Wat wil je nu precies gaan doen? Wat bedoel je met 'een eigen zekering'?VittunWasted schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:55:
Was van plan een Marstek Venus E te kopen, maar ik kan deze Volteer nu sneller en goedkoper krijgen, met het voordeel dat ik dat één los paneel ook nog eens zou kunnen gebruiken.
Nu deze ga ik niet via een stopcontact aansluiten, maar rechstreeks op een eigen zekering. Dus voor mij is het belangrijk dat ik die 2400W AC uit kan aanzetten. Ik lees hier nu over een watchwoord dat mogelijk jjjj-mm-dd zou zijn... Kan iemand bevestigen of dit het geva is en ofdat daarmee effectief de 2400W optie kan worden geactiveerd?
Rechtstreeks aangesloten op zijn volledig eigen circuit met een correcte zekering. Geen stopcontact gedoe. Heb plaats om 'em onder de meterkast te zetten dus moet ik niet eens veel kabel trekken.jawaligt schreef op zondag 31 mei 2026 @ 19:03:
[...]
Wat wil je nu precies gaan doen? Wat bedoel je met 'een eigen zekering'?
In elk geval is het blijkbaar geen probleem on de AC out op 2400W te zetten, alleen was het nu wel goed om bevestiging te krijgen hoe dat nu gaat. Want de ene zegt dat je niets moet doen, de andere zegt dat het werkt maar bevestigt niets over het passwoord...
Ah, je bedoelt dat je hem op een eigen (exclusieve) afgezekerde groep in de groepenkast wilt aansluiten via een lasdoosje o.i.d.?VittunWasted schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:31:
[...]
Rechtstreeks aangesloten op zijn volledig eigen circuit met een correcte zekering. Geen stopcontact gedoe. Heb plaats om 'em onder de meterkast te zetten dus moet ik niet eens veel kabel trekken.
In elk geval is het blijkbaar geen probleem on de AC out op 2400W te zetten, alleen was het nu wel goed om bevestiging te krijgen hoe dat nu gaat. Want de ene zegt dat je niets moet doen, de andere zegt dat het werkt maar bevestigt niets over het passwoord...
Ja dat kan, en dan kun je middels dat password de teruglevering in je huis/naar het net op max 2400W zetten. Standaard staat dit begrensd op 800W.
Het afnemen vanuit je huis (pv)/van het net gaat wel standaard tot 2400W, dit kun je helaas niet instellen (behalve in "domme" modus, waarbij hij dan bv stug constant 1000W gaat inladen ongeacht wat je zonnepanelen op dat moment opleveren).
NIet zeker over de juiste terminologie BE vs NL. Maar ik denk inderdaad dat we het over hetzelfde hebben.jawaligt schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:42:
[...]
Ah, je bedoelt dat je hem op een eigen (exclusieve) afgezekerde groep in de groepenkast wilt aansluiten via een lasdoosje o.i.d.
Dat had ik inderdaad zo begrepen. Alleen kan blijkbaar niemand zeggen wat dat passwoord is en hoe je het kan krijgen... In eerdere berichten is er een suggestie van chatgpt gebaseerd op Pylontech paswoorden, en dan is er iemand die suggereert dat het jjjj-mm-dd zou zijn. En dan nog iets over een formulier. Want als ik nu achter dat paswoord moet gaan jagen dan liever de Marstek waar je het gewoon kan instellen na te bevestigen dat je weet wat je doet...Ja dat kan, en dan kun je middels dat password de teruglevering in je huis/naar het net op max 2400W zetten. Standaard staat dit begrensd op 800W.
Dat is geen probleem, ik stuur dat zowieso toch apart via Home Assistant aan. Volgens de documentatie van de integratie moet het mogelijk zijn om het laadvermogen in te stellen.Het afnemen vanuit je huis (pv)/van het net gaat wel standaard tot 2400W, dit kun je helaas niet instellen (behalve in "domme" modus, waarbij hij dan bv stug constant 1000W gaat inladen ongeacht wat je zonnepanelen op dat moment opleveren).
Dat ww is inderdaad gewoon jjjj-mm-dd en dat formulier kent niemand verder op 1 persoon na. Ik verwacht garantie als dat ding stuk is in de garantieperiode en mijn verkopers kennen dat formulier ook niet. Niet te moeilijk maken
Geweldig! Bedankt! Nu kan ik die dan zonder zorgen bestellen.Notehoutelade schreef op maandag 1 juni 2026 @ 23:38:
Dat ww is inderdaad gewoon jjjj-mm-dd en dat formulier kent niemand verder op 1 persoon na. Ik verwacht garantie als dat ding stuk is in de garantieperiode en mijn verkopers kennen dat formulier ook niet. Niet te moeilijk maken
yyyy-mm-dd werkt inderdaad gewoon om het ontlaadvermogen hoger te zetten :-).VittunWasted schreef op maandag 1 juni 2026 @ 23:04:
[...]
NIet zeker over de juiste terminologie BE vs NL. Maar ik denk inderdaad dat we het over hetzelfde hebben.
[...]
Dat had ik inderdaad zo begrepen. Alleen kan blijkbaar niemand zeggen wat dat passwoord is en hoe je het kan krijgen... In eerdere berichten is er een suggestie van chatgpt gebaseerd op Pylontech paswoorden, en dan is er iemand die suggereert dat het jjjj-mm-dd zou zijn. En dan nog iets over een formulier. Want als ik nu achter dat paswoord moet gaan jagen dan liever de Marstek waar je het gewoon kan instellen na te bevestigen dat je weet wat je doet...
[...]
Dat is geen probleem, ik stuur dat zowieso toch apart via Home Assistant aan. Volgens de documentatie van de integratie moet het mogelijk zijn om het laadvermogen in te stellen.
Ik gebruik die HA integratie ook (AECC Battery), maar tot nu toe betekent het laadvermogen instellen automatisch dat hij uit de AI mode gaat en "dom" het maximaal ingestelde vermogen gaat laden dat ik heb ingesteld. Hij houdt dan dus geen rekening meer met de actuele pv opwek van dat moment. Nu zag ik wel dat er recent een nieuwe versie van de integratie is uitgekomen. Ik heb deze nog niet getest dus weet niet of er iets veranderd is.
niet bij mij aankloppen als je geen garantie krijgt heVittunWasted schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:08:
[...]
Geweldig! Bedankt! Nu kan ik die dan zonder zorgen bestellen.
Ik doe al zoiets met mijn HS-A2. Ik heb een automatie die om de 10s het maximale vermogen instelt. Gebaseerd op de overschot die het net opgaat. Werkt vrij goed. Ga die nu alleen moeten aanpassen om twee batterijen te laden. In de winter wordt het zowieso goedkoop laden om te gebruiken wanneer het duur is. Dynamisch tarief hier.jawaligt schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:40:
[...]
Ik gebruik die HA integratie ook (AECC Battery), maar tot nu toe betekent het laadvermogen instellen automatisch dat hij uit de AI mode gaat en "dom" het maximaal ingestelde vermogen gaat laden dat ik heb ingesteld. Hij houdt dan dus geen rekening meer met de actuele pv opwek van dat moment.
Let op, je accu heeft max 2000watt zonnepaneel ingang. 2x 1000 watt.mooseman76 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:52:
[...]
Top, dank je wel! Ik ga onderzoeken hoe ook dat realiseer. Ik heb nu een Solar Edge omvormer die moet ik er dan volgens mij tussenuit halen...
Als je Solar edge een hoger vermogen kan leveren, zou ik je omvormer er tussen laten en je accu op AC aansluiten;
Want mocht je >2kW aan apparaat aan hebben staan, dan kan je met je Solaredge meer apparaten/meer vermogen voorzien van zonnestroom.
Gr.
Ahh, I see. De Voltdeer kan dit ook zelf met koppeling aan de meegeleverde P1 meter (schijnbaar is hij ook compatibel met andere modellen). Dat werkt hier goed.VittunWasted schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:09:
[...]
Ik doe al zoiets met mijn HS-A2. Ik heb een automatie die om de 10s het maximale vermogen instelt. Gebaseerd op de overschot die het net opgaat. Werkt vrij goed. Ga die nu alleen moeten aanpassen om twee batterijen te laden. In de winter wordt het zowieso goedkoop laden om te gebruiken wanneer het duur is. Dynamisch tarief hier.
De "Ai mode" kan in de winter ook "voorladen" op basis van het verwachtte dynamisch tarief inderdaad, heb ik nog niet getest.
Hallo, bij mij knippert het 'AC OUT'-lampje, waardoor er geen stroom wordt geleverd aan het huisnetwerk. Heeft iemand hier ook ervaring mee of heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Axel.
Kan je even kijken in de app als je je huis ziet, rechtsbovenaan "messages" welke melding krijg je daar?blocknix schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:44:
Hallo, bij mij knippert het 'AC OUT'-lampje, waardoor er geen stroom wordt geleverd aan het huisnetwerk. Heeft iemand hier ook ervaring mee of heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Axel.
ik heb inmiddels twee Voltdeer accu's 1 x SR5000 en 1 x de SR5000pro
ik heb ze nu staat als sr5000 master en de sr5000pro als excecuter, eea werkt redelijk goed, maar volgens voltdeer is het beter twee sr5000 of twee sr5000pro te hebben, en niet temengen, ik vind ook dat de reactie op snel wisselende belasting trager is geworden dan 1 accu. (maar ben nog in test fase)
qua uiterlijk is de SR5000pro , veel netter, profesioneler, maar mist de directe PV ingangen,
het standby verbruik van de SR5000 pro is < 10 watt (groot verschil met de sr5000 waar ik >50 watt meet).
verder is de sr5000pro nu voorzien van een aan de IEC normen voldoende pluggen! , ook de IP classificering is beter, er zit een brandblus aerosol in , ook de gebruiksaanwijzing voldeoen steeds meer aan de EU normen.
mijn ervaring met Voltdeer is uitstekend, krijg goede reactie op vragen.
de acuus hebben een CB certificaat , de unit zelf een CE verklaring
Conclusie: de SR5000 Pro is een heel mooi apparaat wat bij mij goed werkt, afwachten wat er in de toekomst gebeurd, (maar dat heb je met al die accu's)
ik heb ze nu staat als sr5000 master en de sr5000pro als excecuter, eea werkt redelijk goed, maar volgens voltdeer is het beter twee sr5000 of twee sr5000pro te hebben, en niet temengen, ik vind ook dat de reactie op snel wisselende belasting trager is geworden dan 1 accu. (maar ben nog in test fase)
qua uiterlijk is de SR5000pro , veel netter, profesioneler, maar mist de directe PV ingangen,
het standby verbruik van de SR5000 pro is < 10 watt (groot verschil met de sr5000 waar ik >50 watt meet).
verder is de sr5000pro nu voorzien van een aan de IEC normen voldoende pluggen! , ook de IP classificering is beter, er zit een brandblus aerosol in , ook de gebruiksaanwijzing voldeoen steeds meer aan de EU normen.
mijn ervaring met Voltdeer is uitstekend, krijg goede reactie op vragen.
de acuus hebben een CB certificaat , de unit zelf een CE verklaring
Conclusie: de SR5000 Pro is een heel mooi apparaat wat bij mij goed werkt, afwachten wat er in de toekomst gebeurd, (maar dat heb je met al die accu's)
hierbij het standby verbruik van de SR 5000 en de SR5000 pro, beide laatste firmware (gemeten over 1 uur snachts (geen levering geen laden , en accu op min SOC)
de SR 5000 komt op 25 Watt , de SR 5000pro op 5 Watt
de SR 5000 komt op 25 Watt , de SR 5000pro op 5 Watt
Messi_93 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 03:28:
[...]
Kan je even kijken in de app als je je huis ziet, rechtsbovenaan "messages" welke melding krijg je daar?
[Afbeelding]Er zijn geen berichten opgenomen.
Heb je een geaard stopcontact mischien? En is de kabel goed aan de accu gebonden? Is je P1 meter gekoppeld aan de accu?
Wat heb jij al geprobeerd?
Wat heb jij al geprobeerd?
[ Voor 11% gewijzigd door Messi_93 op 18-06-2026 23:55 ]
Is het iemand al gelukt om het max laadpercentage te begrenzen? Liefst vanuit de app.
Ik heb hem via de AECC battery integration gemaximeerd op 95%, maar hij blijft vrolijk doorladen tot 100%.
Ik heb hem via de AECC battery integration gemaximeerd op 95%, maar hij blijft vrolijk doorladen tot 100%.
Heb even gemaild met de customer support. Het lijkt erop dat dit niet in te stellen is, tenzij je voor de Peaks of Troughs modus kiest. Maar dan laadt hij ook vanaf het net, en dat wil ik nou weer net niet.jawaligt schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:58:
Is het iemand al gelukt om het max laadpercentage te begrenzen? Liefst vanuit de app.
In de AI instellingen staat een max SoC:jawaligt schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:19:
[...]
Heb even gemaild met de customer support. Het lijkt erop dat dit niet in te stellen is, tenzij je voor de Peaks of Troughs modus kiest. Maar dan laadt hij ook vanaf het net, en dat wil ik nou weer net niet.
[ Voor 3% gewijzigd door HermanGast op 21-06-2026 20:25 ]
A290GTS EV, PV 14,99kWp, Ekrano, 70kWh Pylontech, 3xVictron MP8000, M5stack, MQTT
:strip_exif()/f/image/1s5tqMzQDPdRrOOVQWrXRmNK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xvbguS8jC5kBef4DQWLlHuuY.jpg?f=fotoalbum_large)