Na her-installatie Win11 niet kunnen inloggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-03 15:05
Mijn vraag
Ik heb een laptop gekocht (3 jaar geleden) bij een lokale winkel. Dit betreft een HP Probook, welke gerefurbished is. Dit betreft een bedrijfslaptop, welke zij opkochten, en daarna weer clean verkochten. Gewoon een eerlijk bedrijf en geen gedoe. Maar de garantie is nu natuurlijk al lang verlopen.

Deze laptop is in gebruik bij mijn schoolgaande puber en had plotseling last van een error in de bootsector. Via de HP tools alles na gelopen en verder geen error op de drive of memory.

Nu heb ik een nieuwe installatie van Win11 gedaan, via een nieuwe met de mediatool gecreëerde usb-drive, echter loopt het nu stuk op het inloggen op Windows.

Het probleem is als volgt: via het aanmeldscherm (na het installeren van Win11) kom ik weer bij het oorspronkelijke bedrijf uit, waaraan deze HP is geleverd.

"Login in with your (bedrijfsnaam) account" Vanzelfsprekend heb ik geen account gegevens van dit bedrijf. :o

Relevante software en hardware die ik gebruik

De laptop is voorzien van een NVME drive. Ik heb deze geformatteerd en leeg gemakt. ook via de CMD prompt in Windows zelf met diskpart.

De "bedrijfspartitie" blijft gewoon intact. Ik krijg hem niet weg.

Wat is de oplossing voor deze uitdaging?
1. zijn er manieren om dit alsnog te verwijderen?
2. Moet er een andere NVME drive in?
3. Mis ik gewoon iets vanwege het feit dat dit een door HP op maat geleverde laptop is?

Alvast dank voor het meedenken en de tips en suggesties.

(edit: kleine aanvulling)

[ Voor 3% gewijzigd door tommy2005 op 12-03-2026 10:05 ]

Beste antwoord (via tommy2005 op 12-03-2026 13:53)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:57
Zie ook topics:
Probleem met clean install OS op Dell Latitude 7400
laptop doet company check tijdens installatie W10/W11
Nieuwe W11 installatie vraagt altijd om work/school account
Overgenomen laptop ontgrendelen?

Vreemd gedrag bij herinstallatie
DarkSide schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:23:
Lijkt me dat dit device in AutoPilot is opgenomen.

HIj is/was van een bedrijf. als je internet hebt, zoekt het systeem het bijbehorende bedrijf.
Log je in met je bedrijfs account en gaan met die banaan.

Dit is (helaas) makkelijk te omzeilen. Gewoon geen internet hebben.
Dan kan je lokaal account aanmaken e.d.
lennon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:37:
Zojuist getracht de windows 10 home te installeren. Dat werkt zonder problemen. Althans, lokaal account aanmaken duurt even, maar voor de rest gaat het goed.

Internet eruit trekken werkt!
Zal morgen eens bellen met dat bedrijf waar hij naar toe linkt of ze dit apparaat missen / dan wel dit apparaat er uit gooien.

Alle reacties

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-03 11:04
Lijkt erop dat de Hardware ID van de laptop nog in de Intune/Autopilot staat van (bedrijfsnaam).
Enige wat je dan kan doen is contact met hun opnemen en vragen of ze je device uit hun Intune/Autopilot omgeving kunnen verwijderen.

Side-note.. Als dit inderdaad nog in hun Intune staat, vraag ik me af wat ze er mee konden doen en wat ze ermee hebben gedaan. Intune geeft namelijk een hoop remote management.

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:34

liberque

Vrijzinnig!

De systeembeheerder van het oorspronkelijke bedrijf moet het serienummer van je lappie uit hun Microsoft Business Portal verwijderen. Aangezien de laptop 3 jaar geleden eerlijk is gekocht, is dit waarschijnlijk simpelweg vergeten door hun IT-afdeling. Je zou contact met hen kunnen opnemen eventueel via die lokale computerboer.

Andere NVME gaat geen drol uitmaken

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:50
Heeft inderdaad niets met je hdd te maken zoals hierboven al wordt aangegeven. Als je contact opneemt geeft dan ook het serienummer door / hou bij de hand.

[ Voor 33% gewijzigd door Nopheros op 12-03-2026 11:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:57
Zie ook topics:
Probleem met clean install OS op Dell Latitude 7400
laptop doet company check tijdens installatie W10/W11
Nieuwe W11 installatie vraagt altijd om work/school account
Overgenomen laptop ontgrendelen?

Vreemd gedrag bij herinstallatie
DarkSide schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:23:
Lijkt me dat dit device in AutoPilot is opgenomen.

HIj is/was van een bedrijf. als je internet hebt, zoekt het systeem het bijbehorende bedrijf.
Log je in met je bedrijfs account en gaan met die banaan.

Dit is (helaas) makkelijk te omzeilen. Gewoon geen internet hebben.
Dan kan je lokaal account aanmaken e.d.
lennon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:37:
Zojuist getracht de windows 10 home te installeren. Dat werkt zonder problemen. Althans, lokaal account aanmaken duurt even, maar voor de rest gaat het goed.

Internet eruit trekken werkt!
Zal morgen eens bellen met dat bedrijf waar hij naar toe linkt of ze dit apparaat missen / dan wel dit apparaat er uit gooien.

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-03 15:05
Goedemiddag allen,

Terug gegaan naar de winkel. Ze hebben het snel opgelost door de "local account optie" te installeren, zonder de internet verbinding, zoals o.a. hierboven ook al staat.

Laptop werkt weer en de oudste kan er weer zijn huiswerk mee maken.

Voor nu opgelost. Voor de toekomst in elk geval iets om rekening mee te houden.

Bedankt voor jullie suggesties en tips!!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou in ieder geval een bericht naar het bedrijf sturen of ze hem toch uit autopilot kunnen halen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1