[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:47

Format-C

Tracing Rays

Fiber schreef op zondag 28 juni 2026 @ 01:16:
Die nachtwedstrijden geloof ik verder wel. Kijk morgen wel een paar samenvattingen... O-)
Same here..

Slaapze! :z

En voor de die- hards. Veel plezier nog even. :w

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 01:25 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:08
Geweldige eerste helft Portugal - Colombia. Gaat gelijk op, end to end, alleen heel het stadion is geel en het is bloedheet en vochtig. Spelers waren echt kapot na het fluitsignaal. Portugal is technisch natuurlijk beter maar Colombia heeft meer power en denk ik meer ausdauer.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Elzavo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 02:26:
Geweldige eerste helft Portugal - Colombia. Gaat gelijk op, end to end, alleen heel het stadion is geel en het is bloedheet en vochtig. Spelers waren echt kapot na het fluitsignaal. Portugal is technisch natuurlijk beter maar Colombia heeft meer power en denk ik meer ausdauer.
2e helft ook een lekker potje tot nu toe.

En hier in het noorden is het nog best warm op dit tijdstip, dus slapen valt wat tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door djmuggs op 28-06-2026 03:03 ]

ICE ICE Baby

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

De FiFa AI zegt buitenspel :+

[ Voor 10% gewijzigd door djmuggs op 28-06-2026 03:27 ]

ICE ICE Baby

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:17

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Colombia doelpunt door de neus geboord. Bah bah

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Lange tenen bij Columbia blijkbaar.

Voetballers met maatje 40 zijn de toekomst.

[ Voor 40% gewijzigd door djmuggs op 28-06-2026 03:30 ]

ICE ICE Baby

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:36
Oostenrijk en Algerije zullen het wel op een akkoordje gooien. Oostenrijk is bij winst of gelijkspel zeker van de tweede plaats. Bij verlies liggen ze eruit. Oostenrijk zal altijd uitkomen tegen Spanje mochten ze doorgaan. Algerije heeft dan weer geen baat bij winnen. Dan worden zij dus 2e in de poule en kom je in het blok Spanje en Portugal of Kroatië. Worden ze beste 3e dan komen ze in het blok Zwitserland en Colombia of Ghana. Tja, in knock-out fase kom je toch liever uit tegen de nummer 13, 19 of 73, dan tegen 2, 5 of 11.

Dus tenzij Oostenrijk Algerije heel graag wil uitschakelen, lijkt mij dit een nulnulletje te worden.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ga maar voetbal kijken, het is niet te doen met slapen. Op mijn slaapkamer is het ruim 32C nog altijd en in de woonkamer 27C. Nu maar alles opengegooid, hopelijk zakt het snel, ben echt brak.

• Elzavo
Pff, die argentijnen knip zwijnen zo de halve finale in.
16e: Kaapverdie
8e: Egypte / Australie
kwart: Zwitserland/Ghana/Colombia/3e Groep E/F/G/I/J

Het sterkste land die ze kunnen treffen in de kwartfinale is dus Colombia.

[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-06-2026 09:23 . Reden: Taalgebruik ]

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07:49
edit: Ik had het toch mis, Oostenrijk is bij verlies inderdaad uitgeschakeld.

edit: Een paar mooie goals (de 1-1 en de 2-1). Wat zag de Algerijnse keeper er slecht uit bij de 1-0, had zich door uit te komen veel ellende kunnen besparen. Maakte niet bepaald een zelfverzekerde indruk. Dat zie je wel vaker bij de kleinere teams. Ze kunnen een aardig team hebben maar dan zit er een keeper bij die een risico is Maar goed dat is op basis van een goal, dus wellicht doe ik hem wat tekort.

edit: Jordanië maakte het de Argentijnen wel makkelijk, leken totaal niet te snappen hoe ze een goede muur moesten maken bij de vrije trappen.

edit: Hebben ze er bij Algerije-Oostenrijk nog even 2 gemaakt nadat de wedstrijd dood leek te bloeden. Dacht bij het overschakelen even dat Algerije uitgeschakeld was, bleek Oostenrijk de 3-3 te hebben gemaakt. Algerije zal het niet zo erg zal vinden, die hebben liever Zwitserland dan Spanje als tegenstander denk ik zo.

[ Voor 78% gewijzigd door jumbos7 op 28-06-2026 06:06 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

wtf hey haha, bizarre wedstrijd weer. Dan heb je als iran supporter toch ook drie keer een hartstilstand gekregen ofzo

[ Voor 53% gewijzigd door Yzord op 28-06-2026 06:04 ]

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05:38
https://www.fotmob.com/en-GB/leagues/77/playoff/world-cup

De boel is compleet. Nu kan de knockout fase beginnen :)

• jumbos7
Yzord schreef op zondag 28 juni 2026 @ 05:59:
wtf hey haha, bizarre wedstrijd weer. Dan heb je als iran supporter toch ook drie keer een hartstilstand gekregen ofzo
En wat te denken van Oostenrijk. Die moeten hebben gedacht dat het over was na de 3-2 en die kwam echt uit het niets. Beide ploegen leken aan het eind van de wedstrijd de 2-2 te koesteren totdat de Algerijnen ineens toesloegen. Vervolgens waren ze nogal nonchalant bij de 3-3, je zou bijna gaan denken dat ze zich realiseerden dat Spanje de volgende tegenstander was als Oostenrijk niet gelijk maakte.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:47
Elzavo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 04:22:
Pff, die Argentijnen zwijnen zo de halve finale in.
16e: Kaapverdie
8e: Egypte / Australie
kwart: Zwitserland/Ghana/Colombia/3e Groep E/F/G/I/J

Het sterkste land die ze kunnen treffen in de kwartfinale is dus Colombia.
In de kwartfinale komen ze eventueel op Colombia dat regelmatig Portugal van kastje naar de muur speelde.

Had Uruguay maar het werk goed moeten doen konden ze gelijk aan de bak.

Meerdere grote landen komen in de kwart pas tegen sterke tegenstanders.
En dat is normaal op elk WK met enkel top wedstrijd eerder in de KO fase.

En het is niet het eerste en zal niet het laatste land zijn op een wk met wat gunstiger bracket lijkt.

Hoop dat alle favorieten ver komen hebben we mooie kwartfinales voor de boeg.

[ Voor 0% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-06-2026 09:23 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat een bruut schema aan de linkerkant.
Het is gewoon echt Frankrijk, Duitsland, Nederland, Portugal, Spanje en dan ook nog Marokko en België. Ook nog de VS, maar die moeten gewoon meteen uitgeschakeld worden door het eerste fatsoenlijke Europese land. De vraag is of België dat gaat zijn. :>

De andere kant heeft Argentinië die het behoorlijk wat makkelijker lijken te hebben. En dan nog Brazilië en Engeland. Japan is ook zeker noemenswaardig want die zijn denk ik verre van kansloos tegen Brazilië. We hadden misschien tweede moeten worden. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:15

Typhone

Who Dares Wins

DaniëlWW2 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:00:
[...]

Het is gewoon echt Frankrijk, Duitsland, Nederland, Portugal, Spanje en dan ook nog Marokko en België. Ook nog de VS, maar die moeten gewoon meteen uitgeschakeld worden door het eerste fatsoenlijke Europese land. De vraag is of België dat gaat zijn. :>

De andere kant heeft Argentinië die het behoorlijk wat makkelijker lijken te hebben. En dan nog Brazilië en Engeland. Japan is ook zeker noemenswaardig want die zijn denk ik verre van kansloos tegen Brazilië. We hadden misschien tweede moeten worden. :P
Haha ja dat schema is wel prachtig om te zien. Aan de andere kant kun je maar beter de sterke tegenstanders meteen hebben dan later. Als er toch uit moet tegen een top 3 land dan liever in de kwartfinale dan in de finale waarbij iedereen weer hoopt heeft maar een opvlieging van Ousmane Dembélé ons in de 116e minuut van de verlenging nekt ;)

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dus we kunnen Argentinië al blind op het schema op een finaleplek zetten.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33
Format-C schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:25:
Die Argentijnen hebben overduidelijk de makkelijke helft maar die winnen niet zomaar van de Engelsen of Brazilianen, mochten die daar komen. Bij de Engelsen zullen er ook wel wat revanche gevoelens opkomen.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

True. Maar dan moeten de Engelsen wel een factortje 3 of 4 beter gaan spelen, want het was tot dusver niet om aan te zien.

(En dat terwijl het op papier zeker een goed elftal is)

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 09:38 ]

• D-e-n
Typhone schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:09:
[...]

Haha ja dat schema is wel prachtig om te zien. Aan de andere kant kun je maar beter de sterke tegenstanders meteen hebben dan later.
Probleem is dat wij geen topfavoriet zijn. Dan kun je wel een keer van een topland winnen maar geen drie keer. Maar als je dan onderweg en Marokko en Frankrijk en Spanje tegenkomt dan wordt het moeilijk.

Eigenlijk moet je hopen op wat stunts onderweg waarbij toplanden er verrassend uitvliegen.

