[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxshmaHSfR2BjXi2TNNKQgF6eTw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jDEwKxV3XMXkaNxVA6SamfF4.avif?f=fotoalbum_large

Algemene informatie

Het FIFA wereldkampioenschap voetbal mannen 2026 wordt de 23e editie van het vierjaarlijkse voetbaltoernooi. Het wordt gehouden in de zomer van 2026 in Canada, Mexico en de Verenigde Staten. Het toernooi vindt plaats van 11 juni tot en met 19 juli 2026.

Definitieve selecties

Canada
Mexico
Verenigde Staten
Algerije
Argentinië
Australië
Oostenrijk
België
Bosnië en Herzegovina
Brazilië
Kaapverdië
Colombia
Democratische Republiek Congo
Ivoorkust
Kroatië
Curaçao
Tsjechië
Ecuador
Egypte
Engeland
Frankrijk
Duitsland
Ghana
Haïti
Iran
Irak
Japan
Jordanië
Zuid Korea
Marokko
Nederland
Nieuw Zeeland
Noorwegen
Panama
Paraguay
Portugal
Qatar
Saudi-Arabië
Schotland
Senegal
Zuid Afrika
Spanje
Zweden
Zwitserland
Tunesië
Turkije
Uruguay
Oezbekistan

Speelsteden en stadions

CanadaToronto Stadium
BC Place Vancouver
MexicoGuadalajara Stadium
Mexico City Stadium
Monterrey Stadium
Verenigde StatenAtlanta Stadium
Boston Stadium
Dallas Stadium
Houston Stadium
Kansas City Stadium
Los Angelas Stadium
Miami Stadium
New York New Jersey Stadium
Philadelphia Stadium
Seattle Stadium
San Francisoco Bay Area Stadium

Speelschema

De openingswedstrijd: donderdag 11 juni 2026
De groepsfase: 11 t/m 27 juni 2026
De zestiende finales: 28 juni t/m 3 juli 2026
De achtste finales: 4 t/m 7 juli 2026
De kwartfinales: 9 t/m 11 juli 2026
De halve finales: dinsdag 14 en woensdag 15 juli 2026
De troostfinale: zaterdag 18 juli 2026
De finale: zondag 19 juli 2026

Groepsfase

Puntentelling
De groepen spelen in een halve competitie, waarbij elk land eenmaal tegen elk ander land uit zijn eigen groep speelt. Volgens het driepuntensysteem krijgt een land drie punten voor een zege, één voor een gelijkspel en nul voor een nederlaag. De eerste twee landen uit elke groep en de vier beste nummers drie gaan door naar de volgende ronde.

Beslissingscriteria
Nieuw format
De FIFA wilde de 48 landen oorspronkelijk over zestien groepen verdelen, maar komt in het voorjaar van 2023 terug op die keuze. Het format wordt aangepast naar een poulefase van twaalf groepen met elk vier teams. De nummers één en twee van elke poule verzekeren zich van een plek in de knock-outfase. Deze 24 landen zullen worden vergezeld door de acht beste nummers drie. Voor de overige 16 deelnemers houdt hun WK-sprookje hier op.

Tiebreakers
Mochten twee of meer teams na hun drie groepsduels gelijk eindigen in punten, dan komen de volgende tiebreakers in het spel.

A: Behaalde punten in de onderlinge duels
B: Doelsaldo in de onderlinge duels
C: Goals voor in de onderlinge duels

Als er dan nog geen beslissing is gevallen tussen bepaalde landen, dan worden het doelsaldo en het gemaakte aantal doelpunten in alle duels bepalend. Hierna wordt er gekeken naar ‘team conduct score’, een score gebaseerd op fair play. In het uiterste geval is de plek op de meest recente FIFA-ranking doorslaggevend.

Beste nummers drie
Op het moment dat de nummers drie uit poules A t/m L bekend zijn, moeten deze twaalf landen worden gerangschikt. Alleen de beste acht stromen immers door naar de knock-outfase. Daar worden de volgende criteria voor ingezet:

A: Punten in de groepsfase
B: Doelsaldo in de groepsfase
C: Goals voor in de groepsfase
D: ‘Team conduct score’
E: Plaats op de meest recente FIFA-wereldranglijst
F: Plaats op de vorige FIFA-wereldranglijst

Knock-outfase
De knock-outfase begint met de ronde van laatste 32, een extra fase door de uitbreiding van het aantal deelnemers. Acht van de zestien affiches kunnen al makkelijk in worden gevuld. Voor de andere helft van de duels is het wachten op de berekening van de beste acht nummers drie. Vooraf correct voorspellen uit welke acht poules die zullen komen, is een onmogelijke opgave. Er zijn namelijk 495(!) verschillende combinaties mogelijk.

bron: https://www.espn.nl/voetb...26-nieuw-format-48-landen

Gewijzigde spelregels

Voor dit WK zijn er de volgende regels toegevoegd of gewijzigd:
  • 10-secondenregel bij spelerswissel
    De regel is: als het bord omhoog is gegaan met het nummer van de speler die gewisseld wordt, heeft die speler tien seconden de tijd om het veld te verlaten via de kortste weg naar de kant.

Doet de gewisselde speler er langer over, dan mag de speler die ingebracht wordt het veld niet direct in. Pas bij het eerstvolgende dode spelmoment, nadat een minuut op de speelklok is verlopen, mag de invaller het veld alsnog betreden.
  • 5-secondenregel bij doeltrap (en inworp)
    Om tijdrekken in te perken, mag de scheidsrechter vijf seconden aftellen (nadat hij zijn arm de lucht in heeft gestoken) waarin de doeltrap moet worden genomen.

Hervat de doelman (of speler) het spel niet, dan krijgt de tegenstander een hoekschop.
  • Bij blessures: behandelde speler verplicht 1 minuut eruit, verbod op tactisch overleg
    Spelers die geblesseerd zijn en behandeling op het veld nodig hebben, moeten verplicht één minuut langs de kant toekijken. Pas als de scheidsrechter het zegt, mogen ze terugkeren, ook terwijl het spel bezig is. De regel geldt niet voor keepers of als een tegenstander bij de overtreding geel of rood kreeg.

Ook mogen de ploeggenoten niet naar de kant gaan voor tactisch overleg met de bondscoach.
  • Meer VAR en hulp bij buitenspel
    De arbiters krijgen meer hulp van buitenaf. Zo mag de videoscheidsrechter de scheidsrechter straks erop wijzen dat een hoekschop onterecht wel of niet is gegeven. Dat kan zomaar cruciaal zijn voor en tegen landen die goed zijn in corners. Dit geldt ook bij een volgens de VAR onterecht gegeven tweede gele kaart.

Grensrechters krijgen bij het vaststellen van buitenspel hulp van een semi-automatische 'vlagger' die het met een audiotoon in hun oortje duidelijk maakt als een speler meer dan tien centimeter buitenspel heeft gestaan. Als de grensrechter een systeemfout vermoedt, hóéft hij niet te vlaggen. Een vergelijkbare technologie is getest bij het WK voor clubs.

De FIFA hoopt zo dat de frustraties van spelers en fans over laat vlaggende grensrechters zullen afnemen.
  • Rode kaart voor achter de hand praten
    Het was al bekend, maar alsnog de moeite waard om te noemen: spelers die hun mond bedekken als ze praten met de tegenstander tijdens een opstootje kunnen rood krijgen.
Bron: https://nos.nl/artikel/26...ngen-ga-je-zien-op-het-wk

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 04-06-2026 18:20 ]

Tweakers Discord Sport moderator gezocht

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Laat mij even weten als je wil helpen met de TS aanvullen of wil aanpassen :)

Tweakers Discord Sport moderator gezocht

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 21:08

Agent47

I always close my contracts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mTdAIpWjz31OZrGPyGeyYNXOgU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/g367wyOstZlI1nmSkVJ5PpdP.gif?f=user_large

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:38

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

FIFA neemt de volgende bizarre beslissing vanwege geld:

Bezoekers van WK-wedstrijden mogen toch geen eigen waterflesjes meenemen | WK voetbal | NU.nl
"De FIFA zet zich in voor de bescherming van de gezondheid en veiligheid van alle spelers, scheidsrechters, fans, vrijwilligers en personeel. Daarom is besloten om flessen te verbieden om risico's en letsel te voorkomen."

Ook zegt de FIFA dat water in stadions te koop zal zijn voor prijzen die vergelijkbaar zijn met andere evenementen in stadions.
8)7

Oftewel, we willen flesjes water voor 8 dollar verkopen, zodat we meer winst maken. Anders neem iedereen waterfles mee met eigen drank.

Huub Huub Barbatruc!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk, dat is pas een goede foto van een team dat afreist naar het WK:
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/ace/standard/976/cpsprodpb/4d64/live/cd846d50-60d3-11f1-b808-9f0a293e0062.jpg.webp

Noorwegen gaat als vikings. Geen AI, zie de foto van Odegaard achter de schermen:
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/ace/standard/976/cpsprodpb/dcab/live/44c41370-60d4-11f1-b808-9f0a293e0062.png.webp

Haaland:
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/ace/standard/800/cpsprodpb/a0db/live/6bbe7320-60d5-11f1-a287-e3696ffd679c.png.webp

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/ace/standard/976/cpsprodpb/299c/live/7ce85450-60d4-11f1-b682-cf91850925ea.png.webp

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 05-06-2026 17:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 10-06 21:29
Noorwegen, 1 van de ploegen waar ik naar uitkijk op dit WK. Altijd enorme voorliefde voor het land gehad, en Rosenborg is mijn favoriete club buiten België. Blij dat ze er eindelijk weer bij zijn.

Voorts ga ik vooral de kleintjes in de gaten houden. Ik kijk zeer uit om Kaapverdië, Curacao, Uzbekistan, Irak en Jordanië te zien spelen. Ook dat hoort bij een WK: nieuwe landen ontdekken die je anders zelden ziet spelen.

Wat de toplanden betreft kijk ik wel uit naar Spanje (heb daar erg veel sympathie voor, heb 3 jaar in Spanje gewoond en vind het een heerlijk land met heerlijke mensen), Kroatië (ook een fantastisch land waar ik al 6x heen gereisd heb), Argentinië, ... Voor de wedstrijden van Engeland, Frankrijk of Duitsland zie ik me niet voor de TV zitten, tenzij het tegen zo'n tegenstander is die me erg boeit.

Uiteraard de wedstrijden van onze Belgen ook, hoewel ik eigenlijk stiekem hoop dat we al geplaatst zijn na 2 wedstrijden en dan verliezen tegen Nieuw-Zeeland in de derde groepswedstrijd. Nieuw-Zeeland, ook zo'n kleintje waar ik zeer veel sympathie voor heb. Bovendien, de eerste meid die ik heb uitgevraagd was een Nieuw-Zeelandse die in Europa was als au pair, dus sindsdien nog een bonuspunt voor de All Whites.

Overigens: Infantino is aangeklaagd wegens politieke belangenvermenging, en de Noorse bond heeft zich als eerste achter de klacht geschaard. Volgens de Noorse bondsvoorzitster zijn er al contacten met andere nationale bonden die zich achter de klacht willen scharen, maar Noorwegen verdient applaus om als eerste WK-deelnemer hun nek uit te steken.

[ Voor 14% gewijzigd door AniMeshorer op 05-06-2026 19:02 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@DutchOwnage hiero :w

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:50
Dank je wel @toolkist

d:)b

Portugal-Chili, USA-Duitsland en Engeland-Nieuw-Zeeland oefenen vanavond. Aardig om een aantal van deze landen eens te bekijken.

België trouwens flink huisgehouden tegen Tunesië, 5-0.

[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 06-06-2026 19:37 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:00
Hoorde 105 wedstrijden, das niet niks... Zal zelf zoals meestal wel alles vanaf de kwartfinale kijken, daarvoor dus de 1/8e en 1/16e stukken minder/weinig. Over de groepswedstrijden, tja, nah....misschien Duitsland Curacao, en verder groepen waar de 3e speeldag spannend is.

Verder ergens raar dat ESPN echt niks doet qua wedstrijden, wie met een normaal Tv-abo kan nou niet bij ESPN1. Ja ik weet dat ESPN na de wedstrijd van Oranje 'n analyse van ik geloof Hans Kraay heeft, maar soit... dan kijkt iedereen nog nabeschouwing NPO1. Bedoel wedstrijden met commentaar ESPN jongens, tja had weer es wat anders geweest.

Over commentaar op de Wk NPO>> de finale wordt gedaan door Jeroen Grueter....bron langs de lijn dat ik luisterde om 21.45 net.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 06-06-2026 22:02 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39

Quad

Doof

Eriksen zakt in elkaar tijdens oefenduel Denemarken, vijf jaar na hartstilstand - https://nos.nl/l/2617549

Maakt het het volgens de Deense bond wel goed en liep zelf van het veld. Gelukkig maar, ik ben benieuwd of hij nog mee gaat.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:01
Nog een paar dagen en dan eindelijk de aftrap in het Azteken Stadion in Mexico Stad. HET WK Stadion dat bekend staat vanwege de rush van Maradona, de Hand van God en in 1970 the match of the century tussen Italië en Duitsland.

Finale zou gewoon ook in dit machtige stadion gespeeld moeten worden in plaats van het MetLife.

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Quad schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:30:
Eriksen zakt in elkaar tijdens oefenduel Denemarken, vijf jaar na hartstilstand - https://nos.nl/l/2617549

Maakt het het volgens de Deense bond wel goed en liep zelf van het veld. Gelukkig maar, ik ben benieuwd of hij nog mee gaat.
De video gezien en ik vermoed dat zijn ICD aangeslagen is. Hij grijpt naar zijn hart en gaat daarna zitten. Scheelt dat Denemarken niet van de partij is op het WK.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39

Quad

Doof

Martinez- schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:46:
[...]

De video gezien en ik vermoed dat zijn ICD aangeslagen is. Hij grijpt naar zijn hart en gaat daarna zitten. Scheelt dat Denemarken niet van de partij is op het WK.
8)7 en ik er maar vanuit gaan dat Denemarken erbij was.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

Quad schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:51:
[...]

Helaas niet. Snap er ook niks van.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fiber

Fiber

Zou een rust van een half uur nog verschil maken voor de spelers die een kwartier gewend zijn?

Wel lekker veel tijd voor analyses om de was op te hangen en de vaat te doen... :Y)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:47
Martinez- schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:46:
[...]

Dat is best heftig. Ben benieuwd hoe lang hij dan nog wil blijven voetballen.

Ondertussen heb ik net een stream Marokko - Noorwegen opgezet, tweede helft. Nu 1-0 voor Marokko zie ik

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 07-06-2026 22:12 ]

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:11:
[...]

Dat is best heftig. Ben benieuwd hoe lang hij dan nog wil blijven voetballen
offtopic:
Heeft Daley Blind dat niet ook eens gehad? Die heeft ook eens bij Man Utd (?) gehad dat die aansloeg. Hoeft niet per se einde carrière te betekenen. Even afwachten, hopelijk alles puur uit voorzorg.

• Harribo
Martinez- schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:13:
[...]
offtopic:
Heeft Daley Blind dat niet ook eens gehad? Die heeft ook eens bij Man Utd (?) gehad dat die aansloeg. Hoeft niet per se einde carrière te betekenen. Even afwachten, hopelijk alles puur uit voorzorg.
Ja zoiets staat mij wel bij. Maar als je er meerdere keren steeds tegen aan loopt...

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:02
Martinez- schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:13:
[...]
offtopic:
Bij een oefenwedstrijd met Ajax: https://nos.nl/artikel/23...jdens-oefenwedstrijd-ajax

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:55
LLM teksten zijn niet nodig

[ Voor 93% gewijzigd door Outerspace op 10-06-2026 15:53 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Komt er nog een Tweakers poule?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Tomski1986
Heeey, wakkeren worden iedereen want binnen enkele dagen starten we!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-06 10:56
Quad schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:51:
[...]

Gelukkig hebben we toplanden zoals Irak, Oezbekistan of Haïti om het gat te vullen :+

• Fiber

Fiber

• Grindtegel
  • Laatst online: 22:59
Dat is een heel groot gemis jammer genoeg, Timber is op dit moment de beste speler die we hebben.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:21
Ik was hier ook al naar op zoek, maar volgens mij is er nog geen poule voor het WK, toch?

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:00
Niks houd je tegen ;). Heb sowieso het idee dat het nog weinig leeft. Helpt niet dat de wedstrijden op voor ons ongunstige tijden zijn.

• Tomski1986
Winnaar: Engeland

Topschutter: Harry Kane

Speler vh Toernooi: Michael Olise

Grootste verrassing: Ecuador

Grootste teleurstelling: Spanje

Waar eindigt Nederland? (of België) België 1/8e finale

Hot take: Portugal verslaat Argentinië en the real GOAT CR7 maakt de beslissende goal.

• toolkist
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/26...niet-welkom-op-wk-voetbal

Ben benieuwd of, als dit waar is, het om alle kaarten gaat of wat specifieke, en indien het eerste of er dan landen zijn die dreigen niet te komen.
Eerder al die Somalische scheids die het land niet in mag...

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

toolkist schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:36:
https://nos.nl/artikel/26...niet-welkom-op-wk-voetbal

Ben benieuwd of, als dit waar is, het om alle kaarten gaat of wat specifieke, en indien het eerste of er dan landen zijn die dreigen niet te komen.
Eerder al die Somalische scheids die het land niet in mag...
FIFA President Gianni Infantino:

"This evening, I met with the President of the United States, Donald J. Trump to discuss the status of preparations for the upcoming FIFA World Cup, and the growing excitement as we are set to kick off in just 93 days. [..] "We all need an event like the FIFA World Cup to bring people together now more than ever, and I sincerely thank the President of the United States for his support, as it shows once again that Football Unites the World."
https://x.com/fifamedia/status/2031583523719586095 :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 09-06-2026 13:30 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster en Usual Suspect

Van Schotse fans is ook de ESTA op het laatste moment afgekeurd (terwijl het eerst was goedgekeurd).

https://www.bbc.com/news/articles/cwy2yleex87o

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Player1S
  • Laatst online: 22:04

Player1S

Probably out in the dark

Yakolev schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:56:
Van Schotse fans is ook de ESTA op het laatste moment afgekeurd (terwijl het eerst was goedgekeurd).

https://www.bbc.com/news/articles/cwy2yleex87o
pure wraak omdat de Schotten regelmatig protesteren tegen de golfbaan van de wannabe dictator en geregeld in de holes poepen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:gdcz3s2rofr4bbom5bx3kqrr/bafkreicpymwpzmajdkqrlnp6difw7qm3rztc4jcjnlfbhv4qqgjblop6li
Met een extra toefje racisme.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik verwacht oprecht dat er twijfelachtige beslissingen genomen worden tijdens wedstrijden van de VS. Om maar te zorgen dat ze ver komen.

Sterker nog, zoals het nu al loopt, maakt het de FIFA niet eens meer uit of het opzichtig is en kunnen ze zomaar in de finale staan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• DutchOwnage
Krijg er eigenlijk steeds minder zin in op deze manier :N

Misschien was een Europese boycot zo gek nog niet geweest.

[ Voor 35% gewijzigd door DutchOwnage op 09-06-2026 20:34 ]

• Sjah
Tomski1986 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:27:
Winnaar: Engeland

Topschutter: Harry Kane

Speler vh Toernooi: Michael Olise

Grootste verrassing: Ecuador

Grootste teleurstelling: Spanje

Waar eindigt Nederland? (of België) België 1/8e finale

Hot take: Portugal verslaat Argentinië en the real GOAT CR7 maakt de beslissende goal.
Engeland? Snap al geen zak van dat ze op 7x staan bij de boekies, die presteren echt nooit wat. Daarnaast spelen ze geen mooi voetbal, maar dat doen wij ook al zo een aantal jaren niet meer.

Belgie achtste finales, die halen de finale man. Daarin komen ze tegen Portugal, en daarin ben ik voor niemand. :D

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:54:
[...]

Engeland? Snap al geen zak van dat ze op 7x staan bij de boekies, die presteren echt nooit wat. Daarnaast spelen ze geen mooi voetbal, maar dat doen wij ook al zo een aantal jaren niet meer.

Belgie achtste finales, die halen de finale man. Daarin komen ze tegen Portugal, en daarin ben ik voor niemand. :D
Engeland finale en Belgie er vroeg uit zie ik toch echt eerder gebeuren.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Morgen begint het al. Een van onze buren heeft inmiddels wat vlaggetjes opgehangen. Maar de rest van de wijk leeft nog niet. Ook zie ik in de supermarkten geen echte promoties. Dat was in de Wuppie tijd toch heel anders of herinner ik me dat verkeerd.

Ik ben benieuwd of het straks meer gaat leven.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02:44
Ik voel het ook totaal (nog) niet. Eerste ronde zijn er eigenlijk weinig leuke wedstrijden, veel te veel kleine landen die eigenlijk niks te zoeken hebben op een WK. Ook veel nachtwedstrijden voor ons Europeanen.

• Tomski1986
Mja, hier is er ook nog totaal geen animo, helemaal niet zelfs. Ik zie het wel zitten!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14
Mog schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:35:
Morgen begint het al. Een van onze buren heeft inmiddels wat vlaggetjes opgehangen. Maar de rest van de wijk leeft nog niet. Ook zie ik in de supermarkten geen echte promoties. Dat was in de Wuppie tijd toch heel anders of herinner ik me dat verkeerd.

Het leeft hier ook totaal niet, hoewel ik vandaag wel opeens twee huizen met vlaggetjes in de tuin zag.

Het is sowieso optimisme ten top, zodra we de eerste pot winnen worden we opeens wereldkampioen O-)

@Yakolev ik heb onlangs ook een nieuwe ESTA aangevraagd voor waarschijnlijk een korte vakantie ergens in Q3 aangezien mijn vorige was verlopen. Aangezien dit is voor iets wat nog niet geplanned is, geen details kunnen invoeren.

Dit soort dingen zijn wel erg irritant, als de trip geen zakelijk onderdeel zou hebben, zou de US sowieso in de huidige situatie geen optie zijn.

Visa of waivers terugtrekken of simpelweg niet toewijzen zouden sowieso gecommuniceerd moeten worden met een reden ipv alleen een status melding/wijziging.

[ Voor 29% gewijzigd door Bossie op 10-06-2026 19:20 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Tomski1986
Wie tekent er voor USA vs Iran in de 1/32e finale?

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Tomski1986 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:47:
Wie tekent er voor USA vs Iran in de 1/32e finale?
Iran is na de eerste wedstrijd weg. Die gaan uit protest naar huis want ze worden overal tegen gewerkt en telkes uren ondervraagd en tijdens hun wedstrijd zullen er anti-Iran protesten zijn.

Sluit ook niet uit dat andere landen uit de regio solidair gaan zijn dan

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om nog even wat te kunnen lachen voor het debacle begint, hier een klacht over dat de wedatrijden pas laat op de avond en 's nachts zijn :+

• DutchOwnage
Player1S schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:52:
[...]

Iran is na de eerste wedstrijd weg. Die gaan uit protest naar huis want ze worden overal tegen gewerkt en telkes uren ondervraagd en tijdens hun wedstrijd zullen er anti-Iran protesten zijn.

Sluit ook niet uit dat andere landen uit de regio solidair gaan zijn dan
Dat is niet eens de enige reden dat ze waarschijnlijk al snel weer in het vliegtuig zitten.

Iran dreigt tijdens WK-duels van het veld te stappen bij protest in stadions tegen het regime

https://www.ad.nl/wk-voetbal/iran-dreigt-tijdens-wk-duels-van-het-veld-te-stappen-bij-protest-in-stadions-tegen-het-regime~a201c7f2/

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

DutchOwnage schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:13:
[...]

Dat is niet eens de enige reden dat ze waarschijnlijk al snel weer in het vliegtuig zitten.

Iran dreigt tijdens WK-duels van het veld te stappen bij protest in stadions tegen het regime

https://www.ad.nl/wk-voetbal/iran-dreigt-tijdens-wk-duels-van-het-veld-te-stappen-bij-protest-in-stadions-tegen-het-regime~a201c7f2/
Dat meldde ik, in kortere bewoording, in mijn laatste zin in de eerste alinea :+

Van Marokko worden nu ook fans geweerd. Gaat echt lekker.

Kan het plaatje even niet weer vinden maar:

Qatar, iedereen is welkom maar respecteer ons aub door geen alcohol te drinken bij het stadion

USA: Wij bepalen wie welkom is en wie niet.

• Bossie
DutchOwnage schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:13:
[...]

Nou ja, door dat aan te kondigen kan je ervan uit dat de supporters van de tegenpartij hier misbruik van gaan maken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• bazzemans
edit:
Dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door bazzemans op 10-06-2026 20:53 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49

franssie

Save the albatross

Ik denk dat ik dit WK voor het grootste deel voorbij laat gaan. Echter, de wedstrijd Duitsland - Curaçao ga ik zeker wel kijken. Ik hoop een beetje op het Kameroen effect (totale energie versus complete onderschatting) van jaren geleden.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• bazzemans

Zo gaat het volgens mij vrijwel elk toernooi hoor. De "Oranjekoorts" is er vaak pas als Oranje een aantal wedstrijden goed doorkomt. Ik herinner mij dit van vrijwel alle eindtoernooien sinds 1998. Vooraf hangt er vrijwel altijd het sentiment dat er geen hoge verwachting is.

Allen 2000 was een uitzondering met het EK in eigen land. Van 1998 waren we allemaal overtuigd dat we onterecht de finale hadden gemist; Van Hooijdonk had een penalty moeten krijgen vlak voor het eind. De selectie had ook veel spelers die in de absolute top speelden (in elke linie) en bepalend waren (Stam, De Boer, Davids, Bergkamp, Kluivert, Overmars, Van der Sar, Cocu, Seedorf, Van Bronckhorst).

Als voorbeeld 2008. Met moeite werd er gekwalificeerd en het vertrouwen in bondscoach Van Basten was zo'n beetje tot het nulpunt gedaald. We belandden in de "poule des doods" met wereldkampioen Italië en veeleisend finalist Frankrijk (beide WK 2006). Voor het toernooi gaf niemand ook maar een cent voor Nederlands succes. Dat sloeg niet te zuinig om toen met ruime cijfers alledrie de poulewedstrijden werden gewonnen (waarvan de derde met het B-elftal). Ineens was daar ook Oranjekoorts. De deceptie was groot toen werd verloren van Rusland (en vooral ook de manier waarop).

2010 > vooraf lage verwachtingen. Op een gegeven moment waren de Bavaria-jurkjes niet aan te slepen.
2012 > hoge verwachtingen, waardeloos toernooi; Oranjekoorts voorbij voor het echt begonnen was.
2014 > vooraf nog lagere verwachtingen door 2012; geen Oranjekoorts
2016+2018 > niet gekwalificeerd ; geen Oranjekoorts
2020 > gematigd positieve verwachting; vooraf geen Oranjekoorts
2022; lage verwachtingen; geen Oranjekoorts
2024; lage verwachtingen; Oranjekoorts kwam vooral op gang doordat in DLD het legioen er een groot feest van maakte. Over het spel bleef vrijwel iedereen negatief. Dat helpt niet mee.
2026; lage verwachtingen; vooralsnog geen Oranjekoorts

[ Voor 15% gewijzigd door bazzemans op 10-06-2026 21:03 ]

• Sjah
Nou de koorts was er bij mij maar op 10 dagen afgelopen 25 jaar, en dat waren de dagen gelijk na afloop QF NL-Brazilie in 2010, in aanloop naar de finale. Ik was er zeker van dat Uruguay makkie was in HF (wat dat niet was overigens).

• bazzemans
@Sjah dat komt wel aardig overeen met mijn lijstje vanaf 2008 toch?

• Sjah
bazzemans schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:04:
@Sjah dat komt wel aardig overeen met mijn lijstje vanaf 2008 toch?
Ja, er was weinig koorts. Voor mij was er ook weinig koorts bij Ek2000. Nouja wat je al zegt iedereen was flabbergasted in 08, maar Hiddink dacht daar anders over. En de gekte rondom Bavaria jurkjes 2010 kan ik me niks van herinneren rondom de finale (wel 2 weken daarvoor).

Jij heb dus 90 niet meegemaakt, toen was er zoiets van NU moet het gebeuren qua Wk-willen-worden, en daar hadden we ook reden toe.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:30
Oja het WK begint morgen al..nog totaal geen gevoel bij. Ik heb het schema bekeken en al die wedstrijden zijn of super laat of snachts dus dat gaat em niet worden. Ik denk dat ik dit wk de minste wedstrijden live ga zien van alle wk's tot nu toe. Oranje gaat geheid ook teleurstellen. Ik denk dat ik alleen wat wedstrijden kijk die eerder op de avond zijn en dan wat 22pm wedstrijden maar later echt niet. Beetje jammer dat er totaal geen wk beleving hier is en dan Amerika die sommige landen als vuil behandeld.

• bazzemans
Sjah schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:13:
[...]

Ja, er was weinig koorts. Voor mij was er ook weinig koorts bij Ek2000. Nouja wat je al zegt iedereen was flabbergasted in 08, maar Hiddink dacht daar anders over. En de gekte rondom Bavaria jurkjes 2010 kan ik me niks van herinneren rondom de finale (wel 2 weken daarvoor).

Jij heb dus 90 niet meegemaakt, toen was er zoiets van NU moet het gebeuren qua Wk-willen-worden, en daar hadden we ook reden toe.
'90 heb ik inderdaad onvoldoende bewust meegemaakt. Is wat niet enigszins vergelijkbaar met 2012?

Wat die Bavaria-jurkjes betreft. Misschien lokaal verschil? De finale werd in mijn dorp gespeeld tijdens de kermis en op groot scherm gekeken in de feesttent. Daar droeg vrijwel elke meid zo'n jurkje (en een verdwaalde dude die zichzelf hilarisch vond).

• Sjah
bazzemans schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:18:
[...]

'90 heb ik inderdaad onvoldoende bewust meegemaakt. Is wat niet enigszins vergelijkbaar met 2012?

Wat die Bavaria-jurkjes betreft. Misschien lokaal verschil? De finale werd in mijn dorp gespeeld tijdens de kermis en op groot scherm gekeken in de feesttent. Daar droeg vrijwel elke meid zo'n jurkje (en een verdwaalde dude die zichzelf hilarisch vond).
Nee, want we presteerden in 1e ronde tegen (naar later bleek) sterke tegenstanders met gelijke spelen niet zoo slecht. En daarbij en vooral, tegen Duitsland stonden we op. Helaas verloren we door Rijkaard (wij leden onder zijn rode kaart, de Duitsers niet zo door rood Voeller).

Weet nog goed dat ik dag later met kater zat, nooit groter geweest dan toen, zelfs wk2010 verloren finale viel meer mee. Dat laatste zal te maken hebben gehad dat in toen 19 was en in 2010 dus 39.

Die meiden in jouw dorp, hmm geil, want je moest meen ik wel een meidenmaatje hebben voor die jurkjes, haha. Weet niet hoe makkelijk je had kunnen scoren bij de dames als ze gewonnen hadden. :9 Wel leuk, dat de vrouwen altijd zo meedoen met toernooien, ze zijn daarin fanatieker dan mannen vermoed ik (kan dat nooit bewijzen).

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 10-06-2026 21:30 ]

• AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 10-06 21:29
LZ86 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:21:
[...]

Gelukkig hebben we toplanden zoals Irak, Oezbekistan of Haïti om het gat te vullen :+
Het is een WK, dus ik vind het maar logisch dat er uit elk continent ploegen meedoen. Bovendien ben ik juist erg benieuwd naar die landen te zien spelen die je anders zelden op TV ziet. Curaçao, Kaapverdië, Oezbekistan, Jordanië, Haïti, Irak, DR Congo, ... Daar kijk ik toch wel naar uit :) .

Misschien kwalitatief minder dan sommige Europese landen die het net niet haalden, maar het is een WK. Voor de sterkste landen van Europa heb je het EK.

Los daarvan was Denemarken bijna geplaatst maar ging het op het nippertje mis in de barrages tegen Tsjechië. Net zoals Italië het ook zelf in handen had maar in Bosnië & Herzegovina door het ijs zakte. Denemarken is zelfs 2x door het ijs gezakt, niet enkel in de barrage tegen Tsjechië maar ook in de allerlaatste groepswedstrijd in en tegen Schotland waar ze nog totaal onverwachts verloren in Glasgow en daardoor groepswinst en rechtstreeks WK-ticket verloren. Ze hebben dus 2x zelf tekort geschoten.

