[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
nocalimero schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:48:
[...]

Hij zoekt bewust het contact om een penalty te versieren. Dat is gemeen spel en zou imho geel moeten zijn
Iedereen zoekt contact op. Maar een schwalbe is vallen zonder aangeraakt te worden, hier niet het geval.

Maar ja, zo zag ik het. Jij wat anders, prima toch? Wedstrijd is inmiddels toch gespeeld.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:11
Chelseamarre123 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:48:
[...]

Noorwegen was gewoon beter, maar Engeland had het geluk en momentum
In combinatie met een fitte / actieve Haaland waren ze wel beter maar die kon het helaas niet laten zien deze wedstrijd. Had het ze dik gegund

Don't let perfect be the enemy of good.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:36
Dus die bal werd op een camera kabel getrapt bij het doelpunt waardoor die helemaal van richting veranderd werd. Helemaal ontgaan tijdens de live.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

TommyGun schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:50:
Waarom is er nu wel een studio eigenlijk.

En wat was er met die camera kabels?
De suspended camera hangt aan kabels in het stadion.

Door spanning van de kabels aan te passen gaat de camera omlaag en omhoog, blijkbaar hingen deze te laag en kwam de bal via 1 van de kabels bij Bellingham terecht en was het 1-1.

ICE ICE Baby

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:51
Denman schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:49:
[...]

Die verdienen op basis van het getoonde spel dan ook de wereldtitel. Normaal gesproken rollen ze elke andere ploeg dit WK op. En op basis daarvan gun ik het ze ook.
Heb altijd eerder antipathie tegen Frankrijk. Hier kan ik mij echter wel in vinden. Enige topland dat het vrijwel het hele toernooi daadwerkelijk laat zien.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:31

TommyGun

Stik er maar in!

djmuggs schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:53:
[...]

De suspended camera hangt aan kabels in het stadion.

Door spanning van de kabels aan te passen gaat de camera omlaag en omhoog, blijkbaar hingen deze te laag en kwam de bal via 1 van de kabels bij Bellingham terecht en was het 1-1.
Ahja thanks

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• iCore
Chelseamarre123 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:52:
Dus die bal werd op een camera kabel getrapt bij het doelpunt waardoor die helemaal van richting veranderd werd. Helemaal ontgaan tijdens de live.
Bij Kroatië konden ze een haarpluk in de sensor data meten maar hier geen kabel 8)7

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:36
iCore schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:54:
[...]

Bij Kroatië konden ze een haarpluk in de sensor data meten maar hier geen kabel 8)7
Doelpunt had dus afgekeurd kunnen/moeten worden

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
iCore schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:54:
[...]

Ja dat is toch wel bijzonder, zeker ook omdat Noorwegen hier direct over protesteerde. Het is dus zeker niet iedereen ontgaan en was al direct bekend.

• iCore
Chelseamarre123 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:55:
[...]

Nieuwe score: Hard Rock Stadium 1 - Eng 1 - Nor 1 :+

Erg jammer dat er verder niet naar gekeken is

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:30
Chelseamarre123 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:49:
[...]

Klopt, dit is echt een droevig WK op dat vlak. Volgens mij nog steeds geen kraker geweest.
En dan wil de fifa (infinatono) naar 64 landen toe 😖

Vond dit al teveel non wedstrijden laat staan als je er nog 16 bij doet. 🤪

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

[...]

De Noorse koning heeft al met een inval met Vikingen gedreigd naar Trump als Trump het doelpunt niet laat terug draaien.

ICE ICE Baby

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

[...]

Dus nu hebben we een Cable-Gate?

Of de "Cable of God"?

Haha. Tot later jongens. Was gezellig. :) :z :w

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Quad
  • Nu online
Dank voor de gezelligheid vanavond trouwens. Tijd om te pitten, Argentinië geloof ik wel tegen Zwitserland. En half 8 gaat m'n aandacht alweer naar de kinderen.

Voor de brakers, veel plezier!

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 12-07-2026 01:59 ]

nggyu nglyd

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster en Usual Suspect

Gaan weer wat redenen gevonden worden door mensen die Engeland niks gunnen. Noorwegen had ook beter kunnen spelen.

Argentinië sla ik ook over.

[ Voor 11% gewijzigd door Yakolev op 12-07-2026 01:59 ]

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Nou ja, die camera... Zout, slakken, Engeland door, geen probleem. Op naar de volgende. Ik negeer de verdiende rode kaart van Messi tegen de Saoudi's, de maffe beslissingen tijdens Argentinië - Egypte, de teruggedraaide rode kaart van Balogun onder druk van Mr. Terracotta.

Deze wedstrijd kwam alle kanten uit, Engeland trok aan het langste eind. Klaar, toch? Als Argentinië er maar uitvliegt.

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:22
Hoevaak blijft een bal in het spel dankzij de cornervlag in plaats van doeltrap? Sorry hoor, als het zo moet gaan… stop dan gewoon met spelen.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Baan van de bal word veranderd waardoor de Engelse speler hem direct in zijn voeten krijgt ipv in een duel te komen. Het heeft dus een bepalende invloed op het spel, zonder die kabel was deze goal nooit gescoord.

[ Voor 4% gewijzigd door forzav op 12-07-2026 02:01 ]

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

"The Cable of God"

It was.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• iCore
Quad schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:58:
Dank voor de gezelligheid vanavond trouwens. Tijd om te pitten, Argentinië geloof ik wel tegen Zwitserland. En half 8 gaat m'n aandacht alweer naar de kinderen.

Voor de brakers, veel plezier!
Goeie nacht gewenst. Zwitserland zou een wonder mee moeten hebben dus ik sla 'm ook over

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:31

TommyGun

Stik er maar in!

FIFA: Geen bewijs dat bal de kabel raakte - https://nos.nl/l/2622603#UPDATE-95740428

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

baba420 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:59:
Hoevaak blijft een bal in het spel dankzij de cornervlag in plaats van doeltrap? Sorry hoor, als het zo moet gaan… stop dan gewoon met spelen.
Cornervlag is een obstakel dat niet van hoogte veranderd enzo.

Een camera die door het stadion vliegt aan kabels is wat anders, ook al gezien dat er 1 naar benden viel en er gelukig geen speler op die plek stond.

ICE ICE Baby

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Jongens, echt... Serieus? Engeland is door dankzij een kabel? Hoezeer ik Noorwegen de zege gunde, de verlengingen waren er te veel aan. Laat het los, morgen nieuwe dag. :)

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:51
ll roel j schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:57:
[...]

Yes, 64 landen. En dan de poulefases per continent. Dat noemen we een voorrondes of kwalificatie ofzo.

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
ll roel j schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:57:
[...]

Ik zou het persoonlijk prima vinden, als een wedstrijd echt niet interessant is dan kijk ik niet dus daar heb ik geen last van. En stiekem vind ik de groepsfase minstens zo leuk als de knockoutfase. Vaak is het spel in de groepsfase leuker en nemen ploegen meer risico dan later in het toernooi. De wedstrijden zijn alleen wel een stuk spannender nu.

En als je ziet welke teams je er dan waarschijnlijk bij krijgt is het niet alleen kommer en kwel. Italië, Polen, Denemarken, Kameroen en Nigeria liggen het meest voor de hand.
Maar ook Wales, Oekraïne en als het ooit weer gepast is kan wellicht Rusland weer van de partij zijn, Mali, Costa Rica, Chile hebben in het verleden leuk voetbal kunnen laten zien. Daarnaast zou in Azië wellicht China zich weer een keer kunnen plaatsen. Voetballend is dat natuurlijk nog niet heel indrukwekkend, maar het is toch fascinerend dat zo'n groot sportland er met voetbal niet aan te pas komt. Misschien dat een WK-deelname weer wat te weeg kan brengen daar.

[ Voor 35% gewijzigd door jumbos7 op 12-07-2026 04:38 ]

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:53
De Fifa is een narcistisch clubje. Die geven nooit fouten toe

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

sNielz123 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 02:11:
[...]

De Fifa is een narcistisch clubje. Die geven nooit fouten toe
Wij van WC-eend...

ICE ICE Baby

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:53
baba420 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:59:
Cornervlag, paal, lat bevinden zich in het spel.

Camera’s en kabels zijn “external objects”. Als die geraakt worden moet de scheids het spel hervatten met een scheidsrechtersbal.

Regels zijn regels.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ala het Argentinie wordt, dan heb ik een probleem. Helaas moet er dan eentje winnen :+

Nou ja, een winst met wat rode kaarten of zo dan :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jumbos7
  • Nu online
Ik zou willen dat een onafhankelijke partij die sensor eens flink zou testen en wat wel en wat niet een piek veroorzaakt. Ik wil wel zien wat er gebeurd als de bal slechts minimaal geschampt wordt door een kabel. Dan weten we ook hoeveel dit "bewijs" van de FIFA zegt.

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
In the end, was het allemaal Sorloth die egoistisch werd. Eikel :')

Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
De FIFA kan me wat. Die hele sensor geloof ik niks meer van.

Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl

• Down-loader
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Terechte 2e gele kaart voor Embolo. Wat bezielt je om op die manier bij de zijlijn een schwalbe uit te voeren? En ook net na de gelijkmaker, op het moment dat Zwitserland het betere van het spel had.

• jumbos7
  • Nu online
ik zag dat het 1-0 stond en Zwitserland oogde onmachtig dus ik geloofde het allemaal wel, maar zie nu dat het 1-1 staat en Zwitserland kansen kreeg. Het zou toch mooi zijn als de Zwitsers erin slagen om Argentinië uit te schakelen. Hopelijk doen ze het dan in reguliere tijd want ik wil weer naar bed.

• jumbos7
  • Nu online
ik zie dat ik een rode kaart gemist heb van Zwitserland. Met 10 man wordt het natuurlijk heel lastig.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22
jumbos7 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 04:43:
ik zie dat ik een rode kaart gemist heb van Zwitserland. Met 10 man wordt het natuurlijk heel lastig.
Tweede geel voor Embolo voor schwalbe. Volledig terecht!

@Down-loader was me voor :X

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 12-07-2026 04:50 ]

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:52
Zit af en toe een stukje te kijken maar goeiemorgen wat een oersaai gebeuren is dit. En wat is Argentinië een povere bende. Deze ploegen waren al lang thuis als ze in de andere helft van het schema hadden gezeten.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:30
Zwitserland out. Alweer helpt de bus parkeren niet. Al snap ik dat je met 10 man weinig keus hebt.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:03
Schitterend doelpunt, kan niet anders zeggen

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• jumbos7
  • Nu online
Down-loader schreef op zondag 12 juli 2026 @ 04:41:
Terechte 2e gele kaart voor Embolo. Wat bezielt je om op die manier bij de zijlijn een schwalbe uit te voeren? En ook net na de gelijkmaker, op het moment dat Zwitserland het betere van het spel had.
Het is vooral bizar omdat de uitvoering zo slecht is. De Argentijnen zorgen tenminste nog dat er contact is voordat ze neergaan als een stervende zwaan. Dat hij dit doet zonder contact en wetende dat er een VAR is is onbegrijpelijk. En goede kans dat hij daarmee de kansen van zijn ploeg heeft verkwanselend.

[ Voor 6% gewijzigd door jumbos7 op 12-07-2026 05:42 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:03
En daar is de 3-1, over en uit voor Zwitserland

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:42

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

En ondertussen doet Connor McGregor een slippertje. Zo, lekker gecashed

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:57
jumbos7 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 05:37:
[...]

Het is vooral bizar omdat de uitvoering zo slecht is. De Argentijnen zorgen tenminste nog dat er contact is voordat ze neergaan als een stervende zwaan. Dat hij dit doet zonder contact en wetende dat er een VAR is is onbegrijpelijk. En goede kans dat hij daarmee de kansen van zijn ploeg heeft verkwanselend.
Los van dat deze beslissing verder terecht is, is het wel weer opvallend dat bij momenten (ik heb ergere schwalbes gezien) de Var dan weer niet ingrijpt. Zelfs op punten waar de regels zwart-wit zijn worden ze daarin niet consequent toegepast. Ik vind het spelletje zonder de var leuker wat dat betreft. Worden fouten gemaakt en niet consequent bestraft voor dezelfde (typen) overtredingen, maar dan is het begrijpelijk. Met var is dit onbegrijpelijk i.m.o. en dat maakt het spelletje voor mij ook minder draaien om het voetbal maar veel meer in alles eromheen.

Of zijn de regels dan mogelijk weer zo gemaakt dat een var wel in mag grijpen bij een gewoon gele kaart moment, wanneer er veel is gegeven, om heel terug te draaien en die situatie kan aangrijpen zodat de situatie vanaf de andere kant beoordeeld kan worden. Dus de gele kaart voor de ene ploeg wordt omgedraaid naar een gele kaart voor de andere ploeg. Ik meen me namelijk tegen Kaapverdië te herinneren dat er een vrije trap werd gegeven aan een speler die niet werd geraakt, maar daar werd volgens mij aangegeven dat de var niet mocht ingrijpen, want geen kaart.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:27
Wel 2 leuke affiches nu, denk dat Engeland wel kans maakt tegen dit Argentinie.

En lees bij VI dat de Argentijnen in het zadel, zijn geholpen door de leiding, tja lekker objectief zeg, die site.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:12
jbdeiman schreef op zondag 12 juli 2026 @ 06:16:
[...]

Los van dat deze beslissing verder terecht is, is het wel weer opvallend dat bij momenten (ik heb ergere schwalbes gezien) de Var dan weer niet ingrijpt. Zelfs op punten waar de regels zwart-wit zijn worden ze daarin niet consequent toegepast. Ik vind het spelletje zonder de var leuker wat dat betreft. Worden fouten gemaakt en niet consequent bestraft voor dezelfde (typen) overtredingen, maar dan is het begrijpelijk. Met var is dit onbegrijpelijk i.m.o. en dat maakt het spelletje voor mij ook minder draaien om het voetbal maar veel meer in alles eromheen.

Of zijn de regels dan mogelijk weer zo gemaakt dat een var wel in mag grijpen bij een gewoon gele kaart moment, wanneer er veel is gegeven, om heel terug te draaien en die situatie kan aangrijpen zodat de situatie vanaf de andere kant beoordeeld kan worden. Dus de gele kaart voor de ene ploeg wordt omgedraaid naar een gele kaart voor de andere ploeg. Ik meen me namelijk tegen Kaapverdië te herinneren dat er een vrije trap werd gegeven aan een speler die niet werd geraakt, maar daar werd volgens mij aangegeven dat de var niet mocht ingrijpen, want geen kaart.
Ik heb al eerder aangegeven dat de VAR terug naar de tekentafel moet. Staat verder los van complotten of dat soort zaken.

• scherpslijper
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 08:02
jbdeiman schreef op zondag 12 juli 2026 @ 06:16:
Individual Law changes - Video assistant referee (VAR) protocol

Mistaken identity reviewable when a player is shown a yellow/red card but the offence for which the card was shown was committed by another player of either team

• jbdeiman
mavaros schreef op zondag 12 juli 2026 @ 06:47:
[...]

Ik heb al eerder aangegeven dat de VAR terug naar de tekentafel moet. Staat verder los van complotten of dat soort zaken.
Daar sluit ik mij volledig bij aan, maar wil daar dus aan toevoegen dat zwart-witte regels ook zwart-wit worden geïnterpreteerd, bij dergelijke regels bestaat er niet zoiets als 'de wedstrijd aanvoelen', dus maar geen kaart en ook niet zoiets als 'niet erg genoeg voor een 2e geel'.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Yzord schreef op zondag 12 juli 2026 @ 05:58:
En ondertussen doet Connor McGregor een slippertje. Zo, lekker gecashed
Thx voor de spoiler 😐 In het wk topic notabene..

[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 12-07-2026 07:36 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• jbdeiman
scherpslijper schreef op zondag 12 juli 2026 @ 07:31:
[...]

Individual Law changes - Video assistant referee (VAR) protocol

Mistaken identity reviewable when a player is shown a yellow/red card but the offence for which the card was shown was committed by another player of either team
Dat zei ik toch ook, los van de referentie. Het gaat mij erom dat de var dan dus wel mag ingrijpen, die mag zelf bij een verkeerd gegeven corner/ inworp ingrijpt maar dan weer niet bij een verkeerd gegeven vrije trap, zoals die van Argentinië tegen Kaapverdië.

Helemaal los van alle complot theorieën enzo, is dat op zichzelf weer iets in het var gebruik dat zo ongelooflijk krom is.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Quad schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:51:
[...]

Iedereen zoekt contact op. Maar een schwalbe is vallen zonder aangeraakt te worden, hier niet het geval.

Maar ja, zo zag ik het. Jij wat anders, prima toch? Wedstrijd is inmiddels toch gespeeld.
Een schwalbe is niet alleen zonder contact. Je voet achter een ander haken bv is ook een schwalbe.

• Tk55
  • Niet online
Samenvatting gekeken en rode kaart was terecht. Hoe dom kun je zijn? Je weet de regels, je hebt al geel.

Wat ik dan weer niet kan volgen is waarom die Engelsman van gister geen kaart kreeg bij afgekeurde penalty. Dat ging om zeer opzichtig contact zoeken en dan valt het toch ook onder simulation?

Overigens weer jammer dat Argentinië wel tegenstand krijgt maar dat de tegenstander gewoon te zwak is, dat is al de hele knock-out fase zo.

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Wat een ongelofelijke sukkel die Embolo die geel (en daarnaa rood) krijgt voor een fopduik. En ook wel zwaar gestraft.

(En dat terwijl die eerder (in het begin) misschien wel een penalty had moeten hebben.)

Maar goed.

Engeland-Argentinie it is. :)

Edit: en wat hoop ik toch dat Engeland die wint zeg. Want brrrrr. Wat een irritante mannetjes die Argentijnen.

[ Voor 28% gewijzigd door Format-C op 12-07-2026 07:49 ]

• toolkist
  • Niet online
Tk55 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:50:
En VAR had penalty mogen geven voor die in de rug.
Dat zou echt een uiterst belabberde beslissinging zijn geweest. Gewoon duel, wat de Noren zelf ook al aangeven door geen van allen te klagen/om uitleg te vragen bij de scheids.

• scherpslijper
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 08:02
Het was slechts een bevestiging van jouw speculatie.

Jij vind de aanpassingen krom. Ik vind ze prima verdedigbaar. Een VAR-check kost nu eenmaal tijd. Ingrijpen bij een hoekschop/inworp mag ook alleen maar als het geen spelvertraging oplevert.

• toolkist
  • Niet online
Format-C schreef op zondag 12 juli 2026 @ 07:46:
Wat een ongelofelijke sukkel die Embolo die geel (en daarnaa rood) krijgt voor een fopduik. En ook wel zwaar gestraft.

(En dat terwijl die eerder (in het begin) misschien wel een penalty had moeten hebben.)

Maar goed.

Edit: en wat hoop ik toch dat Engeland die wint zeg. Want brrrrr. Wat een irritante mannetjes die Argentijnen.
Niks zwaar, alleen uitermate dom. Geel=geel, ook als het de 2e is daar moet niet ineens een hogere treshold voor zijn. En als het om een schwalbe gaat kan het al nooit te zwaar bestraft zijn. Hoogstens niet vaak genoeg dat er een kaart voor wordt gegeven.

• JoteW
  • Laatst online: 11:14
Kijk net de samenvatting van Argentinie - Zwitserland, wat een knuppel die Embolo 😂

Twente komt eraan!

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Als die geen rood had gehad hadden ze echt wel een kans gehad. Idd wat een nOOb

• Tk55
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:02:
[...]

Dat zou echt een uiterst belabberde beslissinging zijn geweest. Gewoon duel, wat de Noren zelf ook al aangeven door geen van allen te klagen/om uitleg te vragen bij de scheids.
Dat de Noren niet appelleren is gewoon dom. Noorse speler springt en wordt terwijl hij in de lucht is omver geduwd. Er wordt gewoon een doelkans ontnomen. Een duel zie ik als gelijkwaardig, bijvoorbeeld allebei de spelers die een schouderduw doen. Dat was hier niet zo.

• KlaasjeNL
An sich is geel voor een schwalbe terecht, dus gewoon een domme actie van Embolo. Maar... Het is opnieuw een beslissing (door de VAR) die wel heel gunstig uitpakt voor Argentinië. Hoeveel schwalbes hebben we dit toernooi gezien die onbestraft bleven? Of zelfs in deze wedstrijd? En dat de VAR dan ingrijpt met een regel die zelden wordt toegepast, nota bene om een gele kaart bij de Argentijnen weg te halen die al vele extra gele en rode kaarten meer verdienen dit toernooi. Om de beslissing om te draaien die resulteert in een kaart voor een speler die al geel heeft?

Volgens de regels lijkt het te kloppen (al wordt er nog getwist over de letter van de wet m.b.t. het verschil tussen een incident en een overtreding). Maar we kunnen toch niet ontkennen dat het opnieuw een controversiële beslissing is in het voordeel van de Argentijnen?

• toolkist
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:36:
An sich is geel voor een schwalbe terecht, dus gewoon een domme actie van Embolo. Maar... Het is opnieuw een beslissing (door de VAR) die wel heel gunstig uitpakt voor Argentinië. Hoeveel schwalbes hebben we dit toernooi gezien die onbestraft bleven? Of zelfs in deze wedstrijd? En dat de VAR dan ingrijpt met een regel die zelden wordt toegepast, nota bene om een gele kaart bij de Argentijnen weg te halen die al vele extra gele en rode kaarten meer verdienen dit toernooi. Om de beslissing om te draaien die resulteert in een kaart voor een speler die al geel heeft?

Volgens de regels lijkt het te kloppen (al wordt er nog getwist over de letter van de wet m.b.t. het verschil tussen een incident en een overtreding). Maar we kunnen toch niet ontkennen dat het opnieuw een controversiële beslissing is in het voordeel van de Argentijnen?
Dat ontkennen kan prima.
Dit is een splinter nieuwe regel die pas sinds het WK wordt toegepast, en er zijn nog nagenoeg geen vergelijkbare situaties geweest.
Gewoon stoppen met de gedachte dat scheidsrechters op het veld alleen maar bezig zijn met het bevoordelen van een land. Waarom zouden ze? Dat geeft alleen maar nadelen voor hun eigen carriere.

• toolkist
  • Niet online
Tk55 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:14:
[...]

Dat de Noren niet appelleren is gewoon dom. Noorse speler springt en wordt terwijl hij in de lucht is omver geduwd. Er wordt gewoon een doelkans ontnomen. Een duel zie ik als gelijkwaardig, bijvoorbeeld allebei de spelers die een schouderduw doen. Dat was hier niet zo.
Dus als Argentinie het onterecht doet wordt het hier in dit topic als een grove schande gezien, maar Noorwegen moet dit juist wel doen?

• Tk55
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:57:
[...]

Dus als Argentinie het onterecht doet wordt het hier in dit topic als een grove schande gezien, maar Noorwegen moet dit juist wel doen?
Ik vind het ook belachelijk maar het helpt wel om wedstrijden te winnen. Er hoeft maar een enkele beslissing per wedstrijd in je voordeel uit te vallen en het is nuttig. Nederlanders zijn hier ook heel slecht in.

Het werkt, ondanks dat het niet leuk is.

• mavaros
Format-C schreef op zondag 12 juli 2026 @ 07:46:

Maar goed.

Die wedstrijd hadden ze eigenlijk in het Azteca stadion moeten gaan spelen, en dat god dan weer zijn hand misbruikt zou hebben. Worden de Engelsen weer gek.

Nu is het ergens in een nietszeggend stadion in Amerika.

[ Voor 7% gewijzigd door mavaros op 12-07-2026 09:15 ]

• Quad
  • Nu online
Quad schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:51:
[...]

@nocalimero terugkomend hierop, ik zie net de samenvatting van Argentinië, waarbij Embolo de gele kaart krijgt via een VAR-ingreep, wat echt een dikke schwalbe was.
Vindt je deze terecht gegeven?

nggyu nglyd

• Elzavo
  • Laatst online: 09:52
Sjah schreef op zondag 12 juli 2026 @ 06:27:

En lees bij VI dat de Argentijnen in het zadel, zijn geholpen door de leiding, tja lekker objectief zeg, die site.
Heb geen aandelen bij VI maar dat staat er dus helemaal niet.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:41
Sjah schreef op zondag 12 juli 2026 @ 06:27:
Wel 2 leuke affiches nu, denk dat Engeland wel kans maakt tegen dit Argentinie.

Dat dit uitgerekend tegen een Zuid Amerikaans team gebeurt is wel jammer.

Argentinië en Brazilië zijn heer en meester in het aanstellen na nauwelijks contact.

Tijd om door te pakken in swalbe regelenent. Lig je op de grond te schreeuwen van de pijn? Dan is het sowieso even aan de kant en de volgende ingooi er weer in.

Ben dit WK al die aanstellers wel echt zat geworden, gaan liggen en schreeuwen en op het moment dat de scheid niets doet, lopen ze vrolijk verder. Direct gele kaart in die gevallen zou beter passen. Ja, dat waren er heel veel, dat weet ik.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hoewel ik ook denk dat het wel erg vaak in het voordeel van de Argentijnen uitpakt (en ik denk juist dat perceptie van het effect op de carrière van de scheids daar invloed op heeft), is de regel toch dat er bij potentiële tweede gele kaarten ingegrepen mag worden? Die lijkt me hier dan terecht?

• Quad
  • Nu online
KlaasjeNL schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:36:

Kom alsjeblieft uit die tunnel. Als de scheidsrechter de kaart in eerste instantie niet gegeven had aan de Argentijn, had Embolo geen kaart gezien. Maar ja, de gele kaart was zichtbaar onterecht want de Argentijn maakte geen overtreding, en dan mág de scheidsrechter de situatie opnieuw beoordelen.

nggyu nglyd

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:06
Jammer dat het de Noren niet is gelukt.
In tegenstelling tot vele ben ik er wel content mee dat Argentinië doorgaat.

Komen mooie potjes aan voor de halve finales.

Hoop op Spanje - Argentinië in de finale.

Wie er dan wint maakt mij niet zo veel uit.
Zou mooi zijn als Spanje de titel pakte puur om Trump te sarren.

• jbdeiman
scherpslijper schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:02:
[...]

Het was slechts een bevestiging van jouw speculatie.

Jij vind de aanpassingen krom. Ik vind ze prima verdedigbaar. Een VAR-check kost nu eenmaal tijd. Ingrijpen bij een hoekschop/inworp mag ook alleen maar als het geen spelvertraging oplevert.
Als het spel toch stil ligt. Net als bij een corner of inworp, wat is dan de reden dat een var niet ingrijpt bij een onterechte vrije trap. Los van 'de kaart ', kan de var zeker net zo snel zien dat het geen vrije trap was, dus dan maar scheidsrechtersbal of vrije-bal voor de tegenstander. Kost letterlijk net zoveel tijd als het omkeren van corner in doeltrap. Of het team dat mag ingooien.

Er is geen enkele reden om een onterecht gegeven vrije trap niet ook door de var te laten 'omdraaien', ook tijd niet. Ze zijn i.m.o. gewoon te snel en met schoten hagel de regels aan het bijstellen zonder hier echt goed over na te denken.

• JoteW
  • Laatst online: 11:14
Naja Argentinie heeft dit WK ook met alles de schijn tegen natuurlijk. Maar bovenstaande lijkt me een helder verhaal d:)b

Twente komt eraan!

• KlaasjeNL
Quad schreef op zondag 12 juli 2026 @ 09:33:
[...]

Kom alsjeblieft uit die tunnel. Als de scheidsrechter de kaart in eerste instantie niet gegeven had aan de Argentijn, had Embolo geen kaart gezien. Maar ja, de gele kaart was zichtbaar onterecht want de Argentijn maakte geen overtreding, en dan mág de scheidsrechter de situatie opnieuw beoordelen.
Ik zeg niet dat de regels verkeerd zijn toegepast. Deze schwalbe was gewoon een gele kaart. Wat mij betreft mogen ze alle schwalbes direct met geel bestraffen. En daar ligt precies het probleem. Volgens de regels moet een schwalbe met geel worden bestraft, maar gebeurt dat nagenoeg het hele toernooi niet. Echter, uitgerekend bij Argentinië grijpt zelfs de VAR in om een beslissing terug te draaien die ook nog eens een gigantisch grote invloed heeft op het wedstrijdverloop.

En dat is precies wat de beslissing zo dubieus maakt: het hele toernooi lijkt de arbitrage weg te kijken als een Argentijn iets flikt, terwijl de VAR in de lucht komt als er mogelijk een beslissing in het voordeel van de Argentijnen genomen moet worden.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Punt is, het is geen mistaken identity. Mistaken identity is als het wel een overtreding was geweest en hij had de verkeerde Argentijn geel gegeven.

Dit is een verkeerde beoordeling van de scheidsrechter, vraag me af of dan de VAR wel mag ingrijpen. Hoe vaak worden schwalbes ergens anders dan in het strafschopgebied met geel bestraft? Als ze überhaupt wel bestraft worden.

https://www.ad.nl/wk-voetbal/danny-makkelie-trapt-in-schwalbe-en-wordt-gecorrigeerd-door-var-maar-was-toepassen-nieuwe-regel-wel-juist~ac3cbdb0/

Maar ja, dit door discussies krijg je natuurlijk als je de regels zo opschrijft dat ze op meerdere manieren kunnen worden geïnterpreteerd. Net zoals het inconsequent toepassen van diezelfde regels, de consequenties van rode kaarten omzetten zonder uitleg, niet transparant zijn over wedstrijddata (zoals de sensor in de bal of hoe lang de VAR mag terugkijken), etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Ruzor op 12-07-2026 10:44 ]

[This is what you get when you mess with us]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hele WK staat vol met wat alsjes en stel datjes, maar heb het nu terug gekeken, dit is gewoon olie olie olie dom van Embolo. Dit is niet eens uitlokken (zelf pootje ervoor) of tactisch in de speler lopen (gewoon rechtdoor), maar bijna perfect voorbeeld schwalbe.

Ik wil niet zeggen dat ze hadden kunnen winnen, maar ze waren zeker bestand tegen Argentinie, jezelf dan vervolgens zo laten verliezen, is gewoon echt je eigen schuld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:36

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
We kunnen niet ontkennen dat beslissingen keer op keer wel erg gunstig uit pakken voor Argentinië, dat is vrij objectief vast te stellen.
Maar in plaats van een complot noem ik dat gewoon schijtmazzel, sommige teams hebben dat gewoon.
Het is de mazzel die je als kampioen moet hebben, dus ik begin me wat zorgen te maken. :P

Wat die rode kaart betreft. Die Zwitser is waarschijnlijk gefrustreerd dat duikelen werkt en gaat het zelf ook proberen, maar heeft lang niet zoveel ervaring als Argentijnen en krijgt het deksel op de neus. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:14
Ik vind het totale gebrek aan de hand in eigen boezem steken veel storender eigenlijk. Misschien was de VAR-ingreep niet volgens de regels (hoewel dat wel zo lijkt te zijn), maar je maakt zelf een belachelijke schwalbe.

Bij Noorwegen ook. Ja, misschien schampt die bal die kabel, maar je hoort geen woord over de verdediging die totaal niet ingrijpt en Bellingham rustig tussen een mannetje of 4 binnen laat schieten (of over de blunder van de keeper bij de 1-2). Of woedend worden over de afgekeurde goal (wat ik overigens gewoon overduidelijk terecht vond), maar geen woord over dat de 1-0 ook misschien afgekeurd had kunnen worden wegens een overtreding op Kane.

Het is net de echte maatschappij, waar ouders bij een 3 op een proefwerk iedereen behalve het kind zelf de schuld willen geven. Onder de streep is het toch vooral het kind zelf dat niet goed genoeg geleerd heeft. Hele vervelende trend om die hand niet meer in eigen boezem te steken tegenwoordig.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:47
Ruzor schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:27:
[...]

Punt is, het is geen mistaken identity. Mistaken identity is als het wel een overtreding was geweest en hij had de verkeerde Argentijn geel gegeven.

Dit is een verkeerde beoordeling van de scheidsrechter, vraag me af of dan de VAR wel mag ingrijpen. Hoe vaak worden schwalbes ergens anders dan in het strafschopgebied met geel bestraft? Als ze überhaupt wel bestraft worden.

https://www.ad.nl/wk-voetbal/danny-makkelie-trapt-in-schwalbe-en-wordt-gecorrigeerd-door-var-maar-was-toepassen-nieuwe-regel-wel-juist~ac3cbdb0/

Maar ja, dit door discussies krijg je natuurlijk als je de regels zo opschrijft dat ze op meerdere manieren kunnen worden geïnterpreteerd. Net zoals het inconsequent toepassen van diezelfde regels, de consequenties van rode kaarten omzetten zonder uitleg, niet transparant zijn over wedstrijddata (zoals de sensor in de bal of hoe lang de VAR mag terugkijken), etc.
Het staat natuurlijk buiten twijfel dat de verkeerde speler hier geel krijgt, maar dat is niet omdat de scheidsrechters spelers door elkaar haalt, maar omdat hij de situatie verkeerd beoordeeld; als dat wel mag volgens deze regel zou ik dat enorm toejuichen, want dat maakt schwalbes veel minder kansrijk, maar dat maakt t kopje van deze regel “mistaken identity” wel verwarrend

• Tk55
  • Niet online
@Vld1989 helemaal met je eens. Waarom zou je naar jezelf kijken als er zo’n makkelijke zondebok is? Ik denk dat die spelers dat wel doen maar hoe heerlijk is het als kritiek van fans naar de VAR gaat ipv naar jou!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:42

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ondanks al het geneuzel wat niet, wat wel, en het had zo gemoeten....ik geniet wel heel erg van dit WK. De nieuwe regels zijn een verademing voor het spel. De scheidsen fluiten niet voor elk wissewasje en de hydration break begin ik langzamerhand ook wel te waarderen (kan ik ook ff pissen) al legt het wel soms een opkomende actiemoment in het spel dood. We zijn eindelijk van die tijdrekkende onzin af, zoals zogenaamde blessures en/of keepersballen die maar niet genomen worden. Het zijn regels die ze van mij acuut in mogen voeren in de competities. Veel doelpunten gezien van veel sterren, mooie acties, fair play (op sommige na) en geen rellen zover ik weet.

Ja, mooie WK.

• jumbos7
  • Nu online
Gonadan schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:07:
We kunnen niet ontkennen dat beslissingen keer op keer wel erg gunstig uit pakken voor Argentinië, dat is vrij objectief vast te stellen.
Maar in plaats van een complot noem ik dat gewoon schijtmazzel, sommige teams hebben dat gewoon.
Het is de mazzel die je als kampioen moet hebben, dus ik begin me wat zorgen te maken. :P

Wat die rode kaart betreft. Die Zwitser is waarschijnlijk gefrustreerd dat duikelen werkt en gaat het zelf ook proberen, maar heeft lang niet zoveel ervaring als Argentijnen en krijgt het deksel op de neus. :D
Het is geen mazzel maar ik denk ook niet duidelijk een complot, het wordt door de Argentijnen uitgekiend uitgelokt. Als je ze nauwlettend bestudeerd wat ze doen valt het makkelijk vallen en de aanstellerij nog meer op. Het verschil met Embolo is dat ze een stuk overtuigender vallen, zodat ze daar niet door een VAR of scheids de rekening van gepresenteerd krijgen. Daarna blijven ze vaak lang liggen met bezorgde teamspelers die gaan appelleren bij de scheids hoe verschrikkelijk de overtreding wel niet is En dat gebruiken ze meteen om op adem te komen en de vaart uit de wedstrijd te halen zodat de tegenstander uit zijn ritme raakt en gefrustreerd dat de scheids fluit. Het is dat we niet van alle situaties een herhaling krijgen te zien, want anders was de ophef hierover nog veel groter geweest.

En als ze juist haast moeten maken, staan ze ineens direct op tenzij het in het doelgebied gebeurd want dan is er een penalty te verdienen. Ze hebben het bespelen van de arbitrage tot kunst verheven, en als je dan ook nog een beetje kan voetballen en tevens een van de beste zo niet beste voetballer van de laatste 2 decennia in je team hebt ga je elke keer heel ver komen.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Toch nog Noorwegen tegen Engeland afgekeken. Maar waar Noorwegen op was leek Engeland gas bij te geven in de verlenging. En tja, als de Noren zelf treuzelen om die 2-1 te maken met sorloth dan doet Bellingham het wel voor de Engelsen. Beide Haaland als Kane hadden een off day.

Argentinië tegen Zwitserland volledig in de samenvatting gezien. Viel me nog mee dat Zwitserland op 1-1 kwam. Maar natuurlijk maakt de Argentijnse ploeg het af. Geen penalty shootout voor Zwitserland helaas. Op naar Frankrijk tegen Spanje. Hoop dat het geen schaakpot gaat worden.

• mavaros
jumbos7 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:54:
[...]

Het is geen mazzel maar ik denk ook niet duidelijk een complot, het wordt door de Argentijnen uitgekiend uitgelokt. Als je ze nauwlettend bestudeerd wat ze doen valt het makkelijk vallen en de aanstellerij nog meer op. Het verschil met Embolo is dat ze een stuk overtuigender vallen, zodat ze daar niet door een VAR of scheids de rekening van gepresenteerd krijgen. Daarna blijven ze vaak lang liggen met bezorgde teamspelers die gaan appelleren bij de scheids hoe verschrikkelijk de overtreding wel niet is En dat gebruiken ze meteen om op adem te komen en de vaart uit de wedstrijd te halen zodat de tegenstander uit zijn ritme raakt en gefrustreerd dat de scheids fluit. Het is dat we niet van alle situaties een herhaling krijgen te zien, want anders was de ophef hierover nog veel groter geweest.

En als ze juist haast moeten maken, staan ze ineens direct op tenzij het in het doelgebied gebeurd want dan is er een penalty te verdienen. Ze hebben het bespelen van de arbitrage tot kunst verheven, en als je dan ook nog een beetje kan voetballen en tevens een van de beste zo niet beste voetballer van de laatste 2 decennia in je team hebt ga je elke keer heel ver komen.
Ik denk dat u weleens heel dicht bij de echte waarheid kan zitten.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik denk dat Haaland wel dichtbij de waarheid zit: topteams worden structureel bevoordeeld op WK's. Dat wordt niet bewust gedaan maar zeker de wat minder ervaren scheidsrechters zullen toch sneller aarzelen om pakweg een Messi van het veld te sturen dan een nobody uit Zwitserland.

We hebben het al vaker gezien, met name bij Brazilië. Denk aan de onterecht afkeurde goal van Wilmots destijds of de goedgekeurde buitenspel goal tegen Oranje in 1996 door een grensrechter uit Mali

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 12-07-2026 12:25 ]

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:28
toolkist schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:55:
[...]

Dat ontkennen kan prima.
Dit is een splinter nieuwe regel die pas sinds het WK wordt toegepast, en er zijn nog nagenoeg geen vergelijkbare situaties geweest.
Gewoon stoppen met de gedachte dat scheidsrechters op het veld alleen maar bezig zijn met het bevoordelen van een land. Waarom zouden ze? Dat geeft alleen maar nadelen voor hun eigen carriere.
Ik kan wel wat redenen verzinnen waarom scheidsrechters een team zouden bevoordelen. Als je het niet te opzichtig doet dan heb je er helemaal geen last van.

Argentinië heeft de schijn tegen. Voorlopig hou ik het erop dat scheidsrechters op een natuurlijke manier beinvloedt worden door de uitstraling van de Argentijnen en gezonde dosis portie geluk. Maar goed, ik heb ook heel lang gedacht dat Lance Armstrong niet gebruikte.
Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic

Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport

Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl