Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Eredivisiepool op Tweakers is wel een gezellige hoor.Fiber schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:03:
[...]
Nee hoor daar doe ik sowieso niet aan.. ook niet aan gokken en wedden...
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-tapo-p115-mini-slimme-stekker-energiebewaking-1-pack/9300000073872921/?referrer=socialshare_pdp_androidappTyphone schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:04:
[...]
, jazeker skeere variant van de Lidl helaas maar mocht de pret niet drukken.
Goedkoper dan een nieuwe waterkoker 😜
Maar Senegal is nog niet klaar denk ik. Het zou leuk zijn als ze later Marokko loten.
Mag alleen niet in de context van een ruzie/bekvechterij.plizz schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:05:
Mond bedekken mocht toch niet i.v.m. racisme? Waarom doen voetballers nog steeds?
Bedtijd. morgen weer aan de bak.
Tot de volgende!
[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 16-06-2026 23:29 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Morgen de 6,5 minuten samenvatting op YouTube NOS van de latere wedstrijden 😏Format-C schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:24:
Jammer dat Argentinië om 3u is en niet om 12u.
Bedtijd. morgen weer aan de bak.
Tot de volgende!![]()
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nou ja, hij had gewoon rood moeten krijgen..Deruxian schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 06:34:
Heeft Messi het weer cadeau gekregen van de FIFA?
Donkerrood. Belachelijke overtreding in de 31ste minuut bij een stand van 1-0. Uiteindelijk scoort hij dus een hattrick die hij nooit had mogen scoren en wint Argentinië een wedstrijd die ze mogelijk nooit hadden mogen winnen.
Wordt dit net als 4 jaar geleden het WK dat Argentinië moet winnen? Het lijkt er in elk geval op dat ze golden boy Messi geen wedstrijden willen laten missen.
Gisteren bij Frankrijk-Segenal moest een speler van Senegal in de beginfase een minuut naar de kant omdat hij een blessurebehandeling had gehad. Dit tot grote onvrede van hem want Senegal speelde op dat moment goed en van tijdrekken was dus geen sprake.
Dacht toen al dat deze regel wel eens ongewenste bij-effecten kan hebben.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Dat was mijn gedachte ook, maar volgens mij is het WK ook steeds verder uitgebreid waardoor het ook logisch dat er steeds meer goals gescoord worden.mavaros schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:30:
Als Messi drie keer scoort, gaat Ronaldo er vandaag vier proberen te maken tegen Angola.
Gelukkig werd genoemd in de samenvatting, je zou anders haast vergeten dat Messi topscorer kon worden/were
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik zie hem net ja. Niet eens VAR. En die NOS dude die het commentaar doet ligt nu in z’n Messi-pyjama te slapen. Oh wat irritant.Pierre schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:14:
Wat een vieze overtreding btw van Messi
Bij een hoofdblessure hoef je geen minuut naar de kant maar mag je er gelijk weer in.alexbl69 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:56:
Net bij Oostenrijk-Jordanië... een speler die nadat hij bij een kopduel overduidelijk pijn heeft en op de grond valt direct opstaat en een blessurebehandeling weigert omdat hij anders na de behandeling een minuut aan de kant zou moeten staan.
Overigens valt het met wel op dat er dit WK weinig oponthoud is. Het aftellen bij spelhervattingen lijkt wel effect te hebben.
Regeren is vooruitschuiven
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Tja, hij doet het wel weer met 3 goals, maar hij had na 30 minuten eigenlijk niet meer op het veld mogen staan en was dan op 1 doelpunt blijven steken. Messi = hand van God 2.0 blijkbaar
En ook de voet van God 2.0
(Beste voetballer ooit imho)
[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 17-06-2026 09:07 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mocht nooit nog verder gespeeld hebben gisteren en ook gewoon nooit het WK hebben gewonnen.
Tsja als je je saldo kan opkrikken tegen Irak, Algerije of Curaçao, maakt het niets meer uitGonadan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:22:
De NOS is ook al even bezig met dat WK-topscorer aller tijden lijstje, maar wat is dat überhaupt nog waard als er zo aan het WK gesleuteld wordt? We spelen een verlengstuk van de kwalificatie in de vorm van een poulefase en met zoveel wedstrijden is het een kwestie van (niet enes zoveel) tijd tot de oude hooggeplaatste topscorers allemaal voorbij gestreefd zijn.
Jij krijgt straks veel hoon over je heenGonadan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:22:
De NOS is ook al even bezig met dat WK-topscorer aller tijden lijstje, maar wat is dat überhaupt nog waard als er zo aan het WK gesleuteld wordt? We spelen een verlengstuk van de kwalificatie in de vorm van een poulefase en met zoveel wedstrijden is het een kwestie van (niet enes zoveel) tijd tot de oude hooggeplaatste topscorers allemaal voorbij gestreefd zijn.
Desalniettemin ben ik het volledig met je eens en daarom vind ik die vergelijkingen die altijd gemaakt worden zo'n bullshit. Die moet je in de tijdsgeest plaatsen wanneer iets gebeurde. Hartstikke leuk dat de FIFA lekker inclusief alle eilandengroepjes ook een keer aan een WK deelname wil laten snuffelen maar laten we nou niet doen of dit de kwaliteit ten goede komt.
Spanje - Kaapverdië is natuurlijk prachtig voor Kaapverdië maar die wedstrijd hadden ze tot de finale moeten bewaren en niet voor de eerste ronde. Duitsland - Curacao zijn ook 'x' gratis goals voor de aanvallers waarbij dat geen scores zijn die je op een EK snel voorbij ziet komen.
In de samenvatting van de NOS (tip: mute) schreeuwt die NOS-dude alles bij elkaar omdat zijn protégé scoort. Puur op statistiek is Memphis Depay de beste spits aller tijden in Oranje. Daar vind ik wel wat van met spelers als Van Nistelrooy, Bergkamp, Kluivert, Cruijff in het verleden. Alleen die speelden maximaal 6 wedstrijden voor Oranje per jaar in plaats van de 18 die we nu spelen, waarbij het gros ook nog eens tegen nietszeggende voetbaldwergen is.
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 17-06-2026 09:44 ]
Dat is Arman volgens mij, die blijkt ineens een Temu Argentijnse commentator te zijn...Typhone schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:42:
[...]
Jij krijgt straks veel hoon over je heen.
Desalniettemin ben ik het volledig met je eens en daarom vind ik die vergelijkingen die altijd gemaakt worden zo'n bullshit. Die moet je in de tijdsgeest plaatsen wanneer iets gebeurde. Hartstikke leuk dat de FIFA lekker inclusief alle eilandengroepjes ook een keer aan een WK deelname wil laten snuffelen maar laten we nou niet doen of dit de kwaliteit ten goede komt.
Spanje - Kaapverdië is natuurlijk prachtig voor Kaapverdië maar die wedstrijd hadden ze tot de finale moeten bewaren en niet voor de eerste ronde. Duitsland - Curacao zijn ook 'x' gratis goals voor de aanvallers waarbij dat geen scores zijn die je op een EK snel voorbij ziet komen.
In de samenvatting van de NOS (tip: mute) schreeuwt die NOS-dude alles bij elkaar omdat zijn protégé scoort.
Op zich heel knap van Messi, maar om nu helemaal lyrisch te zijn bij een intikkertje.
[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 17-06-2026 09:45 ]
Niks aan de hand, doorlopen.Tomski1986 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:23:
Ik hoop dat karma Messi bedient dit WK.
Mocht nooit nog verder gespeeld hebben gisteren en ook gewoon nooit het WK hebben gewonnen.
Ook handig als je een topspits als een Haaland of Messi hebt..
Maar dan komen ze de poulfase niet door zonder Messi en kunnen ze geen wereldkampioen worden.................Blik1984 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:46:
Jammer dat zo'n actie van Messi niet eens bekeken wordt door de VAR, dat is gewoon in alle gevallen een rode kaart. Of het nou wel/niet expres gebeurt
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
Laat gaan mensen, geniet van het voetbal.
Messi had toch minimaal geel moeten hebben, weet ik
[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 17-06-2026 09:50 ]
Beide teams vond ik verdedigend helemaal niet zo sterk. Maar de kwaliteit voorin maakt alles goed. Denk ook dat wanneer ze een tegenstander in vorm tegen treffen het met beide landen snel gedaan is. Senegal kreeg gisteren echt serieus goede kansen tegen Frankrijk maar waren niet zo scherp in de afronding.Harribo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:47:
Als ik zo Argentinië en Frankrijk bekijk... wat een topteams, daar komen we als Nederland toch echt niet in de buurt.
Ook handig als je een topspits als een Haaland of Messi hebt..
Ik vind dat best wel meevallen. Het is heel opvallend en totaal niet in lijn dat Messi niet eens VAR check krijgt. Dit was ook niet eens geel 4 jaar geleden:Harribo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:48:
Wat een hoog wappie gehalte hier
Laat gaan mensen, geniet van het voetbal
Congomavaros schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:30:
Als Messi drie keer scoort, gaat Ronaldo er vandaag vier proberen te maken tegen Angola.
Het zal allemaal. Ik vind het hier soms vrij zuur en vooral heel gefrustreerd. Enfin ik heb mijn zeg gedaan.Typhone schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:50:
[...]
Ik vind dat best wel meevallen. Het is heel opvallend en totaal niet in lijn dat Messi niet eens VAR check krijgt. Dit was ook niet eens geel 4 jaar geleden:
[Afbeelding]
Het kan best zijn dat de scheids die voet op de kuit/achillespees niet gezien heeft. Maar dan was het gewoon een VAR-ingreep waardig en dan was het gewoon zonder twijfel rood geweest. Met alle videobeelden die er zijn is het onmogelijk dat een videoscheids dit niet ziet en dan niet even denkt, de scheids moet hier even naar gaan kijken.Harribo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:48:
Wat een hoog wappie gehalte hier
Laat gaan mensen, geniet van het voetbal.
Messi had toch minimaal geel moeten hebben, weet ik
Dus ja, niet heel gek dat de conspiracy theorieën dan uit de kast worden gehaald
Eens, de tegenstander kreeg ook kansen. Maar het verschil : ze maken ze niet af.Typhone schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Beide teams vond ik verdedigend helemaal niet zo sterk. Maar de kwaliteit voorin maakt alles goed. Denk ook dat wanneer ze een tegenstander in vorm tegen treffen het met beide landen snel gedaan is. Senegal kreeg gisteren echt serieus goede kansen tegen Frankrijk maar waren niet zo scherp in de afronding.
Ook bij Irak en Algerije.
Eigenlijk heb je als land gewoon een top killer nodig
Spelers als Messi zijn zo snel met hun voeten, dat het haast onmogelijk is om zo'n trap op de kuit/achillespees per ongeluk uit te delen. Dit was absoluut een bewustje.Blik1984 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:46:
Jammer dat zo'n actie van Messi niet eens bekeken wordt door de VAR, dat is gewoon in alle gevallen een rode kaart. Of het nou wel/niet expres gebeurt
Maar wat vind je van de feiten in de wedstrijd zelf? Daar gaat het om. De meningen van hier kunnen gestolen worden toch? Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat Messi een top 5 speler allertijden is en een top 1/2 van zijn generatie. Maar dat betekent niet dat er met de introductie van de VAR met twee maten gemeten kan worden waarbij de ene trap van achter op het scheen rood is, maar wanneer Messi het doet er niet eens een VAR naar kijkt.Harribo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:52:
[...]
Het zal allemaal. Ik vind het hier soms vrij zuur en vooral heel gefrustreerd. Enfin ik heb mijn zeg gedaan.
Ik vind het wel gek en zwaar overdreven.Blik1984 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:53:
[...]
.
Dus ja, niet heel gek dat de conspiracy theorieën dan uit de kast worden gehaald
Haha ben even vergeten wie de tegenstander was maar Ecuador die kregen 5 à 6 100% kansen die ze niet maakten voor de 35e minuut. En vervolgens deksel op de neus in de 89e minuut. Zoveel kansen hadden Nederland én Japan nog niet bij elkaar gespeeld in de hele wedstrijd.Harribo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:55:
[...]
Ook bij Irak en Algerije.
Eigenlijk heb je als land gewoon een top killer nodig
Kijk, bijzonder dat er geen kaart komt. Maar wat de precieze reden is weten wij niet.Typhone schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:59:
[...]
Maar wat vind je van de feiten in de wedstrijd zelf? Daar gaat het om. De meningen van hier kunnen gestolen worden toch? Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat Messi een top 5 speler allertijden is en een top 1/2 van zijn generatie. Maar dat betekent niet dat er met de introductie van de VAR met twee maten gemeten kan worden waarbij de ene trap van achter op het scheen rood is, maar wanneer Messi het doet er niet eens een VAR naar kijkt.
Maar er zijn hier sommigen die gelijk uitgaan van het ergste. Die gelijk weer hun eigen frustraties komen uiten lijkt het.
Ik vind scheidsrechterlijke beslissingen of dwalingen niet iets om lang bij stil te staan, wedstrijden worden gewonnen en verloren op andere punten denk ik.
Messi is gewoon een topspeler net als Haaland.. Och wat had ik graag zo'n spits bij Nederland gezien maar ja..
Zat nu Noorwegen te kijken, krijgt een speler van Irak ook een doodschop... Waarom er niet afgefloten werd is mij een raadsel maar langer dan een paar seconden sta ik er niet bij stil en heb er zeker geen achterdocht bij.
Vergeet niet dat scheidsrechters etc ook mensen zijn met een gevoel en niet perfect
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 17-06-2026 10:06 ]
Ivoorkust inderdaad.Typhone schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:01:
[...]
Haha ben even vergeten wie de tegenstander was maar Ecuador die kregen 5 à 6 100% kansen die ze niet maakten voor de 35e minuut. En vervolgens deksel op de neus in de 89e minuut. Zoveel kansen hadden Nederland én Japan nog niet bij elkaar gespeeld in de hele wedstrijd.
Zag de samenvatting en dacht... Och arme Ecuador
Daar heb je zeker gelijk in, maar waarom hebben we dan nog een VAR? Ook die zijn niet perfect, maar een bij lange na niet perfecte VAR had hier ook gewoon een rode kaart gegeven. En ja, dan had Argentinië nog 60 minuten met 10 man moeten spelen, had het dan nog wel willen zien. Het is op z'n minst opvallend te noemen dat Messi hier steeds mee weg komt.Harribo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:04:
[...]
Zat nu Noorwegen te kijken, krijgt een speler van Irak ook een doodschop... Waarom er niet afgefloten werd is mij een raadsel maar langer dan een paar seconden sta ik er niet bij stil en heb er zeker geen achterdocht bij.
Vergeet niet dat scheidsrechters etc ook mensen zijn met een gevoel en niet perfect
Zolang de regels nooit 100% de overtredingen kunnen bevatten, dat is onmogelijk, ben je afhankelijk van mensen. Die kunnen nog zo goed getraind en van goede bedoelingen zijn, er gaat altijd wel íets fout.Denman schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:13:
[...]
Daar heb je zeker gelijk in, maar waarom hebben we dan nog een VAR? Ook die zijn niet perfect, maar een bij lange na niet perfecte VAR had hier ook gewoon een rode kaart gegeven. En ja, dan had Argentinië nog 60 minuten met 10 man moeten spelen, had het dan nog wel willen zien. Het is op z'n minst opvallend te noemen dat Messi hier steeds mee weg komt.
Een van de redenen dat ik zelf er niet te lang stil bij blijf staan.
Ja Messi komt er mee weg, best bijzonder, maar om nu gelijk overal samenzwering ideeën bij te krijgen...
Ik heb ook geen zin om daar lang bij stil te staan.
In Nederland was dit trouwens bijna zeker rood maar ik vind dat de eredivisie extreem kinderachtig is met kaarten tov het voetbal buiten Nederland.
Kan mij voorstellen dat elders zoiets met geel wordt bestraft. Dan had Messi sowieso kunnen blijven staan.
Dat een kaart uitblijft is niet goed vind ik.
Maar enfin, ik duik er helemaal in, dat is nu iets wat ik hier juist niet wilde.
Maar heb bij deze mijn mening toegelicht
[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 17-06-2026 10:47 ]
Dat dus...!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het verkopen van de wedstrijd noem ik dat.sus schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:16:
Zou de commentator al een schone onderbroek gevonden hebben? Die moet toch een enorme natte plek hebben gehad tijdens de wedstijd. Ik stoor me zelfs aan de samenvatting op NOS Sport. En dan moet Ronaldo Portugal nog komen....
Denk dat wij daar soms ook te nuchter voor zijn?
Moet wel bekennen dat Messi nog steeds de absolute top, wat een speler.
En als we over één ding in het algemeen wel eens zijn over het scheidsrechterskorps...
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb een tijdje terug een webinar gekeken met een top-hockeyster, een top-scheidsrechter en een top-coach over spelregels en overtredingen. De speelster gaf aan dat op haar niveau (hoofdklasse en internataionaal) een overtreding eigenlijk zelden onopzettelijk is.KlaasjeNL schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:56:
[...]
Spelers als Messi zijn zo snel met hun voeten, dat het haast onmogelijk is om zo'n trap op de kuit/achillespees per ongeluk uit te delen. Dit was absoluut een bewustje.
Dus de daadwerkelijke overtreding is meestal òf opzettelijk, of er is bewust een risico genomen waarbij de kans op de overtreding voor lief wordt genomen.
(het verschil onbewust/bewust is bij hockey erg belangrijk.. 'bewuste' overtredingen krijgen eerder strafverzwaring.. dwz en (langere) tijdstraf, en een grotere kans op strafcorner/strafbal tegen).
Ik denk dat dat bij voetbal (en eigenlijk elke andere topsport) op hoog niveau niet anders zal zijn.
Het zijn geen koekenbakkers die maar wat aanrommelen, zoals wij doen op de velden in het weekend.
NOS kijk ik niet, ik kijk bij de Belg, die doen geen reclames in de drinkpauzes en klinken prettiger.Typhone schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:42:
[...]
Jij krijgt straks veel hoon over je heen.
Desalniettemin ben ik het volledig met je eens en daarom vind ik die vergelijkingen die altijd gemaakt worden zo'n bullshit. Die moet je in de tijdsgeest plaatsen wanneer iets gebeurde. Hartstikke leuk dat de FIFA lekker inclusief alle eilandengroepjes ook een keer aan een WK deelname wil laten snuffelen maar laten we nou niet doen of dit de kwaliteit ten goede komt.
Spanje - Kaapverdië is natuurlijk prachtig voor Kaapverdië maar die wedstrijd hadden ze tot de finale moeten bewaren en niet voor de eerste ronde. Duitsland - Curacao zijn ook 'x' gratis goals voor de aanvallers waarbij dat geen scores zijn die je op een EK snel voorbij ziet komen.
In de samenvatting van de NOS (tip: mute) schreeuwt die NOS-dude alles bij elkaar omdat zijn protégé scoort.
Qua kwaliteit maak ik me niet zo druk. Ja de meeste wedstrijden heeft één van de twee de bus geparkeerd en denkt dat ze dan gepresteerd hebben, maar het is wel voor heel veel meer landen een beleving zo. Ik kan het ze niet kwalijk nemen dat die landen het wel leuk vinden om toch mee te kunnen doen, ook al gaat het er pas na twee rondjes knockout echt op lijken.
Overigens verwacht ik volgende keer iets van 64 landen hoor, dat rekent veel makkelijker. En als je kijkt naar het totaal aantal landen dan is het WK eigenlijk nog veel kleiner dan het EK, dus als Europeanen moeten we überhaupt niet zeuren toch?
Maar waarom zou ik hoon krijgen, de stelling klopt toch gewoon?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
we hebben nu zelfs ook die 'view of the referee' cam. Ik ben oprechts en open benieuwd wat daar gezien is. (en regeltechnisch: als 100% duidelijk is dat de scheidsrechter op het veld deze actie goed geobserveerd heeft (wat je kan vaststellen met de headcam), mag de VAR dan alsnog overrulen?). Heeft de scheidsrechter het incident niet goed gezien, of niet goed beoordeeld?Typhone schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:59:
[...]
Maar wat vind je van de feiten in de wedstrijd zelf? Daar gaat het om. De meningen van hier kunnen gestolen worden toch? Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat Messi een top 5 speler allertijden is en een top 1/2 van zijn generatie. Maar dat betekent niet dat er met de introductie van de VAR met twee maten gemeten kan worden waarbij de ene trap van achter op het scheen rood is, maar wanneer Messi het doet er niet eens een VAR naar kijkt.
Ik weet niet of het alleen van de wedstrijden van Nederland is maar bij npo1 extra [kanaal 81 ziggo/kpn] heb je het commentaar van langs de lijn dus duo commentaar. Het is radiocommentaar dus meer gericht op het spel dan verhaaltjes, statistieken en andere onzin. En anders BBC of ZDF die zijn gewoon professioneel en op voetbal gericht en veel minder randzaken. [is wel imo]sus schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:16:
Zou de commentator al een schone onderbroek gevonden hebben? Die moet toch een enorme natte plek hebben gehad tijdens de wedstijd. Ik stoor me zelfs aan de samenvatting op NOS Sport. En dan moet Ronaldo Portugal nog komen....
Only fools are enslaved by time and space.
En dan hebben we het hier niet eens over een 'random'topvoetballer, maar over een van de besten ooitbreew schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:25:
[...]
Ik heb een tijdje terug een webinar gekeken met een top-hockeyster, een top-scheidsrechter en een top-coach over spelregels en overtredingen. De speelster gaf aan dat op haar niveau (hoofdklasse en internataionaal) een overtreding eigenlijk zelden onopzettelijk is.
Dus de daadwerkelijke overtreding is meestal òf opzettelijk, of er is bewust een risico genomen waarbij de kans op de overtreding voor lief wordt genomen.
Ik denk dat dat bij voetbal (en eigenlijk elke andere topsport) op hoog niveau niet anders zal zijn.
Het zijn geen koekenbakkers die maar wat aanrommelen, zoals wij doen op de velden in het weekend.
Vind het dan wel bijzondere actie. Heb alleen fragmenten van de wedstijd gezien (iets met een verkeerd tijdstip), maar Messi is ook geen 'domme' voetballer. Er is scorebord journalistiek technisch geen reden om bij 1-0 voor een domme overtreding te maken met risico op gele/rode kaart waar je later in de wedstrijd of tournooi last van hebt. of was het wedstrijdbeeld anders dan de fragmenten en het scorebord doen vermoeden? Want wat bezielt hem dan om die overtreding te begaan?
Algerije gaf hem alle ruimte, volgende tegenstanders gaan misschien een bijtertje opstellen als anti-Messi.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Kortsluiting? Net als Suarez (3xbrothermaynard schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:24:
[...]
En dan hebben we het hier niet eens over een 'random'topvoetballer, maar over een van de besten ooit
Vind het dan wel bijzondere actie. Heb alleen fragmenten van de wedstijd gezien (iets met een verkeerd tijdstip), maar Messi is ook geen 'domme' voetballer. Er is scorebord journalistiek technisch geen reden om bij 1-0 voor een domme overtreding te maken met risico op gele/rode kaart waar je later in de wedstrijd of tournooi last van hebt. of was het wedstrijdbeeld anders dan de fragmenten en het scorebord doen vermoeden? Want wat bezielt hem dan om die overtreding te begaan?
Gaat (denk ik) alleen maar weg als het bestraft wordt, in plaats van vergoelijkt.
Dat het een ander slag voetballer is dan de doorsnee spelers, geloof ik direct.KlaasjeNL schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:56:
[...]
Spelers als Messi zijn zo snel met hun voeten, dat het haast onmogelijk is om zo'n trap op de kuit/achillespees per ongeluk uit te delen. Dit was absoluut een bewustje.
Maar sommige overtredigen, bewust of onbewust, mogen niet volgens de voetbalregels.
Voetbal is geen formule1 waar de regels op commando worden gewijzigd. Zo had die Belg ook gewoon een kaart moeten krijgen voor obstructie.
De poulefase duurt drie weken.cy-gor25 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:42:
[...]
Tsja als je je saldo kan opkrikken tegen Irak, Algerije of Curaçao, maakt het niets meer uit
In de ronde van Frankrijk doen ze dat in dezelfde tijd en dan is het ook klaar en loopt niemand te zeiken over de kampioen.
Als Mandi dezelfde actie had uitgevoerd en Messi was het slachtoffer; instant rode kaart. Echt geen twijfel over mogelijk.mavaros schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:35:
[...]
Dat het een ander slag voetballer is dan de doorsnee spelers, geloof ik direct.
Maar sommige overtredigen, bewust of onbewust, mogen niet volgens de voetbalregels.
Voetbal is geen formule1 waar de regels op commando worden gewijzigd. Zo had die Belg ook gewoon een kaart moeten krijgen voor obstructie.
Dat geeft een dubbele standaard aan, en daar is nu terecht kritiek op. Alle whataboutisms ten spijt.
Goede antwoord was rood vanwege het serieus in gevaar brengen van de gezondheid van de speler.
Edit: Ok ik had een theorie dat het niet een global conspiracy is die Messi hier redt maar simpelweg een onervaren referee die het niet aandurft een vedette een kaart te geven. Maar deze gast heeft dat excuus niet:
To err is human zullen we dan maar zeggen. Heeft de goede man nog aan zelfreflectie gedaan na de wedstrijd?Szymon Marciniak is a Polish football referee. He has refereed the 2022 FIFA World Cup final between Argentina and France, the 2018 UEFA Super Cup between Real Madrid and Atlético Madrid,[1] and the 2023 UEFA Champions League final between Manchester City and Inter Milan. For 2022 and 2023, he was named "The World's Best Referee" by the International Federation of Football History & Statistics (IFFHS).[2][3] He is also a UEFA elite category referee.
[ Voor 54% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-06-2026 16:03 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Er valt ook heel veel onder onsportief gedrag, dat vind ik ook zo'n onduidelijke dooddoener
[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 17-06-2026 14:20 ]
We hebben het gezien met de handsbal in Qatar en nu komt hij er weer mee weg.
[ Voor 11% gewijzigd door Vlassie1980 op 17-06-2026 14:30 ]
En als het 1 malig (1 persoon) gebeurt kan je van een foutje spreken, maar aangezien er in Qatar óók een VAR aanwezig was zijn er al 4 personen die dergelijke acties van Messi niet willen / durven bestraffen. Het lijkt daarmee meer op een patroon dan op stom toeval.Vlassie1980 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:29:
Messi, een geniale voetballer en diep respect voor hoe hij de goals maakt. Maar tegelijk ook politiek onschendbaar. Als er een scheids een keer het lef heeft om hem met rood van het veld te sturen mag hij zich gelijk in een achterkamertje melden met de vraag hoe hij het in zijn hoofd haalt om Messi van het veld te sturen.
We hebben het gezien met de handsbal in Qatar en nu komt hij er weer mee weg.
Waarmee ik weer niet wil zeggen dat het een conspiracy is om Messi in de finale te krijgen, maar vooral duidelijk wil maken hoe opvallend het eigenlijk is. Vooral ook omdat eigenlijk alle (relevante) bronnen zeggen dat het gewoon een rode kaart had moeten zijn is het toch opvallend dat óók een VAR weigert in te grijpen. Die heeft geen excuus dat hij het niet goed kan zien.
Nou precies. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat Messi vooral sinds het vorige WK er niet meer lekker bij mij opstaat met zijn kinderachtige gedrag. Dat voormalig bondscoach Van Gaal daar nog een schepje bovenop gedaan heeft helpt dan ook niet in de beeldvorming, met zijn teksten over het makkelijk aan goals komen.jbdeiman schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:57:
[...]
En als het 1 malig (1 persoon) gebeurt kan je van een foutje spreken, maar aangezien er in Qatar óók een VAR aanwezig was zijn er al 4 personen die dergelijke acties van Messi niet willen / durven bestraffen. Het lijkt daarmee meer op een patroon dan op stom toeval.
Waarmee ik weer niet wil zeggen dat het een conspiracy is om Messi in de finale te krijgen, maar vooral duidelijk wil maken hoe opvallend het eigenlijk is. Vooral ook omdat eigenlijk alle (relevante) bronnen zeggen dat het gewoon een rode kaart had moeten zijn is het toch opvallend dat óók een VAR weigert in te grijpen. Die heeft geen excuus dat hij het niet goed kan zien.
Tegelijkertijd zijn wij niet blind. Dit is een zuivere rode kaart, waar verder weinig discussie over is. De vraag is dan hoe het kan dat de man hiermee wegkomt.
Het antwoord dat mensen teveel tegen hem opkijken ligt dan voor de hand. Zeker als je net de commentator van de NOS extatisch "Messieee" heb horen gillen. Alsof hij voor Nederland de finale beslist had, sjongejonge .
Hij is wel buitencategorie goed, maar geen absolute top meer. Kan denk ik niet meer 'zomaar' mee bij de Europese elite op dit moment. Zie hem geen 5-6 sprints achter een sterke tegenstander aanrennen in elk geval.Harribo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:49:
[...]
Het verkopen van de wedstrijd noem ik dat.
Denk dat wij daar soms ook te nuchter voor zijn?
Moet wel bekennen dat Messi nog steeds de absolute top, wat een speler.
[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 17-06-2026 15:26 ]
Laat zien hoe, naast andere indicatoren, dat voetbal steeds politieker wordt.Vlassie1980 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:29:
Messi, een geniale voetballer en diep respect voor hoe hij de goals maakt. Maar tegelijk ook politiek onschendbaar. Als er een scheids een keer het lef heeft om hem met rood van het veld te sturen mag hij zich gelijk in een achterkamertje melden met de vraag hoe hij het in zijn hoofd haalt om Messi van het veld te sturen.
We hebben het gezien met de handsbal in Qatar en nu komt hij er weer mee weg.
Terwijl het een volkssport is, zou moeten zijn. Van en voor het volk.
Zie het ook aan de steeds absudere prijzen voor tickets, extreem lange wachttijden voor seizoenskaarten van grote succesvolle clubs, steeds hoger wordende transfersommen, de groeiende kloof tussen de rijkste clubs en de rest, etc etc.
Eigenlijk zouden supporters wereldwijd eens gezamenlijk moeten afspreken een seizoen lang geen wedstrijden te bezoeken. Gaat niet gebeuren maar een mens met idealen mag dromen.
Het zou niet de eerste keer zijn als een scheids voor een grote fout naar huis wordt gestuurd op een WK. Wat nu uiteraard niet gaat gebeuren, want geen groot voeballand wat benadeeld is.Dr. Strangelove schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:05:
To err is human zullen we dan maar zeggen. Heeft de goede man nog aan zelfreflectie gedaan na de wedstrijd?
Iets anders, dat muziekje van Alan Parsons Project, Eye in the Sky, dat is als de teams opkomen... vraag me af hoeveel FIFA heeft moeten schuiven voor die rechten.
[ Voor 18% gewijzigd door Tomski1986 op 17-06-2026 18:23 ]
Dat heeft hij nooit gedaan.Typhone schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:25:
[...]
Zie hem geen 5-6 sprints achter een sterke tegenstander aanrennen in elk geval.
Messi wandelt (en wandelde) altijd al grote delen van de wedstrijd.
Edit,: ben wel benieuwd naar Engeland!
Edit : en op zich ook wel naar Portugal, maar ben niet echt een Portugal fan. Vind het een beetje teveel "zeurders". (Om het licht uit te drukken) (Wel goeie spelers)
[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 17-06-2026 18:50 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Het hoeft dan ook geen opzet te zijn om toch donker rood te zijnSjah schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:48:
Nou, Messi speelt zich op deze manier wel naar de GOAT status, op zijn 38e dit nog doen. Het gaat hier louter over dat "rood", achja zoals ik het zag was het geen opzet, maar geel had gemoeten idd....maar de gunfactor lijkt er niet te zijn. Vraag me wel af hoe sterk dit Argentinie is, wil ze wel een halve wedstrijd zien zonder hun verlosser.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
[ Voor 4% gewijzigd door Grindtegel op 17-06-2026 19:06 ]
Edit: op papier is Portugal wel een gruwelijk elftal hoor. Damn.
Edit: bam.. al 1-0
Wordt een monsterscore
[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 17-06-2026 19:07 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
How bad is it on a scale from one to Spurs
Hier niet op reguliere tv. NL1Slasher schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:08:
Ik kijk voornamelijk via de browser, maar af en toe schokt het, hebben jullie dat ook?
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik lees dit op de telegraaf:
NPO zendt vanwege kosten slechte kwaliteit WK-beelden uit: ’En shirt Oranje past niet binnen het standaard kleurenpalet’
Stotterig beeld, gekke kleuren: het zou goed kunnen dat je tijdens de wedstrijd Nederland-Japan (2-2) afgelopen zondag een verward en niet helemaal te plaatsen gevoel had rondom de kwaliteit van het beeld tijdens de wedstrijd in het AT&T-stadion in Arlington, het grootste overdekte stadion ter wereld.
Het niet-kloppende beeld ligt niet aan jouw ogen of televisie. In Nederland hebben we te maken met een stuk slechtere beeldkwaliteit, omdat de NPO ons weerhoudt van 4K.
Beeldkwaliteit teruggeschroefd naar HD
De beelden worden door FIFA’s Host Broadcast Services (HBS) vastgelegd in 4K-kwaliteit en FIFA geeft alle rechthebbende landen ook toegang tot deze stream. Hoewel de NPO in Nederland dus deze hoogste kwaliteit ontvangt, wordt het alsnog teruggeschroefd naar HD, zo bevestigt een woordvoerder van de NPO.
Ze ontkent echter dat daarbij kwaliteit verloren gaat. „Hoewel het om HD gaat en niet om 4K, is de kwaliteit goed. Het signaal wordt zonder zichtbaar kwaliteitsverlies omgezet. Door de slimme beeldverwerking oogt het beeld rustig en gedetailleerd, vooral bij snelle bewegingen.”
How bad is it on a scale from one to Spurs
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Viel me bij NL - Japan inderdaad al op, die shirts leken wel een soort markeerstift kleur roze/oranje te zijn. Heel kunstmatig.Slasher schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:11:
[...]
Ik lees dit op de telegraaf:
NPO zendt vanwege kosten slechte kwaliteit WK-beelden uit: ’En shirt Oranje past niet binnen het standaard kleurenpalet’
Stotterig beeld, gekke kleuren: het zou goed kunnen dat je tijdens de wedstrijd Nederland-Japan (2-2) afgelopen zondag een verward en niet helemaal te plaatsen gevoel had rondom de kwaliteit van het beeld tijdens de wedstrijd in het AT&T-stadion in Arlington, het grootste overdekte stadion ter wereld.
Het niet-kloppende beeld ligt niet aan jouw ogen of televisie. In Nederland hebben we te maken met een stuk slechtere beeldkwaliteit, omdat de NPO ons weerhoudt van 4K.
Beeldkwaliteit teruggeschroefd naar HD
De beelden worden door FIFA’s Host Broadcast Services (HBS) vastgelegd in 4K-kwaliteit en FIFA geeft alle rechthebbende landen ook toegang tot deze stream. Hoewel de NPO in Nederland dus deze hoogste kwaliteit ontvangt, wordt het alsnog teruggeschroefd naar HD, zo bevestigt een woordvoerder van de NPO.
Ze ontkent echter dat daarbij kwaliteit verloren gaat. „Hoewel het om HD gaat en niet om 4K, is de kwaliteit goed. Het signaal wordt zonder zichtbaar kwaliteitsverlies omgezet. Door de slimme beeldverwerking oogt het beeld rustig en gedetailleerd, vooral bij snelle bewegingen.”
Join the clubGunner schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:13:
Ik gun Portugal helemaal niets.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
How bad is it on a scale from one to Spurs
Ze zijn meer met zichzelf bezig na die goal dan met voetbal.
Ik ook niet.
Daarvoor hebben ze ons té hard genaaid in het verleden..
Ik las dit ook idd... te triest voor woorden. Ze hadden makkelijk 4k kunnen uitzenden van het geld dat ze met de drinkpauze reclames verdienen.Slasher schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:11:
[...]
Ik lees dit op de telegraaf:
NPO zendt vanwege kosten slechte kwaliteit WK-beelden uit: ’En shirt Oranje past niet binnen het standaard kleurenpalet’
Stotterig beeld, gekke kleuren: het zou goed kunnen dat je tijdens de wedstrijd Nederland-Japan (2-2) afgelopen zondag een verward en niet helemaal te plaatsen gevoel had rondom de kwaliteit van het beeld tijdens de wedstrijd in het AT&T-stadion in Arlington, het grootste overdekte stadion ter wereld.
Het niet-kloppende beeld ligt niet aan jouw ogen of televisie. In Nederland hebben we te maken met een stuk slechtere beeldkwaliteit, omdat de NPO ons weerhoudt van 4K.
Beeldkwaliteit teruggeschroefd naar HD
De beelden worden door FIFA’s Host Broadcast Services (HBS) vastgelegd in 4K-kwaliteit en FIFA geeft alle rechthebbende landen ook toegang tot deze stream. Hoewel de NPO in Nederland dus deze hoogste kwaliteit ontvangt, wordt het alsnog teruggeschroefd naar HD, zo bevestigt een woordvoerder van de NPO.
Ze ontkent echter dat daarbij kwaliteit verloren gaat. „Hoewel het om HD gaat en niet om 4K, is de kwaliteit goed. Het signaal wordt zonder zichtbaar kwaliteitsverlies omgezet. Door de slimme beeldverwerking oogt het beeld rustig en gedetailleerd, vooral bij snelle bewegingen.”
[ Voor 79% gewijzigd door Format-C op 17-06-2026 19:20 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik dacht dit is een 1 april grap maar het is geen 1 april.Slasher schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:11:
[...]
Ik lees dit op de telegraaf:
NPO zendt vanwege kosten slechte kwaliteit WK-beelden uit: ’En shirt Oranje past niet binnen het standaard kleurenpalet’
Stotterig beeld, gekke kleuren: het zou goed kunnen dat je tijdens de wedstrijd Nederland-Japan (2-2) afgelopen zondag een verward en niet helemaal te plaatsen gevoel had rondom de kwaliteit van het beeld tijdens de wedstrijd in het AT&T-stadion in Arlington, het grootste overdekte stadion ter wereld.
Het niet-kloppende beeld ligt niet aan jouw ogen of televisie. In Nederland hebben we te maken met een stuk slechtere beeldkwaliteit, omdat de NPO ons weerhoudt van 4K.
Beeldkwaliteit teruggeschroefd naar HD
De beelden worden door FIFA’s Host Broadcast Services (HBS) vastgelegd in 4K-kwaliteit en FIFA geeft alle rechthebbende landen ook toegang tot deze stream. Hoewel de NPO in Nederland dus deze hoogste kwaliteit ontvangt, wordt het alsnog teruggeschroefd naar HD, zo bevestigt een woordvoerder van de NPO.
Ze ontkent echter dat daarbij kwaliteit verloren gaat. „Hoewel het om HD gaat en niet om 4K, is de kwaliteit goed. Het signaal wordt zonder zichtbaar kwaliteitsverlies omgezet. Door de slimme beeldverwerking oogt het beeld rustig en gedetailleerd, vooral bij snelle bewegingen.”
Koop je een dure 4k tv om het wk te zien, krijg je dit.
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl
/f/image/DOhxAcHHeOrryTBiVIep6BWf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DKty4yjb1BWJ5Gd7Acvi4UPN.png?f=fotoalbum_large)