Grotbewoner schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 23:06:
[...]
Ik doe al vrij veel water bij de wijn want ze hoeven niet eens de reparatie van de kaart te betalen zoals ze wel door de wet verplicht zijn om te doen, Cablemod wil dat betalen. Het enige dat ze hoeven te doen is mijn kaart terug te geven en het rapportje van Gigabyte te delen. Dat is alles! Dan zijn we allebei van het gezeik af.
Het lijkt de winkel tot nu toe weinig te interesseren. Ze vinden het vervelend dat ik niet tevreden bent en ook vervelend voor mij dat ze per ongeluk bijna 2000 euro naar de verkeerde persoon hebben gestuurd. Daar blijft het tot nu toe bij.
Voor de winkel is de kous afgedaan, zij hebben enkelzijdig ontbonden (wat niet netjes of toegestaan is), mogelijk onder het mom dat je niet echt meewerkte in hun optiek. Omdat je hun vragen niet beantwoord hebt zoals zij verwachtten, hebben zij (ook weer enkelzijdig) besloten om dan maar degene terug te betalen die de videokaart destijds kocht.
Aan de andere kant vraag ik mij af hoe vruchtbaar het gaat zijn om hiermee naar een kantonrechter te stappen. Ook een rechter kan niet magisch jouw videokaart terugtoveren, die is hoogstwaarschijnlijk bij Gigabyte door de shredder gegaan. Het enige wat een rechter nog zou kunnen afdwingen, is dat de winkel het bedrag laat storneren en contact opneemt met jouw ex, om het vervolgens naar jou over te maken, maar dat is het dan.
Hou er echter wel rekening mee, dat jouw ex de koper is, (jouw ex is immers de overeenkomst aangegaan) dus technisch gezien heeft de winkel gedaan wat het moest of nog kon doen. Dit zijn dingen die hier in het forum door de jaren heen vaker zijn voorgekomen, dus ik denk niet dat je nog veel kunt verwachten.
Juridische stappen zetten lijkt dan misschien aanlokkelijk, maar eer je daar een antwoord uit krijgt is een tweede, waarbij de kans groot is dat je dan alsnog te horen krijgt dat je jouw (defecte) videokaart niet terug gaat krijgen omdat de videokaart reeds vernietigd is.
Hou er dus rekening mee dat zij al uit coulance met jou het contact onderhielden, een uitzondering maakten door jou te vragen naar welke rekening er terugbetaald diende te worden, ook al kon je een factuur overdragen.
[
Voor 24% gewijzigd door
CH4OS op 27-03-2026 23:30
]