Vandaag de laatste dag van de korte motortrip naar de Alpen. Vanuit Italië de grens over over via Colle de Mont Cenis, daarna door naar Col de Iseran en Cormet de Roselend. Eén voor één even adembenemend. Leuk ook dat ik nu zowel onverhard (gisteren, Colle del Sommeiller) als verhard (Iseran) de hoogste passen van de Alpen heb kunnen afvinken :-).
Na Roselend even geluncht en toen de snelweg op om de laatste 4 uur van de dag richting Dole (Jura) te blazen. Hier een overnachting en morgen vroeg door naar NL, streven is om 06:30 op de motor te zitten om de ergste hitte voor te zijn.
Vandaag was namelijk best pittig. Zeker na de middag vloog de temperatuur omhoog, 41 graden was het op een gegeven moment. Ondanks mijn vrij luchtige (motor!)kledij heb ik best even afgezien. Vaak stoppen om vocht bij te tanken en kop / col onder de kraan te houden was het devies. Desalniettemin was ik echt compleet gaargekookt toen ik bij het hotel aankwam.
Goed, wat laatste plaatjes (incl. eentje van gisteren nog van een van de vele “col-fotografen” die langs elke leuke bergweg staan):
:strip_exif()/f/image/PvBq4NzR1vs3quq21M3TZfZD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HQnJe9uIVm6DFrbp6Qw1QUKQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cQdZ3yOgaUTlFbLmRYiVJhFB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UdY79DC58udNFZfLBp8YWP54.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/irLrS1Xa26WaoiPudkXCSjme.jpg?f=fotoalbum_large)
En voor de liefhebbers nog een korte video van de klim naar Colle del Sommeiller:
YouTube: Colle del Sommeiller by Ducati DesertX - August 2026
Na Roselend even geluncht en toen de snelweg op om de laatste 4 uur van de dag richting Dole (Jura) te blazen. Hier een overnachting en morgen vroeg door naar NL, streven is om 06:30 op de motor te zitten om de ergste hitte voor te zijn.
Vandaag was namelijk best pittig. Zeker na de middag vloog de temperatuur omhoog, 41 graden was het op een gegeven moment. Ondanks mijn vrij luchtige (motor!)kledij heb ik best even afgezien. Vaak stoppen om vocht bij te tanken en kop / col onder de kraan te houden was het devies. Desalniettemin was ik echt compleet gaargekookt toen ik bij het hotel aankwam.
Goed, wat laatste plaatjes (incl. eentje van gisteren nog van een van de vele “col-fotografen” die langs elke leuke bergweg staan):
:strip_exif()/f/image/PvBq4NzR1vs3quq21M3TZfZD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HQnJe9uIVm6DFrbp6Qw1QUKQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cQdZ3yOgaUTlFbLmRYiVJhFB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UdY79DC58udNFZfLBp8YWP54.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/irLrS1Xa26WaoiPudkXCSjme.jpg?f=fotoalbum_large)
En voor de liefhebbers nog een korte video van de klim naar Colle del Sommeiller:
YouTube: Colle del Sommeiller by Ducati DesertX - August 2026