• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:33
helloitsme schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:14:
[...]

Je opmerking is naar mijn mening te zwart wit omdat het de indruk geeft dat sparen per definitie slecht is. Wat er in mist is hoeveel koopkracht verlies/winst je kan maken:

Er zijn veel situaties denkbaar waarin je liever gegarandeerd 0,5% koopkracht verlies hebt, dan een kans op 20% winst, maar ook een kans op 20% verlies.

Of waar je voor een deel van je vermogen kiest voor stabilisatie en voor een ander deel voor groei.
Eens. Maar mijn reactie was in de context van een huis kopen over 10 jaar. Dan ga ik er vanuit dat je ergens tussen de 18 en 40 jaar bent. Als je zo jong bent bent (ja ook in de 30) vind ik dit geen zwart wit statement. Zeker als je je koopkracht meet in hoeveel huis je kan kopen met je euro’s (wat je moet doen als je voor een huis spaart) is sparen gewoon gegarandeerd een enorm koopkracht verlies.

Maar je hebt gelijk. Zit je 5 jaar voor je pensioen verandert heel het verhaal.

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-07 15:55
Squ1zZy schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 07:51:
Bedankt iedereen die bijdraagt aan deze goudmijn aan informatie. Samen met Mr Fobs’ website is deze informatie al genoeg om me dagen zoet te houden. Persoonlijk mis ik wat meer uitleg omtrent het beleggen vanuit een BV. Is het mogelijk om de startpost iets uit te breiden met informatie over het beleggen vanuit een BV?

Na heel veel lezen ben ik uitgekomen op “Northern Trust World Screened Equity Index FGR Fund NL0011225305” via de Rabobank, omdat ik daar al zit via mijn BV. Voordelen: geen dividendlekkage, lage TER, en ik doe mijn eigen boekhouding. Geen idee of dit het juiste is, maar vanuit mijn BV wil ik geen risico’s nemen en is mijn doel over enkele jaren al bereikt.
Het onderwerp over beleggen in BV komt op veel meer plekken te voorschijn. Ook in de topics over vermogensbelasting en het FO-topic. Ik weet niet of het een beetje een 'hype' is, maar kan me ook voorstellen dat hier op termijn een eigen topic over komt.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:47
Wow, gaat de goede kant op met de concurrentie! Met VCWE, SPYY en WEBN zijn er wel erg goede producten voor heel weinig kosten beschikbaar.

Het beleggen spelletje is toch wel uitgespeeld nu. Nu nog de BOX3 belasting…

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART

Pagina: 1 2 Laatste