[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
toolkist schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:05:
[...]

Nee hoor, dat is persoons afhankelijk en niet omdat iemand fan is van een bepaalde club.
Dan lijkt het hier het geval te zijn "zal wel weer een Ajax supporter zijn", maar die zijn er in dit topic nu eenmaal heel veel meer dan fans van een andere club.
Ja precies, persoonlijk en dus vandaar de 'soms' ;). En inderdaad, Ajax is hier iets meer vertegenwoordigd (dat zie je ook tijdens wedstrijden van Ajax en de posts in dit topic), maar dat is toch verder prima?

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
PolarBear schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:41:
[...]

Twente is al door geloot, die krijgen als ze deze ronde wel winnen Qarabag FK of Dynamo Kiev.
Dat wordt nog lastig zat voor het Twente in deze vorm.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:10:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/2119524/vier-spelers-mogen-feyenoord-nog-verlaten-bij-goed-bod.html

"Van technisch directeur Devy Rigaux mogen er nog vier specifieke spelers vertrekken bij Feyenoord. Dat meldt de Telegraaf. Bij een juist bod mag het viertal nog weg uit de Kuip.

Het gaat hierbij om Jordan Lotomba, Bart Nieuwkoop, Casper Tengstedt en Neraysho Kasanwirjo"

Als hij deze spelers binnen een maand kan slijten dan krijgt kameraad @LZ86 van mij bier bij het stadion.
Ik vind het ambitieus, maar volledig terecht - laten we hopen dat het hem lukt!

per aspera ad astra

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LAD93 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:27:
[...]

Ik vind het ambitieus, maar volledig terecht - laten we hopen dat het hem lukt!
Geen Borges bij dat rijtje verbaasde me wel. Dan zien ze dus toch nog iets in hem, ben benieuwd of het er dit seizoen dan wel uit komt.

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:24:
[...]

Dat wordt nog lastig zat voor het Twente in deze vorm.
Ook in goede vorm van Twente zijn dat geen heel eenvoudige tegenstanders.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:25

Agent47

I always close my contracts.

toolkist schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:35:
[...]

Geen Borges bij dat rijtje verbaasde me wel. Dan zien ze dus toch nog iets in hem, ben benieuwd of het er dit seizoen dan wel uit komt.
Volgens mij hopen ze een Sinisterra vibe bij hem. Die kwam er het eerste seizoen ook totaal niet uit en begon ineens te vlammen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:36:
[...]

Volgens mij hopen ze een Sinisterra vibe bij hem. Die kwam er het eerste seizoen ook totaal niet uit en begon ineens te vlammen.
Zou mooi zijn als dat lukt. Dan wordt de noodzaak om Sauer te vervangen ineens een stuk minder.

• DutchOwnage
toolkist schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:35:
[...]

Hij maakt een re-de-lijke voorbereiding door. Veel speeltijd gehad ook. Het zal mij ook benieuwen hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 05-08-2026 09:52 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
toolkist schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:36:
[...]

Ook in goede vorm van Twente zijn dat geen heel eenvoudige tegenstanders.
Eens, zijn gewoon hele degelijke ploegen. Qarabag stond in de tussenronde in de CL vorig jaar (dus eindigden boven PSV en Ajax), al werden ze er hard uitgeknikkerd tegen Newcastle en zijn ze toch in de Conference League terecht gekomen :). Dynamo Kiev had een minder seizoen, eigenlijk geen idee hoe die er nu voorstaan.

We zullen zien. Hopelijk halen zowel Ajax als Twente het.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

[...]

Dat is hem ook niet helemaal geworden in Engeland zie ik. Inmiddels al voor het tweede seizoen verhuurd aan cruzeiro

• Agent47

Agent47

418O2 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:25:
[...]

Dat is hem ook niet helemaal geworden in Engeland zie ik. Inmiddels al voor het tweede seizoen verhuurd aan cruzeiro
Nee klopt. Was bij ons echt een sterspeler.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:37
Kasanwirjo vond ik bij Groningen destijds al geen topper, verbaasde mij dat Feyenoord hem toen oppikte.
Is snel maar de rest was bij hem zo middelmatig.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

Sagat

Is pappa x2!

Agent47 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:29:
[...]

Nee klopt. Was bij ons echt een sterspeler.
Hoe jammer ik het ook vind, er zit natuurlijk ook een gigantisch niveau verschil tussen PL en ED. Je zou eigenlijk zeggen dat alleen de absolute toppers direct doorkunnen de rest wellicht via een tussenstap.

10 second ninja DONE

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:42
Harribo schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:34:
Kasanwirjo vond ik bij Groningen destijds al geen topper, verbaasde mij dat Feyenoord hem toen oppikte.
Te Kloese was dol op gokjes nadat Wieffer een succes werd.
Ik ben blij dat Rigaux niet zoveel heeft gekocht. Mag ook wel als je selectie 40+ was aan het begin van het seizoen

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
En het lijkt erop dat Read (vooralsnog) bij Feyenoord blijft, nu AS Roma afgehaakt is. Zou chill zijn!

per aspera ad astra

• DutchOwnage
Niet te vroeg juichen hoor. Nog een maand te gaan. Maar hoop het oprecht!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:42

Chrisjuh_15

Facta non verba

Wel blij met onze TD hoor. Of je Read nu wel of niet verkoopt; dit geeft een prima signaal af aan de buitenwereld: betaal onze vraagprijs of wegwezen. Liefst hou ik Read nog een jaartje erbij! Met SvP echt een heerijke rechterkant dan.

• Agent47

Agent47

Harribo schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:34:
Ik snapte de gok wel. Volgens mij hebben we 1,3 miljoen betaald voor hem. Hij kan op centraal achterin, rechtsback en op 6 dacht ik te menen. Een beetje een Geertruida rol.

Hij heeft trouwens geen gekke voorbereiding maar dat mag je niet zeggen onder het legioen :+

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:15
LAD93 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:13:
En het lijkt erop dat Read (vooralsnog) bij Feyenoord blijft, nu AS Roma afgehaakt is. Zou chill zijn!
Mij bekruipt het gevoel dat het een vrij domme zet is. Zelfs na een eventuele hele goede CL campagne van hem persoonlijk ga je nooit veel meer dan die 30 miljoen vangen voor een rechtsback van Feyenoord. Een goede rechtsback maakt je elftal niet dusdanig significant beter dat je dit soort biedingen kan weigeren in de situatie waarin Feyenoord zit.

Met dat geld had je de vleugels de gewenste kwaliteitsinjectie kunnen geven. Als je 30 miljoen niet voldoende vind voor Read, had je voor dat zelfde bedrag beter Sinisterra vorig jaar kunnen houden. Die maakte wekelijks het verschil. Read is geen verschilmaker (en überhaupt een rechtsback bijna nooit).

• DutchOwnage
Maar hij zorgt er wel voor dat anderen in een linie voor hem beter renderen. Zoals de eerder aangehaalde combinatie met SvP op de rechterkant.

• donleone83
DutchOwnage schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:21:
Maar hij zorgt er wel voor dat anderen in een linie voor hem beter renderen. Zoals de eerder aangehaalde combinatie met SvP op de rechterkant.
SvP op rechts is mijns inziens ook een noodoplossing en niet de gewenste basisklant. Hij kan geweldig voetballen natuurlijk en met zijn techniek kan hij haast overal spelen. Maar die jongen is gewoon een spits en moet daar dit jaar minuten maken. Als HM vertrekt moet er op rechts wat bij. Of Diarra moet het vertrouwen gaan krijgen.

Read kan echt nog stappen zetten. Hoe belachelijk goed Geertruida zijn laatste seizoen bijvoorbeeld was door in balbezit naar de binnenkant het middenveld in te schuiven en daar een extra man in de opbouw te brengen: dat niveau heeft Read echt nog niet. 30 miljoen weigeren vind ik dan ook echt een gok.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:42
donleone83 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:46:
[...]

Read kan echt nog stappen zetten. Hoe belachelijk goed Geertruida zijn laatste seizoen bijvoorbeeld was door in balbezit naar de binnenkant het middenveld in te schuiven en daar een extra man in de opbouw te brengen: dat niveau heeft Read echt nog niet. 30 miljoen weigeren vind ik dan ook echt een gok.
We hebben Sauer verkocht. Z’n vervanger moet betaald worden van dat bedrag. Met Read zijn we gewoon beter. Ik vind goed presenteren in de CL beter dan 5m extra op 1 speler.

Feyenoord heeft 3 vervangers gekocht om Geertruida op te volgen en geen van drieën zijn Feyenoord basis speler waardig. Ik heb er geen vertrouwen in dat we een vervanger kunnen kopen die er meteen staat en nog voldoende upside heeft om er goed op te verdienen.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Sinisterra was jong en moest wennen aan Europa. Borges heeft in Portugal nooit de vibe gehad die we zoeken. Weinig assists en weinig goals: we hebben gezien waar die cijfers vandaan komen.

Er moet wat betreft één hele goede buitenspeler bij en als Moussa weggaat zeker. We hebben de afgelopen jaren alleen maar kwantiteit en gokjes gehaald en daar valt de Oostenrijker die ik langs zag komen volgens mij ook onder.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
donleone83 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

Mij bekruipt het gevoel dat het een vrij domme zet is. Zelfs na een eventuele hele goede CL campagne van hem persoonlijk ga je nooit veel meer dan die 30 miljoen vangen voor een rechtsback van Feyenoord. Een goede rechtsback maakt je elftal niet dusdanig significant beter dat je dit soort biedingen kan weigeren in de situatie waarin Feyenoord zit.

Met dat geld had je de vleugels de gewenste kwaliteitsinjectie kunnen geven. Als je 30 miljoen niet voldoende vind voor Read, had je voor dat zelfde bedrag beter Sinisterra vorig jaar kunnen houden. Die maakte wekelijks het verschil. Read is geen verschilmaker (en überhaupt een rechtsback bijna nooit).
Als je een keertje eens goed presteert in de CL, wordt elke speler ineens veel meer waard. Dan wordt 30 miljoen ineens 50 miljoen. Of zo'n speler het waard is, is een andere discussie.

Clubs als bijvoorbeeld Feyenoord, maar ook Ajax of PSV, moeten niet elke keer happen in lukratieve deals die ze geheid gaan krijgen. Als je prijzen wilt pakken, is het voor Nederlandse clubs natuurlijk onzinnig om iedere keer van nul af aan weer een team op te bouwen.

• donleone83
mavaros schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:40:
[...]

Als je een keertje eens goed presteert in de CL, wordt elke speler ineens veel meer waard. Dan wordt 30 miljoen ineens 50 miljoen. Of zo'n speler het waard is, is een andere discussie.

Clubs als bijvoorbeeld Feyenoord, maar ook Ajax of PSV, moeten niet elke keer happen in lukratieve deals die ze geheid gaan krijgen. Als je prijzen wilt pakken, is het voor Nederlandse clubs natuurlijk onzinnig om iedere keer van nul af aan weer een team op te bouwen.
Ik snap je echt. Maar voor een rechtsback, doorgaans een dienende en geen dragende speler, is 30 miljoen echt heel veel geld. Sinisterra hebben ze te goedkoop laten gaan bijvoorbeeld. Maar richting de 50 miljoen voor Read gaat echt nooit gebeuren denk ik. We zullen zien - ik hoop vurig dat ik ongelijk heb :)

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Mooi dat Read in de Eredivisie blijft, wat heeft deze jongen nou bewezen tot nu?

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
Ik noemde wat loze getallen, maar het gaat mij om de werking in het moderne voetbal

Ajax heeft het voor elkaar gekregen om iets van 100 miljoen voor een nietszeggende Braziliaan te krijgen. Niemand weet meer hoe hij heet, terwijl mijn generatie nog het gehele elftal van vroeger kan opdreunen van de favoriete club.

En als Feyenoord een keertje wel een goed Europees en nationaal seizoen draait, vis je ook in een betere vijver met spelers. Til je ook ineens de eredivisie omhoog en profiteert een NEC of voor mijn part Top Oss ervan. Is het voor ons, toeschouwers, weer leuker om te kijken.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Ajax huurt Jofre Torrents van Barcelona

De 19-jarige linksback komt voor een seizoen naar Ajax, dat een optie tot koop heeft bedongen.
Bron: ESPN

[ Voor 24% gewijzigd door Barfman op 05-08-2026 19:58 ]

System | Racing is in my Blood

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Barfman schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:58:
Ajax huurt Jofre Torrents van Barcelona

De 19-jarige linksback komt voor een seizoen naar Ajax, dat een optie tot koop heeft bedongen.
Ja maar wel een beetje een gammele optie van wat ik las. 5 miljoen voor 50% van de rechten en een terugloop clausule van 20 miljoen

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:49
Hoeveel linksbacks zijn dat nu? 5 incl Avila?

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Kist schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:04:
Hij gaat in Jong spelen

• Kist
mavaros schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:58:
Ik noemde wat loze getallen, maar het gaat mij om de werking in het moderne voetbal

Ajax heeft het voor elkaar gekregen om iets van 100 miljoen voor een nietszeggende Braziliaan te krijgen. Niemand weet meer hoe hij heet, terwijl mijn generatie nog het gehele elftal van vroeger kan opdreunen van de favoriete club.

En als Feyenoord een keertje wel een goed Europees en nationaal seizoen draait, vis je ook in een betere vijver met spelers. Til je ook ineens de eredivisie omhoog en profiteert een NEC of voor mijn part Top Oss ervan. Is het voor ons, toeschouwers, weer leuker om te kijken.
Iedereen weet toch dat die gozer Antony heet.

• Kist
Daar was die Marokkaan voor gehaald.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Kist schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:07:
[...]

Dat is de enige lb in jong verder.

Wordt wel doorgeschoven als Wijndal verkocht wordt

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 05-08-2026 20:33 ]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
Kist schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:04:
Avila is verhuurd tot 1 januari, met optie tot koop.

Dus blijft Henrique, Torrents en Wijndal. Waarbij die laatste mag vertrekken en anders einde seizoen wordt uitgezwaaid bij einde contract. Dus dat zijn nu 3 linksbacks en die Marokkaanse speler die bewust voor Jong is gehaald.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kist schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:07:
[...]

Zahouani bedoel je? Die was er al inderdaad. Maar Jetten en Butera vertrokken dus dat is toch gewoon netjes twee weg twee ervoor terug? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken