Die flexibele draden zaten oorspronkelijk verspreid over L1/2/3 en waren voorzien van een klem, die zijn afgeknipt, er lag nog 1 los in de kast naast het gat waar de binnenkomende draden van de netbeheerder uit komen.pierce schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:39:
[...]
Een adereindhuls is netjes, maar niet noodzakelijk. Als de uiteinden van de flexibele kabel geperst zijn is dat ook goed.
Overigens ziet de meterkast an sich er netjes uit, ik zie niet direct problemen in hoe het is aangesloten (mits de flexibele kabels geperste einden hebben). En dat er meerdere draden vanuit je hoofdschakelaar naar de aardleks gaan is normaal.
Ik zie alleen maar rood koper als ik van boven de schakelaar inkijk, kan geen randje van een persing ontdekken.
Maargoed, zal de boel bestellen en als het straks uitelkaar gaat omdat de aardlekschakelaars verdeeld moeten worden over de fasen kom ik vanzelf tegen of dit veilig was of niet.
Dit is een prefab kast die je zo bij Elektramat kan bestellen, hij was alleen vergeten de brug mee te bestellen dus moest 'ie gaan knippen. Verder idd nette kast en bovenin ook net aangesloten.