[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Ik wilde het niet zeggen... Hij kan er ook niks aan doen dat ie wordt opgesteld. Maar het gaat allemaal zo traag bij die jongen. Je ziet ook sommigen hem gewoon overslaan als ie vrij loopt.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:51
Kijk nu naar de uitslagen, Twente kon weer eens niet scoren zie ik.
Toch wel een wezenlijk onderdeel van het spel toch.

Ajax prima qua uitslag, thuis afmaken, klaar

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 20-08-2026 22:12 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:41
Gelukkig mogen we nu komend weekend uitrusten na deze zware wedstrijd..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gynnad
Voor de liefhebbers nu Ajax - Milan uit 1995 op Ziggo Sport.

Schijnt dat ze best wel kans maken.. Al is er nu wel een gewaagde wissel met Kluivert voor Litmanen..

[ Voor 25% gewijzigd door Gynnad op 20-08-2026 22:19 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Gynnad schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:19:

Schijnt dat ze best wel kans maken.. Al is er nu wel een gewaagde wissel met Kluivert voor Litmanen..
Pff, zo een knul die net komt kijken. Willen ze wel winnen.

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:58

Wat een voetballers hadden ze toen!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:44:
Nou @toolkist dit bedoelde ik met dat NEC gisteren goed weg kwam. 100% schwalbe en toch krijgt Ajax ‘m tegen.

[...]

Nee man, hij raakt m en meer niet. Dit is een kansloze penalty.
Niet gezien, maar ook absoluut niet te vergelijken als het over een zwart/wit situatie als hands gaat, vs duwen ja/nee wat altijd grijs gebied blijft zodra de tegenstander wel geraakt wordt

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:08
toolkist schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:46:
[...]

Niet gezien, maar ook absoluut niet te vergelijken als het over een zwart/wit situatie als hands gaat, vs duwen ja/nee wat altijd grijs gebied blijft zodra de tegenstander wel geraakt wordt
Het is te vergelijken omdat je bent overgeleverd aan de grillen van de VAR. Vandaag is het niet, morgen wel, totale willekeur.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:51:
[...]

Het is te vergelijken omdat je bent overgeleverd aan de grillen van de VAR. Vandaag is het niet, morgen wel, totale willekeur.
Met zwart/wit beslissingen valt die willekeur alles mee.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:59

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Echte mannen hebben beide VCDs uit die tijd :p

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JanW schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:02:
[...]

Verschil van dag en nacht met de eerste helft. Die vind ik nu één van de betere. De eerste helft was ie onzichtbaar. Maar het hele middenveld loopt lekkerder zonder Regeer en met Mokio.
Het heeft meer energie vooruit en wat meer pit, dat is zeker lekker. Aan de andere kant kost het je bijna altijd een dom tegendoelpunt. Vandaag ook weer een typische Mokio actie helaas. Jeugdige blunder.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 16:44

Agent47

I always close my contracts.

Maar ff , de keus als vaste spits is toch al wel gemaakt denk ik? Die Tolu is al een grote, maar kan een hele grote worden als die dit zo doortrekt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Agent47 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:12:
Maar ff , de keus als vaste spits is toch al wel gemaakt denk ik? Die Tolu is al een grote, maar kan een hele grote worden als die dit zo doortrekt.
Ja en nee... als pinchhitter doet hij het fantastisch, krijg een beetje een dejavu-gevoel met Weghorst van vorig seizoen. Dolberg scoorde ook niet en toen werd er geroepen om Weghorst in de basis omdat hij als invaller wel scoorde. Vervolgens viel het echt tegen als basisspeler. Sommige spelers doen het gewoon beter als pinchhitter. Eerst maar eens een paar basisplaatsen om hierover een oordeel te geven. En ik weiger tevens te geloven dat die Leonardo er geen zak van kan, die heeft helaas tijd nodig, maar ben er van overtuigd dat het een prima spits is.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:44

Sagat

Is pappa x2!

Agent47 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:12:
Ja ziet er erg goed uit, enige wat je kan verzinnen is dat hij wellicht qua fitheit nog niet meer speeltijd aankan. Of Michel toch meer mobiliteit wil? Geen idee of die jongen ook snel is maar doorgaans is dat bij grote gasten wat minder (hoewel een bepaalde blonde noor dat stereotype aardig doorbroken heeft :*) )

10 second ninja DONE

• Han
  • Niet online

Han

Overigens krijgen (geheel terecht) spelers als Brandt en Tofu alle aandacht na gisteravond, maar ook Gaaei heeft mij wederom kunnen bekoren, speelt nagenoeg onzichtbaar maar wel heel sterk. Als Gaaei blijft dan zou ik daar niet rouwig om zijn...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Om me heen klaagt iedereen weer steen en been dat Ajax teveel doelpunten om de oren krijgt. Ondertussen vergeten ze dat je maar een doelpunt meer hoeft te scoren dan de tegenstander, waardoor je drie punten meepakt of naar een volgende ronde mag.

PSV krijgt overigens ook altijd doelpunten tegen, maar dat is dan weer ineens niet belangrijk.

• Gonadan

Gonadan

mavaros schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:55:
Om me heen klaagt iedereen weer steen en been dat Ajax teveel doelpunten om de oren krijgt. Ondertussen vergeten ze dat je maar een doelpunt meer hoeft te scoren dan de tegenstander, waardoor je drie punten meepakt of naar een volgende ronde mag.

PSV krijgt overigens ook altijd doelpunten tegen, maar dat is dan weer ineens niet belangrijk.
Het is ook wel een beetje de manier waarop je doelpunten tegen krijgt. Wanneer dat is omdat je zelf naar voren speelt en de tegenstander maakt gewoon met hun eigen kwaliteiten gebruik van die gegeven ruimte dan is dat iets wat je kunt verwachten met je spel.
Krijg je ze om de oren omdat iedereen gewoon staat te kijken wat de tegenstander met de bal aan het doen is en niemand grijpt in, of je krijgt ze tegen omdat iemand weer een speler vast moet houden op de verkeerde plek, dan krijg je gezeur inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:18

Dan moet je dat wel consequent presteren en niet een resultaat zoals afgelopen zondag neerzetten

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-08 11:37
Han schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:36:
Overigens krijgen (geheel terecht) spelers als Brandt en Tofu alle aandacht na gisteravond, maar ook Gaaei heeft mij wederom kunnen bekoren, speelt nagenoeg onzichtbaar maar wel heel sterk. Als Gaaei blijft dan zou ik daar niet rouwig om zijn...
Voor hoeveel gedoe er steeds was op zijn verdedigende kunsten en dat er geen echte RV was omdat Berghuis niet echt voldoet, ergens wel verbaasd dat ze hem niet een keer daar hebben geprobeerd. Dan heb je wel zijn redelijke/goede voorzet en iemand die je in diepte kan wegsteken maar minder het probleem van het verdedigende aspect.

[ Voor 3% gewijzigd door Pompi op 21-08-2026 09:38 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Heb nou een paar interviews met die Tolu bekeken, en het lijkt mij echt een hele goeie gozer. Goeie teksten, goeie kop. Harde werker volgens mij ook. Zelfs voor een rol als pinchhitter loopt ie niet weg.

Nee, dat hebben ze daar goed gedaan.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik denk dat dat vooral komt omdat die vorig jaar in de eredivisie 40 doelpunten meer maakten dan Ajax en daardoor kampioen werden in plaats van 5e ;)

[This is what you get when you mess with us]

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:46
Het is ook wel enigszins inherent aan het Nederlandse voetbal en de opleidingscultuur. Bij Qarabag & Sion zie je amper echt jonge spelers. Bij Ajax en Twente daarentegen.... Maar het zal absoluut meer stabiel moeten worden, anders kom je nergens.

• Gonadan

Gonadan

Sineplex schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:23:
Het is ook wel enigszins inherent aan het Nederlandse voetbal en de opleidingscultuur. Bij Qarabag & Sion zie je amper echt jonge spelers. Bij Ajax en Twente daarentegen.... Maar het zal absoluut meer stabiel moeten worden, anders kom je nergens.
De gemiddelde leeftijd bij Ajax was hoger dan bij Sion. ;)
Toegeven, Ajax had me 18 jaar de jongste op het veld, bij Sion bleef die op de bank. De jongste in het veld bij Sion was 20. Ik vind dat verschil niet zo heel groot als ik eerlijk ben.
Hooguit zijn zij er voorzichtiger in en stellen niet twee broekies in de as op. En eigenlijk wilde Ajax dat ook niet tot bleek dat Regeer het niet trok en Michel toch wat moest.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
Dan spreek je weinig PSV supporters. Iedereen die ik ken ergert zich er groen en geel aan, zeker wanneer er in een transferwindow weer niks aan de verdediging wordt gedaan maar wel weer 6 aanvallend middenvelders/aanvallers er bij komen.

Maar goed, er is goed nieuws, Geertruida komt een jaartje naar PSV!

WoT stats

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Sagat schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:23:
[...]

Ja ziet er erg goed uit, enige wat je kan verzinnen is dat hij wellicht qua fitheit nog niet meer speeltijd aankan. Of Michel toch meer mobiliteit wil? Geen idee of die jongen ook snel is maar doorgaans is dat bij grote gasten wat minder (hoewel een bepaalde blonde noor dat stereotype aardig doorbroken heeft :*) )
Haaland en finales is sowieso geen goede combinatie. De Noor speelde in totaal elf finales in het shirt van Manchester City. Hij scoorde daarin niet één keer. Niet in de finale van de FA Cup, de League Cup, het Community Shield, de Champions League of de UEFA Super Cup. Sterker nog, de statistiek is nog pijnlijker. Haaland heeft ook nog nooit in een halve finale voor Manchester City gescoord. Zijn cijfers zijn 0 uit 18 in finales en halve finales.
Deze Noor? :p

• Gonadan

Gonadan

@carpebios let je even op? Het gaat over PSV! ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:15:
[...]

Dan spreek je weinig PSV supporters. Iedereen die ik ken ergert zich er groen en geel aan, zeker wanneer er in een transferwindow weer niks aan de verdediging wordt gedaan maar wel weer 6 aanvallend middenvelders/aanvallers er bij komen.

Maar goed, er is goed nieuws, Geertruida komt een jaartje naar PSV!
Is er nog iets duidelijk geworden mbt de huursom? Eerder werd 6m genoemd, dat zou dan wel de lage 13m afkoop verklaren.

• ElPaco
toolkist schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:44:
[...]

Is er nog iets duidelijk geworden mbt de huursom? Eerder werd 6m genoemd, dat zou dan wel de lage 13m afkoop verklaren.
Ik heb er niks van gehoord en kan het zo ook niet vinden. Wel dat hij bij Leipzig 4 miljoen per jaar verdiende, dus ik verwacht dat de huursom wel in de buurt van de 6 zal komen.

WoT stats

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:44:
[...]

Wat ik begrijp 1.5 miljoen huursom + Salaris. Dus 5 miljoen+ voor een jaartje minimaal.

Naja zal mijn mening maar een beetje matigen, kan weinig begrip opbrengen voor zijn motivatie om bij PSV te gaan spelen. Dan houd ik het nog best netjes voor deze keer.

• DutchOwnage
Lutsharel Geertruida gepresenteerd bij PSV: ‘Wat Feyenoord mij heeft gegeven, zal ik nooit vergeten’

https://www.ad.nl/voetbal/lutsharel-geertruida-gepresenteerd-bij-psv-wat-feyenoord-mij-heeft-gegeven-zal-ik-nooit-vergeten~a454d1ee/

Als Feyenoord het financieel niet op kon brengen, snap ik zijn keuze. Letterlijk, punt.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 21-08-2026 11:56 ]

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:57
Geertuida komt met een mooi statement op de PSV kanalen. Sneu dat dit nodig is omdat sommige niet kunnen accepteren dat een speler bepaalde keuzes maakt.

Los daarvan, wat een verschrikkelijk beleid van PSV weer. Alweer huren in plaats van kopen... Jaar na jaar lukt het ze niet om fatsoenlijke verdedigers te kopen. Ik heb verleden jaar wel eens een opsomming gemaakt en de laatste centrale verdediger die gekocht werd en er gelijk stond is Hector Moreno, en dat is weer een eeuwigheid geleden. En Dumfries op de back natuurlijk.

Daarna kwamen spelers als Baumgartl, Luckassen, Nagalo en Yarek. Stuk voor stuk spelers die het team niet naar een hoger niveau tillen, als ze überhaupt al spelen.

En dan gaan we weer huren. Met gigantische misperen als Behich, Karsdorp, Bella-Kotchap en Hoever. En als ze wel goed spelen, zoals Salah Edine en Braithwaite, dan lukt het PSV niet om ze alsnog te kopen en moet je na een seizoen weer opnieuw beginnen. En uit de jeugd komen spelers als Sambo, Oppegard en Dams dus daar kan je ook niet op bouwen. Het lijkt wel of er een vloek op rust.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:17
DutchOwnage schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:53:
Lutsharel Geertruida gepresenteerd bij PSV: ‘Wat Feyenoord mij heeft gegeven, zal ik nooit vergeten’

https://www.ad.nl/voetbal/lutsharel-geertruida-gepresenteerd-bij-psv-wat-feyenoord-mij-heeft-gegeven-zal-ik-nooit-vergeten~a454d1ee/

Als Feyenoord het financieel niet op kon brengen, snap ik zijn keuze. Letterlijk, punt.
Als je een echte club man bent of clubliefde hebt ga je niet voor een andere club in de Eredivisie spelen punt. Er is maar een club waar je van houdt. Ik snap dat psv en Ajax de enige zijn die nu zijn forse salaris kunnen betalen. Maar toch een stap die ik never nooit zou doen. Zeker niet als je ook naar Everton kon oid.Overigens lijkt zijn carrière wel hard bergafwaarts te gaan en ook in Oranje vond ik em niet voldoende. Lijkt toch weer een speler die mislukt is in het buitenland.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:29
Werk jij in de nacht? :+
Geertruida na 100 miljoen maanden dan toch gepresenteerd. Hopelijk lopen er meer lijntjes want het is erg stil, behalve dat het al maanden de laatste stap is voor hij echt komt!

Maar hij is er gelukkig, en hopelijk nu doorschakelen.

En dan nu weer terug naar Ajax ;)

[ Voor 42% gewijzigd door carpebios op 21-08-2026 18:20 . Reden: typo ]

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:56
DutchOwnage schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:53:

Denk dat het meer te maken heeft met het feit dat Read blijft, dan is hij gewoonweg niet nodig.

Verder vind ik het vooral jammer. Echte clubjongens die die clubtrouw nooit verloochenen zijn er niet zo veel meer, terwijl ik dat soort spelers juist altijd wel mooi vind. Dan is het toch jammer dat iemand waarvan je had verwacht dat hij ook in die categorie zou vallen toch voor een rivaal kiest. De voetbalromanticus in mij had het veel leuker gevonden als dat beeld over Geertruida in tact had gebleven en hij voor Everton had gekozen.

• DutchOwnage
Vld1989 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:31:
[...]

Denk dat het meer te maken heeft met het feit dat Read blijft, dan is hij gewoonweg niet nodig.

Verder vind ik het vooral jammer. Echte clubjongens die die clubtrouw nooit verloochenen zijn er niet zo veel meer, terwijl ik dat soort spelers juist altijd wel mooi vind. Dan is het toch jammer dat iemand waarvan je had verwacht dat hij ook in die categorie zou vallen toch voor een rivaal kiest. De voetbalromanticus in mij had het veel leuker gevonden als dat beeld over Geertruida in tact had gebleven en hij voor Everton had gekozen.
Goed verwoord en helemaal eens. Het doet pijn, maar het is wat het is.

Ik was niet op de hoogte dat Everton in beeld was?

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 21-08-2026 12:42 ]

• Vld1989
DutchOwnage schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:41:
[...]

Goed verwoord en helemaal eens. Het doet pijn, maar het is wat het is.

Ik was niet op de hoogte dat Everton in beeld was?
Die werden wel genoemd (net als Sociedad overigens), maar geen idee hoe concreet die waren gebiedt de eerlijkheid te zeggen.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-08 17:26
Geertruida is wel een mooie versterking voor PSV. Ideale speler voor Peter Bosz ook; net als Schouten multi-inzetbaar / te pingpongen tussen CB & 6 positie.

Gezien Schouten zo belangrijk is en bij blessure van hem PSV direct een stuk minder is, lijkt me dit een hele stevige en gerichte versterking.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:27

Format-C

Tracing Rays

Wel heel verstandig van PSV dat ze hem eerst een seizoen huren.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Gynnad
Gynnad schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:17:
[...]

Hier ook alleen maar server fouten..

Inmiddels op kijk.nl

[...]
Talpa geeft Ajax-fans geld terug vanwege niet-werkende stream: 'Erg vervelend'

https://www.nu.nl/voetbal...stream-erg-vervelend.html

[ Voor 17% gewijzigd door Gynnad op 21-08-2026 15:53 ]

• Soulizer
Gynnad schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:52:
[...]

Talpa geeft Ajax-fans geld terug vanwege niet-werkende stream: 'Erg vervelend'

https://www.nu.nl/voetbal...stream-erg-vervelend.html
Blijft nog steeds absurd dat je ineens 5 euro extra moet gaan betalen om wedstrijdje te kunnen kijken omdat het toevallig een andere stream dienst is.

• toolkist
  • Niet online
Vld1989 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:31:
[...]

Had toch prima op RCV kunnen spelen? Heb toch eerder het idee dat 20m voor een speler (huursom + transfer erna) teveel van het goede is voor Feyenoord.

• Vld1989
toolkist schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:18:
[...]

Had toch prima op RCV kunnen spelen? Heb toch eerder het idee dat 20m voor een speler (huursom + transfer erna) teveel van het goede is voor Feyenoord.
Zonder grote verkopen wel inderdaad, het geld van Read zal ook gewoonweg nodig zijn geweest. Als die weg had gegaan had ik het een perfecte vervanger gevonden.
Maar buiten dat ik Geertruida gewoon een stuk beter vind als back, vind ik hem centraal ook niet nodig. Marmol - Watanabe lijkt mij echt een prima, complementair duo. Daar zou hij voor mij niet per definitie boven staan in de pikorde eigenlijk.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21-08 21:29
Soulizer schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:18:
[...]

Als je een echte club man bent of clubliefde hebt ga je niet voor een andere club in de Eredivisie spelen punt. Er is maar een club waar je van houdt. Ik snap dat psv en Ajax de enige zijn die nu zijn forse salaris kunnen betalen. Maar toch een stap die ik never nooit zou doen. Zeker niet als je ook naar Everton kon oid.Overigens lijkt zijn carrière wel hard bergafwaarts te gaan en ook in Oranje vond ik em niet voldoende. Lijkt toch weer een speler die mislukt is in het buitenland.
Onzin. Hij is professioneel voetballer. Het is zijn werk om te voetballen. Als dit de plek is waar hij zich het best voelt om zijn beroep uit te oefenen moet die dat lekker doen.

Als fan is het natuurlijk vervelend als je een oud speler naar een concurrent ziet gaan. Maar dat is wat anders.

Cruijff heeft Feyenoord kampioen gemaakt, dat maakt hem niet minder een club legende. Wim Janssen heeft voor Ajax gespeeld en dat is toch ook gewoon nog een legende bij Feyenoord? Vergeleken met die mannen is Geertruida een nobody.

[ Voor 11% gewijzigd door Kist op 21-08-2026 18:31 ]

• Soulizer
Kist schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:29:
[...]

Onzin. Hij is professioneel voetballer. Het is zijn werk om te voetballen. Als dit de plek is waar hij zich het best voelt om zijn beroep uit te oefenen moet die dat lekker doen.

Als fan is het natuurlijk vervelend als je een oud speler naar een concurrent ziet gaan. Maar dat is wat anders.

Cruijff heeft Feyenoord kampioen gemaakt, dat maakt hem niet minder een club legende. Wim Janssen heeft voor Ajax gespeeld en dat is toch ook gewoon nog een legende bij Feyenoord? Vergeleken met die mannen is Geertruida een nobody.
Is geen onzin, maar mijn mening en hoe ik er tegen aan kijk. En die mening mag ik hebben toch?

Steven Gerard is voor mij een legend en die heeft altijd voor ons lfc gespeeld ;)

• DutchOwnage
Het is inderdaad van alle tijden. Alleen in deze tijd van sociale media en bijbehorende aandacht plus het feit dat Geertruida in zijn tijd bij Feyenoord in woord en gebaar heel sterk uitdroeg dat er maar 1 club in NL was waar hij voor zou kunnen spelen, komt deze gewoon erg hard aan. Dat kun je bagatelliseren, maar zo voelen velen het wel. Maar nogmaals, ik snap het. Als er buiten PSV verder geen concrete belangstelling was, en ie voor Feyenoord financieel niet haalbaar was plus niet echt nodig, al helemaal. Het is gewoon Wijnaldum en Malacia all over again.

Maar gewoon slikken dit, en door. Hopelijk blijft de reactie bij Feyenoord-PSV binnen de perken.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchOwnage op 21-08-2026 19:42 ]

• DutchOwnage
Kist schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:29:
[...]

Hij is niet "zomaar" een speler. Hij is in alles een jongen van Zuid. Geboren en getogen in De Peperclip, uitzicht op De Kuip. Eigen veldje naar hem vernoemd daar. Hele jeugd doorlopen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit roept sterke emoties op. De kunst is, om het te accepteren.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 21-08-2026 19:52 ]

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21-08 21:29
DutchOwnage schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:46:
[...]

Hij is niet "zomaar" een speler. Hij is in alles een jongen van Zuid. Geboren en getogen in De Peperclip, uitzicht op De Kuip. Eigen veldje naar hem vernoemd daar. Hele jeugd doorlopen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit roept sterke emoties op. De kunst is, om het te accepteren.
Begrijp me niet verkeerd. Ik snap voor een deel de emotie bij de supporters. Maar wij ervaren een club fundamenteel anders dan de spelers. Voor hun is er de club en de werkgever.

Ik durf wel te stellen dat als je Geertruida vraagt, wat is je club, dat dan zijn antwoord Feyenoord is. Mja hij wil ook gewoon voetballen. En blijkbaar is PSV op dit moment de best mogelijke werkgever voor hem.

Wel weer bewijs dat je als speler moet oppassen met te hoog van de toren blazen over clubliefde. Daar moet je eigenlijk pas mee beginnen als je als een Blind of Klaassen of Gio terug komt.

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:57
Misschien ben ik een beetje cynisch maar ergens is het ook een beetje dubbel. Als een speler te vroeg weg gaat of zijn vertrek forceert dan spreken we er schande van. En als een oud speler zoals Geertruida nu naar een concurrent gaat dan is dat ineens een soort hoogverraad. Maar tegelijkertijd zijn er 'jongens van de club' die wel blijven maar door fans niet goed genoeg gevonden worden en dus online helemaal afgemaakt worden zoals laatst bij Ajax.

En ondertussen halen onze clubs spelers uit Japan, Brazilië, Bosnië of Nigeria en dan heeft niemand het meer over loyaliteit naar hun jeugdclub of iets dergelijks. En ergens weet iedereen dat niemand uit die landen vroeger over PSV of Ajax ofzo droomde dus daar hebben we het dan ook niet over.

Dan krijg je gewoon een elftal voor passanten die allemaal op weg zijn naar iets hogere, of dat nou sportief of financieel is. En soms heb je toppers zoals Tadic die langer blijven hangen, maar anderen zijn er zo weer vandoor.

• Harribo
Tjonge wat een hoop nieuws en ook reacties hier over Geertruida.
Zo bijzonder is het toch niet? Mislukt elders, komt nu terug. Oh ja meneer heeft ooit bij Feyenoord gevoetbald en nu bij PSV en een paar eencelligen doen daar dan moeilijk over en zo heeft gelukkig de media weer wat om te schrijven.

Het lijken wel komkommerdagen, maar weer snel voetballen!

• ElPaco
Mwa, ik zou het ook niet per se tof vinden als Gakpo terug naar Nederland komt, maar voor Feyenoord/Ajax gaat spelen. Ik snap wat dat betreft het gevoel onder de Feyenoorders wel.
Als PSVer ben ik blij dat er in ieder geval geprobeerd wordt een goede verdediger te halen.

WoT stats

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ik stuur het even door naar city. Mogen ze om dit te verbeteren Ueda wel overnemen voor 10 miljoen en dan Haaland erbij inruilen, is win win toch? :+

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

ElPaco schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 02:54:
Mwa, ik zou het ook niet per se tof vinden als Gakpo terug naar Nederland komt, maar voor Feyenoord/Ajax gaat spelen. Ik snap wat dat betreft het gevoel onder de Feyenoorders wel.
Als PSVer ben ik blij dat er in ieder geval geprobeerd wordt een goede verdediger te halen.
Leuk voor PSV, goed voor de ED. En vervelend voor de/ons Feyenoord fans. Maar deze doet bij mij niet zo veel pijn. Berguis vond ik wel naar, was toen onze beste speler en aanvoerder. Maar ook daar denk ik dan. Hij heeft jarenlang echt goed werk laten zien (ook ‘een paar’ rode kaartjes ) dus dat waardeer ik. Maar goed iets met relativeren en idd dat het door social media allemaal stukkie zichtbaarder is dan vroeger.

10 second ninja DONE

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:57
Ik heb de persconferentie niet gezien. Maar ik begrijp daaruit dat Gio zei dat we in principe geen geld hebben voor een nieuwe linksbuiten.
Wtf, gaan we de competitie in met een Diarra en Borges op linksbuiten????

• DutchOwnage
Hoezo geen geld. Ahmedhozic is ook net verkocht voor 7 miljoen.

Ik vrees het ergste. Diarra krijgt niet voor niets zo veel speeltijd (oké, bij gebrek aan beter).

• D-e-n
  • Laatst online: 22:54
Russel88 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:20:
Ik heb de persconferentie niet gezien. Maar ik begrijp daaruit dat Gio zei dat we in principe geen geld hebben voor een nieuwe linksbuiten.
Wtf, gaan we de competitie in met een Diarra en Borges op linksbuiten????
Dit is wat mij betreft wel een grote kras op de nieuwe technische leiding. Je koopt een nieuwe spits terwijl we oude er nog is. Je koopt een dure verdedigende middenvelder terwijl je al een international op die plek hebt en vervolgens verkoop je de enige linksbuiten van niveau die je hebt. Ondertussen zitten er nu dus drie spitsen plus een Marokkaans international op de bank terwijl je basis op één cruciale positie nu niet op orde is. Slecht slecht slecht.

• D-e-n
Aanvullend: zonder goede linksbuiten is er nul kans op een kampioenschap. Ik denk dat we zonder Ueda en zonder Ferri maar met een linksbuiten van het niveau Moussa meer kans zouden hebben dan nu. Al dat gelul over de breedte is leuk maar zonder goede basis begin je überhaupt niks

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:28:
Ondertussen zitten er nu dus drie spitsen plus een Marokkaans international op de bank terwijl je basis op één cruciale positie nu niet op orde is. Slecht slecht slecht.
Doe ons die Marokkaans international maar :+

[ Voor 39% gewijzigd door Han op 22-08-2026 10:25 ]

• Han
  • Niet online

Han

Op Footballtransfers.com staat een stukje over de salarissen bij Ajax. Mijn god zeg, als dat allemaal klopt, meteen een reden er bij om Dolberg en Berghuis per direct van de hand te doen. Nu snap ik ook waarom Dolberg zo moeilijk te slijten is, die gekke Alex Kroes heeft hem een salaris toebedeeld van €4.4M per jaar 8)7

Als Ajax Dolberg en Berghuis van de hand doet hebben ze gewoon ruim een besparing 8M per jaar op hun loonuitgaven, hoe bizar is dat. Dat met de wetenschap dat beide speler te weinig brengen.

• Harribo
ElPaco schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 02:54:
Ok maar om daar nu zoveel heisa over te maken en te publiceren...
Ik vind overigens Geertruida nu niet van het niveau Gakpo.
Sterker nog, hij is mislukt bij RedBull Leipzig, een goede maar zeker geen topclub, en de minuten die ik hem zag in Oranje, daarvan dacht ik ook... Oh oh niet heel geweldig..
Wordt gedaan alsof de nieuwe topper wordt gehaald die mede Psv gaat redden, ik moet het nog zien.
Zeker bruikbaar dat wel

• Harribo
Die site is de verschrikkelijkste clickbait site die er is! ...Afvoerputje van de voetbal nieuws sites. Komen oa met eigen aannames en zelf gecreëerd nieuws.
Geen slechtere pulp site op het gebied van voetbal nieuws dan deze site. Mijn mening uit eerdere ervaringen . Ik weiger daar dan ook op te kijken, geen clicks van mij . Heb ik bij deze dan ook niet gedaan :)
*Harribo ergert zich al een tijd aan deze site, het moest er nu even uit

Morgen mag Geertruida mede Groningen proberen tegen te houden, ben benieuwd! Mooie pot.
Denk dat Groningen na die wedstrijd weer weet waar het staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 22-08-2026 11:07 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Han schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:34:
Op Footballtransfers.com staat een stukje over de salarissen bij Ajax. Mijn god zeg, als dat allemaal klopt, meteen een reden er bij om Dolberg en Berghuis per direct van de hand te doen. Nu snap ik ook waarom Dolberg zo moeilijk te slijten is, die gekke Alex Kroes heeft hem een salaris toebedeeld van €4.4M per jaar 8)7

Als Ajax Dolberg en Berghuis van de hand doet hebben ze gewoon ruim een besparing 8M per jaar op hun loonuitgaven, hoe bizar is dat. Dat met de wetenschap dat beide speler te weinig brengen.
Ik weet vrijwel zeker dat Dolberg rond de 3-3.5 zit en Berghuis heeft voor zover ik weet verlengd met een grote salarisverlaging. Verder is Ajax beursgenoteerd dus zijn posten gewoon bekend (niet per speler uiteraard) en mogen (en komen zij) ook niet boven de 70% regel uit

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 22-08-2026 11:11 ]

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jullie hebben beide gelijk, 3,5M wat met bonussen op kan lopen naar 4,4M

bron

Only fools are enslaved by time and space.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:22
D-e-n schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:37:
Aanvullend: zonder goede linksbuiten is er nul kans op een kampioenschap. Ik denk dat we zonder Ueda en zonder Ferri maar met een linksbuiten van het niveau Moussa meer kans zouden hebben dan nu. Al dat gelul over de breedte is leuk maar zonder goede basis begin je überhaupt niks
Je hebt ook 's lands grootste talent in de spits achter die 2 dure jongens. Ik snap Ferri ook echt niet, had de focus op links buiten gelegd en daarna eventueel een extra spits.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

LoneRanger schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:25:

bron
In dit artikel zeggen ze dat dat hun bron is, ook dat het "schattingen" zijn, dus zeker weten doen ook zij het niet

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

met twee maten

Lekker begonnen tegen AZ. Na 5 minuten al met 10 man op het veld.
Wel een terechte rood.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• toolkist
  • Niet online
Vld1989 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:50:
[...]

Zonder grote verkopen wel inderdaad, het geld van Read zal ook gewoonweg nodig zijn geweest. Als die weg had gegaan had ik het een perfecte vervanger gevonden.
Maar buiten dat ik Geertruida gewoon een stuk beter vind als back, vind ik hem centraal ook niet nodig. Marmol - Watanabe lijkt mij echt een prima, complementair duo. Daar zou hij voor mij niet per definitie boven staan in de pikorde eigenlijk.
Dus je hebt liever een bij Feyenoord onbewezen Marmol dan bewezen prima speler Geertruida? Apart :)

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:28:
[...]

Dit is wat mij betreft wel een grote kras op de nieuwe technische leiding. Je koopt een nieuwe spits terwijl we oude er nog is. Je koopt een dure verdedigende middenvelder terwijl je al een international op die plek hebt en vervolgens verkoop je de enige linksbuiten van niveau die je hebt. Ondertussen zitten er nu dus drie spitsen plus een Marokkaans international op de bank terwijl je basis op één cruciale positie nu niet op orde is. Slecht slecht slecht.
Verlang je al terug naar DtK als TD? ;)

• D-e-n
toolkist schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:34:
[...]

Die heeft Borges gekocht die nu in principe mede die plek bezet houdt

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:34:

Klopt dus niet, Berghuis zal voor z'n oude salaris erop staan want bij z'n verlenging vorig jaar werd een flinke salarisverlaging genoemd. Die heeft echt geen verlenging tegen de hoofdprijs gekregen op deze leeftijd.

• toolkist
  • Niet online
LoneRanger schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:25:

bron
Dat is natuurlijk net zo min betrouwbaar als die footbaltransfers site ;)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:55
Bam, Pugno scoort alweer.

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

met twee maten

Wat een misser van Ihattaren voor de 1-1. Zunj

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:57
Sutalo weg bij Ajax, naar Lazio. Op huurbasis met optie tot koop.

Ik vind dit jammer, en alleen gerechtvaardigd als Ajax met een andere CV bezig is..

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• ElPaco
Quad schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:31:
Sutalo weg bij Ajax, naar Lazio. Op huurbasis met optie tot koop.

Ik vind dit jammer, en alleen gerechtvaardigd als Ajax met een andere CV bezig is..
Ja ze zijn bezig met Geertruida, heb je het niet gehoord? :+

WoT stats

• Vld1989
toolkist schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:33:
[...]

Dus je hebt liever een bij Feyenoord onbewezen Marmol dan bewezen prima speler Geertruida? Apart :)
Marmol was er al voordat Geertruida überhaupt beschikbaar kwam, is prima begonnen, heeft als grote voordeel dat hij linksbenig EN is van nature een CV waar ik Geertruida z'n sterkste positie rechtsback vind. Dus in principe is het antwoord op je vraag ja.

En het is ook veel te duur om een van de twee als backup te hebben, daarom heb je ook Ahmedhodzic verkocht. St Juste en Kraaijeveld zijn gewoon prima als reserves en hopelijk komt Beelen ook goed terug op niveau.

• toolkist
  • Niet online
Vld1989 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:53:
[...]

Marmol was er al voordat Geertruida überhaupt beschikbaar kwam, is prima begonnen, heeft als grote voordeel dat hij linksbenig EN is van nature een CV waar ik Geertruida z'n sterkste positie rechtsback vind. Dus in principe is het antwoord op je vraag ja.

En het is ook veel te duur om een van de twee als backup te hebben, daarom heb je ook Ahmedhodzic verkocht. St Juste en Kraaijeveld zijn gewoon prima als reserves en hopelijk komt Beelen ook goed terug op niveau.
Gezien de blessure historie van zowel st Juste als Feyenoord als geheel de laatste 2 seizoenen zou ik echt niet gerust zijn op die 2 als backup.

• DutchOwnage
Sparta repareert tot 3 keer toe een achterstand. 3-3 tegen Utrecht.

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 20:50:
Als Sparta niet zo slap in de duels was hadden ze het zich niet zo moeilijk hoeven maken.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:38:
[...]

Dat is natuurlijk net zo min betrouwbaar als die footbaltransfers site ;)
Heb je een punt hoor maar wat voor hun spreek is wel dat ze het aangeven of het officieel is geverifieerd is of niet. Het gaf wel mooi aan waar het verschil zat wbt de beide genoemde bedragen en dat het dus beide "klopte" [zover bekend].

Only fools are enslaved by time and space.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02
toolkist schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:34:
[...]

Zo slecht kan het amper gaan. Heb nog liever v Geel terug dan DtK als TD.

Wel verlang ik terug naar Arnesen

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02
DutchOwnage schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 20:50:
Sparta is best een taai ploegje
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken