Ik heb inmiddels met mijn elektricien gesproken, we gaan mijn onderverdeler én de kabel (4mm2->6mm2) upgraden, waardoor ik vanaf zaterdag de Mix 4000 Pro op 4000 Watt kan gebruiken.Jan-tweak schreef op woensdag 22 april 2026 @ 17:48:
[...]
Belangrijk voor mn Nederland. de maximale 4.000 kW zal dus in ver uit de meeste gevallen niet helemaal berijkt kunnen worden door de beperking als deze 1-fasig wordt aangesloten ,wat ik eigenlijk hier wel verwacht. Ik zie dus geen 3-fase aansluiting van deze unit (of vergis ik me hier?)
Met een 16A afzekering wat bij een 25A (ook de veel voorkomende 3*25A) dus gebruikelijk is kom je op max 3680W.
Besef ook dat bij een dergelijk systeem je ook waarschijnlijk een REM beveiliging voor je groepenkast moet inbouwen, dus ook deze heeft ruimte in de groepenkast nodig.
De Smart Meter 3CT-S en 1CT-S heb ik eerder in het andere topic al gedeeld, die kan je inderdaad voor RS485 gebruiken en zijn (binnenkort) beschikbaar:Worden nu ook nieuwe smart meters voor deze systemen nu geintroduceert mn de mogelijkheid om de batterijen dan bedraad via RS485 te kunnen koppelen?
:strip_exif()/f/image/nUbA2imRSvrlxDbyN5PX3t6M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/foqiRMsjTRFHNtkMqI8z5Jjm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PhkiTsIlyeV15QkBR9httFUX.jpg?f=fotoalbum_large)
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
:strip_exif()/f/image/29oOt8cZJbcjyHTzs1xBsug2.jpg?f=fotoalbum_large)