Vreemd gedrag bij herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 08:43
Hi,

Ik heb via marktplaats een NUC gekocht (8i5BEH) met geheugen en een NVME. Deze werd geleverd met Linux. Nu probeer ik hier een verse install van windows op te installeren maar bij het punt waarbij je een account moet maken gaat hij gelijk naar een bedrijfsdomein. Als in, ik kan niet een locaal account maken noch met een eigen bedrijfsaccount aanmelden.

Zou dit ding gestolen zijn of is er ergens iets in de bios wat ik moet aanpassen? Bios is verder volledig unlocked, er zijn geen indicatoren die wijzen op diefstal (kensington schade iod), kwam met originele doos, etc. De persoon op markplaats had goede recenties weet ik nog, maar helaas heb ik de berichten etc al gewist (ging op vakantie toen ik dit ding kreeg).

Kan iemand mij hiermee helpen?

KahN

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 23:34
Heb je de windows usb stick gemaakt met de Microsoft Media Creation Tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennon
Ja

KahN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Lijkt me dat dit device in AutoPilot is opgenomen.

HIj is/was van een bedrijf. als je internet hebt, zoekt het systeem het bijbehorende bedrijf.
Log je in met je bedrijfs account en gaan met die banaan.

Dit is (helaas) makkelijk te omzeilen. Gewoon geen internet hebben.
Dan kan je lokaal account aanmaken e.d.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennon
Zojuist getracht de windows 10 home te installeren. Dat werkt zonder problemen. Althans, lokaal account aanmaken duurt even, maar voor de rest gaat het goed.

@DarkSide ga even proberen een herinstall te doen zonder internet, ben benieuwd.

KahN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennon
Internet eruit trekken werkt! Zal morgen eens bellen met dat bedrijf waar hij naar toe linkt of ze dit apparaat missen / dan wel dit apparaat er uit gooien.

KahN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
Waarom draai je niet linux?
dat is een veel beter systeem voor dit apparaat.
Pagina: 1