• D-e-n
Format-C schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:36:
True. Maar dan moeten de Engelsen wel een factortje 3 of 4 beter gaan spelen, want het was tot dusver niet om aan te zien.

(En dat terwijl het op papier zeker een goed elftal is)
Dat het niet om aan te zien is is gewoon "as planned". Tuchel predikt resultaatvoetbal en geen franjes. En Argentinië is nog helemaal niet getest. Je hebt geen idee wat ze doen tegen betere ploegen

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Het volledige schema, normaal gesproken zit Argentinië tot de halve finale wel goed inderdaad.

In de eerste knockout ronde zijn Nederland - Marokko, België - Senegal en Portugal - Kroatië toch wel de mooiste affiches.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSaNlyHIu-a6JGHTECkKGf3y2xM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRv2DhYw1zhsDVkUsvCx9GjE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Gynnad op 28-06-2026 09:46 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb er al 100 euro op staan bij toto

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:47
D-e-n schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:34:
[...]

Die Argentijnen hebben overduidelijk de makkelijke helft maar die winnen niet zomaar van de Engelsen of Brazilianen, mochten die daar komen. Bij de Engelsen zullen er ook wel wat revanche gevoelens opkomen.
Tegen Colombia winnen ze ook niet zomaar, dus vanaf de kwart kan het al lastig worden voor ze

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-06 17:56
Dat schema van Argentinie tm de halve finales weer na die makkelijke poule... dit is toch geen toeval meer jezus zeg. Komen pas een echt voetballand tegen in de halve finale komop zeg.

Playstation 5 / Switch 2

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-06 16:59
Het Messi circle jerking gaat helaas nog even door...

Ik kan serieus niet wachten tot die vent met pensioen gaat :+

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:22
Stylze schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:28:
Dat schema van Argentinie tm de halve finales weer na die makkelijke poule... dit is toch geen toeval meer jezus zeg. Komen pas een echt voetballand tegen in de halve finale komop zeg.
Ja want dit is allemaal zo geregeld he 8)7 Die haat op Argentinië hier is beetje sneu hier
Had Portugal gewoon zijn groep gewonnen kwamen zij waarschijnlijk in de kwartfinale tegen Argentinië...

De rest word ook pas getest van de kwartfinales hoor. Ik zie in de 2de ronde geen enkele topaffiche tussen 2 favorieten.

• Elzavo
Trouwens, de voorspelling van die Duitse econoom kan al de prullenbak in voordat er een ko wedstrijd is gespeeld. Altijd weer die Portugezen die de boel verpesten ;).

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Canada- Zuid Afrika is een pot die ik nooit van ze leven zou gaan kijken. Maar ja, knock-out fase WK.

Morgen wordt wel een fijne dag met mooie affiches.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:52
Naaah zit even de samenvatting te kijken van Algerije - Oostenrijk 😂

Twente komt eraan!

• JoteW
Overigens terecht ook die 3-3.. Algerije doet ook net of 2-2 wel prima is, om ‘m er dan toch nog even in te pissen. Daar waar Oostenrijk waarschijnlijk ook dacht: prima zo..

Twente komt eraan!

• Elzavo
Chelseamarre123 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:35:
[...]

De rest word ook pas getest van de kwartfinales hoor. Ik zie in de 2de ronde geen enkele topaffiche tussen 2 favorieten.
Niet dus:
8e finales waarschijnlijk:
- Portugal - Spanje
- Frankrijk - Duitsland
om er twee te noemen.

Zonde dat twee toplanden al voor de kwartfinale naar huis moeten.

• Chelseamarre123
Elzavo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:53:
[...]

Niet dus:
8e finales waarschijnlijk:
- Portugal - Spanje
- Frankrijk - Duitsland
om er twee te noemen.

Zonde dat twee toplanden al voor de kwartfinale naar huis moeten.
Niet dus, 8e finales zijn nu al he?
Al die potentiële matchen dat jij opnoemt zijn de kwartfinales.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JoteW schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:47:
Overigens terecht ook die 3-3.. Algerije doet ook net of 2-2 wel prima is, om ‘m er dan toch nog even in te pissen. Daar waar Oostenrijk waarschijnlijk ook dacht: prima zo..
Zat net de samenvatting te kijken, dacht waarom laat NOS zoveel van dat rondtikken zien einde wedstrijd? Ooooh daarom :D toch humor dat die extra minuut nog genoeg was voor Oostenrijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Elzavo
Chelseamarre123 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:00:
[...]

Kijk nog eens goed. Deze editie heeft ook 16e finales vanwege de 48 landen die meedoen. (48 -> 32 -> 16 enz).

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:07

Jebus4life

BE User

Ik neem mijn eerdere klachten terug. Ik was zeker dat Oostenrijk een Algerije een bloedeloze 0-0 gingen spelen.

Ik was duidelijk verkeerd

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:23
Chelseamarre123 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:00:
[...]

Nee, dit zijn de 16e finales.

Finale = 1/1
Halve = 1/2
kwart = 1/4
ro16 = 1/8
ro32 = 1/16.

• Chelseamarre123
Elzavo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:05:
[...]

Kijk nog eens goed. Deze editie heeft ook 16e finales vanwege de 48 landen die meedoen. (48 -> 32 -> 16 enz).
Och juist, helemaal vergeten. My bad.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:59

Quad

Doof

De Algerijnen dachten na de 3-2, oh shit, niet zo handig.. Nu moeten we tegen Spanje. _O-

NOS heeft de blessuretijd integraal in de samenvatting opgenomen, wel top.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:23
Quad schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:09:
De Algerijnen dachten na de 3-2, oh shit, niet zo handig.. Nu moeten we tegen Spanje. _O-

NOS heeft de blessuretijd integraal in de samenvatting opgenomen, wel top.
Wel hilarisch, op 5:36 van de 12:36 van de samenvatting zit je al in de 90e minuut van de wedstrijd en wordt het bordje +4 minuten omhoog gehouden. :+

• jumbos7
DaniëlWW2 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:00:
[...]

Ik zou Mexico ook niet uitvlakken aan de rechterkant. Die zullen thuis zeer lastig te verslaan zijn en mochten zij en Engeland door gaan naar de achtste finales dan geef ik Mexico goede kansen. En als ze
dat overleven gaan ze voor de kwartfinale naar Miami, daar zullen ze ook geen steun tekort komen.

En Colombia is minstens van het niveau Portugal en heeft als enige in de kwalificatie Argentinië in de onderlinge duels "verslagen" met winst in Colombia en een gelijkspel in Argentinië.Het WK is natuurlijk andere koek maar het is denk ik geen uitgemaakte zaak dat Messi en zijn landgenoten de finale zal halen. 1 matige wedstrijd en wat pech en het kan ook voor hun gedaan zijn.

• JoteW
SinergyX schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:05:
[...]

Zat net de samenvatting te kijken, dacht waarom laat NOS zoveel van dat rondtikken zien einde wedstrijd? Ooooh daarom :D toch humor dat die extra minuut nog genoeg was voor Oostenrijk.
Precies mijn gedachte 😂 Ik dacht huh ze zitten maar dom rond te tikken, Oostenrijk leek het ook prima te vinden en toch duurt de video nog 3 minuten😂

Twente komt eraan!

• Jorah_Newstone
Ik hoop dat Cabo verde het volhoud tot aan de penalties en dat Vozinha er een paar tegenhoud en vervolgens zo Argentina uitschakeld :+

Hey ik mag dromen he :P

• Jorah_Newstone
jumbos7 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:18:
[...]

Ik zou Mexico ook niet uitvlakken aan de rechterkant. Die zullen thuis zeer lastig te verslaan zijn en mochten zij en Engeland door gaan naar de achtste finales dan geef ik Mexico goede kansen. En als ze
dat overleven gaan ze voor de kwartfinale naar Miami, daar zullen ze ook geen steun tekort komen.

En Colombia is minstens van het niveau Portugal en heeft als enige in de kwalificatie Argentinië in de onderlinge duels "verslagen" met winst in Colombia en een gelijkspel in Argentinië.Het WK is natuurlijk andere koek maar het is denk ik geen uitgemaakte zaak dat Messi en zijn landgenoten de finale zal halen. 1 matige wedstrijd en wat pech en het kan ook voor hun gedaan zijn.
Azteca stadium zit 2200m boven zeeniveau, de Mexicanen zijn hier intussen aan gewend. Ecuador en Engeland totaal niet. Plus bijna 87000 Mexicanen in het stadium.

Als Mexico doorgaat dan krijgen ze opeens een boost omdat Miami praktisch net boven zeeniveau zit. Dus het zuurstof werkt dan ook in het voordeel.

• 418O2
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:12:
[...]

Azteca stadium zit 2200m boven zeeniveau, de Mexicanen zijn hier intussen aan gewend. Ecuador en Engeland totaal niet. Plus bijna 87000 Mexicanen in het stadium.

Als Mexico doorgaat dan krijgen ze opeens een boost omdat Miami praktisch net boven zeeniveau zit. Dus het zuurstof werkt dan ook in het voordeel.
Dat is ook weer niet zo gigantisch veel. Bolivia heeft drie keer zoveel. En daarbij heeft Mexico ook geen hele goede selectie

• toolkist
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:12:
Azteca stadium zit 2200m boven zeeniveau, de Mexicanen zijn hier intussen aan gewend. Ecuador en Engeland totaal niet.
Kijk voor de gein eens hoe hoog Quito, hoofdstad van Ecuador, boven zeeniveau ligt ;)

• Elzavo
toolkist schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:03:
[...]

Kijk voor de gein eens hoe hoog Quito, hoofdstad van Ecuador, boven zeeniveau ligt ;)
Ecuador zit ondertussen al dik drie weken in Columbus, Ohio en heel veel spelers spelen in Europa, dus dat voordeel is weg. Mexico zit in hun hoofdstad dus ze hebben er wel degelijk voordeel van. Ervaring heeft Ecuador natuurlijk wel inderdaad. Ze maken er ook zelf standaard gebruik/misbruik van in de Copa America en kwalificatie. Bolivia doet dat ook. La Paz ligt nog hoger. Er was zelfs ooit sprake van een ban op wedstrijden op hoogte door FIFA, maar is niet doorgezet. Is dit de laatste wedstrijd in Azteca?

[ Voor 17% gewijzigd door Elzavo op 28-06-2026 19:10 ]

• jumbos7
418O2 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:30:
[...]

Dat is ook weer niet zo gigantisch veel. Bolivia heeft drie keer zoveel. En daarbij heeft Mexico ook geen hele goede selectie
Ze hebben geen heel goede selectie nodig om ver te komen, wat ze wel altijd hebben tijdens een WK is veel vechtlust en zelfvertrouwen en dat samen met het thuisvoordeel maakt heel veel goed. Het moet natuurlijk wat mee zitten in dit stadium van het toernooi maar het zou mij niet verbazen als ze de kwart- of halve finale bereiken.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:14
jumbos7 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:13:
[...]

Ze hebben geen heel goede selectie nodig om ver te komen, wat ze wel altijd hebben tijdens een WK is veel vechtlust en zelfvertrouwen en dat samen met het thuisvoordeel maakt heel veel goed. Het moet natuurlijk wat mee zitten in dit stadium van het toernooi maar het zou mij niet verbazen als ze de kwart- of halve finale bereiken.
Uhm, ze zijn sinds 86 nooit voorbij de achste finale gekomen.

Ben wel van mening dat veel "kenners" nogal kijken naar of de selectie bij de Europese top speelt.

• Chelseamarre123
Elzavo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:09:
[...]

Ecuador zit ondertussen al dik drie weken in Columbus, Ohio en heel veel spelers spelen in Europa, dus dat voordeel is weg. Mexico zit in hun hoofdstad dus ze hebben er wel degelijk voordeel van. Ervaring heeft Ecuador natuurlijk wel inderdaad. Ze maken er ook zelf standaard gebruik/misbruik van in de Copa America en kwalificatie. Bolivia doet dat ook. La Paz ligt nog hoger. Er was zelfs ooit sprake van een ban op wedstrijden op hoogte door FIFA, maar is niet doorgezet. Is dit de laatste wedstrijd in Azteca?
Je hebt er sowieso voordeel aan als je daar geboren word. Het lichaam went daar aan en kunnen daar beter tegen. Genetisch speelt het ook mee.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:55
Vanavond gaan we van start met de knock out fase mannen. Nu gaat het om het echie en is het alles of niets. Echt veel zin in!

Weet alleen niet hoe morgenavond te doen qua uren slapen. Sowieso Brazilië vs Japan kijken na het avondeten. Duitsland weet ik nog niet zou je eigenlijk ook willen zien en snachts om 3am Oranje. en dan dinsdag vaak drukke kantoordag.

• jumbos7
Sjah schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:16:
[...]

Uhm, ze zijn sinds 86 nooit voorbij de achste finale gekomen.

Ben wel van mening dat veel "kenners" nogal kijken naar of de selectie bij de Europese top speelt.
Ze hebben sinds 1986 geen WK in eigen huis gehad. Maar ze hebben het na 1986 vaak niet getroffen in de tegenstanders, Brazilië in 2018, Nederland in 2014 waarbij een schwalbe van Robben nodig was om een verlenging te voorkomen. Argentinië in 2006 en 2010 en Duitsland in 1998.

Het zou een enorme domper zijn als ze in eigen land niet voorbij Ecuador komen, wat overigens niet makkelijk zal zijn. Dat is toch de nummer 2 van de Zuid Amerikaanse poule die na een matige start toch meer willen laten zien.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16:54

Internet Janny

He does it for free

Soulizer schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:28:
Vanavond gaan we van start met de knock out fase mannen. Nu gaat het om het echie en is het alles of niets. Echt veel zin in!

Weet alleen niet hoe morgenavond te doen qua uren slapen. Sowieso Brazilië vs Japan kijken na het avondeten. Duitsland weet ik nog niet zou je eigenlijk ook willen zien en snachts om 3am Oranje. en dan dinsdag vaak drukke kantoordag.
Winst is rellen en verlies is rellen ;w

Zero compensation

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:41
Ik snap nog altijd niet dat Nederland gespeeld heeft op groepswinst en daardoor tegen Marokko moet uitkomen.

Gisteren zag je een land eieren voor haar geld kiezen en Oostenrijk een puntje gunde. Met het oog op de volgende ronde was dit uitermate sneaky gedaan, hoewel het misschien niet helemaal sportief was.

Ik blijf erbij dat we veel meer kans tegen Brazilië hadden gehad, dan tegen het huidige Marokko. Nu moeten we maar hopen en met dichtgeknepen billen in het holst van de nacht zitten kijken.

• DutchOwnage
  • Nu online
Soulizer schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:28:

Ik weet ook niet hoe ik het moet gaan doen. Brazilië-Japan natuurlijk, maar Duitsland-Paraguay wil ik ook zien. Als dat nou eentje was zoals vanavond had ik nog een paar uur kunnen pitten tot Oranje....

Nederland- Marokko is er echt eentje om live te zien, die wil je gezien hebben.

• mavaros
DutchOwnage schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:45:
[...]

Ik weet ook niet hoe ik het moet gaan doen. Brazilië-Japan natuurlijk, maar Duitsland-Paraguay wil ik ook zien. Als dat nou eentje was zoals vanavond had ik nog een paar uur kunnen pitten tot Oranje....

Vrije dag opnemen of ziek melden.

Dat laatste zou ik niet doen, want dat kan je je baan kosten en dat heeft tot gevolg dat u alles kwijtraakt en in de daklozenopvang om een bed moet vechten.

• Soulizer
DutchOwnage schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:45:
[...]

Ik zit toch te denken om Duitsland helaas over te slaan zodat je kan slapen tot die 3am. Alllen liefst zie je het wel :?

• DutchOwnage
  • Nu online
Lastig, lastig 7(8)7

Zal je zien dat Paraguay geen partij is voor Duitsland, ben je voor jan l** blijven zitten :o

Misschien skip ik die dan ook maar ja.

Die 3am is ook echt de meest onmogelijke tijd ook pfff.

[ Voor 100% gewijzigd door DutchOwnage op 28-06-2026 20:12 ]

• 418O2
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:09:
Lastig, lastig 7(8)7

Zal je zien dat Paraguay geen partij is voor Duitsland, ben je voor jan l** blijven zitten :o

Misschien skip ik die dan ook maar ja.

Die 3am is ook echt de meest onmogelijke tijd ook pfff.
Kan me echt niet voorstellen dat Paraguay weerstand kan bieden. Zou er niet voor op blijven

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Opstellingen voor straks:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02Atnlie2S0_xDEZ--ffp_Wa5n4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVaIKS993GRRTNrLBTlhX9rm.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: de winnaar van deze wedstrijd speelt tegen Nederland of Marokko.

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 20:37 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:09
Elzavo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:09:
[...]

Bolivia speelt zijn wedstrijden thuis niet in La Paz, maar in El Alto. Die naam zegt het al, ligt nog wat hoger dan la Paz. (4100m van 3900m)

• DutchOwnage
  • Nu online
Stuk voor stuk spelers van wereldklasse :)

• Elzavo
Megupe schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:18:
[...]

Bolivia speelt zijn wedstrijden thuis niet in La Paz, maar in El Alto. Die naam zegt het al, ligt nog wat hoger dan la Paz. (4100m van 3900m)
Caramba, dat is serieus ongezond voor zeeniveauvolk.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

DutchOwnage schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:26:
[...]

Stuk voor stuk spelers van wereldklasse :)
Allemaal Ballon d' Or kanshebbers idd. >:)

Maar we gaan t zien.

De winnaar mag tegen Nederland of Marokko iig, dus wat dat betreft wel interessant. Qua affiche is het (iig voor mij) niet echt interessant, maar het kan natuurlijk wel gewoon een hele leuke wedstrijd worden. :)

Edit: beide teams zijn nog nooit "zo ver" gekomen, dus voor beide landen is dit een historische wedstrijd. Hopelijk gaan we ook terugzien op het veld dat dat zo is. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 20:42 ]

• mavaros
Megupe schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:18:
[...]

En daar is ook terecht een hoop kritiek op.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Elzavo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:29:
[...]

Caramba, dat is serieus ongezond voor zeeniveauvolk.
Dan heb je geen drinkpauzes nodig maar een O2 pauze. Damn! :o

En idd vies dat ze dat daar spelen, op die hoogte. Is gewoon "competitievervalsing".

Edit: ze hoeven daar iig minder vaak te grasmaaien. En ook uitkijken dat ze niet op "Alpenmarmotten" trappen (in Bolivia heten dat soort beesten Viscacha's heb ik net even opgezocht. ) :+

[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 21:04 ]

• jumbos7
Format-C schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:58:
[...]

En idd vies dat ze dat daar spelen, op die hoogte. Is gewoon "competitievervalsing".
Ik heb er minder moeite mee omdat veel Bolivianen daadwerkelijk op of rondom die hoogte wonen. Dat is dan waar je als bezoekend team rekening mee moet houden. Nou is het voordeel doorgaans niet zo extreem als in Bolivia, maar het is niet uitzonderlijk dat weersomstandigheden een voordeel bieden voor het thuisland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbeI15MgChikqQiYmNw6VW1e6qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzhyiBepTG8nma0Vn6ttc6rE.jpg?f=fotoalbum_large

• Jorah_Newstone
Zou mij niks verbazen als ZA hjer weet te scoren

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

jumbos7 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:06:
[...]

Ik heb er minder moeite mee omdat veel Bolivianen daadwerkelijk op of rondom die hoogte wonen. Dat is dan waar je als bezoekend team rekening mee moet houden. Nou is het voordeel doorgaans niet zo extreem als in Bolivia, maar het is niet uitzonderlijk dat weersomstandigheden een voordeel bieden voor het thuisland.

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik een wedstrijd spelen op 4000m wel heel erg gortig. Als je daar niet aan gewend bent kunnen ze je na een minuut of 10 ademhappend van het veld dragen (?)

Ze hebben daar toch ook wel een stadion of veld dat lager ligt?

Ik kan zo snel ook niet bedenken welk land dan voordeel zou hebben van weersomstandigheden. Ja, je zou warmte of kou kunnen noemen, of regen of wind, maar dat is iets anders dan op 4000m hoogte moeten spelen waar je gewoon naar adem moet lopen happen als je het niet gewend bent.

(Imho)

Ik zou als ik daar uit moest spelen gewoon 11 sherpa's opstellen dan :+

• mavaros
Format-C schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:58:
[...]

Edit: ze hoeven daar iig minder vaak te grasmaaien. En ook uitkijken dat ze niet op "Alpenmarmotten" trappen (in Bolivia heten dat soort beesten Viscacha's heb ik net even opgezocht. ) :+
Maar het mag wel.

Nergens staat geschreven dat je op zeeniveau moet spelen. Daar maken clubteams ook gebruik van.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:56
Het veld lijkt heel stroperig, alsof de bal niet lekker rolt

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

mavaros schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:13:
[...]

Maar het mag wel.

Nergens staat geschreven dat je op zeeniveau moet spelen. Daar maken clubteams ook gebruik van.
Mja zolang het mag mag het.

Maar vind het alsnog smerig.
nocalimero schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:13:
Dat viel mij ook al op

Alsof het gras te lang is ofzo..of dat ze niet gesproeid hebben....
(Ja dat zijn trouwens ook van die trucjes die mogen)

[ Voor 100% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 21:17 ]

• Jorah_Newstone
Wat spelen beide teams slecht zeg. Constant fouten

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dat ligt aan de kwaliteit van de spelers denk ik.

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-06 23:00
nocalimero schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:13:
Volgens de lokale commentator hier gaat het om een mix tussen echt en kunstgras. Wat er van waar is weet ik niet

• Soulizer
Zijn wel top spelers dit bij beide landen..

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nederland of Marokko maken gehakt van de winnaar van deze wedstrijd denk ik.

• Jorah_Newstone
Het publiek is het ook zat :+

• Clush
  • Registratie: November 2004

Clush

Do as I say...

Is ergens toch een design flaw van het tournooi dat we dit soort wedstrijden hebben in dezelfde ronde als NL-MAR en POR-KRO.

Want dit is niet goed. Zie eigenlijk geen van de teams tot scoren komen. Ook omdat ze beide natuurlijk wel met ziel en zaligheid verdedigen. Heb 1-0 voor Canada gepouled, maar dat is misschien al teveel.

Maar goed, misschien is het ook wel de charme van zo’n WK.

[ Voor 3% gewijzigd door Clush op 28-06-2026 21:20 ]

... not as I do.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Er zijn al heel wat mensen weggegaan, want het zit lang niet vol volgens mij
Clush schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:19:
Is ergens toch een design flaw van het tournooi dat we dit soort wedstrijden hebben in dezelfde ronde als NL-MAR en POR-KRO.

Want dit is niet goed. Zie eigenlijk geen van de teams tot scoren komen. Ook omdat ze beide natuurlijk wel met ziel en zaligheid verdedigen. Heb 1-0 voor Canada gepouled, maar dat is misschien al teveel.

Maar goed, ergens is het misschien ook de charme van zo’n WK.
tis maar goed dat je niet -1 - -2 kon opgeven.

En die "Hollywood sterren" kijken aardig chago..die zitten er alleen maar om Instagram of FB posts te kunnen maken volgens mij. De wedstrijd boeit ze totaal niet. De enige scores die zij bijhouden zijn de "likes" op social media.

[ Voor 67% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 21:23 ]

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik begin nou al weer in te kakken. Niet best dit, maar dat kon je van te voren uittekenen.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:56
Toch speelt Zuid Afrika al een stuk beter dan in de eerste twee poule wedstrijden. Dat was echt slecht, nu gewoon matig.

En Canada is ook niet echt top. Behalve fysiek, daar zijn ze wel goed. Maar qua voetbal houdt deze wedstrijd niet over.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• mavaros
Jorah_Newstone schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:15:
Wat spelen beide teams slecht zeg. Constant fouten
Beide teams horen ook niet voorbij de poulefase te komen, maar die tijden zijn voorbij.

Tegenwoordig moet je er echt een zooitje van maken om de eerste fase niet te overleven.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Waarom durven de Zuid-Afrikanen geen voorzet te geven?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:59

Quad

Doof

Zou leuk zijn als ZA weet te scoren.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Jorah_Newstone
Voorstel: Microfoons tijdens de waterbreak

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Jammer dat er vandaag maar één wedstrijd is. Er had nog best wel 'een' 3:00 uur wedstrijd van morgen of zo bij gekund... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• mavaros
PSV krijgt binnenkort een opwaardering van het huidige stadion.

Dan kan je ook zo'n scherm in het stadion kunnen bouwen. De huidige schermen zijn best zielig.

• Jorah_Newstone
Fiber schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:28:
Jammer dat er vandaag maar één wedstrijd is. Er had nog best wel 'een' 3:00 uit wedstrijd van morgen of zo bij gekund... O-)
De andere teams moeten ook rusten ;) Tevens is NL pas vanavond in Monterrey.

• Soulizer
Nu al fluiten concert en boe geroep door het stadion

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-06 21:35
zuid afrika is nu al aan het wachten op pingels...

• Jorah_Newstone
Geef de ZA keeper maar een gele kaart.. manmanman

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 22:14
Soulizer schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:30:
Vind je het gek. ZA speelt soort tafel voetbal.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Canada maakt het Zuid-Afrika wel heel lastig hoor :+

ICE ICE Baby

• Soulizer
loekf2 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:30:
[...]

Vind je het gek. ZA speelt soort tafel voetbal.
Gaan voor verlenging en winst met pingels.

• Jorah_Newstone
djmuggs schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:31:
Canada maakt het Zuid-Afrika wel heel lastig hoor :+
Ze maken het vooral zichzelf lastig

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Soulizer schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:30:
Ik geef ze geen ongelijk. Het lijkt tot nu toe nog nergens op.... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Typhone
  • Laatst online: 15:15

Typhone

Who Dares Wins

Fiber schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:28:
Jammer dat er vandaag maar één wedstrijd is. Er had nog best wel 'een' 3:00 uur wedstrijd van morgen of zo bij gekund... O-)
Inderdaad. Ik mag er om 03:00 uit om te zorgen dat ik om 09:00 in Dresden ben. Beetje jammer dat ik morgen wel vrij ben dus. Afgelopen vrijdag ook al gemist :’)

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:30
Leuk man zoveel landen op zo’n WK… krijg je dit als wedstrijd bij de laatste 32…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

De mensen die daar aanwezig zijn gaan nooit weer naar een voetbalwedstrijd. Die gaan gewoon weer naar ijshockey.

Pagina: 1 ... 42 ... 44 Laatste

Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic

Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport

Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl