Ik ben het met je eens dat die van Apple niet hufter proof zijn maar qua typ ervaring durf ik te wedden dat ze beter zijn dan je average aftermarket toetsenbord.DeNachtwacht schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:52:
[...]
Haha, het werkt best prima hoor en een goede aftermarket toetsenbord is simpelweg béter voor leerlingen omdat ze hufter(beter passend hier: puber)proof zijn gemaakt. Het spul van apple zelf is meer gericht op design. En een chromebook is over het algemeen toch echt een beperktere/armoedigere ervaring dan een iPad kan ik je zeggen hoor... veel kunststof, apparaten die na 3 jaar al stuk gaan e.d. Een iPad heeft ook echt voordelen.
Iets anders, wellicht handige info:
[...]
Strekking van het hele artikel is dat je mag verwachten dat het een stukje sneller dan een M1 gaat zijn. Stelt mij dan toch weer gerust dat dit genoeg moet zijn i.c.m. dus het feit dat je 6-7 jaar OS updates zal krijgen
Sprekende uit ervaring aangezien ik best veel toetsen borden heb uitgeprobeerd.
Tuurlijk snap ik dat duurzaamheid zwaarder weegt in dit scenario maar wou t toch even benoemen.
Kwalitatief is de iPad beter dan een Chromebook maar ik kan gewoon niet productief zijn op een tablet os. Chrome OS is naar mijn ervaring een volledige desktop ervaring, net als Mac OS.
Scherm van de gemiddelde Chromebook ( met name vroeger ) komt niet eens in de buurt van een iPad scherm qua kwaliteit maar toch weegt dat voor mij minder zwaar.
Als je op een iPad iets moet selecteren in tekst zonder een trackpad dan moet je dus tekst lang ingedrukt houden op het touchscreen en dan swipen tot je bij de juiste letter komt om je correctie te maken. Of via het toetsenbord maar dat duurt ook veelste lang.
Alleen de gedachte maakt mij al helemaal claustrofobisch. Maar ik hoop dat ik een raar ei ben.
[ Voor 23% gewijzigd door AMDLegion op 05-03-2026 15:47 ]
/f/image/4wA2we6ncguwZMel3nhU6j40.png?f=fotoalbum_large)