[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Quad schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:36:
Blijft wel gek dat Zwitserland als nr 1 tegen een nummer 3 mag, en Nederland als nr 1 (gaan we vanuit) tegen nr 2 (waarschijnlijk Brazilië) moet. Wat bepaald dat zij tegen nrs 3 en wij tegen een nr2 moeten?
Wiskunde en het lot.

Je hebt 12 groepen waar 12 nrs 1, 12 nrs 2 en 8 nrs 3 doorgaan. Dus 8 nrs 1 worden blij gemaakt met de 8 nrs 3. De andere vier, waaronder wij, krijgen een nr 2. En dan helaas ook nog uit de sterkste poule.

Nu is er in elk geval reden om Tunesië toch aan te pakken, omdat je toch liever Marokko hebt dan Brazilië.

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:29
Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 06:24:
[...]


Wiskunde en het lot.

Je hebt 12 groepen waar 12 nrs 1, 12 nrs 2 en 8 nrs 3 doorgaan. Dus 8 nrs 1 worden blij gemaakt met de 8 nrs 3. De andere vier, waaronder wij, krijgen een nr 2. En dan helaas ook nog uit de sterkste poule.

Nu is er in elk geval reden om Tunesië toch aan te pakken, omdat je toch liever Marokko hebt dan Brazilië.
Dan zou ik toch liever voor Brazilië kiezen.

De Marokkanen hebben een team dat gewoon goed kan voetballen, maar op een slechte dag zetten ze je ook nog binnen 20 minuten op 2-0 of 3-0. En dan wordt het een martelgang om dat nog recht te trekken. De mazzel is weer wel dat ze geen 90 minuten volwaardig kunnen voetballen. Op een gegeven moment is de pijp daar volgens mij wel leeg.

De Brazilianen spelen als de Brazilianen en zijn beter behapbaar voor het Nederlands elftal. Ik zeg niet dat het een makkie is, maar het is niet onoverkomelijk als ons team een goede dag heeft.

  • Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:55

Jebus4life

BE User

Ik voorspel trouwens een behoorlijke kans op een herneming van de schande van Gijón morgennacht.

Australië kan niet meer over de VS vanwege het onderling resultaat. Ook Paraguay kan niet meer over de VS om dezelfde reden. Turkije kan niet meer over beide teams. Dus ze worden nu al zeker 2 en 3.

Bovendien zijn ze met een gelijkspel (quasi) zeker dat ze doorstoten (het kan zelfs al zeker zijn dat dat voldoende is nadat de eerdere matchen afgerond zijn).

Als 1 van beiden verliest is de kans er wél dat die afvallen - dus ik gok dat beide teams erg conservatief aan de match gaan beginnen en dat het snel duidelijk gaat worden dat er bitter weinig zin is om risico's te nemen achteraan en ze de wedstrijd gewoon gaan uittikken.


***EDIT***
Nog mooier - de slotmatch Algerije tegen Oostenrijk. Oostenrijk gaat deze misschien deze proberen verliezen want, hoe het er blijkbaar naar uit ziet, zouden ze met een overwinning/gelijkspel blijkbaar een match tegen Spanje betekenen. En een verlies een (en dus plek 3) een wedstrijd tegen Egypte/Iran/België (afhankelijk wie die groep wint. Dat zou het echt compleet maken gezien Oostenrijk al deel uitmaakte van de schande van Gijon :+

[ Voor 57% gewijzigd door Jebus4life op 25-06-2026 07:15 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur


  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:18
Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 06:24:
[...]


Wiskunde en het lot.

Je hebt 12 groepen waar 12 nrs 1, 12 nrs 2 en 8 nrs 3 doorgaan. Dus 8 nrs 1 worden blij gemaakt met de 8 nrs 3. De andere vier, waaronder wij, krijgen een nr 2. En dan helaas ook nog uit de sterkste poule.

Nu is er in elk geval reden om Tunesië toch aan te pakken, omdat je toch liever Marokko hebt dan Brazilië.
Los van het feit dat ik er nog niet zo zeker van ben dat je liever Marokko dan Brazilië treft, speelt m.i. ook nog mee aan welk kant van het schema je terechtkomt.

  • Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Typhone schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 05:45:
[...]

Ja de knock-out fase kan niet snel genoeg beginnen. Eindelijk voetbal en spanning.
De nachtwedstrijden afgelopen nacht waren toch wel spannend. Zuid Afrika verrassend door als tweede achter Mexico. Tsjechië, waar Nederland het altijd lastig tegen heeft, naar huis en Zuid Korea met 3 punten waarschijnlijk ook, maar die mogen nog even hopen...

Mexico gaat sowieso ver komen denk ik: Ze hebben thuisvoordeel maar spelen ook gewoon erg goed vind ik. Fraaie goal van een AZ speler en ze geven zelfs Guillermo Ochoa de kans om op zijn zesde WK te spelen, waar hij ook nog een grote rol speelt in de derde goal van Mexico. _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.


  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ow ik zie dat we als we eerste worden via Marokko, Frankrijk en Portugal naar de finale moeten.

Ik zou die hekken voor het Museumplein maar afbestellen :+

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:46
Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:16:
Ow ik zie dat we als we eerste worden via Marokko, Frankrijk en Portugal naar de finale moeten.

Ik zou die hekken voor het Museumplein maar afbestellen :+
U vergeet winnaar Canada - Z-Afrika... met zo weinig eerbied voor die tegenstanders verdien je het niet eens.

  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:18
Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:16:
Ow ik zie dat we als we eerste worden via Marokko, Frankrijk en Portugal naar de finale moeten.

Ik zou die hekken voor het Museumplein maar afbestellen :+
Frankrijk of Duitsland. Portugal kan nog naar plek 1 en komt dan aan de andere kant van het schema. Maar goed, je had Spanje dan daarvoor in de plaats kunnen noemen.

  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:18
Sjah schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:20:
[...]

U vergeet winnaar Canada - Z-Afrika... met zo weinig eerbied voor die tegenstanders verdien je het niet eens.
Dan vergeet je er nog meer.. volgens mij was de intentie wel helder van het bericht.

  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Sjah schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:20:
[...]

U vergeet winnaar Canada - Z-Afrika... met zo weinig eerbied voor die tegenstanders verdien je het niet eens.
Dat zijn het soort hindernissen die te nemen zijn, ik noemde alleen even de teams waar ik ons echt minder tegen vindt :)

We gaan gewoon geen WK worden. Stel ik me lekker op in. Kan het alleen maar meevallen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-06-2026 09:25 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:24:
[...]


Dat zijn het soort hindernissen die te nemen zijn, ik noemde alleen even de teams waar ik ons echt minder tegen vindt :)
Eerst maar eens zien te winnen van Tunesië, dat ging tegen hun buurland Algerije ook zo lekker toch...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.


  • Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:46
Fiber schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Eerst maar eens zien te winnen van Tunesië, dat ging tegen hun buurland Algerije ook zo lekker toch...? O-)
Iets in mij zegt dat ik me rotlach als we vannacht verliezen, en dat eigenlijk wel oke vind als ik naar schema kijk.

  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Nou ja, dan zit je met Argentinië, Brazilië en Engeland.

Het maakt allemaal weinig uit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:18
Fiber schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Eerst maar eens zien te winnen van Tunesië, dat ging tegen hun buurland Algerije ook zo lekker toch...? O-)
Die laatste wedstrijden voor het WK waren niet best. Ik hecht daar eerlijk gezegd weinig waarde aan. De oefenwedstrijden van Oranje bleef ik al niet meer voor thuis, omdat het vaak in een teleurstelling eindigde.

Ik vraag mij oprecht ook af wat voor wedstrijd dit wordt. Gaat Tunesië hier nog serieus voor de eer spelen en proberen by all means necessary een resultaat neer te zetten? Dat kan in het gunstigste geval resulteren in de bus parkeren en voetbal onmogelijk maken en in het ongunstigste geval een slagveld aan overtredingen. Of laat Tunesië het volledig lopen en vinden het wel best.

  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:18
Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:53:
Nou ja, dan zit je met Argentinië, Brazilië en Engeland.

Het maakt allemaal weinig uit.
Vroeg of laat kom je altijd een sterke tegenstander tegen. Je kunt hoogstens "geluk" hebben dat zo'n tegenstander zich vergaloppeert aan een "makkelijke" tegenstander. Maar goed, dat kan je zelf ook overkomen.

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:01
Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:53:
Nou ja, dan zit je met Argentinië, Brazilië en Engeland.

Het maakt allemaal weinig uit.
Heb ik liever. We hebben nog een rekening open staan bij Messi&Co.

  • Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52

Lordy79

Fundamentalist

DutchOwnage schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:02:
[...]

Heb ik liever. We hebben nog een rekening open staan bij Messi&Co.
Als we Messi eruit kegelen ben ik tevreden. Liefst in de finale natuurlijk.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof


  • Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

En jullie denken serieus dat Nederland gaat winnen van Marokko of Brazilië? Wie het ook wordt? Ik denk dat dat nog lastig zat wordt en dat al dat verder kijken in het schema tijdverspilling is... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Fiber schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:11:
En jullie denken serieus dat Nederland gaat winnen van Marokko of Brazilië? Wie het ook wordt? Ik denk dat dat nog lastig zat wordt en dat al dat verder kijken in het schema tijdverspilling is... O-)
Idd..


Ik kijk niet verder.

Elke wedstrijd na de poulefase is een finale..

Edit: maar denk wel dat we Marokko kunnen hebben. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 25-06-2026 10:19 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Marokko kun je gewoon hebben hoor. Marokkanen kun je het beste aanpakken door ze te krenken en te vernederen, op vechtlust ga je het niet winnen. Mentaal zijn ze zwak en is demotiveren de beste aanpak. Dat werkte bij Turkije ook.

Saibari is beter dan onze spits(en) (Gakpo zit rond hetzelfde niveau), Hakimi is gelijkwaardig aan Dumfries (wellicht iets beter). Verder zie ik geen enkele speler die beter is dan de speler van Oranje die daar tegenover staat. Diaz is niet beter dan een de Jong, Gravenberch of Reijnders.

Hun twee CV's spelen bij Mechelen en de ander is bankzitter bij Crystal Palace.

Het enige probleem voor Oranje is dat Marroko een goed collectief is, maar wanneer je het spel vooral mentaal gaat spelen zullen ze vrij snel het onderspit delven.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Justevo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:15:


Verder zie ik geen enkele speler die beter is dan de speler van Oranje die daar tegenover staat.
Dit is precies de reden waarom ik denk (en hoop) dat Nederland "gewoon" gaat winnen van Marokko. Er lopen er bij Marokko ook een paar rond die hun beste tijd gehad hebben.

Als Nederland speelt zoals ze kúnnen spelen met het materiaal dat we hebben denk ik dat we het wel over de streep gaan trekken.

Maar als er spelers zijn die hun dag niet hebben wordt het een lastig verhaal.

Edit: denk eerlijk gezegd dat we het mentaal gezien tegen Marokko afleggen, dus ik denk dat we met snel en goed combinatie spel moeten proberen een vroeg doelpunt te scoren, en op die manier moeten proberen de Marokkanen een flinke metale tik te geven.

En zorgen dat we de bal in bezit hebben. En Saibari geen cm ruimte geven en die neutraliseren. En/ of de aangevers neutraliseren.
"Als je op balbezit speelt, hoef je niet te verdedigen, want er is maar één bal."
"Als wij de bal hebben, kunnen zij niet scoren."
J.C. _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 25-06-2026 11:28 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:01
De vraag is: hebben wij genoeg gluiperdjes en klootzakjes in de ploeg die mindfuckje kunnen spelen met de tegenstander.

Zo'n speler als bij AZ, even z'n naam kwijt, is of was er zo een.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

DutchOwnage schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:20:


Zo'n speler als bij AZ, even z'n naam kwijt, is of was er zo een.
Wouter Goes.

-- Frenkie kan ook best wel een viezerikje zijn. (Sta je nog versteld van..die kan echt heeeeeeel slecht tegen niet winnen, of verliezen) Die kan ook héél smerig kijken en geniepige dingen doen.. :7 Voor de rest hebben we niet van dat soort spelers dus ik denk dan ook niet dat je zo'n spelletje moet willen proberen te spelen. Al helemaal niet tegen de Marokkanen.

En ik denk dat je die Marokkanen alleen gek.kan krijgen door ze volledig niet in het spel te laten komen en ze gewoon te overklassen. En ze vooral geen balbezit laten hebben. Dan worden ze vanzelf gefrustreerd. Met vieze trucjes en overtredingen of "mindgames" leg je het tegen ze af denk ik.

"Gewoon" snel scoren voor die mentale tik, en als de Marokkanen dan komen en ruimte weggeven snel de 2-0 er achteraan maken. :P Dan zijn ze wss wel gebroken. Want die gaan als ze achter komen vol op de aanval spelen. Denk ik. :P

Maar goed. Dit is wat ik hoop... Als we 1-0 achter komen wordt het een heel ander en heel lastig verhaal.

Edit: maar dit alles is natuurlijk makkelijk praten. Het moet wel even gebeuren. :P

Edit: ik ken het schema verder niet zo uit mn hoofd, kijk per wedstrijd, maar de landen die denk ik écht beter zijn dan NL zijn Spanje en Frankrijk..voor mij zijn dat de 2 grootste titel kanshebbers. En misschien daar vlak achter Argentinië. En eventueel Portugal. (Maar denk dat NL die laatste 2 nog wel kan hebben op een goeie dag) Vanavond nog even kijken of Duitsland daar nog bijkomt eventueel. Dat blijven natuurlijk ook.... Duitsers

Edit: lekker lang verhaal weer. Maar lig hier maar wat op de bank te niksen dus is ook een stukje verveling en afleiding. Haha. :+ B) )

[ Voor 100% gewijzigd door Format-C op 25-06-2026 12:05 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Fiber schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:11:
En jullie denken serieus dat Nederland gaat winnen van Marokko of Brazilië? Wie het ook wordt? Ik denk dat dat nog lastig zat wordt en dat al dat verder kijken in het schema tijdverspilling is... O-)
Marokko is een leuk team maar de toppers zijn daar een Saibari, Hakimi en nog een paar. Dat is het. Op papier vind ik ons wel beter. Marokko speelt fris en energiek maar daarmee red je het niet alleen.
Zolang we niet sukkelen achterin en gewoon ons niveau halen, moet Marokko te doen zijn.
Brazilië daarentegen... Dat is gewoon een team vol toppers.
Nee doe mij maar Marokko.

Ik vrees meer voor de (verdedigende) instelling en mentaliteit van oranje dan Marokko. En uiteraard moeten we geen penalty's nemen.

Edit :dit hoort eigenlijk in Nederlands elftal Topic

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 25-06-2026 12:23 ]

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic

Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport

Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl