Virussen? Scan ze hier!
Tja als 2/3 van senaat trump nu wel zat is …wildhagen schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:58:
[...]
Trump is al 2 keer impeached geweest, in 2019 en 2021. Dat heeft geen gevolgen gehad. Zolang hij die impeachments negeert kan hij gewoon in het zadel blijven.
Wat win je dus bij nog een derde impeachment?
Long shot maar je mag hopen toch.
Trump is echt niet de main actor hier hoor. Je geeft hem veel teveel credit. Hij is een seniele oude man die elke dag een videomontage van 2 minuten als briefing over de oorlog krijgt.boesOne schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:34:
[...]
Als je Trump zijn gang laat gaan blijft hij escaleren tot aan nukes toe omdat zijn ego hem daar toe drijft. Liever de wereld kapot dan zijn ego beschadigd. Ik denk dat elke vorm van rationaliteit om USA's handelen te veklaren ondergeschikt is aan simpelweg Trumps ego. Hij moet en zal als winnaar hier uit komen en zal desnoods nucleair ingrijpen proberen te verkopen om maar niet te hoeven verliezen.
Deze man is levensgevaarlijk.
Ik denk niet dat Trump de atoombom gaat gebruiken. Dat zou simpelweg een vrijbrief betekenen voor andere kernmachten, uit naam van zelfverdediging. Dat is een scenario waar zelfs de grootste schurk niet aan wil denken vermoed ik.boesOne schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:34:
[...]
Als je Trump zijn gang laat gaan blijft hij escaleren tot aan nukes toe omdat zijn ego hem daar toe drijft. Liever de wereld kapot dan zijn ego beschadigd. Ik denk dat elke vorm van rationaliteit om USA's handelen te veklaren ondergeschikt is aan simpelweg Trumps ego. Hij moet en zal als winnaar hier uit komen en zal desnoods nucleair ingrijpen proberen te verkopen om maar niet te hoeven verliezen.
Deze man is levensgevaarlijk.
Zodra de bommen over een weer vliegen, zal Trump dat fysiek wel overleven als president. Om vervolgens alsnog door de Amerikanen te worden opgehangen vanwege de massale woede als de wereldeconomie is verwoest. Zoals ome Albert ooit zei:
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones
Enkele duizenden troepen (het aantal uit de geruchten) is niet 'all in', en Iran lijkt helemaal niet onder de indruk te zijn.nafofella schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:12:
[...]
Zou het niet een flinke bluf zijn. Kijk Iran als jullie geen deal maken en de straat niet weer openen dan gaan wij all in met grondtroepen en dan vermoorden wij iedereen die deel uitmaakt van het regime.
https://www.timesofisrael...y-affect-his-second-term/
Er zijn gewoon best wat "adviseurs" van joodse afkomst die er toch wel radicale ideëen op nahouden en hem vanalles influisteren. Wat een shitshow.
De vraag of de VS zo graag door z'n joodse vrienden aan de leiband wil lopen of dat China zijn olieleverende Arabische partners laat bombarderen zijn vragen die men na Netanyahu liever niet als realiteit ziet.
* FrambozenTaart mompelt iets met kerk en staat en gescheiden.De_Bastaard schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:31:
Voor wie zich nog afvraagt waarom Trump er zo in meegaat:
Er zijn gewoon best wat "adviseurs" van joodse afkomst die er toch wel radicale ideëen op nahouden en hem vanalles influisteren. Wat een shitshow.
Maarja. Als men er heilig in gelooft het eind der tijden nodig te hebben voor de wederopstanding van een knakker die in zijn allereerste wonder wijn maakte van water, dan moet je niet verwachten dat enige rationaliteit nog ergens te vinden is.
Welkom bij het theeclubje zero-sum. Waar de één slechts denkt aan een Dollar infuus in zijn bloedlijn en de ander aan broodnodige apocalypse.
Een clubje van gezellige mensen, die massale uitroeiing zien als de verlossing.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Dan liever de Navo laten klappen imo, laat Israël zich maar opofferen met meer inzet als ze het zo graag willen.
Joodse radicalen heb je aan alle kanten. Jon Stewart en Bernie Sanders zijn ook allebei joods, maar een stuk minder problematisch dan een Steven Miller bijvoorbeeld.De_Bastaard schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:31:
Voor wie zich nog afvraagt waarom Trump er zo in meegaat:
Het is het fetisjeren van Israël wat voor deze bizarre situatie zorgt waarbij het lijkt alsof Israël de keuze heeft om de VS op oorlogspad te sturen.
originele signatures zijn top!
Ik hoop toch echt dat Europa zich niet in deze puinhoop laat meesleuren, maar ik ben bang dat je gelijk hebt. Onder het mom van "verantwoordelijkheid nemen" of "mondiale vrede" of welke andere bullshit bingo ook.AMARONE schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:56:
Mijn grootste zorg is dat Europa dan toch gaat buigen en ergens gaat meedoen.
Dan liever de Navo laten klappen imo, laat Israël zich maar opofferen met meer inzet als ze het zo graag willen.
Laat Israel en de VS het zich maar fijn uittzoeken daar. Als Europa gewoon neutraal blijven en rapen straks wel weer de scherven bij elkaar. Amerika wilt toch zo graag de wereldmacht resetten? Nou, laat maar zien dan. Niet zeuren als je straks opeens niet meer die wereldmacht bent die je denkt te zijn omdat je je eigen economie om zeep helpt.
https://www.bnr.nl/nieuws...s-waarschuwen-deskundigen
Dat is niets nieuws maar een factor die al heel lang speelt.
Dat de boel op een dag zal klappen is een zekerheid, dat het dan keihard zal klappen ook.
Alleen de timing is nog onduidelijk. Kan vandaag zijn of binnen enkele jaren.
Ik vraag mij wel al af of de 250ste verjaardag (4 juli) van de VS zo'n leuk feestje zal zijn.
Wat mij betreft is dit de eindstrijd van de dominantie van fossiel. En in die eindstrijd vreten de belangrijkste fossiele spelers elkaar op.
Als de rest van de wereld (Europa, Azië, Zuid-Amerika, Afrika,...) zich hier min of meer goed doorheen spartelt dan is de teerling geworpen.
Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.
Helaas word Europa en de rest al keihard geraakt. Of Iran moet landen die Israël/usa niet steunen vrije doorgang gaan geven. En dan moeten ze ophouden de buurlanden aan te vallen.De_Bastaard schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:14:
[...]
Ik hoop toch echt dat Europa zich niet in deze puinhoop laat meesleuren, maar ik ben bang dat je gelijk hebt. Onder het mom van "verantwoordelijkheid nemen" of "mondiale vrede" of welke andere bullshit bingo ook.
Laat Israel en de VS het zich maar fijn uittzoeken daar. Als Europa gewoon neutraal blijven en rapen straks wel weer de scherven bij elkaar. Amerika wilt toch zo graag de wereldmacht resetten? Nou, laat maar zien dan. Niet zeuren als je straks opeens niet meer die wereldmacht bent die je denkt te zijn omdat je je eigen economie om zeep helpt.
Maar dan moet Europa er wel sterk afstand van nemen.nafofella schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:40:
[...]
Helaas word Europa en de rest al keihard geraakt. Of Iran moet landen die Israël/usa niet steunen vrije doorgang gaan geven. En dan moeten ze ophouden de buurlanden aan te vallen.
*knip* ongewenste generalisatie/niet onderbouwd.
Myanmar beperkt zich in ieder geval nog tot het binnen de erkende landsgrenzen uitroeien van de Rohingya, Israël valt ook constant buurlanden aan/binnen...
[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 29-03-2026 15:02 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik vind de satelliet beelden gepubliceerd door Iran nog indrukwekkender. Dat is echt een voltreffer, vraag me af wat voor wapen ze hebben gebruikt voor zo'n CEP.Yakolev schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:39:
Van de AWACS is niet heel meer van over. Indrukwekkende hit van Iran
[X]
[Afbeelding]
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Hoezo dat? Hij negeert ze niet, er waren gewoon niet voldoende stemmen.wildhagen schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:58:
Zolang hij die impeachments negeert kan hij gewoon in het zadel blijven.
Als er nu voldoende stemmen zouden zijn, tot de midterms is die kans sowieso klein, dan kan hij gewoon oprotten bij een 3e poging.
Is bekend uit welke bron deze beelden komen?Yakolev schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:46:
[...]
Ik vind de satelliet beelden gepubliceerd door Iran nog indrukwekkender. Dat is echt een voltreffer, vraag me af wat voor wapen ze hebben gebruikt voor zo'n CEP.
[Afbeelding]
Iran's spionage satellieten zouden tot een resolutie van 1m gaan. Dit lijkt hoger?
Toegespeelde beelden zouden ze nooit publiceren.
Rukapul schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:41:
[...]
Is bekend uit welke bron deze beelden komen?
Iran's spionage satellieten zouden tot een resolutie van 1m gaan. Dit lijkt hoger?
Geen idee waar Clash Report het van heeft. Toch vind ik deze beelden niet super scherp vergeleken met een aantal commercieel beschikbare beelden die ik heb gezien mbt de Oekraïne oorlog.Iran shows satellite image of destroyed U.S. Air Force E-3G Sentry AWACS aircraft at Saudi Arabia’s Prince Sultan Air Base before and after Iran’s March 27 strike. https://t.co/ZmYHTAOJvh pic.twitter.com/9rK98rXT6S
— Clash Report (@clashreport) 29 maart 2026
Russische en Chinese satellieten zijn vemoedelijk velen malen scherper, maar het kan dat ze natuurlijk ook bewust onduidelijker zijn gemaakt.
Ik heb absoluut geen verstand van beeldmanipulatie, maar wat mij opvalt:Rukapul schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:41:
[...]
Is bekend uit welke bron deze beelden komen?
Het vliegtuig zelf is exact in dezelfde positie. Stond het stil midden op het vliegveld terwijl het geraakt werd? Als het aan het taxiën was, kan de positie voor en na nooit exact gelijk zijn.
De foto's zijn beide vanuit exact dezelfde hoek genomen, als het vanuit zowel een vliegtuig of satelliet is, dan verplaatst die zich ten opzichte van het doelwit, toch? Dus als de foto's op verschillende momenten genomen zijn, zou de hoek verschillend moeten zijn?
De staart ligt bijna alsof hij recht naar beneden gevallen is. Totaal niet weggeblazen door de klap. (Hetzelfde voor de rest van het vliegtuig. Ook lijkt er op het asfalt achter de staart van het vliegtuig geen puin te liggen, alsof dat alleen maar opzij geblazen is. Hoewel er in het zand wel wak brokstukken lijken te liggen, vind ik dat eigenlijk ook maar heel beperkt voor hoeveel er van het vliegtuig ontbreekt.
Ik heb dus ernstig mijn twijfels of dit echte beelden zijn.
Genoeg fotos die identieke schade laten zien als de satelliet beelden. (En al eerder gepost)Wild Chocolate schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:29:
[...]
Ik heb absoluut geen verstand van beeldmanipulatie, maar wat mij opvalt:
Het vliegtuig zelf is exact in dezelfde positie. Stond het stil midden op het vliegveld terwijl het geraakt werd? Als het aan het taxiën was, kan de positie voor en na nooit exact gelijk zijn.
De foto's zijn beide vanuit exact dezelfde hoek genomen, als het vanuit zowel een vliegtuig of satelliet is, dan verplaatst die zich ten opzichte van het doelwit, toch? Dus als de foto's op verschillende momenten genomen zijn, zou de hoek verschillend moeten zijn?
De staart ligt bijna alsof hij recht naar beneden gevallen is. Totaal niet weggeblazen door de klap. (Hetzelfde voor de rest van het vliegtuig. Ook lijkt er op het asfalt achter de staart van het vliegtuig geen puin te liggen, alsof dat alleen maar opzij geblazen is. Hoewel er in het zand wel wak brokstukken lijken te liggen, vind ik dat eigenlijk ook maar heel beperkt voor hoeveel er van het vliegtuig ontbreekt.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 33% gewijzigd door Yakolev op 29-03-2026 17:36 ]
Terecht dat je twijfelt aan die beelden want wat hier op die beelden wordt getoont komt echt voor geen ene meter overeen. Op de satelliet beelden ligt die staart heel anders dan op de foto van dichtbij. Op die foto van dichtbij is ook schoon en lichtkleurig asfalt te zien terwijl op die satellietfoto al het asfalt om het getroffen vliegtuig helemaal zwartgeblakerd is...Wild Chocolate schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:29:
[...]
Ik heb absoluut geen verstand van beeldmanipulatie, maar wat mij opvalt:
Beetje vaag allemaal.
Geloof best dat er een vliegtuig van die Yanks om zeep is geholpen, maar deze betreffende foto's zijn op zijn minst twijfelachtig te noemen.
[Edit]: blijkbaar meer dan genoeg beeldmateriaal beschikbaar zoals @Yakolev laat zien en dat maakt het extra vreemd waarom er dan zo'n super nep ogende satelliet foto tussen zit?
[ Voor 5% gewijzigd door FrambozenTaart op 29-03-2026 17:58 ]
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Ja, als je het puin op die middelste foto van @Yakolev ziet, is er op zijn minst grondig geveegd voordat die foto van bovenaf is gemaakt. Daar zie je namelijk wel puin voorbij de staart van het vliegtuig liggen, waar van bovenaf niets te zien is. Ik bestrijd ook niet dat het gebeurd is, maar ik vind de beelden van bovenaf gewoon heel typisch. En ik blijf het gek vinden dat het vliegtuig kennelijk dan stilstond op een taxibaan?FrambozenTaart schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:46:
[...]
Terecht dat je twijfelt aan die beelden want wat hier op die beelden wordt getoont komt echt voor geen ene meter overeen. Op de satelliet beelden ligt die staart heel anders dan op de foto van dichtbij. Op die foto van dichtbij is ook schoon en lichtkleurig asfalt te zien terwijl op die satellietfoto al het asfalt om het getroffen vliegtuig helemaal zwartgeblakerd is...
Beetje vaag allemaal.
Geloof best dat er een vliegtuig van die Yanks om zeep is geholpen, maar deze betreffende foto's zijn op zijn minst twijfelachtig te noemen.
Wel handig dat ze een rood cirkeltje om het vliegtuig gezet hebben, trouwens, dat wel
Volgens mij doet Oekraïne dat ook op hun foto's als ze doelen in Rusland aanvallen, het trekt snel de aandacht op het doel wat ze aangevallen hebben (voor de gewone A-technische mensen). Die staart lijkt op de satelliet op precies dezelfde locatie te liggen als op de foto's op de grond. Deze lijkt echt, maar het leger moet het natuurlijk bevestigen (als ze dat überhaupt doen)Wild Chocolate schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:59:
[...]
Wel handig dat ze een rood cirkeltje om het vliegtuig gezet hebben, trouwens, dat welMaar on a more serious note voedt dat wel mijn wantrouwen. Want wie zet nou serieus op deze foto's een rood cirkeltje, voor wie waren die foto's bedoeld? Voor iemand die niet snapt waar het over gaat?
Een staal bezemsteel frame, een viertakt grasmaaier motor, een stukje springstof en een goed stel hersens verslaan een vliegtuig van een half miljard dollar. Er is hier vaker over gespeculeerd, maar je zou bijna zeggen dat Amerika niet naar de oorlog in Oekraïne gekeken heeft.... of misschien zijn de generaals die dat wel gedaan hebben niet langer in dienst / ge-purged.
Zelensky heeft zelfs aangeboden om de usa te helpen om goede drone afweersystemen op te bouwen. Heeft de clown geweigerd.Grunwold schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:11:
[...]
Volgens mij doet Oekraïne dat ook op hun foto's als ze doelen in Rusland aanvallen, het trekt snel de aandacht op het doel wat ze aangevallen hebben (voor de gewone A-technische mensen). Die staart lijkt op de satelliet op precies dezelfde locatie te liggen als op de foto's op de grond. Deze lijkt echt, maar het leger moet het natuurlijk bevestigen (als ze dat überhaupt doen)
Een staal bezemsteel frame, een viertakt grasmaaier motor, een stukje springstof en een goed stel hersens verslaan een vliegtuig van een half miljard dollar. Er is hier vaker over gespeculeerd, maar je zou bijna zeggen dat Amerika niet naar de oorlog in Oekraïne gekeken heeft.... of misschien zijn de generaals die dat wel gedaan hebben niet langer in dienst / ge-purged.
Ze hebben miljoenen kostende afweer ingezet om drones van paar duizend tot tienduizenden euro’s uit te schakelen waardoor ze nu met een groot tekort schieten.
En volgensmij is de productie van dergelijke munitie voor die systemen niet gigantisch op geschaald. Dus usa en bondgenoten krijgen het zwaar als Iran bezig kan blijven met hun grasmaaier drones.
Ben benieuwd wanneer er wat komt. Zal die vannacht onze tijd ervoor gaan?
Ik heb iig mijn auto weer ff vol getankt 🤡
[ Voor 4% gewijzigd door nafofella op 29-03-2026 18:32 ]
Trump heeft dat misschien geweigerd maar zijn bondgenoten niet. Oekraïne is volop in gesprek met UAE en Saudi Arabië om ze hierbij te ondersteunen. Dat zal ongetwijfeld niet zonder een tegenprestatie zijn.nafofella schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:31:
[...]
Zelensky heeft zelfs aangeboden om de usa te helpen om goede drone afweersystemen op te bouwen. Heeft de clown geweigerd.
Ze hebben miljoenen kostende afweer ingezet om drones van paar duizend tot tienduizenden euro’s uit te schakelen waardoor ze nu met een groot tekort schieten.
En volgensmij is de productie van dergelijke munitie voor die systemen niet gigantisch op geschaald. Dus usa en bondgenoten krijgen het zwaar als Iran bezig kan blijven met hun grasmaaier drones.
Drie keer raden wie dat aanbod wel geaccepteerd hebbennafofella schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:31:
[...]
Zelensky heeft zelfs aangeboden om de usa te helpen om goede drone afweersystemen op te bouwen. Heeft de clown geweigerd.
Geen idee, eerder in dit topic is aangedragen dat dit inderdaad het plan was, maar dat enkeling binnen het Pentagon, Trump uit deze actie probeert te praten. Wat echt gaat raken is het gas, wat gebruikt wordt om kunstmest mee te maken wat de halve wereld voert. Dan niet te vergeten dat gas als transitie brandstof wereldwijd gebruikt wordt om van de kolen af te komen. 3x raden wat ze in Azië gaan doen.nafofella schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:31:
[...]
[ Voor 43% gewijzigd door Grunwold op 29-03-2026 19:03 ]
Bij de NOS zeggen ze "zwaar beschadigd"Yakolev schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:46:
[...]
Ik vind de satelliet beelden gepubliceerd door Iran nog indrukwekkender. Dat is echt een voltreffer, vraag me af wat voor wapen ze hebben gebruikt voor zo'n CEP.
[Afbeelding]
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Als het midden oosten Oekraïnse anti-drones koopt ipv Patriots blijven er Patriots beschikbaar voor Oekraïne. Ipv dat die oliesjeiks ze wegkapen met domweg een grotere geldzak.Grunwold schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:46:
[...]
Drie keer raden wie dat aanbod wel geaccepteerd hebben. Voor ons als EU misschien ook heel goed want wij steunen weer Oekraïne (te weinig...
) en hebben gasdeals met Qatar.
BThGvNeOA
Ze vinden het geweldig om massaal PAC luchtafweer af te vuren op raketten en drones die maar een fractie van zo'n Patriot raket kosten. Maakt die dingen nog schaarser en drijft de prijs nog verder op, precies wat ze willen.
Maar ondertussen hebben we in Europa SAMP/T en IRIS T SL dat niet onderdoet voor Patriots. Laten zij maar Patriots blijven kopen incl. raketten van $4 miljoen per stuk, blijft er meer Europese capaciteit over.
Ik vrees dat ze niet zoveel nadenken aan die kant van de plas.Trishul schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:17:
Ik denk dat CENTCOM en Trump graag duur materieel inzetten omdat dat de wens is van belanghebbenden zoals het Militair-Industrieel-Complex (MIC) van de VS.
Ze vinden het geweldig om massaal PAC luchtafweer af te vuren op raketten en drones die maar een fractie van zo'n Patriot raket kosten. Maakt die dingen nog schaarser en drijft de prijs nog verder op, precies wat ze willen.
Maar ondertussen hebben we in Europa SAMP/T en IRIS T SL dat niet onderdoet voor Patriots. Laten zij maar Patriots blijven kopen incl. raketten van $4 miljoen per stuk, blijft er meer Europese capaciteit over.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Topic specifiek beleid
Wat willen we niet zien:• Elkaar beschuldigen van drogredenen.
• Commentaar over het discussie verloop in het topic.
• Commentaar op andermans postgedrag.
• Ook de discussie over Gaza is nog steeds offtopic.
• Speculatie of samenzweringstheorieën.
• Naamverbasteringen/bijnamen
• Memes/grappige plaatjes, dit is een discussietopic
Zie je een post waarvan je denkt dat die niet voldoet aan onze forum/topic regels, maak dan alleen (!) een topic report aan. En laat het dan verder over aan moderatie.
:strip_exif()/f/image/lPbMcmnxgvYWO6ULWLfU4VJo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/lNNMwcqkGvwk2e1GO97NfnLg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ceBqVXROi4w3dyMapVQCSXkQ.jpg?f=fotoalbum_tile)