geen hebben er automatisch eentje krijgen. :)
Volgens mij niet automatisch, maar men kan er dan wel 1 "pakken".,

• PuckStar
[...]

Ik heb vooral solo gespeeld en dat bevalt me prima. Wel regelmatig wat aansluiting gezocht, bijv. bij een FOB door met degene die daar rondhingen e.e.a. gaan bouwen.
Of als we een heli uitstapten maakten we even een squad met elkaar en gingen met een omweg een Tower breachen.

• PuckStar
pimskie schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:41:
De werking van de supplies, bouwen, etc moet ik nog leren.
Is niet zo moeilijk maar bereidt je voor op dat je een keer een fatale tik met de hamer krijgt van een teamgenoot, of dat jij een ander per ongeluk omlegd :).
Gelukkig kun je die wel gelijk weer reviven.

• PuckStar
[...]

Ik wilde het graag proberen en heb het inderdaad eerst een aantal keren op de firing range gedaan.
Vervolgens in een potje eerst effe 1 of 2 keer heen en weer zonder passagiers.
Daarna met passagiers en ik denk dat ik in het weekend zo'n 20 a 30 keer heen en weer heb gevlogen.
Ik ben in totaal maar 1 keer gecrasht en het was heel vreemd, maar volgens mij lag dat aan dat mijn muis buiten het spel was beland en daardoor de heli ging rollen en ik die niet snel meer recht kreeg. Dat was wel balen.
1 andere keer waren we neergeschoten. Ik gebruikte de flare volgens mij wel op tijd en mijn vermoeden is dat er gewoon nog iemand anders ook op mij schoot.

• PuckStar
CyberToon schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:03:
[...]

Ik heb ook even als sniper gespeeld, ik had vaker meerdere headshots of chest shots noding om iemand neer te krijgen. TTK is veel te lang.

90% van de map gebeurt er niks. De objective is alleen in het midden van de map. Verder gebeurt er helemaal niks op de map. Door de grootte van de map, levert het veel frustratie op als je elke keer bijna 4km moet afreizen. Je stapt in een helicopter, die brengt jou en crasht. Opnieuw een loadout kopen, opnieuw die afstand afleggen. Dan stap je bij iemand in de auto, die rijd naar de objective en rijd zo in een groep vijanden. Hup, weer respawnen, weer nieuwe loadout kopen, weer 4km afreizen. Uiteindelijk hebben we ergens een voertuig neergezet waar we op kunnen spawnen. Je komt dan nog altijd in je main basis, en kunt dan via een FOB op een andere locatie spawnen. Dat is dan wel weer goed, maar hier zit een timer op.

Je kunt geen magazijnen in je rig stoppen. Alles gaat in je backpack, wat ervoor zorgt dat je gewoon altijd te weinig supplies hebt.

In de zone heb je ook torens. Die zijn aan alle kanten open. Deze torens zijn ook allemaal copy paste, waardoor er totaal geen variatie in zit.

Het vreemde gedrag van de ontwikkelaar. Gister stond ik 450k in de queue en heb ik bijna 2,5 uur moeten wachten. De peak was maximaal 90k mensen. 😵‍💫

Na een uurtje spelen, had ik er eigenlijk al genoeg van. Dit spel heeft echt nog veel werk nodig.
Paar reacties hierop.
Die sniper kills, ik vermoed dat je de goedkoopste en basis sniperrifle had. Ik ben dan juist blij dat dat geen instakills zijn. Het moet lonen om betere wapens/attachments vrij te spelen en te kopen.

Betreft de grootte van de map is het inderdaad een eintje vliegen/rijden maar dat bevorderd dus o.a. dat er een spawn in of dichtbij de cirkel wordt geplaatst en dat je niet altijd instant midden in de actie kunt komen bevorderd dat men voorzichtiger vijanden opzoekt en aanvalt.
Juist dat aspect vind ik een positief punt want er zijn al genoeg games (BF6, COD etc.) waar je je "instant in de actie" wens kunt vervullen. De gameplay is daar gewoon heel anders.
Dus dat dit zo in Wardogs zit vind ik positief.

Betreft de queue heeft dat niet met vreemd gedrag van de ontwikkelaar noemen. Er was o.a. met joinen en queues en dat hebben ze vrij snel al opgelost. Er was ook iets met regios selecteren waardoor joinen lastiger ging. Dat gaan ze ook oplossen.

Het is uiteraard jammer dat je wat slechte ervaringen had in je enige uurtje dat je speelde (zoals de heli crash), maar er is echt wel meer in het spel dan je meemaakte of dan jij nu benoemd.

Het was een closed beta playtest en die was echt ontzettend geslaagd!
Wat er nu al in de game zit en hoe goed het loopt verdiend echt lof.
Ze gaan nu de puntjes op de i zetten en daarmee zal er 10 september echt een hele toffe game klaar staan.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

PuckStar schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:43:
Friends joinen in game kan (nog) niet, maar door het noemen van de kleur en de server waar je in zit (en als er nog plek is) kun je toch vrij makkelijk in elkaars potje komen.
Jawel. Friendslist van Steam openen, en dan via de gebruikelijke route (rechtsklikken op iemands naam > join) kom je zelfs automatisch in hun team en squad terecht. Indien de persoon welke je joined nog niet in een squad zit, maakt het systeem er zelfs automatisch eentje aan waar je beide in terecht komt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2026 14:41 ]

• PuckStar
D4NG3R schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

Jawel. Friendslist van Steam openen, en dan via de gebruikelijke route (rechtsklikken op iemands naam > join) kom je zelfs automatisch in hun team en squad terecht. Indien de persoon welke je joined nog niet in een squad zit, maakt het systeem er zelfs automatisch eentje aan waar je beide in terecht komt. :)
Ah check ok, dan werkte het bij mij niet omdat ik mijn Game Activity nooit deel. Dat zal het dan geweest zijn.
Bedankt voor je comment!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Klopt, het maakt zoals veel games wel gebruik van de SteamWorks API. En die houd zich netjes aan je weergave/privacyinstellingen. :)

• kneusteun
D4NG3R schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

Klopt, werkte perfect! so can confirm.

Ik kwam pas laat erachter dat er een uav spawn was 8)7 zo waren er nog wel wat "dingetjes" die ze wel bij de tutorial in hadden mogen stoppen.

Heel veel mensen snapten hot zones en towers volgens mij ook niet helemaal, dat verbaasde mij wel een beetje.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

kneusteun schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:20:
Ik kwam pas laat erachter dat er een uav spawn was 8)7 zo waren er nog wel wat "dingetjes" die ze wel bij de tutorial in hadden mogen stoppen.
UAV spawn? Bedoel je het spawnvoertuig? Klopt, daar spendeert de tutorial geen seconde aan.
Heel veel mensen snapten hot zones en towers volgens mij ook niet helemaal, dat verbaasde mij wel een beetje.
Ik denk (deels) dat dit ook juist wel een goed iets is, anders gaat elke beginner overenthousiast de HZ en towers pushen en nog sneller/vaker dood dan dat ze nu al gaan. :P

Ja, ze zijn belangrijk, maar liever iemand welke in de grote cirkel leeft dan iemand welke in de HZ dood gaat en dus helemaal geen punten oplevert. :)

• PuckStar
kneusteun schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:20:
[...]
[...]
Andersom merkte ik ook dat sommigen continu naar de hotzone sprinten (en dus vaak snel afgemaakt werden) ipv ook tactischer bezig te zijn en de FOB te gaan beveiligen bijvoorbeeld.

• PuckStar
D4NG3R schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:33:
Ja, ze zijn belangrijk, maar liever iemand welke in de grote cirkel leeft dan iemand welke in de HZ dood gaat en dus helemaal geen punten oplevert. :)

• PuckStar
The WARDOGS Closed Beta is over.

Thank you for joining us this weekend. We are humbled by the response. This community continues to show up.

The turnout from the FPS community this weekend has been beyond anything we expected. Milestones hit, memories made, and plenty of lessons learned that will make WARDOGS better for everyone at launch.

Don't miss our next major announcement at The FPS Games Show. September 3rd at 18:00UTC (19:00u onze tijd). Exclusively on Twitch.

See you then.

// WARDOGS Team
Bron: Discord

[ Voor 26% gewijzigd door PuckStar op 25-08-2026 12:06 ]

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:15
Ik sta op het punt om deze game aan te schaffen, echter vraag ik mij nog een paar dingen af.

Hoelang duurt één potje ongeveer? Ik heb namelijk niet zo belachelijk veel tijd om te spelen, savonds na het eten wellicht een paar uurtjes.

Is deze game ook een beetje in je eentje te spelen (met het team natuurlijk).
Ik heb namelijk niet een maatje die deze game ook gaat spelen, één iemand die hem misschien oppakt.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

• spokje
Milo44 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:12:
Ik sta op het punt om deze game aan te schaffen, echter vraag ik mij nog een paar dingen af.

Hoelang duurt één potje ongeveer? Ik heb namelijk niet zo belachelijk veel tijd om te spelen, savonds na het eten wellicht een paar uurtjes.

Ik heb namelijk niet een maatje die deze game ook gaat spelen, één iemand die hem misschien oppakt.
Potjes kunnen lang duren, maar je wordt niet gestraft als je de dame vroegtijdig verlaat. Het ligt er enorm aan of een team dominant is of dat het gelijk op gaat. Sommige potjes duren 30 minuten, maar kan ook 90 of 120 minuten zijn bijv. Maar tijd vliegt voorbij als je speelt dus dat scheelt :p

Ik vind het in m'n eentje ook erg tof. Hangt er ook vanaf welke rol je kiest denk ik. Het is wel het leukste om een squad te joinen die werkt met voice comm. Maar dat kun je dan vragen.

• Milo44
Okay, dat klinkt veel belovend. Bedankt voor de toelichting @spokje.
Iemand enig idee tot wanneer je kan pre orderen?

[ Voor 19% gewijzigd door Milo44 op 24-08-2026 20:43 ]

• PuckStar
Milo44 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:12:

Potjes kunnen lang duren, maar je kunt erin en eruit wanneer je wilt (en ik ben ook regelmatig eerder gestopt omdat ik naar bed wilde of weg moest).
Maar als je zegt dat je "een paar uurtjes" hebt dan kun je zeker een paar potjes doen.

Ik heb tijdens het weekend vooral alleen gespeeld en vond dat helemaal prima. Zie mijn vorige reactie. Ik heb o.a. heli taxi gespeeld en gebouwd. Omdat je ook lokaal voice kan gebruiken kun je ook kiezen wanneer je even met iemand praat die om je heen loopt. En je zit er niet gelijk aan vast, dus je kunt ook weer je eigen plan trekken verder.

Betreft preorder kan dat volgens mij tot een paar minuten voor de release.
Om veilig te zitten kun je aanhouden om uiterlijk 9 sept te preorderen.

• spokje
Milo44 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:42:
Okay, dat klinkt veel belovend. Bedankt voor de toelichting @spokje.
Iemand enig idee tot wanneer je kan pre orderen?
Je bedoelt dat de prijs nog 40 euro is? Sowieso nog wel in het eerste gedeelte van Early Access. Ik verwacht dat ze het wel gaan communiceren voordat ze de prijs gaan verhogen :) maar dat is koffiedik kijken op dit moment. Maar zoals ze het presenteren in hun '10 reasons not to buy Wardogs' lijkt het niet alsof ie op 10 september direct 50 of 60 is.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

In hun 10 reasons not to buy video hebben ze het over 'year 1'. Gezien ze verwachten 24 maanden in early access te zitten gaat dat dus betekenen dat het spel pas over ongeveer een jaar naar €50 gaat, en een jaar daarna (release) naar €60. :)

YouTube: WARDOGS | 10 Reasons NOT to Buy

Wellicht dat er ooit nog een extraatje komt voor de mensen welke hem voor 10 september gekocht hebben, maar ga daar niet van uit.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2026 10:04 ]

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-09 16:30
Ik heb niet mee kunnen doen afgelopen weekend, maar hield hem wel in de gaten. Ik heb deze dan ook aangeschaft.

Ik zoekt al een tijd een game welke tussen COD en HLL zat qua gameplay. Heb ook wel games als SQUAD e.d. gespeeld, maar deze zit er mooi tussen in zoals ik in de streams / youtube heb kunnen zien.

Ben benieuwd !

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-08 12:26
Grote kans dat er na de FPS Show op 3 september alweer iets speelbaar is. Dan wel een shadowdrop, dan wel nog een playtest.

Bronnen:

https://x.com/brammflakes/status/2091798767791993160?s=46&t=y1J4QO2GbzXtVIAJoRkEVw

https://x.com/brammflakes/status/2091752127924179287?s=46&t=y1J4QO2GbzXtVIAJoRkEVw

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als er al iets in die trant gebeurt zou ik een open beta weekendje verwachten. :)

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:56
Wel mooi dat ze in hun video toch over Battalion hebben.
Was ook de reden dat ik terug houdend was over deze game.

Dan maar eens aanschaffen en zien wat het heeft.

• pimskie
KBE91 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:39:
Wel mooi dat ze in hun video toch over Battalion hebben.
Was ook de reden dat ik terug houdend was over deze game.

Dan maar eens aanschaffen en zien wat het heeft.
Ik wist het dus niet dat zij achter Battalion zaten. Wat niet erg is, want ik vond dat echt een super fijne shooter. Qua beweging, gunplay, etc. Vond het jammer dat die abandoned werd.

• PuckStar
Ik moet zeggen dat ik toch een refund heb aangevraagd.
En wel om de reden dat ik de supporters pack ga aanschaffen!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-09 20:37
De developers van WARDOGS worden aangeklaagd door een "major defense company". Dit kan niemand anders zijn dan Rheinmetall gezien ze de Leopard 2A6, PzH 2000 EN Gepard gebruiken...

Super rot zo vlak voor early access. Hopelijk heeft dit geen impact op de release hiervan.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bij de Gepard heeft Rheinmetall afaik geen vinger in de pap, het is ook de enige van de 3 welke je opnoemt welke juist met de echte naam ingame zit.

Maar juist omdat nu net die 2 andere voertuigen niet de echte naam gebruiken, vermoed ik dat ze er geen rechten voor konden krijgen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLi0fVBZw34u1dlTMzvCy8AwkjU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vpVyEa2bx12txJcsHuqY8ss0.png?f=user_large

Mooi vervelend, maar even goed natuurlijk ook mooi voorspelbaar/dom. Ik hoop dat dit afloopt in een sisser..

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 28-08-2026 17:13 ]

• spokje
Passen ze het model toch een klein beetje aan, zou dat genoeg zijn? Vierkante banden ofzo.

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Woensdag as in de avond is er een stress test, devs vragen om langs te komen en in te loggen. geven aan dat ze misschien wat servers online gooien. Hopelijk dag erna nog een weekend beta, zou lekker zijn.

• PuckStar
DROP INTO THE FIRING RANGE
September 2nd 2026 @ 17:00 UTC (19:00 Nederlandse tijd)

On Wednesday we will be testing some backend features ahead of our @FPSGamesShow announcement.

Please come by, help slam our login queue and backend systems. We may even run a handful* of servers for the evening, but no promises!

Thanks for the help in getting WARDOGS ready to launch into Early Access on September 10th.

Bron: https://x.com/WARDOGS/status/2094074731972419976?s=20

• spokje
Is dat niet 19:00 NL tijd? Ivm zomertijd? :)

• PuckStar
spokje schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:07:
Is dat niet 19:00 NL tijd? Ivm zomertijd? :)
Je hebt gelijk! :)

• spokje
Ik hoop zo dat we komend weekend nog even los kunnen, zou zo tof zijn

• Chielioj
ik had net de play test versie weer verwijderd.. mss dan toch maar weer installeren.
Neem aan dat deze via de play test versie bespeeld moet worden en niet met de daadwerkelijke game?

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

spokje schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 12:34:
Ik hoop zo dat we komend weekend nog even los kunnen, zou zo tof zijn
Alle voortekenen zijn er, laten we het hopen vanavond donderdagavond. Gelukkig is 10 sept ook niet ver weg.

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 18:44

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Ik heb spijt dat ik gekozen heb met mijn geringe tijd om MW4 Beta te proberen en niet Wardogs. Al het materiaal wat ik van streamers zie is dat dit potentie heeft om _de_ multiplayergame van Q4-2026 te worden. Zodra het weer mag ga ik het zeker proberen! Zijn er hier nog bv Tweakers die in Discord zitten om samen te gamen?

Age of the Geek, baby!

• PuckStar
Chielioj schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:42:
ik had net de play test versie weer verwijderd.. mss dan toch maar weer installeren.
Neem aan dat deze via de play test versie bespeeld moet worden en niet met de daadwerkelijke game?
Er is nog wat twijfel of het de playtest wordt of de game maar dan in Open Beta mode.

• Milo44
ReSpawN schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 14:54:
Zodra het weer mag ga ik het zeker proberen! Zijn er hier nog bv Tweakers die in Discord zitten om samen te gamen?
Bij mij is het nog niet zeker dat mijn maatjes het ook gaan kopen en als ze het wel gaan doen, zijn ze waarsch minder vaak online als dat ik ben.
Dus ik sluit mij hier graag bij aan en je zal mij dan ook wel eens in de Discord zien verschijnen.

Of miss net zoals bij FH6 een gamer/Steamtag overzichtje maken voor wie dat wil? Zodat mensen elkaar gewoon toe kunnen voegen op Steam en direct zien wie en wanneer speelt?

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Yes! Officieel nu!

We planned to save this announcement for the FPS Games Show, but don't want the hype to get out of control... WARDOGS Closed Beta. Starting September 3rd. This is a REAL test. Come break things. HUGE announcement still to come at the FPS Games Show. We'll see you there

Whilst announcing this Closed Beta early is one lessannouncement we were planning to drop at The FPS Games Show - we still have a HUGE announcement that no one will see coming... It's definitely worth still tuning in if you want to be the first to find out.

[ Voor 5% gewijzigd door m0nk op 01-09-2026 18:12 ]

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 18:44

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Ohyea, dat is nou precies waar ik op hoopte!

Age of the Geek, baby!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Die is alleen speelbaar als je een pre-purchase hebt gedaan?

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• PuckStar
ScreamGT schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:28:
Die is alleen speelbaar als je een pre-purchase hebt gedaan?
Klopt. En wellicht als je eerder een keer was uitgenodigd voor een playtest.
Maar je kunt preorderen en als je het niets vind (zelfs na tig uur closed beta spelen) kun je zo refunden.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

PuckStar schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:46:
[...]

Klopt. En wellicht als je eerder een keer was uitgenodigd voor een playtest.
Maar je kunt preorderen en als je het niets vind (zelfs na tig uur closed beta spelen) kun je zo refunden.
Good to know! Thanks :)

• PuckStar
Wardogs Playtest is nu te preloaden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mn2FoTBviREneiAQIAxpql7NQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbEv0Mj16Y6sde7H81w3Nkmt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door PuckStar op 02-09-2026 14:58 ]

• Chielioj
Heb bijna de neiging om mijn vrouw een appje te doen.. wil je de PC en Steam aanzetten?

O-)

• kneusteun
Je kan verder nog niks, dus heeft weinig zin. en 40gb is zo binnen

• PuckStar
kneusteun schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:49:
Je kan verder nog niks, dus heeft weinig zin. en 40gb is zo binnen
Niet bij iedereen perse (is het zo binnen) en je kunt inderdaad weinig maar wel (als je dat leuk vindt) leren vliegen en tanks gebruiken etc.

[ Voor 22% gewijzigd door PuckStar op 02-09-2026 21:34 ]

• Milo44
PuckStar schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:27:
[...]

... maar wel (als je dat leuk vindt) leren vliegen en tanks gebruiken etc.
Ik weet wat ik vanmiddag voor de launch ga doen, ff alle instellingen op orde maken voor de heli :+

• spokje
Weten we ook tot wanneer de beta van vanavond loopt? Gooien ze de boel online voor een aantal uur.. ?

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Zondag als het goed is.

• spokje
Oke vet, daar gaat m'n weekend hahah

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Er wordt ook al wel gehint dat ze het tot 9 september laten doorlopen om zoveel mogelijk data binnen te krijgen.

HANDTEKENING!!!

• spokje
Ik lees nu tot zondag 8:00 uur in de ochtend in NL tijd. In ieder geval, we kunnen weer een paar dagen los :)

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ben ook wel benieuwd naar die HUGE anouncement vanavond.. Kan echt niets verzinnen waarvan ik zou denken, yes ja! Dat is echt HUGE! :P

• kneusteun
Is er een discord voor tweakers?

Of zit iedereen gewoon in de algemene van bulkhead?

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Slightly updated server time for the Closed Beta. Now starting at 9:00 PM. Watch The FPS Games Show at 8:00 PM for a huge WARDOGS announcement. https://www.twitch.tv/thefpsgamesshow

• PuckStar
m0nk schreef op donderdag 3 september 2026 @ 09:22:
Ben ook wel benieuwd naar die HUGE anouncement vanavond.. Kan echt niets verzinnen waarvan ik zou denken, yes ja! Dat is echt HUGE! :P
Ik zit zelf te denken aan dat het spoedig ook voor consoles beschikbaar komt.
Of (maar dat hebben al meer mensen genoemd en Bulkhead zei dat nog niemand het genoemd had) een extraction achtige game mode.

• KBE91
  • Registratie: December 2012
Is het nu 9:00 PM of 10:00 PM ?

Delayed
Hier spreken ze van 10:00 PM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYmPxIyOnNWOmfwDP9b9RdPxSRY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EhYOI2WhPhpAhyMtTUqlawM0.png?f=user_large

[ Voor 59% gewijzigd door KBE91 op 03-09-2026 12:19 ]

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Screenshot komt uit Discord, daar is de tijd naar je lokale tijd aangepast. Kan zijn dat dit iemand is geweest die GMT+2 zit. Bij mij staat 9:00 PM.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

KBE91 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:18:
Is het nu 9:00 PM of 10:00 PM ?

Delayed
Hier spreken ze van 10:00 PM.

[Afbeelding]
Dat is een relatieve timestamp welke afhankelijk is van jouw systeemtijd, in NL/BE is het 9:00 PM ofwel 21:00. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCNloc1NAOh00cugUa4OzTJGzFw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kHqL9JAKtyObUJVrcIw3kerL.png?f=user_large

Pagina: 1 2 Laatste