laptop doet company check tijdens installatie W10/W11

Pagina: 1
Acties:

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Ik heb 2de hands een Dell XPS 13 9365 aangeschaft via Marktplaats.
Vooraf heb ik gecontrolleerd of deze latop niet als gestolen stond geregistreerd (contact met dell gehad) en gezien de leeftijd en het feit dat er geen melding is bij Dell ziet het er correct uit.

Thuis gekomen een nieuwe installatie gestart (herstel) en tijdens het installatie proces moet ik een werk/school adres opgeven en toont de laptop een Noors advocaten kantoor waar ik dan een account van moet hebben.
Ook het volledig weghalen van de recovery en een volledig nieuwe schijf brengt me brengt me tijdens installatie bij dit scherm en kom ik vervolgens niet verder.

M.a.w. Windows doet blijkbaar ergens online een check waardoor de laptop gekoppeld wordt aan het noorse kantoor. Ik doe een aanname dat de laptop dat ergens op basis van een stukje hardware doet.

Weet iemand of en hoe ik dit kan verwijderen? Ik wil graag Windows installeren zonder in of met de software een truukje te moeten doen.

Zou dit TPM zijn?

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er is maar 1 manier mogelijk ;

https://learn.microsoft.c...login-after-clean-install
The issue is that the computer was previously part of Azure Autopilot. In order to regain control of the equipment, the hardware hash of the machine must be deleted from the autopilot database by the company. Once that is complete you will be able to install windows as normal (I just completed this process on my equipment).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmW1jrCYdNJ5kuExV--LqxPEhaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8sIO1kwotvUwXOi2ZVxy3Fgh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dit is niet de TPM maar Windows Autopilot die inschakelt. Het apparaat staat nog geregistreerd in de Microsoft tentant van dat Noorse bedrijf.

Dit kan alleen opgelost worden door de laptop te verwijderen uit Autopilot. Zou op z'n minst informeren bij de verkoper of hem terug sturen. Zo hoor je naar mijn mening geen laptops uit te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als je dan contact opneemt zou ik ook melden dat er nog data op staat, dan heb je misschien kans dat ze nog actie ondernemen. Als je zegt dat het een verse install is dan komt het vast niet hoog op de prio lijst (als je er al doorkomt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Niet gewoon even een nieuwe USB stick maken via de media creation tool (is gratis) en een nieuwe install doen ipv herstel? En daarbij gewoon alle partities weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 17:35
Je hebt 3 opties:
  • Koop ongedaan maken (vernietigen van de overeenkomst)
  • Beveiliging via het Noorse bedrijf laten verwijderen
  • Laptop naar milieustraat brengen

[ Voor 8% gewijzigd door DVX73 op 17-09-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
DVX73 schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:09:
Je hebt 3 opties:
  • Koop ongedaan maken (vernietigen van de overeenkomst)
  • Beveiliging via het Noorse bedrijf laten verwijderen
  • Laptop naar milieustraat brengen
Linux installatie doet dit ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:08

Kraz

Saving the world

Iemand heeft de laptop verkocht zonder medeweten van IT van het bedrijf waarvan de laptop is.
Zolang de laptop is gekoppeld aan de tenant van het bedrijf, gaat deze niet voor jou werken.

Je zou nog kunnen proberen om een andere SSD erin te zetten. De hardware hash veranderd dan en wellicht dat het dan wel werkt.

Swso contact opnemen met de persoon waar je de laptop hebt gekocht.
Pagina: 1