[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:24

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:58:
De zoveelste keer, Beuker kreeg de tijd gewoon niet om zijn beleid door te voeren. Alsof je daar na 1-2 jaar al de resultaten van ziet.
Beuker is zo'n pluchen wolf waar ik het over had. Die had na z'n CV bullshit direct ontslagen moeten worden. Gelukkig staat het geld op het veld bij Ajax en niet in de organisatie :*)

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:00:
[...]

Beuker is zo'n pluchen wolf waar ik het over had. Die had na z'n CV bullshit direct ontslagen moeten worden. Gelukkig staat het geld op het veld bij Ajax en niet in de organisatie :*)
Je hebt geen idee of die man goed of slecht werk afleverde...

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:00:
[...]

Je hebt geen idee of die man goed of slecht werk afleverde...
Mwa de NRC heeft daar toch wel een vernietigend stukje over geschreven. Zwart-wit denken, leugens over zijn tijd bij Espanyol, Nice, onzin over de AZ werkwijze, onzin over sportpsychologie én sportmanagement maar enkel een MBO-middenkader diploma.

Reactie van deze man: "Ik heb daar geen papiertje voor. LinkedIn is toch ‘per definitie nét een mooier visitekaartje’ dan de werkelijkheid?" En dat komt dan niet door de screening van Ajax, wat ook wel een teken aan de wand is.

~[X] ONGESCHIKT
[0] GESCHIKT

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 07-09-2026 15:07 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Typhone schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:00:
[...]

Dat had ik helemaal gemist, bijzonder dat ze dat niet checken voor een belangrijke positie. Zal wel komen omdat van Gaal hem heeft aangeraden

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
'Veelbesproken Hadj Moussa met Feyenoord mee naar Barcelona' - https://nos.nl/l/2630084

Nou, gelukkig maar. Gewoon je voeten weer laten spreken, en die transfer komt heus wel weer in beeld lijkt mij.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:06:
[...]

Mwa de NRC heeft daar toch wel een vernietigend stukje over geschreven. Zwart-wit denken, leugens over zijn tijd bij Espanyol, Nice, onzin over de AZ werkwijze, onzin over sportpsychologie én sportmanagement maar enkel een MBO-middenkader diploma.

Reactie van deze man: "Ik heb daar geen papiertje voor. LinkedIn is toch ‘per definitie nét een mooier visitekaartje’ dan de werkelijkheid?" En dat komt dan niet door de screening van Ajax, wat ook wel een teken aan de wand is.

~[X] ONGESCHIKT
[0] GESCHIKT
Ik hecht dan toch meer aan de praktijk ervaring die Van Gaal met hem had.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:33:
Nou er is een bepaalde visie geuit waarbij ik het gevoel krijg dat visie en actie niet overeenkomen met elkaar. Wellicht gevoed door het feit dat ik denk dat sommige zaken gedaan zijn voor de "bühne".
Waar doel je dan precies op? Cruijff is wel erg duidelijk in wat zijn visie is, daar kan je moeilijk twijfels over hebben. Maar wat is dan voor de bühne?
Vragen wat ik gewild had is niet zo relevant. Maar ik zou ofwel een visie uitgesproken hebben richting toekomst of een serieuze contender zijn met dito spelers. En niet vervolgens aankomen met spelers die nog lang niet fit zijn (maar wel grof geld kosten én geacht worden er nu te staan). Je haalt opeens Leonardo waar je hopelijk een visie bij hebt maar vervolgens verkoop je je snelste buitenspeler. Die Leonardo is nog onzeker in hoeverre die überhaupt wat kan (is hij beter dan Dolberg?) maar heeft wel 20 miljoen gekost.
Dat legt hij toch juist heel goed uit? Hij zoekt naar spelers met een krasje, zodat ze voor Ajax nog haalbaar zijn. Omdat de spelers die op alle fronten fantastisch uit de bus komen gewoon niet meer haalbaar zijn voor Ajax.
En laten we eerlijk zijn, de één lijkt 20 m te kosten maar bij de ander weten we de constructies niet. Misschien is Leonardo wel bij lange na niet de duurste. :+
Dan passeer ik een dergelijke speler liever voor een goedkopere waar je mee de toekomst in wil. Die huurspelers zijn allemaal leuk en aardig maar meestal voor de korte termijn. Volgend jaar is het keepersprobleem niet magisch opgelost, Paes is het niet, Reverson is het niet en nummer 4 is het ook niet. Ik vind dat wel erg veel korte termijn denken zeker wanneer die korte termijn in blok 1 al 50% verliespunten oplevert, nota bene in twee thuis wedstrijden nog ook.
Dat is wel interessant, want ik vind dit juist een lange termijn optie. Blijkbaar was de ideale keeper nu niet zomaar voorhanden en is voor deze oplossing gekozen zodat je tijd hebt om wel een keeper voor de toekomst te vinden.
Of had je dan liever gehad dat ze maar gewoon weer een gokje gekocht hadden ergens die er meteen moet staan? Dat is toch veel meer korte termijn denken?

Als ik zo door al jouw posts van vandaag heen ga (en dat zijn er best een hoop ineens :P ) dan valt het mij op dat het lijkt dat je met name valt over de spelers waar een hoge transfersom voor betaald is. Dat een Henrique en Leonardo je tegen vallen en dat je daar kritisch op bent kan ik volledig begrijpen, voor een dergelijk bedrag verwacht je toch wat minder opstarttijd. Ik hoop dat die beiden nog uit de verf gaan komen maar ik heb nu ook geen eerste hands arguenten om dat hard te maken. Dat wordt simpelweg afwachten.

Eerder had je het over de voortekenen en dat die leiden tot een conclusie, maar ik denk dat daar de crux zit. Jij trekt nu al conclusies, en dan met name op wedstrijden die Ajax heeft gespeeld met de selectie die we niet mee gaan werken de rest van het jaar. Dus waar zijn die conclusies dan op gebaseerd?
Tegen PSV was in feite pas de eerste wedstrijd waarin de selectie compleet was, maar nog niet eens met iedereen fit. De eerste helft liet de potentie zien, weten ze dat uit te bouwen dan kan het best een mooi seisoen worden. Geen garanties, maar wel lichtpuntjes.

Wij zien lichtpunten en kansen, jij hebt al geconcludeerd dat het niets wordt, waar komt die kritische blik vandaan? Stukje zelfbescherming? :P
Dan kun je beter gaan zitten en een termijnplan presenteren (en daarna acteren) en dus een Feyenoordje doen dan nu met grote woorden gaan smijten. Het kan zijn dat het binnen nu en twee weken opeens volledig gaat lopen en ik ernstig geridiculiseerd ga worden maar dat neem ik wel voor lief. Ik zie het niet zo snel gebeuren en ken Ajax al langer dan vandaag met de pluche-bobo's die de club rijk is en die er allemaal zitten voor zichzelf en niet 'de club'.

Even omgedraaid: wat vind de rest van het beleid dan? Kan me toch moeilijk voorstellen dat ik de enige ben die het zo zie.
Dat heb ik al zo vaak uitgelegd in het topic, mag hopen dat je dat wel een keer gelezen hebt (en anders zoek je maar even :+). Pure hosanna was het ook weer niet, maar ik vind wel veel dingen uitlegbaar en zie ook lichtpuntjes, ondanks het wensdenken. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:29:
[...]

Onder andere door Kroes kunnen ze nu deze salarissen betalen niet? En Feyenoord heeft nadrukkelijk gezegd dat zij dat riscio wat Ajax nu neemt niet kunnen nemen, even los van de vraag of dat groot is
Haha nee, dat zou Kroes graag zo willen vertellen maar dat is te veel eer. Hij heeft zeker dingen goed gedaan maar als het gaat om bouwen en aankopen dan was dat allemaal niet best.
Of zijn we Rugani, Matheus, Moro, Itakura, Dolberg of McConnell alweer vergeten? En dan noem ik de rechtsback die eigenlijk middenvelder was maar niet want die heeft al zoveel shit over zich heen gekregen.
Oh, en Sulemana ging gelukkig mis, anders stond die ook nog wel in het rijtje. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Nu online
toolkist schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:58:

Ondertussen wordt Jong Ajax versterkt, zodat die spelers hopelijk door kunnen groeien naar het 1e als die huurspelers vertrekken en Blind met pensioen gaat.
No way dat een KKD speler straks gelijk op dat niveau kan doorschuiven naar Ajax 1. Die zal dan eerst vlieguren moeten maken in de eredivisie. De echte toppers of aankomende toppers zijn sowieso al te goed voor de KKD. Die zou ik nu al verhuren dan.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

D-e-n schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:53:
[...]

No way dat een KKD speler straks gelijk op dat niveau kan doorschuiven naar Ajax 1. Die zal dan eerst vlieguren moeten maken in de eredivisie. De echte toppers of aankomende toppers zijn sowieso al te goed voor de KKD. Die zou ik nu al verhuren dan.
Ouazane, Abdallah, Bouwman, mokio en eerder spelers als Frenkie de Jong kunnen prima aanhaken. Niet gelijk als starters, maar met een seizoen met invalbeurten en af en toe starten in de beker kan dan prima. Ik denk dat pugno, Camara, unuvar en misschien een paar andere dat straks ook wel kunnen als ze zich zo blijven ontwikkelen.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:51
DutchOwnage schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:11:
'Veelbesproken Hadj Moussa met Feyenoord mee naar Barcelona' - https://nos.nl/l/2630084

Nou, gelukkig maar. Gewoon je voeten weer laten spreken, en die transfer komt heus wel weer in beeld lijkt mij.
Eerlijk? Met zijn gedrag zou ik m als straf thuislaten. Geen camp nou voor zeikerds

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

LZ86 schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:51:
[...]

Eerlijk? Met zijn gedrag zou ik m als straf thuislaten. Geen camp nou voor zeikerds
Als ik Diarra zie spelen dan zou ik HM een hoop vergeten :X En hij speelt nog minimaal tot de winter bij de club, dus dan kan je hem maar beter opnemen in het teamproces

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 07-09-2026 17:53 ]

• DutchOwnage
  • Nu online
[...]

Ik sta er iets anders in, zoals mijn buurman boven mij. Hij staat bij je onder contract, hij wordt goed betaald, is beschikbaar en bovendien een duidelijke versterking ten opzichte van zijn alternatief.

Hand over het hart strijken en gewoon optimaal gebruiken. Bovendien heeft ie intern voor de groep het een en ander uitgelegd.
edit:
Of heb je het alleen over Camp Nou, als soort van straf?

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 07-09-2026 18:24 ]

• D-e-n
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:28:
[...]

Ouazane, Abdallah, Bouwman, mokio en eerder spelers als Frenkie de Jong kunnen prima aanhaken.
Die zitten er al gewoon bij toch? Dat zijn geen spelers meer speciaal voor Jong Ajax

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

D-e-n schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:36:
[...]

Die zitten er al gewoon bij toch? Dat zijn geen spelers meer speciaal voor Jong Ajax
Ja, maar die hebben ook geen tussenstap gehad. Voor Janse heeft het wel goed uitgepakt (ik zie hem misschien wel liever dan Baas), maar dat is eigenlijk een uitzondering, kan er zo 1-2-3 niet meer bedenken die dat hadden en een vaste waarde in 1 werden

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 07-09-2026 18:39 ]

• D-e-n
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:38:
[...]

Ja, maar die hebben ook geen tussenstap gehad. Voor Janse heeft het wel goed uitgepakt (ik zie hem misschien wel liever dan Baas), maar dat is eigenlijk een uitzondering, kan er zo 1-2-3 niet meer bedenken die dat hadden en een vaste waarde in 1 werden
Wat ik bedoelde is dat de echt goede spelers rechtsreeks van de hoogste jeugd naar de selectie kunnen en dat de categorie eronder beter snel kan worden verhuurd aan een eredivisie club. Dus dat het nut van Jong elftallen in de KKD wordt overschat

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:45:
[...]

Wat ik bedoelde is dat de echt goede spelers rechtsreeks van de hoogste jeugd naar de selectie kunnen en dat de categorie eronder beter snel kan worden verhuurd aan een eredivisie club. Dus dat het nut van Jong elftallen in de KKD wordt overschat
Zeker nu er de nodige jonge spelers uit het buitenland zijn gehaald denk ik dat het handiger is om die eerst maar eens te laten wennen aan NL in Jong, dan kun je ze ook nog als backup gebruiken voor het eerste.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

D-e-n schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:45:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Ajax laat spelers al veel jonger doorstromen, dus met 16-17 zitten de toppers al bij u19. Dat niveau is eigenlijk te laat voor ze, dus even een jaar (of 2) bij Jong Ajax zorgt ervoor dat ze kunnen wennen aan het spelen tegen volwassen en sterkere tegenstanders. Die stap is echt wel nodig en er zijn er maar heel weinig die jong kunnen overslaan

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

pro_6or

amateur_60r

pro_6or schreef op zondag 6 september 2026 @ 17:17:
[...]

[mbr]Hier worden wel erg veel bochtjes afgesneden op een vrij gekleurde manier.[/mbr]
Zo, dat is wel heel makkelijk. Kan mijn geen reet schelen wie er wint. Niet bij mij aankomen als we straks met 10 man staan in een eindronde, belangrijke play off. Het was een gestoorde actie, vast een vlaag van verstandsverbijstering, maar, dat gaat echt niet meer beter worden.

een treffende spreuk

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:41:
[...]

Waar doel je dan precies op? Cruijff is wel erg duidelijk in wat zijn visie is, daar kan je moeilijk twijfels over hebben. Maar wat is dan voor de bühne?

[...]

Dat legt hij toch juist heel goed uit? Hij zoekt naar spelers met een krasje, zodat ze voor Ajax nog haalbaar zijn. Omdat de spelers die op alle fronten fantastisch uit de bus komen gewoon niet meer haalbaar zijn voor Ajax.
En laten we eerlijk zijn, de één lijkt 20 m te kosten maar bij de ander weten we de constructies niet. Misschien is Leonardo wel bij lange na niet de duurste. :+

[...]

Dat is wel interessant, want ik vind dit juist een lange termijn optie. Blijkbaar was de ideale keeper nu niet zomaar voorhanden en is voor deze oplossing gekozen zodat je tijd hebt om wel een keeper voor de toekomst te vinden.
Of had je dan liever gehad dat ze maar gewoon weer een gokje gekocht hadden ergens die er meteen moet staan? Dat is toch veel meer korte termijn denken?

Als ik zo door al jouw posts van vandaag heen ga (en dat zijn er best een hoop ineens :P ) dan valt het mij op dat het lijkt dat je met name valt over de spelers waar een hoge transfersom voor betaald is. Dat een Henrique en Leonardo je tegen vallen en dat je daar kritisch op bent kan ik volledig begrijpen, voor een dergelijk bedrag verwacht je toch wat minder opstarttijd. Ik hoop dat die beiden nog uit de verf gaan komen maar ik heb nu ook geen eerste hands arguenten om dat hard te maken. Dat wordt simpelweg afwachten.

Eerder had je het over de voortekenen en dat die leiden tot een conclusie, maar ik denk dat daar de crux zit. Jij trekt nu al conclusies, en dan met name op wedstrijden die Ajax heeft gespeeld met de selectie die we niet mee gaan werken de rest van het jaar. Dus waar zijn die conclusies dan op gebaseerd?
Tegen PSV was in feite pas de eerste wedstrijd waarin de selectie compleet was, maar nog niet eens met iedereen fit. De eerste helft liet de potentie zien, weten ze dat uit te bouwen dan kan het best een mooi seisoen worden. Geen garanties, maar wel lichtpuntjes.

Wij zien lichtpunten en kansen, jij hebt al geconcludeerd dat het niets wordt, waar komt die kritische blik vandaan? Stukje zelfbescherming? :P

[...]

Dat heb ik al zo vaak uitgelegd in het topic, mag hopen dat je dat wel een keer gelezen hebt (en anders zoek je maar even :+). Pure hosanna was het ook weer niet, maar ik vind wel veel dingen uitlegbaar en zie ook lichtpuntjes, ondanks het wensdenken. :)
Dat interview wat hij laatst gaf in de Arena doel ik met name op. Als het niet werkt mag je mij er op af rekenen. Prima maar ik heb nergens gezien of gehoord (behalve op individuele transfers) wat de plannen zijn erachter. Wat gaan we doen om jong Ajax een boost te geven. Wat zijn de schaduwspelers die vroeger nog wel eens gescout worden. Kort na de aanstelling van Carrizzo (die gaat minuten maken in jong). Na een paar minuten daar en in Ajax 1 verhuurd. Geen kennis van het Ajax systeem en elders “rijpen”.

Ik val niet zozeer over de spelers die een hoge transfersom gekost hebben behalve over het feit dat ze half inzetbaar zijn maar - erger nog - vooral geen toegevoegde waarde lijken te hebben. Op het moment dat wij zeiden: goh Wijndal speelt eens niet als een nijlpaard, verliest hij z’n plek en bleef Henrique staan. Leonardo vind ik een trage Dolberg en de berichten dat ie afgetest is door Ajax in het verleden vind ik ook geen sterke keuze.

Ik ben het wel met je eens met die lichtpuntjes, die zag ik ook, maar ik begrijp niet waarom dat opeens de maatstaf geworden is. Er wordt geargumenteerd alsof het een zekerheidje is dat Ajax beter gaat voetballen maar dat geldt in deze fase van het seizoen voor meer clubs. Wij hebben paniek voor een linksbuiten en AZ vangt moeiteloos het vertrek van Mijnans en Parrot op. En wie speelt er linksbuiten bij ons? Gloukh.

Die kritische blik is niet uit zelfbescherming maar omdat ik niet meega in die hosanna stemming. Daarvoor zullen er eerst eens wat echte wedstrijden over de streep getrokken moeten worden. Dat zie ik nog niet echt. Ik heb ogen en zie toch regelmatig veel fouten van vorig seizoen terug komen. Ik zie een verdediging die en masse tegengoals krijgt. Ik zie een topduel waarin de scherpte binnen 4 minuten al tot de 0-1 leidt.

Maar ik hoop van harte dat het niveau van de eerste 45 minuten as zondag tegen een Fortuna in vorm doorgetrokken wordt. En hopelijk worden de spelers ook eens fit en anders wordt het tijd voor wat bosloopjes ;).

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:24:
[...]

Ik hecht dan toch meer aan de praktijk ervaring die Van Gaal met hem had.
Als het nu de Telegraaf was geweest dan wellicht wel maar ik heb de NRC wat hoger zitten.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:20

Qu3st

Typhone schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:51:
[...]

Dat interview wat hij laatst gaf in de Arena doel ik met name op. Als het niet werkt mag je mij er op af rekenen. Prima maar ik heb nergens gezien of gehoord (behalve op individuele transfers) wat de plannen zijn erachter. Wat gaan we doen om jong Ajax een boost te geven. Wat zijn de schaduwspelers die vroeger nog wel eens gescout worden. Kort na de aanstelling van Carrizzo (die gaat minuten maken in jong). Na een paar minuten daar en in Ajax 1 verhuurd. Geen kennis van het Ajax systeem en elders “rijpen”.

Ik val niet zozeer over de spelers die een hoge transfersom gekost hebben behalve over het feit dat ze half inzetbaar zijn maar - erger nog - vooral geen toegevoegde waarde lijken te hebben. Op het moment dat wij zeiden: goh Wijndal speelt eens niet als een nijlpaard, verliest hij z’n plek en bleef Henrique staan. Leonardo vind ik een trage Dolberg en de berichten dat ie afgetest is door Ajax in het verleden vind ik ook geen sterke keuze.

Ik ben het wel met je eens met die lichtpuntjes, die zag ik ook, maar ik begrijp niet waarom dat opeens de maatstaf geworden is. Er wordt geargumenteerd alsof het een zekerheidje is dat Ajax beter gaat voetballen maar dat geldt in deze fase van het seizoen voor meer clubs. Wij hebben paniek voor een linksbuiten en AZ vangt moeiteloos het vertrek van Mijnans en Parrot op. En wie speelt er linksbuiten bij ons? Gloukh.

Die kritische blik is niet uit zelfbescherming maar omdat ik niet meega in die hosanna stemming. Daarvoor zullen er eerst eens wat echte wedstrijden over de streep getrokken moeten worden. Dat zie ik nog niet echt. Ik heb ogen en zie toch regelmatig veel fouten van vorig seizoen terug komen. Ik zie een verdediging die en masse tegengoals krijgt. Ik zie een topduel waarin de scherpte binnen 4 minuten al tot de 0-1 leidt.

Maar ik hoop van harte dat het niveau van de eerste 45 minuten as zondag tegen een Fortuna in vorm doorgetrokken wordt. En hopelijk worden de spelers ook eens fit en anders wordt het tijd voor wat bosloopjes ;).
Sowieso gaat het niet meer 28 punten worden die achterstand, maar elke punt achterstand is ook al te veel nu je kampioen moet worden. De hosanna is te groot om nu al blij te zijn dat het lek boven zou zijn, ja leuk maar we moeten kampioen worden! En dan verliezen van je grootste concurrent is gewoon zwaar kloten.

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:51:
[...]

Wat je dan mist, en dat vul ik bij gebrek aan uitleg maar zelf in, is het technisch beleid op de langere termijn. Ten aanzien van scouting, jeugdontwikkeling en de komende seizoenen. Klopt dat?

Ik doe ook maar even de aanname dat dat klopt, en dat gevoel snap ik wel, dat heeft hij nog onvoldoende laten zien. Ik ben er nog niet over uit of ik dat erg vind, ik herinner me ook nog blaaskaken Kroes en Beuker die hele mooie verhalen hadden en in de praktijk totaal iets anders deden. Dan heb ik liever geen verhaal maar wel resultaten. Maar voor nu is dat nog wat koffiedik kijken inderdaad, dat ben ik met je eens.

De resultaten die je daarin ziet, zoals een Carrizo, kan je ook weer niet aan Cruijff aanrekenen. Dat zit dieper en zijn resultaten uit de afgelopen jaren, dat is iets wat Ajax als club ook moet verbeteren. Dat mag niet van een TD alleen af hangen want daarmee maak je het ook veel te afhankelijk van die TD.
Dus als Wijndal een paar potjes tegen veredelde amateurs speelt waar hij niet hoeft te verdedigen is hij ineens weer basismateriaal en hoeven we geen nieuwe linksback? Dat is héééél erg opportunistisch geredeneerd hoor.
Maar de focus blijft nog steeds liggen op die twee spelers, waarom alleen naar het negatieve kijken? Waarom niet naar een Blind, Brandt, Amrabat, Tolu, Janse, Ter Stegen, Ouazane en zelfs Kehrer al die allemaal al hebben laten zien toegevoegde waarde te hebben?

Dat Leonardo eerder afgetest is vind ik wellicht juist iets positiefs. Er is de laatste jaren zoveel bagger binnen gehaald en zo weinig zinnigs uit de scouting gekomen dat ze wellicht geblinddoekt die videobanden hebben bekeken. ;)
AZ had het al in de jeugd klaar staan, dat is niet iets wat wij even in een zomertje fiksen. Dat is iets wat je op de langere termijn moet oplossen. De jeugdopleiding c.q. Jong moet meer écht goede spelers gaan opleveren.
Op dit moment komt het op mij meer over als negatief zijn dan simpelweg niet meegaan in de hosanna. Maar dat is wellicht ook deels een tegenreactie op de hoeveelheid hosanna, daar heb ik ook wel eens last van.
Je kunt je focussen op de fouten die er onbetwistbaar nog zijn, of je focust je op de positieve punten zoals een heel sterke eerste helft, spelers die overduidelijk presteren en de indruk die Ajax gemaakt heeft.

Maar volgens mij hebben we die conclusie in het verleden ook al eens getrokken, we kijken beiden iets anders naar een half glas. :P
Fortuna zit me juist niet zo lekker, die Buijs lijkt wel een Mourinho adept. :D
Maar goed, ook dat is een test. Want als we tegen counterende teams direct een probleem hebben kan je wel uittekenen wat de halve Eredivisie gaat doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:52:
[...]

Als het nu de Telegraaf was geweest dan wellicht wel maar ik heb de NRC wat hoger zitten.
En Van Gaal is ook weer geen autoriteit op álle voetbalvlakken, dat hebben we in het verleden ook wel gemerkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:37
418O2 schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:16:
Ik wil toch wel zien hoe het loopt als alle nieuwelingen fit zijn en het systeem samen komt. Dat is te laat voor het kampioenschap, maar dat kan het nog wel een seizoen met vermakelijk voetbal worden
Het probleem is dat het met de investeringen die gedaan zijn niet te laat mag zijn voor de tweede plek geloof ik. Mis je die, krijg je weer een probleem toch?

Ik lees hier veel dat Michel en Ajax de tijd moeten krijgen en Ajax nog in opbouw is. Maar dat zijn alle concurrenten in zekere zin ook natuurlijk. PSV is zijn meest bepalende twee middenvelders en zijn aanvoerder kwijt. Speelt daardoor weer met een echte spits in een iets ander systeem. Feyenoord en AZ de topscorers kwijt. Feyenoord speelt ook met een andere keeper, andere verdedigers en een ander middenveld. Als Ajax nog moet groeien en steeds beter zal gaan voetballen, mag het in de lijn der verwachtingen liggen dat die andere teams dat ook gaan doen. Brandt is een directe versterking, Tolu ook. Maar de rest overtuigt nog niet en Ajax krijgt veel te veel tegengoals. Dan kan je als Ajax fan met allemaal redenen en lichtpuntjes aankomen, maar feit is wel dat je al 5 verliespunten meer hebt dan AZ na 4 wedstrijden en gedeeld 6e staat. Dan snap ik @Typhone best dat hij het nog allemaal niet zo rooskleurig vindt.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Feyenoord heb ik dit weekend zien spelen en daar maak ik mij niet zo druk om. Die hebben ook geen spelers van hoog niveau aangetrokken die er pas kort zijn en nog moeten wennen.

Az is altijd een outsider en schat ik misschien hoger in dan Feyenoord over een seizoen gezien. Nec lijkt leuk, maar met een vol programma en het feit dat ze bouwen op oude spelers (Tadic, Linssen, Cheryl) en de kwetsbare Sandler, zie ik hun het nog wel lastig krijgen als 1 of meer van die vier afwezig gaan zijn.

Kehrer kan achterin meer stabiliteit brengen op rb of rcb, tsygankov kan een stuk meer dreiging brengen dan Berghuis, zelfs op 80% en amrabat gaat echt een heel stuk meer stabiliteit en organisatie brengen dan regeer of mokio op die plek. Dat zou je met 2-3 weken echt wel moeten gaan zien

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
[...]

Eerlijk? Ik zou iedereen thuis laten.
Tegen Barcelona... Bel maar af...
Misschien gaan ze akkoord met 3-0

• DutchOwnage
  • Nu online
Harribo schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:18:
[...]

Eerlijk? Ik zou iedereen thuis laten.
Tegen Barcelona... Bel maar af...
Misschien gaan ze akkoord met 3-0
Alles tot 5-0 is prima. Goede ervaring voor onze spelers. Alles daarboven, dan wordt het vervelend.

• DutchOwnage
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:42:
Feyenoord heb ik dit weekend zien spelen en daar maak ik mij niet zo druk om. Die hebben ook geen spelers van hoog niveau aangetrokken die er pas kort zijn en nog moeten wennen.
Geen spelers van naam, maar een Marmol en Vanhoutte lopen er bij alsof ze er al jaren lopen. Zeer bruikbaar.

Zechiel kan de revelatie van het seizoen worden als ie op deze weg door zou kunnen gaan. Die loopt rondjes om Amrabat.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchOwnage op 07-09-2026 22:37 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

DutchOwnage schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:30:
[...]

Geen spelers van naam, maar een Marmol en Vanhoutte lopen er bij alsof ze er al jaren lopen. Zeer bruikbaar.

Zechiel kan de revelatie van het seizoen worden als ie op deze weg door zou kunnen gaan. Die loopt rondjes om Amrabat.
Ja oke. En Valente doet het ook goed (vind nog steeds dat Groningen hem te goedkoop heeft laten gaan) en je hebt read nog. Maar is dat genoeg om serieus om plek 2 te strijden?

• DutchOwnage
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:42:
[...]

Ja oke. En Valente doet het ook goed (vind nog steeds dat Groningen hem te goedkoop heeft laten gaan) en je hebt read nog. Maar is dat genoeg om serieus om plek 2 te strijden?
Jordan Bos komt ook terug na de winterstop.

Dat is echt afwachten, ik zou het niet durven zeggen. Ons grote probleem is en blijft onze spitsen. Dat gaat je op den duur denk ik opbreken. Maar in een directe confrontatie met een Ajax of een AZ, zie ik geen reden waarom wij daar geen resultaat zouden halen. Ik denk inderdaad wel dat Ajax nog gaat groeien hoe langer ze bij elkaar zijn.

Moet er wel bijzeggen, voor de wedstrijd tegen NEC had ik een stuk minder vertrouwen hoor. En het is ook nog maar afwachten of deze wedstrijd nou representatief is voor het niveau wat we kunnen aantikken, structureel. Plus NEC was gewoon matig.
Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken