Michel schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:45:
[...]
[...]
[...]
[...]
Wat fijn dat jullie allemaal zo snel reageren! De zijstandaard sensor had ik ook nagekeken, maar niet in dit lijstje opgenomen. Sorry!
Zodra ik de motor in de versnelling heb en standaard uit klap valt de motor direct uit, dus die lijkt mij ook gewoon goed te werken toch?
[...]
Alles is standaard aan de handvaten en er is geen schade aan de hendel te zien. Ik ook de sensor ook heel duidelijk klikken, en ik zie ook heel weinig speling tussen het mechaniek wat de sensor indrukt en de sensor zelf. Heb op de oude sensor ook al het plaatje wat gebogen zodat hij sneller contact maakte maar dit maakte weinig verschil helaas.
Ik zal de nieuwe inderdaad voor de zekerheid nog eens doormeten, goeie. Ik kreeg ook al de tip voor contact spray dus dat zal ik ook nog eens proberen.
Bedankt allen!
Mijn F700GS (zelfde blok en techniek) is toevallig vorige week op onderhoud geweest, na het resetten van de adaptieve waardes viel ook direct mijn blok stil na het schakelen naar de 1 of 2. Dit leek te gebeuren door een foutieve afstelling van de gasklep.
Wat doet die als je een beetje gas open houdt en dan schakelt naar z’n 1 met de koppeling in? Uiteraard met de standaard opgeklapt. Blijft die dan lopen of slaat die af?
Zelf zou ik beginnen met doormeten of uitlezen en ECU waardes ophalen, kijken of die ook overeenkomen met de praktijk. Zoals kick-stand status of clutch engaged status maar daar heb je apparatuur voor nodig. Helaas heb ook ik die niet..