Probleem met clean install OS op Dell Latitude 7400

Pagina: 1
Acties:

• DaddyDear
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb onlangs via via een Dell Latitude 7400 2in1 laptop gekocht.
Hij deed het goed op Windows 10.
Ik wil echter Windows 11 en omdat ik niet wilde wachten tot Microsoft met de update van 10 naar 11 voor mijn laptop komt heb ik een losse Windows 11 Pro licentie aangeschaft.

Probleem: ik kan dat OS niet installeren omdat ik halverwege het installatie proces wordt geconfronteerd het vragen van VMWare die een herstel probeert uit te voeren.
Ik dacht dat er een verborgen herstel partitie op de SSD zou zitten die ongevraagd geactiveerd wordt.
Via het BIOS een "sanitizing clean" van de SSD uitgevoerd.
Dat hielp niet.
Dus nu maar een nieuwe SSD van 500 GB geplaatst.
Maar dat help ook niet.
Ik blijf vastlopen op een ongevraagde VMWare routine die tijden het installeren van Win11 kost wat kost de besturing van mijn laptop gaat overnemen.
Ten einde raad dacht ik dan maar Windows 10 ipv 11 en dan maar via die ongevraagde herstel optie. Maar dat werkt nu ook niet meer want ik moet nu ineens een VMWare klantcode opgeven. Om GEK van te worden.

HELP please: hoe wordt ik baas in eigen Dell laptop?
Op deze manier kan ik mijn duur betaalde laptop wel weggooien.....

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:58
Zoiets als dit?

Nieuwe W11 installatie vraagt altijd om work/school account
Overgenomen laptop ontgrendelen?
JeroenH schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:28:

Ik denk dat er een ander probleem is. Ik heb nl ook geprobeerd om Windows opnieuw te installeren op de 2TB disk. Eerst met de Dell OS recovery tool, en daarna met een normale Windows 11 ISO.

Met de Dell tool liep ik ergens in de installatieprocedure hier tegenaan:

[Afbeelding]

En met de Win11 ISO hier tegenaan:

[Afbeelding]
Ik wil echter Windows 11 en omdat ik niet wilde wachten tot Microsoft met de update van 10 naar 11 voor mijn laptop komt heb ik een losse Windows 11 Pro licentie aangeschaft
Dat was ook niet nodig geweest natuurlijk, Windows 10 licentie is ook gewoon geldig met 11.
Om te upgraden heb je geen aparte licentie nodig

• DaddyDear
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Ja, ik heb dus ook een dergelijk scherm maar dan in het Nederlands.
De vraag blijft: hoe kan ik dit oplossen.... ik wil helemaal niks van Dell maar gewoon mijn eigen laptop met eigen OS (Windows 11) configureren.
Nu kan ik helemaal ...niks... meer.
Is er iemand die een oplossing weet?

PF12 tijdens boot: dit resulteert in een systeem test, niet in een optie om vanaf een USB te booten.

PF2 tijdens boot: doet meestal niks maar soms kom ik toch in het BIOS.
Op diverse suggesties (internet) heb ik de "virtualisation" optie UIT gezet. Ook heb ik de boot-volgorde zo gezet dat hij vanaf een USB kan booten. Verder heb ik een schone/kale SSD gebruikt.
Installatie van Windows lijkt in eerste instantie goed te gaan maar dan komt Dell toch tussenbeide en kan ik niks meer.

Bizar is dat Dell het BIOS terugzet naar de waarde die het had en op de SSD een (herstel) partitie creëert. Maar dat wil ik helemaal niet.

HELP aub. Op dit forum zitten vast en zeker mensen die me kunnen vertellen hoe ik mijn laptop weer leven inblaas. Please please please

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
In het topic waar @The_Doman naar linkt hebben ze het ook over het resetten van de secure boot en tpm.

Als ik zo even zoek heet deze feature waar je last van hebt Windows Autopilot.
https://learn.microsoft.c...topilot/windows-autopilot

Wellicht kun je hier omheen als de setup geen internet vereist? Hier zijn enkele omwegen voor.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:58
De verkoper "via via" vragen de laptop uit het Microsoft systeem te halen is geen optie neem ik aan?
Zoals aangegeven, installeer Windows 11 eens zonder internet/netwerk verbinding en kijk of dat werkt.

Microsoft Q&A: Windows 11 setup without internet
Bypass Out-of-the-Box-Experience (OOBE) Internet Requirement

In the "Let's connect you to a network" screen, press Shift+F10 to launch cmd;
Type the following command: OOBE\BYPASSNRO
After successful execution, the system will restart and restart the OOBE session box, when you reach the "Let's connect you to a network" screen, click "I don't have Internet", continue to click "limited setup", accept the license agreement and continue to create a local user account.
Er zijn nog wel meer mogelijkheden.
Je kan ook Windows 11 Home installeren, deze werkt niet met Autopilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Je gaat niet aan Autopilot ontsnappen door zonder internet te installeren, na het online komen gaan de configuration profiles en policies er toch weer overheen.

Terug naar de verkoper ermee en hem de laptop uit hun MDM oplossing laten halen, anders geld terug.
In feite is en blijft het bedrijf achter de betreffende Microsoft tenant eigenaar van de laptop totdat ze het serienummer vrijgeven.

Maar omdat het VMware is, gok ik dat het in dit geval niet Intune/AP is maar Workspace One.

[ Voor 10% gewijzigd door nelizmastr op 18-08-2023 22:03 ]

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1