Maar zeker niet alleen tegen Ajax, en die indruk kreeg ik wel bij jouw postephymerous schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:58:
[...]
Je onderschrift dus mijn punt dat het voor een deel aan toeval/geluk/pech onderhevig is
Adringa, Kehrer, Blind, Bissouma... Als het niet werkt, ben je daar komende zomer alweer vanaf.418O2 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 17:02:
Brandt ligt nog twee jaar vast aan het eind van het jaar. In principe vertrekken tolu en ter stegen aan het eind van het jaar (tolu heeft een koopoptie van iets van 16mln). En Klaassen en Berghuis lopen af.
In jong spelen een paar spelers die zouden kunnen doorstromen, maar wie precies durf ik nog niet te zeggen. Pugno en Abdallah lijken dat te kunnen gaan doen. Daarnaast myzumbo en Camara misschien, maar die moeten dan allemaal stappen gaan zetten dit seizoen.
Cruijff heeft gelijk met zijn opmerking dat hij niet zoveel risico heeft genomen. Veel kortlopende contracten, opties met koop... Als Ajax geen CL haalt, komt het niet in een financiële malaise. Het is een totaal andere situatie als bij Mislintat, want die kocht voor meer dan 100 miljoen in, gaf belachelijke salarissen en alleen maar 5-jarige contracten. Nu kan je na dit seizoen van de helft van de spelers alweer afscheid nemen, mocht het niet werken.
We zijn pas 7 wedstrijden onderweg zijn en we zien het beste voetbal bij Ajax sinds Ten Hag. En dat terwijl er nog wat spelers ontbreken/niet 100% fit zijn. Maak de balans op in de winter in plaats van nu al meegaan in de pessimistische teksten van een mislukte scout bij Ajax.
Het probleem waar je jezelf wel mee opzadelt is dat je dan volgend jaar weer tien man moet gaan halen
Ik zie dat niet als probleem, maar als een oplossing. De spelers die je hebt gehaald zijn niet goed genoeg, je neemt er eenvoudig afscheid van en je kunt daarmee salarisruimte vrijmaken.418O2 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 13:40:
Het probleem waar je jezelf wel mee opzadelt is dat je dan volgend jaar weer tien man moet gaan halen
Het zou een probleem zijn als de spelers niet goed genoeg zijn, nog jarenlang vastliggen en niemand ze wil hebben. Daardoor heb je geen ruimte om je selectie te renoveren.
Het is een double edged sword. Met het budget van Ajax is het geen gegeven dat je zoveel kwaliteit kan halen als deze zomerVDS26 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 13:44:
[...]
Ik zie dat niet als probleem, maar als een oplossing. De spelers die je hebt gehaald zijn niet goed genoeg, je neemt er eenvoudig afscheid van en je kunt daarmee salarisruimte vrijmaken.
Het zou een probleem zijn als de spelers niet goed genoeg zijn, nog jarenlang vastliggen en niemand ze wil hebben. Daardoor heb je geen ruimte om je selectie te renoveren.
Nee hoor, het ging me vooral over dat resultaten (punten) niet alles zeggen. Op punten alleen scoort Ajax een onvoldoende. Maar het vertrekpunt, speelwijze en voorzichtige patronen maken veel goedtoolkist schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 06:42:
[...]
Maar zeker niet alleen tegen Ajax, en die indruk kreeg ik wel bij jouw post
XXXVI
Cynische opmerkingen incoming...
Menno Geelen schijnt afgezien hebben van de bonus die hij voor afgelopen seizoen door de RvC toegekend kreeg. Schijnbaar had hij veel van zijn persoonlijke en bedrijfsdoelen wel behaald. Naar eigen zeggen vond hij alsnog de sportieve prestaties en personele ontwikkelingen zwaarde wegen en een bonus niet terecht.
Natuurlijk zal het meespelen dat hij aardig doorgezaagd wordt als bekend zou worden dat hij hem wel aangenomen had, maar ik vind het evengoed wel een prima signaal. Velen zouden het gewoon opstrijken.
Menno Geelen schijnt afgezien hebben van de bonus die hij voor afgelopen seizoen door de RvC toegekend kreeg. Schijnbaar had hij veel van zijn persoonlijke en bedrijfsdoelen wel behaald. Naar eigen zeggen vond hij alsnog de sportieve prestaties en personele ontwikkelingen zwaarde wegen en een bonus niet terecht.
Natuurlijk zal het meespelen dat hij aardig doorgezaagd wordt als bekend zou worden dat hij hem wel aangenomen had, maar ik vind het evengoed wel een prima signaal. Velen zouden het gewoon opstrijken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geelen is inmiddels al de langstzittende bestuurder en je hoort niets dan goeds over hem. Ondergewaardeerde man
Ik heb genoeg van Geelen in interviews gehoord dat ik denk dat dit wel echt oprecht is. Man heeft jarenlang promotie geweigerd omdat hij vond dat iemand met voetbalverstand het gezicht van Ajax moest zijn.Gonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:23:
Daarnaast is Menno natuurlijk niet heel arm en krijgt hij gewoon zevenhalve ton bruto basissalaris.
[ Voor 5% gewijzigd door Marrtijn op 26-09-2026 12:37 ]
Schijnt mag je blijkt van maken aangezien dit gewoon in het jaarverslag staat:Gonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:23:
De doelstellingen op het vlak van leiderschap en cultuur zijn wel behaald. Ook geldt voor hem een bonus die verband houdt met de sportieve prestaties van Ajax 1 (mannen en vrouwen). De sportieve doelstellingen zijn deels behaald. De RVC heeft hem derhalve voor de eigen doelstellingen en de deels behaalde sportieve doelstellingen een bonus toegekend. De heer Geelen heeft echter op eigen initiatief afgezien van al zijn bonussen voor het boekjaar 2025/2026.
Als je dit stelt kan je dat wellicht nog meer stellen bij de situatie Cruijff die wel een bonus geaccepteerd ( of wellicht eerlijker, het bestuur heeft de voorwaarden voor de bonus geaccepteerd bij de aanstelling en handelt daar zoals het hoort naar ). Als men zou vallen over de situatie Geelen ( max €125k bonus ) zou men dat ook kunnen over de situatie Cruijff ( over de periode van 5 maanden á €350k van de maximale €750k )Gonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:23:
Supporters die klagen over de bonussen zouden veel beter naar de bestuurders kunnen kijken die bepaalde bonusstructuren accepteren dan de specifieke bestuurder die hem int. Sportieve bonussen bij een 5de positie kan je als topclub vraagtekens bij zetten maar dan doe je wellicht geen eer aan de prestaties in bijvoorbeeld de CL of bij de vrouwen, derhalve is zonder de details de kennen het nogal gissen en selectieve verontwaardigheid.
[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 26-09-2026 12:55 ]
Zolang ik het jaarverslag niet zelf heb doorgenomen, en daar had ik echt geen zin in, is het voor mij gewoon 'schijnt'.Napo schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:39:
[...]
Schijnt mag je blijkt van maken aangezien dit gewoon in het jaarverslag staat:
Als je dit stelt kan je dat wellicht nog meer stellen bij de situatie Cruijff die wel een bonus geaccepteerd ( of wellicht eerlijker, het bestuur heeft de voorwaarden voor de bonus geaccepteerd bij de aanstelling en handelt daar zoals het hoort naar ). Als men zou vallen over de situatie Geelen ( max €125k bonus ) zou men dat ook kunnen over de situatie Cruijff ( over de periode van 5 maanden á €350k van de maximal €750k )
Het is sowieso selectieve verontwaardiging, want dergelijke kritiek komt ook vrij vaak van media of supporters van andere clubs.Supporters die klagen over de bonussen zouden veel beter naar de bestuurders kunnen kijken die bepaalde bonusstructuren accepteren dan de specifieke bestuurder die hem int. Sportieve bonussen bij een 5de positie kan je als topclub vraagtekens bij zetten maar dan doe je wellicht geen eer aan de prestaties in bijvoorbeeld de CL of bij de vrouwen, derhalve is zonder de details de kennen het nogal gissen en selectieve verontwaardigheid.
Ik ben überhaupt niet zo'n fan van bonussen. Ze hangen meestal aan KPI die op zichzelf gehaald kunnen worden maar niet per se iets zeggen over het algehele succes. En dat maakt de KPI's vaak een doel op zich.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er is genoeg kritiek geweest hoor, niets dan goeds vind ik wat sterk.418O2 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:27:
Geelen is inmiddels al de langstzittende bestuurder en je hoort niets dan goeds over hem. Ondergewaardeerde man
Maar hij zou wel wat meer lof mogen krijgen inderdaad. Bijna tegen zijn zin ingestapt om toch de club maar te gaan leiden, en we bestaan nog dus zo slecht doet hij het niet.
Ik heb moeite het toe te geven, maar achteraf gezien ben ik blij dat Van Praag met zijn valse trucjes gezorgd heeft dat blaaskaak Kroes geen AD geworden is.
[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 26-09-2026 12:59 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat voor kritiek was er dan? Heb dat gemist denk ikGonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:58:
[...]
Er is genoeg kritiek geweest hoor, niets dan goeds vind ik wat sterk.
Maar hij zou wel wat meer lof mogen krijgen inderdaad. Bijna tegen zijn zin ingestapt om toch de club maar te gaan leiden, en we bestaan nog dus zo slecht doet hij het niet.
Ik heb moeite het toe te geven, maar achteraf gezien ben ik blij dat Van Praag met zijn valse trucjes gezorgd heeft dat blaaskaak Kroes geen AD geworden is.
Denk dat het inderdaad lastig is om een goede set aan KPI's te maken die een BVO-breed perspectief laten zien over het algehele succes én waar de specifieke bestuurder akkoord mee gaat. De bonussen gaan hoogstwaarschijnlijk primair over de eigen taakstelling aangezien je ook wil voorkomen dat de AD op de stoel van een andere bestuurder gaat zitten. Die mediaaandacht helpt daarin dan ook niet mee. Anderzijds is er vaak genoeg ook kritiek als een bestuurder in een sportieve of bestuurlijke negatieve flow zit niet de 'pijn' voelt die de organisatie heeft. Damned if you do, damned if you don't.Gonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:56:
[...]
Ik ben überhaupt niet zo'n fan van bonussen. Ze hangen meestal aan KPI die op zichzelf gehaald kunnen worden maar niet per se iets zeggen over het algehele succes. En dat maakt de KPI's vaak een doel op zich.
Voorbeeld van de saneerder die wordt aangesteld en zijn doelstelling bereikt. Daar een bonus voor krijgt maar de media dan aan de haal gaat met de koffiejufvrouw die er uit moet. Bonustechnisch en bedrijfstechnisch prima te verklaren maar op het emotionele vlak wrang.
Weinig zichtbaar, Panday naar voren schuiven bij de rellen, en als eindverantwoordelijke toch ook een aandeel in de periode Kroes.418O2 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 13:04:
[...]
Wat voor kritiek was er dan? Heb dat gemist denk ik
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toen kroes er was, was hij nog commercieel directeur toch?Gonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 13:06:
[...]
Weinig zichtbaar, Panday naar voren schuiven bij de rellen, en als eindverantwoordelijke toch ook een aandeel in de periode Kroes.
Nope toen was ie al AD.418O2 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 16:35:
[...]
Toen kroes er was, was hij nog commercieel directeur toch?
Feitelijk wel, maar omdat Kroes als AD direct geblokkeerd werd stapte hij uiteindelijk op om AD te gaan doen.418O2 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 16:35:
[...]
Toen kroes er was, was hij nog commercieel directeur toch?
Kroes kwam binnen als AD, werd geschorst en toen hij terug kwam werd hij TD. Vanaf dat moment deed Geelen interim AD en na een half jaar of zo werd hij het ook officieel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kut interlands. Hadj Moussa niet helemaal lekker. Spierblessure.
Als hij wel op de bank zit zal het wel meevallen waarschijnlijk.LZ86 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 11:48:
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 30-09-2026 12:24 ]
Wattanabe geblesseerd…LZ86 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 11:48:
Ach ja. Denk je dat ze bij AZ op hun gemakkie de interlands volgen met Meerdink in de basis?
Wat is die angst voor blessures tijdens interlands? Die kunnen ze toch net zo goed bij hun clubs oplopen?
Omdat de medische staf van de nationale teams andere belangen heeft dan die van de clubs. En omdat je vaker tegen houthakkers speelt.Tristan Wins schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 15:11:
Wat is die angst voor blessures tijdens interlands? Die kunnen ze toch net zo goed bij hun clubs oplopen?
Watanabe en Hadj Moussa keren terug met blessure. Toch jammer dat we weer 2 geblesseerden terug krijgen door de interland break. Ik had eerst nog goede hoop op geen blessures.
Dat is wel het voordeel als je nauwelijks tot geen internationals hebtSoulizer schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 16:39:
Watanabe en Hadj Moussa keren terug met blessure. Toch jammer dat we weer 2 geblesseerden terug krijgen door de interland break. Ik had eerst nog goede hoop op geen blessures.
Ik had verwacht dat er wel wat oefenwedstrijden zouden worden gespeeld door Ajax, maar ik heb helemaal niets gelezen
Zover ik weet hebben Ajax en Feyenoord allebei één oefenwedstrijd gespeeld? Alleen ik ook nergens iets over gelezen in de media?418O2 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 16:40:
[...]
Dat is wel het voordeel als je nauwelijks tot geen internationals hebt
Ik had verwacht dat er wel wat oefenwedstrijden zouden worden gespeeld door Ajax, maar ik heb helemaal niets gelezen
Hadj Moussa blessure wordt vooralsnog aangemerkt als "licht". Hadj Moussa kennende zal het wel loslopen.Soulizer schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 16:39:
Die had gewoon geen zin meer.DutchOwnage schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:05:
[...]
Hadj Moussa blessure wordt vooralsnog aangemerkt als "licht". Hadj Moussa kennende zal het wel loslopen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is juist het probleem met die gozer. Die wil altijd en overal maar tegen een balletje trappen. Hij is verplicht op vakantie gestuurd na het WK, anders had ie het eerste oefenpotje tegen Dordt al gelijk weer mee willen doen
Het is serieus echt gewoon een liefhebber.
[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 02-10-2026 17:28 ]
Dat is langs me heen gegaan dan.Soulizer schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 16:43:
[...]
Zover ik weet hebben Ajax en Feyenoord allebei één oefenwedstrijd gespeeld? Alleen ik ook nergens iets over gelezen in de media?
De ernst van de blessure van Dolberg kan nog steeds niet worden vastgesteld. Dat is dus wel goed mis
Feyenoord oefent dit weekend tegen Antwerp. Ajax heeft blijkbaar geen oefenwedstrijd gepland, wat best apart is?
Ze hebben vandaag blijkbaar een besloten potje tegen jong Ajax gespeeld. 1-1 met een goal van Leonardo.DutchOwnage schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:45:
Feyenoord oefent dit weekend tegen Antwerp. Ajax heeft blijkbaar geen oefenwedstrijd gepland, wat best apart is?
Zeker hoor. Komende week wordt ook een martelgang, zo zonder Europees. Maar goed, daarna volgen mooie en drukke weken.toolkist schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:57:
Knap saai dit in ieder geval, weken zonder clubvoetbal.
Ben wel weer een beetje genezen van dat interlandvoetbal.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 02-10-2026 18:33 ]
Is toch leuk die Nations league en even geen club voetbal. Genoeg matches te kijken en die rel rond Ronaldo is hilarisch. Massa groepen Portugeze zijn nu gaan protesteren bij ontvangst van het nationale elftal en dat die coach een ego tripper is.
Mwah. Belgie-Turkije en Frankrijk-Italie zometeen. Zal wel met een schuin oog meekijken.
Denk je bij Frankrijk Italië toch een mooi affiche te hebben, maar Italië kan geen vuist maken en ze spelen in zo'n stadion met een sintelbaan eromheen, afgrijselijkDutchOwnage schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:22:
Mwah. Belgie-Turkije en Frankrijk-Italie zometeen. Zal wel met een schuin oog meekijken.
Nee joh, geen fuck aan dat interlandvoetbal. Hoe sneller het afgeschaft wordt hoe beter.Soulizer schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:03:
Is toch leuk die Nations league en even geen club voetbal. Genoeg matches te kijken en die rel rond Ronaldo is hilarisch. Massa groepen Portugeze zijn nu gaan protesteren bij ontvangst van het nationale elftal en dat die coach een ego tripper is.
Wat Cristiano Ronaldo wel of niet doet boeit me geen zak. Ik wil Eredivisie voetbal zien.
Dan kijk je niet. Het is niet zo heel moeilijktoolkist schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 22:16:
[...]
Nee joh, geen fuck aan dat interlandvoetbal. Hoe sneller het afgeschaft wordt hoe beter.
Wat Cristiano Ronaldo wel of niet doet boeit me geen zak. Ik wil Eredivisie voetbal zien.
Dat doe ik dus ook niet. Maar ik vind het wel schijt irritant dat ik dus geen clubvoetbal kan zien.418O2 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 22:41:
[...]
Dan kijk je niet. Het is niet zo heel moeilijk
Er is altijd wel clubvoetbal te zien. Straks begint het amateurvoetbal weer en volgens mij spelen ze in de KKD of voor mijn part ergens in Afrika ook gewoon door in deze periode.toolkist schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 23:47:
[...]
Dat doe ik dus ook niet. Maar ik vind het wel schijt irritant dat ik dus geen clubvoetbal kan zien.
En als dat ook allemaal stilligt, is er altijd wel ergens snooker op een televisiezender te zien. Dat is ook een spel met ballen op een groen speelveld.
Of je de NL nu leuk vindt of niet, drie weken de nationale competities stil is gewoon te lang. Ze proberen in feite gewoon een extra toernooi erin te proppen wat eigenlijk niet past.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb er perosoonlijk niet zo'n problemen mee. Oktober is weer vol champions league maand. En mijn vriendin is ook blij dat ik niet steeds alleen maar voetbal aan het kijken ben.Gonadan schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 09:48:
Of je de NL nu leuk vindt of niet, drie weken de nationale competities stil is gewoon te lang. Ze proberen in feite gewoon een extra toernooi erin te proppen wat eigenlijk niet past.
Overigens nations league was er toch al? Dat is toch niet alleen nu nieuw iets? Wat wel waar is dat die voetballers steeds veel meer wedstrijden per seizoen spelen en dus hogere kans op blessures of overbelasting.
CL wordt tegenwoordig uitgesmeerd over hele avonden, hele week en elke week. Het is belachelijk, veel te veel, de lol is er echt af.Soulizer schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 10:47:
[...]
Ik heb er perosoonlijk niet zo'n problemen mee. Oktober is weer vol champions league maand. En mijn vriendin is ook blij dat ik niet steeds alleen maar voetbal aan het kijken ben.
Overigens nations league was er toch al? Dat is toch niet alleen nu nieuw iets? Wat wel waar is dat die voetballers steeds veel meer wedstrijden per seizoen spelen en dus hogere kans op blessures of overbelasting.
En drie weken de competities stil die pas nét begonnen zijn voor zo'n oefentoernooi wat ze proberen een echte status te geven? Nee, er zijn gewoon grenzen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En dan kun je in veel gevallen de interessantste wedstrijden niet eens zien...Gonadan schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 10:50:
[...]
CL wordt tegenwoordig uitgesmeerd over hele avonden, hele week en elke week. Het is belachelijk, veel te veel, de lol is er echt af.
En drie weken de competities stil die pas nét begonnen zijn voor zo'n oefentoernooi wat ze proberen een echte status te geven? Nee, er zijn gewoon grenzen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Xavi en Denzel Dumfries zijn eensgezind: ‘Geen voorstander van nieuwe opzet met interlands’
https://www.ad.nl/voetbal/xavi-en-denzel-dumfries-zijn-eensgezind-geen-voorstander-van-nieuwe-opzet-met-interlands~a2bce6f9/
https://www.ad.nl/voetbal/xavi-en-denzel-dumfries-zijn-eensgezind-geen-voorstander-van-nieuwe-opzet-met-interlands~a2bce6f9/
Bij Oranje wachten nog vier veldspelers op hun eerste minuten in deze window: Teun Koopmeiners, Nathan Aké, Jorrel Hato en Jeremie Frimpong.DutchOwnage schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 15:14:
Xavi en Denzel Dumfries zijn eensgezind: ‘Geen voorstander van nieuwe opzet met interlands’
Misschien gaat Xavi nog wat door wisselen. De blessure van Ruben komt ook flink in beeld.
Echt verschrikkelijk, geen clubvoetbal. Alleen maar risico's op blessures.Soulizer schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:03:
Is toch leuk die Nations league en even geen club voetbal.
Het is wel een dingetje hoor. Je speelt dan ( nu gelukkig op een zondag de laatste wedstrijd en dan ook nog thuis) maar je hebt ook spelers die uit Australie komen zoals Jordan Bos bij Feyenoord. Klote stuk vliegen, 2 dagen bijkomen, trainen met spelers waar je weer eventjes aan moet wennen. Dan weer meteen een top wedstrijd spelen op een zaterdag.
Extra risico op blessures / overgevoeligheid dan maar niet op te noemen.
Extra risico op blessures / overgevoeligheid dan maar niet op te noemen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Je geeft nu toevallig Bos als voorbeeld, is ie al weer fit?
edit:
Sorry, niet dus.
Sorry, niet dus.
[ Voor 21% gewijzigd door DutchOwnage op 05-10-2026 11:12 ]
Het komt niet vaak voor dat wij het met elkaar eens zijn, maar vandaag is zo'n dagChrisjuh_15 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 10:48:
[...]
Echt verschrikkelijk, geen clubvoetbal. Alleen maar risico's op blessures.
toolkist schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:45:
[...]
Het komt niet vaak voor dat wij het met elkaar eens zijn, maar vandaag is zo'n dag
edit:
En dan zeggen ze dat voetbal niet verbroederT:+
*mompelt iets met schaamrood en kaken*
En dan zeggen ze dat voetbal niet verbroederT:+
[ Voor 14% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 05-10-2026 14:58 ]
dat doet het ook niet, het verbroederTChrisjuh_15 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:22:
[...]
En dan zeggen ze dat voetbal niet verbroederd
toolkist schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:42:
[...]
dat doet het ook niet, het verbroederT#flauw
https://www.omroepbrabant...n-breekt-meerdere-records
[q]
2025-2026 was niet alleen op het veld een succesvol jaar voor PSV. De Eindhovenaren pakten de landstitel bij de mannen en vrouwen, maar boekten ook een nettowinst van 6,6 miljoen euro. PSV zag het eigen vermogen stijgen naar 55 miljoen euro, een recordhoogte. En dat ondanks tegenvallende resultaten in Europa. Dat blijkt uit het jaarverslag dat de club dinsdagavond presenteerde.
Vorig jaar boekte de landskampioen een recordomzet van 171 miljoen euro. Dit seizoen daalde die naar 158 miljoen euro. De belangrijkste reden daarvoor is het tegenvallende resultaat in Europa. PSV kwam afgelopen seizoen één punt tekort om de League Phase van de Champions League te overleven, terwijl dat een seizoen eerder wel lukte. Toen reikten de Eindhovenaren tot de laatste zestien teams in Europa. Hierdoor ontving PSV 19 miljoen euro minder aan premies van de UEFA dan een seizoen eerder.
Grote transferbedragen
Ook op het gebied van transfers noteert PSV positieve cijfers. De club heeft een positief transferresultaat van 9 miljoen euro. Door dit positieve resultaat groeide het eigen vermogen naar 55 miljoen euro. Daarin zijn de transfers van Ismael Saibari naar Bayern München en Joey Veerman naar Borussia Dortmund niet meegenomen. Deze transfers, samen goed voor ruim 70 miljoen euro, werden in het nieuwe seizoen gerealiseerd. [/q]
Een nettowinst van 6,6 miljoen euro op een omzet van 158 miljoen. Procentueel 4,1% winst van de omzet. Nu snap ik dat het geld binnen de club moet blijven (geen winstuitkeringen naar aandeelhouders oid) en winst=winst, maar vind het wel wat karig.
[q]
2025-2026 was niet alleen op het veld een succesvol jaar voor PSV. De Eindhovenaren pakten de landstitel bij de mannen en vrouwen, maar boekten ook een nettowinst van 6,6 miljoen euro. PSV zag het eigen vermogen stijgen naar 55 miljoen euro, een recordhoogte. En dat ondanks tegenvallende resultaten in Europa. Dat blijkt uit het jaarverslag dat de club dinsdagavond presenteerde.
Vorig jaar boekte de landskampioen een recordomzet van 171 miljoen euro. Dit seizoen daalde die naar 158 miljoen euro. De belangrijkste reden daarvoor is het tegenvallende resultaat in Europa. PSV kwam afgelopen seizoen één punt tekort om de League Phase van de Champions League te overleven, terwijl dat een seizoen eerder wel lukte. Toen reikten de Eindhovenaren tot de laatste zestien teams in Europa. Hierdoor ontving PSV 19 miljoen euro minder aan premies van de UEFA dan een seizoen eerder.
Grote transferbedragen
Ook op het gebied van transfers noteert PSV positieve cijfers. De club heeft een positief transferresultaat van 9 miljoen euro. Door dit positieve resultaat groeide het eigen vermogen naar 55 miljoen euro. Daarin zijn de transfers van Ismael Saibari naar Bayern München en Joey Veerman naar Borussia Dortmund niet meegenomen. Deze transfers, samen goed voor ruim 70 miljoen euro, werden in het nieuwe seizoen gerealiseerd. [/q]
Een nettowinst van 6,6 miljoen euro op een omzet van 158 miljoen. Procentueel 4,1% winst van de omzet. Nu snap ik dat het geld binnen de club moet blijven (geen winstuitkeringen naar aandeelhouders oid) en winst=winst, maar vind het wel wat karig.
[ Voor 5% gewijzigd door Maarten_E op 06-10-2026 18:04 ]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Wat zijn dit verschrikkelijk lange weken zo. Ik mis gewoon het feit dat ik mezelf opfok als Wijndal weer eens de bal van zijn voet laat springen. Ik moet hulp zoeken
.
[ Voor 58% gewijzigd door Stimulate14 op 07-10-2026 11:55 ]
Verdorie, Dolberg de rest van het seizoen eruit.
Dan heeft ie nog 2 seizoenen te gaan, hopelijk hersteld ie goed!
Achja, die paar wedstrijden per jaar dat hij fit en scherp is... We hebben tolu, Leonardo en daarachter nog pugno en unuvar die ik best eens in het eerste wil zienMegupe schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 20:40:
Dan nog is het zuur, en natuurlijk nog het meeste voor hem.418O2 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 20:50:
[...]
Achja, die paar wedstrijden per jaar dat hij fit en scherp is... We hebben tolu, Leonardo en daarachter nog pugno en unuvar die ik best eens in het eerste wil zien
Neem aan dat hij er met zijn verleden wel aan gewend is.toolkist schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 22:32:
[...]
Dan nog is het zuur, en natuurlijk nog het meeste voor hem.
Het ergste is nog dat we blijkbaar de hoop hadden dat hij wél een groot deel van het seizoen zou spelen. Wat zijn we toch naïef met zijn allen.
On that bombshell, ik luister een podcast over Ajax en Spotify vind het nodig om daar structureel reclame voor 113 voor te zetten. Nu weet ik dat we niet de beste jaren gehad hebben maar dit vind ik wel erg cru.
On that bombshell, ik luister een podcast over Ajax en Spotify vind het nodig om daar structureel reclame voor 113 voor te zetten. Nu weet ik dat we niet de beste jaren gehad hebben maar dit vind ik wel erg cru.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet dat het ook maar enigzins een serieuze optie was, maar ben al lang blij dat Feyenoord niet voor Dolberg in de markt was in de zoektocht naar een spits
Het zal je maar gebeuren...lees wel dat Ajax gecompenseerd kan worden met betrekking tot het salaris van 'm.
Ajax krijgt miljoenenmeevaller: club hoeft groot deel van salaris Kasper Dolberg niet meer te betalen | Voetbalzone
https://share.google/a3TPgXsxZ1XZClXZS
Het zal je maar gebeuren...lees wel dat Ajax gecompenseerd kan worden met betrekking tot het salaris van 'm.
Ajax krijgt miljoenenmeevaller: club hoeft groot deel van salaris Kasper Dolberg niet meer te betalen | Voetbalzone
[ Voor 28% gewijzigd door DutchOwnage op 07-10-2026 23:34 ]
Er zit een cap op die regeling van 80 miljoen per jaar in totaal, dus vraag me af hoeveel je echt gaat krijgen. Die 80 miljoen zit je zo op
Ik heb hier eigenlijk best lang voor gevreesd. Was natuurlijk nooit een serieuze optie, maar omdat ze "we blijven zoeken naar buitenkansjes" bleven roepen hield ik mijn hart vast.DutchOwnage schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 23:30:
Niet dat het ook maar enigzins een serieuze optie was, maar ben al lang blij dat Feyenoord niet voor Dolberg in de markt was in de zoektocht naar een spits
Mistige links klik ik niet maar klopt, je hebt gewoon het Protection Programma. Er kwam veel discussie langs over die interlands maar als een speler serieus geblesseerd raakt worde de club, en daarmee ook speler, vanaf vier weken tot maximaal een jaar gecompenseerd.DutchOwnage schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 23:30:
Niet dat het ook maar enigzins een serieuze optie was, maar ben al lang blij dat Feyenoord niet voor Dolberg in de markt was in de zoektocht naar een spits![]()
Dat dekt voor de meeste clubs toch het grootste deel van het financiële risico op dat vlak. De echte topsalarissen niet, maar dat komt toch van clubs die het niet nodig hebben.
Sportief gezien koop je er natuurlijk niets voor en qua restwaarde kan je ook een probleem hebben, maar het is beter dan niets.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Per club, ik mag hopen dat we Dolberg's salaris daar wel van kunnen betalen.418O2 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 23:49:
Er zit een cap op die regeling van 80 miljoen per jaar in totaal, dus vraag me af hoeveel je echt gaat krijgen. Die 80 miljoen zit je zo op
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja inderdaad en gelijk heb je hoor. Zal daar in het vervolg beter naar kijken.
DutchOwnage schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:14:
[...]
Ja inderdaad en gelijk heb je hoor. Zal daar in het vervolg beter naar kijken.
offtopic:
Jou vertrouw ik wel hoor, maar ik vind het wel irritant dat google dat er zo graag omheen vouwt. In feite maak je het daarmee lastiger om te zien of je gephisht wordt o.i.d.
Jou vertrouw ik wel hoor, maar ik vind het wel irritant dat google dat er zo graag omheen vouwt. In feite maak je het daarmee lastiger om te zien of je gephisht wordt o.i.d.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Speelt incidenteel een heel goede wedstrijd om vervolgens weer onzichtbaar te zijn. We zijn drie weken verder dus ik verwacht een topfitte Leonardo, Tolu, Adingra, Amrabat dus niemand die Dolberg gaat missen. Terugkeer van Tadic in de Arena kijk ik ook al naar uit. Denk niet dat er veel spelers zijn die hetzelfde respect gaan krijgen als hem in de Arena in een ander shirt dan dat van Ajax.Megupe schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 20:40:
Volgens mij niet hoor. Kan het zo niet terugvinden, maar ik las 7.5 miljoen per speler en 80mln per jaar voor dat hele programmaGonadan schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:12:
[...]
Per club, ik mag hopen dat we Dolberg's salaris daar wel van kunnen betalen.
Tuurlijk niet. Wat een totaal gebrek aann inlevingsvermogen zeg...418O2 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 22:42:
[...]
Neem aan dat hij er met zijn verleden wel aan gewend is.
Ergens mee om leren gaan is wat anders dan dat het je koud laat hetoolkist schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 10:32:
[...]
Tuurlijk niet. Wat een totaal gebrek aann inlevingsvermogen zeg...
Helaas niet, totale potje voor 2026 is 80M, de volledige bulletin is hier te lezen: https://media.licdn.com/d...qIP2KErZYpDAUxFezIUFknjM0Gonadan schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:12:
[...]
Per club, ik mag hopen dat we Dolberg's salaris daar wel van kunnen betalen.
vanaf 28 dagen tot maximaal 365 dagen. maximaal 7,5M per speler en per gebeurtenis en alleen het basissalaris. Medische kosten worden niet vergoed.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Eerlijk gezegd is het in deze situatie misschien (voor de club) juist wel fijn. Je hebt toch al teveel spitsen, dus nu is er 1 "van de loonlijst"Quad schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:45:
[...]
Helaas niet, totale potje voor 2026 is 80M, de volledige bulletin is hier te lezen: https://media.licdn.com/d...qIP2KErZYpDAUxFezIUFknjM0
vanaf 28 dagen tot maximaal 365 dagen. maximaal 7,5M per speler en per gebeurtenis en alleen het basissalaris. Medische kosten worden niet vergoed.
@418O2 @Quad
Interessant dat de EFC dat blijkbaar gewoon fout op hun eigen site heeft staan.
In het FIFA-document staat inderdaad een totaal voor het programma. Dan nog lijkt het mij meer dan zat toch? Dan moeten er per jaar meer dan 10 spelers zijn die dusdanig geblesseerd raken dat ze er een jaar uit liggen, en die moeten dan ook allemaal zoveel verdienen aan kaal salaris dat ze de max krijgen.
Onze Dollie gaat die 7,5M niet halen mag ik hopen.
Interessant dat de EFC dat blijkbaar gewoon fout op hun eigen site heeft staan.
In het FIFA-document staat inderdaad een totaal voor het programma. Dan nog lijkt het mij meer dan zat toch? Dan moeten er per jaar meer dan 10 spelers zijn die dusdanig geblesseerd raken dat ze er een jaar uit liggen, en die moeten dan ook allemaal zoveel verdienen aan kaal salaris dat ze de max krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 08-10-2026 14:01 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt 220 landen met 22 spelers (natte vinger), dat zijn er bijna 5000, die moeten allemaal gedekt worden door dit fonds. Natuurlijk is het gemiddelde salaris niet zo hoog, maar met spelers als Dolberg, M' Bappe (al valt die blessure wel mee waarschijnlijk) en havertz gaat het wel hard natuurlijkGonadan schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 14:00:
@418O2 @Quad
Interessant dat de EFC dat blijkbaar gewoon fout op hun eigen site heeft staan.![]()
Nee er moeten er niet 5000 gedekt worden, alleen de spelers die in een jaar langer dan vier weken geblesseerd zijn doordat ze in een wedstrijd uitgevallen zijn worden gedekt.418O2 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 14:03:
[...]
Je hebt 220 landen met 22 spelers (natte vinger), dat zijn er bijna 5000, die moeten allemaal gedekt worden door dit fonds. Natuurlijk is het gemiddelde salaris niet zo hoog, maar met spelers als Dolberg, M' Bappe (al valt die blessure wel mee waarschijnlijk) en havertz gaat het wel hard natuurlijk
Mbappe telt niet mee, die gaat de vier weken niet halen. Havertz mogelijk wel, maar die heeft een spierblessure had ik begrepen dus dat duurt ook niet lang. Dan praat je in zijn geval over 1 à 2 miljoen max waarschijnlijk.
Heb je nog 78 miljoen over voor Dollie, wie gaat dat allemaal nog opmaken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met dekken bedoel ik dat er zoveel spelers mogelijk gebruik kunnen maken van die regeling natuurlijk. Wereldwijd zullen er in zon interlandperiode behoorlijk wat blessures ontstaan, daar heb ik totaal geen inzicht in.Gonadan schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 14:37:
[...]
Nee er moeten er niet 5000 gedekt worden, alleen de spelers die in een jaar langer dan vier weken geblesseerd zijn doordat ze in een wedstrijd uitgevallen zijn worden gedekt.
Mbappe telt niet mee, die gaat de vier weken niet halen. Havertz mogelijk wel, maar die heeft een spierblessure had ik begrepen dus dat duurt ook niet lang. Dan praat je in zijn geval over 1 à 2 miljoen max waarschijnlijk.
Heb je nog 78 miljoen over voor Dollie, wie gaat dat allemaal nog opmaken?
Aantallen weet ik ook niet, maar bij mijn weten is die pot nog nooit leeg gegaan dus ik vind het allemaal wat hypothetisch.418O2 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:01:
[...]
Met dekken bedoel ik dat er zoveel spelers mogelijk gebruik kunnen maken van die regeling natuurlijk. Wereldwijd zullen er in zon interlandperiode behoorlijk wat blessures ontstaan, daar heb ik totaal geen inzicht in.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ah, dat wist ik nietGonadan schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:03:
[...]
Aantallen weet ik ook niet, maar bij mijn weten is die pot nog nooit leeg gegaan dus ik vind het allemaal wat hypothetisch.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Belgische competitie: [Voetbal] Belgische clubs seizoen 2026/2027
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Belgische competitie: [Voetbal] Belgische clubs seizoen 2026/2027
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken