Ik had een 4090 kaart van gigabyte waarbij de power connector was gesmolten, waardoor deze vastgesmolten was aan de adapter van Cablemod die ik gebruikte. Een bekend probleem bij de 12vhpwr-connector die helaas op deze kaarten zit. Dit gebeurde binnen de garantietermijn van drie jaar.
Daarop nam ik contact op met cablemod: zij boden mij aan om reparatie door een derde partij te vergoeden indien Gigabyte de RMA zou weigeren. Daar was ik blij mee, het leek dat dit dus met weinig kosten kon worden verholpen, zelfs als Gigabyte niet thuis zou geven.
Dus nam ik contact op met Gigabyte voor een RMA. Zij verwezen me naar
Dus nam ik contact op met
Ik heb aan
[mo]Megekko[/] vertelt mij nu dat dit geen aanbod is maar een definitief besluit en dat de videokaart nog bij Gigabyte is en niet retour zal komen. Hiermee stellen zij als verkopende partij feitelijk voor om de koop te ontbinden, maar volgens mij kan alleen ik dat doen, als kopende partij. Ik heb nog steeds recht op reparatie of een vervangend product. Reparatie is in dit geval ook goed mogelijk bij een derde partij, denk ik.
Wat kan ik nu doen? Ik wil de volgende opties voor een oplossing voorstellen:
1: Dat
2: Dat
3: Dat
Voordat ik ruzie ga maken met
Daarop nam ik contact op met cablemod: zij boden mij aan om reparatie door een derde partij te vergoeden indien Gigabyte de RMA zou weigeren. Daar was ik blij mee, het leek dat dit dus met weinig kosten kon worden verholpen, zelfs als Gigabyte niet thuis zou geven.
Dus nam ik contact op met Gigabyte voor een RMA. Zij verwezen me naar
Members only:
, waar ik de kaart had gekocht.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dus nam ik contact op met
Members only:
. Ik stuurde de kaart naar hen, zij hebben hem door gestuurd naar Gigabyte voor RMA. Het RMA-proces duurde uiteindelijk zo'n twee maanden.
Inloggen
Members only:
deelt mij nu mee dat herstel of reparatie niet mogelijk is en dat ik het aankoopbedrag terugkrijg. Het gaat om ongeveer 1900 euro. Helaas zijn de prijzen gestegen en zelfs een tweedehands 4090 kost nu zo'n 2500 euro. Deze oplossing voldoet dus m.i. niet als vervanging of reparatie van het gekochte product.
Inloggen
Ik heb aan
Members only:
gevraagd of ik de videokaart terug kan krijgen zodat ik op het aanbod van Cablemod in kan gaan en de reparatie bij een derde partij te laten geschieden. Volgens mij is dit ook prima mogelijk; de kaart deed het immers nog toen ik hem opstuurde, enkel kreeg ik de connector niet los.
Inloggen
[mo]Megekko[/] vertelt mij nu dat dit geen aanbod is maar een definitief besluit en dat de videokaart nog bij Gigabyte is en niet retour zal komen. Hiermee stellen zij als verkopende partij feitelijk voor om de koop te ontbinden, maar volgens mij kan alleen ik dat doen, als kopende partij. Ik heb nog steeds recht op reparatie of een vervangend product. Reparatie is in dit geval ook goed mogelijk bij een derde partij, denk ik.
Wat kan ik nu doen? Ik wil de volgende opties voor een oplossing voorstellen:
1: Dat
Members only:
de videokaart vervangt met een andere 4090. Zij hebben deze echter niet meer op voorraad, denk ik.
Inloggen
2: Dat
Members only:
de videokaart laat repareren bij een derde partij.
Inloggen
3: Dat
Members only:
mij de som van een tweedehands 4090 betaalt (€2500) zodat ik zelf een vervangend product kan aanschaffen.
Inloggen
Voordat ik ruzie ga maken met
Members only:
wil ik toch even vragen hoe anderen naar dit geval kijken.
Inloggen
[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 13-03-2026 16:51 . Reden: Zie onze regels, webshopnaam is zo niet toegestaan ]