Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Duitsland maakt nog geen indruk. Maar dat zegt helemaal niks, normaal gesproken groeien die altijd sterk in een toernooi. Maar van wat ik nu gezien heb, hoeven we daar niet overdreven voor te vrezen.FreakNL schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:09:
Valt nog niks over te zeggen maar stel dat het blijft zoals hierboven: Als je al van Marokko en Zwitserland weet te winnen vlieg je er in de kwartfinale uit tegen Duitsland natuurlijk
Die gedachte had ik voor het WK ook, maar ik begin nu toch wat optimistischer te worden, zoveel bijzonders hebben Marokko en Brazilië nou ook weer niet laten zien tot nu toe...rikislief schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:39:
Marokko en Brazilië lijken me voor dit Nederlands elftal al eindstations.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De eerste helft van Marokko, en de tweede helft van Brazilië in hun onderlinge wedstrijd, vond ik wel erg goed.Fiber schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:50:
[...]
Die gedachte had ik voor het WK ook, maar ik begin nu toch wat optimistischer te worden, zoveel bijzonders hebben Marokko en Brazilië nou ook weer niet laten zien tot nu toe...
@PWM heeft wel een punt als ik de samenvattingen bekijk. Ze zijn nogal snel met het ophemelen van elke speler - met name doelmannen. Ik weet niet of dat nieuw NOS beleid is want in de podcast over de Eredivisie doen ze daar elke week aan mee zolang het maar geen speler van een top 3 club betreft. Gisteren liep die kerel al te schreeuwen over rugnummer 6 van Kaapverdië dat hem een gouden toekomst wacht. Ga toch een ei leggen kerel. Die keeper van Uruguay bakte er geen zak van, niet met neerzetten van de muur, niet bij de 2-2 maar ga nu niet doen of die 6 morgen naar Man City verkast.Sjah schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:45:
[...]
Zeg dan gewoon dat je je geergerd heb aan ophemelen Room, ander voorbeeld heb ik namelijk niet van echt ophemelen.En Room deed het gewoon goed, klaar. Op ED niveau hoor je eigenlijk alleen commentaar van "had de keeper moeten hebben".
FIFA World Cup Knockout Stage
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ja, en toch heb ik nu het gevoel dat de Schotten het weer niet gaat lukken, met nog 1 wedstrijd... Brazilie. Hoop dat ze het wel halen, wil vakantie naar Schotland doen...lijkt me een leuk pilsje drinken dan met ze.BiaggioLuciano schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:16:
[...]
Denk dat 3pt net buiten de boot valt, ze moeten er toch echt nog een gelijkspel uit halen tegen Brazilië of Marokko. Maar het eerste been staat al in de knock out inderdaad.
Je hebt humor, kende die uitdrukking niet.Typhone schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:40:
[...]
@PWM heeft wel een punt als ik de samenvattingen bekijk. Ze zijn nogal snel met het ophemelen van elke speler - met name doelmannen. Ik weet niet of dat nieuw NOS beleid is want in de podcast over de Eredivisie doen ze daar elke week aan mee zolang het maar geen speler van een top 3 club betreft. Gisteren liep die kerel al te schreeuwen over rugnummer 6 van Kaapverdië dat hem een gouden toekomst wacht. Ga toch een ei leggen kerel. Die keeper van Uruguay bakte er geen zak van, niet met neerzetten van de muur, niet bij de 2-2 maar ga nu niet doen of die 6 morgen naar Man City verkast.
tJa het is het Wk, dan kijkt een weduwe/nooit-voetbalkijkster ook mee, en is het voor haar leuk maken door beetje meer enthousiasme, oke.
ps. heb de 10 minuten samenv. nos teruggekeken maar kwam die opmerking niet tegen (over de nr 6).
Marokko wint? Feest en Nederland wordt gesloopt.
Marokko verliest? Woede/frustratie en Nederland wordt gesloopt.
Tot zover de voorspellingen van iemand die in de vriendengroep strak op de laatste plek in de poule staat
https://www.nu.nl/wk-voet...and-opnieuw-in-actie.html
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Beter gezegd wie krijgt er geen rood of een VAR onderzoek bij een grove overtreding. Want de sterren moeten naar de finale. Niet een of andere zaterdagmiddag amateur elftal.............Fiber schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:58:
Vanavond/vannacht zijn de supersterren Lionel Messi, Kylian Mbappé en Erling Haaland weer aan de beurt. Wie gaat er deze keer het meeste inleggen...?
https://www.nu.nl/wk-voet...and-opnieuw-in-actie.html
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
eerlijk.. dan verkies ik dit voor België (helemaal vanonder, 3de plaats in poule) dan 1ste te zijn (spanje in kwart) of 2de (frankrijk). Lijkt me iets haalbaarder. Mits we beter spelen uiteraard, ik ga geen woorden vuilmaken aan gisteren.d-vine schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:11:
de BBC heeft een overzicht van de knock out fase die continu wordt bijgewerkt.
FIFA World Cup Knockout Stage
[Afbeelding]
Gezien de tegenstanders zou ik zeggen Mbappé.Fiber schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:58:
Vanavond/vannacht zijn de supersterren Lionel Messi, Kylian Mbappé en Erling Haaland weer aan de beurt. Wie gaat er deze keer het meeste inleggen...?
https://www.nu.nl/wk-voet...and-opnieuw-in-actie.html
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Herinner me meerdere toernooien waarna de NL fans aan het slopen gingen na verlies...Polycom schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:38:
Ik hoop niet op Nederland - Marokko want dan wordt sowieso het land afgebroken.
Marokko wint? Feest en Nederland wordt gesloopt.
Marokko verliest? Woede/frustratie en Nederland wordt gesloopt.
Marokko is ook serieus goed dit WK. Maar aan de linkerkant terecht komen is wel wenselijk met de huidige stand van zaken.Polycom schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:38:
Ik hoop niet op Nederland - Marokko want dan wordt sowieso het land afgebroken.
Marokko wint? Feest en Nederland wordt gesloopt.
Marokko verliest? Woede/frustratie en Nederland wordt gesloopt.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Brazilië is zo ervaren en hebben spelers die het verschil kunnen maken.

Als er ergens een 'WK-meme' topic is, kan deze daar dan heen, weet ik ook gelijk waar dat topic is (als die bestaat).
[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 22-06-2026 19:06 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nou duidelijker word het niet. Eerst met 2 de enkels kapot trappen en dan pas de bal per toeval geraakt.toolkist schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:06:
Uiteindelijk spelen ze de bal, maar dit is een 100% penalty
Hoezo duurt dit zolang voor die penalty te geven
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
[ Voor 22% gewijzigd door Pierre op 22-06-2026 19:09 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Pierre schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:09:
Gaat die hem missen? zou wat zijn. Krijg nou wat haha.
Haha wat een haat, duidelijke penalty.PatrickC schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:08:
Ja hoor… Messi zal en moet het record pakken van de FIFA.
Nummer 4 speelt eerst Martinez en daarna pas de bal.forzav schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:09:
Nummer 4 speelt de bal, Martinez speelt de nummer 5.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Laat dat ‘oude zeer’ nou eens los man, zo treurig. Gewoon een penalty.PatrickC schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:08:
Ja hoor… Messi zal en moet het record pakken van de FIFA.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
20 jaar geleden voetbalde je door en had je een week gezeik hierover.
En dan een slappe hap pingel nemen.
Yep de afgunst is weer overduidelijk hier.Chelseamarre123 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:10:
[...]
Haha wat een haat, duidelijke penalty.
Gewoon een penalty. En gewoon gemist.Jeroenvde89 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:10:
[...]
Laat dat ‘oude zeer’ nou eens los man, zo treurig. Gewoon een penalty.
Maar mijn stelregel is dan als de penalty gemist wordt, dan was het dus geen penalty.
ICE ICE Baby
Doe eens normaal.
Je zag gewoon dat Messi wachtte op de beweging van de keeper, om dan de andere hoek te kiezen. Maar die bleef lang staan en dan is de aanloop voor zo’n penalty niet lekker.toolkist schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:09:
Haperende aanloop, dua heerlijkt dat ie mis gaat.
Nou inderdaad. Wat is Messi daar van zijn troon gevallen zeg. Heerlijk dat ie mistforzav schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:11:
Love it! Na het vorige cadeau gegeven WK gun ik die Argentijnen helemaal niets.
Zo was er helaas wel meer duidelijk. Bijvoorbeeld die rode kaart de vorige wedstrijd. Omdat nou direct als haat te betitelen?Chelseamarre123 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:10:
[...]
Haha wat een haat, duidelijke penalty.
[ Voor 39% gewijzigd door ephymerous op 22-06-2026 19:15 ]
XXXVI
Echt erg. Messi is zo'n fantastische voetballer en zou een mooiere topscorer aller tijden zijn dan met alle respect Klose.
Sommige voetballers zijn iets meer voetballer dan de andere.ephymerous schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:13:
[...]
Nou inderdaad. Wat is Messi daar van zijn troon gevallen zeg. Heerlijk dat ie mist
ICE ICE Baby
Het is ook mooi dat de iets mindere goden een record kunnen hebben. Dus ik zal het ook prachtig vinden als zo een fantastische spits als Klose het record kan houden.Chelseamarre123 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:13:
[...]
Echt erg. Messi is zo'n fantastische voetballer en zou een mooiere topscorer aller tijden zijn dan met alle respect Klose.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Daar kan geen wetenschap tegenop.djmuggs schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:12:
Wel of geen penalty in dit geval lastig.
Maar mijn stelregel is dan als de penalty gemist wordt, dan was het dus geen penalty.
Die nummer 5 haalt hem gewoon neer zonder bal te spelen. Als het alleen die andere was zou ik het geen penalty vinden.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Heb je een punt, maar Messi in vorm, zelfs op deze leeftijd, is een Wapen.M@cer schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:19:
Het komt ook door die commentatoren die bijna een orgasme krijgen als de bal alleen al richting Messi gaat.
Dat gebeurd ook bij Mbappe, Haaland Jamal en al die andere grote spelers.M@cer schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:19:
Het komt ook door die commentatoren die bijna een orgasme krijgen als de bal alleen al richting Messi gaat.
Maar Messi werkt als een rode lap op een stier hier.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Leek wel zo maar in de herhaling vond ik het wel meevallenHupske schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:22:
Jemig. Donker geel had dat moeten zijn voor Martinez.
No pun intended?d-vine schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:21:
[...]
Dat gebeurd ook bij Mbappe, Haaland Jamal en al die andere grote spelers.
Maar Messi werkt als een rode lap op een stier hier.
De scheids is de matador?
ICE ICE Baby
Hoezo? Raakt hem volop de enkel!sNielz123 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:23:
[...]
Leek wel zo maar in de herhaling vond ik het wel meevallen
Dat is zeker een gele kaart!
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Omdat Messi niet alleen goed kan voetballen, maar ook een smeerlap is. Daardoor zal hij voor mij nooit zo groot zijn/worden als een Pele of Cruijff.d-vine schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:21:
[...]
Dat gebeurd ook bij Mbappe, Haaland Jamal en al die andere grote spelers.
Maar Messi werkt als een rode lap op een stier hier.
Vroeg om een kaart maar kreeg zelf geen geel
Edit: Hup Oostenrijk!!!!
[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 22-06-2026 19:32 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Komt omdat die 3 nog een ploeg om zich heen hebben die willen voetballen. Hier is het Messi en 10 zuigers die het bloed onder je nagels vandaan halen. Dan ben je natuurlijk al een stukje sneller geprikkeld.d-vine schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:21:
[...]
Dat gebeurd ook bij Mbappe, Haaland Jamal en al die andere grote spelers.
Maar Messi werkt als een rode lap op een stier hier.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Ja, sportiviteit en karakter doen er wmb ook toe. Ronaldo is naarmate hij ouder werd wat sympathieker geworden naar mijn mening. Messi lijkt juist arroganter en vervelender geworden. Een behoorlijke smet op zijn talent.KlaasjeNL schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:28:
[...]
Omdat Messi niet alleen goed kan voetballen, maar ook een smeerlap is. Daardoor zal hij voor mij nooit zo groot zijn/worden als een Pele of Cruijff.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Als we het gaan baseren op "gunst" kunnen we het WK afschaffen en de beker naar Curaçao of Haïti sturen. Wat een onzin.Chelseamarre123 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:13:
[...]
Echt erg. Messi is zo'n fantastische voetballer en zou een mooiere topscorer aller tijden zijn dan met alle respect Klose.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Houd toch op met je frustraties.KlaasjeNL schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:28:
[...]
Omdat Messi niet alleen goed kan voetballen, maar ook een smeerlap is. Daardoor zal hij voor mij nooit zo groot zijn/worden als een Pele of Cruijff.
Messi heeft de status al lang bereikt en zit alleen in zijn nadagen. Hij is niet meer zoals de eerste 10 jaar van zijn carrière.
Geen een grote voetballer is nog in zijn nadagen op zijn top
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Argentinië en Flessi alweer bevoordeeld ?
Nope.Deruxian schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:34:
Ik schakel net in.
Argentinië en Flessi alweer bevoordeeld ?
(En oostenrijk is gewoon een goeie stugge ploeg. Daar win je niet zomaar van)
[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 22-06-2026 19:35 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Nee dat gevoel heb ik niet.Deruxian schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:34:
Ik schakel net in.
Argentinië en Flessi alweer bevoordeeld ?
Typische zuid Amerikaanse/europese ploeg. Kunnen Nederlanders niet tegen!forzav schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:32:
Dit Argentijnse elftal vind ik echt verschrikkelijk, dat staat los van Messi. Enorm veel uitdelen maar weinig / niets kunnen incasseren, altijd gezeur en altijd word ze zogenaamd onrecht aangedaan.
Wat een irritante mannetjes zeg.
Edit: en nu zelf mekkeren, en wederom schelden op een tevenstander (Romero)
[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 22-06-2026 19:38 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Lijkt wel een zuid Amerikaan
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
(Jammer, ben echt voor Oostenrijk. Vind de argentijnen maar jankbekken, net Portugal)
[ Voor 64% gewijzigd door Format-C op 22-06-2026 19:40 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Te laat in de wedstrijd, voor een lichte overtreding van een Oostenrijkse natuurlijk!Pierre schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:38:
Ben benieuwd wanneer die een kaart gaat trekken de scheidsrechter.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Samen met Kane de grootste rode lap voor mij
Messi
Messi
Messi
Messi
Messi
Messi
Messi
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Zie je wel hahaTk55 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:39:
[...]
Te laat in de wedstrijd, voor een lichte overtreding van een Oostenrijkse natuurlijk!
U vroeg?Pierre schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:38:
Ben benieuwd wanneer die een kaart gaat trekken de scheidsrechter.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl