Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Nou hoop ik dat Spanje ze er van langs gaan geven as zondag.
De pundits van tegenwoordig willen met iedereen vriendjes blijven voor alle talkshows, social media en podcasts. Althans, ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.HollowGamer schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:20:
[...]
De BBC is een beetje zoals de NPO/NOS. Vooral positief blijven en niet te veel zware opmerkingen maken.
Ben benieuwd of men zich kan opladen voor de troostfinale
En gelijk?keroner schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:26:
[...]
Als je voor staat, wil je voor blijven en als je achter staat wil je voorkomen te staan.
Natuur doet de rest 😁
Waarmee je impliciet zegt dat Driessen geen expert is.418O2 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:28:
[...]
De pundits van tegenwoordig willen met iedereen vriendjes blijven voor alle talkshows, social media en podcasts. Althans, ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Ben benieuwd of men zich kan opladen voor de troostfinale
Ik zie niet precies hoe ik dat impliceer. Maar ik vind ze beide inderdaad ook geen expert.bazzemans schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:33:
[...]
Waarmee je impliciet zegt dat Driessen geen expert is.
Leuk maar laat dan even zien wat je kan winnenYzord schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:28:
Nadat ik alle wedstrijden van de eerste ronde had gezien, besloot ik dus een wedje te leggen op Toto. En dat pakte dus goed uit
[Afbeelding]
Feli met je 500, gokker...Yzord schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:28:
Nadat ik alle wedstrijden van de eerste ronde had gezien, besloot ik dus een wedje te leggen op Toto. En dat pakte dus goed uit
[Afbeelding]
Pundit = expert of autoriteit. En je stelt dat pundits proberen iedereen te vriend te houden. Ik heb niet de indruk dat Driessen dat doet418O2 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:34:
[...]
Ik zie niet precies hoe ik dat impliceer. Maar ik vind ze beide inderdaad ook geen expert.
Dat wilde ik express niet doen. Ging mij erom dat het toch nut heeft om alle wedstrijden met een onafhankelijk oog te bekijken om tot een bepaalde conclusie te komenChelseamarre123 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:35:
[...]
Leuk maar laat dan even zien wat je kan winnen
Een pundit is voor mij een analist uit de UK. Ik zeg niet dat alle pundits of analisten het doen, ik zeg alleen dat als ze het doen, dat voorgenoemde de reden isbazzemans schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:38:
[...]
Pundit = expert of autoriteit. En je stelt dat pundits proberen iedereen te vriend te houden. Ik heb niet de indruk dat Driessen dat doet.
Laat maar, ik maakte slechts een kwinkslagje. Zo serieus hoeven we hier verder ook niet op in te gaan418O2 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:40:
[...]
Een pundit is voor mij een analist uit de UK. Ik zeg niet dat alle pundits of analisten het doen, ik zeg alleen dat als ze het doen, dat voorgenoemde de reden is
Argentijnen, complimenten voor de mentaliteit, vechtlust, grinta. Die gaan dus pas aan als ze in het nauw komen. Volledig terecht gewonnen maar beide teams kwamen niet eens in de buurt van het niveau wat we gisteren zagen. Spanje gaat dat zondag hopelijk laten zien.
Oh , en Tuchel zijn hoofd ligt er al bijna af in de postmatch.
[ Voor 16% gewijzigd door Elzavo op 15-07-2026 23:59 ]
Het is best onverwacht dat hij nog geen enkele keer is opgedoken.bazzemans schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:42:
Ondertussen haalt Trump nog even uit naar Spanje (i.r.t. NAVO) en noemt ze slechte mensen. Een prima reden om te hopen dat Spanje wint. Als Trump dan al besluit om de prijs uit te reiken, laat hem dat dan maar aan een land doen die hij steeds neerhaalt.
(Malvinas = Falkland eilanden).
[ Voor 28% gewijzigd door Elzavo op 16-07-2026 00:09 ]
Ja, Scaloni zat gisteren in de persco alles te ontkennen, dat het niet speelde bij hen. Vuile leugenaarbazzemans schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 00:09:
@Elzavo ik heb meerdere connecties in Argentinië en die delen al de hele dag teksten over de Falklandeilanden. Het leeft daar nog altijd enorm.
Ja, dat zou toch dit WK echt gaan gelden na dat Qatar-gedoe? Arme FIFA, net niet geluktWippie1234 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 00:24:
Ik dacht nog wel dat sport en politiek niet samen konden gaan
bazzemans schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 00:09:
@Elzavo ik heb meerdere connecties in Argentinië en die delen al de hele dag teksten over de Falklandeilanden. Het leeft daar nog altijd enorm.
/f/image/S8zmjWh3WnXnUfOrUURq53Iz.png?f=fotoalbum_large)
Veel oud-collegas van mij zijn Argentijns. Bovenstaande al meerdere gedeeld zien worden in een of andere vorm. Leeft absoluut nog!
Bellingham sloeg een speler van Argentinië na de wedstrijd random op zijn achterhoofd
Wassen standbeeld (uit Madame Tussaud) Kane een 7? Gordon een 8. die heb je 1x gezien die wedstrijd, en alle spelers op John Stones na een 7 of meer?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bij zo'n beetje elke Argentijn speelt dit, en zeker in een wedstrijd tegen Engeland. Bij Scaloni is het niet anders. Maar hij gaat natuurlijk niet nog meer problemen opzoeken door van alles te gaan bevestigen.Elzavo schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 00:14:
[...]
Ja, Scaloni zat gisteren in de persco alles te ontkennen, dat het niet speelde bij hen. Vuile leugenaar. Spandoek lag al klaar (al is het wel provisorisch stift op doek). Bij het volk spelen dit soort dingen natuurlijk wel ja.
Gelukkig voor hem was de kans dat Iran het wk zou winnen vrij kleinbazzemans schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:42:
Ondertussen haalt Trump nog even uit naar Spanje (i.r.t. NAVO) en noemt ze slechte mensen. Een prima reden om te hopen dat Spanje wint. Als Trump dan al besluit om de prijs uit te reiken, laat hem dat dan maar aan een land doen die hij steeds neerhaalt.
Inmiddels verwijderd in r/sports, maar staat wel nog op r/worldcup. Bellingham leek het gemunt te hebben op deze specifieke speler. Wellicht zei of deed die spelers iets, vlak van te voren of eerder in de wedstrijd. De Argentijn reageerde ook meteen fel na de kleine tik in plaats van verbaasd, alsof hij wist waar het over ging. Vervolgens sprak Bellingham hem vermanend toe zo lijkt het.418O2 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 00:46:
https://www.reddit.com/r/sports/s/DRtIDN0NJD
Bellingham sloeg een speler van Argentinië na de wedstrijd random op zijn achterhoofd
edit: Hier van dichtbij en in slowmotion:
https://www.independent.c...barco-video-b3015762.html
[ Voor 10% gewijzigd door jumbos7 op 16-07-2026 07:08 ]
Ach, ze hebben een wedstrijdje gewonnen. In die oorlog hebben ze gewoon klop gehad.Elzavo schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 00:04:
Ook wel spicy: ‘The Malvinas are Argentine’: Players celebrate with banner after win over England. (2)
(Malvinas = Falkland eilanden).
Maar hier zou de FIFA wel tegenop moeten treden.
Engeland tekende voor de uitschakeling, nadat ze verdedigers in het veld brachten, om te spelen op de toen nog 1-0. Dat was het startschot voor de Argentijnen om een versnelling hoger te gaan spelen, en de rest is geschiedenis. 1-2.Sjah schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:28:
Nou, hoe kan Engeland zo dit uit handen geven. Heb slechts laatste half uur gezien, maar was het enige wat de Tommies deden bidden..? En Argentinie heeft nu aardig gezwijnd, maar staan in de Finale, misschien zijn ze toch meer dan Messi... en hebben ze het afgedwongen. En nu terugkijkend had ik liever Noorwegen in de HF gezien.
Wat een belachelijke cijfers 😂gambieter schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 01:18:
De BBC speler ratings voor de Engelsen zijn gegeven door mensen die de wedstrijd niet hebben gezien?
Wassen standbeeld (uit Madame Tussaud) Kane een 7? Gordon een 8. die heb je 1x gezien die wedstrijd, en alle spelers op John Stones na een 7 of meer?
Lijkt wel of iedereen twee bonuspunten heeft gehad als troost dat ze de halve finale hebben gehaald.
Ja, daar was de knipoog smiley ook voor. Wel triest dat spelers zich daartoe laten verleiden, stelletje kalimero's. Echt alles is irritant aan die ploeg.jumbos7 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:25:
[...]
Bij zo'n beetje elke Argentijn speelt dit, en zeker in een wedstrijd tegen Engeland. Bij Scaloni is het niet anders. Maar hij gaat natuurlijk niet nog meer problemen opzoeken door van alles te gaan bevestigen.
Ook bij de spelers waarvan geen enkele het heeft meegemaakt?, wat mij betreft dus pure provocatie.bazzemans schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 00:09:
How bad is it on a scale from one to Spurs
Spencer een 8? Die heeft 1 fantastische tackle gemaakt maar verder kwam al het gevaar van zijn flank. Wat een bizarre cijfers. Anderson, Gordon (buiten de goal) totaal onzichtbaar.gambieter schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 01:18:
De BBC speler ratings voor de Engelsen zijn gegeven door mensen die de wedstrijd niet hebben gezien?
Flickr PSN ID= cheironnl
Er had al opgetreden moeten worden door die spandoeken überhaupt te verwijderen voor of tijdens de wedstrijd.JeroenNietDoen schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:50:
[...]
Ach, ze hebben een wedstrijdje gewonnen. In die oorlog hebben ze gewoon klop gehad.
Maar hier zou de FIFA wel tegenop moeten treden.
Het leeft enorm in heel Argentinië, onder alle mensen. Laatste keer dat ik het checkte, zijn de spelers ook Argentijns.Slasher schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:49:
[...]
Ook bij de spelers waarvan geen enkele het heeft meegemaakt?, wat mij betreft dus pure provocatie.
Klopt. Echter zijn dat professionals en gelden er in topsport normen en waarden. O.a. over politieke statements.bazzemans schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:05:
[...]
Laatste keer dat ik het checkte, zijn de spelers ook Argentijns.
Eens. Als na afloop van de finale iemand een Free Palestine spandoek vanonder de bank trekt zijn de rapen gaar. Zo selectief is het dan ook weer.bazzemans schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:04:
[...]
Er had al opgetreden moeten worden door die spandoeken überhaupt te verwijderen voor of tijdens de wedstrijd.
[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-07-2026 08:13 ]
Spanje met iets anti Iran oorlogJeroenNietDoen schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:09:
[...]
Eens. Als Frankrijk de finale wint en iemand trekt een Free Palestine spandoek vanonder de boek zijn de rapen gaar. Zo selectief is het dan ook weer.
Sorry, had even een brainfart m.b.t. Frankrijk, zie edit
- oudste team ter wereld (sedert 1872)
- met 60 miljoen inwoners ruim 3x/bijna 4x zo groot tov Nederland.
- Voetbal in zn huidige vorm is onstaan in Engeland.
- Het land ademt voetbal en heeft de grootste competitie ter wereld.
En die lui teren op 1 WK winst uit 1966. Andere "ere" plaatsen: 2x vierde op een WK. Ook nog 2x tweede op een EK en 1x derde op een EK.
Dus als je perspectief zoekt na de slechte resultaten van het oranje legioen, kijk dan vooral eens naar de andere kant van de Noordzee. Het kan altijd slechter.
Engeland man man man wat laat je het liggen, hopelijk worden ze flink aan de schandpaal genageld en uitgefloten bij thuiskomst en hopelijk worden ze 4de.
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
Over je laatste punt, kijk voor de gein eens even hoeveel Engelsen er (in de basis) spelen bij de topclubs in Engeland. De competitie is zo groot omdat ze bakken met geld uitgeven om allemaal buitenlanders binnen te halen.Robkazoe schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:19:
Blijf het bijzonder vinden dat het Engelse Elftal zo'n under achiever is en blijft. Wij lopen nog wel eens te mopperen dat het Nederlands elftal het nog wel eens laat liggen maar Engeland blijft toch wel een expert op dat gebied.
- oudste team ter wereld (sedert 1872)
- met 60 miljoen inwoners ruim 3x/bijna 4x zo groot tov Nederland.
- Voetbal in zn huidige vorm is onstaan in Engeland.
- Het land ademt voetbal en heeft de grootste competitie ter wereld.
En die lui teren op 1 WK winst uit 1966. Andere "ere" plaatsen: 2x vierde op een WK. Ook nog 2x tweede op een EK en 1x derde op een EK.
Dus als je perspectief zoekt na de slechte resultaten van het oranje legioen, kijk dan vooral eens naar de andere kant van de Noordzee. Het kan altijd slechter.
En het oranje legioen behaalt vooralsnog prima resultaten
Hoe schakel je een type speler als Messi uit?aveenhuysen schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:33:
Hoop dat Spanje de finale wint, maar de vechtlust van de Argentijnen ondanks dat het zuigers en rollers zijn kan ik dan wel waarderen. Al een paar keer vanuit verliezend team teruggevochten en Messi hoeft maar een paar goede acties te doen en alles draait hun kant op. Schakel je Messi uit dan hadden ze het gisteren niet gered, ook met het geluk van de doelpaal :-)
Engeland man man man wat laat je het liggen, hopelijk worden ze flink aan de schandpaal genageld en uitgefloten bij thuiskomst en hopelijk worden ze 4de.
Zo'n Spanje blijft gelukkig het eigen spel spelen. Tegen de Fransen zag je het heel goed, want ineens gingen de Fransen achter de bal aanrennen, terwijl ze dat nooit doen en dus ook niet kunnen, gezien hun verlies tegen Spanje.
Nou, je moet in ieder geval niet doen wat Ronald Tuchel gisteren deed. Op een gegeven moment 4 lange logge centrale verdedigers achterin, geen enkele druk op de bal en Messi alle ruimte en tijd geven. Ongelofelijk, wat bezielt die coaches toch om telkens een extra verdediger erin te brengen als ze onder druk staan? Dat werkt averechts.mavaros schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:48:
[...]
Hoe schakel je een type speler als Messi uit?
Zo'n Spanje blijft gelukkig het eigen spel spelen. Tegen de Fransen zag je het heel goed, want ineens gingen de Fransen achter de bal aanrennen, terwijl ze dat nooit doen en dus ook niet kunnen, gezien hun verlies tegen Spanje.
Nou, in ieder geval niet inzakken in de eigen zestien en de allerbeste speler aller tijden alle ruimte geven om te voetballen.mavaros schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:48:
[...]
Hoe schakel je een type speler als Messi uit?
Maar wat weet ik nu van voetbal.
Als je wereldkampioen wilt worden, maakt die loting ook geen ruk uit.Tristan Wins schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:52:
Spanje tikt Argentinie weg, net als Engeland een uitermate zwak team. Ze hebben beiden de rode loper uitgelegd gekregen met hun plaatsing, vergeleken met de teams aan de andere zijde.
In het clubvoetbal hoop je juist op een zware loting. Je kan beter tenonder gaan tegen een topploeg uit een goede competitie, dan roemloos uitgeschakeld worden door een clubje uit verweggistan.
Van Messi was de bijdrage vooral dat zodra hij aan de bal was, er meteen drie man op af moest om het gevaar in te dammen. Vaak met succes, maar het liet ook een paar keer gevaarlijk ruimte voor de medespelers. Wat dat betreft zijn zulke sterspelers soms indirect ook nuttig.Harribo schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:29:
Valt mij op dat in deze halve finales de topspitsen (Messi, Mbappe, Kane etc) niet het verschil maken maar het collectief cq de teamprestatie
Moeten ze wel willen passen in plaats voor de dribbel te gaan.
Ik verwacht dat Argentinie 1 speler opoffert om Rodri 90 minuten lang uit te schakelen dan is het zien hoe Spanje daar mee omgaat.
Je zou zeggen dat Spanje de Argentijnen weg gaat tikken, maar ik heb het idee dat Argentinie toch de beker omhoog gaat houden. Dat Spanje dit keer een totale off-day gaat hebben...Tristan Wins schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:52:
Spanje tikt Argentinie weg, net als Engeland een uitermate zwak team. Ze hebben beiden de rode loper uitgelegd gekregen met hun plaatsing, vergeleken met de teams aan de andere zijde.
Dat is echt de grootste onzin ooit. Alsof 5 keer tot het gaatje moeten gaan hetzelfde is als 1 keer moeten pieken.mavaros schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:58:
[...]
Als je wereldkampioen wilt worden, maakt die loting ook geen ruk uit.
Messi had weliswaar niet gescoord, maar maakte wel degelijk het verschil voor Argentinie met die 2 assists. En had tussndoor ook al een paar gevaarlijke momenten. Het was dan ook totaal van de zotte dat die commentator gisteren de suggestie opwierp om Messi te wisselen omdat de "koek zogenaamd op was". Koek is nooit op bij Messi, zelfs als hij het niet meer kan belopen kan hij zijn team nog steeds met messcherpe voorzetten en steekballen bedienen.Harribo schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:29:
Valt mij op dat in deze halve finales de topspitsen (Messi, Mbappe, Kane etc) niet het verschil maken maar het collectief cq de teamprestatie
Natuurlijk, en regels die iets verbieden, maar dat is wat anders. Ik reageerde op de vraag of de spelers de Falklandoorlog wel hebben meegemaaktJeroenNietDoen schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:08:
[...]
Klopt. Echter zijn dat professionals en gelden er in topsport normen en waarden. O.a. over politieke statements.
Een Duitse coach die Argentinië naar de winst voert, op z’n Duits, in een historisch beladen pot.VDS26 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:51:
[...]
Nou, je moet in ieder geval niet doen wat Ronald Tuchel gisteren deed. Op een gegeven moment 4 lange logge centrale verdedigers achterin, geen enkele druk op de bal en Messi alle ruimte en tijd geven. Ongelofelijk, wat bezielt die coaches toch om telkens een extra verdediger erin te brengen als ze onder druk staan? Dat werkt averechts.
De Reddit commentaren schrijven zichzelf
Dit keer ook mede mogelijk gemaakt door een uiterst zwak Engeland na de goal.
Iedereen mag het niet leuk vinden ik waardeer het vaak.
Elk team zou 1 of 2 spelers met een over mijn lijk instelling kunnen gebruiken.
Argentinië heeft er 10 met 1 dirigent.
Van Argentinië tot Getafe dit soort landen of clubs maken maximaal gebruik van het toelaatbare met voetbal regelgeving.
En ook ik vind dat soms te ver gaan, maar zolang de FIFA/ IFAB de regels niet aanpast heb je hiermee te dealen.
Probleem zit daar en niet bij de sporters die het maximale ergens uit proberen te halen.
Shirtje trekken, bewust spelers stoppen bij een tegenaanval zou niet geel moeten zijn maar 5 min. kijken vanaf de zijlijn.
Strikter en duidelijke regelgeving zorgt ook voor meer controle, zekerheid en uiteindelijk respect in de sport want het is net regelmaat ver te zoeken in het voetbal.
Denk wel dat deze uitkomst een leukere en velle finale op gaat leveren. Spanje kan er net die Basken in de gelederen ook wat van
[ Voor 6% gewijzigd door d-vine op 16-07-2026 09:54 ]
Lijkt mij inderdaad sterk. Buitenom balbezit neemt hij vrij weinig deel aan het spel. Zelfs passrichtingen dichtlopen doet ie eigenlijk al niet. Fysiek is die niet leeg.Bpow schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:08:
[...]
Koek is nooit op bij Messi, zelfs als hij het niet meer kan belopen
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-07-2026 09:54 ]
'Hij sust de tegenstander in slaap' wordt er dan gezegd.JeroenNietDoen schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:54:
[...]
Lijkt mij inderdaad sterk. Buitenom balbezit neemt hij vrij weinig deel aan het spel. Zelfs passrichtingen dichtlopen doet ie eigenlijk al niet. Fysiek is die niet leeg.
Maar Argentinie heeft alles om wereldkampioen te worden, teamspirit, spelers met extra klasse, vechtersmentaliteit. Ook niet vergeten dat de aanloop / kwalificatie vrijwel vlekkeloos verliep, waar bijvoorbeeld Brazilie toch moeite had om de wedstrijden gewonnen te krijgen.
Spanje is voor mij wel de favoriet zondag, vooral door de manier waarop Frankrijk geen poot aan de grond kreeg afgelopen dinsdag.
Romario kon dat ook goed, al is dat geen Argentijn.JeroenNietDoen schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:54:
[...]
Lijkt mij inderdaad sterk. Buitenom balbezit neemt hij vrij weinig deel aan het spel. Zelfs passrichtingen dichtlopen doet ie eigenlijk al niet. Fysiek is die niet leeg.
Die zag je eigenlijk nooit, maar dan weer wel als het er echt om ging. Of het nu een goal was, of dat het een andere actie was, waardoor iemand anders kon scoren.
En hij was altijd een beetje moe, waardoor de tegenstander al in verwarring begon aan de wedstrijd.
Spanje heeft ook nog een dag rust meer en hun laatste wedstrijd hadden ze het veel makkelijker...Tristan Wins schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:52:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zou Spanje ook als absolute favoriet bestempelen, zeker na hun indrukwekkende laatste wedstrijd tegen Frankrijk.Fiber schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:22:
[...]
Spanje heeft ook nog een dag rust meer en hun laatste wedstrijd hadden ze het veel makkelijker...
Maar ja, ik zag Frankrijk ook als favoriet in die wedstrijd...
Voor het voetbal zou het hoe dan ook fantastisch zijn als Spanje wint. Daar lopen ook wel wat jankerds tussen, maar niet 11 zoals bij Argentinië (de bank even niet meegenomen
Dan verdien je ook te verliezen. Zeggen ze niet altijd: de aanval is de beste verdediging.........? De Argentijnen hadden dat wel door na die 1-0 van Engeland.
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
Maar Engeland... jeetje. Ik kan mij de laatste keer dat ik zo'n duidelijke schuld van de coach heb gezien niet meer herrineren.
- Argentinië had last van de snelheid op de flanken, daar kwam de goal van Engeland ook van
- Beiden backs van Argentinië hadden geel
De ideale cocktail om te blijven drukken via de flanken en je voorsprong te vergroten. Wat een volstrekt iditote beslissing van Tuchel om dat overwicht te castreren door de bus te parkeren en je dreiging letterlijk uit het elfstal te halen met de wissels, al helemaal zo vroeg in de wedstrijd. Dit is 1000% Tuchel z'n schuld.
Fabregas legt ook de mentale gevolgen van zulke defensieve wissels op het team ook mooi uit in dit korte fragment: YouTube: 🎙️ Cesc Fabregas Exposes Maresca’s Mistake! | “Subbing Attackers for...
[ Voor 18% gewijzigd door HollovVpo1nt op 16-07-2026 10:46 ]
In de zoektocht naar een nieuwe bondscoach is de KNVB uitgekomen bij Thomas Tuchel. De huidige bondscoach van Engeland staat met zijn voetbalfilosofie hoog op het lijstje van directeur topvoetbal Nigel de Jong.
"We willen bij het Nederlands elftal iemand die staat voor het voetbal dat de wereld inmiddels van Oranje kent", zegt De Jong. "Iemand die een wedstrijd met zijn wissels kan omdraaien. Tuchel heeft bewezen dat hij aan dat profiel voldoet. ''
Krijg je altijd als je verliest.Exocet schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:16:
Tuchel verdedigt verdedigende wissels tegen Argentinië, maar krijgt scherpe kritiek - https://nos.nl/l/2623170
En ik ben wel nieuwsgierig wat er met Argentinië gebeurt als Messi niet meer speelt.d-vine schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:52:
Argentinië heeft er 10 met 1 dirigent.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Schakel hem uit in de 1ste minuut en kijken wat ze dan nog kunnen............. Zelfs met 10 man wint Spanje het nog wel.Pierre schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:05:
[...]
En ik ben wel nieuwsgierig wat er met Argentinië gebeurt als Messi niet meer speelt.
Ftfy.d-vine schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:52:
Van Argentinië tot Getafe dit soort landen of clubs maken maximaal gebruik van het toelaatbare met voetbal regelgeving.
En ook ik vind dat soms te ver gaan, maar zolang de FIFA/ IFAB de regels niet aanpasttoepast heb je hiermee te dealen.
De regels zijn er, ze worden alleen heel inconsequent toegepast. Gisteren ook: telkens spelers die naar de scheids lopen om te klagen of om wat te zeggen. Er is een regel dat alleen de aanvoerder dat mag en dat er anders geel wordt gegeven. Als ze dat gisteren consequent hadden gedaan dan hadden we het einde van de eerste helft niet gehaald omdat het minimum van het aantal spelers niet meer wordt gehaald.
Alle wedstrijden hiervoor hadden een zweem van 'vaagheid' om zich heen. Als je daar gewoon objectief naar kijkt moet je toch meermaals vraagtekens gaan stellen bij die situaties. Maar gisteren, op het moment supreme staat Argentinië als team op uit de dood zonder vage hulp van buitenaf of controversiële beslissingen en trappen ze Engeland gewoon knalhard het toernooi uit.
Ik ben geen fan van het toneelspel maar ik kan die teamspirit wel heel erg waarderen en mijn antipathie is volledig gedraaid. Meer mensen die dat gevoel bekruipt?
Misschien worden ze nog beter.Pierre schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:05:
[...]
En ik ben wel nieuwsgierig wat er met Argentinië gebeurt als Messi niet meer speelt.
Toen bij PSG de grote sterren weg gingen werd het er niet slechter op.
Het kan ook compleet instorten.
Messi zijn voetbal talent blijft me fascineren. Niet meer dat jochie in zijn 20e jaren die halve elftallen in zijn eentje zoek speelde maar de controle en overzicht op het spel is ongekend.
Vermoed dat Koemans defensieve keuzes ook wel van invloed zijn geweest op de instelling van de Nederlandse spelers. Als je belangrijkste wapens je door de coach op voorhand al worden afgenomen is het ook heel lastig om gemotiveerd te blijven.HollovVpo1nt schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:44:
Af en toe krijgt de coach de shit over zich heen voor zijn aandeel in een verlies, daar waar spelers ook echt niks lieten zien. Denk Nederland. De keuzes van Koeman waren discutabel, maar de spelers brachten ook helemaal niks die dag. Idem Frankrijk... tactisch niet handig, maar de individuele klasse van spelers was ook afwezig die dag.
Maar Engeland... jeetje. Ik kan mij de laatste keer dat ik zo'n duidelijke schuld van de coach heb gezien niet meer herrineren.
- Argentinië had last van de snelheid op de flanken, daar kwam de goal van Engeland ook van
- Beiden backs van Argentinië hadden geel
De ideale cocktail om te blijven drukken via de flanken en je voorsprong te vergroten. Wat een volstrekt iditote beslissing van Tuchel om dat overwicht te castreren door de bus te parkeren en je dreiging letterlijk uit het elfstal te halen met de wissels, al helemaal zo vroeg in de wedstrijd. Dit is 1000% Tuchel z'n schuld.
Fabregas legt ook de mentale gevolgen van zulke defensieve wissels op het team ook mooi uit in dit korte fragment: YouTube: 🎙️ Cesc Fabregas Exposes Maresca’s Mistake! | “Subbing Attackers for...
De keuze van Koeman is ook historisch onbegrijpelijk. In mijn herinnering was Nederland op toernooien het meest succesvol als we aanvallend en opportunistisch speelden. Bij toernooien dat we 'gecontroleerd' gingen spelen werd het nooit wat. Onze aanvallende speelstijl is niet altijd een garantie voor een goed resultaat, maar een defensieve en gecontroleerde speelstijl is wel bijna een garantie op een roemloze aftocht. Dan maar de dood of de gladiolen zou ik zeggen
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
I knowservies schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:14:
[...]
Ftfy.
De regels zijn er, ze worden alleen heel inconsequent toegepast. Gisteren ook: telkens spelers die naar de scheids lopen om te klagen of om wat te zeggen. Er is een regel dat alleen de aanvoerder dat mag en dat er anders geel wordt gegeven. Als ze dat gisteren consequent hadden gedaan dan hadden we het einde van de eerste helft niet gehaald omdat het minimum van het aantal spelers niet meer wordt gehaald.
maar heel veel regels zijn te onduidelijk of worden onder bv. onsportief gedrag gezet met alle mits, maren.
Bal weg schoppen, shirtje trekken bewust aanval stoppen door aan iemand te hangen worden allemaal niet hard genoeg bestraft.
IFAB regels hebben alle ruimte voor interpretatie gevolgd door incontinentie.
Tientallen jaren is dit een drama in de voetballerij.
Als de bron (IFAB) en handhaving van scheidsrechters niet aangepakt wordt blijf je dit houden.
Het is natuurlijk zijn eigen beslissing, maar als BBC had ik wellicht gezegd, ga je opmaken om naar huis te vliegen.
2010 en 2014 waren toch met controlerend spel?alexbl69 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:19:
[...]
Vermoed dat Koemans defensieve keuzes ook wel van invloed zijn geweest op de instelling van de Nederlandse spelers. Als je belangrijkste wapens je door de coach op voorhand al worden afgenomen is het ook heel lastig om gemotiveerd te blijven.
De keuze van Koeman is ook historisch onbegrijpelijk. In mijn herinnering was Nederland op toernooien het meest succesvol als we aanvallend en opportunistisch speelden. Bij toernooien dat we 'gecontroleerd' gingen spelen werd het nooit wat. Onze aanvallende speelstijl is niet altijd een garantie voor een goed resultaat, maar een defensieve en gecontroleerde speelstijl is wel bijna een garantie op een roemloze aftocht. Dan maar de dood of de gladiolen zou ik zeggen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dit viel mij in de wedstrijd ook op. Hoe slecht Engeland erin slaagde om balbezit te behouden. Direct balverlies telkens. Ze temporiseerden ook de wedstrijd helemaal niet. Echt bizar hoe slecht ze die 1-0 voorsprong verdedigden.
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik zie in 10 minuten al vier overtredingen die minimaal geel hadden moeten zijn. Ik zie ze letterlijk vechten, en ze dwingen Engeland daar in mee te gaan om mee te kunnen komen. Ik zie 100% antivoetbal waar de arbitrage NIETS mee doet. Het is frustrerend, oneerlijk en riekt naar partijdigheid. Een scheids die al vantevoren bedenkt "ik moet niet te hard straffen want Argentinië speelt altijd zo hard" is wat mij betreft helemaal af. Alsof je het bij een tenniswedstrijd toelaat dat de ene tennisser de andere helemaal volscheldt en dat schaart onder "aard van het beestje" waarbij je normaal direct sancties oplegt.d-vine schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:52:
Het was weer een vechtersmentaliteit van de Argentijnen waar iedereen wat van kan leren.
Neen, de finale hoef ik niet meer te zien.
Dat kan maar de IFAB regels laten dit soort spel toe daar moet je het probleem zoeken niet bij de sporters die er het maximale uit persenjellybrah schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:46:
[...]
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik zie in 10 minuten al vier overtredingen die minimaal geel hadden moeten zijn. Ik zie ze letterlijk vechten, en ze dwingen Engeland daar in mee te gaan om mee te kunnen komen. Ik zie 100% antivoetbal waar de arbitrage NIETS mee doet. Het is frustrerend, oneerlijk en riekt naar partijdigheid. Een scheids die al vantevoren bedenkt "ik moet niet te hard straffen want Argentinië speelt altijd zo hard" is wat mij betreft helemaal af. Alsof je het bij een tenniswedstrijd toelaat dat de ene tennisser de andere helemaal volscheldt en dat schaart onder "aard van het beestje" waarbij je normaal direct sancties oplegt.
Het heeft verder niets met Argentinië te maken het gebeurt bij zoveel landen en clubs
[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 16-07-2026 11:53 ]
Terecht denk ik.Exocet schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:16:
Tuchel verdedigt verdedigende wissels tegen Argentinië, maar krijgt scherpe kritiek - https://nos.nl/l/2623170
Van de andere kant, stel dat hij die verdedigende wissels niet had gedaan, hoe was het dan afgelopen?
Als Engeland er bijvoorbeeld met 5-1 af was gegaan , zou iedereen hem verwijten dat hij niet meer verdedigers dan in had gebracht.?
Achteraf is het natuurlijk van de andere kant ook wel makkelijk afbranden als je niet door komt.
Angst bij een bondscoach is wel een slechte raadgever.
Volgens mij moet je het in zo'n situatie de spelers een beetje laten staan en de tactiek veranderen ipv louter verdedigende wissels in brengen.?
En misschien nóg snellere mensen voorin om de tegenstander voorin bezig te houden (met counters) ?
Nu stond je met teveel achterin een muur waardoor je van alle kanten ook beschoten kunt worden.
Vond het trouwens zeer bijzonder dat Argentinië best veel kopduels wonnen tussen toch grote gerenommeerde Engelse verdedigers. Wrs stijf van de angst.
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 16-07-2026 11:53 ]
Hij deed een Koeman.Exocet schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:16:
Die eerste overtreding die (geloof ik) Pareides maakte met zo'n klap in de nek van de tegenspeler (Bellingham was het meen ik), daar had gewoon direct rood voor gegeven moeten worden. Kijk naar de beelden en je ziet dat het niets met voetbal te maken heeft. Doe dat vanaf het begin van het tournooi en ze kunnen nergens over klagen en Argentinië was nooit zo ver gekomen.jellybrah schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:46:
[...]
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik zie in 10 minuten al vier overtredingen die minimaal geel hadden moeten zijn. Ik zie ze letterlijk vechten, en ze dwingen Engeland daar in mee te gaan om mee te kunnen komen. Ik zie 100% antivoetbal waar de arbitrage NIETS mee doet. Het is frustrerend, oneerlijk en riekt naar partijdigheid. Een scheids die al vantevoren bedenkt "ik moet niet te hard straffen want Argentinië speelt altijd zo hard" is wat mij betreft helemaal af. Alsof je het bij een tenniswedstrijd toelaat dat de ene tennisser de andere helemaal volscheldt en dat schaart onder "aard van het beestje" waarbij je normaal direct sancties oplegt.
Nee.Typhone schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:15:
Kijk, wij kunnen hier allemaal emotiebommen zijn maar ben ik de enige die (veel) meer respect heeft gekregen voor Argentinië na gisteren?
Alle wedstrijden hiervoor hadden een zweem van 'vaagheid' om zich heen. Als je daar gewoon objectief naar kijkt moet je toch meermaals vraagtekens gaan stellen bij die situaties. Maar gisteren, op het moment supreme staat Argentinië als team op uit de dood zonder vage hulp van buitenaf of controversiële beslissingen en trappen ze Engeland gewoon knalhard het toernooi uit.
Ik ben geen fan van het toneelspel maar ik kan die teamspirit wel heel erg waarderen en mijn antipathie is volledig gedraaid. Meer mensen die dat gevoel bekruipt?
Dit is altijd het geval bij grote Zuid Amerikaanse landen. Die hebben alle wapens in de voetbalkoffer zitten en maken daar naar believe gebruik van. En ja, daar zit ook vals spel in opgeborgen.(Niet gisteren.)
Ooit hadden wij dit arsenaal ook in onze koffer, maar waren daar wat klungelig mee\ in de uitvoering.
En ondertussen is het 2026 en moeten we netjes voetbal gaan spelen, anders spreekt men er schande van. Die Zuid Amerikanen hebben daar lak aan.
Wij zijn ondertussen teruggeworpen naar de jaren '50 van de vorige eeuw. We hebben geen gif meer en kleuren vooral netjes ruim binnen de voetballijntjes. Zijn onze speelstijl ergens verloren en verliezen van elke B-ploeg die we tegenkomen.
En ik snap best dat je soms geen goede generatie hebt en dat tijden veranderen.
Spanje speelt op dit moment heel zakelijk en zelfs saai, maar ze spelen wel altijd hun spel gewoon tot het einde uit. En daarom staan ze wel terecht in de finale, zoals Argentinië ook terecht in de finale staat.
Ik heb ze wel eens gelezen. Er staan duidelijke regels in. Vooral het bestraffen bij niet spelen van de bal. Vrij zwart/wit. Maar jij zegt dat je mooi vind wat niet is toegestaan, bijzonderd-vine schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:49:
[...]
Dat kan maar de IFAB regels laten dit soort spel toe daar moet je het probleem zoeken niet bij de sporters die er het maximale uit persen
Het heeft verder niets met Argentinië te maken het gebeurt bij zoveel landen en clubs
Ik denk dat ik er naast zit maar ik denk dat dit bewust isTyphone schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:15:
Kijk, wij kunnen hier allemaal emotiebommen zijn maar ben ik de enige die (veel) meer respect heeft gekregen voor Argentinië na gisteren?
Heb het gevoel dat ze het wel best vinden, krachten sparen, tegenstander een beetje in slaap sussen (gevoel dat ze beter zijn) tot dat ze moeten, zoals na de goal van Engeland. Want zo spelen houd je geen 90 min vol.op het moment supreme staat Argentinië als team op uit de dood
Die antipathie had ik sowieso al niet. De voetbalmentaliteit van de Argentijnen (en Uruguay in het verlengde; vrij vergelijkbare culturen) eigenlijk altijd al zo geweest. De antipathie is bij velen gebaseerd op de wedstrijd in 2022 en complotdenken. Het voortrekken van de Argentijnen heb ik nooit zo in geloofd. Dat topspelers (zoals Messi) een voordeel genieten, geloof ik wel. Het complot dat hij per se kampioen moest worden in 2022 en nu in 2026 weer, niet.Typhone schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:15:
In die 'heilige regels' staan ook heel veel geitenpaadjes opgesloten.jellybrah schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:59:
[...]
Ik heb ze wel eens gelezen. Er staan duidelijke regels in. Vooral het bestraffen bij niet spelen van de bal. Vrij zwart/wit. Maar jij zegt dat je mooi vind wat niet is toegestaan, bijzonder
Een mooi voorbeeld zien we straks bij de rust in de wedstrijd. Het mag namelijk gewoon als u die regels echt heel goed gaat bestuderen.
Wint Argentinië dan komt het ook verrassend dichtbij het historische record van Brazilië, die er de laatste 24 jaar helemaal niets van bakken. Ook wel weer iets speciaals.
Ik zei eerder in dit topic eigenlijk een beetje hetzelfde, zoals Argentinië de wedstrijd in ging daar houd ik helemaal niet van en daar had zeker e.e.a. wat meer bestraft mogen worden. Pas na de achterstand lieten ze zien gewoon extreem goed te kunnen voetballen, ze grepen Engeland figuurlijk bij de strot en lieten niet meer los.Typhone schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:15:
Als Argentinië die mentaliteit meer liet zien, dan zou de controverse ook een stuk minder groot zijn. Ze hebben bijna geen overtreding meer gemaakt in het laatste kwartier, maar in de eerste helft echt een heleboel vervelende/ gemene tikkies uitgedeeld.
Ik snap ook niet, als je zo kan voetballen dat ze tot de achterstand zo bezig zijn met pure focus op het frustreren van de tegenstander, die raakt ook wel gefrustreerd als jij beter bent en scoort, dat is de mooiste manier om frustratie bij een tegenstander te krijgen.
Het ligt echt niet aan voor interpretatie vatbare regels alleen, (ook) bij zwart-witte regels wordt er veel te veel gemarchandeerd door de arbitrage. Paar simpele voorbeelden:d-vine schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:29:
[...]
I know
maar heel veel regels zijn te onduidelijk of worden onder bv. onsportief gedrag gezet met alle mits, maren.
Bal weg schoppen, shirtje trekken bewust aanval stoppen door aan iemand te hangen worden allemaal niet hard genoeg bestraft.
IFAB regels hebben alle ruimte voor interpretatie gevolgd door incontinentie.
Tientallen jaren is dit een drama in de voetballerij.
Als de bron (IFAB) en handhaving van scheidsrechters niet aangepakt wordt blijf je dit houden.
- De regel voor geel bij naar de scheids toe gaan/ vragen om kaarten (Messi heb ik het echt veel zien doen bijvoorbeeld), die is gewoon zwart-wit.
- Ook in Nederland zagen we dat dit de eerste paar wedstrijden wel werd gedaan, maar daarna alweer werd losgelaten;
- De regels rondom zoveel tijd pakken bij een inworp, de scheidsrechters begonnen in de loop van het toernooi steeds later met tellen;
Ik denk dat het hele idee achter het eerste gedeelte van Argentinie is, de tegenstander mee te laten gaan in hun spel zodat ze hun eigen spel niet kunnen spelen. Je zag de Engelsen ineens allemaal dingen doen, die ze normaal niet zouden doen. Ze wilden mee in de 'agressie' en duelkracht en gingen niet meer uit van eigen kracht. Als je goed kijkt naar Argentinie waren ze het eerste gedeelte extreem scherp in de duels en terugveroveren van de bal maar hebben ze vervolgens wel de kwaliteit om in balbezit rustig en met overzicht te voetballen. Iets wat Engeland helemaal niet meer lukte, die waren door Argentinie zo opgefokt dat ze ook in balbezit enorm onrustig waren. Het is gewoon onderdeel van de tactiek van Argentinie en dat eindigd vaak in frustratie, een kaartenlast bij de tegenstander die dit niet goed onder de knie hebben en een tegenstander die helemaal uit hun eigen spel is.jbdeiman schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:21:
[...]
Ik zei eerder in dit topic eigenlijk een beetje hetzelfde, zoals Argentinië de wedstrijd in ging daar houd ik helemaal niet van en daar had zeker e.e.a. wat meer bestraft mogen worden. Pas na de achterstand lieten ze zien gewoon extreem goed te kunnen voetballen, ze grepen Engeland figuurlijk bij de strot en lieten niet meer los.
Als Argentinië die mentaliteit meer liet zien, dan zou de controverse ook een stuk minder groot zijn. Ze hebben bijna geen overtreding meer gemaakt in het laatste kwartier, maar in de eerste helft echt een heleboel vervelende/ gemene tikkies uitgedeeld.
Ik snap ook niet, als je zo kan voetballen dat ze tot de achterstand zo bezig zijn met pure focus op het frustreren van de tegenstander, die raakt ook wel gefrustreerd als jij beter bent en scoort, dat is de mooiste manier om frustratie bij een tegenstander te krijgen.
Vervolgens is Argentinie zelf wel in staat om dat om te draaien, de agressie verdwijnt en ze beginnen ineens te voetballen, daar waar de tegenstander in de frustratie blijft hangen. En als je dan ook nog verdedigend wisselt dan ben je echt gezien. 1-2 is uiteindelijk echt een magere afspeigeling van de wedstrijd geweest, want Argentinie had eigenlijk met 1-4 of 1-5 van het veld moeten stappen.
Ik kan me goed voorstellen dat dit er iets te maken heeft:jumbos7 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:35:
[...]
Inmiddels verwijderd in r/sports, maar staat wel nog op r/worldcup. Bellingham leek het gemunt te hebben op deze specifieke speler. Wellicht zei of deed die spelers iets, vlak van te voren of eerder in de wedstrijd. De Argentijn reageerde ook meteen fel na de kleine tik in plaats van verbaasd, alsof hij wist waar het over ging. Vervolgens sprak Bellingham hem vermanend toe zo lijkt het.
edit: Hier van dichtbij en in slowmotion:
https://www.independent.c...barco-video-b3015762.html
https://www.reddit.com/r/sports/comments/1uxz0n3/valentin_barco_runs_across_the_pitch_to_celebrate/
Wat een niveau
En dan ook nog drinkpauzes én rust van een half uur met middelmatige artiesten. Ik zie er nu al tegenop.
Mwah, niet mee eens. Dat was zo in de vorige eeuw. In de toernooien van 1974, 1978, 1988, 1998 en 2000. Maar daarna niet meer. Volgens mij waren de WK's 2010 en 2014 wel succesvol van Nederland, maar toen speelden ze onder respectievelijk Van Marwijk en Van Gaal eerder defensief dan opportunistisch aanvallend.alexbl69 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:19:
[...]
Vermoed dat Koemans defensieve keuzes ook wel van invloed zijn geweest op de instelling van de Nederlandse spelers. Als je belangrijkste wapens je door de coach op voorhand al worden afgenomen is het ook heel lastig om gemotiveerd te blijven.
De keuze van Koeman is ook historisch onbegrijpelijk. In mijn herinnering was Nederland op toernooien het meest succesvol als we aanvallend en opportunistisch speelden. Bij toernooien dat we 'gecontroleerd' gingen spelen werd het nooit wat. Onze aanvallende speelstijl is niet altijd een garantie voor een goed resultaat, maar een defensieve en gecontroleerde speelstijl is wel bijna een garantie op een roemloze aftocht. Dan maar de dood of de gladiolen zou ik zeggen.
Van Gaal werd van tevoren afgebrand omdat hij on-Nederlands zou spelen. Dat bleek in Brazilië wel behoorlijk succesvol. En ook in Zuid Afrika speelde Oranje vooral controlerend met toppers voorin die individueel beslissend waren.
Verder wel met je eens dat Koeman veel te behoudend liet spelen. Maar daar zijn we nu van af ...
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Amerikans volkslied wordt bijvoorbeeld ook afgespeeld voor de orka-show in SeaWorld. Je wordt daar doodgegooid met patriotisme, inclusief overmatig respect voor veteranen. Toen de mensen naast ons vroegen waarom we niet gingen staan, reageerden we koeltjes: "not our army, not our country". Dit kon op weinig begrip rekenen. "They also fought for you".dawg schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:42:
Amerika en hun volkslied. Dat moet kennelijk bij iedereen door de strot geduwd worden bij de finale. De VS liggen al lang uit het WK maar alsnog die borstklopperij. Bah.
En dan ook nog drinkpauzes én rust van een half uur met middelmatige artiesten. Ik zie er nu al tegenop.
De enige centrale vraag die we altijd moeten stellen is: Hoe heb je de grootste kans om een wedstrijd te winnen? Dus alle domme one-liners als 'we moeten terug naar onze eigen 4-3-3' of 'we zijn niet goed genoeg, we moeten altijd met 5-3-2 spelen' gaan in feite nergens over. Nederland is redelijk succesvol geweest met alle mogelijke systemen. Het betonvoetbal van Bert van Marwijk was weer totaal anders dan het voetbal van 1988. Het voetbal van Van Gaal was ook erg succesvol maar ook weer totaal anders dan in 1974.nocalimero schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:45:
[...]
Mwah, niet mee eens. Dat was zo in de vorige eeuw. In de toernooien van 1974, 1978, 1988, 1998 en 2000. Maar daarna niet meer. Volgens mij waren de WK's 2010 en 2014 wel succesvol van Nederland, maar toen speelden ze onder respectievelijk Van Marwijk en Van Gaal eerder defensief dan opportunistisch aanvallend.
Van Gaal werd van tevoren afgebrand omdat hij on-Nederlands zou spelen. Dat bleek in Brazilië wel behoorlijk succesvol. En ook in Zuid Afrika speelde Oranje vooral controlerend met toppers voorin die individueel beslissend waren.
Verder wel met je eens dat Koeman veel te behoudend liet spelen. Maar daar zijn we nu van af ...
Uiteindelijk was volledig duidelijk dat Koeman in dit geval de verkeerde beslissingen maakte tegen Japan en Marokko. Maar als we tegen Frankrijk hadden gespeeld was jezelf ingraven na een 1-0 voorsprong vermoedelijk wel de juiste keuze geweest.
We houden het fatsoenlijk, hou je frustratie in aub.
Rotschoppen toewensen of andere verwensingen in soortgelijke strekking laten we achterwege.Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl
/f/image/rkaUAnwTo1lg2UeDh9d1ltqh.png?f=fotoalbum_large)