knip
[ Voor 100% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-08-2026 12:27 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-08-2026 12:27 ]
Ik heb er geen vertrouwen in, maar hoop op een goede afloop.Jovinho99 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:15:
Wat denken jullie van NEC vanavond?als belg zijnde volg ik ze niet zo maar weet wel glimt een erg stugge ploeg is ..
Eigenlijk hoort dit nergens thuis.
[ Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 19-08-2026 15:18 . Reden: Quote aangepast ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik acht NEC volstrekt kansloos. Ik verwacht vandaag 1-1 of 0-1 en volgende week een 3-0 walkover voor bodo/glimt. Ze hebben afgelopen jaren gewoon sterk Europees gepresteerd én zitten al midden in de competitie. Maar ik laat me graag verassen.Jovinho99 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:15:
Wat denken jullie van NEC vanavond?als belg zijnde volg ik ze niet zo maar weet wel glimt een erg stugge ploeg is ..
Zou goed kunnen.. hadden het met brugge ook niet makkelijk daar maar 0-1 winst , thuis wel vlot gewonnen, maar als je ziet dat ze union er toch ook uitspelen wordt dit een lastige opgave , als ze vandaag niet winnen is het al over en uit daar.Mania-92 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:20:
[...]
Ik acht NEC volstrekt kansloos. Ik verwacht vandaag 1-1 of 0-1 en volgende week een 3-0 walkover voor bodo/glimt. Ze hebben afgelopen jaren gewoon sterk Europees gepresteerd én zitten al midden in de competitie. Maar ik laat me graag verassen.
We weten toch allemaal dat dat eencelligen zijn die hun emoties even niet de baas kunnen?Stimulate14 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:01:
[...]
Nou ik kan wel wat voorbeeldjes posten hier hoor. Het is echt niet te zuinig.
[ Voor 11% gewijzigd door Gundogan op 19-08-2026 10:35 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Aan de ene kant is het geweldig voor de club en de supporters als ze door gaan, maar aan de andere kant is het een kansloze strijd en gaat het waarschijnlijk ten koste van de reguliere competitie.Jovinho99 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:15:
Deze speler komt ook elk jaar terug in de Ajax geruchtenmolen. Hij faalt elke keer in England, moet Ajax niet gaan doen. Geef die Carrizo eens de tijd.Gundogan schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:32:
Lara: hola Jordi, wat zit er in die doos daar?
Cruijff: geen idee, eens kijken.
Opent doos met oude transfertargets en scoutingrapporten.
Cruijff: Lara, tijd om wat appjes te sturen.
https://www.vi.nl/nieuws/transfers-ajax-orienterend-gesprek-met-entourage-van-leon-bailey
Ach, als een half fitte Traore Berghuis al doet vergeten, dan kan Bailey dat ook wel.
Kokcu toch niet?Russel88 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:21:
Mijn probleem met Geertruida richting PSV is niet zozeer dat hij naar PSV gaat, maar wederom een Feyenoord speler die mislukt is na een transfer.
Kokcu, Geminez, Geertruida allemaal spelers die na een goede transfer mislukken bij hun nieuwe club.
~
Mooi hè al die lui die denken dat ze goed zijn.Russel88 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:21:
Mijn probleem met Geertruida richting PSV is niet zozeer dat hij naar PSV gaat, maar wederom een Feyenoord speler die mislukt is na een transfer.
Kokcu, Geminez, Geertruida allemaal spelers die na een goede transfer mislukken bij hun nieuwe club.
Volgens mij is het nu andersom gegaan, moet weg en bedenkt 'oh Ajax wilde me al 3x wellicht nog een 4e keer'.Gundogan schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:32:
Lara: hola Jordi, wat zit er in die doos daar?
Cruijff: geen idee, eens kijken.
Opent doos met oude transfertargets en scoutingrapporten.
Cruijff: Lara, tijd om wat appjes te sturen.
https://www.vi.nl/nieuws/transfers-ajax-orienterend-gesprek-met-entourage-van-leon-bailey
Ach, als een half fitte Traore Berghuis al doet vergeten, dan kan Bailey dat ook wel.
Hij doet/deed het wel goed bij die clubs.toolkist schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:53:
[...]
Van Benfica naar Turkije vind ik iig geen upgrade .
[ Voor 60% gewijzigd door Harribo op 19-08-2026 10:59 ]
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Denk je niet dat ons Thom nog gaat?Harribo schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:54:
[...]
Hij doet/deed het wel goed bij die clubs.
Hou je naast Geertruida alleen Giménez over.
Heeft Feyenoord toen knap gedaan, Giménez zat in een goede flow destijds, ook vaak genoeg niks van gezien en dan verkopen voor een flink bedrag 👍
Ajacieden zouden toch meer tevreden moeten zijn dan afgelopen jaren? Ik heb het idee dat Jordi een van de eersten in jaren is, die er goed serieus werk van maakt?
Ik ben in ieder geval tevreden over fc Groningen en hun transfers tot nu toe. De selectie lijkt steeds beter maar vooral stabieler en breder te worden.
Maar ik verwacht natuurlijk ook niet dat ze bovenin mee doen, dat niveau hebben ze ook niet. Als ze maar middenmoot /play-offs halen
Ik zou het ook niet doen, tenzij onder super gunstige voorwaarden als in transfervrij met een laag tekengeld of gunstige voorwaarden en niemand anders is haalbaar én Carrizo willen ze niet opstellen. Beter dan Berghuis in ieder geval.toolkist schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:53:
[...]
Volgens mij is het nu andersom gegaan, moet weg en bedenkt 'oh Ajax wilde me al 3x wellicht nog een 4e keer'.
Wat mij betreft lekker skippen die gast, dan liever Lang (maar liever een jonger talent).
[ Voor 22% gewijzigd door Gundogan op 19-08-2026 11:32 ]
Net als de bedorven (!) reacties op social media, geen aandacht besteden aan dit soort trolls. Als hun eigen clubje zelfde soort uitingen doet, hoor je ze niet..DutchOwnage schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:14:
Zijn het nou vooral de niet Feyenoorders hier die er aandacht aan blijven besteden of wat?
Laten gaan en door.
Als supporters - want daar classificeer ik deze personen niet onder - moet je inderdaad meer richting laten gaan en door gaan dan dat je er veel aandacht aan moet willen besteden. De autoriteiten mogen echter wel doorpakken en dit soort gedrag aanpakken en veroordelen.DutchOwnage schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:14:
Zijn het nou vooral de niet Feyenoorders hier die er aandacht aan blijven besteden of wat?
Laten gaan en door.
Snap ik wel, hij zou 15 jaar geleden al komen als jeugdspeler, maar verblijfsvergunning etc, dus toen maar naar bevriend Trencin. Maar nu speelt het vooral bij hem zelf. Schijnt aangeboden te zijn ipv dat ze een oude scoutingsrapporten hebben geopend. Ik snap wel dat ze er naar kijken, kan een leuke "goedkope" optie zijnStimulate14 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:36:
[...]
Deze speler komt ook elk jaar terug in de Ajax geruchtenmolen. Hij faalt elke keer in England, moet Ajax niet gaan doen. Geef die Carrizo eens de tijd.
Koopoptie van 10 miljoen. Het is met name het salarishuis dat nu leger wordt. Je gaat behoorlijk wat afboeken op waardeGundogan schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:22:
[...]
Ik zou het ook niet doen, tenzij onder super gunstige voorwaarden als in transfervrij met een laag tekengeld of gunstige voorwaarden en niemand anders is haalbaar én Carrizo willen ze niet opstellen. Beter dan Berghuis in ieder geval.
Je hebt nu op de flanken als mogelijkheid:
Links: Edvardsen, Bounida (is z'n beste/voorkeurs positie toch?) en eventueel Brandt, Gloukh, Ouazane.
Rechts: Berghuis, Carrizo, Nash en eventueel Edvardsen, Gloukh, Bounida, Gaaei.
Op zich redelijk wat keuze, maar weinig echte buitenspelers. Lang zou prima zijn, maar hij en Napoli schijnen hoog in de boom te zitten qua transfersom en salaris. Jonge spelers, geen idee verder. Zijn er genoeg, maar je wil geen Moro 2.0.
Sutalo ook weer een stap dichterbij naar Lazio, op huurbasis met koop als aan bepaalde voorwaarden worden voldoen. Hopelijk neemt Lazio wel meteen z'n salaris over.
Voor Sutalo? Die staat volgens mij nog voor 10 in de boeken. Einde seizoen minder want dan heeft ie nog een contract voor een jaar.418O2 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:48:
[...]
Koopoptie van 10 miljoen. Het is met name het salarishuis dat nu leger wordt. Je gaat behoorlijk wat afboeken op waarde
Vraag in deze is natuurlijk of die 3m huursom het salaris omvat of dat het salaris er nog bovenop komt. Als dat in die 3m zit dan schiet je er niet heel veel mee op, in het tweede geval wel.toolkist schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:58:
[...]
Als Lazio die 3m huursom betaalt plus (groot deel) salaris dan is dit nog best een prima deal, er vanuit gaande dat de voorwaarde voor definitieve deal niet een kampioenschap oid is maar wat makkelijker haalbaar (10 wedstrijden spelen oid 😇)
Als Ajax een speler op zijn 23e koopt en op zijn 26e verkoopt dan ga je er van uit dat ze er winst op maken...toolkist schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:58:
[...]
Voor Sutalo? Die staat volgens mij nog voor 10 in de boeken. Einde seizoen minder want dan heeft ie nog een contract voor een jaar.
Als Lazio die 3m huursom betaalt plus (groot deel) salaris dan is dit nog best een prima deal, er vanuit gaande dat de voorwaarde voor definitieve deal niet een kampioenschap oid is maar wat makkelijker haalbaar (10 wedstrijden spelen oid 😇)
Nee vermoed het niet. Az zijn zuinigerds en daarvoor laat fc Groningen hem denk ik in deze fase niet gaan. Of er moet een andere club komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 19-08-2026 13:41 ]
Ik denk ook oprecht dat het voor vele spelers beter is net wat langer te blijven, écht bepalend worden voor je verder gaat. Het gaat allemaal zo snel en spelers (en clubs) worden gekgemaakt met enorme transferbedragen, tekenbonussen (waardoor spelers uit contract lopen) en salarissen.Typhone schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:46:
[...]
Mooi hè al die lui die denken dat ze goed zijn.
Bij Ajax is het niet anders kan ik je vertellen. Tegenwoordig komen spelers mid-20 alweer terug naar Ajax in plaats van nadat ze 32+ zijn.
Dat dat het doel is wil niet zeggen dat je verlies maakt als dat niet lukt....418O2 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:23:
[...]
Als Ajax een speler op zijn 23e koopt en op zijn 26e verkoopt dan ga je er van uit dat ze er winst op maken...
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het AD (Rotterdamse krant) is er ook achter gekomen:
[ Voor 9% gewijzigd door Tristan Wins op 19-08-2026 14:34 ]
[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 19-08-2026 14:51 ]
Die is AmerikaansTristan Wins schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:32:
En ze vergeten uiteraard Serginio Dest.
Tja het zijn profvoetballers als ze ergens anders een pak meer kunnen verdienen zijn ze wegjbdeiman schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:41:
[...]
Ik denk ook oprecht dat het voor vele spelers beter is net wat langer te blijven, écht bepalend worden voor je verder gaat. Het gaat allemaal zo snel en spelers (en clubs) worden gekgemaakt met enorme transferbedragen, tekenbonussen (waardoor spelers uit contract lopen) en salarissen.
maar wel Ajax-jeugd, anyway, je wil een betweter zijn. PSV heeft de laatste twintig jaar de meeste spelers op deze manier gehaald.toolkist schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:53:
[...]
Die is Amerikaans
Mijn punt was dat PSV hier niet uniek in is, gebeurt iig net zo goed bij bv Ajax.
helemaal omdat je carrière ook zomaar over kan raken/ in een dip kan raken en maar zo'n 10-15 jaar duurt.bie100 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:08:
[...]
Tja het zijn profvoetballers als ze ergens anders een pak meer kunnen verdienen zijn ze weg
En gelijk hebben ze
In de jaren 80 haalde PSV toch ook doodleuk spelers als Kieft en Vanenburg. Er was zelfs even sprake dat Rijkaard die stap zou gaan maken. Heel gedoe over geweest toen.Tristan Wins schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:11:
[...]
maar wel Ajax-jeugd, anyway, je wil een betweter zijn. PSV heeft de laatste twintig jaar de meeste spelers op deze manier gehaald.
[ Voor 18% gewijzigd door Kist op 19-08-2026 15:36 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Barfman op 19-08-2026 15:53 ]
De één vs. de ander, dus eigenlijk weten we het gewoon niet.Barfman schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:52:
@Kist
Geen verplichte koopoptie
Ajax bedong een optie tot koop, maar die is – in tegenstelling tot berichten in buitenlandse media – zonder enige verplichting. Mocht de Franse jeugdinternational Camara, die alle tijd krijgt om te rijpen, het goed doen in Jong Ajax of later zelfs Ajax 1 dan kan hij voor een bedrag van veertien miljoen euro definitief worden overgenomen.
https://www.telegraaf.nl/...-jong-ajax/160231912.html
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit! Tuurlijk als clubliefhebber zijn deze transfers nooit leuk als je de ex club bent, en helemaal als de speler in kwestie altijd aangaf een club man etc etc te zijn.bie100 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:08:
[...]
Tja het zijn profvoetballers als ze ergens anders een pak meer kunnen verdienen zijn ze weg
En gelijk hebben ze
10 second ninja DONE
Ik vraag me af waarom met name Feyenoorders daar zo'n halszaak van maken, wat dit er überhaupt toe doet. Als ik AI laat zoeken met dezelfde criteria komt die met 23 spelers wbt Feyenoord de afgelopen 20 jaar dus waarom is dit nu een issue dan?Tristan Wins schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:11:
[...]
maar wel Ajax-jeugd, anyway, je wil een betweter zijn. PSV heeft de laatste twintig jaar de meeste spelers op deze manier gehaald.
Wel meer toch? Lerby, Arnesen b.v. Maar PSV was toen wel een stapje hoger qua salaris. Kwam Ajax niet uit een moeilijke periode met de FIOD en hoe heet die voorzitter ook alweer, Ton Harmsen?Kist schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:34:
[...]
In de jaren 80 haalde PSV toch ook doodleuk spelers als Kieft en Vanenburg. Er was zelfs even sprake dat Rijkaard die stap zou gaan maken. Heel gedoe over geweest toen.
Only fools are enslaved by time and space.
Omdat Feyenoorders het alleenrecht menen te hebben op clubliefde, iets wat voor maar een handvol voetballers echt geldt. Wat mij betreft is het geen issue gewoon een gegeven, PSV heeft betrekkelijk weinig jeugd dat doorbreekt wat bij AZ, Feyenoord en Ajax doorgaans wel gebeurt.LoneRanger schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:45:
[...]
Ik vraag me af waarom met name Feyenoorders daar zo'n halszaak van maken, wat dit er überhaupt toe doet. Als ik AI laat zoeken met dezelfde criteria komt die met 23 spelers wbt Feyenoord de afgelopen 20 jaar dus waarom is dit nu een issue dan?
Ok dan heb je een middenveld voor de toekomst (Camara 6, Mokio 8, Ouazane 10), maar waar is de ervaren centrale middenvelder?Barfman schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:52:
@Kist
Geen verplichte koopoptie
Ajax bedong een optie tot koop, maar die is – in tegenstelling tot berichten in buitenlandse media – zonder enige verplichting. Mocht de Franse jeugdinternational Camara, die alle tijd krijgt om te rijpen, het goed doen in Jong Ajax of later zelfs Ajax 1 dan kan hij voor een bedrag van veertien miljoen euro definitief worden overgenomen.
https://www.telegraaf.nl/...-jong-ajax/160231912.html