[PC] Wardogs

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:29
Huh, vanochtend voor t werk de playtest ff geinstalleerd en opgestart en kwam ik op het Main Menu terecht en nu krijg ik een Access Denied melding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1zBBIySjRsy4unPK9uFA9QekFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9lnRj2a7FebA3lbJdEjC20x5.png?f=fotoalbum_large

Ik dacht ik ga alvast eens ff instellingen checken en een test vluchtje maken, maar helaas...
Is er iets veranderd ofzo?

I, a stranger and afraid in a world I never made...

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

m0nk

16-09-2003 15.15

Ja, ze hebben einde van de ochtend de training servers uit gezet. Dus even geduld hebben tot vanavond.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:00
Net nog even de entry level snipers en scopes geprobeerd en gechecked. Nu even een uurtje de FPS Game Show kijken. En over een uurtje, PLOP, biertje op en en gaan weer!

EDIT
Tijdens de show zeggen ze nu "you can login AS WE SPEAK!" Let's gooooo

EDIT yes yes!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlBgI5Us-FnM1cn9qQnmFa5Qnq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZCSWKzkBNM62qXUIqJag6kSk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door pimskie op 03-09-2026 20:42 ]

• Milo44
Nou, ik denk 9u, ik ga eens lekker voor die live stream zitten en kijken wat ze aan te kondigen hebben. Heb ik hem blijkbaar al gemist...
Uiteindelijk blijkt het een countdown van 4u te zijn met 35 minuten aan reclame over allerlei andere games en de laatste 5 minuten gaat het pas over Wardogs?

En wat was nou die grote aankondiging die ze gingen doen? Die 100k cash out voor de leukste clip? :| Wat een onzin zeg.... |:(

Of zit ik er nou helemaal naast!? Ik snap het niet. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Milo44 op 03-09-2026 21:11 ]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:16

ScreamGT

joejoe

Ik heb het spel nu opgestart maar zie 0 servers om te joinen :-(

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• pimskie
ScreamGT schreef op donderdag 3 september 2026 @ 21:12:
Ik heb het spel nu opgestart maar zie 0 servers om te joinen :-(
Bij mij verschenen ze ook niet. Spel herstart, 1 minuutje gewacht en zit nu al een tijdje in een server.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Zo, 2 games gespeeld. Heerlijke game!

• Milo44
Hele vette game idd, maar man man man wat is het wennen als je al 3 jaar geen FPS meer hebt gespeeld...
Heb in het verleden heel veel CS/CZ gespeeld, Overwatch, COD:MW en Apex Legends, dus dan is dit een totaal andere game en een compleet nieuwe genre shooter ook.

Nu in 3u spelen (waarvan effectief 2u schieten) iets van 4 kills gemaakt haha :+ ff wennen weer! Desalniettemin érrug genoten :D
Morgen lekker vrij, dus dan zal ik er ook nog wel wat nodige uurtjes in verzinken.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:27
Lijkt alsof het levellen dit keer veel harder gaat

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Klopt het dat richten vrij langzaam gaat? Het hoeft niet Call of Duty snel maar aiming down sights gaat hiet voor mijn gevoel wel erg traag.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• kneusteun
Dat kan je versnellen door je build, maar het is wel met opzet wat trager. Anders hebben we straks weer een Call of Duty run en gun fest.

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09
kneusteun schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 07:59:
Tijdens de vorige beta stond het sneller en dit keer ook. Ik weet niet of het nu nog sneller staat dan in de vorige beta.

Maar in ieder geval dus wel sneller dan als het straks in EA komt.
Dus stel je er op in dat je dan langer zult moeten spelen om te levellen!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:23
Kan je die tutorial ook skippen? Zit nu bij een schietbaan waarin ze niet vertellen wat de bedoeling is :D

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:51
Sn3gG3l schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:54:
Kan je die tutorial ook skippen? Zit nu bij een schietbaan waarin ze niet vertellen wat de bedoeling is :D
Staat er geen tekstje bij je links boven ?
Koop een AK bij de vendor/ kogels, en schiet 5 targets.

Dan moet je schieten op de container op dat cirkeltje, zodat de kogel afkaatst tegen de enemie.

Gooi een granaat in het raam.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:02

D4NG3R

kiwi

:)

Sn3gG3l schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:54:
Zit je niet toevallig op de testomgeving? Als je vrijuit naar buiten kan lopen zit je iig niet in de tutorial.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:14
Gisteren ook even gespeeld. Moet zeggen dat het inderdaad een leuke combi is van een FPS en een sim.

Ik zie dat het bouwen van verdediging e.d. (nog) niet veel gedaan wordt. Kan natuurlijk ook zijn omdat de meesten een lagere lvl hebben en de centen worden opgemaakt aan het unlocken.

Ben nog een beetje aan het onderzoeken wat de speelstijl voor mij zal worden. Wel een makkelijke manier om geld te verdienen.
Koop de goedkoopste van het goedkoopste incl. een verrekijker. Spot alle vijanden. Het spotten levert wat centen op, en als ze gekilled worden door een ander, krijg je ook nog wat centen. Als je dit aan de rand van de cirkel doet, loopt het best op.
Voor mij een mooie oplossing om wat centen te verdienen.

• pimskie
Chielioj schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:30:
Ik zie dat het bouwen van verdediging e.d. (nog) niet veel gedaan wordt. Kan natuurlijk ook zijn omdat de meesten een lagere lvl hebben en de centen worden opgemaakt aan het unlocken.
Dit zag ik precies in de vorige beta. Eerst enkel wat van die zandzakken (van die vierkante units). Einde van het weekend: meerdere AA's, mortieren, vol supplies, uitkijkposten, echt super vet.
Chielioj schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:30:

Spot alle vijanden. Het spotten levert wat centen op, en als ze gekilled worden door een ander, krijg je ook nog wat centen. Als je dit aan de rand van de cirkel doet, loopt het best op.
Voor mij een mooie oplossing om wat centen te verdienen.
Dit was de vorige beta en gisteren ook weer ook een beetje mijn stijl. Wel met zelf snipen er ook bij :) Dit maakt het spel voor mij chill. Ik hoef niet meer te rennen, duiken, vliegen en binnen 0.1 seconde te reageren. Ik kan rustig in een bosje liggen spotten en knallen, of met m'n hamertje defenses bouwen

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 11:06
Sinds tijden dat ik een FPS heb gedaan, maar Wardogs lijkt me wel erg interessant. Vanavond maar testen.

Voor mensen die me willen toevoegen op Discord, stuur me maar een DM via tweakers.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:23
KBE91 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:08:
[...]

Staat er geen tekstje bij je links boven ?
Koop een AK bij de vendor/ kogels, en schiet 5 targets.

Dan moet je schieten op de container op dat cirkeltje, zodat de kogel afkaatst tegen de enemie.

Gooi een granaat in het raam.
Ja dat had ik gedaan. Kon bij 2e keer inloggen wel een server joinen. Ff gespeeld maar werd er niet erg warm van.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• KBE91
Wel speciaal dat je u team mate revived, en even zegt. Ik ga je helm en body armor nemen, omdat ik je moest reviven.

Doet dan van die roll play uitspraken, stay with me soldier.
Zou je dat eens in het echt willen zien doen, je mede soldaat zijn armor afnemen als hij gewond is.

[ Voor 27% gewijzigd door KBE91 op 05-09-2026 06:36 ]

• CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:52
kneusteun schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 07:59:
Het gaat ook sneller. In mijn eerste potje had ik de AK, helm, body armor en grotere tas al geunlocked.

De tweede beta duurt ook een dag minder lang, vandaar dat ze misschien hebben versneld.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 20:43
Heerlijk om met je monocular enemies te spotten en je teammates ze zien neermaaien omdat ze op de minimap verschijnen. Goed geld verdienen ook :)

• KBE91
spokje schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 13:43:
Heerlijk om met je monocular enemies te spotten en je teammates ze zien neermaaien omdat ze op de minimap verschijnen. Goed geld verdienen ook :)
Wel jammer dat ze niet werken door het raam, daarnet wilde ik 2 mensen spotten.
Maar er gebeurde niets, zo te zien kan je ze niet spotten zonder het raam te breken.

Die helikopters spotten brengt ook mooi geld op, zeker als ze nog eens neergeschoten worden.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Ik heb er nu een paar uur inzitten en ben super enthousiast. Zit een lekker tempo, dat samen met de tactische kant is op bepaalde momenten genieten! Enkele keer recon gespeeld, en alhoewel flanken leuk is beleef ik onderhand wat meer plezier aan assault. Bizar dat sommige lui al lvl 60+ zijn.

Enig idee wanneer deze playtest sluit?

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Morgenochtend 10 uur helaas.

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 14:37
Heb de eerste beta gespeeld en had erg veel zin in de EA release. Alleen ze zijn gewisseld van Anti Cheat software, dus linux gaat niet meer werken. Erg jammer en niet de beste communicatie vanuit hun kant door er en beetje omheen te draaien.

Link

• Findail
  • Laatst online: 17:08
Gisteren en eergisteren ongeveer 10 uur gespeeld. Leuke FPS/builder/king of the hill

Ik ben niet goed in shooters, maar vind het wel leuk om ze te spelen. Daarom leek me Wardogs wel wat - je hoeft niet hele tijd te schieten. Zelfs als je gewoon in de cirkel in leven blijft, voeg je iets toe aan je team.

Leuk dus al die rollen die je op je kan nemen :)

Wel wat best grote nadelen vond ik:
Als je een server joint kan je niet zien hoe ver ze al zijn. Als je dus een volledig potje wilt spelen, join je een server (die al halverwege is), half uur later eindigt die en start een nieuwe ronde - dat duurt weer zo 3 kwartier. Het is dus niet zo dat je 'even een potje' gaat spelen...

Verder als je 'nieuw' start en andere spelers zijn al level xx, en die bestoken je basis constant met een tank, aanvalshelikopters of artillery... probeer daar maar eens wat aan te doen met je starter pistooltje. Dat maakte het wel minder leuk vond ik. Geen idee of dit ook zo gaat zijn als XP langzamer gaat... maar ik zie niet in waarom omdat mensen die veel spelen, toch wel snel zwaardere wapens unlocken en iemand zoals ik die 1 keer per week inlogt...

Ook een paar keer last gehad van campers van je 'teleport' wagentje. Of in een nieuw potje iemand die een wagen koopt en daarmee gelijk iedereen van zijn eigen team overhoop rijdt, helikopters trashed, etc waardoor je team gelijk met 0-10 achter staat.

Maar we gaan het zien als het officieel uit komt :)

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Is sowieso nog early acces vanaf 10 september dus zal nog wel flink door ontwikked worden. Ik heb me er iig weer erg mee vermaakt, wat dingen uitgeprobeerd, met random NL gasten op een gebouw gedropt en daar de hele game van alles zitten bombarderen. Werden continue gepushed maar hielden het samen goed vol. Vliegen is niet weg gelegd voor mij maar bij een paar gasten in de heli gezet die konden vliegen.. Heb er wel zin in, gaan denk ik heel wat uren in zitten.

• spokje
Dat was weer een mooie beta, op naar donderdag! Dat de week maar snel voorbij mag gaan :+

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:00
De afgelopen dagen ook paar keer leuk gespeeld.

Het werd wel een beetje erg met snipers de laatste dag, die zijn wel erg sterk, ik hoop dat dat nog wat veranderd, maar verder zit het al enorm goed in elkaar en kun je echt vanalles doen om je team te helpen.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Snipers zijn ook sterk als niemand iets aan ze doet en je niet weet waar ze zitten. Als je ze eenmaal spot kan je er wat aan doen.. Als een heel team recon speelt winnen ze sowieso de game niet..

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 09:06

Blerf

VroomVroom

Hier was het al even geleden dat ik een game als deze heb gespeeld. Het ging helemaal lekker om in de heli te vliegen en mensen van A naar B te brengen, dus toch maar net als vroeger een flightstick gekocht om dit naast mijn simrace addiction te doen :) Vond het mechanisme met geld verdienen op je vluchten (Uber Chopper) wel leuk gedaan en gaf je ook wel drive om lekker door te gaan. Vanaf de 10e keer proberen en kijken hoe het is om fulltime chopperpiloot te zijn.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• Scorpio616
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 16:55

Scorpio616

BOOM headshot!

Als de Tweakers hier nog een grote groep Nederlandstalige gamers (25jr+) zoeken voor oa Wardogs Google dan naar "De Game Brouwerij" en join het gevecht met onze 30 andere actieve Wardogs spelers :D

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:37
Weet iemand hoe laat de servers live gaan de 10de?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

multynoob schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:30:
Weet iemand hoe laat de servers live gaan de 10de?
https://store.steampowered.com/app/1867240/WARDOGS/
This game plans to unlock in approximately 3 days (Sep 10, 2026, 6:00 PM)
18:00 gaat het spel officieel Early Access in, of de firing range / servers dan ook direct al beschikbaar zijn is natuurlijk een 2e. :)

Sowieso hoop ik deze week op wat meer informatie omtrent het hosten van servers..

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:07
Heb de game 1 avond gespeeld. Op zich wel vermakelijk. Het lijkt me wel leuk om een vorm van support te spelen. Helikopter piloot misschien? Probeerde in de avond 2x een heli te pakken en het vliegen ging prima, maar werd wel 2 keer uit de lucht gemaaid.

Twijfel nu om de game te halen, aangezien de rol van piloot me wel leuk en leerzaam lijkt als je solo speelt.

• PuckStar
Kaasdipje schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:16:
Heb de game 1 avond gespeeld. Op zich wel vermakelijk. Het lijkt me wel leuk om een vorm van support te spelen. Helikopter piloot misschien? Probeerde in de avond 2x een heli te pakken en het vliegen ging prima, maar werd wel 2 keer uit de lucht gemaaid.

Twijfel nu om de game te halen, aangezien de rol van piloot me wel leuk en leerzaam lijkt als je solo speelt.
vliegen maar ook bouwen of bijv. recon spelen kun je makkelijker solo doen.

ik ben ook een x in mijn 1tje ergens in de bergen gaan zitten. FOB maken, AA bouwen en helis uit de lucht schieten. was ook wel vermakelijk :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

D4NG3R schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:34:
Sowieso hoop ik deze week op wat meer informatie omtrent het hosten van servers..
Inmiddels is het bekend hoe en wat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ggjfy5bbFkAX1cR4Okbn2J23TE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7FIZVqLkESgOByDp1Jj86aoZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IgHMtTUPlcegF6mHxP8N6Zm2uA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rIlFrK8kDPKVHYWOA0yfgXU4.png?f=fotoalbum_large

Valt wat duurder uit dan ik hoopte, maar goedkoper dan ik verwachte.

• HappyChappy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-09 17:53
Wat een topspel! De laatste 2 playtests gespeeld en de laatste beta. De laatste keer wel iets minder gedaan omdat ik vooral los wil gaan tijdens de release.

Eerst vooral begonnen met levelen van wat Recon en Assault, echter wilde ook wat meer leren over bouwen en logi runs. Dus hamer equipped, Ural truck unlocked en gaan. Veel supplies aangeleverd en wat FOBs helpen bouwen/verdedigen. Het spel wordt dan ineens heel anders, geweldig!

Daarna een pallet met supplies en een pallet met munitie in mn vrachtwagen gegooid, een mooie plek in de bergen gezocht en een eigen kleine FOB gebouwd waar ik met AA alle helikopters uit de lucht schoot totdat ze je op gaan zoeken. Lekker veel geld mee verdiend, en als je een volle littlebird raakt geeft dat zo'n goed gevoel. Kan niet wachten tot donderdag!

• PuckStar
Ik had trouwens wel echt een heel suf iets.

Ik was met een logitruck naar een FOB gereden en er reed ook iemand mee maar ik had verder niet echt op de naam gelet.

Daar aangekomen de pallets eruit gegooid en wilde ik weer naar HQ terugrijden, maar ik zag nog iemand in de truck zitten rechts onder in beeld. Ural genaamd. Dus ik denk ik wacht even tot hij uitstapt want die wil vast niet terug. Nouja, er gebeurd nix dus ik denk dan rijd je maar mee naar HQ.
Kom ik bij HQ, blijft hij gewoon nog steeds zitten! Ik denk hmmm beetje vreemd.
Totdat ineens het kwartje viel. Dat is de naam van de truck................... :X

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Onderweg ook hele eenzijdige gesprekken mee gevoerd? :P

• PuckStar
m0nk schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:26:
Onderweg ook hele eenzijdige gesprekken mee gevoerd? :P
haha precies ja.
nee ik had geen voice of chat gebruikt.
maar in ieder geval voelde ik me niet helemaal alleen die hele rit :)

• wilson92
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 21:19
Scorpio616 schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:35:
Als de Tweakers hier nog een grote groep Nederlandstalige gamers (25jr+) zoeken voor oa Wardogs Google dan naar "De Game Brouwerij" en join het gevecht met onze 30 andere actieve Wardogs spelers :D
dit dus !

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:44

Chris van der G

Tailchakra

Scorpio616 schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:35:
Ik zeg doen! Hebben super beta's gehad. Klaar voor EA!

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• KBE91

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Volgens mij is het vandaag weer zo ver, niet? :D Vanaf hoe laat gaan de servers open?

• kneusteun
18:00 dacht ik.

• KBE91
Er is alvast heel wat gewijzigd tegen over de beta.

https://store.steampowered.com/news/app/1867240/view/701027323413004455?l=dutch

Exploits
  • Een exploit verholpen waarmee spelers een onbedoelde positie op het kerkdak konden bereiken.
Meldingen en moderatie
  • Een nieuw systeem voor het volgen van meldingen toegevoegd.
  • Meldingen worden nu gewogen, zodat spelers die herhaaldelijk of te kwader trouw melden minder invloed hebben.
  • Bans voor valsspelen worden nu in de server aangekondigd wanneer het automatisch beëindigen van de match uitstaat.
  • Het bericht dat je van de server bent gezet verschijnt nu alleen als je echt bent verbannen.
Serverbrowser en interface
  • Het filteren in de serverbrowser is herzien.
  • Onjuiste schaling van afbeeldingen van communityservers verholpen.
  • De knop „Server hosten” gaat nu rechtstreeks naar de hostingpagina.
Spraakchat
  • Verholpen dat spraakchat permanent uitviel na een mislukte verbinding. Opnieuw verbinden met verouderde kanalen, het doel van push-to-talk en opnieuw inloggen herstellen nu correct.
  • De betrouwbaarheid van spraakchat onder belasting verbeterd en een zichtbare communicatiestatus toegevoegd.
Gameplay en voertuigen
  • Balansaanpassing voor de Blackhawk en een oplossing voor de trage pitch.
  • De invoerdemping van helikopters geldt nu voor alle invoerapparaten.
  • Voertuigkoepels hebben nu een maximale draaisnelheid voor de bediener.
  • 155mm-, 122mm- en lichtkogeluitrusting nemen nu meer ruimte in je loadout in.
  • Een dpi-probleem verholpen dat het richten met tanks beïnvloedde.
  • Het draairatelen van de achtervolgingscamera van de Blackhawk met 6 dB verlaagd.
Prestaties en stabiliteit
  • DLSS Frame Generation kan nu zonder herstart worden uitgeschakeld en de render target pool is instelbaar.
  • Minder verversingen van de schaduwcache, wat het haperen vermindert wanneer je de besturing van een personage overneemt.
  • Twee crashoorzaken in de frame generation-pipeline verholpen.
  • Gpu-crashrapporten bevatten nu meer details, zodat we sneller kunnen handelen.
  • Een verouderde grafische afhankelijkheid verwijderd.
  • Schaduwkwaliteit wordt bij hoge benchmarkscores nu beperkt tot Laag in plaats van volledig uitgeschakeld.
  • Een crash verholpen door netwerkaanroepen die buiten de gamethread waren ingepland.
  • Een crash verholpen bij het sluiten van een tooltip in de chat.
  • Je kunt nu alleen via aanwezigheid aan een sessie deelnemen als jullie vrienden zijn.
  • Een crash met betrekking tot bouwwerken verholpen.
  • Een crash verholpen bij het afvuren van een wapen waarvan de eigenaar de match had verlaten.
  • Neergelegde voorwerpen beïnvloeden de navigatie niet langer, wat wat prestaties terugwint.
  • De betrouwbaarheid bij het opstarten verbeterd, met duidelijkere meldingen bij vroege fouten en een route naar herstel.
Balanswijzigingen
Op basis van de data hebben we besloten het levelen tussen 10 en 20 te vertragen en de curve vanaf 35 af te vlakken. Dat betekent dat onze mediane spelers, met 20 tot 25 uur, rond level 20 uitkomen, en dat wie de duurste beloningen wil, de bovenste 5 %, ervoor zal moeten grinden. Artillery verhuist naar Career level 90 en Heavy Tank naar Driver level 35. Ook Driver is herschikt zodat de opbouw door de aanvalsvoertuigen bevredigender aanvoelt. Daarnaast hebben we de verkoopprijzen van Forward Operating Base en Large Hammer verhoogd, zodat ze een echte keuze worden.
  • Level 10 tot 20 vertraagd, met een vlakkere curve vanaf 35.
  • Artillery verplaatst naar Career level 90 en Heavy Tank naar Driver level 35.
  • De verkoopprijzen van Forward Operating Base en Large Hammer verhoogd, zodat ze een echte keuze worden.
XP-drempels
Onze balans was eerder specifiek ontworpen voor bètatests van een weekend. Nu sluit die aan bij waar we vinden dat hij hoort te liggen. Elk seizoen krijgt een andere XP-curve met een andere volgorde van items.
  • Onder level 6: ongewijzigd.
  • Level 6: van 8.750 naar 9.250, 5,7 % langzamer.
  • Level 10: van 25.000 naar 35.000, 40,0 % langzamer.
  • Level 15: van 54.750 naar 110.000, 100,9 % langzamer.
  • Level 20: van 111.500 naar 250.000, 124,2 % langzamer.
  • Level 25: van 192.000 naar 325.000, 69,3 % langzamer.
  • Level 30: van 293.750 naar 400.000, 36,2 % langzamer.
  • Level 35: van 416.500 naar 500.000, 20,0 % langzamer.
  • Level 40: van 551.250 naar 650.000, 17,9 % langzamer.
  • Level 45: van 689.500 naar 800.000, 16,0 % langzamer.
  • Level 50: van 838.000 naar 1.000.000, 19,3 % langzamer.
XP-gebeurtenissen
  • Speler uitschakelen met een luchtvoertuig: van 300 XP naar 250 XP.
  • Item uit een supply crate verkocht onder $75: van 25 XP naar 1 XP.
Economiewijzigingen
Alle prijswijzigingen op één plek. Levelverschuivingen blijven bij hun eigen track.
  • Verkoper, Forward Operating Base: van $2.500 naar $7.500.
  • Verkoper, Large Hammer: van $1.600 naar $2.400.
  • Career, Artillery Tank: van $400.000 naar $500.000.
  • Recon, 6-10x MRAD-vizier: van $25.000 naar $40.000.
  • Recon, 6-10x MOA-vizier: van $30.000 naar $45.000.
  • Support, Medium Hammer: van $10.000 naar $25.000.
  • Support, Large Hammer: van $25.000 naar $75.000.
  • Pilot, Small Armored Supply Crate: van $5.000 naar $10.000.
  • Pilot, Little Bird (miniguns): van $25.000 naar $50.000.
  • Pilot, Blackhawk: van $50.000 naar $35.000.
  • Driver, URAL: van $50.000 naar $35.000.
  • Driver, Dune Buggy: van $35.000 naar $25.000.
  • Driver, Kodiak Flatbed: van $15.000 naar $35.000.
  • Driver, Music Tape H: van $5.000 naar $2.500.
  • De XP-curve van de tracks is vanaf level 6 opnieuw uitgebalanceerd. Level 6 gaat van 8.750 naar 9.250, ongeveer 5,7 % langzamer, met een grotere stijging op level 10.
  • De aankoopcurve voor supply crates is opnieuw geschaald van 25-250 naar 1-200, zodat goedkope items een redelijke prijs krijgen en niet misbruikt kunnen worden.
Unlocks seizoen 1.0: Career
  • Sports Parachute: van level 36 naar level 35.
  • Large Backpack: van level 56 naar level 55.
  • 762x54mm AP: van level 83 naar level 82.
  • 556mm AP: van level 85 naar level 83.
  • Deagle: van level 90 naar level 85.
  • Artillery Tank: van level 55 naar level 90.
Unlocks seizoen 1.0: Medic
  • PP-19 drummagazijn van 50 patronen: van level 33 naar level 29.
Unlocks seizoen 1.0: Support
  • Large Hammer: van level 7 naar level 8.
Unlocks seizoen 1.0: Driver
  • URAL: van level 4 naar level 3.
  • Kodiak (Assault): van level 8 naar level 6.
  • Dune Buggy: van level 10 naar level 8.
  • Kodiak (Flatbed): van level 2 naar level 10.
  • Large Supply Crate: van level 20 naar level 16.
  • URAL (Covered): van level 30 naar level 18.
  • Music Tape H: verhuist van Pilot level 28 naar Driver level 23.
  • URAL (Attack): van level 40 naar level 25.
  • Humvee (minigun): van level 35 naar level 30.
  • Heavy Tank: verhuist van Career level 35 naar Driver level 35.

• HappyChappy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-09 17:53
Prima wijzigingen! Het begint inderdaad vanavond om 18:00, verwacht wat problemen bij de lancering, hoewel de laatste beta eigenlijk best stabiel was. Kan niet wachten!

Ik zal vanavond eens kijken of er ruimte is in de Game Brouwerij!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:18

NoTimeRemains

I know

Preload is begonnen. Ik ben erg benieuwd vanavond.

This is the Way.

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Same Preload is gedaan :) ben benieuwd, flightstick is gisteren binnengekomen dus ik heb wel zin om de taxi te zijn.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Preload klaar, 18:00 rdy met ons groepje vanavond lekker los. Zin in! Benieuwd hoe de grind nu gaat zijn al denk ik dat ik me daar niet zo heel veel mee bezig zal houden. Recon iig snel naar 10 voor de Mosin.

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Ik ga me ook niet gek laten maken, lekker vliegen en daarnaast recon opbouwen.

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:46
Launchday!

Mochten mensen nog intresse hebben in een Wardogs NL Discord, wees welkom en kom met een community spelen! Discord

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:26
JessetjeNL schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:36:
Launchday!

Mochten mensen nog intresse hebben in een Wardogs NL Discord, wees welkom en kom met een community spelen! Discord
doet 't niet?

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:46
Oh das apart, zou normaal moeten werken!

Anders even via hun website: WARDOGS.NL | Dé Nederlandse Wardogs Community

Over een uur kunnen we trouwens los! ^^

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

18:01 kan er nog steeds niet in, wat een rot game...

This is the Way.

• kneusteun
eerst weer update

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Nog maar 248.000 in de rij voor mij :+

• CyberToon
Er zijn 290k mensen voor mij in de queue, wat best wel apart is want Steam registreert 272k mensen op dit moment online. En aangezien Wardogs alleen op Steam is uitgekomen. De queue is dus groter dan de aantal spelers. Dit was in de beta ook zo.

EDIT: Op dit moment zeggen dat ze "limited" zijn en met Valve proberen op te lossen. Met andere woorden, Valve schuld. :D

https://x.com/WARDOGS/status/2098088030686879852

[ Voor 49% gewijzigd door CyberToon op 10-09-2026 18:56 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik verwacht niet dat het getal wat Steam weergeeft live is, maar ook als het dat wel is; kan gestoord hoe populair WD is. :)

• CyberToon
Ben ondertussen van 282k gestegen naar 337k, vraag me niet hoe. _O-

Ach ja, als dit echt te lang gaat duren is er morgen nog een dag. :)

[ Voor 34% gewijzigd door CyberToon op 10-09-2026 19:07 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Di_4Oz664wgKdYas7gPEc4BPu88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mjIZkcSbkyP6K544wcUfb83E.png?f=fotoalbum_large
Oef..

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:03
Ging net van 245k naar 0(in 30 minuten ofzo) om een access denied te krijgen :')

[ Voor 14% gewijzigd door FDMK op 10-09-2026 19:25 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vanwege bovenstaande dus. ;)

• FDMK
Oh dacht alleen dat ze wachtrij van dat moment de nek om draaiden.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat deden ze ook, als je al 30 minuten in de queue zat sloeg dat bericht ook op jouw queue.

Al moet ik zeggen, dat ik ik zojuist ook een auth error kreeg en weer van onder de 40K naar boven de 150K vloog.

• FDMK
D4NG3R schreef op donderdag 10 september 2026 @ 19:31:
Dat deden ze ook, als je al 30 minuten in de queue zat sloeg dat bericht ook op jouw queue.

Al moet ik zeggen, dat ik ik zojuist ook een auth error kreeg en weer van onder de 40K naar boven de 150K vloog.
Had het net weer overigens. Ik kijk morgen wel weer.

• CyberToon
Ondertussen heb ik de training gedaan, maar nu kan ik geen servers joinen. Krijg een melding "Can't join the server in a reasonable time"

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Een game kunnen spelen, gewonnen! Daarna lukte niets meer helaas.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 21:11
De queue is opgelost, maar nu zijn er problemen om server op te lijsten en/of te joinen.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Dit lijkt een beetje kansloos. Ik kijk van het weekend wel of het lukt.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

We're going to CLEAN SLATE. All active servers are being shut down. They'll be spun back up.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 18:57

millman

6708Mhz @ -185c

Na zo'n perfecte beta test en crash test had ik verwacht toch wel sneller ingame te zijn. Beetje jammer

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik had blijkbaar mazzel en heb een potje of 2 al kunnen spelen. En toen liep de server langzaam leeg omdat niemand kon joinen, haha. In ieder geval al de eerste cash verdient en levels gepakt.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 18:57

millman

6708Mhz @ -185c

ik was er om 5 voor launch, heb meerdere queues gezien, 1 server kunnen joinen maar met 40 players wilde die niet starten vanwege te weinig players. waard om te wachten, maar waardeloos begin van mn avond.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Beatz
  • Laatst online: 26-09 12:49
Joe Brammer legt uit wat er aan de hand is met de queue:

https://x.com/Brammflakes...ce-brutal-sever-queues%2F

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:43

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ja was even jammer, ben een andere game gaan spelen. Zat er op een gegeven moment wel in een potje, maar toen werd ik gekicked toen ze clean slate gingen.. toen was ik er wel klaar mee ;). morgen nieuwe dag

• Chielioj
Ik heb de hele avond geprobeerd. En ondertussen wat streams opstaan.

Naast de vele spelers bleken ze last te hebben gehad van een Ddos. Dat vertelde de dev in een stream. Rond 23.00 waren de servers weer online na een hotfix. Peanut (grote streamer) had priority, met een paar andere grote streamers. Het voetvolk stond in de wachtrij.

Ik kon erin rond 23.30, en heb nog een half uurtje gespeeld, zonder problemen. Op moment dat ik erin kon, las ik dat er een lijst van 250K wachtende

• FreeShooter
Chielioj schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 07:57:
Ik heb de hele avond geprobeerd. En ondertussen wat streams opstaan.

Naast de vele spelers bleken ze last te hebben gehad van een Ddos. Dat vertelde de dev in een stream. Rond 23.00 waren de servers weer online na een hotfix. Peanut (grote streamer) had priority, met een paar andere grote streamers. Het voetvolk stond in de wachtrij.

Ik kon erin rond 23.30, en heb nog een half uurtje gespeeld, zonder problemen. Op moment dat ik erin kon, las ik dat er een lijst van 250K wachtende
Onzin. Streamers hadden er net zoveel last van als iedereen. Behalve dat de paar die het wel lukte, veel meer viewers kregen.

Ik heb Peanut de hele avond open gehad en hij heeft minder gespeeld dan ik.

• kneusteun
Ik kon om 18:10 een potje spelen, en daarna was het voorbij.

Begon met exact 0 aan cahs omdat ik iemand joinde en de tutorial skipte, verdiende 50k en toen ik terug ging moest ik ineens de tutorial toch doen en was ik terug naar 10k.

Achja het was weer als vanouds.

• Chielioj
FreeShooter schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 08:17:
[...]

Onzin. Streamers hadden er net zoveel last van als iedereen. Behalve dat de paar die het wel lukte, veel meer viewers kregen.

Ik heb Peanut de hele avond open gehad en hij heeft minder gespeeld dan ik.
Zodra de servers na de hotfix ( rond 23.00 uur ) online kwamen, heb ik bij hem echt geen queue gezien. Hij zat er binnen enkele seconden in, en op dat moment had ik 120K mensen voor mij in de wachtrij.
Dan had je in zijn chat moeten kijken, wat voor commentaar hij kreeg.

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:37
Al een aantal keer gehad dat ik op het hoofd schoot met de sniper maar niks raakte, kogel leek door de speler heen te gaan. Hebben jullie dit al vaker meegemaakt?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Chielioj schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:31:
Dan had je in zijn chat moeten kijken, wat voor commentaar hij kreeg.
En dat sloeg ook helemaal nergens op, aan beide kanten. No shit dat developers een zooi streamers voorrang geeft, dat trekt potentieel nieuwe spelers aan. Even goed is het niet de schuld van een streamer dat de developer deze voorrang geeft. :')

Hoe druk kan men zich maken dat een paar dozijn reclameborden spelers voorang heeft..

Maar goed, vanuit de devs zelf: https://www.reddit.com/r/..._an_update_on_the_server/

Uit de samenvatting:
There was a priority queue system, apparently intended for streamers/others, but the developer says it wasn't actually functioning properly. So streamers getting in while others couldn't wasn't necessarily because they were being deliberately prioritised. Many streamers simply got in early enough to land on healthy servers.
Aanvullend daarop; de servers in de US leken gisteravond aanzienlijk stabieler dan die in de EU. Een paar Amerikaanse spelers welke ik af en toe spreek gaven aan nog geen half uur in de queue te hebben gezeten en gewoon zonder problemen een ronde te kunnen spelen terwijl mijn groepje op dat moment al dik een uur aan het wachten was.

Ik vind het iig tof dat ze zich er niet onder uit proberen te lullen en toegeven flinke fouten te hebben gemaakt, maar het had ze gesierd als ze ons wat vaker van informatie hadden voorzien. :)

• Chielioj
Ik kan mij er ook helemaal niet druk om maken, dat een goed bekeken streamer voorrang krijgt, snap het ook wel.

Ik moet zeggen, rond 23.00 kwam ik in de wachtrij, en om 23.30 zat ik in een server. Er waren idd grote verschillen qua wachtrijen inderdaad. Maar heb toch een 45 minuten stabiel kunnen spelen.

Ik zat ook met regelmaat in de officiële discord van Wardogs, en moet zeggen dat ik niet het idee had dat men niet genoeg communiceerde. Toen ik hoorde dat men ook last had van ddos aanvallen.. tja, dan ligt de prio natuurlijk met dat oplossen ipv continu op Discord zitten.

Volgens mij was ik op dat moment, van de reddit post, juist deze streamer aan het kijken. Ik heb denk ik de laatste 3 minuten van de uitleg meegekregen.

Ach.. vanavond maar weer een ronde proberen en dan zien we wel

[ Voor 11% gewijzigd door Chielioj op 11-09-2026 15:54 ]

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:07
Game werkt de hele dag al prima. Ben zelf veel als logi bezig om supplies aan te leveren. Heb wel het gevoel dat het qua items niet helemaal logisch verdeeld is. Die helikopters met guns heb je zo unlocked, maar alles wat je als AA gebruikt unlock je pas later. Ook een grote hamer duurt best lang om te unlocken.

Als logi vermaak ik me wel, hierna maar eens leren om zelf goed te kunnen bouwen en dan zoveel mogelijk mijn team te helpen.

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:25
Wat is de staat van deze game qua content en performance? Is het echt een early acces of voelt het al aan als een volledige game. En hoe draait de game op pc?

Ik wordt enthousiast van wat ik erover zie maar vraag me af of dit een goed instap moment is, of dat ik beter kan wachten.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• PuckStar
Frez schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 21:24:
Wat is de staat van deze game qua content en performance? Is het echt een early acces of voelt het al aan als een volledige game. En hoe draait de game op pc?

Ik wordt enthousiast van wat ik erover zie maar vraag me af of dit een goed instap moment is, of dat ik beter kan wachten.
Ik vermaak me echt al heel erg goed. Kom vrijwel geen bugs tegen. Je kunt van alles doen.
Vergeleken met veel andere Early Access games vind ik dat er al veel te doen is en het al als volledige game voelt (ook al komt er nog meer content in de toekomst).

• spokje
Frez schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 21:24:

Game is super optimized en eigenlijk geen bugs. Heb nog nooit zo'n goede early access gezien. Content er zijn nu 3 maps en dat blijft waarschijnlijk ook wel een periode zo. Voelt zeker als een volwaardige game. Als je kunt leven met de drie maps die de komende periode de enige 3 zullen zijn. Maar heerlijke game, blij dat ik de 'gok' genomen heb.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Het vliegen is wel echt lastig zeg, ben al geswitched van MKB naar controller, maar nog steeds erg moeilijk. Net in een game waarin rood 1 punt had maar wel halverwege de spawns zat om met AA heli's te spawnkillen.

This is the Way.

• KBE91
NoTimeRemains schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:46:
Het vliegen is wel echt lastig zeg, ben al geswitched van MKB naar controller, maar nog steeds erg moeilijk. Net in een game waarin rood 1 punt had maar wel halverwege de spawns zat om met AA heli's te spawnkillen.
Zelf met een hotas is het niet simpel, hoop wel dat mijn VelocityOne rudder pedalen ondersteuning gaan krijgen. Dat ze ook de optie toe voegen dat we een custom curve kunnen gebruiken.
Heel wat mensen die ik zie vliegen hebben een VKB joystick, en die kunnen dat in de software van hun joystick zelf doen.

• kneusteun
Via wat worden nu de meeste squads gevonden?

tweakers discord niet in elk geval :?

• PuckStar
kneusteun schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:13:
Via wat worden nu de meeste squads gevonden?

tweakers discord niet in elk geval :?
Er is in ieder geval een Wardogs.nl discord en De Game Brouwerij heeft ook een Wardogs hoekje.
De voicechannels zijn mij soms een beetje te vol waardoor het voor mij iets te chaotisch wordt, maar er zijn soms ook channels waar niet zoveel mensen inzitten.

• PuckStar
Morgen een nieuwe patch 0.11.

Notes: https://store.steampowered.com/news/app/1867240/view/701027323413005176

[ Voor 3% gewijzigd door PuckStar op 13-09-2026 18:27 ]

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik heb nu een paar keer gehad dat ik niet kan op geven. F doet niets. Jullie?

This is the Way.

• PuckStar
NoTimeRemains schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:10:
Houd je F wel ingedrukt?

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

jep, alsof de knop niet werkt

This is the Way.

• FreeShooter
NoTimeRemains schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:10:
Nee, nog nooit gehad.

• kneusteun
Jup, ook gehad.

Soms ook dat je een game joined en dan 20 seconden lang ergens in de map staat en niks kan doen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@NoTimeRemains F gewoon ingedrukt blijven houden, is een visuele bug dat die knop grijs is en niet lijkt te werken. Komt heel af en toe ook voor bij andere interacties zoals reviven. Zie je geen progressie, maar het werkt wel gewoon.

Dit weekend vooral lekker veel support zitten spelen, heerlijk als je team een beetje meewerkt en je een stevige FOB neer kan zetten zonder constant gestoord te worden door aanvallers/inbrekers. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYWxVM4CrIvOBicv8fj_qTmJpdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3qXH8NcnKjAxO5LAxcjxUQre.png?f=fotoalbum_large

En ja, ondanks dat we op dat punt maar 3 tickets hebben wonnen we die ronde. Zodra de FOB potdicht zat hebben we heel aggresief de drills kunnen gebruiken om de hotzone op de FOB te houden.

[ Voor 63% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2026 09:15 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste