En daar is de officiële aankondiging ook: https://brickset.com/arti...87-holiday-house-revealedTc99m schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:58:
[...]
Dit zijn foto's van de doos, een dezer dagen zal de officiële aankondiging met de productfoto's nog volgen. Misschien valt het qua goud dan wel mee (bruin zit qua kleur dicht tegen goud aan en ziet er in het echt toch vaak wat anders uit dan op een foto van een foto).

11387 Holiday House / Oma's kersthuis
1354 onderdelen, €109.99
[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 15-09-2026 15:26 ]
scintillating
Noobvraagje: ik zag dat de LEGO NES-set helaas een stuk duurder is geworden omdat hij uit productie is.
Nu overweeg ik de aankomende PSX-set te kopen (leuk voor op mijn kantoor 😅), maar ik wacht het liefst even op een aanbieding.
Kondigt LEGO van tevoren aan wanneer een set uit productie gaat? Of kan ik hem het beste meteen bij de release bestellen?
Nu overweeg ik de aankomende PSX-set te kopen (leuk voor op mijn kantoor 😅), maar ik wacht het liefst even op een aanbieding.
Kondigt LEGO van tevoren aan wanneer een set uit productie gaat? Of kan ik hem het beste meteen bij de release bestellen?
Ja, LEGO kondigt dat aan, verschillende nieuws/fansites houden dat bij, zoals hier: https://www.bricktastic.n...-eind-2026-uit-de-handel/DLSS schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:38:
Noobvraagje: ik zag dat de LEGO NES-set helaas een stuk duurder is geworden omdat hij uit productie is.
De meeste sets blijven 1 tot 3 jaar in productie (ligt aan het thema en natuurlijk ook hoe goed deze verkoopt). Dus je kunt gerust even wachten op een goede aanbieding bij deze set. Via Brickwatch kun je de prijs in de gaten houden. Dit is wel een 'LEGO Exclusive' dus het kan even duren voordat hij bij andere winkels/webshops te koop is.
[ Voor 9% gewijzigd door Tc99m op 15-09-2026 15:50 ]
scintillating
Oh wauw dat brickwatch ziet er handig uit zeg, thanks!Tc99m schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:48:
[...]
Ja, LEGO kondigt dat aan, verschillende nieuws/fansites houden dat bij, zoals hier: https://www.bricktastic.n...-eind-2026-uit-de-handel/
De meeste sets blijven 1 tot 3 jaar in productie (ligt aan het thema en natuurlijk ook hoe goed deze verkoopt). Dus je kunt gerust even wachten op een goede aanbieding bij deze set. Via Brickwatch kun je de prijs in de gaten houden.
Gaan LEGO sets vaak in de sale? En wat is een goed moment? Black Friday?
Verschilt per set, bij LEGO zelf niet vaak, maar verwacht ook bij andere verkopers geen prijzen dan hooguit een paar tientjes onder de adviesprijs. Beste tip is gewoon Brickwatch in de gaten houden.DLSS schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:51:
[...]
Oh wauw dat brickwatch ziet er handig uit zeg, thanks!
Gaan LEGO sets vaak in de sale? En wat is een goed moment? Black Friday?
Bij LEGO kun je wel punten sparen via het Insiders programma (mocht je van plan zijn meer LEGO te gaan kopen
scintillating
Misschien is iemand op Lowlug XL geweest en heeft deze bouwwerken dan gezien (de wit met blauw bouwwerken zijn van mij exclusief die blauwe auto's buiten de markering).
:strip_exif()/f/image/oatpJ2dbRf6BqAJYDQOzrqD0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E3NEEZ6Vam59qyfie4RQadab.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NwcJyNrL5GYRlTDFxDQOcPAS.jpg?f=fotoalbum_large)
We vonden het een leuk idee om wat te doen met boten voor Lego World (en we mogen weer meedoen
), maar wat ga je dan doen met de boten? We hebben besloten windmolens op zee te gaan bouwen, alles afstandbestuurbaar.
Ik heb gekozen voor een mechaniek met uitvouwbare wieken op mijn molen, maar mijn collega bouwer heeft een systeem met een klauw kraan en wieken die hij vast zet met (90's Lego) magneetjes.
:strip_exif()/f/image/Xmoq0IJXhTadguCcZdXFSQRm.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier rechts op de voorgrond.
Ik heb van zijn kraan in actie ook wel een filmpje, maar zal die niet op mijn kanaal zetten en volgens mij heeft hij hem zelf nog niet op zijn kanaal gezet, maar wel alvast een filmpje van de mijne:Sinds deze video heb ik de kraan wat aangepast. Het filmpje is dus 3x versneld, de hele molen bouwen duurt 8 minuten. En hoewel kinderen het wel kan vermaken zolang er beweging is, duurde de beweging wel heel lang (vooral de haak), dus dat werkt inmiddels vlotter, waarschijnlijk is het nu 5-6 minuten.
Ik heb ook de sleepboot vanaf nul weer opgebouwd (maar het uiterlijk voor 98% behouden, want daar was ik wel content mee), want zijn primaire functie vond die wat moeilijk, vooral op deze ondergrond van Lowlug XL was slepen lastig. De nieuwe sleepboot is nu achterwiel aangedreven (ja, de eerste versie was voorwiel aangedreven
) en daardoor had die ook veel minder vertraging nodig dan versie 1 om het kraan platform (van 4,15kg) te trekken, dus is die ook gewoon lekker vlot.
:strip_exif()/f/image/G18TkH1RjI9LSWzbCY184HfQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dYLrsDi8CLotV2tlyLuWreJt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xUNsN9efEUQGPufeT2y6XlWT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook een beetje interieur kunnen frutten.
:strip_exif()/f/image/sBeYHhzcVQRUbKAiqDXsQu4x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4txgWJmmcCet5EUVscpXYTwS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RTuZ5QDE6Jh5A2ByOPR9vnUb.jpg?f=fotoalbum_large)
Het kraan platform heb ik ook onder handen genomen om de rolweerstand te verlagen door grotere wielen te gebruiken (maar dan alsnog had versie 1 van de sleepboot er maar ietsje minder moeite mee). Algemeen plaatje van de kraan:
:strip_exif()/f/image/Wz89bueD0b2HUGzjUfYV1LOU.jpg?f=fotoalbum_large)
De dingen op de hoeken zijn de poten om het platform "uit het water te tillen". Dit is ook functioneel met een XL-motor (alle motors zitten in de kraan).
Nog wel wat dingen om te bouwen voor Lego World, maar de basis is er iig. Vooral nog een kade bouwen die de molen onderdelen op de 'vracht barge' kan laden.
De vuurtoren in de foto's is ook functioneel. Hij was vooral (snel) gebouwd om te gebruiken voor als het licht 5 min uit ging om het half uur op Lowlug XL.
:strip_exif()/f/image/oatpJ2dbRf6BqAJYDQOzrqD0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E3NEEZ6Vam59qyfie4RQadab.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NwcJyNrL5GYRlTDFxDQOcPAS.jpg?f=fotoalbum_large)
We vonden het een leuk idee om wat te doen met boten voor Lego World (en we mogen weer meedoen
Ik heb gekozen voor een mechaniek met uitvouwbare wieken op mijn molen, maar mijn collega bouwer heeft een systeem met een klauw kraan en wieken die hij vast zet met (90's Lego) magneetjes.
:strip_exif()/f/image/Xmoq0IJXhTadguCcZdXFSQRm.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier rechts op de voorgrond.
Ik heb van zijn kraan in actie ook wel een filmpje, maar zal die niet op mijn kanaal zetten en volgens mij heeft hij hem zelf nog niet op zijn kanaal gezet, maar wel alvast een filmpje van de mijne:Sinds deze video heb ik de kraan wat aangepast. Het filmpje is dus 3x versneld, de hele molen bouwen duurt 8 minuten. En hoewel kinderen het wel kan vermaken zolang er beweging is, duurde de beweging wel heel lang (vooral de haak), dus dat werkt inmiddels vlotter, waarschijnlijk is het nu 5-6 minuten.
Ik heb ook de sleepboot vanaf nul weer opgebouwd (maar het uiterlijk voor 98% behouden, want daar was ik wel content mee), want zijn primaire functie vond die wat moeilijk, vooral op deze ondergrond van Lowlug XL was slepen lastig. De nieuwe sleepboot is nu achterwiel aangedreven (ja, de eerste versie was voorwiel aangedreven
:strip_exif()/f/image/G18TkH1RjI9LSWzbCY184HfQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dYLrsDi8CLotV2tlyLuWreJt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xUNsN9efEUQGPufeT2y6XlWT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook een beetje interieur kunnen frutten.
:strip_exif()/f/image/sBeYHhzcVQRUbKAiqDXsQu4x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4txgWJmmcCet5EUVscpXYTwS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RTuZ5QDE6Jh5A2ByOPR9vnUb.jpg?f=fotoalbum_large)
Het kraan platform heb ik ook onder handen genomen om de rolweerstand te verlagen door grotere wielen te gebruiken (maar dan alsnog had versie 1 van de sleepboot er maar ietsje minder moeite mee). Algemeen plaatje van de kraan:
:strip_exif()/f/image/Wz89bueD0b2HUGzjUfYV1LOU.jpg?f=fotoalbum_large)
De dingen op de hoeken zijn de poten om het platform "uit het water te tillen". Dit is ook functioneel met een XL-motor (alle motors zitten in de kraan).
Nog wel wat dingen om te bouwen voor Lego World, maar de basis is er iig. Vooral nog een kade bouwen die de molen onderdelen op de 'vracht barge' kan laden.
De vuurtoren in de foto's is ook functioneel. Hij was vooral (snel) gebouwd om te gebruiken voor als het licht 5 min uit ging om het half uur op Lowlug XL.
@AppieNL gaaf, ziet er innovatief en creatief uit. Zal vast wel eerder aangekondigd zijn in topic, lees het nu achteraf. Ziet eruit als leuk evenement
Ps; ik zou wel bij @almightyarjen in de leer gaan als gaat om filmpjes. Holy crap wat een “bagger” muziek (pun intended)
Ps; ik zou wel bij @almightyarjen in de leer gaan als gaat om filmpjes. Holy crap wat een “bagger” muziek (pun intended)
@himlims_ volgens mij is Lowlog XL wel een keer benoemd in dit topic ja.
Het nummer heet "Sea of thieves", vond het wel toepasselijk, maar het is idd bagger
Eerste nummer dat ik tegen kwam in clipchamp van een beetje lengte. De originele audio was wij die 3x sneller praten.
En mijn filmpje maken skills zijn idd zeer beperkt. Ik kon de setting niet vinden dat het gewoon een 16:9 filmpje werd in de editor zodat Youtube er geen short van maakt, heb het nu "opgelost" door de audio voorbij 3 minuten te tillen, want dat schijnt de grens te zijn voor een short.
Het nummer heet "Sea of thieves", vond het wel toepasselijk, maar het is idd bagger
En mijn filmpje maken skills zijn idd zeer beperkt. Ik kon de setting niet vinden dat het gewoon een 16:9 filmpje werd in de editor zodat Youtube er geen short van maakt, heb het nu "opgelost" door de audio voorbij 3 minuten te tillen, want dat schijnt de grens te zijn voor een short.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"