Wat Eriksen betreft: de defibrilator deed zijn werk goed. Maar vraag is of je dit nog een derde keer wil meemaken. Ook de mening van zijn vrouw en kinderen doet ertoe, willen zij wel nog de ongerustheid dat het opnieuw gebeuren zou als hij op dat veld stapt? Hij is bijna 35, heeft een erg mooie carrière gehad, misschien moet hij er maar een punt achter zetten. Heel pijnlijk als de zin om te voetballen er nog is, maar gezondheid gaat voor alles. Misschien stelt zijn vrouw wel een veto tegen verder voetballen ook. Want ook zij en de kinderen staan doodsangsten uit als zoiets gebeurt.

Overigens, wat de oefenwedstrijden betreft. België deed het 2x goed, 0-2 in Kroatië en 5-0 tegen Tunesië. Er zit muziek in onze ploeg hoor. Courtois en De Bruyne blijven nog steeds wereldklasse (en Lukaku is een topper als hij fit geraakt) maar Doku hoort stilaan ook bij de wereldtop, en dan komen er nog enkele grote talenten aankloppen zoals Fernandez-Pardo, Ngoy, ... Toch reken ik niet op ons om wereldkampioen te worden. We komen tegen landen als Spanje, Argentinië, Frankrijk vrees ik nog steeds tekort. En kans is reëel om Spanje in de kwartfinales te treffen.

Spanje en Frankrijk maakten wel uitschuivers in hun oefenwedstrijden. Frankrijk verloor met 1-2 tegen Ivoorkust, met een hoofdrol voor de broer van Désiré Doué (de broers hebben beiden de dubbele nationaliteit Ivoriaans-Frans, Désiré speelt voor Frankrijk en zijn broer voor Ivoorkust). Engeland had het ook knap lastig met een Nieuw-Zeeland dat nochtans als zwak broertje beschreven wordt.

Nu, die oefenwedstrijden geven vaak een vertekend beeld. Ze kunnen dienen om op ritme te komen, automatismen te kweken, misschien nog eens een tactische variant uit te proberen, en vertrouwen te tanken voor het toernooi. Maar eens de competitie echt begint, is het toch weer afwachten.

Ik hoop dat we ons op het sportieve kunnen focussen en niet op de betogingen in Mexico-Stad en de grillen van een zeker figuur in het Witte Huis.
Dat een aantal staffleden van Iran het land niet binnenmogen, en dat een Somalische ref die nota bene Afrikaans Scheidsrechter van het Jaar werd plots wordt teruggestuurd doet weinig goeds vermoeden. FIFA zou dit niet mogen accepteren. Die mensen hebben niets met het regime te maken en gaan daar ook gewoon hun job doen. Als dit onmogelijk gemaakt wordt, moet je je toch vragen stellen bij de keuze van het gastland. Maar dat zal Infantino niet doen, die denkt vooral aan de dollartekens en is goede vriendjes met de president. Maar eigenlijk gaat dit WK nu al zeker herinnerd worden aan alles wat rondom het veld gebeurde, wie ook kampioen wordt.

PS: een halftime show is misschien een traditie op de Super Bowl, niet in "soccer". Zoiets past totaal niet in een finale van een WK voetbal, en een president die de beker uitreikt ook niet. Stel je voor dat in 2018 Poetin de beker moest overhandigen aan de Fransen?? Of dat in 2034 de niet onbesproken kroonprins van KSA de beker mag overhandigen? FIFA doet hiermee aan imagoschade maar het lijkt ze onverschillig te laten.

Hopelijk kan de focus nu op het voetbal, maar ik vrees er voor. Als de aanloop al zo onrustig was, wie gaat er voor zorgen dat er tijdens het WK geen nieuwe incidenten plaatsvinden?

• bazzemans
@Sjah ik denk dat leeftijd inderdaad ook veel doet voor hoe je een eindtoernooi beleeft. Ik beleefde de toernooien van 2000 tot 2012 al anders omdat ik toen ook naar de kroeg ging. Daarvoor was ik te jong en daarna had ik die behoefte niet meer.
Sjah schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:26:
[...]
Die meiden in jouw dorp, hmm geil, want je moest meen ik wel een meidenmaatje hebben voor die jurkjes, haha. Weet niet hoe makkelijk je had kunnen scoren bij de dames als ze gewonnen hadden. :9 Wel leuk, dat de vrouwen altijd zo meedoen met toernooien, ze zijn daarin fanatieker dan mannen vermoed ik (kan dat nooit bewijzen).
Geen enkel klagen over de meiden in de jurkjes. Het verlies stond het scoren in ieder geval niet in de weg :Y)

[ Voor 53% gewijzigd door bazzemans op 10-06-2026 21:39 ]

• bazzemans
AniMeshorer schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:29:
[...]

Wat Eriksen betreft: de defibrilator deed zijn werk goed. Maar vraag is of je dit nog een derde keer wil meemaken. Ook de mening van zijn vrouw en kinderen doet ertoe, willen zij wel nog de ongerustheid dat het opnieuw gebeuren zou als hij op dat veld stapt? Hij is bijna 35, heeft een erg mooie carrière gehad, misschien moet hij er maar een punt achter zetten. Heel pijnlijk als de zin om te voetballen er nog is, maar gezondheid gaat voor alles. Misschien stelt zijn vrouw wel een veto tegen verder voetballen ook. Want ook zij en de kinderen staan doodsangsten uit als zoiets gebeurt.
Voor zijn eigen gezondheid is voetballen met de ICD nu veiliger dan zonder voor zijn eerste aanval. Emotioneel werkt dat, met name voor de omgeving, anders en zoals je aangeeft.

• Harribo

Hier in Groningen zijn al hele straten en kroegen versierd. Ook zie je her en der appartementen en huizen versierd. Genoeg volkstypes hier 😁😜
Hier leeft het echt wel.

En in de supermarkten heb je toch ook allemaal acties, zoals jumbo?
Ik weet niet meer welke winkel het was maar het meeste oranje spul was al van de schappen, lagen nog een paar dingen op de vnl lege schappen.
Dus nee zo zie ik het niet

Maar waar ik wel minder enthousiast van wordt, is dat zeker de helft van de wedstrijden middernacht of nachts beginnen.

Meeste vrouwen vinden het echte voetbal bijzaak denk ik, die gaan meer voor de oranje feestsfeer. De gezelligheid. Zijn vrouwen hė?

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 10-06-2026 22:59 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 10:07

Format-C

Tracing Rays

Harribo schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:56:
[...]

Maar waar ik wel minder enthousiast van wordt, is dat zeker de helft van de wedstrijden middernacht of nachts beginnen.
Idd. Vind ik ook.

Lees hierboven nog wat over oefenwedstrijden en uitslagen daarvan. Maar ik hecht daar niet veel waarde aan. Als het echt om de knikkers gaat staan ze met een heel ander gevoel op het veld dan in een oefenwedstrijd.

Ben benieuwd of NL ver komt. Hoop van wel, maar ik heb het gevoel dat ik er geen peil op kan trekken. :P We gaan t zien. Eerst maar eens van Japan zien te winnen. En dat is op zich een lastige tegenstander.

Wel veel zin in.
Harribo schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:56:
[...]

Hier in Groningen zijn al hele straten en kroegen versierd. Ook zie je her en der appartementen en huizen versierd. Genoeg volkstypes hier 😁😜
Hier leeft het echt wel.
Groningen is ook gewoon een geweldige stad. O-) 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 10-06-2026 23:10 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Yakolev
  • Niet online

Yakolev

Costa Rica laat zich vrij gemakkelijk overtreffen door Engeland, is ook niet meer wat het geweest is.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 03:18

Internet Janny

He does it for free

Hoop dat de 'toeterlanden' het er het eerste uitliggen. Heb je tenminste op straat geen gedoe.

Zero compensation

• Sjah
Internet Janny schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:31:
Hoop dat de 'toeterlanden' het er het eerste uitliggen. Heb je tenminste op straat geen gedoe.
Mwah de ToeterTurk heb ik weinig last van. De feestende Marokkaan van '22 ook niet, maar het moet geen rellen worden. Had meeste last nog ervan in '22 dat de tram stillag (wegens relllengevaar) toen Marokko in de halve finale stond, en ik het niet wist van tevoren.

• Harribo
Hahaha ja krijgen we weer de toeterturk
Laat die mensen een keer toeteren denk ik , grote blij he

Voordeel van dit wk... We hebben geen hoge verwachtingen van oranje dus de teleurstelling zal ook dan minder groot zijn

Edit :eerste wedstrijd Turkije is tegen Australië om al 6 uur ochtends, bij winst hoeven we dan geen wekker te zetten

[ Voor 65% gewijzigd door Harribo op 11-06-2026 09:34 ]

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:27
Ik lees nu net voor het eerst dat we dit WK ook een speciale bal hebben met chip: review: Geheimen van de WK-bal: van de 48MHz-chip tot een accu van 92mAh met ...

Hoewel ik een groot tech en gadget liefhebber ben met een voorliefde voor data, heb ik hier toch een dubbel bij. Het grote geld, de VAR en nu deze bal met chip doet gevoelsmatig toch iets met het authentieke en de fun van de sport. Ik lees bijvoorbeeld dat het nog beter en sneller mogelijk is om buitenspel vast te stellen. Hoewel ik dat laatste gezien de traagheid van sommige VAR beslissingen toejuich, zit ik er persoonlijk niet op te wachten om weer beelden te zien van iemand die met zijn knieschijf 1,5mm buitenspel staat terwijl ze in werkelijkheid nagenoeg gelijk lopen.

Ik snap het allemaal, buitenspel is buitenspel, regels zijn regels. Maar het zou ook wel fijn zijn als we meer teruggaan naar de essentie van de sport en zo veel mogelijk echte speeltijd.

Maar goed, wellicht pakt dit allemaal wel super positief uit :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Sjah
Waar doel je op met "het grote geld"? Dat die meekijken en de boel kunnen flessen ofzo, de gokmarkt? Kan daarin meegaan, maar zou voorbeelden wenselijk vinden..

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 11-06-2026 10:34 ]

• thijs42
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:24
Wat mij betreft passen ze de buitenspelregel aan naar meer voordeel voor de aanvallende partij. Buitenspel pas als de aanvaller volledig voorbij de laatste verdediger is. Dus dat er een lijntje lucht tussen te vinden is. Gaat er ook gelijk meer gescoord worden.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:32:
Waar doel je op met "het grote geld"? Dat die meekijken en de boel kunnen flessen ofzo, de gokmarkt? Kan daarin meegaan, maar zou voorbeelden wenselijk vinden..
Manipulatie in technische beslissingen waardoor de VS ver gaat komen in het toernooi, mark my words.

• Sjah
shoombak schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:38:
[...]

Manipulatie in technische beslissingen waardoor de VS ver gaat komen in het toernooi, mark my words.
Manipulatie, das keihard bedrog maargoed..

Ik zal zeker je post herhalen mocht VS finale halen. Maar vergeet niet, ik dacht dat VS al ns QF haalde, weet niet zeker.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-06 14:13
Volg de WK al vanaf 1974 maar ik moet zeggen dit WK boeit me eerlijk gezegd niet

Of ik wordt er te oud voor dat kan ook

• Yakolev
  • Niet online

Yakolev

Komt er trouwens geen apart forum voor het WK, of waar moeten we de (niet Oranje) wedstrijden bespreken?

• Sjah
Kunnen we niet eens die wedstrijd om 3e plaats keihard afschaffen....?

@Yakolev Voor mij mag alles in dit ene topic, en voor Oranje kan je naar Oranje-topic. Das prima toch, een subforum is onzin als je mijn mening wilt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sjah schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:43:
Manipulatie, das keihard bedrog maargoed..
Ik zal zeker je post herhalen mocht VS finale halen. Maar vergeet niet, ik dacht dat VS al ns QF haalde, weet niet zeker.
https://www.beinsports.co...taly-and-spain-2026-06-04

Gedeeld gastland Zuid-Korea 2002 is een goed voorbeeld. Zulke goede scheidsrechters die goals afkeurden waar ze maar konden...

• bazzemans
gambieter schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:31:
[...]

https://www.beinsports.co...taly-and-spain-2026-06-04

Gedeeld gastland Zuid-Korea 2002 is een goed voorbeeld. Zulke goede scheidsrechters die goals afkeurden waar ze maar konden...
Nee, nee. Dat was puur de prestatie van geweldenaar Gu-seu Hi-ding-keu.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bazzemans schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:39:
_o-

Als VAR daar was geweest, was de finale tussen Japan en Zuid-Korea geweest :+

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02:44
thijs42 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:37:
Wat mij betreft passen ze de buitenspelregel aan naar meer voordeel voor de aanvallende partij. Buitenspel pas als de aanvaller volledig voorbij de laatste verdediger is. Dus dat er een lijntje lucht tussen te vinden is. Gaat er ook gelijk meer gescoord worden.
Maakt toch weinig uit. De discussie schuift dan een paar centimeter op.

• bazzemans
Chelseamarre123 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:21:
[...]

Maakt toch weinig uit. De discussie schuift dan een paar centimeter op.
Maakt heel veel uit, want aanvallers genieten dan veel meer voordeel. Zoals dat zonder VAR ook het geval is/hoort te zijn.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:03

Clush

Do as I say...

Format-C schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 23:04:
ik heb het gevoel dat ik er geen peil op kan trekken. :P We gaan t zien.
Is ook de enige correcte mening, volgens mij.

De twee oefenwedstrijden zijn een gemiste kans op een fijne vertrouwensboost, maar verder is daar niet zoveel over te zeggen. Met de huidige opzet komt NL linksom of rechtsom de poule echt wel door, desnoods als nummer 3.

En pas na de poule begint het echt. Dán moet het goed staan. Dat is op z'n vroegst 29 juni, met in de tussentijd nog 3 serieuze wedstrijden.

Het zou wel echt heel lekker zijn als NL op een of andere manier van Japan weet te winnen, maar zelfs als je verliest is er nog geen echte reden tot paniek.

... not as I do.

• Dr. Strangelove
bazzemans schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:39:
[...]

Kan me herinneren dat ik heel erg voor Korea juichte toen. Zal die beelden eens terugkijken.

Edit: Nog eens gekeken maar ik vind het wel een beetje huilie huilie hoor in dat artikel. Enige waar ik in mee kan gaan is dat die scheids bij Totti mogelijk fout zit bij die schwalbe, ik kan dat niet zien, geel is misschien niet terecht. En die goal van Spanje was natuurlijk een loepzuivere goal want die bal was niet achter.

Al die andere momenten is niet veel mee mis naar mijn mening. Komt dan op twee fouten van de scheids/lijnrechter neer, daar zou ik dan niet meteen een global conspiracy achter zoeken.

Het helpt dat ik recent zelf de opleiding verenigingsscheidsrechter heb gedaan en me pijnlijk bewust geworden ben van hoe lastig het is om sommige dingen te zien voor een scheidsrechter :) Ik heb zelf nog geen wedstrijd gefloten waarin ik mezelf niet enkele keren second-guessed heb over de correctheid van een paar beslissingen.

[ Voor 59% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-06-2026 15:19 ]

• Harribo
Vond handig plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUX4Dq_jzxkGWLoWD5ey2tyeSWo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SW3Ria87uxomXwpeTyLzH8FQ.webp?f=fotoalbum_large

• DutchOwnage
Hier alvast het hoogtepuntje voor de komende 4 weken :9

YouTube: Shakira, Burna Boy - Dai Dai (Official Video)

Best lekker nummertje!

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 11-06-2026 13:13 ]

• Harribo
DutchOwnage schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:12:
Hier alvast het hoogtepuntje voor de komende 4 weken :9

YouTube: Shakira, Burna Boy - Dai Dai (Official Video)

Best lekker nummertje!
Mag ik het vreselijk vinden?
Smaken verschillen

• DutchOwnage
Dat mag jij. Ik dig 'm wel. Al was het maar vanwege Shakira <3 ;)

• Sjah
Harribo schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:27:
[...]

Mag ik het vreselijk vinden?
Smaken verschillen
Ja, lijkt wel Ai, zo erg is het 13 in een dozijn.

• Bossie
Sjah schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 16:42:
[...]

Ja, lijkt wel Ai, zo erg is het 13 in een dozijn.
Nep en fake past prima bij de US normaalgesproken toch ?

Iedereen klaar voor de eerste topwedstrijd vanavond ?

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:03

Clush

Do as I say...

Zuid Afrika is geen hoogvlieger dus de wedstrijd zal niet top zijn, maar ik kijk wel uit naar Estadio Azteca bomvol fanatieke Mexicanen.

... not as I do.

• Vlassie1980
  • Laatst online: 23:01
Het WK Stadion van Maradona en Pele.

• Dr. Strangelove
Een van de mooiste stadions van de wereld. Bomvol met Mexicanen die denken het WK te gaan winnen. Het is ze gegund. Ik hoop op een verdiende overwinning voor ze.

• Pierre
  • Laatst online: 00:47

Pierre

Van nature lui!

Ruim 80.000 mensen, ben benieuwd wat die kaarten gekost hebben.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:54
Pierre schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:49:
Ruim 80.000 mensen, ben benieuwd wat die kaarten gekost hebben.
Net op TV een echtpaar die 2800 USD per kaartje hadden betaald. Er werd niet bij gezegd waar ze zaten, als dat uitmaakt.

• Pierre
  • Laatst online: 00:47

Pierre

Van nature lui!

durian schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:54:
[...]

Net op TV een echtpaar die 2800 USD per kaartje hadden betaald. Er werd niet bij gezegd waar ze zaten, als dat uitmaakt.
Wat een geld zeg, bizar duur. En Burna Boy is wel leuk btw.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Grindtegel
  • Laatst online: 22:59
waarom zit huntelaar daar? lijkt wel een verlegen schooljongetje

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23:08
durian schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:54:
[...]

Groetjes uit Mexico. Ja is bizar duur. Wij wilden ook gaan maar 95k mxn per kaartje laat maar zitten dan. Alsnog is het uitverkocht.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35

UTM

Ik wens de presentator van de NOS succes om tot 21:00 het programma aan elkaar te praten. Huntelaar en de dame (naam even ontschoten) zijn al weinig spraakzaam en wie bedacht heeft dat Perez een makkelijke, toegankelijke en leuke gast aan tafel is? Een beetje de Deens-Nederlandse equivalent van Maarten van Rossem :P

• Jorah_Newstone
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:47:
Een van de mooiste stadions van de wereld. Bomvol met Mexicanen die denken het WK te gaan winnen. Het is ze gegund. Ik hoop op een verdiende overwinning voor ze.
Niemand hier denkt dat ze gaan winnen hoor, dat ze ver komen ivm thuisvoordeel wel. Maar winnen, niemand hier in Mexico die dat denkt.

• Jorah_Newstone
Het leeft hier wel enorm, soort van nationaal trots hier. De druk die op het mexicaanse team staat is enorm.

• Dr. Strangelove
Jorah_Newstone schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:04:
[...]

Niemand hier denkt dat ze gaan winnen hoor, dat ze ver komen ivm thuisvoordeel wel. Maar winnen, niemand hier in Mexico die dat denkt.
Wel als je dat in stadion zit nu hoor :P

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:37
Grindtegel schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:00:
waarom zit huntelaar daar? lijkt wel een verlegen schooljongetje
Komt terug van een burn out.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic