When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Kroatië is door met een gelijkspel.rik86 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:23:
[...]
Verwacht je dat Kroatië Ghana ook 0-0 wordt? Ghana is sowieso door, dus die hoeven niet, Kroatië moet wel, dus hier verwacht ik wel een winnaar ja
Oostenrijk-Algerije kan ik me een andere uitslag eigenlijk niet voorstellen ja
Dus als dat niet vroeg in de match openligt gaan die zich beiden rustig houden naarmate de match vordert lijkt me
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Tuurlijk en laatste wedstrijd tegen Spanje dus het hing in de lucht maar toch…toolkist schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:17:
[...]
Grote naam maar die selectie is echt zo bijzonder niet meer, en de sfeer in de selectie schijnt al een tijdje niet heel goed te zijn
Saudi-Arabië… Kaapverdië…
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bij de paal? Welke speler?Sepp14 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:18:
Dacht dat die laatste speler bij de paal ook nog werd meegerekend.
Het oudere buitenspel was iets simpeler imho.
Bedankt voor de verduidelijking.
Dit deel van buiten spel is al jaren oud. 2 spelers van de verdedigende ploeg tussen achterlijn en betreffende speler van de aanvallende partij.
Bij gelijkspel staat Algerije op -2 doelsaldo, onder Zuid-Korea, dan liggen ze er vrijwel zeker uit.rik86 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:23:
Bij winst Algerije is Oostenrijk niet zeker.
Daar staat, afhankelijk van andere wedstrijden nu juist iets op het spel, omdat je met 3 punten en een negatief doelsaldo het waarschijnlijk niet gaat redden.
Als Congo niet wint en Kroatië verliest met twee goals verschil, dan verandert bovenstaande en voldoet de 0-0 wel. Ze zijn als laatste, dus dat weten ze vantevoren.
[ Voor 0% gewijzigd door Jake op 27-06-2026 08:13 . Reden: Het is nog vroeg... ]
Korea gaat sowieso de Sjaak zijn dan.
Je maakt een rekenfout; Bij een gelijkspel is Algerije gewoon door, ze komen dan op 4 punten, en met 4 punten zit je sowieso bij de eerste 8 qua nrs3..Jake schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:48:
[...]
Bij gelijkspel staat Algerije op -2 doelsaldo, onder Zuid-Korea, dan liggen ze er vrijwel zeker uit.
Bij winst Algerije is Oostenrijk niet zeker.
Daar staat, afhankelijk van andere wedstrijden nu juist iets op het spel, omdat je met 3 punten en een negatief doelsaldo het waarschijnlijk niet gaat redden.
Als Congo niet wint en Kroatië verliest met twee goals verschil, dan verandert bovenstaande en voldoet de 0-0 wel. Ze zijn als laatste, dus dat weten ze vantevoren.
Eerste 7 zelfs aangezien er 5 uitgespeelde ploegen zijn met 3 of minder punten.
Grappige is dat Schotland mathematisch nog kans maakt
[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 27-06-2026 08:09 ]
Super leuk voor Kaapverdië, zeker omdat een collega daar vandaan komt.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:14:
Uruguay naar huis in een poule met Saudi-Arabië en Kaapverdië
Aan de andere kant missen we nu wel een mooie clash tussen Argentinië en Uruguay.
Vroeg in de KO fase een top wedstrijd was welkom na die vele bagger wedstrijden.
Maar België dus met de schrik vrij en door. Leuk voor de Belgen!
Zal nu even de samenvattingen van de overige wedstrijden kijken..
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Je zal maar zo'n doelman hebben... Nu kan Uruguay naar huis.
Het schijnt dat het team niet meer overweg kan met de huidige coach. Dit speelt al enige dagen.Harribo schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:11:
Doelman Muslera van Uruguay, normaal een redelijke doelman, zit op dit wk al elke wedstrijd te prutsen en daardoor punten weg te geven. Nu dus ook weer.
Je zal maar zo'n doelman hebben... Nu kan Uruguay naar huis.
België speelt over het geheel heel slordig, en dat is niet handig tegen een goede tegenstander. Ik heb niet bijgehouden hoeveel kansen ze om zeep hebben geholpen, maar daar had ik wel meer dan tien vingers voor nodig, en verder tellen lukt dan niet meer.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 06:55:
[...]
Eerste helft was wel goed qua spel, begin 2de ook.
Sterke tegenstand word pas Spanje/Portugal in de halve finale als alles zo blijft
Momenteel Zuid-Korea(3de) en daarna VS/Bosnië. (is natuurlijk virtueel)
Nu hebben ze natuurlijk wel gewoon de volgende ronde gehaald, maar dat is voorlopig het enige positieve.
Messi krijgt de 2de ook kados.
(sarcasm off)
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
Bwa - echt meer dan genoeg leuke wedstrijden in de eerste knock out ronde.d-vine schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:00:
[...]
Super leuk voor Kaapverdië, zeker omdat een collega daar vandaan komt.
Aan de andere kant missen we nu wel een mooie clash tussen Argentinië en Uruguay.
Vroeg in de KO fase een top wedstrijd was welkom na die vele bagger wedstrijden.
Qua affiches zie ik er al direct 3 leuke:
Brazilië - Japan (Japan versloeg in oktober de Brazilianen nog met 2-3)
Nederland - Marokko
Ivoorkust - Noorwegen
België moet naar ik begrijp waarschijnlijk tegen Senegal. Ook gewoon een aantrekkelijke affiche. Zo'n match als Canada-Zuid-Afrika kan ook gewoon echt leuk zijn. Idem met Mexico - Ecuador (wat 99% zeker is)
Já, Spanje tegen Kaapverdië is 99% zeker gewoon geen leuke wedstrijd - maar dat is een probleem van Uruguay dat gewoon keihard gefaald heeft. Verder zit er weinig in wat objectief gezien niet best leuk kan zijn (VS - Bosnië misschien op het eerste zicht? Australië - Egypte kan je misschien ook nog iets van zeggen)
Laat Portugal Colombia maar kloppen. Dan hebben we kans op een kwartfinale Argentinië - Portugal. Dat is een match die extreem gehyped gaat worden als de allerlaatste clash die vervolgens enorm gaat teleurstellen. Maar enkel al voor de memes mag het...aveenhuysen schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:39:
Argentinië heeft het weer vrij makkelijk tot aan de halve finale dan pas Brazilië de rest is peanuts... Alle Europese toplanden moeten het dan al uitvechten met elkaar...
Messi krijgt de 2de ook kados.
(sarcasm off)
[ Voor 36% gewijzigd door Jebus4life op 27-06-2026 09:48 ]
Sterker nog, Spanje tegen Kaapverdië was 100% geen leuke wedstrijd.Jebus4life schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:42:
[...]
Bwa - echt meer dan genoeg leuke wedstrijden in de eerste knock out ronde.
Qua affiches zie ik er al direct 3 leuke:
Brazilië - Japan (Japan versloeg in oktober de Brazilianen nog met 2-3)
Nederland - Marokko
Ivoorkust - Noorwegen
België moet naar ik begrijp waarschijnlijk tegen Senegal. Ook gewoon een aantrekkelijke affiche. Zo'n match als Canada-Zuid-Afrika kan ook gewoon echt leuk zijn. Idem met Mexico - Ecuador (wat 99% zeker is)
Já, Spanje tegen Kaapverdië is 99% zeker gewoon geen leuke wedstrijd - maar dat is een probleem van Uruguay dat gewoon keihard gefaald heeft. Verder zit er weinig in wat objectief gezien niet best leuk kan zijn (VS - Bosnië misschien op het eerste zicht? Australië - Egypte kan je misschien ook nog iets van zeggen)
[...]
Laat Portugal Colombia maar kloppen. Dan hebben we kans op een kwartfinale Argentinië - Portugal. Dat is een match die extreem gehyped gaat worden als de allerlaatste clash die vervolgens enorm gaat teleurstellen. Maar enkel al voor de memes mag het...
U zei?mavaros schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:18:
De Belgen rekenen er alvast op dat ze minimaal 3 punten in de poule gaan halen. Het komt niet bij ze op dat ze ook op 2 punten kunnen blijven steken en overmorgen weer thuis zijn.
Als Senegal de uitdager van België gaat worden, zoals ik hier wel lees, zou ik toch eens goed dat elftal gaan bestuderen. Daar lopen er een paar rond die godsgruwelijk hard kunnen uithalen van afstand. Zelfs Koeman verbleekt daarbij.
En als de Belgen zo slordig met hun kansen om blijven gaan, is Senegal ineens helemaal geen leuke tegenstander meer.
Correct - Ik bedoelde uiteraard Argentinië - KaapverdiëMegupe schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:09:
[...]
Sterker nog, Spanje tegen Kaapverdië was 100% geen leuke wedstrijd.
Ghana en Kroatie wil ik checken hoe sterk die eigenlijk zijn. Dat Engeland 1e wordt in de poule geloof ik verder welDutchOwnage schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:22:
Gaan jullie vanavond voor Engeland- Panama of Kroatië- Ghana. Er is nog niets beslist in die poule.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ja, zit er ook zo in inderdaad.Sjah schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:38:
[...]
Ghana en Kroatie wil ik checken hoe sterk die eigenlijk zijn. Dat Engeland 1e wordt in de poule geloof ik verder wel
Er is nog oud zeer uit 1982, inclusief racistische reacfies van Oostenrijkse en Duitse coaches toenrik86 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:23:
Ik hoop dat Algerije daar wraak voor neemt, Oostenrijk mag van mij naar huis.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
On a sidenote.... als Algerije en Congo door zouden komen, dan zou Afrika het schandalig goed doen in de 1e ronde...namelijk 9 vd 10 landen door.gambieter schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:42:
[...]
Er is nog oud zeer uit 1982, inclusief racistische reacfies van Oostenrijkse en Duitse coaches toen
Ik hoop dat Algerije daar wraak voor neemt, Oostenrijk mag van mij naar huis.
Maar ik geloof dat weinigen er in geloven dat die kans maken op de titel. We zullen zien
Kun je je ritme vast aanpassen voor het Nederlands elftal!Fiber schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:06:
Die wedstrijden beginnen pas om 23:00 uur... Het wordt steeds later.
When the dumbest European goes to the USA, the average IQ of both places shoots up.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Jezus vanavond pas vanaf 23u de eerste wedstrijdenFiber schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:06:
Die wedstrijden beginnen pas om 23:00 uur... Het wordt steeds later.
Maar goed. Het schijnt "af te gaan koelen" dus er dan maar gebruik van maken en de deuren wat tegen elkaar open gooien tot ~0100u, voor wat verkoeling.
Damn!
(Ik ga geen airco kopen voor de 2 weken per jaar dat het zulk weer is, dus ik suck het wel ff op nog.
Edit; en als ik het volhou, en zin heb, mss Portugal ook nog even kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 17:33 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Verder tja Senegal en Frankrijk, vertekende uitslagen, door resp. rode kaart Irak en door B-Noorwegen. Belgie tegen NZ....wat moet je daar nou voor conclusies uit trekken...doe het eens tegen Spanje, Belgie in jullie kwartfinale.
Het moet nog juli worden en heb m'n airco al anderhalve week aan(Ik ga geen airco kopen voor de 2 weken per jaar dat het zulk weer is, dus ik suck het wel ff op nog.)
Maar dit uiteraard geheel terzijde.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 27-06-2026 18:59 ]
Offtopic; ik gebruik mijn 5090 om in de winter mijn huis te verwarmen.DutchOwnage schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 18:56:
[...]
[...]
Het moet nog juli worden en heb m'n airco al anderhalve week aan. Vorige maand ook al een tijdje. Komende week ff wat koeler, maar dan.... Bovendien verwarm ik er ook mee in de winter, scheelt honderden euro's aan gas.
Maar dit uiteraard geheel terzijde.
Edit: mss toch volgend jaar (ergens midden in de komende winter) maar eens kijken, want idd verwarmen kunnen ze ook. Maar heb eerst nog wat andere projectjes die gaan gebeuren/lopen.
[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 19:51 ]
Dacht ik tot 3 jaar geleden ook. Toen toch airco laten plaatsen aangezien het anders in mijn simroom niet te harden was. Kunnen nu níet meer zonder. Wát een genot om in het hele huis airco te hebben.Format-C schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:32:
Ja...wel een beetje een bummer idd.
Maar goed. Het schijnt "af te gaan koelen" dus er dan maar gebruik van maken en de deuren wat tegen elkaar open gooien tot ~0100u, voor wat verkoeling.
Damn!
(Ik ga geen airco kopen voor de 2 weken per jaar dat het zulk weer is, dus ik suck het wel ff op nog.)
Edit; en als ik het volhou, en zin heb, mss Portugal ook nog even kijken.
Die warme dagen in het jaar worden er steeds meer en steeds frequenter.
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 27-06-2026 19:33 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik weet niet of ik vanavond nog voetbal ga kijken. VInd 23u wel heel laat om nog te beginnen met een wedstrijd kijken
Bij een gelijkspel komt Kroatië op vier punten. Dan zijn ze toch zeker als nr.3?rik86 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:23:
[...]
Verwacht je dat Kroatië Ghana ook 0-0 wordt? Ghana is sowieso door, dus die hoeven niet, Kroatië moet wel, dus hier verwacht ik wel een winnaar ja
Ik zit (lig) klaar voor de wedstrijd van Engeland!
Ik ben totaal niet bezig met de 3e plekken en wie daarvan wel of niet doorgaan..D-e-n schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 21:01:
[...]
Bij een gelijkspel komt Kroatië op vier punten. Dan zijn ze toch zeker als nr.3?
Edit: en Brobbey is wel droog. LOL. Was net een interview mee. Dat is niet zo'n prater geloof ik. Hoeft van mij trouwens ook niet. Als die maar scoort.
Edit: en Modric gaat met Kroatië vanavond op voor zijn... 201e interland! Legend!
[ Voor 72% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 22:39 ]
Wil die ook wel zien, maar kan er maar 1 tegelijk kijken, dus voor mij Engeland.dawg schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:45:
Ik kan er niks aan doen maar ik kan geen sympathie opbrengen voor Engeland, dus hier Kro-Gha.
Edit: Mocht die wedstrijd of niks aan zijn, of bijv heel snel beslist dan schakel ik over.
[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 22:58 ]
Tablet/laptop on the side. Maar Kroatië Ghana lijkt me niet zo interessant op papierFormat-C schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:57:
[...]
Wil die ook wel.zien, maar kan er maar 1 tegelijk kijken, dus voor mij Engeland.
Kan "alle kanten" nog op:
:strip_exif()/f/image/SG2PBziSOxMY6OVo4gp2OTpP.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit al ga ik er vanuit dat Engeland wel wint en poulewinnaar wordt, dus éigenlijk is Kroatië - Ghana interessanter. En Engeland is al door, dus spelen puur voor poulewinst.
Rashford staat er iig in. Verstandig van Tuchel. Edit: en Saka ook
Edit; lol. Laten ze in de 2e minuut al een virtuele stand zien!
[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 23:07 ]
Ja mee eens, Theo Janssen is een fijne duider en "zijn" basis elf die hij voorafgaand aan het toernooi deelde klonk logisch voor het NL elftal.Format-C schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:29:
Mag Theo Janssen wel graag horen. Zit nu bij de NOS. Vind dat die een goeie kijk op het voetbal heeft.Kan het ook goed uitleggen/vertellen.
Ik zit (lig) klaar voor de wedstrijd van Engeland!
[...]
Ik ben totaal niet bezig met de 3e plekken en wie daarvan wel of niet doorgaan..Misschien kan iemand anders ons hierover bijpraten.
Edit: en Brobbey is wel droog. LOL. Was net een interview mee. Dat is niet zo'n prater geloof ik. Hoeft van mij trouwens ook niet. Als die maar scoort.#In brobbey we trust
Edit: en Modric gaat met Kroatië vanavond op voor zijn... 201e interland! Legend!
Verder ook een relaxte gozer en qua voetballer was het ook fantastisch om hem te zien spelen.
Je ziet helaas vaak dat ze goed beginnen en dan steeds gekkere dingen gaan roepen voor de aandacht. Maar hij zit er al wel een tijdje toch?Denman schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:00:
[...]
Ja mee eens, Theo Janssen is een fijne duider en "zijn" basis elf die hij voorafgaand aan het toernooi deelde klonk logisch voor het NL elftal.
Verder ook een relaxte gozer en qua voetballer was het ook fantastisch om hem te zien spelen.
Perez had vroeger ook goeie analyses. Tegenwoordig is het alleen maar quotjes scoren
Ik denk dat Ghana als het even kan eerste wil worden. Dan wacht Senegal, Oostenrijk, Algerije, Congo of Oezbekistan. Want anders wordt het Portugal of Colombia als ik het goed heb en dat zijn gemiddeld genomen toch iets sterkere teams. Maar de kans lijkt mij klein met Engeland die Panama treft.rik86 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:23:
[...]
Ik denk niet dat ze het op een akkoordje zullen gooien. Maar Algerije zit in een lastig parket. Als ze winnen worden ze tweede en is Spanje de volgende tegenstander. Spelen ze gelijk dan wordt het België, Zwitserland of met de nummer 1 in poule L waarschijnlijk Engeland. Maar als Oostenrijk toch een goal maakt laat in de wedstrijd en wint dan zijn ze uitgeschakeld. Ze doen er goed aan om niet te veel met rekenen bezig te gaan maar gewoon er een goede pot van te maken en dan zien waar het schip strandt.Oostenrijk-Algerije kan ik me een andere uitslag eigenlijk niet voorstellen ja
Geloof niet dat Janssen zo aandachts geil is, en gewoon zichzelf is en blijft.418O2 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:05:
[...]
Je ziet helaas vaak dat ze goed beginnen en dan steeds gekkere dingen gaan roepen voor de aandacht. Maar hij zit er al wel een tijdje toch?
Perez had vroeger ook goeie analyses. Tegenwoordig is het alleen maar quotjes scoren
En dat mag ie van mij lekker blijven doen. Bevalt me prima.
Janssen zit wel vaak bij Rondo bij Ziggo, en ook wel eens bij de NOS. (Kijk alleen verder nooit naar voetbal op de nos behalve WK en EK's.) Maar bij Ziggo zit ie een stuk vaker. Ook daar is ie gewoon zichzelf en kan ie dingen goed vertellen.
[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 23:15 ]
En dan te bedenken dat FIFA naar 64 teams wil.jumbos7 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:07:
[...]
Ik denk dat Ghana als het even kan eerste wil worden. Dan wacht Senegal, Oostenrijk, Algerije, Congo of Oezbekistan. Want anders wordt het Portugal of Colombia als ik het goed heb en dat zijn gemiddeld genomen toch iets sterkere teams. Maar de kans lijkt mij klein met Engeland die Panama treft.
[...]
Ik denk niet dat ze het op een akkoordje zullen gooien. Maar Algerije zit in een lastig parket. Als ze winnen worden ze tweede en is Spanje de volgende tegenstander. Spelen ze gelijk dan wordt het België, Zwitserland of met de nummer 1 in poule L waarschijnlijk Engeland. Maar als Oostenrijk toch een goal maakt laat in de wedstrijd en wint dan zijn ze uitgeschakeld. Ze doen er goed aan om niet te veel met rekenen bezig te gaan maar gewoon er een goede pot van te maken en dan zien waar het schip strandt.
Het zou mij niet verbazen als ze een soort voor toernooi/kwalificatie ervoor gaan plakken voor de laag geklasseerde landen
Dan maken landen als Italië, Denemarken, IJsland, Griekenland en Wales tenminste ook weer een kans om mee te doen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Of 16 (!) poules van 4.418O2 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:16:
[...]
Het zou mij niet verbazen als ze een soort voor toernooi/kwalificatie ervoor gaan plakken voor de laag geklasseerde landen
Nou, stelt u zich voor dat Nederland zich dan niet zou kwalificeren..Fiber schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:16:
[...]
Dan maken landen als Italië, Denemarken, IJsland, Griekenland en Wales tenminste ook weer een kans om mee te doen...
Dan gaan ze wel naar 16 poules waarbij het gewoon zo is dat de nummer 1 en 2 doorgaan en je nog steeds 32 teams hebt in de tweede ronde. Ik denk dat het niet zo veel anders zal aanvoelen. De meeste mensen kijken naar de wedstrijden van hun eigen land en naar de grote teams. Wellicht dat Italië zich dan wel weer een keer kwalificeert.
Ik persoonlijk vind 24 een mooi getal.Sjah schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:22:
[...]
Denk dat de hardcore kenner terug wil naar 16 teams.
Trouwens hoor net op België dat de drinkpauzes aan reclame inkomsten tijdens dit WK wereldwijd zo'n 1 miljard euro zijn.
Je kunt natuurlijk altijd gewoon wat later inschakelen en de voorrondes zien als de kwalificatie voor het "echte" toernooi. Ik heb er zelf niet zo veel moeite mee, maar goed veel wedstrijden gaan door het tijdstip sowieso langs mij heen. Je kijkt dan relatief veel samenvattingen. Wellicht dat ik er meer moeite mee zou hebben als ik meer wedstrijden live zou gaan bekijken.Sjah schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:22:
[...]
Denk dat de hardcore kenner terug wil naar 16 teams.
Ik las dat het richting de 400 miljoen was. Maar het is natuurlijk niet direct een inkomstenbron voor de fifa maar de zendgemachtigden. Dat zorgt natuurlijk wel indirect voor hogere inkomsten omdat de rechten meer waard worden.Format-C schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:24:
[...]
![]()
Trouwens hoor net op België dat de drinkpauzes aan reclame inkomsten wereldwijd zo'n 1 miljard euro zijn.
Schattingen gaan alle kanten op, maar het is in elk geval een hoop geld. Stiekem wel interessant hoe die breaks het spel veranderen. Soort timeouts zijn het nu natuurlijk, het spel wordt er wel dynamischer van. Zijn we af van de briefjes
[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 27-06-2026 23:29 ]
Klopt.418O2 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:27:
[...]
Ik las dat het richting de 400 miljoen was. Maar het is natuurlijk niet direct een inkomstenbron voor de fifa maar de zendgemachtigden. Dat zorgt natuurlijk wel indirect voor hogere inkomsten omdat de rechten meer waard worden
--> De commentator op België zegt dat het alleen al in Amerika 250 miljoen is.
Laten we het ergens tussenin gooien..dan zijn het alsnog aaaaardig wat doekoes.
Van mij mag een volgend WK op de noordpool plaatsvinden. Of in alaska. Dan hoeven ze iig niet te hydrateren.
#anti drink break
Ze zouden (imho) beter elk team elke wedstrijd 1 timeout kunnen geven van een paar minuten. Op afroep. Dat zou mss wel interessant zijn.418O2 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:27:
[...]
Stiekem wel interessant hoe die breaks het spel veranderen. Soort timeouts zijn het nu natuurlijk, het spel wordt er wel dynamischer van. Zijn we af van de briefjes
Maar vind die drinkbreaks momentum vernaggelend.
[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 23:35 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vind het ook gedurfd om zoveel te wisselen als je nog punten moet halengambieter schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:32:
Boring, so boring. Kroatie en Ghana zijn beiden door met een gelijkspel, dus geen risico, Engeland vooral arrogant; de gezichten die Bellinhams en zo trekken als ze niet alles meekrijgen. Hup Panama!
De zenders verdienen er lekker aan in elk geval.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Dat valt toch wel mee? Gordon en Madueke waren zwak. Rice loopt risico op een blessure.418O2 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:33:
Vind het ook gedurfd om zoveel te wisselen als je nog punten moet halen
Goed dat Kroatie heeft gescoord, nu moet Engeland wat doen.
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 27-06-2026 23:38 ]
Zou de FIFA daar niet een percentage van krijgen? (Heb zelf geen idee hoor, vandaar de vraag)Quad schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:34:
De FIFA zal er niets aan verdienen. FOX heeft bijvoorbeeld bijna 500M dollar betaald voor de rechten, in de US zijn de inkomsten geschat op 250M en daarbuiten kan het tot 1 Miljard oplopen.
De zenders verdienen er lekker aan in elk geval.
Denk het niet. De hydration breaks werden kort voor het WK pas ingelast. De TV deals zullen langer vastliggen.Format-C schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:37:
[...]
Zou de FIFA daar niet een percentage van krijgen? (Heb zelf geen idee hoor, vandaar de vraag)
nggyu nglyd
Ik vind Saka en Rashford eigenlijk gewoon spelers die prima in de basis kunnen staan. Wordt Engeland zeker niet minder van.gambieter schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:36:
[...]
Dat valt toch wel mee? Gordon en Madueke waren zwak. Rice loopt risico op een blessure.
Goed dat Kroatie heeft gescoord, nu moet Engeland wat doen.
Deze wedstrijd is Engeland (weer) nog niet veel soeps.edit: maar Panama staat ook prima te verdedigen.
[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 23:44 ]
Dan ziet men nu wat het oplevert. Eerste keer is gratis!Quad schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:38:
[...]
Denk het niet. De hydration breaks werden kort voor het WK pas ingelast. De TV deals zullen langer vastliggen.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Die doen het best goed. Voor wat het op papier is.
[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 23:47 ]
Weer een afstand-schot...dawg schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:32:
Goal! Kroatië!
En Kroatië virtueel bovenaan in de groep...
nggyu nglyd
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
[ Voor 19% gewijzigd door Elzavo op 27-06-2026 23:55 ]
Je zou dan denken dat Portugal en Engeland dit koste wat kost willen vermijden idd.Elzavo schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:53:
Als Engeland en Portugal 2e worden in hun groep zit zowat heel de top 10 in onze helft van 't schema. Alleen Argentinie en Brazilie niet. Lijkt me toch wel een goede motivatie om de laatste pot te winnen.
Engeland is echt pover vandaag. Tot nu toe.
(Vind daar wel wat van maar laten we het daar maar niet over hebben)
[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 00:10 ]
Zou het aan die verwarrende rood-zwarte outfit liggen... ?Format-C schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:56:
[...]
Je zou dan denken dat Portugal en Engeland dit koste wat kost willen vermijden idd.
Engeland is echt pover vandaag. Tot nu toe.
Die heeft immers wel ervaring met gokjes.
Edit: Engeland doet even een "arsenaltje".
1-0 uit een "setpiece". Bellingham.
Onverdiende voorsprong voor de Engelsen.
Edit: en 2-0... Wie anders dan Harry Kane
[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 00:26 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
nggyu nglyd
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Inderdaad!Grindtegel schreef op zondag 28 juni 2026 @ 00:39:
broertje van brobbey scoort, lache
het is Derrick Luckassen die het doet! Geweldig moment voor de Amsterdammer, de broer van Brian Brobbey.
Nu moet Kroatie vooral niet nog een doelpunt tegenkrijgennocalimero schreef op zondag 28 juni 2026 @ 00:40:
Terechte beslissing van de scheidsrechter inderdaad. Nu moet Kroatië weer scoren om 2e te worden. Blijft spannend
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
[ Voor 100% gewijzigd door forzav op 28-06-2026 00:45 ]
Ze maken er gewoon zelf weer één...forzav schreef op zondag 28 juni 2026 @ 00:42:
[...]
Nu moet Kroatie vooral niet nog een doelpunt tegenkrijgen
Precies dat dacht ik dus ook toen ik ergens in de 90e minuut hoorde dat hij nog op het veld stond.Grindtegel schreef op zondag 28 juni 2026 @ 00:58:
modric gewoon de hele pot meespelen op zijn 40e, respect
Wat een legend.
We houden het fatsoenlijk, hou je frustratie in aub.
Rotschoppen toewensen of andere verwensingen in soortgelijke strekking laten we achterwege.Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl