• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

klant is koning schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:59:
[...]

dank voor het linkje Mezi. Ik heb vraag nu zelf uitgezet.
Houd ons op de hoogte aub?

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Heeft iemand ervaring met de SR5000 in combinatie met de Shelly 3EM PRO?

Hoe is de ervaring met de SR5000 en zero feed-in? Ik mag namelijk niet terugleveren. Over een paar kWh gaan ze niet moeilijk doen, ze willen echter wel dat ik aan kan tonen dat ik in principe niet teruglever. Het gaat hier om een bijzondere situatie waarbij ik geen eigen aansluiting bij een netbeheerder heb maar legaal gebruik maak van de aansluiting van een derde.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:32

P_Tingen

omdat het KAN

Ik had hem al in mijn iBood winkelmand zitten toen ik bedacht om de reviews van iBood te bekijken. Nu twijfel ik toch wel flink. Ik zou de Pro kopen en incl verzending is dat toch zo'n duizend piek. Wel €300 goedkoper dan regulier, maar heb ik dat er voor over, mocht er iets mankeren aan het apparaat.

Ervaringen hier met de service van iBood?

... en gaat over tot de orde van de dag

• Frums
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:12
Kun je bv 2x sr5000 en 1x sr5000pro ook combineren in 1 configuratie?

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:00
P_Tingen schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:39:
Bij problemen zal het hoogstwaarschijnlijk Voltdeer zijn die de omruiling afhandelt. Dat zie je bij Marstek, Zendure en consorten ook.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Frums schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:12:
Kun je bv 2x sr5000 en 1x sr5000pro ook combineren in 1 configuratie?
wim2584 in "Het grote Voltdeer SR thuisaccu topic"

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Avenger 2.0 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:24:
[...]

Bij problemen zal het hoogstwaarschijnlijk Voltdeer zijn die de omruiling afhandelt. Dat zie je bij Marstek, Zendure en consorten ook.
Ik laat hem schieten, geen zin in heen-en-weer gezeik in het geval van problemen, daar is het net wat te veel geld en gewicht voor

• gpdijks
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:30
Eerste2 jaar zijn door ibood afgedekt natuurlijk..

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

"The Sweetness of Low Price Never Equals the Bitterness of Poor Service"

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:16

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ik heb prima ervaringen met Ibood als het aan hen is garantie te leveren. Je hebt niet veel aan ze als zij van oordeel zijn dat ze niet aan zet zijn of dat de garantietermijn verstreken is. Eerlijkgezegd, dat is niet anders bij de wat duurdere altnatieve aanbieders in mijn ervaring.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:23
P_Tingen schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:39:
Ik had hem al in mijn iBood winkelmand zitten toen ik bedacht om de reviews van iBood te bekijken. Nu twijfel ik toch wel flink. Ik zou de Pro kopen en incl verzending is dat toch zo'n duizend piek. Wel €300 goedkoper dan regulier, maar heb ik dat er voor over, mocht er iets mankeren aan het apparaat.

Op zich levert iBood wel de garantieafhandeling die het moet doen, maar mijn probleem zit hem meer in de 2 jaar. Daarna mag je dus bij de fabrikant in China aankloppen. En wat als die zegt "stuur maar op?" Dit zagen we ook met de zonnepanelen uit China. Leuk garantie, maar toen de installateur failiiet ging, kon iedereen fluiten bij een defect naar de garantie. Is dat je 300 Euro waard?

Emos

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:50
Emos schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:38:
[...]

Op zich levert iBood wel de garantieafhandeling die het moet doen, maar mijn probleem zit hem meer in de 2 jaar. Daarna mag je dus bij de fabrikant in China aankloppen. En wat als die zegt "stuur maar op?" Dit zagen we ook met de zonnepanelen uit China. Leuk garantie, maar toen de installateur failiiet ging, kon iedereen fluiten bij een defect naar de garantie. Is dat je 300 Euro waard?
Tja...ik heb zonnepanelen 3 jaar terug lokaal besteld en laten installeren. Top prijs betaald en stonden bekend om goede service al jarenlang. Markt donderde in elkaar en jaar later kreeg ik bericht dat ze failliet waren. Weg nog jarenlange garantietermijn. Kreeg wel ineens aanbod dat ik voor een maandelijks bedrag een onderhoudscontract kon afsluiten bij een bevriend bedrijf met waarschijnlijk dezelfde eigenaar. Niet gedaan uiteraard. Kortom garantie voor komende twee jaar via iBood is dan in ieder geval nog iets in dit type markt.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

DualDevil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:30:
Je hebt niet veel aan ze als zij van oordeel zijn dat ze niet aan zet zijn of dat de garantietermijn verstreken is.
Dit is dus precies het type gezeik waar ik geen zin in heb. Uiteraard is de kans vrij klein dat ik hierin beland, maar ik heb al eerder ervaringen met leveranciers die failliet gaan. In 2014 kocht ik zonnepanelen met micro-omvormers van Enecsys inclusief monitor-gateway á €200 én 20 jaar fabrieksgarantie. Die was alleen in no-time niet meer van toepassing omdat Enecsys failliet ging.

Toen vervolgens na 2 jaar een van de omvormers kapot ging is mijn lokale installateur (waar ik het gekocht had) bijzonder co-operatief geweest in het zoeken naar een oplossing. Uiteindelijk hebben we samen gekozen voor het kopen van een gereviseerd apparaat op Marktplaats die zij voor mij op het dak geplaatst hebben en hebben we de kosten gedeeld.

Dit maakt dat ik wel gevoelig ben voor een lokale partij in plaats van een dozenschuiver. Uiteraard snap ik ook dat als je wel goede ervaringen met iBood hebt, of het bedrag behoorlijk lager, dat je dan anders tegen de zaak aankijkt.

Soit, genoeg OT

[ Voor 8% gewijzigd door P_Tingen op 10-09-2026 15:00 ]

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:16

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Pylontech heeft een nederlandse vertegenwoordiger en 10y garantie. Ik zie dit binnen die 10y zolang pylontech leeft niet snel volledig mis gaan zonder mogelijkheid tot stappen om eea af te dwingen.

'Stuur maar naar China' komen ze met bovenstaande echt niet zomaar mee weg.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• gpdijks
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:30
Pay highprices and Pray for good service by high prices..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste