Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tis dat ik naar de bioscoop ga, maar anders....DutchOwnage schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:53:
Ik kijk zo uit naar de start van het seizoen dat ik zelfs overweeg om Cambuur-Excelsior aan te zetten vanavond
Ik vind het echt heel vreemd dat ze dit besluiten. Genoeg voorbeelden van rode kaarten voor harde tackles die ook niet expres zijn en die worden standaard met 2+1 bestraft en daar krijg je de +1 dan gewoon bij als je in beroep gaat.Snowdog schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:19:
De schorsing van Veerman is vandaag ook ingekort tot 1 wedstrijd (met 1 voorwaardeijk), wel terecht. Het was een lompe actie, maar totaal geen opzet en een standaard straf van 1 wedstrijd lijkt me dan ook wel ok.
We zullen gaan zien of dit nu standaard 1+1 gaat worden dit seizoen, maar ik geloof er niks van.
Heb er genoeg gezien bij NACtoolkist schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:36:
[...]
Ik vind het echt heel vreemd dat ze dit besluiten. Genoeg voorbeelden van rode kaarten voor harde tackles die ook niet expres zijn en die worden standaard met 2+1 bestraft en daar krijg je de +1 dan gewoon bij als je in beroep gaat.
We zullen gaan zien of dit nu standaard 1+1 gaat worden dit seizoen, maar ik geloof er niks van.
Denk je niet dat de Europese campagne NEC de eerste seizoenshelft veel punten gaat kosten?Mog schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:32:
[...]
Oef. NEC vergeten. Die komen op P5. Ten koste van Twente.
@Snowdog Ik denk (hoop) dat de magie tussen Bosz en PSV uitgewerkt is. Dat het team te veel hetzelfde blijft. Vandaar de P3.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Zware week gehad, slaap inhalenDutchOwnage schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:53:
Ik kijk zo uit naar de start van het seizoen dat ik zelfs overweeg om Cambuur-Excelsior aan te zetten vanavond
Ik ga hier niet dramatisch lopen doen, maar het zijn inderdaad extreem pittige tijden op persoonlijk vlak. Al anderhalf jaar eigenlijk. Veel verlies in de directe omgeving.
Voor mij vormt het voetbal een ideale afleiding/ uitlaatklep om het verstand even op 0 te krijgen. Voetjes omhoog en lekker voetbal kijken. Dit topic vormt ook vaak een welkome afleiding.
Denk dat ie ipv investeringen beter het woord versterkingen had kunnen gebruiken.Han schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:06:
[...]
Welke mega investeringen zijn er gedaan dan dat het maakt dat ze wel kampioen moeten worden... tot nu toe is er 31 miljoen uitgegeven en is er voor 38 miljoen verkocht.
Vertrokken:
Steur (€23,50 mln)
Akpom (€9,30 mln)
Mannsverk (€2,50 mln)
Fitz-jim (3,00 mln)
Aangetrokken:
Leonardo (€19,90 mln)
Caio Henrique (€10,50 mln)
Daarnaast zijn er veel grootverdieners vertrokken uit het tijdperk Mislintat. En met het aantrekken van transfervrije spelers als Ter Stegen, Brandt en Blind kan er transferbudget worden overgeheveld aan de salarishuishouding waardoor deze nieuwe spelers minder hard drukken op de begroting.
En als Godts straks vertrokken is naar PSG dan doet Ajax echt wel een jasje uit qua individuele dreiging. Zowat al het gevaar van Ajax komt over de linker flank, zij het niet door de acties van Godts zelf dan is het wel omdat hij altijd twee verdedigers op z'n huid heeft wat ruimte creëert van anderen. Zonder Godts is het allemaal een stuk minder. Gisteren zag je ook een positiewisseling tussen Gloukh en Godt, toen kwam er nagenoeg geen bal meer vanaf de linker flank in of richting de 16. En op rechts staat Berghuis, die komt geen man meer voorbij.
Al met al kan je pas na het sluiten van de transfermarkt zeggen wat de eventuele kansen zijn van een team. PSV wacht rustig af wat de spelerscarrousel nog allemaal teweeg brengt, die zullen vast nog wel versterkingen halen. Zowel Ajax als PSV zijn achterin erg kwetsbaar nog. Feyenoord blijft altijd koffiedik kijken, die halen doorgaans allemaal 'gokjes', dus dat kan twee kanten op vallen, is het gokje goed dan gaat het top. En dan blijven altijd nog die blessures bij Feyenoord, bijzonder fenomeen.
Lees m zo: Ik denk dat Ajax kampioen word omdat ze zich echt enorm goed versterkt hebben. Ja, ze zijn defensief nog erg kwetsbaar (en met Blind in het veld gaat dat niet beter worden) maar qua aanval en middenveld echt supersterk geworden zo lijkt het.
PSV heeft nog niets gedaan en Feyenoord weer allemaal gokjes (maar wel een goede voorbereiding)
Met de huidige selectie zijn Regeer, Klaassen en Berghuis gewoon basisspeler op 5 september in de thuiswedstrijd tegen PSV. Je kan er van de vier spitsen maar eentje opstellen. Carrizo en Mokio zijn dramatisch tot dus ver in de minuten die ze krijgen. En de aanwezigheid van Brandt gaat ten koste van Gloukh tenzij eentje bereid is vuile meters te maken.LZ86 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:58:
.. maar qua aanval en middenveld echt supersterk geworden zo lijkt het.
Ik gok dat jongens als Brandt, Leonardo, Caio Henrique maar ook Blind absolute grootverdieners nu zijn en ik kan mij ook goed voorstellen dat er bijvoorbeeld voor Brandt dik tekengeld betaald is of afspraken gemaakt zijn over (niet al te zuinige) prestatiebonussen. Dat zijn ook grote investeringen. Misschien niet uit het transferbudget, maar wel voor de vaste kosten van Ajax (zolang de contracten lopen). Dat is ook een risico. Sterker nog: misschien een nog wel groter risico.Han schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:06:
[...]
Welke mega investeringen zijn er gedaan dan dat het maakt dat ze wel kampioen moeten worden... tot nu toe is er 31 miljoen uitgegeven en is er voor 38 miljoen verkocht.
Vertrokken:
Steur (€23,50 mln)
Akpom (€9,30 mln)
Mannsverk (€2,50 mln)
Fitz-jim (3,00 mln)
Aangetrokken:
Leonardo (€19,90 mln)
Caio Henrique (€10,50 mln)
Daarnaast zijn er veel grootverdieners vertrokken uit het tijdperk Mislintat. En met het aantrekken van transfervrije spelers als Ter Stegen, Brandt en Blind kan er transferbudget worden overgeheveld aan de salarishuishouding waardoor deze nieuwe spelers minder hard drukken op de begroting.
En als Godts straks vertrokken is naar PSG dan doet Ajax echt wel een jasje uit qua individuele dreiging. Zowat al het gevaar van Ajax komt over de linker flank, zij het niet door de acties van Godts zelf dan is het wel omdat hij altijd twee verdedigers op z'n huid heeft wat ruimte creëert van anderen. Zonder Godts is het allemaal een stuk minder. Gisteren zag je ook een positiewisseling tussen Gloukh en Godt, toen kwam er nagenoeg geen bal meer vanaf de linker flank in of richting de 16. En op rechts staat Berghuis, die komt geen man meer voorbij.
Al met al kan je pas na het sluiten van de transfermarkt zeggen wat de eventuele kansen zijn van een team. PSV wacht rustig af wat de spelerscarrousel nog allemaal teweeg brengt, die zullen vast nog wel versterkingen halen. Zowel Ajax als PSV zijn achterin erg kwetsbaar nog. Feyenoord blijft altijd koffiedik kijken, die halen doorgaans allemaal 'gokjes', dus dat kan twee kanten op vallen, is het gokje goed dan gaat het top. En dan blijven altijd nog die blessures bij Feyenoord, bijzonder fenomeen.
Gefeliciteerd trouwens
Thanx
Dat er hoge kosten mee gemoeid zijn daarvan ben ik ook zeker van overtuigd (behalve Blind dan, die heeft flink ingeleverd en gaat straks vloeiend over richting een staf/trainersfunctie).
Maar Ajax kan gewoon met geld schuiven. Niet alleen zijn er veel grootverdieners vertrokken, die geen sportieve verbetering brachten, maar tot op heden heeft Ajax nog steeds een positief transferresultaat waar kosten mee gedekt kunnen worden. Wat velen vergeten is dat ook de inkomsten uit transfer van Hato niet is uitgegeven en de salarissen van Henderson en Akpom in buurt komen van wat een Brandt en Henrique verdienen, die beiden wel een sportieve verbetering brengen.
Al met al denk ik dat het enorm mee valt allemaal qua risico. Vergeet niet dat Ajax een beurs genoteerd bedrijf is met een raad van bestuur, die, na het debacle rondom Mislintat, echt wel op de hoede is.
Deze week zal er wel een einde komen aan de saga rondom Godts en zal er wederom een mooi bedrag bijgeschreven kunnen worden. Ook Sutalo en Dolberg zullen nog wel vertrekken. Je moet er niet raar van opkijken als er de aankomende weken nog een bedrag tussen 75 en 95 miljoen gaat binnenkomen bij Ajax. En een deel daarvan zal worden gespendeerd aan een centrale verdediger, een nummer 6 en een vervanger voor Godts.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik zie Ajax als de grote favoriet voor dit seizoen. De enigste met grote aankopen. Psv probeert nu maar lijkt toch wat in te storten en Feyenoord heeft alleen gokjes. Nec az en Twente zullen subtop zijn verwacht ik.
Ieder jaar is er wel weer een verassing. Denk aan Go Ahead en NEC recent. Benieuwd welke ploeg er dit jaar boven zichzelf uit gaat stijgen.
Denk dat NEC het best pittig gaat krijgen in de loop van het jaar met nu Europees door de weeks. Dat zag je bij FC Utrecht ook gebeuren.
Edit: wel top dat ALLE wedstrijden nu in UHD zijn. Zelfs de KKD.
Denk dat NEC het best pittig gaat krijgen in de loop van het jaar met nu Europees door de weeks. Dat zag je bij FC Utrecht ook gebeuren.
[ Voor 43% gewijzigd door DutchOwnage op 07-08-2026 20:12 ]
Ik heb geen uhd hier. Ik vroeg de straks aan chatgpt en die zij mij dat espn uhd niet werkt via de kpn tv app en alleen met het tv kastje. Dus dat gaat niet op. Maargoed opzich gewoon espn lijkt mij ook wel ok?DutchOwnage schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:08:
Ieder jaar is er wel weer een verassing. Denk aan Go Ahead en NEC recent. Benieuwd welke ploeg er dit jaar boven zichzelf uit gaat stijgen.
Ook Cambuur aan het kijken. Toch even voor het eredivisie gevoel.
Excelsior nu een doelpunt
Ja hoor, is ook prima te doen. Maar ik kijk waar mogelijk al jaren UHD bij ESPN, persoonlijk vindt ik wel een behoorlijke upgrade.Soulizer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:17:
[...]
Ik heb geen uhd hier. Ik vroeg de straks aan chatgpt en die zij mij dat espn uhd niet werkt via de kpn tv app en alleen met het tv kastje. Dus dat gaat niet op. Maargoed opzich gewoon espn lijkt mij ook wel ok?
Cambuur valt erg tegen. Komen opbouwend amper van de eigen helft. Excelsior veel beter, had al 0-2 moeten staan.Harribo schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:18:
Vind het naar het hoofd grijpen, wel overdreven.Harribo schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:18:
Daar moeten we juist vanaf. Er gebeurde wel heel weinig.
Twee kapiteins op een schip kan ook niet. Ik snap het, maar deze constructies werken vaak nooit.Qu3st schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:29:
Cambuur is wel heel slecht hoor. Die willen z.s.m. terug richting KKD?
KKD clubs hebben ook wel vaak enige tijd nodig om zich aan te passen aan het niveau. Maar dit is wel heel slecht.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken